Translate

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Πετώντας από την Ευρώπη στην Αφρική με τις ακτίνες του Ήλιου



Δύο σύγχρονοι «Δαίδαλοι» από την Ελβετία πραγματοποίησαν το όνειρό τους και κατάφεραν να πετύχουν την πρώτη διηπειρωτική πτήση με το αεροσκάφος που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι ίδιοι, το οποίο χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλιακή ενέργεια για την τροφοδοσία των κινητήρων του.

Η ιστορική πτήση από την Ευρώπη στην Αφρική, συνολικής απόστασης 2.500 περίπου χιλιομέτρων, ολοκληρώθηκε αργά χθες το βράδι με τον 54χρονο πιλότο Μπερτράν Πικάρ να το προσγειώνει απαλά στη Ραμπάτ του Μαρόκου, μετά από πτήση διάρκειας σχεδόν 16 ωρών. Η πτήση χωρίστηκε σε δύο τμήματα, από την πόλη Παγιέρν της Ελβετίας μέχρι τη Μαδρίτη, η οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαΐου και μετά από διάλειμμα μερικών ημερών από την ισπανική πρωτεύουσα στην πόλη της Βόρειας Αφρικής.

Η ιστορική διάσταση του εγχειρήματος, η οποία θυμίζει αντίστοιχα επιτεύγματα των πρωτοπόρων της αεροναυπηγικής στις αρχές του 20ου αιώνα, με τις πρώτες πτήσεις που άνοιξαν το δρόμο στη μετέπειτα εξέλιξη των αεροσκαφών, είναι σημαντική: «Στόχος μας είναι να δείξουμε ότι μια εναλλακτική μορφή αεροσκαφών είναι εφικτή, με μόνη κινητήρια δύναμη τις ακτίνες του ήλιου», σημείωσε ο 59χρονος πιλότος και συνεργάτης του Πικάρ Αντρέ Μπόσμπεργκ, ο οποίος κάλυψε το πρώτο σκέλος της πορείας της «Ηλιακής Ώσης», όπως ονομάζεται το αεροσκάφος στα ελληνικά, από την Ελβετία στην Ισπανία.

Το… ηλιοπλάνο έχει το μέγεθος ενός επιβατικού αεροσκάφους Airbus, αλλά ζυγίζει μόλις όσο ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, καθώς έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα και άλλα υπερελαφρά υλικά. Μπορεί να πετάξει σε μέγιστο ύψος 8.500 μέτρων και διαθέτει τέσσερις κινητήρες 10 ίππων ο καθένας, οι οποίοι τροφοδοτούνται από 12.000 ηλιακούς συσσωρευτές που καλύπτουν όλο το εκπέτασμα των πτερύγων του. Σημαντική παράμετρος της πτήσης είναι ότι η ενέργεια που συγκεντρώνεται μπορεί και αποθηκεύεται σε μπαταρίες πολυμερών λιθίου, έτσι ώστε να είναι εφικτή η πτήση του “Solar Impulse”, ακόμα και μετά τη δύση του Ηλίου.

ΒΟΧ
Ο Μπερτράν Πικάρ, ο οποίος έγινε διάσημος όταν πραγματοποίησε το γύρο της Γης με αερόστατο το 1999, κατάφερε το 2010 να παραμείνει στους αιθέρες για 26 ώρες με την «Ηλιακή Ώση», καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενη επίδοση. Προέρχεται από οικογένεια με έφεση στις… ακραίες επιδόσεις. Ο παππούς του ήταν ο πρώτος που έφτασε στην στρατόσφαιρα, στα ανώτατα στρώματα της ατμόσφαιρας, με αερόστατο που είχε σχεδιάσει ο ίδιος, ενώ ο πατέρας του κατείχε μέχρι πρόσφατα το ρεκόρ βαθύτερης κατάδυσης, το οποίο κατέρριψε ο γνωστός σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον πριν από δύο σχεδόν μήνες. Επόμενος στόχος του Πικάρ είναι να πραγματοποιήσει μέχρι το 2014 μια πτήση χωρίς στάσεις γύρω από τον πλανήτη μας με μόνη κινητήρια δύναμη τις ακτίνες του Ηλίου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.