Translate

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

"H Google παρακολουθεί όλα τα μέιλ" - λέει η Microsoft



Νέα τροπή παίρνει ο ανοιχτός πλέον πόλεμος δύο κολοσσών της πληροφορικής, της Microsoft και της Google, καθώς η πρώτη υποστηρίζει ανοιχτά πλέον -μετά από πολλά… επεισόδια και δικαστικές αναμετρήσεις- ότι όλα τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται από την υπηρεσία Gmail της δεύτερης παρακολουθούνται και οι συνήθειες των χρηστών καταγράφονται εν αγνοία τους.

Σύμφωνα με τη Microsoft, το σύνολο των περίπου 425 εκατομμυρίων χρηστών της υπηρεσίας e-mail της Google βρίσκονται κάτω από το… μικροσκόπιό της, προκειμένου να εντοπίζονται και να καταγράφονται οι προτιμήσεις τους και να λαμβάνουν στη συνέχεια εξατομικευμένες διαφημίσεις. Δεδομένου ότι ο ετήσιος τζίρος της διαδικτυακής διαφήμισης, μόνο στις ΗΠΑ, ξεπερνά τα 40 δις δολάρια, με τον ετήσιο ρυθμό αύξησης να φτάνει στο 20% περίπου, είναι περισσότερο από προφανές ότι ο «πόλεμος μέχρις εσχάτων» των δύο εταιρειών έχει ως πρωταρχικό στόχο τη μερίδα του λέοντος από τη… χρυσή πίτα του διαφημιστικού τζίρου.

Η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς προχώρησε και ένα βήμα παραπάνω στην ευθεία επίθεσή της προς τη Google, «ανοίγοντας» μια ιστοσελίδα η οποία αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η ηλεκτρονική… κατασκοπεία και υποκλοπή προσωπικών δεδομένων. Κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου… σαρώνεται από αναγνώστες-ρομπότ που εντοπίζουν λέξεις-κλειδιά, με βάση τις οποίες διαμορφώνεται το διαδικτυακό προφίλ του κάθε χρήστη και καταγράφονται οι προτιμήσεις του. Στη συνέχεια, ο ίδιος αρχίζει να λαμβάνει διαφημιστικές «σφήνες» με προϊόντα, υπηρεσίες και άλλα αγαθά που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντά του. Με χαρακτηριστικά παραδείγματα η Microsoft κατέδειξε πως ακριβώς γίνεται η διαδικασία αυτή: Αν κάποιος χρήστης γράφει σε μήνυμά του ότι είναι φιλόζωος, ή αναζητά κάποιο εστιατόριο υγιεινών τροφών επειδή πάσχει από κάποια πάθηση, σε ελάχιστο χρόνο θα «βομβαρδιστεί» από μηνύματα που προβάλλουν επιχειρήσεις και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται ακριβώς σε αυτό που έγραψε ο ανυποψίαστος χρήστης στο e-mail του.

Τα ευρήματα σχετικής δημοσκόπησης που έγινε για λογαριασμό της Microsoft κατέδειξαν ότι ένα ποσοστό 64% των χρηστών αγνοεί ότι ακολουθούνται παρόμοιες τακτικές, ενώ το 84% διαφωνεί με αυτές. Το ποσοστό εκείνων που θεωρούν πως οι χρήστες πρέπει να διατηρούν το δικαίωμα να επιλέγουν να μη «διαβάζονται» τα μηνύματα της ηλεκτρονικής τους αλληλογραφίας από τη Google ανέρχεται στο 93%. Η εταιρεία πάντως δεν παρέχει αυτή τη δυνατότητα σε όσους χρησιμοποιούν το Gmail, ενώ δεν υπάρχει και η σαφής ενημέρωση ότι πράγματι κάθε μήνυμα, από τα δισεκατομμύρια που διακινούνται καθημερινά σε όλο τον κόσμο, το διαβάζουν και άλλοι, εκτός από τους πραγματικούς… αποδέκτες του.

Αν και η Microsoft έχει ενδυθεί την… προβιά της «λευκής περιστεράς» στην υπόθεση αυτή, δεν είναι και η ίδια άμοιρη ευθυνών. Έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για παραβάσεις της νομοθεσίας περί αθέμιτου ανταγωνισμού, ενώ η πρωτοκαθεδρία της στο λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών οφείλεται εν πολλοίς και σε συγκεκριμένες στρατηγικές που αντιβαίνουν αντιμονοπωλιακές πρακτικές. «Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, όχι μόνο δε γνωρίζουν οι χρήστες ότι κάθε μήνυμά τους διαβάζεται και από τρίτους χωρίς τη συναίνεσή τους, αλλά πολύ περισσότερο δημιουργείται ένα αόρατο πλέγμα προσωπικών δεδομένων, στο οποίο αποκτούν εμμέσως πρόσβαση διαφημιστικές εταιρείες», σχολίασε σχετικά ο Μπιλ Κοξ, κορυφαίο στέλεχος της Microsoft. Από την πλευρά του, εκπρόσωπος της Google παραδέχθηκε εμμέσως πλην σαφώς ότι η εταιρεία του ακολουθεί εδώ και χρόνια παρόμοιες τακτικές, λέγοντας ότι «δεν προσωποποιούμε τις διαφημίσεις με βάση τις φυλετικές, πολιτικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές προτιμήσεις των χρηστών του Gmail», αφήνοντας όμως εκτός ένα ευρύτατο πεδίο δραστηριοποίησης των διαφημιστικών εταιρειων.

Μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα διάσταση στο ζήτημα αυτό ανέδειξαν έγκριτοι αναλυτές του ψηφιακού κόσμου, οι οποίοι επεσήμαναν ότι η πρακτική αυτή ακολουθείται και στα εισερχόμενα μηνύματα, δηλαδή σε εκείνα που στέλνει κάποιος που δεν είναι εγγεγραμμένος στο Gmail, μένοντας κατ’ αυτό τον τρόπο και εκείνος εκτεθειμένος στις ορέξεις των διαφημιστικών εταιρειών.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο «πόλεμος» αυτός θα έχει και άλλες «μάχες», ενώ τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη θα πολλαπλασιαστούν στον παγκόσμιο αγώνα κυριαρχίας που δίνουν οι εταιρείες της πληροφορικής.

BOX Απαντήσεις με το… αζημίωτο
Την ίδια ώρα η Google κυκλοφόρησε το  Helpouts, μια υπηρεσία διαδικτυακών πληροφοριών και απαντήσεων σε πληθώρα θεμάτων, όπως συνταγές μαγειρικής, διάφορες εργασίες ακόμη και ιατρικά θέματα με το… αζημίωτο,  η οποία χρησιμοποιεί ίντεο και διαδικτυακές συνομιλίες.  Η Google, θα… τσεπώνει το 20% για κάθε διαδικτυακή συναλλαγή μέσω της νέας αυτής υπηρεσίας.

ΑΡΙΘΜΟΙ-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗΜΑ
40 δις δολάρια θα φτάσει ο τζίρος της διαδικτυακής διαφήμισης στις ΗΠΑ το 2013.
20% αύξηση σε σύγκριση με το 2012
6 δις δολάρια η διαφήμιση σε «έξυπνα» κινητά
16 δις δολάρια η διαφήμιση στα δημοφιλή «ψαχτήρια», με το Google να έχει το 80% της πίτας
84% των Βρετανών διαφωνεί με την ανάγνωση των e-mail από τρίτους
83% θεωρούν ότι παραβιάζεται το απόρρητο των επικοινωνιών
64% αγνοούν ότι οι εταιρείες χρησιμοποιούν παρόμοιες πρακτικές
93% θα ήθελαν να υπάρχει η δυνατότητα να μη διαβάζονται τα μηνύματά τους από τρίτους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.