Το
ρητό «αν δεν είσαι ο πελάτης, τότε είσαι το προϊόν» επιβεβαιώνει μια νέα
εφαρμογή της εταιρείας διαδικτυακής ασφάλειας Abine, η οποία καταμετρά πόσα χρήματα κερδίζει το Facebook από τη δραστηριότητα του καθένα στη δημοφιλή
ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει το ένα
δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2012.
Ο
«υπολογιστής κέρδους» αξιολογεί τον αριθμό των αναρτήσεων, φωτογραφίες, κείμενα
και συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες, τις προτιμήσεις του κάθε χρήστη, τα
γνωστά “like” δηλαδή και τον αριθμό των «φίλων». «Όσα περισσότερα
προσωπικά δεδομένα αναρτά κανείς, τόσο πιο μεγάλη είναι και η αξία του χρήστη
αυτού για το facebook», σημειώνει ο αναλυτής
Τομ Παρκς στην ιστοσελίδα techcrunch και
συμπληρώνει: «Το 85% των συνολικών εσόδων του προέρχεται από τη διαδικτυακή
διαφήμιση. Οι πληροφορίες λοιπόν είναι πολύτιμες για καλύτερη στόχευση των
προϊόντων που τυχόν ενδιαφέρουν τους καταναλωτές και το κυριότερο είναι ότι δε
χρειάζεται καν να πληρώσει για να τις αποκτήσει, αφού η ανάρτηση πληροφοριών
γίνεται οικειοθελώς από τον κάθε χρήστη».
Παρά
τα τεράστια κέρδη του facebook από τις
διαδικτυακές διαφημίσεις παραμένει ακόμα άγνωστο κατά πόσο οι ίδιες οι
εταιρείες που το επιλέγουν κρίνουν ικανοποιητική την απόδοσή τους. Ήδη, η
μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία General
Motors ανακοίνωσε ότι δε θα συνεχίσει να διαφημίζεται σε
αυτό, καθώς δεν προκάλεσε αύξηση των πωλήσεων, ή ανακατεύθυνση προς τις ιστοσελίδες
με τα προϊόντα της.
Περισσότερα δισεκατομμύρια στις τσέπες
του Ζάκερμπεργκ
Ο
28χρονος Μαρκ Ζάκερμπεργκ θα γιορτάσει τα γενέθλιά του σε λίγες μέρες με
σημαντικά μεγαλύτερο… κομπόδεμα στις τσέπες του, καθώς η δημόσια διαπραγμάτευση
της μετοχής του facebook, η οποία ξεκινάει την
Παρασκευή εκτιμάται ότι θα αποφέρει περισσότερα από 12 δις ευρώ στο ταμείο της
εταιρείας. Την προηγούμενη εβδομάδα είχε γίνει από την ιστοσελίδα η πρώτη
δοκιμαστική χρήση της υπηρεσίας προβολής των αναρτήσεων των χρηστών σε ευρύτερο
κοινό επί πληρωμή, μια τάση που ενδέχεται να γίνει ο κανόνας πολύ σύντομα, δεδομένου
ότι η συνολική χρηματιστηριακή αξία θα ξεπεράσει τα 80 δις ευρώ, καθιστώντας
την μια από τις ισχυρότερες παγκοσμίως.
«Για να ανταποκριθεί στα τρέχοντα
μεγέθη, το facebook θα πρέπει να αυξήσει τα
έσοδά του κατά 41% μέσα στην επόμενη πενταετία», παρατηρεί ο κ. Παρκς και
τονίζει ότι «η αποτίμησή του βασίζεται στα διαφημιστικά έσοδα, τα οποία με τη
σειρά τους εξαρτώνται άμεσα από τη δυνατότητά του να συλλέγει ακόμα μεγαλύτερο
όγκο προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες».
Το
facebook σκοπεύει να αυξήσει τον όγκο των μετοχών που θα
διατεθούν σε επενδυτές κατά 25%, φτάνοντας στα 421 εκατομμύρια «κομμάτια». Η
τιμή της καθεμιάς εκτιμάται ότι θα «αγγίξει» τα 40 δολάρια, πολύ περισσότερο
από τα 28 μέχρι 35 που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών. Η επενδυτική
αυτή φρενίτιδα δεν είναι πάντως πρωτόγνωρη στο χώρο της τεχνολογίας, αν και η
«φούσκα» του 2000 θα έπρεπε να αποτελέσει μάθημα για τους επίδοξους
εκατομμυριούχους, οι οποίοι είδαν τις περιουσίες τους να εξανεμίζονται, όταν
κατέρρευσαν τα χρηματιστήρια στις ΗΠΑ που διαπραγματεύονταν μετοχές εταιρειών
υψηλής τεχνολογίας. Πρώτες στη σειρά απόκτησης μεριδίου από το χαρτοφυλάκιο του
facebook είναι η Morgan Stanley, η JP Morgan
και η Goldman Sachs,
εταιρείες που συμμετείχαν ενεργά στην είσοδο του facebook στο χρηματιστήριο.
ΑΡΙΘΜΟΙ
3.699.520
Έλληνες έχουν προφίλ στο facebook.
901.000.000
χρήστες παγκοσμίως
70%
των χρηστών στις ΗΠΑ δεν εμπιστεύονται τον τρόπο με τον οποίο το facebook διαχειρίζεται τα προσωπικά τους δεδομένα.
76%
των χρηστών στις ΗΠΑ δήλωσε ότι θα ήθελε πιο ασφαλείς ρυθμίσεις απορρήτου.
7.000
λέξεις είναι η «πολιτική απορρήτου» του facebook.
40
διαφορετικές ρυθμίσεις απαιτούνται για τη διαμόρφωση του απορρήτου στο προφίλ
του χρήστη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.