Translate

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Πρόεδρος της γερμανικής Αριστεράς: "Το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο πρέπει οπωσδήποτε να εξοφληθεί"



«Το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποπληρωθεί. Δεν παραγράφεται», τόνισε ο πρόεδρος του κόμματος της γερμανικής Αριστεράς (Die Linke) Μπερντ Ρίξινγκερ αναφερόμενος στις ελληνικές διεκδικήσεις από την Γερμανία και επισήμανε ότι «σε αυτό έχουν δίκιο οι Έλληνες».

Μιλώντας στο πρώτο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD, ο κ. Ρίξινγκερ σημείωσε ότι θα ήταν καλό η γερμανική κυβέρνηση «να μην απορρίπτει τόσο σκληρά το θέμα» και της συνιστά «να ξεκινήσει τον δρόμο του διαλόγου, της κατανόησης και του δικαίου».

Κατέρρευσε τμήμα του κάστρου της Μύρινας στη Λήμνο, λόγω βροχοπτώσεων



Σοβαρά «λαβώθηκε» το Κάστρο της Μύρινας από τις πρόσφατες ισχυρές βροχοπτώσεις στη Λήμνο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λέσβου, ένα μεγάλο τμήμα του τείχους κατέρρευσε, στην περιοχή του μονοπατιού από την είσοδο της Αγίας Παρασκευής, με αποτέλεσμα η διέλευση από εκεί των επισκεπτών, να καθίσταται άκρως επικίνδυνη και άρα να απαγορεύεται. Το τμήμα του τείχους που κατέρρευσε, κάλυψε το μονοπάτι σε μήκος περίπου 20 μέτρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλο μέρος του κάστρου της Μύρινας αντιμετωπίζει πολύ σοβαρό στατικό πρόβλημα που μεγάλωσε από τις έντονες τελευταίες βροχοπτώσεις, ενώ πρόσφατες εργασίες που έγιναν σε αυτό περιορίστηκαν στη συντήρηση μέρους της κύριας πύλης του. Όπως έγινε γνωστό γίνονται προσπάθειες να προχωρήσει η μελέτη συντήρησης των τειχών και να ενταχθεί αυτή στο επόμενο ΕΣΠΑ.


Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, το Κάστρο της Μύρινας είναι κτισμένο σε βραχώδη και απόκρημνη χερσόνησο και επικοινωνεί με την ξηρά μόνο από τα ανατολικά. Αποτελεί το μεγαλύτερο σε έκταση οχυρό του Αιγαίου. 


Η σημερινή μορφή του ανάγεται στο 1207, όταν ο Ενετός Φιλόκαλος Ναβιγκαγιόζο, Μεγάλος Δούκας της Λήμνου, οχυρώνει την Μύρινα. Ο διάδοχός του όμως Λεονάρδο Ναβιγκαγιόζο είναι εκείνος που ισχυροποιεί το κάστρο και το κρατά υπό την κυριαρχία του επί 45 χρόνια. Στην περίοδο της Τουρκοκρατίας εντός του Φρουρίου κατοικούσαν Τούρκοι. 

Κατά την πολιορκία της Μύρινας το 1770 από τον Ρωσικό στόλο, τα τείχη του Φρουρίου υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Στην ανατολική και νότια πλευρά το τείχος είναι υψηλό και ο αριθμός των πύργων σχετικά μεγάλος, ενώ στην βόρεια και δυτική πλευρά το τείχος είναι κατά πολύ χαμηλότερο και οι πύργοι σπανιότεροι. 

Στο ψηλότερο σημείο του λόφου υπάρχει ημικατεστραμμένο οχυρό κτίσμα με πολλούς εσωτερικούς χώρους. Ακόμα, εντός του Φρουρίου υπάρχει ένα τούρκικο Τέμενος, υπόγειος θολωτός χώρος και δεξαμενές.

Βρήκαν και επέστρεψαν την ταυτότητά του από την απόβαση στη Νορμανδία, 71 χρόνια μετά



Ο Τζέιμς Ουάλας έχασε την ΤΑΠ του (σ.σ. ταυτότητα αναγνώρισης πτώματος, ένα μεταλλικό πλακίδιο με τα στοιχεία του κατόχου του) κατά τη διάρκεια της απόβασης στη Νορμανδία, στην παραλία Γιούτα, στις 6 Ιουνίου του 1944, μέσα στον πανικό και τη σύγχυση της μάχης.

Ο Ουάλας επέζησε του Πολέμου και μέχρι το θάνατό του το 1997 αφηγούνταν στην οικογένειά του τις εμπειρίες του από την απόβαση.




Πριν από μερικές ημέρες ο σύνδεσμος βετεράνων του Β' Παγκοσμίου Πολέμου των ΗΠΑ επικοινώνησε με τη χήρα του Ουάλς και την ενημέρωσε ότι ένας Γάλλος ερευνητής βρήκε στην αμμουδιά της παραλίας Γιούτα τη χαμένη ταυτότητα του μακαρίτη.


Ο Γάλλος έστειλε την ΤΑΠ, μαζί με ένα σακκουλάκι άμμο από την παραλία στη σύζυγο του Ουάλας, Κάθριν, η οποία συγκινημένη έπιασε στα χέρια της ένα αντικείμενο με μεγάλη συναισθηματική αξία για την ίδια. "Ευχαριστώ τον άνθρωπο που βρήκε την ταυτότητα και την επέστρεψε, είναι πράγματι υπέροχο που έψαξε να βρει τον κάτοχό της και δεν την κράτησε για τον εαυτό του ή δεν την πούλησε σε κάποιο συλλέκτη".

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ξεπέρασε τα 100 δις ευρώ το κόστος εκκαθάρισης πυρηνικών αποβλήτων στο Σέλαφιλντ



Σε δυσθεώρητα ύψη έχει ανέλθει το κόστος εκκαθάρισης των πυρηνικών αποβλήτων του εργοστασίου του Σέλαφιλντ στη Βρετανία αναφέρει το reuters, καθώς τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι εκπρόσωποι της εταιρείας που το διαχειρίζεται δεν έχουν ακόμα καταφέρει να καθορίσουν με ακρίβεια το ακριβές ποσό, το οποίο ήδη έχει ξεπεράσει τα 100 δις ευρώ.

Ήδη, από τον περασμένο Μάρτιο, ο προϋπολογισμός εκτινάχθηκε κατά 5 δις ευρώ πάνω από τις προβλέψεις για το 2014 και οι αρμόδιες αρχές της Βρετανίας, με προεξάρχον το υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, είναι θορυβημένες από το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα δε μπορεί να γίνει ασφαλής πρόβλεψη για το που θα φτάσει η... ταρίφα, όπως αναφέρει το reuters. 

Αν και το πυρηνικό εργοστάσιο βρίσκεται σε στάδιο απενεργοποίησης, το Σέλαφιλντ χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες ως ο... "σκουπιδοντενεκές" των πυρηνικών αποβλήτων της χώρας. 

Κατηγορηματικό "ΟΧΙ" της Γερμανίας για τις πολεμικές αποζημιώσεις του Β' Παγκοσμίου Πολέμου



Με τον πλέον επίσημο τρόπο η Γερμανία απέρριψε το αίτημα της Ελλάδας, το οποίο διατυπώθηκε και από τον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα από το βήμα της Βουλής, για τις πολεμικές επανορθώσεις του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι ναζί κατακτητές προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές και ανυπολόγιστες ζημιές στην Ελλάδα.

Ο Στέφεν Ζάιμπερτ, εκπρόσωπος Τύπου της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ τόνισε ότι "το ζήτημα έχει διευθετηθεί εδώ και πολλα χρόνια, τόσο σε νομικό, όσο και σε πολιτικό επίπεδο", όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το πρακτορείο reuters σε τηλεγράφημά του από το Βερολίνο. 

Ο κ. Ζάιμπερτ συμπλήρωσε επίσης ότι "θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα τρέχοντα ζητήματα και σε ένα ελπίζω καλό μέλλον"

Εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας δήλωσε ότι "δεν υπάρχει λόγος να συζητήσουμε με την ελληνική κυβέρνηση για τις επανορθώσεις, όπως αναφέρει το reuters και οι απαιτήσεις της Ελλάδας είναι αντιπερισπασμός από τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα"

Η πιλότος των Spitfire έγινε 98 χρονών και... πετάει ακόμα!


Η Μαίρη Έλις έγινε 98 ετών και εδώ και... 80 χρόνια πετάει στους αιθέρες. Έχει βρεθεί στο κόκπιτ 76 τύπων αεροσκαφών, από μονοκινητήρια καταδιωκτικά, μέχρι τετρακινητήρια βομβαρδιστικά, ενώ έχει πιλοτάρει περισσότερα από 400 Spitfires.

Η δουλειά της Έλις, ως πιλότου της ΑΤΑ (Air transport Auxiliary) κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν να πετάει τα ολοκαίνουρια αεροσκάφη από τα εργοστάσια παραγωγής στις αεροπορικές βάσεις, προκειμένου να τα παραδώσει στις μοίρες τους.

Η ίδια, με περισσή δόση μετριοφροσύνης, αφηγείται τις εμπειρίες της στη βρετανική εφημερίδα "Ημερήσιος Τηλέγραφος" (Νταίηλη Τέλεγκραφ), μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η πρώτη πτήση της με Spitfire. "Ο μηχανικός εδάφους ανέβηκε στο φτερό δίπλα στο κόκπιτ και με ρώτησε πόσες φορές έχω πετάξει με Spit. Όταν του απάντησα ότι αυτή θα ήταν η πρώτη μου φορά... αυτός έπεσε από το φτερό!"

Η ΑΤΑ παρέδωσε συνολικά 308.567 αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του Πολέμου και η Έλις πιλόταρε περίπου 1000 από αυτά. Συνολικά 143 πιλότοι της ΑΤΑ σκοτώθηκαν κατά τον Β' Παγκόσμιο, δηλαδή ένας στους δέκα πιλότους που στελέχωναν την ΑΤΑ.

Σε μια άλλη περίπτωση η Έλις πιλόταρε ένα βαρύ βομβαρδιστικό Wellington. Όταν προσγειώθηκε, το προσωπικό εδάφους ρώτησε ποιος πιλόταρε το τετρακινητήριο "θηρίο" και όταν η Έλις τους απάντησε ότι η ίδια ήταν πίσω από τα χειριστήρια, οι τεχνικοί έψαξαν όλο το Wellington για να δουν που κρυβόταν ο άνδρας πιλότος. Τελικά πείστηκαν ότι μια μικροκαμωμένη γυναίκα ήταν εκείνη που πράγματι πιλόταρε το Wellington.

Διαβάστε εδώ


Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Βόλτες με υποβρύχιο σε αρχαία ναυάγια της Ιταλίας από το καλοκαίρι του 2015



Μια σημαντική πρωτοβουλία, η οποία όμως απαιτεί... βαθύ πορτοφόλι, θα πραγματοποιηθεί αυτό το καλοκαίρι στα ανοιχτά της βόρειας ακτής της Σικελίας στην Ιταλία.



Ιδιωτική εταιρεία έλαβε την άδεια από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων της χώρας, προκειμένου να πραγματοποιήσει υποβρύχιες... βόλτες σε ναυάγια που ανάγονται από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας και βρίσκονται σε βάθη που κυμαίνονται από τα 30 μέχρι και τα 120 μέτρα.

Ήδη πολλοί έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, ώστε να πάρουν το βάπτισμα της... αβύσσου, το μόνο μειονέκτημα όμως είναι ότι το κόστος αγγίζει τα 18.500 ευρώ για μια εβδομάδα καταδύσεων, μαζί με τη διαμονή και τη διατροφή.


Εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης της Σικελίας δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων ANSA ότι με αυτό τον τρόπο θα προσελκύσουν εύρωστους οικονομικά τουρίστες στην περιοχή, με προφανή οφέλη για την οικονομία και συμπλήρωσε: "Προφανώς δεν μπορούν όλοι να διαθέσουν τέτοιο υψηλό ποσόν για να δουν τα βυθισμένα πλοία της Σικελίας, αλλά η προβολή της περιοχής μας είναι σίγουρο ότι θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον τουρισμό"

Ο 90χρονος αυτοδύτης γιόρτασε τα γενέθλιά του στην... πισίνα


Ο 90χρονος αυτοδύτης Ρέι Μάρσαλ γιόρτασε τα γενέθλιά του στην... πισίνα που χρησιμοποιεί το καταδυτικό κέντρο στο Ίπσουιτς της Βρετανίας.

Ο Μάρσαλ ξεκίνησε τις καταδύσεις το 1946, μόλις απολύθηκε από το στρατό και από τότε παραμένει ενεργός αυτοδύτης. 

'Βουτάω όλη μου τη ζωή και το διασκεδάζω" είπε ο αιώνιος... έφηβος και αφηγήθηκε στην τοπική εφημερίδα Ipswich Star το πιο περίεργο περιστατικό που του είχε συμβεί.

"Για πολλά χρόνια, όποτε η αστυνομία χρειαζόταν μια υποβρύχια έρευνα με καλούσε, καθώς δε διέθετε αυτοδύτες. 

Μια φορά, βγαίνοντας από μια λίμνη, σκεπασμένος με διάφορα φυτά, αιφνιδίασα έναν περαστικό, ο οποίος νόμισε ότι ένα τέρας ξεπρόβαλλε από τα σκοτεινά νερά. 

Έσπευσε στην αστυνομία να δηλώσει το συμβάν, ενώ και οι εφημερίδες της περιοχής φιλοξένησαν τη μαρτυρία του για το "τέρας" της λίμνης. Λυπάμαι που τους απογοήτευσα, ήμουν απλά ένας αυτοδύτης".

Ιστορικά πρωτοσέλιδα: "Η ανάγκη αραιώσεως του πληθυσμού" - Το προμήνυμα του μεγάλου λιμού του χειμώνα 1941-42


Λίγο μετά την κατάληψη της ηπειρωτικής Ελλάδας από τις ναζιστικές ορδές, στο φύλλο της εφημερίδας "Ακρόπολις" της 27ης Μαϊου 1941, ένα δίστηλο, "χαμένο" ανάμεσα σε άλλα ειδησάρια της δεύτερης σελίδας, με τίτλο "Η ανάγκη αραιώσεως του πληθυσμού της Πρωτευούσης" έχει μεγάλο κοινωνιολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον.

Ο Δ. Πολύζος, "υπουργός" Αγορανομίας (!) της "κυβέρνησης" Τσολάκογλου (ο Έλληνας Κουίσλινγκ διορίστηκε από τους ναζί "πρωθυπουργός" στις 29 Απριλίου του 1941, δύο μόλις ημέρες μετά την κατάληψη της Αθήνας από τους Γερμανούς) αναφέρεται στο "επισιτιστικό πρόβλημα της Αθήνας και προτρέπει όσους έχουν "άκρες" στην επαρχία, να φύγουν. 

Όσοι παραμείνουν στην Αθήνα "δεν πρέπει να αναμένουν καμμίαν βελτίωσιν της καταστάσεως".

Δυστυχώς, όπως έγραψε η Ιστορία, ο χειμώνας του 41-42 ήταν από τους σκληρότερους, με δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους να πεθαίνουν από την πείνα και τις κακουχίες.

Η ομολογία αδυναμίας της "κυβέρνησης" να μεριμνήσει ακόμα και για τα στοιχειώδη για την έστω και οριακή επιβίωση των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, ήδη από το Μάιο του 1941, ήταν ένα τραγικό προμήνυμα για το τι έμελλε να επακολουθήσει μερικούς μήνες αργότερα...

 

Ιστορικά πρωτοσέλιδα: Η Μάχη της Κρήτης, εφημερίδα "Ακρόπολις", Τρίτη 27 Μαϊου 1941


Στην "αρχαιοτέρα των ελληνικών εφημερίδων", όπως... αυτοπροσδιορίζεται η εφημερίδα "Ακρόπολις" με ημερομηνία έκδοσης την Τρίτη 27 Μαϊου 1941, η βασική είδηση στο πρωτοσέλιδο αφορά στη Μάχη της Κρήτης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Δεδομένης της κατάληψης της ηπειρωτικής Ελλάδας και του καθεστώτος αυστηρής λογοκρισίας που ίσχυε ήδη από την περίοδο της μεταξικής Δικτατορίας, είναι λογικό η "οπτική γωνία" της εφημερίδας να είναι φιλογερμανική. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αντίληψη στον ελληνικό Τύπο της εποχής ότι η Μάχη της Κρήτης ήταν πόλεμος μεταξύ Γερμανών και Βρετανών, με τις αναφορές στη συμμετοχή των Κρητικών να περιορίζονται μόνο σε έμμεσες ή και άμεσες αναφορές στην κακομεταχείριση αιχμαλώτων, γεγονός που λίγες μέρες αργότερα χρησιμοποιήθηκε τεχνηέντως από τους ναζί για να δικαιολογήσει τις μαζικές εκτελέσεις αμάχων.

Το προσεχές διάστημα, μέσα από το blog μου, θα αναρτήσω και άλλα ιστορικά πρωτοσέλιδα που αφορούν στην περίοδο 1940-1950, με στόχο να μοιραστώ με όλους όσοι τυχόν ενδιαφέρονται για το πως αποτυπώθηκαν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής στον Τύπο.

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Ο Αλβανός χωρικός που είχε το "κλειδί" της εξαφάνισης ενός αεροσκάφους το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Η εντιμότητα ενός Αλβανού χωρικού, ήταν το "κλειδί" που έλυσε το μυστήριο της εξαφάνισης ενός Βρετανικού βομβαρδιστικού Halifax το 1944.


Στις 29 Οκτωβρίου του 1944, ένα ζεύγος βομβαρδιστικών Χάλιφαξ απογειώθηκε από την ιταλία προκειμένου να ρίξει φυλλάδια κατά των ναζί στην Αλβανία.

Για περισσότερα από 70 χρόνια, η τύχη του ενός βομβαρδιστικού παρέμενε άγνωστη, με την επίσημη αναφορά να γράφει ότι "πιθανώς συνετρίβη στην Αδριατική".

Τον περασμένο Οκτώβριο όμως μια βρετανική αποστολή ανέβηκε στα βουνά της Αλβανίας, σε υψόμετρο 1800 περίπου μέτρων, όπου βρέθηκαν συντρίμμια ενός άγνωστου αεροπλάνου.

Ο Κρις Καίηση, γιατρός στην πρεσβεία των ΗΠΑ στα Τίρανα δήλωσε στο reuters ότι βρήκαν ίχνη που πιστοποιούσαν ότι τα συντρίμμια ανήκαν σε ένα τετρακινητήριο αεροσκάφος.

Κανένα όμως στοιχείο στο πεδίο ερευνών δε μπορούσε να βοηθήσει τους ερευνητές να ταυτοποιήσουν το αεροσκάφος.

Το κλειδί όμως για τη διαλεύκανση του μυστηρίου το κρατούσε ένας Αλβανός χωρικός, ο οποίος είχε στην κατοχή του ένα χρυσό δαχτυλίδι με τα ονόματα "Joyce & John" χαραγμένα στην εσωτερική του πλευρά, προφανώς βέρα.

Ο Γιάχο Κάλα είχε βρει το δαχτυλίδι τη δεκαετία του '60, όταν το σταλινικό καθεστώς του Εμβέρ Χότζα είχε καταστήσει την Αλβανία σε ένα περίκλειστο φρούριο. Ο τζεμίλ Κάλα, γιος του αγρότη είπε στο reuters ότι το δαχτυλίδι του το έδωσε ο πατέρας του όταν εκείνος παντρεύτηκε το 1971. "Μου είπε όμως ξεκάθαρα ότι αυτό το δαχτυλίδι δεν ανήκει σε εμάς, αλλά θα πρέπει να βρούμε τον ιδιοκτήτη ή τους συγγενείς τους", προφανώς όταν καταρρεύσει η μεσαιωνική κομμουνιστική δικτατορία της Αλβανίας.



Το σαράκι όμως έτρωγε το Τζεμίλ και ένιωθε ότι το δαχτυλίδι ήταν ένα βάρος γι αυτόν. "Γύρναγε στο δάχτυλό μου όταν κοιμόμουν και όταν ρώτησα έναν μουσουλμάνο κληρικό μου είχε απαντήσει ότι αυτό συμβαίνει επειδή δεν είναι δικό μου".

Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες να βρει τον ιδιοκτήτη του δαχτυλιδιού μετά την κατάρρευση του Εμβέρ Χότζα και των ακολούθων του, ο Κάλα αντιμετώπισε μόνο τη χλεύη και το σκεπτικισμό.

Τελικά, κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι, καθώς το δαχτυλίδι ανήκε στον Τζον Τόμσον, μηχανικό του αεροσκάφους, ο οποίος είχε παμντρευτεί την Τζόις Μόζλεϊ τον Ιούνιο του 1944.

Το Χάλιφαξ του Τόσμον είχε ρίξει προμήθειες και φυλλάδια σε αλβανικά χωριά, αλλά δυστυχώς το αεροσκάφος, μέσα σε δύσκολες συνθήκες πλοήγησης, "καρφώθηκε" στο βουνό, σκοτώνοντας όλο το πλήρωμά του.



Οι Σύμμαχοι -και όχι μόνο οι Σοβιετικοί- βίασαν εκατοντάδες χιλιάδες Γερμανίδες



Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το βιβλίο της Γερμανίδας ακαδημαϊκού Μίριαμ Γκέρχαρντ, σύμφωνα με το οποίο και οι Δυτικοί Σύμμαχοι, Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι, είχαν επιδοθεί σε πραγματικό πογκρόμ βιασμών Γερμανίδων γυναικών, την ώρα που εισέβαλλαν στη χώρα από τα δυτικά της σύνορα.


Η επικρατούσα ιστορική αντίληψη μέχρι σήμερα είναι ότι οι θύτες βιασμών ήταν κατά κύριο λόγο οι Σοβιετικοί, οι οποίοι ευθύνονται για τουλάχιστον 2 εκατομμύρια βιασμούς και εκατοντάδες χιλιάδες "μωρά του πολέμου", όπως ονομάστηκαν, παιδιά δηλαδδή που είχαν Γερμανίδα μητέρα και πατέρα κάποιο Ρώσο στρατιώτη.

Η Γκέρχαρντ σημείωσε με δηλώσεις της στη Ντόιτσε Βέλλε ότι καταρρίπτεται ο μύθος που ήθελε μόνο τους Σοβιετικούς να επιδίδονται σε πράξεις αντεκδίκησης κατά του άμαχου πληθυσμού και "βάζει στο κάδρο"και τους υπόλοιπους Συμμάχους, ανεβάζοντας τον αριθμό των βιασμών μόνο από Αμερικανούς στους 190.000.



Ο Βρετανός ιστορικός Άντονι Μπίβορ πάντως είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός με τη μεθοδολογία της Γκέρχαρντ και χαρακτηρίζει "αστήρικτα και φουσκωμένα" τα συμπεράσματά της.



Γεγονός πάντως είναι ότι την εγκληματική παράνοια του Χίτλερ και των ναζί κολαούζων του την πλήρωσε με βαρύ τίμημα ο άμαχος πληθυσμός και κυρίως οι γυναίκες, οι οποίες υπέστησαν την οργή και τη διάθεση εκδίκησης των στρατιωτών των Συμμάχων, μετά από 6 χρόνια πολέμου.

Διαβάστε εδώ

Ιστορικά πρωτοσέλιδα: Η Μάχη της Κρήτης, εφημερίδα "Βραδυνή", Σάββατο 31 Μαϊου 1941


Η κατάληψη της ηπειρωτικής Ελλάδας από τις ναζιστικές ορδές έχει πλέον ολοκληρωθεί και όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Μάχη της Κρήτης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο προπαγανδιστικός μηχανισμός των Γερμανών βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "Βραδυνή" βλέπουμε δύο έγχρωμες φωτογραφίες από τη Μάχη της Κρήτης -πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για τις εφημερίδες της εποχής, τουλάχιστον στην Ελλάδα- και διαβάζουμε ρεπορτάζ των πολεμικών ανταποκριτών των Γερμανών από τις συγκρούσεις στα Χανιά.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και η αναφορά στις θηριωδίες κατά Γερμανών από "αγγλικά κτήνη", όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Δεν πρέπει φυσικά να προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η "οπτική γωνία" μιας ελληνικής εφημερίδας είναι μάλλον... γερμανική, δεδομένου ότι οι εδραιωμένοι μηχανισμοί λογοκρισίας που είχε επιβάλλει η δικτατορία της 4ης Αυγούστου έδωσαν τη θέση τους στους αντίστοιχους των ναζί.

Το προσεχές διάστημα, μέσα από το blog μου, θα αναρτήσω και άλλα ιστορικά πρωτοσέλιδα που αφορούν στην περίοδο 1940-1950, με στόχο να μοιραστώ με όλους όσοι τυχόν ενδιαφέρονται για το πως αποτυπώθηκαν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής στον Τύπο.

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Κατακραυγή για το σαπούνι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου από ανθρώπινο λίπος



Έντονες διαμαρτυρίες προκάλεσε η πρωτοβουλία Ολλανδού συλλέκτη να αναρτήσει στη δημοφιλή ιστοσελίδα δημοπρασιών ένα σαπούνι, το οποίο παρασκευάστηκε από ανθρώπινο λίπος στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Βέστερμπορκ που είχαν οι ναζί στη χώρα κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και στο οποίο είχαν φυλακιστεί οι Εβραίοι της Ολλανδίας αλλά και πολιτικοί αντίπαλοι, μέλη της αντίστασης και απλοί πολίτες. 



Ο συλλέκτης ζητούσε 199 ευρώ για το σαπούνι, αλλά οι διαχειριστές της ιστοσελίδας αφαίρεσαν λίγο αργότερα το πωλητήριο, μετά από καταγγελίες επισκεπτών της σελίδας δημοπρασιών και την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών της Ολλανδίας.



Ο ιστορικός Άρθουρ Χάραφ σημείωσε ότι αρκετά σαπούνια είχαν βρεθεί μετά την απελευθέρωση της χώρας στα τέλη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά προτού γίνουν οι απαραίτητες αναλύσεις, δε μπορεί να πει κάποιος με βεβαιότητα αν πράγματι το εν λόγω σαπούνι έχει ανθρώπινη προέλευση.

Είναι γνωστό ότι οι ναζί Γερμανοί είχαν προβεί σε σειρά πειραμάτων κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, προκειμένου να δουν κατά πόσο τους συμφέρει να μετατρέπουν το λίπος των θυμάτων τους σε σαπούνι.

΄"Αποκαθήλωση" για το ένα από τα δύο Stuka που "επιζούν" μέχρι τις μέρες μας



 

Οι επισκέπτες του Μουσείου Επιστήμης και τεχνολογίας στο Σικάγο είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ένα από τα δύο Στούκα που επιζούν μέχρι τις μέρες μας και το οποίο στεγάζεται στο Μουσείο. 

Οι εντεταλμένοι του Μουσείου κατέβασαν το γερμανικό βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης από το... ταβάνι του, προκειμένου να το καθαρίσουν, αλλά και να προχωρήσουν σε τρισδιάστατη απεικόνιση του Ju-87 προκειμένου να αποτυπωθούν με κάθε λεπτομέρεια οι εξωτερικές αλλά και οι εσωτερικές του επιφάνειες.

Το εν λόγω αεροσκάφος δόθηκε από τη Βρετανία στο Μουσείο το 1946, ένα χρόνο μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. 

 


Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Δύτες βρήκαν βομβαρδιστικό του Β' Παγκοσμίου στο βυθό της Σουηδίας (ΒΙΝΤΕΟ)


Δύτες εντόπισαν τα συντρίμμια ενός βομβαρδιστικού Β17 των ΗΠΑ, με το... παρατσούκλι "Stinker", στο βυθό της Σουηδίας.

  

Ο... "βρωμιάρης" είχε καταρριφθεί στις 12 Σεπτεμβρίου 1944 και έκτοτε είχαν χαθεί τα ίχνη του.


 Μόλις ένα από τα εννέα μέλη του πληρώματος κατάφερε να επιζήσει. Το βομβαρδιστικό είχε απογειωθεί από τη Βρετανία με στόχο να χτυπήσει στόχους στα περίχωρα της Πράγας στην τότε Τσεχοσλοβακία, όταν παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα.


Ο πιλότος τότε κατευθύνθηκε προς την ουδέτερη κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο Σουηδία, προκειμένου να προσγειώσει το αεροσκάφος, αλλά λίγο πριν φτάσει στα παράλια της χώρας εντοπίστηκε από νυχτερινό καταδιωκτικό των ναζί, το οποίο κατέρριψε το Β17.

Τα συντρίμμια εντοπ΄΄ιστηκαν κατά τύχη από δύο ερασιτέχνες αυτοδύτες σε βάθος μόλις 16 μέτρων

Δείτε εδώ

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Βρέθηκε σε βάθος ενός χιλιομέτρου το θρυλικό ιαπωνικό θωρηκτό Μουσάσι (ΒΙΝΤΕΟ)

Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πολεμικά πλοία όλων των εποχών, με εκτόπισμα 72.800 τόνων και με βαρύ οπλισμό εννέα πυροβόλων 18,1 ιντσών. 



Το Μουσάσι, αδερφό πλοίο του θωρηκτού Γιαμάτο, βυθίστηκε στις 24 Οκτωβρίου του 1944 στα ανοιχτά των Φιλιππίνων από την αεροπορία των ΗΠΑ, με 1376 μέλη του πληρώματος, από τους συνολικά 2.399 άνδρες, να διασώζονται από άλλα πλοία των Ιαπώνων.


Μόλις χθες, 71 χρόνια μετά τη δραματική βύθιση του πλοίου, ο Αμερικανός πολυεκατομμυριούχος Πολ Άλεν, ανακοίνωσε ότι η ερευνητική του ομάδα εντόπισε το μήκους 263 μέτρων ναυάγιο σε βάθος ενός χιλιομέτρου, με τη βοήθεια μη επανδρωμένου υποβρυχίου και κατάφερε να φέρει στην επιφάνεια μοναδικές εικόνες από το μεγαλοπρεπές ναυάγιο.






Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Ματιές στην Ιστορία: Η κατάρα της ερήμου, τα ναρκοπέδια που στοιχειώνουν τα πεδία μαχών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου




Περισσότερα από 70 χρόνια έχουν περάσει από τις σκληρές μάχες που διεξάχθηκαν μεταξύ Βρετανών και Ιταλών και στη συνέχεια Γερμανών στην έρημο Σαχάρα, στη βόρεια Αφρική. 

Περίπου 100 χιλιόμετρα δυτικά της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, βρίσκεται το Ελ Αλαμέιν, ένα άσημο μέχρι τότε χωριουδάκι που έγινε το επίκεντρο των σκληρότερων μαχών το 1942 για τον έλεγχο όλης της μεσογειακής ακτής της Αφρικής και αποτέλεσε το σημείο καμπής του πολέμου στην Αφρική, καθώς από τότε ο Ρόμμελ άρχισε να υποχωρεί, μέχρι τα Άφρικα Κορπς του να εξαναγκαστούν είτε σε παράδοση, είτε να καταφύγουν κακήν-κακώς στη Σικελία.


Τουλάχιστον 500.000 νάρκες τοποθέτησαν οι Γερμανοί στην περίμετρο του μετώπου γύρω από το Ελ Αλαμέιν, ενώ ο Βρετανοί τοποθέτησαν ακόμα περισσότερες. Το... ρεκόρ όμως το διατήρησαν οι Ιταλοί, οι οποίοι καθ' όλη τη διάρκεια της παρουσίας τους στην... αμμοθάλασσα της Σαχάρας τοποθέτησαν εκατομμύρια νάρκες, με κάποιους να ανεβάζουν το συνολικό αριθμό του ύπουλου δολοφόνου στα 17 εκατομμύρια.



Σήμερα η περιοχή κατοικείται από βεδουίνους, πολλοί από τους οποίους εξασφαλίζουν πενιχρό εισόδημα συλλέγοντας και πουλώντας παλιοσίδερα από τα πεδία των μαχών. Πολλές νάρκες είναι ακόμα ενεργές και τα αθώα θύματα είναι ακόμα και σήμερα αρκετά. 



Στο βίντεο που τιτλοφορείται "Η Κατάρα της Άμμου", συγκλονιστικές μαρτυρίες βετεράνων του Β' Παγκοσμίου, αλλά και κατοίκων της περιοχής αποκαλύπτουν μια άλλη εικόνα ενός πολέμου που δεν τελείωσε ποτέ. Μπορεί τα νεκροταφεία των Ιταλών, των Βρετανών και των Γερμανών στρατιωτών να στέκονται βουβά στους αμμόλοφους, που και που όμως, εκρήξεις μέσα στο σκοτάδι της ερήμου θυμίζουν σε όλους τη θανάσιμη κληρονομιά ενός πολέμου που τελείωσε το 1945. 

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Τιμήθηκε ο πιλότος που διέσωσε ιστορικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Ο πιλότος Κρίστοφερ Γκότκε, της βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας, τιμήθηκε με το μετάλλιο του Σταυρού της Πολεμικής Αεροπορίας, επειδή κατάφερε να προσγειώσει ένα ιστορικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, παρά το ότι ο κινητήρας του έσβησε εν πτήσει.



Ο 44χρονος πιλότος ενέργησε με ψυχραιμία και προτίμησε να δοκιμάσει την αναγκαστική προσγείωση του αεροπλάνου Sea Fury, παρά να το εγκαταλείψει, με κίνδυνο ακόμα και της ζωής των θεατών που παρακολουθούσαν την αεροπορική επίδειξη. 

Συνολικά "επιζούν" μόλις 4 αεροπλάνα αυτού του τύπου στη Βρετανία. Το "τραυματισμένο" αεροσκάφος είναι σε φάση... επούλωσης των πληγών του.

Δείτε το βίντεο εδώ

Ο Βanksy ζωγραφίζει τα ερείπια στη λωρίδα της Γάζας

Ο Βanksy ζωγραφίζει τα ερείπια στη λωρίδα της Γάζας

Ο πάντα ανατρεπτικός καλλιτέχνης γκραφίτι, γνωστός με το ψευδώνυμο Βanksy, βρήκε ένα νέο... καμβά για να ζωγραφίσει τα σχέδιά του που τον έχουν κάνει γνωστό σε κάθε γωνία της Γης.


Μετά τους δρόμους της Βρετανίας, των ΗΠΑ και άλλων χωρών, ο Βρετανός ζωγράφος πήγε στη λωρίδα της Γάζας και άρχισε να ζωγραφίζει στα ερείπια, στέλνοντας ένα αντιπολεμικό μήνυμα.



Ανάμεσα όμως στα υπόλοιπα γκραφίτι, το σκίτσο μιας... γατούλας, προκάλεσε το ενδιαφέρον των κατοίκων της ρημαγμένης από τον πόλεμο περιοχής: Αφοπλιστικός ο Banksy απάντησε: "Ζωγράφισα και ένα γατάκι, γιατί αρέσει στους ανθρώπους να χαζεύουν, παρά να βλέπουν την αλήθεια του πολέμου"