Translate

Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Κατάδυση στο ναυάγιο-γκάφα καταδρομικού


Πρόκειται για την πλέον μεγαλειώδη... γκάφα του βρετανικού πολεμικού ναυτικού, η οποία θυμίζει το Costa Concordia αλλά και το ανέκδοτο με το αεροπλανοφόρο και το φάρο, όταν ο φαροφύλακας έλεγε στον καπετάνιο του θηριώδους πλοίου να αλλάξει πορεία για να μην εξωκείλει και εκείνος με περισσή αλαζονεία απαντούσε να αλλάξει πορεία ο... φάρος. 


To HMS Raleigh, μήκους 180 μέτρων και με πλήρωμα 700 ανδρών, ήταν το καμάρι του Στόλου του Βορείου Ατλαντικού, όταν ο καπετάνιος του αποφάσισε να... λοξοδρομήσει για να το ρίξει στο... ψάρεμα, στις 8 Αυγούστου του 1922.


Έφερε το βαρύ καταδρομικό κοντά στις ακτές του Λαμπραντόρ για να επιθεωρήσει πιθανό σημείο ψαρέματος, όταν ξώκειλε στα αβαθή σε απόσταση περίπου 1,5 χιλιομέτρου από τον... τεράστιο φάρο που χρησίμευε για να αποφεύγονται παρόμοια ατυχήματα. Οι προσπάθειες αποκόλλησης του αποδείχθηκαν ανεπιτυχείς και τελικά αποφασίστηκε να εγκαταλειφθεί μέχρι το 1926, όταν ειδικοί έσπευσαν στο σημείο για να το βυθίσουν με χρήση εκρηκτικών.

Στο μεσοδιάστημα οι κάτοικοι της περιοχής είχαν "απαλλοτριώσει" ό,τι τους φαινόταν χρήσιμο, από ένα πιάνο στο καρέ των αξιωματικών, μέχρι εργαλεία, έπιπλα, ρούμι και άλλες προμήθειες. 

Σήμερα, ομάδα αυτοδυτών και αρχαιολόγων προγραμματίζει σειρά καταδύσεων στο σημείο που βρίσκονται τα απομεινάρια του άλλοτε κραταιού σκάφους, καθώς η βύθισή του το 1926 έχει αφήσει μεγάλο μέρος του άθικτο. Οι δύτες γνωρίζουν ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, λόγω των εκτρηκτικών που βρίσκονται ακόμα στο βυθό, αλλά και των πυρομαχικών του πλοίου που μετά από 90 χρόνια είναι εξαιρετικά ασταθή. 

Διαβάστε εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.