Translate

Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011

Τι έψαξε ο Κόσμος στο Google τo 2011


Για ενδέκατη χρονιά η Google παρουσίασε τον κατάλογο με τις πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά παγκοσμίως, που «κλίκαραν» στη μηχανή αναζήτησής της, αποκαλύπτοντας τι προσέλκυσε το ενδιαφέρον ανθρώπων από όλο τον κόσμο. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η 13χρονη τραγουδίστρια Ρεμπέκα Μπλακ, μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού της “Friday” (Παρασκευή), το βίντεο κλιπ του οποίου συγκέντρωσε περισσότερα από 167 εκατομμύρια διαδικτυακούς θεατές. 

Σε σύγκριση μάλιστα με το 2010, η αύξηση στην αναζήτηση πληροφοριών για την έφηβη Αμερικανίδα ξεπέρασε το 10.000%, γεγονός που την έφερε στο «νούμερο ένα» της Google. «Με το Zeitgeist, δηλαδή το πνεύμα της εποχής, καταγράφουμε τις τάσεις που διαμορφώνονται στον παγκόσμιο ιστό, με βάση τις προτιμήσεις ανθρώπων στις χώρες όλης της Γης», σχολίασε το στέλεχος της Google Αμίτ Σιγκάλ.

Τρεις αναζητήσεις που σχετίζονται με την εταιρεία ηλεκτρονικών συσκευών Apple βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα: Οι φήμες για την επικείμενη κυκλοφορία του iPhone 5, οι οποίες αποδείχθηκαν ένα καλοστημένο παιχνίδι μάρκετινγκ, ο ιδρυτής της Apple Στιβ Τζομπς  στην ένατη θέση και το iPad 2 που βρέθηκε στη δέκατη θέση.  

Τον κατάλογο συμπληρώνουν οι αναζητήσεις για το Google+ στη δεύτερη θέση, ο ηθοποιός Ράιαν Νταν, ο οποίος πρωταγωνίστησε στις σειρές “Jackass” και σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό ατύχημα στην τρίτη θέση, ενώ ακολουθούν η Κέισι Άντονι, στην τέταρτη θέση, η οποία κατηγορήθηκε ότι δολοφόνησε τη δίχρονη κόρη της και στη συνέχεια αθωώθηκε, το ηλεκτρονικό παιχνίδι Battlefield 3, στην πέμπτη θέση και η τραγουδίστρια Αντέλ στην έβδομη.



Ένα στοιχείο της ετήσιας λίστας που ξεχωρίζει είναι ότι για πρώτη φορά μια μη αγγλική λέξη κατέλαβε την όγδοη θέση. Πρόκειται για τις αναζητήσεις για την “Tepco”, γραμμένη με ιαπωνικούς χαρακτήρες, η οποία αφορά στην εταιρεία διαχείρισης του πυρηνικού εργοστασίου της Φουκουσίμα που επλήγη από το καταστροφικό τσουνάμι που χτύπησε την Ιαπωνία το Μάρτιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα που ακολούθησε την καταστροφή, οι αναζητήσεις για την “Tepco” ξεπέρασαν κατά 35% τις αντίστοιχες για την… πίτσα, παρά το ότι η ιαπωνική γλώσσα αντιστοιχεί μόλις στο 4,7% των χρηστών του Διαδικτύου παγκοσμίως.

Από την άλλη πλευρά όμως, η απουσία λέξεων που να σχετίζονται με την παγκόσμια οικονομική κρίση, τους πολέμους και άλλα κοινωνικά θέματα καταδεικνύει μια άλλη πλευρά του Διαδικτύου: «Είναι απογοητευτικό το ότι οι νέοι άνθρωποι καταφεύγουν  πρώτα στο Google για να βρουν τις πληροφορίες που θέλουν και όχι στη βιβλιογραφία ή άλλες πηγές», σχολίασε ο Τζιμ Άλεν, συντάκτης σε περιοδικό τεχνολογίας. 

Άλλοι πάντως φαίνεται ότι ερμηνεύουν κάπως διαφορετικά την αυξητική τάση για «ελαφρά» ή «πικάντικα» θέματα, χωρίς να παραγνωρίζουν την αυξανόμενη επιρροή του Διαδικτύου στην απόκτηση γνώσης: «Οι διαδικτυακές αναζητήσεις ικανοποιούν την όρεξη για κουτσομπολιό και αποκαλυπτικές φωτογραφίες. Παράλληλα όμως, όλο και περισσότεροι στρέφονται στο Διαδίκτυο, ψάχνοντας πιο σύνθετα ζητήματα, ακόμα και αν εκείνα δεν καταλαμβάνουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα», σημειώνει ο καθηγητής κοινωνικής ανθρωπολογίας Νιλ Τζένκινς.  

Δείτε τα πλήρη στατιστικά εδώ: http://www.googlezeitgeist.com/en/





   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.