Translate

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

To FW 190 του συνιδρυτή της Microsoft


Ο συνιδρυτής της Microsoft Πολ Άλλεν είναι ένας εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος, με χόμπι μεταξύ άλλων τη συλλογή αεροσκαφών. Το "διαμάντι στο στέμμα" της συλλογής του είναι αναμφισβήτητα ένα γερμανικό καταδιωκτικό Focke Wulf 190 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία αποκαλύπτει πολλά για τους μύθους, την πραγματικότητα, τα ιστορικά αρχεία και την αντικειμενικότητά τους, αλλά και την αλήθεια, η οποία κάποια στιγμή έρχεται στην επιφάνεια.


Γυρίζουμε πίσω στον Ιούλιο του 1943, στο Ανατολικό Μέτωπο, το μέτωπο των πιο σκληρών μαχών μεταξύ ναζί και σοβιετικών στην περιοχή του Λένινγκραντ, τη σημερινή Αγία Πετρούπολη. Ο πιλότος Πάουλ Ρέτς ετοιμάζεται για μια ακόμα αποστολή, την προσβολή ενός θωρακισμένου τραίνου των Ρώσων που μετέφερε οπλισμό, στρατιώτες και τρόφιμα στην αποκλεισμένη από τους Γερμανούς πόλη. 


Μετά από εφορμήσεις στο τραίνο, ο πιλότος διαπιστώνει ότι η μηχανή του "κρατάει" και αναγκάζεται να το προσγειώσει σε δασώδη έκταση. Ο ίδιος καταφέρνει να διασωθεί, αλλά πέφτει στα χέρια των σοβιετικών και παραμένει αιχμάλωτός τους μέχρι το 1949, 4 χρόνια μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Σύμφωνα με τα επίσημα αρχεία των ναζί, το αεροσκάφος καταρρίφθηκε από αντιαεροπορικά πυρά. Η πραγματικότητα όμως αποδείχθηκε διαφορετική, διαψεύδοντας τη γερμανική προσήλωση στην ακρίβεια. 

Πάμε στο 1989, όταν έκπληκτοι κάποιοι ερευνητές εντοπίζουν στο δάσος το αεροσκάφος, το οποίο όχι μόνο διασώζεται σε άριστη κατάσταση, αλλά βρίσκουν ακόμα και το δερμάτινο σκούφο του πιλότου, όπως το είχε αφήσει στο κάθισμα του αεροσκάφους.


Εκεί αρχίζει ένα γαϊτανάκι: Μετά από αλλεπάλληλες αγοραπωλησίες, το αεροσκάφος καταλήγει τελικά στα χέρια του Άλλεν. Αρχίζει η διαδικασία επισκευής του και εξετάζεται η δυνατότητα να είναι πτητικά κατάλληλο, ώστε να απογειωθεί. Φτάνουμε στο 2010, το FW 190 είναι πλέον έτοιμο, ακριβώς όπως ήταν στην τελευταία του πτήση. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια και το αεροσκάφος του Άλλεν γίνεται το μοναδικό του τύπου του που πετάει ακόμα, 70 και πλέον χρόνια μετά την τελευταία του πτήση.

Το ενδιαφέρον στοιχείο της ιστορίας, είναι ότι αντίθετα με τα όσα ισχυρίζονταν τα ναζιστικά αρχεία, το λύσιμο του κινητήρα κατέδειξε και την πραγματική αιτία της κατάρριψής του: Δεν είχε χτυπηθεί από αντιαεροπορικά, δεδομένου ότι δεν υπήρχε κανένα πλήγμα στην άτρακτο ή τα φτερά του, αλλά είχε πέσει θύμα σαμποτάζ. Στουπιά εντοπίστηκαν στις σωληνώσεις λαδιού και καυσίμων, τα οποία ακόμα και 70 χρόνια αργότερα έφραζαν τις ζωτικές λειτουργίες της "καρδιάς" του FW 190. Έτσι, παρά το ότι οι Γερμανοί, διαβόητοι για την ακρίβεια και τη μεθοδικότητά τους, έγραψαν στην επίσημη αναφορά ότι το αεροσκάφος είχε καταρριφθεί, προφανώς τα πραγματικά αίτια ήταν τελείως διαφορετικά. 


Σήμερα το αεροσκάφος βρίσκεται στο ιδιωτικό μουσείο του Πολ Άλλεν και κάνει κάποιες πτήσεις, με τη μηχανή του να βρυχάται θυμίζοντας αλλοτινές εποχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.