Αεροσκάφη
για όλα τα… γούστα, με κοινό χαρακτηριστικό τις ιλιγγιώδεις ταχύτητες, που θα
μετατρέψουν τα διηπειρωτικά ταξίδια σε… σύντομες εκδρομές σχεδιάζονται
πυρετωδώς από μεγάλες εταιρείες που έχουν επιδοθεί σε έναν ιδιότυπο αγώνα
δρόμου για την πιο οικονομική και υλοποιήσιμη πρόταση.
Μέχρι
τα τέλη της δεκαετίας, η πτήση από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη θα γίνεται με
ταχύτητα που θα φτάνει τα 4.000 χιλιόμετρα την ώρα, σχεδόν διπλάσια από εκείνη
του θρυλικού Κόνκορντ και θα διαρκεί λιγότερο από δυόμισι ώρες, από περίπου 9
σήμερα, όταν τα νέα υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη γίνουν μέρος της
καθημερινότητας των υπερατλαντικών πτήσεων.
Στη
μεγάλη διεθνή έκθεση της αεροπορικής βιομηχανίας στο Φάρνμπορο της Αγγλίας, η
οποία ανοίγει τις πύλες της στις 9 Ιουλίου, θα παρουσιαστούν οι προτάσεις
μεγάλων εταιρειών οι οποίες συνεργάζονται και με τη NASA προκειμένου να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο την
τεχνολογία και την εμπειρία της.
Ήδη
η Μπόινγκ, η Λόκχιντ-Μάρτιν, η Αέριον και η Γκάλφστριμ μεταξύ άλλων, εταιρείες
που έχουν μεγάλη παράδοση στο σχεδιασμό και την κατασκευή πολεμικών, επιβατικών
και ιδιωτικών αεροσκαφών, έχουν στα «σκαριά» υπερηχητικά μοντέλα που θα απευθύνονται
καταρχήν σε επιχειρηματίες με βαθιές… τσέπες που επιθυμούν να βρεθούν στην άλλη
άκρη του Κόσμου σε ελάχιστο χρόνο. Η τεχνολογία ήδη υπάρχει και τα πολεμικά
αεροσκάφη αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες υπερηχητικής πτήσης, γεγονός
που διευκολύνει τη μετάβαση στην εφαρμογή της και για εμπορικούς σκοπούς.
Με
άτρακτο και πτέρυγες από υπερελαφρά συνθετικά υλικά, αθόρυβους κινητήρες
διαστημικής τεχνολογίας και φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, οι σχεδιαστές
ευελπιστούν ότι θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν το
Κόνκορντ και ο Ρώσος… συγγενής του το Τουπόλεφ 144, κυρίως σε ό,τι αφορά στα
ανυπόφορα επίπεδα θορύβου και τη μεγάλη κατανάλωση καυσίμων που τα κατέστησε
ξεπερασμένα και ασύμφορα στη χρήση.
Η υπερηχητική «πράσινη μηχανή»
Το
μοντέλο της Λόκχιντ-Μάρτιν, σε συνεργασία με τη NASA, είναι φιλικό προς το περιβάλλον, χρησιμοποιεί
πτέρυγες ανεστραμμένου “V”, προκειμένου
να μειώνεται σημαντικά ο θόρυβος όταν σπάει το φράγμα του ήχου. Στόχος της
εταιρείας είναι να έχει έτοιμο ένα πρωτότυπο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, έτσι
ώστε μετά τις απαραίτητες δοκιμές και πιστοποιήσεις να τεθεί σε εμπορική
εκμετάλλευση μέχρι το 2030.
Το SBJ της
«Αέριον»
Το
υπερηχητικό δωδεκαθέσιο επαγγελματικό τζετ της αμερικανικής εταιρείας «Αέριον»
είναι μια πρόταση που απευθύνεται σε επιχειρηματίες. Και αυτό βρίσκεται στα
τελευταία στάδια του σχεδιασμού του, με βασικά χαρακτηριστικά τις υπερηχητικές
ταχύτητες καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, που θα αγγίζουν τα 2.000 χιλιόμετρα
την ώρα, αλλά και την αυξημένη αυτονομία των 10 χιλιάδων χιλιομέτρων. Οι
ιθύνοντες της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2018 θα έχουν έτοιμο το πρωτότυπο
για σειρά δοκιμαστικών πτήσεων.
Το Χ-48 της Μπόινγκ
Αν
και σχεδιάστηκε ως υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος, σύντομα κατέληξε ως άκρως
απόρρητο στα χέρια της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ. Μοιάζει με «ιπτάμενη
πτέρυγα» και έχει υιοθετήσει την πρότερη εμπειρία της εταιρείας σε παρόμοια
σχέδια. Μοντέλα του σε μικρογραφία έχουν δοκιμαστεί σε πτήσεις και αναλυτές της
αεροπορικής βιομηχανίας επισημαίνουν ότι η Μπόινγκ θα βασίσει την ανάπτυξη του
υπερηχητικού της αεροσκάφους στο Χ-48.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.