Translate

Τρίτη 15 Μαΐου 2012

H απίστευτη ιστορία του Lady be Good

Η πρόσφατη ανακάλυψη ενός καταδιωκτικού, το οποίο διατηρήθηκε σχεδόν ανέπαφο στην έρημο της Σαχάρας για 70 χρόνια, θυμίζει την αντίστοιχη του Lady Be Good, το οποίο εντοπίστηκε το 1958, δίνοντας το έναυσμα για τον εντοπισμό των 9 μελών του πληρώματός του, οι οποίοι είχαν χαρακτηριστεί ως αγνοούμενοι, μετά από μία μόλις αποστολή η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία τους.

To αμερικανικό βομβαρδιστικό B24 Liberator του Β' Παγκοσμίου Πολέμου με το χαϊδευτικό "Lady Be Good" επιχειρούσε από τη Λιβύη και συμμετείχε σε αεροπορικό βομβαρδισμό της Νάπολι στην Ιταλία. Όταν δεν επέστρεψε στη βάση του, οι αρμόδιοι υπέθεσαν ότι έπεσε στη Μεσόγειο. 


Η πραγματικότητα όμως, όπως αποδείχθηκε 15 χρόνια αργότερα ήταν τελείως διαφορετική: Από λάθος πλοήγησης, το Β24 έχασε τον προσανατολισμό του και τελικά, αφού το πλήρωμά του έκανε χρήση των αλεξίπτωτων, συνέχισε να πετάει μόνο του, μέχρι να προσγειωθεί σε έναν αμμόλοφο σχεδόν άθικτο.


Από την αρχή η αποστολή του είχε προβλήματα: Λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών η Lady Be Good δε συμμετείχε στο σχηματισμό των υπόλοιπων βομβαρδιστικών, αλλά πέταξε μόνη της. Ο πιλότος και ο πλοηγός "έχασαν" το αεροδρόμιο και συνέχισαν την πορεία του αεροσκάφους προς την ενδοχώρα, πάνω από την απεραντοσύνη της ερήμου. Οι ίδιοι νόμιζαν, λόγω σκότους, ότι πετούσαν πάνω από τη Μεσόγειο. Μετά από δύο ακόμα ώρες πτήσης, το πλήρωμα αποφάσισε να κάνει άλμα με αλεξίπτωτα, θεωρώντας εσφαλμένα και μοιραία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, ότι βρίσκονταν στα παράλια της Λιβύης. Το Β24 συνέχισε να πετάει για 26 ακόμα χιλιόμετρα, μέχρι να αγγίξει απαλά την άμμο.


Το 1958, μια ομάδα Βρετανών υπαλλήλων πετρελαϊκής εταιρείας εντόπισε το αεροσκάφος και ειδοποίησε τις αρχές, οι οποίες όμως δεν έκαναν τίποτα, καθώς δεν υπήρχε καμία αναφορά για αεροσκάφος που είχε χαθεί σχεδόν 700 χιλιόμετρα μακριά από τις ακτές της Λιβύης στη Μεσόγειο.


 Τελικά ένα χρόνο αργότερα, το 1959, άλλη ομάδα πήγε στο σημείο και διαπίστωσε με έκπληξη ότι επρόκειτο για ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό, το οποίο είχε ακόμα τα πολυβόλα του σε πλήρη λειτουργία, ενώ αποθέματα τροφίμων, νερού, ακόμα και ένα θερμός με τσάι βρίσκονταν άθικτα στην άτρακτό του. 

Κάπου εκεί ξεκίνησε και η Οδύσσεια για τον εντοπισμό του πληρώματός του. Τελικά μετά από αρκετές αποστολές, τα μουμιοποιημένα λείψανα 8 από τα 9 μέλη του πληρώματος, λόγω των συνθηκών στην έρημο, εντοπίστηκαν βόρεια και σε απόσταση 130 περίπου χιλιομέτρων από το σημείο που είχε καταπέσει το αεροσκάφος τους.

Το συγκλονιστικό της ιστορίας είναι το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη που περιέγραψε τη μαρτυρική τους πορεία στην έρημο, με ένα μόλις παγούρι νερό και την αγωνιώδη προσπάθειά τους να σωθούν. 

Το ένατο μέλος του πληρώματος πιθανότατα σκοτώθηκε κατά το άλμα του με το αλεξίπτωτο και εντοπίστηκε χωρίς να εξακριβωθεί η ταυτότητά του μερικά χρόνια μετά τη λήξη του πολέμου. 


Διαβάστε εδώ περισσότερα: http://www.ladybegood.com/

Κατάδυση στο ναυάγιο του υποβρυχίου UC-39


Κατάδυση στο γερμανικό υποβρύχιο UC-39, το οποίο βυθίστηκε από βρετανικό πλοίο το 1917, ετοιμάζει ομάδα αυτοδυτών στη Βρετανία, με σκοπό να φωτογραφήσει και να κινηματογραφήσει το ναυάγιο. 

Το UC-39 βρισκόταν στην επιφάνεια και έβαλλε κατά ενός ατμόπλοιου, όταν εμφανίστηκε το βρετανικό καταδρομικό HMS Thrasher και το καταβύθισε, παρά το ότι το πλήρωμά του προσπάθησε να καταδυθεί άμεσα. Οι βόμβες βυθού του καταδρομικού το ανάγκασαν να αναδυθεί και πάλι και στην επιφάνεια δέχθηκε ομοβροντία κανονιοβολισμών, με αποτέλεσμα τη βύθισή του και το θάνατο αρκετών μελών του πληρώματος, μεταξύ των οποίων και του καπετάνιου του.

Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

Το υποβρύχιο U1206 και η... τουαλέτα που το έστειλε στο βυθό


Πρόκειται ίσως για την πιο ασυνήθιστη απώλεια υποβρυχίου όλων των εποχών: Το γερμανικό υποβρύχιο U-1206 αναγκάστηκε να αναδυθεί τον Απρίλιο του 1945, λίγες μόνο ημέρες πριν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στο ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων, λόγω κακής χρήσης της... τουαλέτας, αν και υπάρχουν και εκείνοι που έχουν τις δικές τους θεωρίες για τα πραγματικά αίτια της βύθισής του, στη συνέχεια από βρετανικά αεροσκάφη. 


Το υποβρύχιο βρίσκεται σε βάθος 80 περίπου μέτρων στα ανοιχτά των ακτών της Σκωτίας και νέα επιχείρηση εντοπισμού του από αυτοδύτες βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες, προκειμένου να διαπιστωθούν τα πραγματικά αίτια της βύθισής του, εφόσον βέβαια είναι ακόμα δυνατό.

Προκειμένου να είναι σε θέση να επιχειρούν σε μεγάλα βάθη και να παραμένεουν εκεί για μεγάλο διάστημα, οι Γερμανοί ανέπτυξαν ένα σύστημα αποχέτευσης της τουαλέτας, το οποίο μπορούσε να λειτουργεί σε μεγάλα βάθη, επιτρέποντας έτσι στο πλήρωμα να ανακουφίζεται. 

Κάποιο λάθος στο χειρισμό των στροφίγγων όμως, είχε ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσει η τουαλέτα, τα νερά να φτάσουν στις συστοιχίες μπαταριών και να εκλυθούν έτσι ποσότητες δηλητηριωδών αερίων που ανάγκασαν το υποβρύχιο να αναδυθεί ταχύτατα. Στην επιφάνεια ήταν εύκολος στόχος και έτσι με την απώλεια 4 ανδρών, οι υπόλοιποι 46 κατάφεραν να διασωθούν.

Η επίσημη αναφορά βέβαια του καπετάνιου παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα μηχανικήςβλάβης, πράγμα ίσως λογικό, γιατί θα ήταν τουλάχιστον άκομψο να μείνει στην ιστορία ότι το υποβρύχιο του οποίου ήταν κυβερνήτης πήγε από... χέσιμο.


Άλλοι αναφέρουν ότι πραγματική πρόθεσή του ήταν να παραδοθεί, καθώς είχε αντιληφθεί ότι η αποστολή του υποβρυχίου και του πληρώματός του ήταν αυτοκτονίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι έρευνες θα συνεχιστούν, έτσι ώστε να εντοπιστεί ένα ακόμα από τα φοβερά για ένα διάστημα όπλα των ναζί, τα οποία παραλίγο να αλλάξουν τις τύχες της ανθρωπότητας. 





Το θωρηκτό "Άιοβα" μετατρέπεται σε μουσείο


Ένα από τα μεγαλύτερα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ, το "Άιοβα", το οποίο συμμετείχε σε όλες σχεδόν τις πολεμικές επιχειρήσεις από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι και τον πρώτο πόλεμο του Κόλπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αποκτά νέα ζώή μετά από χρόνια παραμονής σε ναύσταθμο της χώρας.


Η διαδρομή από το Σαν Φρανσίσκο στο λιμάνι του Λος Άντζελες θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια τεσσάρων ρυμουλκών, τα οποία θα το κατευθύνουν στο νέο του προορισμό μέσα σε τέσσερις ημέρες. 

Το "Άιοβα" έχει ύψος 15όροφης πολυκατοικίας και οι πλοηγοί θα πρέπει να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ικανότητές τους, αλλά και την παλίρροια, έτσι ώστε το θηριώδες πλοίο να περάσει κάτω από τη "Χρυσή Πύλη", τη γέφυρα-ορόσημο της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.

Εξειδικευμένοι δύτες θα αναλάβουν τον καθαρισμό των υφάλων του θωρηκτού, έτσι ώστε να μη μεταφέρει ξένα προς το λιμάνι του ΛΑ έμβια όντα, προκαλώντας περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Διαβάστε εδώ για την πολύ ενδιαφέρουσα επιχείρηση: http://www.latimes.com/news/local/la-me-iowa-20120514,0,5171284.story 

Καταδύσεις στα πυρηνικά ναυάγια της ατόλης Μπικίνι


Αποτελούν πιθανότατα το όνειρο του κάθε αυτοδύτη: Πρόκειται για τα ναυάγια πολεμικών πλοίων που βυθίστηκαν στο πλαίσιο πυρηνικών δοκιμών στην ατόλη Μπικίνι του Ειρηνικού Ωκεανού.

Μεταξύ των 12 έως 15 ναυαγίων που βρίσκονται από βάθη περίπου 30 μέτρων μέχρι και 100, ξεχωρίζει το ιαπωνικό θωρηκτό Ναγκάτο, το αμερικανικό αεροπλανοφόρο Σαρατόγκα και το καταδρομικό Λάμσον.


Καταδυτικές αποστολές διοργανώνονται τακτικά στο πυρηνικό νεκροταφείο της ατόλης, με τους δύτες να βλέπουν από κοντά τα θηριώδη πλοία, τα οποία βυθίστηκαν από ατομικές βόμβες, στα πλαίσια δοκιμών των ΗΠΑ.


Αν και η ραδιενέργεια είναι πλέον αμελητέα, οι συνοδοί αυτοδύτες προειδοποιούν τους τουρίστες να μην αγγίζουν ούτε να αφαιρούν κομμάτια των ναυαγίων ως αναμνηστικά. 


Το αεροπλανοφόρο Σαρατόγκα βυθίστηκε όπως ήταν στην επιφάνεια, με τα αεροσκάφη να βρίσκονται ακόμαα στο κατάστρωμά του, ενώ το ιαπωνικό θωρηκτό παρουσιάζει ένα απόκοσμο θέαμα, με τα κανόνια του στραμμένα προς την επιφάνεια. 




Ανακαινίζει αεροσκάφη από χόμπι



Ο Βρετανός Ντάρεν Σπίτσλη έχει ένα ενδιαφέρον χόμπι: Εντοπίζει αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και τα ανακαινίζει στο γκαράζ του σπιτιού του. Μετά από ένα βρετανικό Χαρικαίην που είχε καταρριφθεί το 1940 στη Ρωσία, το οποίο αγόρασε και το έφτιαξε όπως ήταν την πρώτη μέρα που πέταξε, το επόμενο σχέδιό του είναι η ριζική ανακατασκευή ενός Μέσερσμιτ 108, το οποίο αγόρασε έναντι μερικών χιλιάδων ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα λίγα τέτοια αεροσκάφη που υπάρχουν ακόμα και αν και δε θα είναι σε θέση να πραγματοποιεί πτήσεις μετά την ανακατασκευή του, θα εκτεθεί σε μουσείο της χώρας. 



Κατά το Β' Παγκόσμιο τα Μe108 χρησιμοποιούνταν ως αναγνωριστικά και μεταγωγικά αεροσκάφη. 

Θα πιουν μπύρα από ναυάγιο του 1840


Ένα ναυάγιο άγνωστου ιστιοφόρου σε βάθος 50 περίπου μέτρων το 1840 στη Βαλτική Θάλασσα έδωσε κάποια απροσδόκητα ευρήματα: Μπουκάλια σαμπάνιας, η οποία μάλιστα είχε ακόμα φυσαλίδες και μπουκάλια μπύρας.

Οι επιστήμονες πλέον σκοπεύουν να ανασυστήσουν τη συνταγή της μπύρας, αποδομώντας τα συστατικά της, καθώς διαπίστωσαν ότι κάποια από τη μαγιά της παρέμενε ακόμα ζωντανή.

Αν το πείραμα συνοδευτεί από επιτυχία, θα πρόκειται για την παλιότερη μπύρα που έχει βρεθεί στο... βυθό της θάλασσας. 

Όταν το U483 τορπίλισε... άρματα μάχης


Στις 8 Σεπτεμβρίου 1944, το γερμανικό υποβρύχιο U483 τορπίλισε το οχηματαγωγό ατμόπλοιο Empire Heritage, το οποίο ερχόταν από τις ΗΠΑ ως μέλος της νηοπομπής ΗΧ305. Από τα 163 μέλη του πληρώματος και τους επιβάτες, μόλις 51 κατάφεραν να διασωθούν, με πιο τραγική τη μοίρα εκείνων που σώθηκαν από το ναυάγιο για να πνιγούν όταν βυθίστηκε και το πλοίο που αρχικά τους είχε σώσει.

Το ναυάγιο βρίσκεται στο στενό ανάμεσα στην Ιρλανδία και τη Βρετανία και πρόσφατα ομάδα δυτών καταδύθηκε σε αυτό, ώστε να κινηματογραφήσει το φορτίο του και να φωτογραφίσει ότι έχει απομείνει από αυτό. 

Μεταξύ των αντικειμένων που βρίσκονται στο βυθό, ξεχωρίζουν αρκετά άρματα μάχης Σέρμαν, αμερικανικής κατασκευής, τα οποία προορίζονταν για το Δυτικό Μέτωπο, μετά από την απόβαση στη Νορμανδία τον Ιούνιο του 1944.

Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 70 περίπου μέτρων.




Βρήκαν αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου στην έρημο


Ένα αεροσκάφος Curtiss P40, το οποίο χάθηκε στη Σαχάρα το 1942 βρήκε κατά τύχη υπάλληλος πετρελαϊκής εταιρείας στην Αίγυπτο. 

Το χαμένο "Κίτιχωκ" της Βρετανικής RAF ήταν σε άριστη κατάσταση, ακριβώς όπως ήταν εκείνη τη μέρα του πολέμου που πιθανότατα λόγω βλάβης ο πιλότος του Ντένις Κόππινγκ αναγκάστηκε να το προσγειώσει στη μέση του πουθενά, 300 περίπου χιλιόμετρα από την κοντινότερη πόλη. 


Σύμφωνα με όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ο άτυχος πιλότος, ο οποίος επέζησε της αναγκαστικής προσγείωσης, αφού προσπάθησε ανεπιτυχώς να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με κάποια βάση, τελικά αποφάσισε να περπατήσει μέχρι να βρει βοήθεια. Δυστυχώς όμως χάθηκε για πάντα στην έρημο.


Η ανακάλυψη θεωρείται σημαντική όχι μόνο λόγω του ότι το Ρ40 είναι σε άριστη κατάσταση, δεδομένης της 70χρονης παραμονής του στην έρημο, αλλά επειδή επίσης δεν είχαν αφαιρεθεί αντικείμενα από αυτό. Πυροτεχνουργοί της Αιγύπτου πάντως αφαίρεσαν σφαίρες από τα πυροβόλα του αεροσκάφους, ενώ πλέον προγραμματίζεται ο επαναπατρισμός του, έτσι ώστε μετά από την κατάλληλη συντήρηση να εκτεθεί σε μουσείο της Βρετανίας. 




Δείτε εδώ βίντεο: http://www.military.com/video/operations-and-strategy/second-world-war/ww2-curtiss-p40-found-in-desert/1601516484001/

Τρίτη 8 Μαΐου 2012

Στην Ανταρκτική και την έρημο τα μυστικά του Κόκκινου Πλανήτη


Τα πιο αφιλόξενα για τον άνθρωπο σημεία της Γης είναι τα ιδανικά… εργαστήρια για την αναπαράσταση των συνθηκών που επικρατούν στο Διάστημα. Στο Νότιο Πόλο και την έρημο Μοχάβι των ΗΠΑ γράφεται το μέλλον της αεροδιαστημικής τεχνολογίας και της εξερεύνησης του «Κόκκινου Πλανήτη», καθώς η πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Οι επιστήμονες της ESA, της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας προετοιμάζονται πυρετωδώς για να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν τον εξοπλισμό που απαιτείται, αλλά και να διαπιστώσουν τις αντοχές του ανθρώπου για το διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας 17 περίπου μηνών.

Μια ομάδα δεκατεσσάρων Ευρωπαίων επιστημόνων βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στη βάση «Κονκόρντια» της ESA στην Ανταρκτική. Σε υψόμετρο 3.200 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και με τη θερμοκρασία το καλοκαίρι να μην ξεπερνά τους -25 βαθμούς Κελσίου, ενώ το χειμώνα πέφτει στους -80 και για τέσσερις μήνες χωρίς το φως του Ήλιου, οι ειδικοί θα μελετήσουν τις ψυχολογικές συνέπειες της απομόνωσης, τις επιπτώσεις του εγκλεισμού στο ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ παράλληλα θα διεξάγουν μια σειρά πειραμάτων και μετρήσεων. Στόχος τους είναι να ετοιμάσουν έναν «οδηγό» για την προετοιμασία των αστροναυτών οι οποίοι θα κληθούν να κάνουν το ταξίδι των 550 ημερών προς τον Άρη.

«Η χρόνια έλλειψη οξυγόνου σε τέτοιο υψόμετρο, οι σκληρές κλιματολογικές συνθήκες αλλά και η αίσθηση πλήρους απομόνωσης μπορούν να λυγίσουν και τον πιο δυνατό χαρακτήρα» σημειώνει ο γιατρός της ομάδας Άλεξ Σέιλαμ και συμπληρώνει: «Είναι όμως σημαντικό το ότι με τα κατάλληλα μέσα και εξοπλισμό ο άνθρωπος καταφέρνει να επιζήσει σε τόσο ακραίο περιβάλλον. Έτσι, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα βρούμε τις απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει ένα τόσο πολύπλοκο εγχείρημα όπως μια αποστολή στον Άρη».

Ιδιαίτερη σημασία, σύμφωνα με τους επιστήμονες, έχει η κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη των μελλοντικών πρωτοπόρων αστροναυτών που θα επιλεγούν για την μεγαλύτερη πρόκληση της ανθρωπότητας. «Μαθαίνοντας να συμβιώνεις σε περιορισμένο χώρο, να συνεργάζεσαι με τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής, να ελέγχεις τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις σου, είναι εξίσου σημαντικές παράμετροι με την ανάπτυξη του τεχνολογικού εξοπλισμού για ένα τέτοιο ταξίδι», αναφέρει στην ιστοσελίδα της ESA ο Μάουρο Πιατζάνι, επιστημονικός υπεύθυνος των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας.


Έρημος Μοχάβι, η… Σίλικον Βάλεϊ της εξερεύνησης του Διαστήματος


Το παρόν και το μέλλον της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη των διαστημικών εξερευνήσεων έχει βρει το… σπίτι του σε μια από τις πιο αφιλόξενες τοποθεσίες της Γης, διαμετρικά αντίθετης από την παγωμένη Ανταρκτική. Πρόκειται για την έρημο Μοχάβι στις ΗΠΑ, η οποία έχει έκταση όσο η… μισή Ελλάδα, με εμβαδόν περίπου 65.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και καλύπτει περιοχές από την Καλιφόρνια και τη Γιούτα, μέχρι την Αριζόνα και τη Νεβάδα. Με ακραίες μεταβολές της θερμοκρασίας, από -3 το βράδυ σε 50 βαθμούς το μεσημέρι και ελάχιστες βροχοπτώσεις, αποτελεί το ιδανικό πεδίο δοκιμών για επίδοξους … κατακτητές του Διαστήματος.

Με δεδομένη την αδυναμία της NASA να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη νέων συστημάτων, το βάρος πέφτει σε ιδιώτες που επιδιώκουν να γίνουν οι νέοι εξερευνητές του Διαστήματος. Περισσότερες από 40 τέτοιες εταιρείες δραστηριοποιούνται στην περιοχή, μεταξύ των οποίων ο Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον και η Virgin Galactic, η εταιρεία του που προγραμματίζει εμπορικά ταξίδια αναψυχής στις παρυφές του Διαστήματος και ήδη από το 2004 χρησιμοποιεί το διαστημοδρόμιο για δοκιμαστικές πτήσεις. «Η περιοχή μετατρέπεται ταχύτατα στη νέα Σίλικον Βάλεϊ του Διαστήματος, την αντίστοιχη δηλαδή κοιτίδα των εταιρειών ηλεκτρονικού εξοπλισμού και λογισμικού και έδρα των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου παγκοσμίως», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νέιθαν Μόρις, ο οποίος κατασκευάζει πυραυλικά συστήματα που χρησιμοποιούνται σε επιστημονικές αποστολές δορυφόρων.

Στην ίδια περιοχή υπάρχει και το μεγαλύτερο «νεκροταφείο» αεροπλάνων του πλανήτη μας, με περισσότερα από 8.000 παλιά αεροσκάφη, της πολεμικής και της πολιτικής αεροπορίας, αλλά και η βάση Έντουαρντς, στην οποία εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί άσσοι των αεροσκαφών των ΗΠΑ.

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Θα ανελκύσουν θωρηκτό των Νοτίων

Το Τζόρτζια σε γκραβούρα εποχής

Το λιμάνι της Σαβάννα στη Τζόρτζια των ΗΠΑ είναι το τέταρτο σε κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα και τα σχέδια κόστους 653 εκ. δολαρίων για την εμβάθυνση του καναλιού που ενώνει το λιμάνι με τον Ατλαντικό Ωκεανό... σκοντάφτουν σε ένα ναυάγιο. 

Πρόκειται για το σιδηρόφρακτο ατμοκίνητο θωρηκτό του ναυτικού των Νοτίων κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου (1861-1865) CSS Georgia, το οποίο βρίσκεται βυθισμένο σε βάθος μόλις 12 μέτρων. Οι ίδιοι οι Νότιοι το βύθισαν όταν τα στρατεύματα των Βορείων υπό τον στρατηγό Σέρμαν εισέρχονταν στην πόλη του Νότου, προκειμένου να αποφύγουν την αιχμαλωσία του.

Το μήκους 36 μέτρων πολεμικό πλοίο θεωρήθηκε η τελευταία λέξη της τεχνολογίας για την εποχή του, οι σύγχρονοι όμως ιστορικοί το χαρακτηρίζουν ως μια "ακριβή αποτυχία". Παρά την προστασία που του παρείχαν οι σιδερένιες πλευρές του, το βάρος του ήταν τόσο μεγάλο που οι ατμολέβητες και η προπέλα του αδυνατούσαν να το κινήσουν κόντρα στο ρεύμα του ποταμού. Έτσι, έμεινε αγκυροβολημένο, ως πλωτή πυροβολαρχία και τελικά αυτοβυθίστηκε χωρίς να ρίξει ούτε μια κανονιά.
Μια σημαδούρα πάνω από το ναυάγιο του Τζόρτζια

Αυτοδύτες μελέτησαν το σημείο του ναυαγίου και εντόπισαν τμήματα της θωράκισης, κανόνια, τους λέβητες, την προπέλα και πολλά ακόμα αντικείμενα.  Οι αρμόδιοι σχεδιάζουν την ανέλκυση του πλοίου, έτσι ώστε να εκτεθεί ένα σπάνιο κομμάτι της ναυτικής ιστορίας της χώρας, με το κόστος να ανέρχεται στα 14 εκ. δολάρια.

Σι Τσενγκ, η χιλιόχρονη πόλη στο βυθό


Η πόλη Σι Τσενγκ θεμελιώθηκε το 208 μ.Χ. στην Κίνα, και από το 1959 καταποντίστηκε μετά την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού φράγματος, παρά τη μεγάλη αρχαιολογική της αξία.


Το 2001 αυτοδύτες καταδύθηκαν στη λίμνη Κιαντάο προκειμένου να εντοπίσουν την πόλη και με έκπληξη διαπίστωσαν ότι όχι μόνο είχε διατηρηθεί σε πολύ καλή κατάσταση, σε βάθος 20-30 μέτρων, αλλά μέχρι το 2005 εντόπισαν άλλα δύο κτιριακά συμπλέγματα που ανάγονταν και αυτά στην αυτοκρατορική περίοδο της Κίνας.




Σήμερα που το υδροηλεκτρικό φράγμα έχει περάσει στην... εφεδρεία, οι ντόπιοι αξιωματούχοι, όπως γράφει η εφημερίδα του καθεστώτος "Λαϊκή Ημερησία", σκέφτονται τρόπους να αξιοποιήσουν τουριστικά τις υποβρύχιες πόλεις.


Διαβάστε εδώ:  http://english.peopledaily.com.cn/102774/7809418.html



Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Δικαίωση για το δημοσιογράφο που έγραψε πρώτος για τη συνθηκολόγηση της Γερμανίας


Δικαίωση μετά θάνατον, 67 χρόνια μετά τη μετάδοση της μεγαλύτερης είδησης που θα μπορούσε να υπάρξει την εποχή εκείνη, για το δημοσιογράφο του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ασσοσιέτεντ Πρεςς Έντουαρντ Κένεντι.


Ο Αμερικανός ανταποκριτής έγραψε για την άνευ όρων συνθηκολόγηση της ναζιστικής Γερμανίας στις 2:41 π.μ. της 7ης Μαϊου 1945, σπάζοντας το "εμπάργκο" την απαγόρευση δηλαδή δημοσιοποίησης της είδησης για 36 ώρες, έτσι ώστε να προλάβουν οι Σοβιετικοί να πραγματοποιήσουν ανάλογη τελετή παράδοσης στο Βερολίνο. 

Αν και η ιστορία του είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες, όπως και η ίδια η λογοκρισία που επιβλήθηκε από τους προϊσταμένους του, λόγω πολιτικών πιέσεων από τον Ρούζβελτ και τον Τσέρτσιλ, οι οποίοι δεν ήθελαν να δυσαρεστήσουν τον Στάλιν, ο Κένεντι, ο οποίος σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα το 1963 επέμενε ότι έκανε αυτό που έλεγε η συνείδησή του και το δημοσιογραφικό του καθήκον.

Σήμερα, το Ασσοσιέτεντ Πρεςς αποφάσισε να ζητήσει επίσημα συγγνώμη από τους συγγενείς του Κένεντι, ενώ ο Τομ Κέρλη, επικεφαλής του μεγάλου πρακτορείου ειδήσεων χαρακτήρισε την ιστορία ως μια "μεγάλη τραγωδία".

Η Βίβλος του έσωσε τη ζωή - μια φορά


"Η πίστη σώζει", λένε εκείνοι που πιστεύουν σε κάποια θρησκεία, στην περίπτωση του Αυστραλού στρατιώτη Έλβας Τζένκινς αποδείχθηκε ότι και... η Βίβλος σώζει.


Κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και στην εκστρατεία της Καλλίπολης το 1915, η οποία κατέληξε σε οδυνηρή συντριβή των στρατευμάτων της Αντάντ, Βρετανών, Γάλλων, Αυστραλών και Νεοζηλανδών από τους Τούρκους, ο 22χρονος Τζένκινς είχε για καλή του τύχη στην αριστερή τσέπη του χιτωνίου του μια Βίβλο. 

Ένα θραύσμα οβίδας που αλλιώς θα τον είχε σκοτώσει, καρφώθηκε στη Βίβλο, διαπέρασε σχεδόν όλες τις σελίδες πριν σταματήσει μερικά χιλιοστά από το σώμα του.

Ο ίδιος δε στάθηκε εξίσου τυχερός, καθώς στη μάχη της Σομ στη Γαλλία, μερικούς μήνες αργότερα, σκοτώθηκε από τα πυρά Γερμανού ελεύθερου σκοπευτή. 

Η τρυπημένη Βίβλος εκτίθεται πλέον σε βιβλιοθήκη της Αυστραλίας.



Χταπόδι έφαγε γλάρο, όπως "άνθρωπος δάγκωσε σκύλο"


Μια είδηση και μια φωτογραφία που κάνει το γύρο του internet θυμίζει το κλασικό "άνθρωπος δάγκωσε σκύλο".

Μια Καναδή φωτογράφος είδε ένα γλάρο κοντά στα βράχια, ο οποίος από μακριά φαινόταν σαν να προσπαθούσε να βγάλει κάτι έξω από τη θάλασσα. Όταν πλησίασε στο σημείο είδε με έκπληξη ένα χταπόδι να έχει τυλίξει το άτυχο πτηνό και να προσπαθεί να το πνίξει, κρατώντας το κεφάλι του κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Μετά από αγωνιώδη μάχη που κράτησε ένα περίπου λεπτό, από τη στιγμή που η Τζίντζερ Μορνώ παρατήρησε το περίεργο ζευγάρι, το χταπόδι κατάφερε να νικήσει.

Τα χταπόδια της περιοχής μπορούν να φτάσουν τα 25 κιλά βάρος και μήκος τα 10 μέτρα.

Έλυσαν το "enigma" των γερμανικών υποβρυχίων


Βρετανοί εντόπισαν πριν από λίγες μέρες ξεχασμένα σε αποθήκη αυθεντικά εξαρτήματα της συσκευής κρυπτογράφησης "Enigma" που χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αρχικά θεώρησαν ότι επρόκειτο για αντίγραφα, αλλά σύντομα διαπίστωσαν ότι επρόκειτο για τρία "χαμένα" κομμάτια της πιο διάσημης συσκευής κωδικοποίησης.


Στις 9 Μαΐου είναι η επέτειος της αιχμαλωσίας του γερμανικού υποβρυχίου U110, το οποίο μετά από επίθεση που δέχθηκε με βόμβες βυθού από βρετανικά σκάφη επιφανείας το 1941, αναγκάστηκε να αναδυθεί, με αποτέλεσμα οι κώδικες αποκρυπτογράφησης και μια συσκευή "Αίνιγμα" να πέσει στα χέρια των Συμμάχων.

Έτσι, οι Βρετανοί ήταν σε θέση να υποκλέπτουν και να αποκρυπτογραφούν τα μηνύματα των Γερμανών, γεγονός που σύμφωνα με τους ιστορικούς επέσπευσε τη λήξη του Β' Παγκοσμίου κατά δύο ολόκληρα χρόνια.

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Βρήκαν "θησαυρό" δύο πολέμων σε μυστικό καταφύγιο


Οχήματα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κανόνια των αρχών του 20ου αιώνα και τανκς της δεκαετίας του '60 είναι μεταξύ άλλων τα εντυπωσιακά ευρήματα που βρήκαν Γάλλοι εξερευνητές στη Δυτική Γαλλία, σε κάποια ξεχασμένη στοά της γραμμής Μαζινό, ή παλιότερου οχυρωματικού έργου.

Τα άριστα διατηρημένα αντικείμενα φαίνεται ότι βγήκαν κυριολεκτικά από τη μηχανή του χρόνου, καθώς ένα αμερικάνικο φορτηγό του Β' Παγκοσμίου έχει ακόμα φουσκωμένα λάστιχα, ενώ οι ελεγχόμενες συνθήκες στη στοά επέτρεψαν τη διατήρησή τους εδώ και δεκαετίες.

Κανόνια των 77 χιλιοστών του γερμανικού στρατού τις παραμονές του Α' Παγκοσμίου Πολέμου πιστοποιούν ότι σε κάποια φάση οι στοές είχαν πιθανότατα χρησιμοποιηθεί και σε πολεμικες επιχειρήσεις.

Αν και οι άνθρωποι που τα βρήκαν κρατούν την ακεριβή τοποθεσία μυστική, εικάζουν ότι τα αντικείμενα υπήρξαν μέρος συλλογής, η οποία για κάποιο λόγο εγκαταλείφθηκε, πιθανότατα στις αρχές της δεκαετίας του '80. 


Δείτε εδώ: http://pridian.net/blog/archives/154 

Ξενοδοχείο κάτω από τα κύματα



Υποβρύχια ξενοδοχεία σε σχήμα δίσκου θα κατασκευάσει στον Περσικό Κόλπο μεγάλη εταιρεία, σε βάθος 10 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Τα ξενοδοχεία θα αποτελούνται από δύο δίσκους, έναν υποβρύχιο και έναν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ θα μπορούν να προστεθούν και επιπλέον χώροι, με τη μορφή κομματιών παζλ.

Αν και δεν είναι το πρώτο υποβρύχιο ξενοδοχείο, θεωρείται το πιο πολυτελές όταν ολοκληρωθεί, καθώς θα διαθέτει μεταξύ άλλων υποβρύχιο καταδυτικό κέντρο, ελικοδρόμιο, ακόμα και ρομποτικά τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια που θα μπορούν οι ένοικοι να χειρίζονται από το υποβρύχιο δωμάτιό τους.





Υποβρύχιο κυνήγι για τον Μπιν Λάντεν



Ένα χρόνο και μια μέρα μετά την εκτέλεση του Οσάμα Μπιν Λάντεν από τις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ στο κρησφύγετό του στο Πακιστάν, ο Μπιλ Ουώρρεν, ένας διάσημος αν και αμφιλεγόμενος, υποβρύχιος εξερευνητής, ετοιμάζει αποστολή για να εντοπίσει το πτώμα του.

Τα ερωτήματα βέβαια που προκύπτουν, αν όντως οι Αμερικανοί πέταξαν το πτώμα του στη βόρεια αραβική θάλασσα είναι πολλά: Πως σκοπεύει να εντοπίσει έναν ψύλλο στα άχυρα, ή ένα πτώμα ενός έτους στη θάλασσα για να είμαστε πιο ακριβείς; Γιατί επέλεξε το ορόσημο του ενός έτους μετά την εξόντωση του "Νο1 Δημόσιου Κίνδυνου" για να γνωστοποιήσει την πρόθεσή του;

Η απάντηση είναι μάλλον απλή: Για τη δημοσιότητα και την εμπορική εκμετάλλευση της αποστολής του. Ήδη τα τισέρτ που διαφημίζουν την πρόθεσή του πωλούνται έναντι 19,95 (ούτε καν 20 δηλαδή!) δολαρίων.


Ο Μπιλ Ουώρρεν μπορεί να είναι περήφανος για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, όσο για την αξιοπιστία του, ίσως τη βρει στην άβυσσο της θάλασσας.

Διαβάστε εδώ: http://binladenseahunt.com/



Ετοιμασίες για το ταξίδι των 630 εκατ.χιλιομέτρων


Ταξίδι στο Δία προγραμματίζει η ESA, η Ευρωπαϊκή Αεροδιαστημική Υπηρεσία, μετά από μια ιστορική απόφαση που θέτει τα θεμέλια για την εξερεύνηση του μεγαλύτερου πλανήτη του Ηλιακού μας Συστήματος. Ο μη επανδρωμένος δορυφόρος, συνολικού κόστους άνω του ενός δις ευρώ, θα εκτοξευθεί το 2022 και θα ταξιδέψει για οκτώ χρόνια, πριν φτάσει στο Δία και σε τρεις από τους 66 συνολικά δορυφόρους του, τον Γανυμήδη, την Καλλιστώ και την Ευρώπη.

Μετά από πενταετή διαδικασία, οι υπεύθυνοι της ευρωπαϊκής… NASA αποφάσισαν να χρηματοδοτήσουν το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα εξερεύνησης, με απώτερο στόχο να διαπιστωθεί αν τελικά κάποιος από τους δορυφόρους θα μπορούσε να φιλοξενήσει εξωγήινη μικροβιακή ζωή, δεδομένου ότι και οι τρεις καλύπτονται από παχύ στρώμα πάγων, κάτω από τους οποίους όμως πιθανότατα βρίσκονται αχανείς ωκεανοί.

Τα 19 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας θα συνεργαστούν και για το σχεδιασμό του εξειδικευμένου ερευνητικού εξοπλισμού που θα απαιτηθεί, δεδομένου ότι για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί η «ακτινογραφία» των δορυφόρων του Δία.

Αν και κατά το παρελθόν έχουν υπάρξει και άλλες αποστολές, από τις οποίες ξεχωρίζει το Pioneer 10 και ο Galileo, είναι η πρώτη φορά που προγραμματίζεται η λεπτομερειακή καταγραφή του Δία και των μεγαλύτερων δορυφόρων του κυρίως για την πιστοποίηση ύπαρξης ή μη εξωγήινης ζωής, πυροδοτώντας τα σενάρια στους κύκλους των σκεπτικιστών ότι πιθανότατα… κάτι υπάρχει «εκεί έξω».

Θα συμμετάσχει και η NASA;
Αν και προς το παρόν το πρόγραμμα παραμένει αμιγώς ευρωπαϊκό, θεωρείται πιθανή η συμμετοχή και της αντίστοιχης υπηρεσίας των ΗΠΑ, της NASA, καθώς οι περικοπές στον προϋπολογισμό της υπηρεσίας έχουν προκαλέσει την αναστολή πολλών δικών της προγραμμάτων. Αν ευοδωθεί η συνεργασία, οι δύο φορείς θα μοιραστούν το κόστος μέρους του επιστημονικού εξοπλισμού που απαιτείται.

Τα μυστικά του Δία
Με ελάχιστη απόσταση από τη Γη τα 630 περίπου εκατομμύρια χιλιόμετρα και μέγιστη τα 970 εκατομμύρια, ο Δίας με μάζα 318 φορές εκείνη της Γης είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης του Ηλιακού μας Συστήματος. Είχε εντοπιστεί από τους Ρωμαίους και ο Γαλιλαίος το 1610 εντόπισε τους τέσσερις μεγαλύτερους δορυφόρους του, τρεις από τους οποίους -με την εξαίρεση της Ιούς- θα «επισκεφθεί» ο δορυφόρος της ESA. Η ατμόσφαιρά του αποτελείται κυρίως από υδρογόνο, ενώ έχουν επίσης ανιχνευθεί ήλιο, μεθάνιο και αμμωνία. Η θερμοκρασία του παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις, από -125 βαθμούς μέχρι 17 βαθμούς Κελσίου.