Αποτέλεσε μια από τις πιο δραματικές ιστορίες των αρχών της δεκαετίας του 1930, όταν το βρετανικό υποβρύχιο Poseidon από λάθος του καπετάνιου του βρέθηκε στο διάβα ενός εμπορικού πλοίου στην Κίνα, το οποίο το εμβόλισε βυθίζοντάς το σε μόλις 4 λεπτά.
Από το πλήρωμα των 56 ανδρών, οι 30 κατάφεραν να διαφύγουν πριν το υποβρύχιο χαθεί κάτω από τα κύματα σε βάθος μόλις 30 μέτρων και οι υπόλοιποι εγκλωβίστηκαν μέσα σε αυτό. Έξι από τους οκτώ από αυτούς που βρίσκονταν στο υδατοστεγές διαμέρισμα των τορπιλών κατάφεραν να αναδυθούν χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά συσκευές Davis, τα πρωτόγονα συστήματα αυτόνομης κατάδυσης που υπήρχαν στο υποβρύχιο.
Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος σκέπασε την ιστορία του "Ποσειδώνα" μέχρι το 1972, όταν οι Κινέζοι, στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου Ανατολής-Δύσης, αποφάσισαν να ανελκύσουν το υποβρύχιο, παρά τις διαμαρτυρίες των Βρετανών.
Η ανέλκυση έγινε με επιτυχία, αν και τα κίνητρα παρέμειναν στο σκοτάδι, με πιθανότερη τη θεωρία ότι οι ασιάτες ήθελαν να μελετήσουν τα συστήματα διαφυγής του υποβρυχίου, όσο ξεπερασμένα και αν ήταν μετά από 41 χρόνια από τη βύθισή του.
Η περίπτωση του "Ποσειδώνα" ήταν η πρώτη κατά την οποία ναύτες διέφυγαν αυτοβούλως από το ναυάγιο, χωρίς να περιμένουν βοήθεια από την επιφάνεια, περίπτωση που θυμίζει κάπως και την αντίστοιχη του "Περσέα", υποβρυχίου που βυθίστηκε στην Κεφαλλονιά με μόνο διασωθέντα τον Τζών Κέηπς (διαβάστε εδώ)
Περισσότερα εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.