Translate

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

250 τόνοι ασήμι από την άβυσσο


Ένα επίτευγμα-ρεκόρ πέτυχε η αμερικανική εταιρεία εντοπισμού και ανέλκυσης θησαυρών από βυθισμένα πλοία Odyssey Marine Exploration, καθώς κατάφερε πριν από μερικές ημέρες να "σηκώσει" από την άβυσσο των 5 σχεδόν χιλιομέτρων, 48 τόνους αργυρών ράβδων από το ναυάγιο του SS Gairsoppa, το οποίο είχε βυθιστεί από το γερμανικό υποβρύχιο U-101 στις 17 Φεβρουαρίου του 1941 στον Ατλαντικό Ωκεανό. 


Μόλις ένας από το πλήρωμα των 85 ναυτικών κατάφερε να διασωθεί από το ναυάγιο, μετά από 13 δραματικά μερόνυχτα σε σωσίβια λέμβο, το οποίο βυθίστηκε σε μόλις 20 λεπτά και βρίσκεται σε απόσταση 480 περίπου χιλιομέτρων από τις δυτικές ακτές της Ιρλανδίας.

 Η πλώρη του Gairsoppa με τις δύο άγκυρες

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, η ποσότητα των 1203 ράβδων που ανελκύστηκε αντιστοιχεί μόλις στο 20% του συνολικού φορτίου ασημιού του ατμόπλοιου που ανέρχεται σε σχεδόν 250 τόνους και η επιχείρηση θα συνεχιστεί μέχρι να ανελκυστούν όλες οι ράβδοι. 

Η συνολική τους αξία υπερβαίνει τα 200 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία το 80% θα καταλήξει στις… τσέπες της ιδιωτικής εταιρείας και το υπόλοιπο 20% στα θησαυροφυλάκια της Βρετανίας, η κυβέρνηση της οποίας έδωσε την άδεια ανέλκυσης με το… αζημίωτο.

 Το ρήγμα από την τορπίλη που βύθισε το πλοίο είναι εμφανές

«Το μεγάλο βάθος, αλλά και η κακή κατάσταση του ναυαγίου δυσκόλεψαν την επιχείρηση», ανέφερε ο Γκρεγκ Στεμ, επικεφαλής της εταιρείας ναυαγιαίρεσης και συμπλήρωσε «Με τη χρήση του τηλεκατευθυνόμενου μη επανδρωμένου βαθυσκάφους-ρομπότ, ανοίξαμε οπές στο κύτος, μπήκαμε στο αμπάρι και συλλέξαμε μία-μία τις ράβδους. Το ρήγμα που προκάλεσε η τορπίλη του γερμανικού υποβρυχίου στο τσακισμένο σκαρί είναι ακόμα και σήμερα ορατό».
Το χρονικό της ανέλκυσης
Το 2010 η βρετανική κυβέρνηση έδωσε την άδεια στην εταιρεία Odyssey Marine Exploration να εντοπίσει το ναυάγιο και να ανελκύσει το πολύτιμο φορτίο του που σύμφωνα με τα αρχεία ανερχόταν στα 7 εκατομμύρια ουγγιές. Το Σεπτέμβριο του 2011 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ταυτοποίησε το ναυάγιο σε βάθος 4,7 χιλιομέτρων περίπου. 

Ράβδοι ασημιού στο αμπάρι του πλοίου

Μετά από πολύμηνες έρευνες και μερικές αποτυχημένες απόπειρες, στα τέλη της άνοιξης του 2012 γνωστοποιήθηκε ότι θα ξεκινούσε η διαδικασία διάτρησης του κύτους, προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποιο από τα αμπάρια βρισκόταν ο θησαυρός. Πριν από μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της ανέλκυσης, με τους υπεύθυνους της εταιρείας να είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, όπως και το υπουργείο Οικονομικών της Βρετανίας που θα εισπράξει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, 71 χρόνια μετά τη βύθιση του πλοίου.
Η καταστροφή μέσα από τα μάτια του μοναδικού επιζώντα
Ο 31 ετών ύπαρχος του πλοίου Ρίτσαρντ Έϊρς ήταν ο μοναδικός επιζώντας, η μαρτυρία του οποίου συγκλονίζει ακόμα και σήμερα: «Η τορπίλη μας χτύπησε γύρω στις 10:30 το βράδι στο αμπάρι 2. Η έκρηξη ήταν τόσο σφοδρή που αχρηστεύθηκε η κεραία του ασυρμάτου και έτσι δε μπορούσαμε να ειδοποιήσουμε κανέναν. 

Μέσα σε λίγα λεπτά το πλοίο έγειρε. Το γερμανικό υποβρύχιο όμως άρχισε να βάλλει με τα πολυβόλα, σκοτώνοντας αρκετούς από το πλήρωμα. Μόλις τρεις σωσίβιες λέμβοι κατέβηκαν, αλλά σύντομα οι δύο χάθηκαν. Ήμασταν 31 άνδρες στη βάρκα μου, αλλά την όγδοη μέρα το νερό τελείωσε. Τη 13 ημέρα, μόλις 7 είχαμε απομείνει ζωντανοί, είδαμε την ξηρά και αρχίσαμε να κωπηλατούμε με όσες δυνάμεις μας είχαν μείνει. Ένα κύμα τούμπαρε τη βάρκα και οι υπόλοιποι, εξουθενωμένοι από τις κακουχίες και το ψύχος, πνίγηκαν παρά την απόπειρά μου να τους κρατήσω στην επιφάνεια». Ο Έϊρς έζησε μέχρι το 1992.

 Το U101 κάπου στον Ατλαντικό Ωκεανό
Το U-101
Ένα από τα πιο επιτυχημένα υποβρύχια των ναζί, το U-101 είχε βυθίσει 23 πλοία, μεταξύ των οποίων και τα ελληνικά «Όρος Υμηττός», «Αντώνης Γεωργαντής» και «Εύπλοια» μέσα σε διάστημα 18 περίπου μηνών, από το Μάιο του 1940 μέχρι τον Οκτώβριο του 1941. Το υποβρύχιο αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό και αυτοβυθίστηκε λίγες μέρες πριν τη λήξη του πολέμου το Μάιο του 1945, για να μην πέσει στα χέρια των Συμμάχων. 

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Μπορεί να πετάει για... πάντα!



Πρωτοποριακή τεχνολογία που επιτρέπει την επαναφόρτιση των μπαταριών μη επανδρωμένου κατασκοπευτικού αεροσκάφους από απόσταση με τη χρήση ακτινών λέιζερ δοκιμάστηκε με επιτυχία πριν από μερικές ημέρες στις ΗΠΑ, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την παραμονή του στους αιθέρες κυριολεκτικά για… πάντα.

 

Αν και η πρώτη εφαρμογή του συστήματος έγινε σε αεροδυναμικό τούνελ, έτσι ώστε να ελεγχθούν όλες οι παράμετροι του πειράματος, μέχρι το τέλος του μήνα θα διεξαχθούν πτητικές δοκιμές, τόσο κατά τη διάρκεια της μέρας, όσο και της νύχτας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αυτονομία του αεροσκάφους εκτινάχθηκε κατά 2.400%, επιτρέποντας τη λειτουργία του για 48 ώρες, χωρίς να μειωθεί ούτε κατ’ ελάχιστο η απόδοση της μπαταρίας.

 

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της δοκιμής» σημείωσε ο υπεύθυνος του πειράματος Τομ Κουνς. «Οι ακτίνες λέιζερ μεταφέρουν ασύρματα ενέργεια με απόλυτη ακρίβεια, τόσο στη Γη, όσο και από το έδαφος στον αέρα και παρέχουν σε πρώτη φάση ένα απεριόριστο πεδίο εφαρμογών στα κατασκοπευτικά αεροσκάφη», συμπλήρωσε ο ίδιος.

 

Το τηλεχειριζόμενο μη επανδρωμένο αεροσκάφος «Stalker»  της εταιρείας Λόκχιντ-Μάρτιν χρησιμοποιείται από τις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ από το 2006, τόσο στο Ιράκ όσο και το Αφγανιστάν για εναέρια παρακολούθηση, μεταφέροντας στο έδαφος πολύτιμες πληροφορίες για τις εχθρικές κινήσεις και τη μορφολογία του εδάφους.

 

Πως λειτουργεί

Η ιδέα της ασύρματης μεταφοράς ενέργειας δεν είναι καινούρια. Ο μεγάλος εφευρέτης των αρχών του 20ου αιώνα Νίκολα Τέσλα, ο οποίος είχε πειραματιστεί εκτενώς με τη μεταφορά ηλεκτρισμού, έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας. Η εταιρεία LaserMotive δημιούργησε ένα ακριβές σύστημα με τη χρήση ακτινών λέιζερ, οι οποίες λειτουργούν ως «ομφάλιος λώρος» μεταξύ της επίγειας βάσης και του αεροσκάφους. Με τη χρήση GPS το λέιζερ «κλειδώνει» το εναέριο μέσο και στην ουσία μεταφέρει απεριόριστες ποσότητες ηλεκτρισμού προς αυτό, ελέγχοντας ανά πάσα στιγμή τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας του.

 

Που αλλού θα χρησιμεύσει

Αν και είναι προφανές ότι η πολεμική βιομηχανία θα αξιοποιήσει πρώτη την τεχνολογία αυτή, οι εφαρμογές της για ειρηνικούς σκοπούς είναι άπειρες: «Καταρχήν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όποια μέρη η μεταφορά ενέργειας με συμβατικούς τρόπους είναι είτε ασύμφορη, είτε ανέφικτη.

 

Σε περιοχές που έχουν πληγεί από κάποια φυσική καταστροφή που έχει θέσει εκτός λειτουργίας τα δίκτυα ηλεκτρικού, η τεχνολογία αυτή μπορεί να λειτουργήσει άμεσα. Ακόμα και μεγαλύτερα επιβατικά αεροσκάφη θα μπορούσαν μέσα στα επόμενα χρόνια να χρησιμοποιούν το σύστημα αυτό», σημειώνει ο Τομ Νιούτζεντ, πρόεδρος της LaserMotive στην ιστοσελίδα της εταιρείας του και συμπληρώνει: «Οι εφαρμογές είναι κυριολεκτικά όσες απαιτούν ενέργεια. Ακόμα και η εκτόξευση πυραύλων της NASA και η συντήρηση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, όπως έχουμε ήδη συζητήσει με τους υπευθύνους της, μπορεί να γίνει ασύρματα».


Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

"Σήκωσαν" θησαυρό 48 τόνων από βάθος 5 χιλιομέτρων

Ένα επίτευγμα-ρεκόρ σημείωσε η εταιρεία εντοπισμού και ανέλκυσης θησαυρών από βυθισμένα πλοία Odyssey Marine Exploration, καθώς κατάφερε να "σηκώσει" από το βάθος των 5 σχεδόν χιλιομέτρων πίσω στην επιφάνεια 48 τόνους αργυρών ράβδων από το ναυάγιο του SS Gairsoppa, το οποίο είχε βυθιστεί από γερμανικό υποβρύχιο το 1941.


Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, η ποσότητα που ανελκύστηκε αντιστοιχεί μόλις στο 20% του συνολικού φορτίου του ατμόπλοιου και η επιχείρηση θα συνεχιστεί μέχρι να ανελκυστούν όλες οι ράβδοι, αλλά και να διαπιστωθεί αν το πλοίο έφερε και άλλο πολύτιμο φορτίο, όπως αναφέρουν διάφορες πηγές. 


Διαβάστε εδώ και εδώ

300 δύτες στην υποβρύχια... συναυλία


Τραγούδια όπως το "Yellow Submarine" των Beatles, το μουσικό θέμα από την ταινία "Little Mermaid" και άλλα... θαλασσινά άσματα κατέκλυσαν τους βυθούς του θαλάσσιου πάρκου στα Κις της Φλόριντα των ΗΠΑ.

Η... εκκεντρική συναυλία προσέλκυσε 300 αυτοδύτες, οι οποίοι... στρογγυλοκάθησαν στο βυθό για να νιώσουν τις δονήσεις της μουσικής. Όπως είναι φυσικό, επειδή δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί αδιάβροχες κιθάρες και ενισχυτές, σκάφη που μετέφεραν τους αυτοδύτες πόντισαν αδιάβροχα ηχεία και οι θαλάσσιοι... DJ's έπαιζαν τραγούδια με υποβρύχιο... περιεχόμενο.


Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το θαλάσσιο οικοσύστημα του εθνικού καταδυτικού πάρκου.

Διαβάστε εδώ

Στον αέρα για... πάντα με ακτίνες λέιζερ


Στους αιθέρες για 48 ώρες χωρίς σταγόνα καυσίμου έμεινε το μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος Stalker της Lockheed Martin, αξιοποιώντας ένα πρωτοποριακό σύστημα ασύρματης τροφοδοσίας του με ακτίνες λέιζερ.

Οι ειδικοί κατάφεραν να αυξήσουν την αυτονομία του κατά 2.400% και θεωρητικά η εξέλιξη αυτή ανοίγει το δρόμο για την παραμονή του στον αέρα για... πάντα.


Μέσω ακτίνας λέιζερ οι επιστήμονες φόρτιζαν τη μπαταρία του και μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής σε αεροδυναμικό τούνελ διαπίστωσαν ότι τα αποθέματα ενέργειας ήταν μεγαλύτερα σε σύγκριση με την έναρξη της δοκιμής.

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει δοκιμή του συστήματος σε πραγματικές συνθήκες.

Δείτε βίντεο εδώ

Δροσιά από το... Νότιο Πόλο εν μέσω καύσωνα

Μια ανάσα… δροσιάς προσφέρουν οι πανοραμικές φωτογραφίες του Νότιου Πόλου, με τις θερμοκρασίες στη χώρα μας να χτυπούν «κόκκινο», όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό μέσα στην… καρδιά του καλοκαιριού. Τις φωτογραφίες έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία χαρτών της Google και εκτός από το γεωγραφικό «κέντρο» της Ανταρκτικής, παρουσιάζονται τα καταλύματα αποστολών των αρχών του 20ου αιώνα, με πολλές από τις προμήθειες και τον εξοπλισμό να διατηρούνται σε άριστη κατάσταση.


Δείτε εδώ

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Κλείνει το μοναδικό υποβρύχιο εργαστήριο της Γης


Μετά από 25 χρόνια υποβρύχιας "ζωής" το εργαστήριο Aquarius, το οποίο βρίσκεται σε βάθος 19 περίπου μέτρων στον Κόλπο του Μεξικού, κοντά στο Κι Λάργκο της Φλόριντα των ΗΠΑ, κινδυνεύει με "λουκέτο". 


Μετά την απόφαση της κυβέρνησης Ομπάμα να αναστείλει τη χρηματοδότηση του Aquarius, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και από αστροναύτες στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, επιστήμονες και φίλοι της υποβρύχιας βάσης αναζητούν τα 3 εκατομμύρια δολάρια που απαιτούνται ετησίως για τη συνέχιση των ερευνητικών τους αποστολών.


Αν και κατά το παρελθόν υπήρχαν ακόμα και 50 υποβρύχια εργαστήρια σε όλο τον κόσμο, το Aquarius παραμένει το τελευταίο σε λειτουργία, με το μέλλον του όμως πλέον να είναι ιδιαίτερα αμφίβολο.

Διαβάστε εδώ και εδώ

Εντόπισαν νέα ναυάγια στο "νεκροταφείο" πλοίων του Σκάπα Φλόου


Το Σκάπα Φλοου στη Σκωτία είναι καταδυτική "όαση" παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες και τη χαμηλή ορατότητα και ερασιτέχνες αυτοδύτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους τη λεπτομερέστερη καταγραφή των ναυαγίων του Πρώτου και του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου που έχει γίνει ποτέ και βρίσκονται στο βυθό.


Εκτός των ήδη γνωστών ναυαγίων εντοπίστηκε ένα γερμανικό υποβρύχιο και μια φορτηγίδα που έσερνε ανθυποβρυχιακό δίχτυ, καθώς και κάποια φορτηγά πλοία. 


Διαβάστε την πλήρη έκθεση εδώ

Ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε τη Μάγχη υποβρυχίως




Είναι ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε το Στενό της Μάγχης υποβρυχίως, εκπληρώνοντας ένα παιδικό του όνειρο. Ο 41 ετών Γερμανός αυτοδύτης Άκιμ Σλέφελ, μετά από δύο χρόνια εντατικών προετοιμασιών και προπονήσεων πέτυχε στις 29 Ιουνίου έναν πραγματικό άθλο, διανύοντας κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και σε μέγιστο βάθος μέχρι 54 μέτρα, την απόσταση των 55 περίπου χιλιομέτρων από τις ακτές της Βρετανίας κοντά στο Ντόβερ μέχρι εκείνες της Γαλλίας κοντά στο Καλαί, με ειδικό καταδυτικό εξοπλισμό.


Καταφέρνοντας να υπερνικήσει τα δυνατά θαλάσσια ρεύματα, αλλά και την περιορισμένη ορατότητα και αποφεύγοντας καταδυόμενος σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος τα δεκάδες καράβια που κινούνταν σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας, ο Σλέφελ κατάφερε, μετά από 604 λεπτά κάτω από τα κύματα, ή απλούστερα μέσα σε 10 ώρες και τέσσερα λεπτά μαζί με τον χρόνο που απαιτήθηκε για την αποσυμπίεση, να γίνει ο πρώτος που διέσχισε υποβρυχίως το Στενό της Μάγχης, βάζοντας τέλος στην υποβρύχια… Οδύσσεια. 


«Όνειρο από παιδί»
«Από παιδί, όταν διάβαζα για τους πρώτους κολυμβητές που κάλυψαν αυτή την απόσταση, σκεφτόμουν αυτή την κατάδυση» εκμυστηρεύεται στην αποκλειστική του συνέντευξη στον «Ε.Τ.» ο Σλέφελ και συμπληρώνει: «Το κίνητρό μου δεν ήταν να πετύχω το ρεκόρ του πρώτου δύτη που κολυμπάει από την Αγγλία στη Γαλλία, αλλά να αποδείξω στον εαυτό μου ότι είναι εφικτό. Χάρηκα πολύ όταν βγήκα στην άλλη πλευρά της Μάγχης και τα συναισθήματα ήταν μοναδικά. Είπα στον εαυτό μου, «Ναι! Τα κατάφερα.


«Δεν πέρασε από το μυαλό μου να εγκαταλείψω»
Πεισματάρης και μεθοδικός, ο Σλέφελ δε σκέφτηκε ούτε στιγμή να… παραδοθεί στις αντιξοότητες της διαδρομής: «Δεν πέρασε από το μυαλό μου να εγκαταλείψω», λέει στον «Ε.Τ.». «Σχεδίασα όλο το πλάνο της κατάδυσης, σαν να ήταν κατάδυση οροφής, με εμπόδια δηλαδή πάνω από το κεφάλι μου, όπως είναι οι σπηλαιοκαταδύσεις. Τα εμπόδια στην περίπτωσή μου ήταν τα καράβια που διέσχιζαν εκείνη τη στιγμή τη Μάγχη». Ο Σλέφελ έπρεπε όμως να τα αντιμετωπίσει. 

«Στο μέσο της διαδρομής μεγάλα καράβια που έπλεαν πάνω από το… κεφάλι μου προκαλούσαν τέτοιες δονήσεις, ώστε αναγκάστηκα να καταδυθώ από τα 35 περίπου μέτρα που βρισκόμουν μέχρι τα 54. Ευτυχώς που η θερμοκρασία της θάλασσας ήταν… ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατάδυσης, με 16 βαθμούς στην επιφάνεια, 10 κατά το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και μόλις 4 στα βαθύτερα σημεία».

Ένα τέτοιο εγχείρημα απαίτησε προσεκτικό σχεδιασμό, ακόμα και της παραμικρής λεπτομέρειας, καθώς ακόμα και ένα φαινομενικά ασήμαντο λάθος θα μπορούσε να έχει τραγικές συνέπειες. «Λόγω της εμπειρίας μου στις απαιτητικές καταδύσεις, οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκα να διαχειριστώ ήταν κατά την είσοδό μου στο νερό στις ακτές της Βρετανίας και κατά τη στάση αποσυμπίεσης λίγο πριν αναδυθώ στη Γαλλία, λόγω της μεγάλης παραμονής κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο κυματισμός και η χαμηλή ορατότητα αποδείχθηκαν σκληροί αντίπαλοι».


«Να κυνηγάτε τα όνειρά σας»
Ο Σλέφελ έκανε το όνειρό του πραγματικότητα και έγραψε το όνομά του στα… κιτάπια της καταδυτικής Ιστορίας, χάρη στην επιμονή του, τον καλό σχεδιασμό της  και την σωματική και ψυχολογική του προετοιμασία, αλλά τονίζει ότι ανεξάρτητα με το τι λένε οι υπόλοιποι, πρέπει να παραμένουμε τίμιοι με τον εαυτό μας και να αποδεχόμαστε τα όριά μας, χωρίς να σταματάμε να εργαζόμαστε για να τα ξεπεράσουμε: «Κυνήγα το όνειρό σου, ακόμα και αν κάποιοι σε κοιτούν με καχυποψία. Σημασία έχει να είσαι σε καλή πνευματική κατάσταση. Αν το μυαλό σου δεν είναι 110% συγκεντρωμένο στο στόχο σου, τότε θα κάνει λάθη και θα αποτύχεις».

Ο Άκιμ Σλέφελ και η Ελλάδα
«Στην Ελλάδα υπάρχουν μερικά από τα καλύτερα καταδυτικά σημεία παγκοσμίως και είναι ακόμα ένα από τα αγαπημένα μου μέρη για διακοπές όταν το επιτρέπει ο χρόνος μου», λέει ο γεννημένος στις 20 Οκτωβρίου του 1971 Άκιμ Σλέφελ, ο οποίος έχει μια ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα. Πρώτη φορά βρέθηκε στην Κρήτη σε ηλικία 7 ετών και εκεί είχε την… παρθενική του γνωριμία με όσα βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. 

«Αγαπώ την Ελλάδα, έχω καλούς φίλους στην Αθήνα και άλλού. Καταδύομαι συχνά στην Πελοπόννησο και σε άλλα μέρη και εκτός από το πάθος μου για τις φυσικές ομορφιές της χώρας και την εκτίμηση για τους κατοίκους τους, δεν πρέπει να ξεχάσω και τις νοστιμιές της κουζίνας σας», αναφέρει χαμογελώντας. 

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Θησαυρός από ασημένια νομίσματα στο ναυάγιο του Μαρς


Βυθίστηκε πριν από 447 χρόνια, κατά τη διάρκεια μιας ναυμαχίας που κόστισε τη ζωή στο μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος των 800 ανδρών. Πρόκειται για το σουηδικό θωρηκτό  Μαρς με  οπλισμό αποτελούμενο από 107 κανόνια , το οποίο καταβυθίστηκε το 1564, ένα μόλις χρόνο μετά την καθέλκυσή του.


Ενάλιοι αρχαιολόγοι, οι οποίοι ερευνούν εξονυχιστικά το ναυάγιο από πέρσι το καλοκαίρι, εντόπισαν σημαντικό αριθμό ασημένιων νομισμάτων της εποχής, τα οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας.

Οι υποβρύχια ανασκαφή συνεχίζεται, με σκοπό να βρεθούν ακόμα περισσότερα ίχνη της περιόδου εκείνης, ειδικά σε ό,τι αφορά στη ναυπηγική τέχνη.

Διαβάστε εδώ

Οι λευκοί καρχαρίες στο... εκτελεστικό απόσπασμα


Τα τελευταία κρούσματα επιθέσεων λευκών καρχαριών σε σέρφερς και ψαροντουφεκάδες στη Δυτική Αυστραλία οδήγησε την κυβέρνηση να "αναθεωρήσει τη στάση της", να επιτρέψει δηλαδή τη θανάτωσή τους με απλά λόγια, έναντι των μεγάλων θηρευτών της θάλασσας που βρίσκονται στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας.

Αν και οι επιθέσεις αυτές οφείλονται κατά κύριο λόγο σε... περιέργεια ή σε... λάθος, καθώς οι καρχαρίες περνούν τους σέρφερς στις σανίδες τους για θαλάσσιες χελώνες ή φώκιες, που αποτελούν και βασικές πηγές της διατροφής τους, ενώ οι ψαροντουφεκάδες προσελκύουν τους καρχαρίες με τα ψάρια που σκοτώνουν.

Οι λευκοί καρχαρίες είναι προστατευόμενα ψάρια και ήδη περιβαλλοντικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν "έγκλημα" την ανεξέλεγκτη θανάτωσή τους, ιδίως μάλιστα από τη στιγμή που ο άνθρωπος είναι "εισβολέας" στο χώρο που ζουν.

Διαβάστε εδώ

Σάββατο 14 Ιουλίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 8-14 Ιουλίου 2012



Τραπεζική… μαφία
Με πρόστιμο-μαμούθ 290 εκ. στερλινών τιμωρήθηκε μεγάλη βρετανική τράπεζα, η οποία χειραγωγούσε τα επιτόκια της διατραπεζικής αγοράς, ενώ η διοίκησή της εξωθήθηκε σε παραίτηση. Το κουβάρι ξετυλίχθηκε και σχεδόν 20 μεγάλες τράπεζες αποδείχθηκε ότι συμμετείχαν στο… πάρτι της ανεξέλεγκτης δραστηριότητας, καταδεικνύοντας ότι όσα μέτρα και αν επιβληθούν στις χειμαζόμενες εθνικές οικονομίες των χωρών της Ευρωζώνης, όσο οι τράπεζες μπορούν και λειτουργούν ως άλλες… μαφίες, τίποτα δε θα αλλάξει.

Ιός του Δυτικού Νείλου
Τελικά οι κραυγές… «Αφρική γίναμε», έχουν και μια δόση αλήθειας: Ήδη καταγράφτηκαν τα πρώτα κρούσματα του Ιού του Δυτικού Νείλου. Επανεμφάνιση και για μια «ξεχασμένη» ασθένεια, την ελονοσία, με τους ειδικούς να σημειώνουν ότι χρειάζεται επαγρύπνηση και προληπτικά μέτρα προστασίας, δεδομένου ότι λόγω της κρίσης και της γενικευμένης παράλυσης του κρατικού μηχανισμού, οι ψεκασμοί καθυστέρησαν και φέτος.

Αυτοκτονική ανεργία
Στα 50 έφτασαν τα απονενοημένα διαβήματα μόνο κατά τον Ιούνιο, με 300 ακόμα απόπειρες αυτοκτονίας να καταγράφονται στα στοιχεία του ΕΚΑΒ, την ώρα που και η ανεργία σημείωσε ποσοστό ρεκόρ, φτάνοντας στο 22,5% τον Απρίλιο. Μια κοινωνία σε πλήρη αποσύνθεση, με τις κρατικές υπηρεσίες να αδυνατούν να αντεπεξέλθουν έστω και στα στοιχειώδη και με την πλήρη απουσία οποιουδήποτε οράματος εξόδου από την κρίση, πολλοί συνάνθρωποί μας δυστυχώς βλέπουν το θάνατο ως λύτρωση. Τραγικές καθημερινές ιστορίες ανθρώπων της διπλανής πόρτας δείχνουν το βάθος της αβύσσου που κατρακυλάμε.

«Ισοδύναμα» τσεκούρια
Το παιχνίδι με τις λέξεις συνεχίζεται και το κυνήγι για τα 3 δις ευρώ που αναζητά ο… Ερυθρός Σταυρός, ονομάζεται «ισοδύναμα μέτρα». Ο αρχικός πανικός για τα επιπλέον μέτρα που υπονόησε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης βαφτίστηκε… παρανόηση και διευκρινίστηκε ότι απλά θα εφαρμοστούν όσα έχουν ανακοινωθεί από το Φεβρουάριο. Εξουθενωμένοι και εξοργισμένοι οι πολίτες, βλέπουν να… εκκαθαρίζονται από τις φοροεπιδρομές ακόμα και οι άνεργοι.

Διακοπές στο σπίτι
Το 69% των Ελλήνων θα κάνει διακοπές στο σπίτι του, ενώ όσοι φύγουν, θα λείψουν για μερικές μόνο ημέρες, φιλοξενούμενοι σε συγγενικά και φιλικά πρόσωπα. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, η δεκαπενθήμερη διαμονή, η μετακίνηση και η διατροφή για μια τετραμελή οικογένεια αγγίζει τα 3.000 ευρώ, μια μικρή δηλαδή περιουσία. Έλληνες, οι πιο απαισιόδοξοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως δείχνουν οι έρευνες, με ένα πικρό χειμώνα να μας περιμένει, είτε πάμε διακοπές, είτε όχι.

Ισπαν…Ελλάδα
Σε λήψη σκληρών μέτρων -α λα… Ελλάδα- εξαναγκάστηκε η Ισπανία, με το «πακέτο» να περιλαμβάνει μέτρα ύψους 65 δις ευρώ, σε μια χώρα που χειμάζεται από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας που έχει βιώσει ποτέ, τον τουρισμό και τη βιομηχανία της να καταρρέουν και τις βίαιες αντιδράσεις να χτυπούν «κόκκινο». Φαίνεται ότι η αποτυχημένη συνταγή που έχει καταδικάσει την Ελλάδα σε μαρασμό, εφαρμόζεται προκρούστεια και στη χώρα της Ιβηρικής, με τα αποτελέσματά της να γίνονται ήδη αισθητά.

Ζητούνται… γκασταρμπάιτερ
Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων της Γερμανίας Χανς Γιοακίμ Φούχτελ, απεύθυνε πρόσκληση προς τους Έλληνες ανέργους να  ξενιτευτούν στη Γερμανία, αναβιώνοντας το κύμα των εργατών-γκασταρμπάιτερ που ακολούθησαν το ίδιο δρομολόγιο τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Μεροκάματα… υπάρχουν στις φάμπρικες της Γερμανίας που παράγουν αγαθά τα οποία πωλούνται στη συνέχεια στην… Ελλάδα.



Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Από UFO... μυστικό όπλο των ναζί


Μια νέα τροπή, με ολίγη από... Χίτλερ, παίρνει η διαβόητη υπόθεση του... UFO που εντοπίστηκε στα σκοτεινά νερά της Βαλτικής. Μετά τη διαμάχη για το αν θα έπρεπε να λέγεται UFO (Unidentified Flying Object) ή... USO (Unidentified Submerged Object), δηλαδή Άγνωστης Ταυτότητας Ιπτάμενο Αντικείμενο (ΑΤΙΑ) ή Άγνωστης Ταυτότητας Βυθισμένο Αντικείμενο (ΑΤΒΑ), ένας Σουηδός απόστρατος του πολεμικού ναυτικού της Σουηδίας και ερευνητής του Β' Παγκοσμίου Πολέμου υποστηρίζει ότι πρόκειται για ένα ανθυποβρυχιακό όπλο των ναζί.

Ο Άντερς Αουτέλους θεωρεί ότι το περίεργο αντικείμενο είναι γερμανικής προέλευσης και έχει κατασκευαστεί από τσιμέντο και πλέγμα σύρματος, με στόχο να παραπλανά τα ραντάρ και τα συστήματα των υποβρυχίων.

Περισσότερο μυστήριο στην υπόθεση προκάλεσε η ανακοίνωση της ερευνητικής ομάδας που καταδύθηκε στο σημείο, σύμφωνα με την οποία τα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούσαν σταματούσαν να λειτουργούν όταν βρίσκονταν πάνω από το σημείο και επαναλεριτουργούσαν όταν απομακρύνονταν από αυτό. 

Μέχρι να αποδειχθεί τι ισχύει πραγματικά, οι λάτρεις των συνωμοσιών, των εξωγήινων και της επιστημονικής φαντασίας θα... οργιάζουν.

Διαβάστε εδώ:  

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Βρήκαν υδροπλάνο Catalina του 1942 στον Καναδά

 

Αυτοδύτες του καναδικού ναυτικού εντόπισαν κατά τύχη στον κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου ένα υδροπλάνο τύπου Catalina που είχε βυθιστεί το Νοέμβριο του 1942, παρασέρνοντας στο βυθό 5 από τα 9 μέλη του πληρώματός του που δεν πρόλαβαν να βγουν από αυτό, πριν χαθεί κάτω από τα κύματα.


Σήμερα ξεκινούν οι καταδύσεις στο σημείο, έτσι ώστε να περισυλλεγούν τα λείψανα και τα προσωπικά αντικείμενα των πέντε άτυχων αεροπόρων και να δοθεί τέλος στην αγωνία των συγγενών τους που εδώ και 70 χρόνια γνώριζαν ότι είχαν χάσει τους ανθρώπους τους, αλλά δεν είχαν κάποιο απτό στοιχείο για το σημείο της βύθισης του υδροπλάνου. 


Διαβάστε εδώ



Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

The World: Το κρουαζιερόπλοιο των... μεγαλοκαρχαριών


Μοιάζει με ένα οποιοδήποτε κρουαζιερόπλοιο. Το "The World" όμως ανήκει στους... επιβάτες του και είναι ένας πλωτός.... φορολογικός παράδεισος, μια οφσόρ στην κυριολεξία. Έχοντας πιάσει περισσότερα από 800 λιμάνια σε 140 χώρες, από το 2002 όταν καθελκύστηκε, ο "Κόσμος" είναι η ιδανική λύση για εκείνους που δε θέλουν να... αποχωριστούν τα χρήματά τους.


Οι ζάμπλουτοι ιδιοκτήτες κάποιας σουίτας, ή ενός απλού στούντιο 30 τετραγωνικών απολαμβάνουν πλήρους φορολογικής ασυλίας, καθώς η σημαία ευκαιρίας που "φοράει" το πλοίο, σε συνδυασμό με το ιδιότυπο φορολογικό καθεστώς, επιτρέπει να μένουν μακριά από τις... εφορίες.


Το κόστος του στούντιο ξεκινάει από τα 600.000 δολάρια και μια σουίτα φτάνει μέχρι και τα 13,5 εκατομμύρια. Τα μηνιαία... κοινόχρηστα είναι περίπου 20.000 δολάρια για τα στούντιο και φτάνει μέχρι και τα 150.000 για τις σουίτες, για να καλυφθούν τα έξοδα για τα καύσιμα, το πλήρωμα και άλλες ανάγκες.

Διαβάστε εδώ και εδώ

Το Minority Report έγινε πραγματικότητα




Ένα νέο «όπλο» χωρίς σφαίρες, αλλά με ιδιότητες… μέντιουμ έχουν πλέον στη διάθεσή τους οι αστυνομικοί στο Λος Άντζελες, τη Νέα Υόρκη και άλλες μικρότερες πόλεις των ΗΠΑ. Πρόκειται για το PredPol, ένα πρόγραμμα πρόγνωσης παραβατικών συμπεριφορών σε πραγματικό χρόνο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα έγκαιρης παρέμβασης και αποτελεσματικότερης αστυνόμευσης στις περιοχές που εμφανίζουν τις υψηλότερες πιθανότητες εκδήλωσης παράνομων πράξεων και καλύτερης διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και του εξοπλισμού ασφαλείας. Η «προληπτική αστυνόμευση», όπως ονομάζεται το ειδικό αυτό λογισμικό ηλεκτρονικού υπολογιστή, έχει ήδη δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την ευρεία χρήση του στις ΗΠΑ.

Θυμίζοντας την κινηματογραφική επιτυχία «Minority Report», στην οποία ο πρωταγωνιστής Τομ Κρουζ ήταν σε θέση να συλλαμβάνει υπόπτους πριν εκείνοι διαπράξουν ένα έγκλημα, το PredPol βασίζεται σε αλγορίθμους που έχουν χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα πρόγνωσης μετασεισμών που ακολουθούν τη κύρια δόνηση. Σε ψηφιακό χάρτη απεικονίζονται με ακρίβεια οικοδομικού τετραγώνου τα σημεία που μπορεί να υπάρξει κλοπή, ληστεία, διάρρηξη ή ένοπλη επίθεση, καθώς το πρόγραμμα αξιοποιεί τα δεδομένα παλιότερων περιστατικών, συνδυάζοντάς τα με κοινωνιολογικές πληροφορίες εγκληματικής συμπεριφοράς.

«Με δεδομένη τη λειψανδρία και την αύξηση της εγκληματικότητας, έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε κάτι διαφορετικό», δήλωσε στο CNN ο Ζακ Φρεντ, από αστυνομικό τμήμα της Σάντα Κρουζ στην Καλιφόρνια. Στην αρχή χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα για να εκτιμήσουν τις δυνατότητές του, καταγράφοντας τις προβλέψεις του για διαρρήξεις και ενημερώνοντας παράλληλα τους αστυνομικούς πριν την έναρξη των περιπολιών τους. Στη συνέχεια, εμπλούτισαν το πεδίο αναζητήσεων, προσθέτοντας αδικήματα όπως κλοπές ποδηλάτων, ένοπλες επιθέσεις και χειροδικίες. Σε διάστημα ενός έτους τα αποτελέσματα υπήρξαν ενθαρρυντικά, με τις διαρρήξεις να σημειώνουν μείωση κατά 19%.

Αντίστοιχο πρόγραμμα αναπτύσσει και ο κολοσσός της τεχνολογίας ΙΒΜ από το 2010, το οποίο έχει τεθεί στη διάθεση της αστυνομίας για δοκιμές. «Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η νοοτροπία των αστυνομικών», σημειώνει ο Φρεντ και συμπληρώνει: «Οι αρχαιότεροι βλέπουν με καχυποψία την ανάπτυξη της τεχνολογίας και θεωρούν πως το ένστικτό τους αρκεί. Αντίθετα οι νεότεροι αξιωματικοί, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη επαφή με τους υπολογιστές και τις «έξυπνες» συσκευές, αντιμετωπίζουν περισσότερο θετικά το πρόγραμμα αυτό».

Εγκληματολόγοι και αναλυτές πάντως θεωρούν ότι η ευρεία χρήση τέτοιων μοντέλων πρόγνωσης της εγκληματικότητας θα έχει μακροπρόθεσμα σημαντικά οφέλη, καθώς θα εξοικονομούνται πόροι και η αστυνόμευση θα είναι αποτελεσματικότερη.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Οι αναλυτές δεδομένων της αστυνομίας εισάγουν στο σύστημα τα στοιχεία ληστειών, φόνων, διαρρήξεων και άλλων εγκλημάτων, κοινωνιολογικά δεδομένα, όπως επίπεδα φτώχειας, ιστορικό συγκρούσεων, ημερολογιακά και γεωγραφικά στοιχεία. Μέσω ειδικών αλγορίθμων, το PredPol είναι σε θέση να απεικονίσει πάνω σε ψηφιακό χάρτη τα σημεία εκείνα, με ακρίβεια μερικών δεκάδων μέτρων που αναμένεται στατιστικά να σημειωθεί κάποιο έγκλημα. Η αναφορά εκτυπώνεται ή αποστέλλεται ψηφιακά στα περιπολικά ή τους αστυνομικούς που αναλαμβάνουν υπηρεσία στην περιοχή εκείνη, έτσι ώστε η παρουσία τους να λειτουργήσει είτε αποτρεπτικά, είτε κατασταλτικά σε περίπτωση επιβεβαίωσης της πρόγνωσης.


Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

"Ψάρεψαν" άθικτο υδροπλάνο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (+βίντεο)


Ένα γερμανικό υδροπλάνο του Β' παγκοσμίου Πολέμου "ψάρεψαν" στο Στάβανγκερ της Νορβηγίας αυτοδύτες σε συνεργασία με ειδικό συνεργείο ναυαγιαιρέσεων.



Το αεροσκάφος Heinkel 115 είχε εντοπιστεί το 2005 και μετά από έρανο συγκεντρώθηκε το απαραίτητο ποσό για την ανέλκυσή του. Είχε βυθιστεί το 1942 κατά τη διάρκεια μιας προσθαλάσσωσης και από τότε παρέμεινε στην αγκαλιά της θάλασσας για 70 χρόνια, σε βάθος 40 περίπου μέτρων.


Ο συγκεκριμένος τύπος θεωρείται εξαιρετικά σπάνιος, καθώς μόλις ένα, το συγκεκριμένο, υπάρχει πλέον.




Δείτε βίντεο εδώ και εδώ

Ο πλανήτης μας, μέσα από τους σεισμούς και τον... ηλεκτρισμό





Ο παγκόσμιος χάρτης με τα επίκεντρα 203.186 επισκέψεων του… Εγκέλαδου από το 1898 μέχρι σήμερα, όπως έχουν καταγραφεί από το γεωδυναμικό ινστιτούτο των ΗΠΑ και το πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ είναι το τελευταίο δημιούργημα του «οπτικοποιού δεδομένων» Τζον Νέλσον. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο αμερικανός σχεδιαστής πρωτοτυπεί με τις εργασίες του, καθώς αντίστοιχοι χάρτες που έχει φιλοτεχνήσει κατά το παρελθόν περιλαμβάνουν πληθώρα άλλων φυσικών φαινομένων, όπως πλημμύρες και πυρκαγιές. «Ένας κατάλογος συμβάντων πολλές φορές δεν αρκεί για να κατανοήσουμε το μέγεθος της φυσικής δραστηριότητας του πλανήτη μας και έτσι ξεκίνησα να συνδυάζω δεδομένα με εικόνες, έτσι ώστε να είναι εύκολα κατανοητή σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και επιπέδου εκπαίδευσης η μοναδικότητα της Γης». Με βάση τη συχνότητα, την ένταση και τη διάρκεια των δονήσεων, η περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού έχει την… πρωτοκαθεδρία στους σεισμούς, ενώ και η Ελλάδα ξεχωρίζει στην Ευρώπη.


Η Globaia είναι ένας επιστημονικός οργανισμός που μελετά τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Προέρχεται από το «Globe», δηλαδή «σφαίρα» και «Gaia» από την αρχαιοελληνική λέξη «Γαία». Η γεωλογική περίοδος ονομάζεται ανεπίσημα «Ανθρωπόκαινος», από την εμφάνιση του ανθρώπου στη Γη μέχρι τις μέρες μας.  Αντικείμενο των τελευταίων έργων του Γάλλου Φελίξ Φαράν-Ντεσέν είναι ο ηλεκτροφωτισμός, όπως προκύπτει από δορυφορικές εικόνες, ο οποίος καταγράφει με τον πιο… φωτεινό τρόπο τις ανισότητες μεταξύ των ανεπτυγμένων χωρών και του αναπτυσσόμενου κόσμου, αλλά και τις διαφορές μεταξύ χωρών που βρίσκονται στο ίδιο γεωγραφικό χώρο. «Υπάρχουν περιοχές που φαίνονται τελείως σκοτεινές, όπως η Αφρική, μεγάλο μέρος της Ασίας, η Νότια Αμερική και η Αυστραλία, σε αντίθεση με την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία», αναφέρει ο Φαράν-Ντεσέν και συμπληρώνει: «Η ποσότητα ηλεκτρισμού που ξοδεύει μια μεγαλούπολη στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη αντιστοιχεί με την ετήσια κατανάλωση μιας χώρας στην Αφρική ή την Ασία. Αυτό δείχνει τις μεγάλες ανισότητες που υπάρχουν, αλλά και την αλόγιστη χρήση ενέργειας με δραματικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον», καταλήγει.