Translate

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Κρουαζιερόπλοιο αγνόησε ναυαγούς


Σάλο έχει προκαλέσει η υπόθεση τριών ναυαγών που αν και εντοπίστηκαν μαζί με το ακυβέρνητο φουσκωτό τους από επιβάτες κρουαζιερόπλοιου, το πλήρωμά του δεν έκανε κάποια ενέργεια να τους διασώσει.

Επιβάτες του Star Princess, οι οποίοι με κιάλια και τηλεσκόπια σάρωναν τον ορίζοντα για να εντοπίσουν σπάνια είδη πουλιών, είδαν μια βάρκα με τρεις επιβαίνοντες να προσπαθούν να προσελκύσουν την προσοχή του κρουαζιερόπλοιου. Αν και οι τουρίστες ενημέρωσαν άμεσα το πλήρωμα, το πλοίο όχι μόνο δεν άλλαξε πορεία, αλλά δεν μπήκε καν στο κόπο να ενημερώσει το θάλαμο επιχειρήσεων και έρευνας και διάσωσης, έτσι ώστε να σταλεί κάποιο σωστικό μέσο.

Τελικά, παρασυρμένοι από τα θαλάσσια ρεύματα, οι τρεις ναυαγοί και το φουσκωτό τους εντοπίστηκαν 28 μέρες μετά την εξαφάνισή τους, αλλά το τραγικό είναι ότι μόνο ένας είχε επιζήσει, καθώς οι άλλοι δύο υπέκυψαν στις κακουχίες και τις στερήσεις.

Ο καπετάνιος, όταν ερωτήθηκε, ανέφερε πως θεώρησε ότι οι ναυαγοί απλά χαιρετούσαν το κρουαζιερόπλοιο και δε χρειάζονταν κάποια βοήθεια....




Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 16-21 Απριλίου 2012


Εκλογική… μαρκίζα 
Εισήλθαμε στην προεκλογική περίοδο και τα κόμματα επιστρατεύουν ηθοποιούς παλαιάς και νεότερης… κοπής, δημοσιογράφους, τηλεοπτικούς αστέρες και κάθε λογής «διάσημους», όχι για τη δραστηριότητά τους στα κοινά, αλλά για την αναγνωρισιμότητα που τούς έχει χαρίσει κυρίως η τηλεόραση, ελπίζοντας ότι θα… σαγηνεύσουν τους ψηφοφόρους. Άντε και στη μαρκίζα της κάλπης με… τηλεκοντρόλ.

Μετά τις εκλογές… κλάμα 
Τα μέτρα που έχουν ήδη αποφασιστεί για μειώσεις σε κύριες, επικουρικές συντάξεις και σε μισθούς, οι αυξήσεις σε φόρους, τα "ραβασάκια" της εφορίας και άλλες… ομορφιές, μετακυλίονται για μετά τις εκλογές, έτσι ώστε να μη… χαλάσει η ψυχολογία των ψηφοφόρων προ της εκτόνωσης που θα προσφέρει η κάλπη. Γιατί μετά την απομάκρυνση από αυτήν, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.

Φυλ…Άκης 
Προφυλακίστηκε ως ύποπτος φυγής ο Άκης Τσοχατζόπουλος μετά τις εισαγγελικές αποκαλύψεις για τα εκατομμύρια που φέρεται ότι εισέπραττε επί σειρά ετών, στο πλαίσιο φυσικά (!) των υπηρεσιακών του… καθηκόντων. Αλγεινή εντύπωση όμως δεν προκαλεί μόνο ο χυδαίος πλουτισμός του, αλλά και το ότι είναι ο μόνος από τους ομοίους του, που χρησιμοποίησαν την πολιτική ως όχημα για την κραυγαλέα αύξηση της περιουσίας τους, που λογοδοτεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Ανυπεράσπιστα… γηρατειά 
Τα πάλαι ποτέ… τιμημένα, έχουν πλέον γίνει ανυπεράσπιστα. Ο λόγος για τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, οι οποίοι πέφτουν, όλο και συχνότερα, θύματα ληστειών και ξυλοδαρμών, ακόμα και μέσα στα σπίτια τους. Τα τελευταία -μέχρι τα επόμενα- κρούσματα σε συνοικίες των μεγαλουπόλεων, αλλά και σε πολλές πόλεις της περιφέρειας, καταδεικνύουν τη δραματική αύξηση της εγκληματικότητας, με την πολιτική ηγεσία να επιδίδεται σε επικοινωνιακές «σκούπες» αλλοδαπών, χωρίς σχέδιο, απλά για το θεαθήναι.

Φέσια… έξτρα λαρτζ 
Σε 560 εκατομμύρια ευρώ έχουν ανέλθει οι ακάλυπτες επιταγές και συναλλαγματικές το πρώτο τρίμηνο του 2012, καταδεικνύοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις συνθήκες ασφυξίας που επικρατούν στην αγορά. Τα φέσια λόγω έλλειψης ρευστότητας μεγαλώνουν καθημερινά και οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν πως θα ξεπεραστεί το ρεκόρ του 2011, όταν το συνολικό ποσό ξεπέρασε τα 2 δις ευρώ.

«Έφυγε» ο Μητροπάνος 
Μια γνήσια λαϊκή φωνή, ένας άνθρωπος που δεν πρόδωσε τις αρχές του και δεν εξαργύρωσε την επιτυχία του με κρατικές επιχορηγήσεις, βόλτες στα «σαλόνια» και δημόσιες σχέσεις, «έφυγε», αφήνοντάς μας ακόμα φτωχότερους ηθικά και καλλιτεχνικά. Σε μια περίοδο πολύπλευρης κρίσης, η απώλειά του γίνεται ακόμα πιο σκληρή, θα υπάρχουν όμως πάντα τα τραγούδια του, στα χείλια, τις καρδιές και τις ψυχές εκατομμυρίων συνανθρώπων μας.

Το κύπελλο δεν έγινε… Λούης 
Πάλι καλά που το Ίδρυμα Σ. Νιάρχου πλειοδότησε στη δημοπρασία του Λονδίνου και αγόρασε το κύπελλο που είχε απονεμηθεί στον πρώτο σύγχρονο Μαραθωνιονίκη, τον Σπύρο Λούη το 1896, γιατί αν περιμέναμε από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, όπως το υπουργείο Πολιτισμού, να ευαισθητοποιηθούν, το κύπελλο θα γινόταν… Λούης για άλλες πολιτείες. Εντύπωση προκαλεί η εκκωφαντική σιωπή του κατά τα άλλα λαλίστατου υπουργού Πολιτισμού στις εκκλήσεις να χαρακτηριστεί «εθνικό κειμήλιο» το κύπελλο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Οι πιο λεπτομερείς χάρτες των βυθών στην οθόνη σας


Χάρτες των βυθών του πλανήτη μας σε υψηλή ανάλυση διαθέτει δωρεάν σε όλους η ΝΟΑΑ. Σε αυτούς καταγράφονται όχι μόνο οι βυθομετρικές διαφορές, αλλά και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κάθε βυθού και η μορφολογία τους.

Ένα χρήσιμο εργαλείο γνώσης, για εκείνους που... δεν τα ξέρουν όλα.

Δείτε εδώ τον παγκόσμιο χάρτη: http://maps.ngdc.noaa.gov/viewers/bathymetry/

Ψάρια που... φωσφορίζουν κατά της ρύπανσης


Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Έξετερ στη Βρετανία δημιούργησαν ένα ψάρι που... φωσφορίζει όταν εκτεθεί σε ρυπαντές, όπως πλαστικές ουσίες, απόβλητα και χημικά. 


Οι ειδικοί κατάφεραν να φτιάξουν το ψάρι που ζει στα ποτάμια της χώρας, έτσι ώστε συγκεκριμένα μέρη του σώματός του να αντιδρούν με... φως, επιτρέποντας έτσι τον εντοπισμό βλαβερών ουσιών.


Ο καθηγητής Τσαρλς Τάιλερ σημείωσε ότι "με τον τρόπο αυτό θα είναι πιο εύκολο να δούμε τις επιπτώσεις της ρύπανσης καλύτερα από ποτέ".


Διαβάστε εδώ: http://www.bbc.co.uk/newsround/17753702

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Η ιστορία ενός κανονιού του θωρηκτού USS Missouri



Ζυγίζει 120 περίπου τόνους, έχει μήκος 20 μέτρα και είχε βεληνεκές 40 περίπου χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα από τα εννιά δεκαεξάιντσα κανόνια του θωρηκτού των ΗΠΑ USS Missouri, το οποίο γλύτωσε στο... τσακ το λίώσιμο στην υψικάμινο, καθώς το αμερικανικό ναυτικό το δώρισε σε όμιλο φίλων της Ιστορίας του πλοίου προκειμένου να συντηρηθεί και να εκτεθεί. 




Το θωρηκτό παρέμεινε μάχιμο για δεκαετίες και στο κατάστρωμά του υπογράφηκε στον Κόλπο του Τόκυο η συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας που σηματοδότησε τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. 


Η διαδικασία μεταφοράς του κανονιού κόστισε περισσότερα από 100 χιλιάδες δολάρια και απαίτησε ειδικά μετασκευασμένα τραίνα, γερανούς και τροχοφόρα οχήματα.


Δείτε εδώ φωτογραφικό υλικό από τη μεταφορά του, καθώς και μαρτυρίες ανθρώπων που υπηρέτησαν στο συγκεκριμένο πλοίο:


http://capegazette.villagesoup.com/news/story/uss-missouri-cannon-on-track-to-fort-miles/811653



Διάσημα ναυάγια που περιμένουν να... ανακαλυφθούν

Το ιαπωνικό θωρηκτό Μουσάσι, "αδελφό" σκάφος του Γιαμάτο που εντοπίστηκε το 1982

Τέσσερα πλοία που χάθηκαν κάτω από τα κύματα παραμένουν τα "ιερά δισκοπότηρα" εκείνων που αναζητούν πλούτη και δόξα. Πρόκειται για το αμερικανικό καταδρομικό USS Indianapolis, το ιαπωνικό θωρηκτό Musashi, το πορτογαλικό πολεμικό του 16ου αιώνα Las Cinque Chagas και το  ισπανικό γαλιόνι San Jose. Το καθένα από αυτά έχει τη δική του, συναρπαστική ιστορία, με κοινό παρονομαστή το ότι ακόμα και σήμερα παραμένει άγνωστο το ακριβές σημείο βύθισής τους.

Το αμερικανικό καταδρομικό USS Indianapolis, το οποίο μετέφερε την ατομική βόμβα που έριξαν οι ΗΠΑ στη Χιροσίμα το 1945


Το αμερικανικό καταδρομικό USS Indianapolis είναι γνωστό επειδή μετέφερε την ατομική βόμβα που έριξαν οι ΗΠΑ στη Χιροσίμα το 1945, από το Σαν Φρανσίσκο στο νησί Τινιάν. Κατά την επιστροφή του προς τις Φιλιππίνες, στις 30 Ιουλίου του 1945, ιαπωνικό υποβρύχιο τορπίλισε και βύθισε το πλοίο. Μια σειρά λαθών και ολιγωριών προκάλεσε εκατόμβη θυμάτων: Από τα 1196 μέλη του πληρώματος, μόλις 317 διασώθηκαν, καθώς ο μεθυσμένος διοικητής της βάσης διαβιβάσεων του ναυτικού αγνόησε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το Ινδιανάπολις, οι λιμενικές αρχές δεν παρατήρησαν ότι το πλοίο δεν είχε επιστρέψει όπως προβλεπόταν, με αποτέλεσμα οι έρευνες για την τύχη του και η περισυλλογή των επιζώντων να καθυστερήσει τέσσερις ολόκληρες ημέρες. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί από τους επιζώντες του ναυαγίου να υποκύψουν στις σκληρές συνθήκες ή να κατασπαραχθούν από καρχαρίες, σύμφωνα με μαρτυρίες εκείνων που κατάφεραν να αντέξουν. Το ναυτοδικείο καταδίκασε τον καπετάνιο του πλοίου, ο οποίος στη συνέχεια αν και αθωώθηκε, αυτοκτόνησε το 1968 με μια σφαίρα στον κρόταφο, μην αντέχοντας το βάρος στη συνείδησή του. Το πλοίο βρίσκεται "κάπου" ανάμεσα στο Γκουάμ και τις Φιλιππίνες και παρά τις προσπάθειες εντοπισμού του, παραμένει κρυμμένο στο βυθό. 

Οι "πέντε πληγές του Ιησού", το πορτογαλικό πλοίο που χάθηκε στην πορεία για τη Γκόα

Το 1594 το Las Cinque Chagas, οι "πέντε πληγές του Ιησού", απέπλευσε από τη Λισαβόνα, έμφορτο πολύτιμων λίθων και άλλων θησαυρών, καθώς και 1000 μελών του πληρώματος και σκλάβων. Στα ανοιχτά των Αζορών ναυμάχησε με τρία βρετανικά πλοία για δύο ολόκληρα μερόνυχτα και μετά από σκληρή μάχη κατέληξε στο βυθό. Η αξία του θησαυρού που περιέχει εκτιμάται στο 1,4 δις δολάρια. Οι επιχειρήσεις εντοπισμού του είναι άκαρπες μέχρι στιγμής.

Το ιαπωνικό θωρηκτό Μουσάσι (φωτό επάνω), καμάρι του Αυτοκρατορικού Στόλου και ναυαρχίδα του από το 1942 μέχρι το 1944, ήταν αδελφό του διάσημου από τον κινηματογράφο θωρηκτού Γιαμάτο. Αν και το Μουσάσι δε συμμετείχε ενεργά σε σημαντικές πολεμικές επιχειρήσεις, αποτελούσε φόβητρο λόγω του βαρέως οπλισμού που έφερε. Βυθίστηκε από αεροσκάφη των ΗΠΑ, παρασέρνοντας 1023 μέλη του πληρώματός του στον υγρό τους τάφο. Οι  απόπειρες εντοπισμού του παραμένουν χωρίς αποτέλεσμα. 

Το Σαν Χοσέ

Αν και υπάρχει εταιρεία που ισχυρίζεται ότι γνωρίζει το ακριβές στίγμα του ισπανικού γαλιονιού που βυθίστηκε το 1708 στα ανοιχτά της Κολομβίας, δικαστικές διαμάχες δεν έχουν επιτρέψει την ανέλκυση του θησαυρού αξίας έως και 17 δις δολαρίων που εκτιμάται ότι κρύβουν τα αμπάρια του. Έτσι, ακόμα και σήμερα το πιο πλούσιο ναυάγιο του κόσμου παραμένει ανέγγιχτο, περιμένοντας να λυθεί ο γόρδιος δεσμός των δικαστικών αντεγκλήσεων. 

Νέα τροπή στο μυστήριο του άγνωστου υποβρυχίου


Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση του υποβρυχίου που εντοπίστηκε στο ποτάμι Φόιλ της Βόρειας Ιρλανδίας (διαβάστε εδώ:http://pierrekosmidis.blogspot.com/2012/04/blog-post_6231.html ), καθώς φωτογραφικό ντοκουμέντο από το Βρετανικό Μουσείο Υποβρυχίων δείχνει μερικά από τα 60 περίπου γερμανικά υποβρύχια που παραδόθηκαν με τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στη ναυτική βάση των Συμμάχων.




Στη φωτογραφία διακρίνεται (μέσα στον κόκκινο κύκλο) ένα μίνι γερμανικό υποβρύχιο, το οποίο πιθανότατα να είναι το "άγνωστο" αντικείμενο που εντοπίστηκε με τη χρήση ηχοβολιστικών συσκευών.


Αν τελικά ισχύει αυτή η υπόθεση, πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη που θα φωτίσει το μυστήριο. Μέσα στις επόμενες ημέρες, θα πραγματοποιηθούν καταδύσεις από άνδρες ττου πολεμικού ναυτικού, προκειμένου να διαπιστωθεί η ταυτότητά του. 


Διαβάστε εδώ: http://www.derryjournal.com/news/local/is-this-the-foyle-s-mystery-submarine-1-3730070#

Τέλος στα... πορτοφόλια φέρνουν τα κινητά τηλέφωνα



Τέλος στα πορτοφόλια και τις πιστωτικές κάρτες θα βάλουν τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα μέσα στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στις ΗΠΑ. Τα «ψηφιακά πορτοφόλια», όπως ονομάζονται τα κινητά που επιτρέπουν χρηματικές συναλλαγές και αγορές αγαθών με τη χρήση ειδικού κρυπτογραφημένου λογισμικού θα είναι πλέον ο κανόνας μέχρι το 2020, όπως επεσήμαναν κορυφαίοι αναλυτές της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών. 

«Τι είναι το πορτοφόλι σήμερα;» αναρωτήθηκε ο Χαλ Βέριαν, επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Google: «Είναι ένα αντικείμενο στο οποίο χωρούν στοιχεία ταυτότητας, μετρητά και πιστωτικές κάρτες, υπηρεσίες δηλαδή που άνετα μπορούν να αντικατασταθούν από την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην κινητή τηλεφωνία».

Αν και η χρήση κινητών για πληρωμές έχει ήδη εφαρμοστεί σε κάποιες περιπτώσεις, η κύρια ανησυχία των χρηστών έγκειται στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων, την ασφάλεια και την ευκολία της χρήσης. «Με τα μετρητά μπορεί κάποιος να αγοράσει ό,τι θέλει, χωρίς να φανεί η ταυτότητά του. Με το κινητό είναι τελείως διαφορετική υπόθεση, αφού θα καταγράφεται η συναλλαγή, ο τόπος και ο χρόνος της», εξηγεί ο Άαρον Σμιθ που επιμελήθηκε της έρευνας, σύμφωνα με την οποία το 65% των ερωτηθέντων θεωρεί πως το «ψηφιακό πορτοφόλι» θα αποτελέσει πραγματικότητα μέχρι το 2020.

Το στοίχημα δεν είναι μόνο αν θα πειστούν οι καταναλωτές να εγκαταλείψουν τα πορτοφόλια τους, αλλά και αν οι ίδιες οι εταιρείες και οι τράπεζες που εκδίδουν πιστωτικές κάρτες θα προωθήσουν το «ψηφιακό πορτοφόλι» εις βάρος των κερδών τους, σημειώνεται στα συμπεράσματα της έρευνας.
ΠΗΓΗ: Pew Research

Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Το Dornier 24 και τα 70 παιδιά που χάθηκαν


Ένα γερμανικό υδροπλάνο Dornier 24, το οποίο κατέπεσε σε λίμνη της Πολωνίας το Μάρτιο του 1945 κατά την υποχώρηση των ναζί λόγω της προέλασης του Κόκκινου Στρατού στο Ανατολικό Μέτωπο, κρύβει μια δραματική σελίδα της ιστορίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Παρόμοιο με το Do24 της Πολωνίας το εικονιζόμενο, από το οποίο διασώζονται η άτρακτος και οι πλευρικοί πλωτήρες 

Αν και το αεροσκάφος μπορούσε να πετάξει με μέγιστο αριθμό επιβατών τα 14 άτομα, περισσότερα από 70 παιδιά στοιβάχτηκαν σε αυτό, στην απέλπιδη απόπειρα των συγγενών τους να τα στείλουν μακριά από την πρώτη γραμμή που απείχε λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα σπίτια τους. 


Η κατάληξη ήταν τραγική: Το Do24 δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και συνετρίβη στη λίμνη Resko Przymorskie της σημερινής Πολωνίας, η οποία την εποχή εκείνη τελούσε υπό ναζιστική κατοχή. Κανένα από τα 70 παιδιά, ούτε από τα 4 μέλη του πληρώματος κατάφεραν να επιζήσουν. 


Σήμερα, Γερμανοί και Πολωνοί συνεργάζονται για να ανελκύσουν τα συντρίμμια και τις σορούς των παιδιών, έτσι ώστε να τιμήσουν την άδικη θυσία τους. Το σημείο έχει ήδη εντοπιστεί, οι αρμόδιοι όμως θέλουν να προχωρήσουν σε συστηματική καταγραφή του βυθού, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αρτιότητα της επιχείρησης ανέλκυσης. 


Διαβάστε εδώ: http://www.irishtimes.com/newspaper/world/2012/0414/1224314729070.html


και εδώ: http://kindervonkamp.de/





Δύτες βρήκαν χαμένη πόλη των Μάγια


Θυμίζει ταινία με τον Ιντιάνα Τζόουνς, η πραγματικότητα όμως ξεπερνάει το Χόλιγουντ. Μια χαμένη πόλη των Μάγια, η οποία βρίσκεται στον πυθμένα μιας λίμνης στη Γουατεμάλα συναρπάζει τους αρχαιολόγους και τους ιστορικούς. Πρόκειται για την πόλη Σαμαμπάζ, στη λίμνη Ατιτλάν, 230 περίπου χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας.


Το 2009 ομάδα αυτοδυτών εξερευνούσε την ηφαιστειογενή λίμνη, ψάχνοντας για στοιχεία που θα επιβεβαίωναν τους μύθους για την ύπαρξη μιας πόλης που χάθηκε κάτω από τα νερά της πριν από 2.000 σχεδόν χρόνια.




Η έκπληξή τους ήταν μεγάλη όταν βρήκαν πλήθος καθημερινών αντικειμένων, αλλά και μεγαλιθικών μνημείων, δρόμων και λαξευμένων βράχων. Η επικρατούσα θεωρία αναφέρει ότι η πόλη ήταν λατρευτικό κέντρο των Μάγια και λόγω ηφαιστειακής έκρηξης, σεισμού ή κατολίσθησης, καταποντίστηκε σε βάθος 25 περίπου μέτρων το 250 μ.Χ.




Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η παρααγωγή ενός ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει τις έρευνες και καταγράφει τα σενάρια για τη Σαμαμπάζ. 


Δείτε εδώ: 


Η ιστορία ενός ιαπωνικού λαβάρου του Β' Παγκοσμίου


Ο 86χρονος Κεν Καν, ναύτης σε αποβατικό σκάφος των ΗΠΑ κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ανέσυρε από την αποθήκη του ένα κουτί με ενθύμια από τις φονικές μάχες στα νησιά του Ειρηνικού. Μεταξύ άλλων αντικειμένων, είναι και μια ιαπωνική σημαία με ευχές και προσευχές, την οποία είχε βρει πάνω σε ένα πτώμα Ιάπωνα στρατιώτη. 




Τέτοιες σημαίες ήταν συνήθως το κατευόδιο των οικογενειών προς τους στρατιώτες που έφευγαν για το μέτωπο και είτε τις έδεναν στις ξιφολόγχες τους, είτε τις φορούσαν μέσα από το χιτώνιό τους για να τους προστατεύει από τις εχθρικές σφαίρες. Ο άγνωστος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης σημαίας πάντως δεν είχε τύχη, καθώς σκοτώθηκε σε κάποια ακτή από τους Αμερικανούς. 




Πριν από λίγες μέρες, θέλησε να επιστρέψει το λάβαρο στους οικείους του νεκρού, έτσι ώστε να βάλει τέλος σε μια ιστορία που τον απασχολεί εδώ και 70 σχεδόν χρόνια. Δυστυχώς όμως δεν υπήρχε πουθενά γραμμένο το όνομα του άτυχου Ιάπωνα, έτσι ώστε να ταυτοποιηθεί η 
οικογένειά του. 


Ο Κεν Καν είχε και άλλα αναμνηστικά στο σεντούκι του, όπως ένα φυλλάδιο για την αεροπορία του ανατέλλοντος ηλίου, ένα χαρτί με προσευχές και ποιήματα και ένα φυλλάδιο που έριχναν τα αμερικανικά αεροσκάφη προτρέποντας τους Ιάπωνες να παραδοθούν για να αποφύγουν το θάνατο. 




Δείτε εδώ: http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2012/04/japanese_flag_ken_kann_wwii.html

Αποκαλύπτεται το πιο... βόρειο ναυάγιο της Γης


Το HMS Breadalbane είναι το πιο... βόρειο ναυάγιο της Γης. Βυθίστηκε τον Αύγουστο του 1853, όταν παγιδεύτηκε στους πάγους του Βορειοδυτικού περάσματος, στον Αρκτικό κύκλο. Το πλήρωμά του διασώθηκε, αλλά το πλοίο κατέληξε σε βάθος 105 μέτρων.


Εντοπίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του '80 αλλά μόλις πριν από λίγες ημέρες οργανώθηκε αποστολή καταγραφής της κατάστασής του. Η έκπληξη των μελών της αποστολής που πόντισαν κάμερες και ηχοβολιστικές συσκευές ήταν μεγάλη, καθώς διαπίστωσαν ότι το Μπρενταλμπέην διατηρείται σε άριστη κατάσταση, λόγω των συνθηκών που επικρατούν στο βυθό.




Δεδομένης της ιστορικής σημασίας του ναυαγίου, οι Καναδοί σκοπεύουν να το  "χαρτογραφήσουν" από κάθε οπτική γωνιά, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρες αρχείο, 170 σχεδόν χρόνια μετά τη βύθισή του, ενώ έχουν ήδη ανελκύσει κάποια τμήματά του, όπως το τιμόνι του, για να εκτεθούν σε μουσείο της χώρας. 





Τιτανικός: Ρούχα και παπούτσια, μάρτυρες της τραγωδίας



Εκατό χρόνια μετά τη βύθιση του Τιτανικού, φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία Ωκεάνιας και Ατμοσφαιρικής Διαχείρισης των Η.Π.Α. (ΝΟΑΑ) από την άβυσσο των 3.800 περίπου μέτρων που αναπαύεται το ναυάγιο, στοιχειώνουν τις μνήμες και θυμίζουν την ανθρώπινη πλευρά της καταστροφής.


Αν και τα θύματα μεταξύ των επιβατών και του πληρώματος ξεπέρασαν τους 1500, μόλις 340 περίπου πτώματα περισυλλέχθηκαν από τα πλοία που έσπευσαν στο σημείο της καταστροφής. Περισσότεροι από 1100 άνθρωποι ακολούθησαν τον Τιτανικό στην πορεία του προς το βυθό, καθιστώντας τον την τελευταία κατοικία τους. Η ειρωνεία είναι ότι το διάσημο ναυάγιο χαρακτηρίστηκε «μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς» από την Ουνέσκο μόλις πριν από λίγες ημέρες, απαγορεύοντας πλέον την ανέλκυση αντικειμένων από αυτό, μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα πρακτική που έχει φέρει στην επιφάνεια χιλιάδες αντικείμενα από την άβυσσο και εκατομμύρια δολάρια στις τσέπες των σύγχρονων… τυμβωρύχων.


Οι ανέκδοτες μέχρι πρόσφατα φωτογραφίες προέρχονται από υποβρύχια που καταδύθηκαν το 2004 και το 2010 και καταγράφουν τις τελευταίες δραματικές στιγμές που έζησαν οι επιβάτες και το πλήρωμα του υπερωκεάνιου, πριν χαθούν για πάντα στα παγωμένα νερά του Βόρειου Ατλαντικού. Κάποια ζευγάρια παπούτσια, ένα σακάκι, μερικά κέρματα και άλλα προσωπικά αντικείμενα βρίσκονται στο λεπτό ίζημα του βυθού, εκεί ακριβώς που είναι η τελευταία κατοικία των ιδιοκτητών τους.


«Η θέση των παπουτσιών και των άλλων αντικειμένων δεν μπορεί να είναι προϊόν σύμπτωσης, αλλά υποδεικνύουν το σημείο που βρέθηκαν στο βυθό τα θύματα», σχολίασε ο Τζέιμς Ντελγκάντο, διευθυντής της υπηρεσίας ενάλιας κληρονομιάς της ΝΟΑΑ και συμπλήρωσε: «Η παρουσία τους αποτελεί το πιο δυνατό στοιχείο που θυμίζει το κόστος του ναυαγίου σε ανθρώπινες ζωές, κάτι που μερικές φορές ξεχνάμε λόγω της μυθολογίας που συνοδεύει τον Τιτανικό».

Ο διάσημος σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει καταδυθεί 33 φορές με υποβρύχιο στο ναυάγιο δεν εντόπισε ανθρώπινα λείψανα, αν και ο ίδιος είχε τραβήξει φωτογραφίες αντικειμένων που κάποτε ανήκαν σε επιβάτες του. Ο ωκεανογράφος Μπομπ Μπάλαρντ, ο πρώτος που εντόπισε το ναυάγιο, εξήγησε ότι είναι πολύ πιθανό να βρεθούν περισσότερα λείψανα στα έγκατα του Τιτανικού, καθώς η απουσία οξυγόνου και μικροοργανισμών που αποσυνθέτουν κάθε οργανική ύλη πιθανόν να έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των λειψάνων των νεκρών.


Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Εντόπισαν 12 θαμμένα Σπιτφάιρ στη Μιανμάρ


Τουλάχιστον 12 καταδιωκτικά αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, τύπου Σπιτφάιρ Mk XIV, εντόπισε θαμμένα σε παλιό αεροδρόμιο Βρετανός συλλέκτης και ερασιτέχνης αρχαιολόγος στη Μιανμάρ, την πρώην Βιρμανία.


Αξιοποιώντας πληροφορίες για την ύπαρξή τους, διαπίστωσε ότι τουλάχιστον 20 αεροσκάφη θάφτηκαν τον Αύγουστο του 1945 ως "πλεονάζον υλικό".


Από τα τουλάχιστον 20.000 καταδιωκτικά Σπιτφάιρ που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, μόλις 35 παραμένουν σε πτητική κατάσταση.


Στόχος πλέον είναι η ανασκαφή, η συντήρηση και η έκθεση των αεροσκαφών που εντοπίστηκαν στη χώρα της Ασίας.


Δείτε εδώ: http://www.defencemanagement.com/news_story.asp?id=19466

Βρήκαν ανθρώπινα λείψανα στον Τιτανικό


Φωτογραφικά ντοκουμέντα από το ναυάγιο του Τιτανικού, δείχνουν ίχνη από ανθρώπινα λείψανα διεσπαρμένα στο βυθό, με την πιθανότητα να υπάρχουν ακόμα περισσότερα στο εσωτερικό του.


Φωτογραφία που τραβήχτηκε σε αποστολή το 2004 δείχνει ένα ζευγάρι παπουτσιών και ένα παλτό, σε θέσεις που καταδεικνύουν ότι κάποτε ένας άνθρωπος ακολούθησε το διάσημο πλοίο στην πορεία του στην άβυσσο. 


Σε αποστολή του 2010 το μη επανδρωμένο υποβρύχιο ανέσυρε ένα δαχτυλίδι με κομμάτι από το δάχτυλο που το φορούσε, μια μακάβρια ανακάλυψη που ανάγκασε τους επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας να χαρακτηρίσει το σημείο που βρέθηκε ως "εκτός ορίων" για μελλοντικές αποστολές, από σεβασμό στα 1517 θύματα του ναυαγίου. Οι ίδιοι αποφάσισαν να θάψουν το εύρημα στο βυθό και να μην το ανασύρουν στην επιφάνεια. 


Ο Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει "επισκεφθεί" το ναυάγιο 33 φορές δήλωσε ότι ποτέ του δεν είδε ανθρώπινα λείψανα, αν και η ύπαρξη παπουτσιών και άλλων προσωπικών αντικειμένων είναι ίσως τα μόνα "πειστήρια" που πιστοποιούν ότι εκείνο το βράδυ της 14ης προς την 15η Απριλίου του 1912, πολλά θύματα παρασύρθηκαν στην άβυσσο. 




Αρχαιολόγοι πάντως επισημαίνουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να υπάρχουν κόκαλα στο ίζημα του βυθού, καθώς η απουσία οξυγόνου και ρευμάτων "ευνοεί" τη διατήρησή τους. 


Διαβάστε εδώ: http://www.newsday.com/news/nation/officials-human-remains-at-titanic-shipwreck-site-1.3661789

Οι Έλληνες του Τιτανικού



Ευχαριστώ τη φίλη και συνάδελφο Ελένη Βέργου για την άδεια αναδημοσίευσης.

Μπορεί οι περισσότεροι να γνωρίζουν την ιστορία των επιβατών του Τιτανικού Τζακ και Ρόουζ, όπως την φαντάστηκε ο Τζέιμς Κάμερον,  λίγοι, όμως, γνωρίζουν ότι στο πιο διάσημο ναυάγιο του κόσμου υπήρχαν και Έλληνες επιβάτες. Οι τέσσερις άντρες κατάγονταν όλοι από το χωριό Άγιος Σώστης της Μεσσηνίας και κανένας τους δεν κατάφερε να επιζήσει.
         
Όλοι οι νεαροί άντρες ξεκίνησαν το ταξίδι τους προς τις ΗΠΑ, με την ελπίδα ότι θα καταφέρουν να χτίσουν μια καλύτερη ζωή για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.  

Ο 30χρονος Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ήταν ο μεγαλύτερος από τους Έλληνες επιβάτες του Τιτανικού και ο μόνος που είχε σχέση με τις ΗΠΑ. Σύμφωνα όλα όσα έχουν γίνει γνωστά, ο Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ήταν ιδιοκτήτης ενός μικρού εργοστασίου στη Νέα Υόρκη και είχε επιστρέψει στην Ελλάδα για να δει από κοντά τη βάπτιση του γιου του. 

Παρά τα παρακάλια της συζύγου του, λίγες ημέρες μετά αποφάσισε να επιστρέψει και πάλι στη Γη της επαγγελίας. Μαζί του αποφάσισαν να ταξιδέψουν και οι δύο άλλοι συντοπίτες του, οι αδελφοί Χρονόπουλοι. 

Ο μεγαλύτερος αδελφός, ο Απόστολος Χρονόπουλος ήταν 26 ετών και ήταν εργάτης. Ο νεαρός άντρας επιβιβάστηκε στον Τιτανικό από το Χερβούργο μαζί με τον 19χρονο αδελφό του Δημήτρη. Καθότι και τα δύο αδέλφια ήταν επιβάτες της τρίτης θέσης, οι σοροί τους δεν βρέθηκαν ποτέ. Αντίθετα, το άψυχο σώμα του Παναγιώτη Λυμπερόπουλου εντοπίστηκε από τους ναύτες του πλοίου «Mackay Bennett» και αναγνωρίστηκε. 

Ο Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να επιβιβαστεί σε μια από τις σωστικές λέμβους, και αυτό επειδή μιλούσε αγγλικά και κατάφερε να φτάσει μέχρι το κατάστρωμα. Η σωστική αυτή λέμβος, όμως, βρέθηκε πολύ αργά και οι επιβάτες είχαν ήδη πεθάνει από ασιτία.

Ο τελευταίος Έλληνας επιβάτης του Τιτανικού ήταν ο επίσης 19χρονος Βασίλειος Καταβέλης, ο οποίος ήλπιζε ότι θα καταφέρει να φτάσει στο Μιλγουόκι των ΗΠΑ. Η σωρός του εντοπίστηκε από τα σωστικά συνεργεία και πάνω της βρέθηκε ένα εισιτήριο τρένου από την Νέα Υόρκη προς το Μιλγουόκι, ένας μικρός καθρέπτης, δύο σημειωματάρια, μια χτένα και ένα κλειδί. Μάλιστα, τα προσωπικά του αντικείμενα παραδόθηκαν στα αδέλφια του Πέτρο, Παναγιώτη και Λαμπρινή στο λιμάνι του Πειραιά λίγο καιρό αργότερα.

 Η τραγική ειρωνεία είναι, ότι τόσο ο Λυμπερόπουλος όσο και ο Καταβέλης άλλαξαν τα εισιτήριά τους για να μπορέσουν να ταξιδέψουν μαζί με τους δύο αδελφούς. Στο ορεινό χωριό του Αγίου Σώστη στη Μεσσηνία, υπάρχει ένα μικρό μνημείο για τους τέσσερις άντρες-θύματα του Τιτανικού. 

«Εις μνήμην των τεσσάρων Ελλήνων θυμάτων του Τιτανικού του έτους 1912 αναζητούντων καλυτέραν τύχην εις ΗΠΑ δι’ εαυτούς και οικογενείας των. Βασιλείου Γ. Καταβέλου - Παναγιώτου Κ. Λυμπερόπουλου - Αποστόλου Μ. Χρονόπουλου - Δημητρίου Μ. Χρονόπουλου» γράφει το μνημείο, που δημιουργήθηκε το 2001.

200.000 αρχεία του Τιτανικού στο Διαδίκτυο

Περισσότερα από 200.000 αρχεία για τον Τιτανικό ανέβασε στο διαδίκτυο η βρετανική ιστοσελίδα Ancestry.co.uk, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη βύθιση του πλοίου. Ανάμεσα στα έγγραφα και τις φωτογραφίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες για τους 1.500 νεκρούς αλλά και τους επιζώντες του ναυαγίου. Την ίδια ώρα, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας κατάφεραν να αποκτήσουν και τη διαθήκη του καπετάνιου Έντουαρντ Τζ. Σμίθ αλλά και δύο γνωστών Αμερικανών επιχειρηματιών της εποχής, του Μπένταμιν Γκούγκενχαϊμ και του Τζον Τζέικομπ Άστορ.

Ρομπότ-εργασίες συντήρησης

Υποβρύχια ρομπότ ελπίζει ότι θα καταφέρει να στείλει στον Τιτανικό για να πραγματοποιήσουν εργασίες συντήρησης ο καθηγητής Ρόμπερτ Μπάλαρντ, ο εξερευνητής που κατάφερε να εντοπίσει το πλοίο τον Σεπτέμβριο του 1985. Ο καθηγητής ωκεανολογίας από το πανεπιστήμιο του Ρόουντ Άιλαντ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ζητήσει άδεια από τις αμερικανικές αρχές για να ξεκινήσει αυτό το ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα τέσσερα χιλιόμετρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο καθηγητής Μπάλαρντ τονίζει ότι αποικίες…βακτηρίων, οι οποίες τρέφονταν από τις σoρούς των νεκρών αλλά και τα σκουπίδια, έχουν αρχίσει να καταστρέφουν το πλοίο. Τα ειδικά ρομπότ θα προσπαθήσουν να καθαρίσουν το σκελετό του Τιτανικού και να τον επικαλύψουν με ειδική προστατευτική μπογιά, η οποία χρησιμοποιείται για να διατηρούνται τα πετρελαιοφόρα. Ο καθηγητής Μπάλαρντ τονίζει ότι οι εργασίες αυτές είναι απαραίτητες γιατί διαφορετικά, το σκαρί του καραβιού θα ανοίξει και το καλά διατηρημένο εσωτερικό του Τιτανικού θα βρεθεί εντελώς εκτεθειμένο. Μάλιστα, σε συνέντευξή του ανέφερε ότι το ναυάγιο πεθαίνει από την…αγάπη, δηλαδή από τα διάφορα μικρά υποβρύχια που έχουν ξεκινήσει να μεταφέρουν τουρίστες στο σημείο το τελευταίο διάστημα. Οι διοργανωτές των εκδρομών αυτών απαντούν ότι τα μικρά υποβρύχια, τα οποία δεν πλησιάζουν και τόσο κοντά στο ναυάγιο, δεν καταστρέφουν ούτε στο ελάχιστο το ναυάγιο. Εδώ και μερικές εβδομάδες, ο Τιτανικός συγκαταλέγεται ανάμεσα υποθαλάσσια μνημεία, που προστατεύονται από την Ουνέσκο. 

Κρουαζιέρα 100 χρόνια μετά

Τα…απόνερα του Τιτανικού ακολουθούν 100 χρόνια μετά τη βύθισή του πλοίου συγγενείς των επιβατών. Άνθρωποι από 28 διαφορετικές χώρες έκλεισαν εισιτήρια σε αυτή την κρουαζιέρα, πληρώνοντας από 3.399 έως 7.281 ευρώ το άτομο. Στο πλοίο Μπάλμοραλ, το οποίο ξεκίνησε το ταξίδι του την Κυριακή, επιβιβάστηκαν και πολλοί συγγραφείς και ιστορικοί. Κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας, οι παρευρισκόμενοι θα παρακολουθήσουν ομιλίες για τον Τιτανικό και το ταξίδι του, οι οποίες θα παρουσιαστούν από ειδικούς. Ένας από αυτούς είναι και ο Φίλιπ Λίτλτζον, εγγονός ενός επιζώντα του ναυαγίου. Ο καθηγητής Λίτλτζον ανέφερε ότι πιστεύει ότι ο παππούς του θα ήταν ιδιαίτερα υπερήφανος εάν γνώριζε ότι η ιστορία του συνεχίζει να είναι ζωντανή τόσα χρόνια μετά το θάνατό του. «Θα είναι μια ιδιαίτερα συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή για εμένα όταν θα φτάσουμε κοντά στο ναυάγιο, όπου εγώ βούτηξα το 2001 και όπου πολλά χρόνια νωρίτερα, ο παππούς μου έφευγε κάνοντας κουπί πάνω στη λέμβο νούμερο 13» ανέφερε ο κ. Λίτλτζον. Το Μπάλμοραλ ανήκει στην εταιρία Fred Olsen Cruise Lines, θυγατρική της Harland and Wolff, η οποία είχε κατασκευάσει τον «αβύθιστο» Τιτανικό. Οι διοργανωτές της θέλησαν να αναδημιουργήσουν την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο πλοίο και έτσι έχουν αντιγράψει το μενού και έχουν ζωντανή ορχήστρα, που παίζει μουσική της εποχής.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Νέα στοιχεία για τη βύθιση του υποβρυχίου USS Scorpion


Το πυρηνοκίνητο υποβρύχιο USS Scorpion χάθηκε το 1968, παρασέρνοντας στην άβυσσο και τα 99 μέλη του πληρώματός του. 


Βρίσκεται σε βάθος περίπου 3.420 μέτρων, 400 μίλια νοτίως των Αζορών, στη μέση σχεδόν του Ατλαντικού Ωκεανού.




Παρά τις έρευνες για τα αίτια του ναυαγίου, η επίσημη θέση είναι ότι "δεν κατέστη δυνατόν να διαπιστωθούν πέραν πάσης αμφιβολίας", γεγονός που έδωσε ώθηση σε διάφορες υποθέσεις και σενάρια για το χαμό του υποβρυχίου και του πληρώματός του.


Κάποιοι υποστηρίζουν ακόμα και σήμερα ότι έπεσε θύμα εχθρικής ενέργειας από σοβιετικό υποβρύχιο, άλλοι ότι εξερράγη κάποια τορπίλη στο εσωτερικό του και μερικοί ότι η καταστροφή οφείλεται σε ελαττωματική... τουαλέτα του υποβρυχίου, η οποία προκάλεσε ξαφνική εισροή υδάτων.




Ακόμα και ο Μπόμπ Μπάλλαρντ,  διάσημος για τον εντοπισμό του Τιτανικού και του γερμανικού θωρηκτού Μπίσμαρκ, είχε εξετάσει τα συντρίμμια του υποβρυχίου με ειδικό εξοπλισμό το 1985, χωρίς όμως να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια.




Αυτές τις ημέρες, οικογένειες των μελών του πληρώματος, σε συνεργασία με ερευνητές και επιστήμονες φωτίζουν μια άλλη πτυχή που πιθανόν να διαλευκάνει το μυστήριο. Σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από την εξέταση οπτικού υλικού από το ναυάγιο, ο άξονας της προπέλας του υποβρυχίου φαίνεται ότι έχει αποκολληθεί βίαια, γεγονός που σημαίνει ότι οι ελαστικοί σύνδεσμοι διερράγησαν. Έτσι το υποβρύχιο έχασε όχι μόνο τη δυνατότητα ελιγμών και πρόωσης, αλλά παράλληλα γέμισε ακαριαία με τεράστιες ποσότητες θαλασσινού νερού. 


Μόνο μια ακόμα αποστολή με μη επανδρωμένο υποβρύχιο, το οποίο θα κινηματογραφήσει ακριβώς αυτό το σημείο, θα δώσει τις απαντήσεις που περιμένουν με αγωνία οι συγγενείς των πνιγμένων, αλλά και οι επιστήμονες που προσπαθούν εδώ και 40 και πλέον χρόνια να βρουν αδιάσειστα στοιχεία. 


Διαβάστε εδώ: http://www.usatoday.com/tech/science/story/2012-04-11/submarine-scorpion-navy-nuclear/54185216/1

Οι βάσεις πυραύλων έγιναν πολυτελή σπίτια


Υπήρξαν σύμβολα του Ψυχρού Πολέμου μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μνημεία του τρόμου της πιθανής πυρηνικής καταστροφής. Σήμερα οι υπόγειες βάσεις πυραύλων που κατασκευάστηκαν τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, μετά από μακρά περίοδο εγκατάλειψης, βρίσκουν ένα νέο ρόλο: Εκείνο των… σπιτιών υψίστης ασφαλείας για όσους μπορούν να διαθέσουν από 350 χιλιάδες μέχρι μερικά εκατομμύρια δολάρια για να τα αποκτήσουν. 

Δεν είναι λίγοι όσοι σπεύδουν να αγοράσουν κάποιο από τα σιλό που πριν από μερικές δεκαετίες «φιλοξενούσαν» τα πιο τρομερά όπλα που μπορούσαν να καταστρέψουν την ανθρωπότητα. Ειδικευμένοι τεχνίτες αναλαμβάνουν να μετατρέψουν το τσιμεντένιο υπόγειο οχυρό σε σπίτι που αντέχει οποιαδήποτε θεομηνία ή ανθρωπογενή καταστροφή.


Σχεδιασμένα να αντέχουν άμεσα πυρηνικά πλήγματα, βρίσκονται βαθιά μέσα στο έδαφος και με τις κατάλληλες εργασίες ανακαίνισης μετατρέπονται σε πολυτελή οικήματα που διαθέτουν όλες τις ανέσεις, εκτός ίσως από το… φως του Ηλίου. 

Ακόμα και αυτό όμως το μειονέκτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί, όπως σημειώνουν οι μεσίτες που διαχειρίζονται τέτοια… ακίνητα, με την κατάλληλη επίστρωση των τοιχωμάτων των κυλινδρικών εκτοξευτήρων των πυραύλων με καθρέπτες που αντανακλούν τις ακτίνες του.

SUBTERRA
Σε μια έκταση 34 εκταρίων στο Κάνσας των ΗΠΑ, ο Έντουαρντ και η Ντιάννα Πίντεν μετέτρεψαν το 1994 την εγκαταλειμμένη βάση των διηπειρωτικών πυραύλων «Άτλας Ε» σε… μεσαιωνικό πύργο. Με ένα σαλόνι σχεδόν 1500 τετραγωνικών μέτρων, εκεί που κάποτε βρισκόταν το κέντρο ελέγχου εκτοξεύσεων των πυρηνικών όπλων και γκαράζ που χωράει ένα… ολόκληρο Τζάμπο Τζετ, το ζευγάρι έχει όσο χώρο χρειάζεται. 


Αφοσιωμένοι και οι δύο στην προώθηση της παγκόσμιας ειρήνης, όπως αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους, θεώρησαν «περίφημη ιδέα» να μετατρέψουν το πάλαι ποτέ άντρο του πυρηνικού ολέθρου σε ένα ζεστό και φιλόξενο σπιτικό. Φρόντισαν επίσης να διαμορφώσουν τον πύργο ελέγχου σε πύργο… Ιπποτών, επενδύοντάς τον με πέτρα και χτίζοντας πολεμίστρες.

Οι Πίντεν διαθέτουν χώρους του αχανούς υπόγειου συγκροτήματος σε μουσικούς, σε ομάδες «εσωτερικής αναζήτησης», ενώ έχουν διατηρήσει ένα δωμάτιο ως «Πυρηνικό Μουσείο» στο οποίο εκτίθενται ψήγματα του παρελθόντος, «για να μη ξεχνάμε πόσο κοντά βρέθηκε η Γη στον πυρηνικό αφανισμό». 

Άνθρωπος ή ρομπότ; Ιδού η απορία


Άνθρωπος ή ρομπότ; Το πιο πρόσφατο δημιούργημα του Χιρόσι Ισιγκούρο, καθηγητή ρομποτικής στο πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία, καθιστά δυσδιάκριτα τα όρια, τουλάχιστον οπτικά: «Τι είναι ο άνθρωπος;» αναρωτιέται ο ίδιος, «πείτε μου και θα δημιουργήσω ένα απολύτως ακριβές αντίγραφο».



Ο Ιάπωνας… Φρανκενστάιν, όπως ο πρωταγωνιστής της κλασικής νουβέλας «Ο σύγχρονος Προμηθέας» που έγραψε η Μαίρη Σέλλεϋ το 1818, ασχολείται εδώ και χρόνια με την κατασκευή ανθρωπόμορφων ρομπότ, με στόχο όπως λέει να προετοιμάσει την κοινή γνώμη για το κοντινό μέλλον, όταν τα ρομπότ θα…  συμβιώνουν με τον άνθρωπο. 

Μετά τον… κλώνο του, που κατασκεύασε με πρότυπο τον εαυτό του, ο Ισιγκούρο αποφάσισε να ασχοληθεί και με το ασθενές φύλο.

Το θηλυκού γένους ρομπότ ονομάζεται «Τζεμινόιντ Φ» και δημιουργήθηκε… κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση μιας γυναίκας-μοντέλου. Το αντίγραφο μοιάζει τόσο στο πρωτότυπο που όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό, πολλοί δεν μπόρεσαν να καταλάβουν ποιο ήταν το μοντέλο και ποιο το αντίγραφο. 

Η «Τζέμι» μπορεί να αναπαραστήσει 65 εκφράσεις του ανθρώπινου προσώπου, με κατάλληλες κινήσεις μηχανισμών κάτω από το πλαστικό δέρμα της, να μιλήσει και να τραγουδήσει, ακόμα και να μιμηθεί τη φωνή άλλων ανθρώπων. Με τιμή που αγγίζει τις 100 χιλιάδες ευρώ, κάποιοι θα σπεύσουν να αποκτήσουν ένα ρομπότ που μοιάζει εκπληκτικά με άνθρωπο.

Ο "Εξολόθρευτής" έρχεται 
Αν η «Τζεμινόιντ Φ» είναι περισσότερο ένα τεχνολογικό καπρίτσιο, τα ρομπότ που σχεδιάζει η πολεμική βιομηχανία των ΗΠΑ θα είναι ειδικών αποστολών και θα θυμίζουν τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ στο ρόλο του… «εξολοθρευτή». Με χρηματικό έπαθλο 2 εκατομμυρίων δολαρίων, το αμερικανικό Πεντάγωνο προκήρυξε διαγωνισμό στον οποίο θα βραβευθεί το ρομπότ που θα είναι σε θέση να αναλαμβάνει αποστολές σε σημεία που δεν μπορεί να πάει ο άνθρωπος, προωθώντας παράλληλα την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης και αυξημένης αυτονομίας. Ο Δρ. Τζιλ Πρατ, επικεφαλής της ομάδας ερευνών της Darpa, του Κέντρου Εξελιγμένων Αμυντικών Συστημάτων  των ΗΠΑ, σημειώνει ότι στόχος είναι να βραβευθούν οι καινοτόμες ιδέες που θα έχουν ευρύ πεδίο εφαρμογών. «Αν και ρομπότ που καθοδηγούνται από ανθρώπους υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια, στόχος μας είναι να χρηματοδοτήσουμε την επόμενη γενιά τους, εκείνα δηλαδή που θα δρουν αυτοβούλως σε ένα εχθρικό περιβάλλον. Εκτιμώ πως μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, τέτοια ρομπότ θα αντικαταστήσουν στρατιώτες της πρώτης γραμμής, αναλαμβάνοντας επικίνδυνες αποστολές». 

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Στον... πάγο το "ματς του θανάτου" λόγω EURO 2012



Έμεινε στην ιστορία ως το "ματς του θανάτου". Πρόκειται για τον ποδοσφαιρικό αγώνα που διεξάχθηκε στο Κίεβο της Ουκρανίας στις 9 Αυγούστου 1942, μεταξύ ποδοσφαιριστών που έπαιζαν προπολεμικά στη Δυναμό Κιέβου και τη Λοκομοτίβ, εναντίον ομάδας Γερμανών στρατιωτών που υπηρετούσαν στη Luftwaffe, την πολεμική αεροπορία των ναζί κατά το Β' παγκόσμιο Πόλεμο. 

Ένας αγώνας που έληξε με 5-3 υπέρ των Ουκρανών, με τη μυθολογία, εν μέρει βασισμένη στην πραγματικότητα, να αναφέρει πως οι παίκτες της νικήτριας ομάδας εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς επειδή έπαιξαν για τη νίκη. 

Σήμερα, 70 χρόνια μετά τον αγώνα, μια ταινία ρωσοουκρανικής παραγωγής, που πραγματεύεται την υπόθεση αυτή, δεν έχει πάρει ακόμα άδεια προβολής πριν το EURO 2012, το οποίο συνδιοργανώνεται από την Ουκρανία και την Πολωνία.

Ο λόγος; Μην εξάψει τα πάθη, λίγο πριν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, δεδομένου ότι η Εθνική Ομάδα της Γερμανίας θα αγωνιστεί και εκείνη στα γήπεδα, φέρνοντας στο μυαλό όσων παρακολουθήσουν την ταινία στιγμές που πιθανόν να προκαλέσουν εντάσεις και αντιδράσεις.

Παρά το ότι ο συγκεκριμένος αγώνας έχει ήδη αποτελέσει θέμα για βιβλία, ντοκιμαντέρ και ταινίες αποκτώντας μυθολογική διάσταση, η μετασοβιετική αναδίφηση των ιστορικών αρχείων, σύμφωνα με το Reuters, κατέδειξε ότι μόνο 4 από τους ποδοσφαιριστές της νικήτριας ομάδας συνελήφθησαν αργότερα από τους ναζί και εκτελέστηκαν και όχι όλη η ομάδα αμέσως μετά τη λήξη όπως ήταν η γενική παραδοχή τα χρόνια που ακολούθησαν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.