Translate

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Μπορεί να πετάει για... πάντα!



Πρωτοποριακή τεχνολογία που επιτρέπει την επαναφόρτιση των μπαταριών μη επανδρωμένου κατασκοπευτικού αεροσκάφους από απόσταση με τη χρήση ακτινών λέιζερ δοκιμάστηκε με επιτυχία πριν από μερικές ημέρες στις ΗΠΑ, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την παραμονή του στους αιθέρες κυριολεκτικά για… πάντα.

 

Αν και η πρώτη εφαρμογή του συστήματος έγινε σε αεροδυναμικό τούνελ, έτσι ώστε να ελεγχθούν όλες οι παράμετροι του πειράματος, μέχρι το τέλος του μήνα θα διεξαχθούν πτητικές δοκιμές, τόσο κατά τη διάρκεια της μέρας, όσο και της νύχτας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αυτονομία του αεροσκάφους εκτινάχθηκε κατά 2.400%, επιτρέποντας τη λειτουργία του για 48 ώρες, χωρίς να μειωθεί ούτε κατ’ ελάχιστο η απόδοση της μπαταρίας.

 

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της δοκιμής» σημείωσε ο υπεύθυνος του πειράματος Τομ Κουνς. «Οι ακτίνες λέιζερ μεταφέρουν ασύρματα ενέργεια με απόλυτη ακρίβεια, τόσο στη Γη, όσο και από το έδαφος στον αέρα και παρέχουν σε πρώτη φάση ένα απεριόριστο πεδίο εφαρμογών στα κατασκοπευτικά αεροσκάφη», συμπλήρωσε ο ίδιος.

 

Το τηλεχειριζόμενο μη επανδρωμένο αεροσκάφος «Stalker»  της εταιρείας Λόκχιντ-Μάρτιν χρησιμοποιείται από τις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ από το 2006, τόσο στο Ιράκ όσο και το Αφγανιστάν για εναέρια παρακολούθηση, μεταφέροντας στο έδαφος πολύτιμες πληροφορίες για τις εχθρικές κινήσεις και τη μορφολογία του εδάφους.

 

Πως λειτουργεί

Η ιδέα της ασύρματης μεταφοράς ενέργειας δεν είναι καινούρια. Ο μεγάλος εφευρέτης των αρχών του 20ου αιώνα Νίκολα Τέσλα, ο οποίος είχε πειραματιστεί εκτενώς με τη μεταφορά ηλεκτρισμού, έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας. Η εταιρεία LaserMotive δημιούργησε ένα ακριβές σύστημα με τη χρήση ακτινών λέιζερ, οι οποίες λειτουργούν ως «ομφάλιος λώρος» μεταξύ της επίγειας βάσης και του αεροσκάφους. Με τη χρήση GPS το λέιζερ «κλειδώνει» το εναέριο μέσο και στην ουσία μεταφέρει απεριόριστες ποσότητες ηλεκτρισμού προς αυτό, ελέγχοντας ανά πάσα στιγμή τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας του.

 

Που αλλού θα χρησιμεύσει

Αν και είναι προφανές ότι η πολεμική βιομηχανία θα αξιοποιήσει πρώτη την τεχνολογία αυτή, οι εφαρμογές της για ειρηνικούς σκοπούς είναι άπειρες: «Καταρχήν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όποια μέρη η μεταφορά ενέργειας με συμβατικούς τρόπους είναι είτε ασύμφορη, είτε ανέφικτη.

 

Σε περιοχές που έχουν πληγεί από κάποια φυσική καταστροφή που έχει θέσει εκτός λειτουργίας τα δίκτυα ηλεκτρικού, η τεχνολογία αυτή μπορεί να λειτουργήσει άμεσα. Ακόμα και μεγαλύτερα επιβατικά αεροσκάφη θα μπορούσαν μέσα στα επόμενα χρόνια να χρησιμοποιούν το σύστημα αυτό», σημειώνει ο Τομ Νιούτζεντ, πρόεδρος της LaserMotive στην ιστοσελίδα της εταιρείας του και συμπληρώνει: «Οι εφαρμογές είναι κυριολεκτικά όσες απαιτούν ενέργεια. Ακόμα και η εκτόξευση πυραύλων της NASA και η συντήρηση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, όπως έχουμε ήδη συζητήσει με τους υπευθύνους της, μπορεί να γίνει ασύρματα».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.