Το Τζόρτζια σε γκραβούρα εποχής
Το λιμάνι της Σαβάννα στη Τζόρτζια των ΗΠΑ είναι το τέταρτο σε κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα και τα σχέδια κόστους 653 εκ. δολαρίων για την εμβάθυνση του καναλιού που ενώνει το λιμάνι με τον Ατλαντικό Ωκεανό... σκοντάφτουν σε ένα ναυάγιο.
Πρόκειται για το σιδηρόφρακτο ατμοκίνητο θωρηκτό του ναυτικού των Νοτίων κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου (1861-1865) CSS Georgia, το οποίο βρίσκεται βυθισμένο σε βάθος μόλις 12 μέτρων. Οι ίδιοι οι Νότιοι το βύθισαν όταν τα στρατεύματα των Βορείων υπό τον στρατηγό Σέρμαν εισέρχονταν στην πόλη του Νότου, προκειμένου να αποφύγουν την αιχμαλωσία του.
Το μήκους 36 μέτρων πολεμικό πλοίο θεωρήθηκε η τελευταία λέξη της τεχνολογίας για την εποχή του, οι σύγχρονοι όμως ιστορικοί το χαρακτηρίζουν ως μια "ακριβή αποτυχία". Παρά την προστασία που του παρείχαν οι σιδερένιες πλευρές του, το βάρος του ήταν τόσο μεγάλο που οι ατμολέβητες και η προπέλα του αδυνατούσαν να το κινήσουν κόντρα στο ρεύμα του ποταμού. Έτσι, έμεινε αγκυροβολημένο, ως πλωτή πυροβολαρχία και τελικά αυτοβυθίστηκε χωρίς να ρίξει ούτε μια κανονιά.
Μια σημαδούρα πάνω από το ναυάγιο του Τζόρτζια
Αυτοδύτες μελέτησαν το σημείο του ναυαγίου και εντόπισαν τμήματα της θωράκισης, κανόνια, τους λέβητες, την προπέλα και πολλά ακόμα αντικείμενα. Οι αρμόδιοι σχεδιάζουν την ανέλκυση του πλοίου, έτσι ώστε να εκτεθεί ένα σπάνιο κομμάτι της ναυτικής ιστορίας της χώρας, με το κόστος να ανέρχεται στα 14 εκ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.