Translate

Σάββατο 23 Ιουνίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 18-23 Ιουνίου 2012


Ουρές απόγνωσης
Μέσα στο λιοπύρι στήθηκαν για ώρες χιλιάδες συμπολίτες μας στο πεδίον του Άρεως για μια κούτα λαχανικά που διένειμε ο αγροτικός συνεταιρισμός Ιεράπετρας Κρήτης. Άνθρωποι κάθε ηλικίας πήγαν από τα ξημερώματα και περίμεναν στις ουρές, καταδεικνύοντας με τον πιο δραματικό τρόπο το πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν. 22.000 άτομα λαμβάνουν προνοιακά επιδόματα και 2.500 είναι οι καταγεγραμμένοι άποροι, μόνο στο Δήμο Αθηναίων.

Habemus Papam
Επιτέλους μετά από μήνες παράλυσης, «άσπρος καπνός» βγήκε από τις… κάλπες, όπως στις εκλογές του νέου Πάπα στο Βατικανό. Habemus Papam” λοιπόν, για τη νέα κυβέρνηση που ορκίστηκε τη μέρα του θερινού ηλιοστασίου. Περίοδος χάριτος δεν υπάρχει, τα εσωτερικά και τα εξωτερικά μέτωπα είναι ανοιχτά και απαιτείται έργο από την πρώτη στιγμή. Θα γίνουν επιτέλους εκείνες οι περίφημες «διαρθρωτικές αλλαγές» και «μεταρρυθμίσεις»;

Οργάνωση της πυρκαγιάς
Με τα παντελόνια… κατεβασμένα συνελήφθη για μια ακόμα φορά η κρατική μηχανή, με τις φωτιές να κατακαίνε 10.000 στρέμματα δασικής έκτασης στην Αττική και 63 πυρκαγιές να μαίνονται ανεξέλεγκτες σε όλη τη χώρα. Μέσα στον κυκεώνα της γραφειοκρατίας και της απεμπόλησης ευθυνών από τους… υπευθύνους, οι πυροσβέστες κλήθηκαν να επιχειρήσουν με πενιχρά μέσα. Θρηνήσαμε και τον πρώτο νεκρό, τον 28χρονο πυροσβέστη Χρήστο Χάιδα, του οποίου η καρδιά δεν άντεξε τη μάχη με τις φλόγες.

Φοροκαταιγίδα
Πενταπλάσιους φόρους προσδοκά ότι θα εισπράξει το Δημόσιο , με το «μαστίγωμα» των πολιτών να μην έχει τελειωμό. Παρά την… κουτοπονηριά των αρμοδίων να στείλουν τα εκκαθαριστικά μετά τις εκλογές, για να μην πάνε… μπαρουτιασμένοι οι υπήκοοι του… Φορολογιστάν στις κάλπες, η οργή για την αδικία φουντώνει, την ώρα που ο εντοπισμός και η σύλληψη των φοροφυγάδων με ονοματεπώνυμο έχει καταντήσει εξοργιστικά χυδαίο ανέκδοτο.

Φτωχή… υπερδύναμη
Παρηγοριά στον άρρωστο ή δείγμα κατάρρευσης ενός ολόκληρου συστήματος; Το γεγονός ότι 46 εκατομμύρια Αμερικανοί δεν έχουν την παραμικρή υγειονομική περίθαλψη και 7 εκατομμύρια Βρετανοί ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας παρά το ότι εργάζονται είναι ενδεικτικό του ότι κάτι σάπιο υπάρχει ακόμα και στα προπύργια του καπιταλισμού. Οι Έλληνες; Παράπλευρες απώλειες της κρίσης που μαστίζει την παγκόσμια οικονομία…

Βεζίρηδες και γιουσουφάκια  
Ο Τούρκος βεζίρης επί των Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου, ο οποίος κοιμάται και ξυπνάει με τον όνειρο της αναβίωσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, έθεσε θέμα μεταχείρισης της «τουρκικής», όπως αρέσκεται να την αποκαλεί, μειονότητας στη Θράκη. Από κοντά σιγοντάρει και το άλλο… καλόπαιδο, ο Εγκεμέν Μπαγίς, υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της γείτονος, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ ισχυρίζεται ότι το τουρκικό κράτος φέρεται «με αγάπη» στους Ρωμιούς της Πόλης. Αυτοί κάνουν τη δουλειά τους, θα τους απαντήσει όμως κανείς με τον τρόπο που τους αρμόζει;

Μουσειακά… γενέθλια
Το Μουσείο της Ακρόπολης έκλεισε τρία χρόνια ύπαρξης, καταρρίπτοντας τα έτσι κι αλλιώς έωλα επιχειρήματα των Βρετανών για τα Γλυπτά του Παρθενώνα που φιλοξενούνται «προσωρινά» στο Λονδίνο. Πέντε εκατομμύρια επισκέπτες από κάθε γωνιά της Γης είδαν μέχρι σήμερα τα σπάνιας ομορφιάς εκθέματα και ένιωσαν την αίσθηση της απώλειας για τα μέλη που χωρίστηκαν βίαια από το σώμα τους. Με τις καλύτερες ευχές να τα εκατοστήσει και να δούμε επιτέλους ενωμένη την παγκόσμια κληρονομιά στη γωνιά αυτή του πλανήτη που τη γέννησε.  

Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

Ιπτάμενο... τζετ σκι για εναέριες βόλτες

Μοιάζει με τζετ σκι που… πετάει. Παρά την εκκεντρική του εμφάνιση, που θυμίζει τα πρώτα αεροπλάνα των αρχών του 20ου αιώνα, σκοπεύει να κατακτήσει τους αιθέρες. Ονομάζεται FlyNano και είναι το μονοθέσιο ηλεκτρικό υδροπλάνο, το οποίο κατασκεύασαν Φινλανδοί και ήδη πραγματοποίησε τις πρώτες δοκιμαστικές του πτήσεις με επιτυχία. Με άτρακτο κατασκευασμένη από ανθρακονήματα που περιορίζουν το βάρος του μόλις στα 70 κιλά και ηλεκτρικό κινητήρα που παρέχει αυτονομία 65 περίπου χιλιομέτρων, το FlyNano πετάει με ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα και μέχρι τα τέλη του έτους θα είναι διαθέσιμο σε επίδοξους… Ίκαρους.


Το μήκος του είναι 3,5 μέτρα, το εκπέτασμα των πτερύγων του φτάνει μόλις στα 5 μέτρα και μπορεί να «σηκώσει» βάρος μέχρι 200 κιλά. Η μέγιστη οροφή πτήσης είναι στα 3 χιλιόμετρα, ενώ για όσους επιθυμούν να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις, μέχρι και 70 χιλιόμετρα, υπάρχει η δυνατότητα να «φορέσει» πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 35 ίππους. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο ότι δεν απαιτείται δίπλωμα πιλότου για να το αποκτήσει κάποιος, ανοίγοντας έτσι την αγορά τόσο σε ερασιτέχνες, αλλά και σε έμπειρους πιλότους.


Με την αρχική του τιμή να φτάνει τα 32.000 ευρώ περίπου, το FlyNano μπορεί να αποτελέσει ένα ιδανικό ιπτάμενο όχημα που απλώς χρειάζεται μια ήρεμη υδάτινη επιφάνεια, ποτάμι, θάλασσα ή λίμνη, για να βρεθεί ανάμεσα στα σύννεφα. «Ήδη έχουμε 35 παραγγελίες από όλη την Ευρώπη», σημειώνει ο Πέκα Κάουπινεν και συμπληρώνει: «Η αίσθηση της πτήσης είναι μοναδική. Χρειάζονται μόλις λίγα μέτρα υδάτινης επιφάνειας για να πετάξει και τόσο ο ηλεκτροκινητήρας, όσο και ο πετρελαιοκινητήρας, είναι εξαιρετικά οικονομικοί».



Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

Ανέλκυσαν δικινητήριο αεροσκάφος JU88 των ναζί

Τρία JU88 ίπτανται στο Αιγαίο, πιθανότατα πάνω από την Αστυπάλαια, το 1943


Ο λασπωμένος βυθός έκρυβε μια έκπληξη, ακόμα και για τους έμπειρους δύτες της πολεμικής αεροπορίας της Γερμανίας, καθώς το αεροσκάφος που κρυβόταν στη Βαλτική για σχεδόν 7 δεκαετίες ήταν τελικά ένα δικινητήριο πολλαπλών ρόλων JU 88 της Λουφτβάφφε, της αεροπορίας των χιτλερικών ορδών που αιματοκύλισαν την Ευρώπη.

Αν και αρχικά οι ειδικοί θεώρησαν ότι επρόκειτο για ένα "Στούκα" (δείτε εδώ), τα διαβόητα βομβαρδιστικά κάθετης εφόρμησης JU87, η ανέλκυση των πτερύγων κατέδειξε ότι επρόκειτο για το μεγαλύτερο JU88.


Οι ειδικοί σκοπεύουν να ανακαινίσουν το αεροσκάφος καθώς παρά τις εκτεταμένες ζημιές που έχει υποστεί θεωρούν πως μπορούν να το μετατρέψουν σε μόνιμο έκθεμα σε μουσείο του Βερολίνου. 

Διαβάστε εδώ

Άλμα προς τα... πίσω η Σύνοδος του Ρίο για το περιβάλλον


Με βήμα σημειωτόν και άλμα προς τα… πίσω ξεκίνησε χθες και ολοκληρώνεται αύριο, με τη συμμετοχή εκπροσώπων 190 κρατών, η παγκόσμια συνδιάσκεψη για το περιβάλλον στο Ρίο της Βραζιλίας. Μια ακόμα χαμένη ευκαιρία καταγράφεται στο παθητικό της ανθρωπότητας, 20 χρόνια μετά την πρώτη σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στην ίδια πόλη, καθώς η ιστορία επαναλαμβάνεται σαν να μην πέρασε μια μέρα.


Κενά περιεχομένου πολυσέλιδα έγγραφα και φλύαρα ευχολόγια συνθέτουν μια απαισιόδοξη εικόνα για το μέλλον της Γης, καθώς οι σαφείς δεσμεύσεις απουσιάζουν για μια ακόμα φορά, παραπέμποντας στις… ελληνικές καλένδες οποιαδήποτε ουσιαστική πρωτοβουλία θα ανέκοπτε την πορεία προς τη μη αναστρέψιμη καταστροφή του περιβάλλοντος. «Με την οικονομική κρίση να ρίχνει βαριά τη σκιά της σε παγκόσμιο επίπεδο, πολλοί θεωρούν ότι το περιβάλλον τίθεται αναγκαστικά σε δεύτερη μοίρα», σημειώνει ο Άκιμ Στάινερ, επικεφαλής του UNEP, του περιβαλλοντικού προγράμματος του ΟΗΕ και συμπληρώνει: «Παραγνωρίζουν όμως το γεγονός ότι οι επιπτώσεις της καταστροφής του ήδη αποτιμώνται σε δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, με αυξητικές μάλιστα τάσεις. Κάθε μέρα που περνάει, στενεύουν τα περιθώρια για την επιβίωση της ανθρωπότητας».  

Το 49 σελίδων «κείμενο προθέσεων» που ετοίμασε η κυβέρνηση της Βραζιλίας, προκειμένου να υπογραφεί αύριο από τους εκπροσώπους των κρατών που συμμετέχουν είναι απλά ένα… μπάλωμα, όπως καταγγέλλουν περιβαλλοντικές οργανώσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η κυβέρνηση της Δανίας, η οποία κατέχει την προεδρία της Ε.Ε., χαρακτηρίζοντας το κείμενο «ασαφές και ανεπαρκές».


Η φετινή σύνοδος κορυφής πραγματοποιείται με την παρουσία 100 και πλέον πρωθυπουργών και αρχηγών κρατών, από τους οποίους όμως λάμπουν δια της… απουσίας τους οι «κύριοι παίχτες», ΗΠΑ, Βρετανία, Κίνα, Γερμανία, καθώς ο Μπαράκ Ομπάμα, ο Ντέιβιντ Κάμερον, ο Χου Ζιντάο και η Άνγκελα Μέρκελ, η οποία όμως θα βρεθεί στις κερκίδες του αγώνα ποδοσφαίρου Ελλάδας-Γερμανίας, επέλεξαν να εκπροσωπηθούν από υπουργούς ή υπηρεσιακά τους στελέχη.

Από το 1992 στο σήμερα
Αν και η πρώτη συνδιάσκεψη του Ρίο το 1992 είχε ως αποτέλεσμα την υπογραφή διεθνών συνθηκών για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την προστασία των καλλιεργήσιμων εδαφών και την υιοθέτηση ενός «οδικού χάρτη 40 σημείων», η υλοποίησή τους την τελευταία εικοσαετία συνάντησε αξεπέραστα εμπόδια, με αποτέλεσμα να παραμείνουν στην ουσία ανεφάρμοστα.


Η προετοιμασία για τη φετινή σύνοδο κορυφής ξεκίνησε την επαύριο της αποτυχημένης συνδιάσκεψης της Κοπεγχάγης το 2009, έτσι ώστε να τεθούν υλοποιήσιμοι στόχοι, όπως ο έλεγχος της υπεραλίευσης, ο περιορισμός της ρύπανσης των Ωκεανών, η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η καταπολέμηση των λιμών και η ραγδαία αστικοποίηση.


Τα αποτελέσματα των διερευνητικών επαφών όμως ήταν και πάλι πενιχρά, παρά τις αγωνιώδεις εκκλήσεις της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας για τη δραματική ανατροπή των περιβαλλοντικών ισορροπιών και τη ραγδαία πορεία προς την καταστροφή μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Η κατάσταση με τη συνθήκη για τον περιορισμό εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που υπογράφηκε στο Κιότο της Ιαπωνίας το 1997 και εκπνέει φέτος χωρίς να έχει διαφανεί η πρόθεση επικαιροποίησής της, είναι ενδεικτική. Αποδείχθηκε ένα ακόμα φιάσκο, καθώς οι μεγάλοι ρυπαντές όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ινδία, η Ρωσία και ο Καναδάς απέφυγαν να εφαρμόσουν όσα είχαν συμφωνήσει, καθιστώντας την στην ουσία ανενεργή.

Έτσι, αύριο αναμένεται να γραφεί ο επίλογος μιας ακόμα ατελέσφορης παγκόσμιας συνδιάσκεψης, η οποία παρά τα σήματα κινδύνου που εκπέμπει η Γη, στάθηκε ανίκανη να θέσει ένα σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα δράσεων.

ΑΡΙΘΜΟΙ
38% μειώθηκαν οι κοραλλιογενείς ύφαλοι από το 1980
0% πρόοδος καταγράφηκε σε 86 από τους 90 περιβαλλοντικούς δείκτες από το 2000
1 δις άνθρωποι υποσιτίζονται συστηματικά
1,4 δις άνθρωποι ζουν με λιγότερο από 1 ευρώ τη μέρα
3,1 δις άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό ή υγειονομική περίθαλψη
22% η αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού από το 1992
32% η αύξηση της κατανάλωσης ψαριών από το 1992
26% η αύξηση της κατανάλωσης κρέατος από το 1992
43 κιλά ετησίως η μέση κατανάλωση κρέατος κατ’ άτομο σήμερα από 34 το 1992



Ιόλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη πολιτικής για το φυσικό περιβάλλον, WWF Ελλάς
 «Πριν από 20 χρόνια, η Συνδιάσκεψη στο Ρίο έδωσε ένα μήνυμα ελπίδας, ότι η παγκόσμια κοινότητα μπορεί να ενώσει τις δυνάμεις της και να εστιάσει τις προσπάθειες της για ανάπτυξη κοινωνικά πιο δίκαιη και περιβαλλοντικά βιώσιμη. Έκτοτε έχει σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην κατανόηση των προβλημάτων και τη διερεύνηση λύσεων. Για πολλές από τις παγκόσμιες προκλήσεις έχουν υιοθετηθεί συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Το Ρίο+20 θα μπορούσε να είναι μια μεγάλη παγκόσμια εορτή για τις μεγάλες ανατροπές που πετύχαμε. Στην πραγματικότητα όμως βλέπουμε ότι σε πολλά θέματα βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο με τότε που οι συζητήσεις είχαν μόλις ξεκινήσει.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει επισκιάσει τη συνδιάσκεψη. Οι διαπραγματεύσεις αναλώνονται στην αναζήτηση τρόπων για τη συνέχιση «δοκιμασμένων» πρακτικών ή ακόμα χειρότερα και στην προσπάθεια χαλάρωσης των υιοθετημένων δεσμεύσεων.

Στην Ελλάδα, που αποτελεί και το διεθνές επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ήδη καταγράφουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κρίσης. Η χαλάρωση των σημαντικών περιβαλλοντικών κατακτήσεων απειλεί να επιστρέψει την χώρα στην εποχή πριν από την πρώτη Συνδιάσκεψη στο Ρίο, τότε που οι περισσότερες δεσμεύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος είχαν μόλις αρχίσει να διατυπώνονται.

Μια επιτυχής έκβαση της Συνδιάσκεψης, που θα ανατρέψει πρακτικές του παρελθόντος, την ανεύθυνη και αλόγιστη χρήση πόρων, την απουσία αξιόπιστων θεσμών, την αδυναμία στην υλοποίηση δεσμεύσεων και την ανεπάρκεια μηχανισμών ελέγχου, θα δώσει τη δυνατότητα στην παγκόσμια κοινότητα να αντιμετωπίσει τις αλληλένδετες πτυχές της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής κρίσης. Η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης αποτελεί τη βασική προοπτική εξόδου από τη δημοσιονομική κρίση για την Ελλάδα, την Ευρωζώνη αλλά και το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας». 

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

Υποβρύχιο μπαρ, αντίδοτο στον καύσωνα


Μια πρωτότυπη ιδέα, τώρα που... σφίξαν οι ζέστες είναι το υποβρύχιο μπαρ. 

Πρόκειται για ένα έξυπνο διαφημιστικό εταιρείας που φτιάχνει ρολόγια, δεν απέχει όμως πολύ από το να γίνει πραγματικότητα. 


Οι υποβρύχιες κάσκες είναι πλήρως λειτουργικές και διατίθενται προς πώληση μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας www.sea-trek.com 

Όταν επιλυθούν και οι... τεχνικές δυσκολίες της κατανάλωσης ποτών και των αδιάβροχων ντεκς για τους ντιτζέι, ίσως δούμε ένα τέτοιο μπαρ σε κάποιο βυθό της χώρας μας!

Διαβάστε εδώ:

Δείτε εδώ το βίντεο

Κορυφώνεται η μάχη της ταμπλέτας με έπαθλο εκατοντάδες δις



Σε μάχη μέχρις εσχάτων κατά της Apple και της Samsung εισήλθε και επίσημα πλέον η Microsoft, με τα αποκαλυπτήρια του Surface, της ταμπλέτας-υπολογιστή που «κονταροχτυπιέται» με το iPad και το Galaxy, με έπαθλο το μερίδιο του λέοντος από την πίτα αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ. 

Διαθέτει οθόνη αφής 10,6 ιντσών, περίπου 27 δηλαδή εκατοστών, μνήμη που φτάνει μέχρι τα 64GB, κάμερα, ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο και φιλικό προς το χρήστη πληκτρολόγιο, ενώ η αρχική τιμή του -αν και δεν ανακοινώθηκε επίσημα- εκτιμάται ότι θα είναι ευθέως ανταγωνιστική σε σύγκριση με το iPad και το Galaxy, περίπου στα 500 δολάρια. Η επίσημη κυκλοφορία του, αρχικά στις ΗΠΑ, θα γίνει μέχρι τα μέσα Ιουλίου και στη συνέχεια το Surface θα… περάσει και τον Ατλαντικό, φτάνοντας στις ευρωπαϊκές αγορές.

Είναι η πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, που η εταιρεία-κολοσσός της πληροφορικής παρουσιάζει ένα… απτό προϊόν, καθώς είχε κάνει τη στρατηγική επιλογή να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην παραγωγή ηλεκτρονικών προγραμμάτων και λειτουργικών συστημάτων υπολογιστών, κατέχοντας την πρωτοκαθεδρία σε παγκόσμιο επίπεδο. «Θελήσαμε να δημιουργήσουμε τον κατάλληλο… σύντροφο για τα προγράμματά μας», δήλωσε χαριτολογώντας στην επίσημη πρεμιέρα της «Επιφάνειας», όπως αποδίδεται το Surface, ο επικεφαλής της Microsoft Στιβ Μπάλμερ.  

«Κλείνει το μάτι» στις γυναίκες
Προκειμένου να προσελκύσουν το γυναικείο κοινό, οι σχεδιαστές της εταιρείας ετοίμασαν και μια πληθώρα καλυμμάτων σε έντονα χρώματα, τα οποία λειτουργούν και ως πληκτρολόγιο, σε περίπτωση που ο χρήστης δεν είναι εξοικειωμένος με την οθόνη αφής. Η Microsoft φιλοδοξεί παράλληλα να κάνει το Surface το νέο αναπόσπαστο εργαλείο των επαγγελματιών, καθώς θεωρεί πως το πληκτρολόγιο, η οθόνη αφής και το ειδικό «μολύβι» που επιτρέπει στο χρήστη να ζωγραφίσει στην οθόνη ή να συντάξει ένα χειρόγραφο κείμενο, είναι στοιχεία που το θέτουν μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Συγκριτικά πλεονεκτήματα
Αναλυτές της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών σημείωσαν ότι η Microsoft ξεκινάει την αντεπίθεσή της με ένα θεμελιώδες πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, δεδομένου ότι η ίδια παράγει και αναπτύσσει τα προγράμματα που χρησιμοποιεί το Surface, ενώ άλλες εταιρείες πρέπει να πληρώσουν δικαιώματα χρήσης, αυξάνοντας έτσι το κόστος των δικών τους αντίστοιχων συσκευών. 

«Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι μάλλον καλύτερα από εκείνα του iPad της Apple», σημείωσε ο προγραμματιστής Ρον Έλουορντ  και συμπλήρωσε: «Η Microsoft με την ταμπλέτα αυτή θέτει ένα ακόμα εμπόδιο σε εκείνους που θέλουν διαφορετικά προγράμματα από τα δικά της που κατέχουν σχεδόν το 90% της παγκόσμιας αγοράς. Αν το Surface αποδειχθεί εμπορική επιτυχία, θα είναι πλέον ακατόρθωτο να εκθρονιστούν από την κορυφή τα προγράμματα της Microsoft».

Η εμφάνιση των εικονιδίων στην οθόνη, που θυμίζουν τουλάχιστον εμφανισιακά εκείνα του… άσπονδου εχθρού iPad, ονομάζονται Metro και το λειτουργικό πρόγραμμα θα είναι τα Windows 8, τα ίδια δηλαδή που χρησιμοποιούνται σε λάπτοπ και επιτραπέζιους υπολογιστές.

Τα στοιχεία της αγοράς δείχνουν ότι οι πωλήσεις των ταμπλετών θα τριπλασιαστούν την επόμενη διετία και θα ανέλθουν στα 180 εκατομμύρια ετησίως το 2013. Με το iPad να έχει ήδη περάσει στα χέρια 67 εκατομμυρίων καταναλωτών και το Galaxy να αυξάνει ραγδαία τις πωλήσεις του, το νέο μεγάλο στοίχημα «ακούει» στο όνομα Surface.


To facebook αναγνωρίζει πρόσωπα
Στην εξαγορά ισραηλινής εταιρείας λογισμικού αναγνώρισης προσώπων, έναντι 50 περίπου εκατομμυρίων ευρώ προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, το facebook προκαλώντας θύελλα αρνητικών σχολίων για τη διαβόητη απουσία ασφαλιστικών δικλίδων για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του.

Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει την αυτόματη αναγνώριση προσώπων που φαίνονται σε μια φωτογραφία και υποδεικνύει στο χρήστη την ταυτότητά τους, ακόμα και εν αγνοία του ατόμου που φωτογραφήθηκε. 

Οι χρήστες της ιστοσελίδας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ αναρτούν περίπου 300 εκατομμύρια φωτογραφίες ημερησίως, αν και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μερικές από αυτές κόστισαν τη θέση εργασίας σε κάποιους, ή οδήγησαν άλλους στις αίθουσες των δικαστηρίων. Αναλυτές πάντως της αγοράς επισημαίνουν ότι η εξαγορά αυτή είναι ένα ακόμα βήμα του facebook προς την πλήρη μετάβαση των υπηρεσιών του σε κινητές συσκευές, όπως έξυπνα κινητά και ταμπλέτες.

Άλμα στο κενό από τα 11.500 μέτρα



Άλμα στο κενό από ύψος 11.500 περίπου μέτρων έκανε ο 29χρονος Κολομβιανός κασκαντέρ Τζόναθαν Φλόρες, καταρρίπτοντας τέσσερα παγκόσμια ρεκόρ, ταχύτητας, ύψους, οριζόντιας απόστασης στον αέρα και άλματος χωρίς αλεξίπτωτο, τα οποία αναγνωρίστηκαν από το γνωστό βιβλίο «Γκίνες».


Το παράτολμο εγχείρημα του εκκεντρικού Κολομβιανού διάρκεσε σχεδόν δέκα λεπτά, από τη στιγμή που πήδηξε από το αεροσκάφος που τον μετέφερε στο σημείο ρίψης, μέχρι τη στιγμή που άγγιξε στο έδαφος. Εξοπλισμένος με φιάλες παροχής αέρα, δεδομένου ότι στο ύψος των 11,5 χιλιομέτρων η ατμόσφαιρα είναι φτωχή σε οξυγόνο, ειδική στολή που αντέχει σε θερμοκρασίες -45 βαθμών Κελσίου και με αλεξίπτωτο που χρησιμοποίησε στα τελευταία 1200 μέτρα της καθόδου του ο Φλόρες διάνυσε μια οριζόντια απόσταση 26 περίπου χιλιομέτρων με μέγιστη ταχύτητα καθόδου που «άγγιξε» τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.


Ο ίδιος ο Φλόρες απαθανάτισε το άλμα του, με κάμερα που είχε τοποθετήσει στο κράνος του και μετά την επιτυχημένη προσγείωσή του δήλωσε ενθουσιασμένος: «Ήταν η καλύτερη στιγμή της ζωής μου. Μπορεί να ήταν κάπως επικίνδυνο, αλλά η ηθική ανταμοιβή και τα συναισθήματα είναι μοναδικά».

Ο Κολομβιανός δεν είναι ο μόνος που ασχολείται με τέτοια χόμπι. Άλλοι επαγγελματίες… ριψοκίνδυνοι σκοπεύουν σύντομα να καταρρίψουν τις επιδόσεις του Φλόρες, καθώς όπως είπε ο ίδιος θα κάνει ένα διάλειμμα, καθώς «η γυναίκα μου δεν είναι και πολύ ενθουσιασμένη με τα άλματά μου».

Τρίτη 19 Ιουνίου 2012

Καταδύθηκε στα 6.965 μέτρα κάτω από την επιφάνεια


Με επιτυχία ολοκλήρωσε νωρίτερα σήμερα την κατάδυση σε μέγιστο βάθος 6.965 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στην Τάφρο των Μαριαννών, το επανδρωμένο βαθυσκάφος Τζιάολονγκ της Κίνας.


Όπως είχατε διαβάσει εδώ ο "Θαλάσσιος Δράκος", όπως είναι το όνομα του υποβρυχίου στα ελληνικά, σκοπεύει να κατδυθεί στο μέγιστο βάθος των 7.000 μέτρων. καθιστώντας σαφείς τις προθέσεις της ασιατικής υπερδύναμης στην αξιοποίηση του υποθαλάσσιου πλούτου της περιοχής.

Διαβάστε εδώ:

Δύτες βρήκαν το χαμένο υποβρύχιο μετά από 94 χρόνια


Το αγγλικό υποβρύχιο Ε14, το οποίο βυθίστηκε στα Δαρδανέλλια το 1918 εντόπισαν Τούρκοι αυτοδύτες, σε βάθος μόλις 20 μέτρων και σε απόσταση περίπου 250 μέτρων από την ακτή.


Μόλις 7 μέλη του πληρώματος κατάφεραν να διασωθούν, ενώ οι υπόλοιποι 25 πνίγηκαν ή σκοτώθηκαν από τους κανονιοβολισμούς των παράκτιων πυροβολαρχιών των Τούρκων.

Για 94 σχεδόν χρόνια το ακριβές σημείο της βύθισης παρέμενε άγνωστο, μέχρις ότου η ιστορική έρευνα των Τούρκων αυτοδυτών να αποδώσει καρπούς και να τους βοηθήσει να βρουν το ναυάγιο.


Το ναυάγιο είναι σε πολύ καλή κατάσταση αν και το μεγαλύτερο μέρος του έχει σκεπαστεί από το ίζημα του βυθού. Οι δύτες φωτογράφησαν το ναυάγιο και ετοιμάζουν ντοκιμαντέρ με την επιχείρηση εντοπισμού του.

Διαβάστε εδώ και εδώ:

Έχει διανύσει 18 δις χιλιόμετρα και συνεχίζει!


Στα σύνορα του Ηλιακού μας Συστήματος, μετά από 35 χρόνια περιπλάνησης στην απεραντοσύνη του Σύμπαντος, έφτασε ο διαστημικός «Ταξιδιώτης 1», σύμφωνα με ανακοίνωση της NASA, θυμίζοντας τη διάσημη τηλεοπτική και κινηματογραφική σειρά «Σταρ Τρεκ», η οποία παρουσίαζε τον Κάπτεν Κέρκ, τον Μίστερ Σποκ και το υπόλοιπο πλήρωμα κατά την αποστολή τους «να φτάσουν θαρραλέα εκεί που κανείς δεν έχει πάει ποτέ».
Ο «Voyager 1» κατέχει πλέον και ένα ξεχωριστό ρεκόρ: Είναι το πιο απομακρυσμένο από τη Γη ανθρώπινο κατασκεύασμα, το οποίο μάλιστα θα συνεχίσει το ταξίδι του επ’ άπειρον, εξασφαλίζοντας την επικοινωνία του με το κέντρο ελέγχου της αεροδιαστημικής υπηρεσίας των ΗΠΑ τουλάχιστον μέχρι το 2025, όταν θα εξαντληθούν οι πυρηνικές μπαταρίες πλουτωνίου.
Το μη επανδρωμένο διαστημικό όχημα κινείται με ταχύτητα 17 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο, έχοντας ήδη διανύσει 18 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα. Ο «Voyager 1» ξεκίνησε τη μοναχική του Οδύσσεια το 1977, λίγες ημέρες αργότερα από το δίδυμο αδελφό του «Voyager 2», ο οποίος απέχει περίπου 15 δις χιλιόμετρα από τον πλανήτη μας. Κάθε μήνυμα που στέλνει από τις εσχατιές της διαστημικής μας… γειτονιάς ταξιδεύει για 16 ώρες, πριν φτάσει στις κεραίες της NASA στη Γη.
Οι επιστήμονες, μελετώντας τα δεδομένα που στέλνει πίσω στον πλανήτη μας ο «Ταξιδιώτης 1», παρατήρησαν σημαντική έξαρση στην καταγραφή σωματιδίων και ακτινών που προέρχονται εκτός του Ηλιακού μας Συστήματος το τελευταίο διάστημα, γεγονός που οδήγησε τους ειδικούς να τονίσουν ότι «καταλήξαμε σε ένα ιστορικό συμπέρασμα», όπως σημείωσε η NASA στην επίσημη ανακοίνωσή της: «Ο πρώτος απεσταλμένος της ανθρωπότητας στο διαπλανητικό Σύμπαν, έφτασε πλέον στα όρια του Ηλιακού μας Συστήματος».
Το «Voyager 1» εξερεύνησε πρώτα τους μεγάλους πλανήτες, το Δία, τον Κρόνο, τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα καθώς και 48 από τα φεγγάρια τους, στέλνοντας πολύτιμες πληροφορίες, μετρήσεις και φωτογραφικό υλικό. Ο Εντ Στόουν, καθηγητής του πανεπιστημίου της Πασαντίνα των ΗΠΑ, ο οποίος συμμετέχει στο πρόγραμμα του «Βόγιατζερ» σημείωσε ότι πλέον ο μοναχικός ταξιδιώτης του Διαστήματος θα αντιμετωπίσει το άγνωστο, δεδομένου ότι μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν για το τι πραγματικά βρίσκεται εκτός του Ηλιακού μας Συστήματος: «Δεδομένου ότι είναι η πρώτη φορά που θα έχουμε ροή πληροφοριών από τόσο μακριά, θα κληθούμε να αποκρυπτογραφήσουμε στοιχεία που πιθανόν να ανατρέψουν όσα θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι σήμερα. Η διαδικασία εξόδου του από το Ηλιακό μας Σύστημα δε θα γίνει στιγμιαία, καθώς οι αποστάσεις είναι τεράστιες για τα ανθρώπινα δεδομένα. Τι θα βρούμε εκεί έξω; Πιθανότατα το απόλυτο κενό, εκτός από μερικούς… εξόριστους κομήτες που έλκονται από τον Ήλιο μας αλλά παραμένουν εκτός του Συστήματός του».

Ο χρυσός δίσκος του Βόγιατζερ 
«Όποιοι και να είστε, χαίρετε. Ήρθαμε ειρηνικά, ως φίλοι σε φίλους». Αυτό το μήνυμα στα αρχαία Ελληνικά, μεταξύ άλλων 55 γλωσσών, ακούγεται στον επίχρυσο δίσκο που έστειλαν με το Βόγιατζερ 1 οι γήινοι σε οποιονδήποτε νοήμονα εξωγήινο πολιτισμό ακούει… κάπου εκεί έξω. Ο δίσκος αυτός βρίσκεται πάνω στην άτρακτό του και έχει επίσης ένα ισότοπο Ουρανίου-238, το οποίο θα βοηθήσει όποιον… εξωγήινο το βρει να καθορίσει με απόλυτη ακρίβεια την ηλικία του «Ταξιδιώτη 1», ακόμα και 500 εκατομμύρια χρόνια αργότερα.

Πνευματικό «παιδί» του καθηγητή Καρλ Σέιγκαν, διάσημου από την τηλεοπτική σειρά «Κόσμος» που καθήλωνε γενιές μπροστά στους δέκτες, ο «χρυσός δίσκος του Βόγιατζερ», όπως έχει μείνει στην Ιστορία της εξερεύνησης του Διαστήματος, είναι ένα αρχείο δεδομένων, το οποίο περιέχει… οδηγίες χρήσης, τη θέση του πλανήτη μας, φυσικούς ήχους και 116 εικόνες από τη Γη, μουσική και τραγούδια, από αριστουργήματα της κλασικής μουσικής, μέχρι πασίγνωστες επιτυχίες ροκενρόλ.


Η Μεγάλη Κόκκινη Κηλίδα του Δία είναι ίσως η διασημότερη φωτογραφία που έστειλε ο «Βόγιατζερστη Γη, στις 25 Φεβρουαρίου 1979, σε απόσταση 9,2 εκατ. χιλιομέτρων από τον γιγάντιο πλανήτη.

Το Διάστημα μιλάει... κινέζικα


Η επιτυχημένη πρόσδεση του διαστημικού θαλαμίσκου «Σενζού 9», του «Θεϊκού Σκάφους 9», στο «Τιανγκόνγκ 1», το «Ουράνιο Παλάτι» των Κινέζων που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη εδώ και 12 περίπου μήνες ανοίγει πλέον το δρόμο για την κατασκευή ενός ανταγωνιστικού προς το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό παρατηρητηρίου με κινέζικη… υπογραφή.


Για πρώτη φορά οι Κινέζοι έστειλαν στο Διάστημα και μια γυναίκα, την 33χρονη πιλότο της πολεμικής αεροπορίας Λου Γιανγκ, η οποία σε συνεργασία με τους άλλους δύο αστροναύτες θα διεξάγει ιατρικά πειράματα και άλλες εργασίες, πριν επιστρέψουν και οι τρεις πίσω στη Γη, σε δύο περίπου βδομάδες.


Αν και η επιχείρηση πρόσδεσης ελεγχόταν πλήρως από το κέντρο ελέγχου στην Κίνα και οι αστροναύτες απλώς παρακολουθούσαν τη διαδικασία, μέσα στις επόμενες ημέρες θα πάρουν οι ίδιοι τα χειριστήρια του… θεϊκού τους σκάφους, για να πραγματοποιήσουν λεπτούς ελιγμούς.

Η Κίνα είναι στην ουσία η μόνη χώρα εκτός της Ρωσίας που είναι σε θέση να στέλνει επανδρωμένες αποστολές στο Διάστημα, καθώς οι ΗΠΑ μετά την απόσυρση των διαστημικών λεωφορείων εξαρτώνται από την ιδιωτική πρωτοβουλία και τους Ρώσους. Για πρώτη φορά Κινέζος αστροναύτης βρέθηκε σε τροχιά το 2003, το 2005 έγινε η πρώτη διμελής αποστολή και το 2008 η πρώτη τριμελής, η οποία μάλιστα συνοδεύτηκε από διαστημικό περίπατο, στα πρότυπα αντίστοιχων που έχουν πραγματοποιήσει αστροναύτες από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και άλλες χώρες, κυρίως έξω από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Στόχος πλέον της ασιατικής υπερδύναμης είναι να κατασκευάσει μέχρι το 2020 το δικό της Σταθμό στο Διάστημα, έτσι ώστε να παγιώσει τη θέση της στην κούρσα για την εξερεύνηση του Σύμπαντος.

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Ίση με 13... Ελλάδες η μεγαλύτερη θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή




Με συνολική έκταση 3,1 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων, πρόκειται για το μεγαλύτερο δίκτυο θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών του κόσμου.


Η Αυστραλία αποφάσισε να θέσει υπό καθεστώς αυστηρής προστασίας, με περιορισμούς στην αλιεία και την εξόρυξη πετρελαίου σχεδόν το 1/3 της συνολικής θαλάσσας που βρίσκεται γύρω από τη χώρα.


Προφανώς οι Αυστραλοί είναι... κοροϊδάρες που αποφασίζουν να προστατεύσουν το θαλάσσιο περιβάλλον και δεν παραδειγματίζονται από... λαμπρά παραδείγματα άλλων χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, οι οποίες στα λόγια και τα χαρτιά δε φείδονται πομπωδών εξαγγελιών, στην πραγματικότητα όμως δεν κάνουν απολύτως τίποτα. 


Διαβάστε εδώ:

"Ναυτίλος" για τους Κουστό του μέλλοντος


Ακόμα και ο Ιούλιος Βερν με το μυθιστόρημά του «20.000 λεύγες υπό τη θάλασσα» δε φανταζόταν ότι οι Κουστό του 21ου αιώνα θα έχουν  στη διάθεσή τους ένα υποβρύχιο, όπως ο «Ναυτίλος» του πλοιάρχου Νέμο, το οποίο όμως  μοιάζει με διαστημόπλοιο.

Πρόκειται για το πρώτο… κάθετο πλωτό εργαστήριο υψηλής τεχνολογίας, το οποίο σύντομα θα  πραγματοποιεί το γύρο των Ωκεανών της Γης. Πνευματικό τέκνο του Γάλλου αρχιτέκτονα Ζακ Ρουζρί, ο «Τροχιοδρόμος της Θάλασσας», όπως αποδίδεται ελεύθερα το «Sea Orbiter», είναι μια πρωτοποριακή προσέγγιση στην εξερεύνηση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Θυμίζοντας παγόβουνο, περισσότερο από το μισό σκάφος θα βρίσκεται κάτω από τα κύματα, με τη σύλληψή του να βασίζεται στα πλεονεκτήματα ενός υποβρυχίου, σε συνδυασμό με την τελευταία λέξη της ναυπηγικής, η οποία θα επιτρέψει την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο έπακρο. Το σχέδιο του Ρουζρί παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 12 σχεδόν χρόνια και πολλοί το θεώρησαν ως μια ανεφάρμοστη ιδέα. Σήμερα όμως αποτελεί το κύριο έκθεμα της Γαλλίας στην παγκόσμια έκθεση Expo 2012 που φιλοξενείται στην Κορέα και η ναυπήγησή του θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο, με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 34 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς βέβαια να συνυπολογίζεται το κόστος του επιστημονικού του εξοπλισμού.

Με τις θάλασσες να καλύπτουν περισσότερο από το 70% της συνολικής επιφάνειας του πλανήτη μας, το «Sea Orbiter» φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο διαρκές θαλάσσιο εργαστήριο, όπως αναφέρει ο Άριελ Φουκς, επικεφαλής του προγράμματος: «Η επιστημονική κοινότητα θα αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές του, καθώς η διεξαγωγή των ερευνών για περιβαλλοντικά, ωκεανογραφικά, ακόμα και κλιματικά ζητήματα θα γίνεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας».

Ο «Τροχιοδρόμος της Θάλασσας» έχει επίσης εξασφαλίσει την υποστήριξη φορέων όπως η Ευρωπαϊκή Αεροδιαστημική Υπηρεσία και η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αμυντικών Συστημάτων, αλλά και προσωπικοτήτων όπως πρώην αστροναύτες και ανώτατα στελέχη της NASA, για την ανάπτυξη των συστημάτων πλοήγησης και κίνησής του.

Το φουτουριστικό σκάφος θα κινείται με τα θαλάσσια ρεύματα, αλλά παράλληλα θα διαθέτει τα απαραίτητα συστήματα αξιοποίησης της ηλιακής, αιολικής και κυματικής ενέργειας, τα οποία θα χρησιμοποιούνται ως επικουρική μορφή πρόωσής του, σε έκτακτες περιπτώσεις που απαιτούν άμεσους χειρισμούς. Το πλήρωμα θα είναι εξαμελές και θα υπάρχει χώρος για τουλάχιστον μια δεκάδα επιστημόνων. Αστροναύτες θα μπορούν να εκπαιδεύονται σε ακραίες συνθήκες και γιατροί θα μελετούν τις επιπτώσεις της υποβρύχιας διαβίωσης στον άνθρωπο

Σε μια συμβολική κίνηση, το «Sea Orbiter» θα αποπλεύσει για το πρώτο του ταξίδι από το λιμάνι του Μονακό στη νότια Γαλλία, το ίδιο δηλαδή σημείο από το οποίο ξεκινούσε τις εξερευνήσεις της η θρυλική «Καλυψώ» του Ζακ-Ιβ Κουστό.

Ζακ Ρουζρί, ο αρχιτέκτονας-οραματιστής
Όταν πρωτοσχεδίασε το «Sea Orbiter» o Ρουζρί έγινε δέκτης αρνητικών σχολίων από πολλούς, οι οποίοι τον θεωρούσαν «αιθεροβάμονα και φαντασιόπληκτο». Η πραγματικότητα όμως δικαίωσε τον 64χρονο αρχιτέκτονα-οραματιστή: «Σχετικά πρόσφατα αποκτήσαμε μια σαφή εικόνα για τη σημασία των Ωκεανών στην ισορροπία του πλανήτη μας. Στο κοντινό μέλλον, φάρμακα και τρόφιμα θα προέρχονται από τις θάλασσες που όμως συνεχίζουμε να υποβαθμίζουμε. Αυτό ακριβώς θα είναι ο «Τροχιοδρόμος της Θάλασσας»: Ένα εργαστήριο για το καλό της Θάλασσας, το οποίο θα έχει και θετικές συνέπειες για την ανθρωπότητα».  

Το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο του κόσμου


Το «πράσινο φως» και κυρίως τα απαραίτητα κονδύλια για την κατασκευή του μεγαλύτερου τηλεσκοπίου του κόσμου έδωσαν 14 ευρωπαϊκές χώρες, η Βραζιλία και η Χιλή, οι οποίες συμμετέχουν στον οργανισμό αστρονομίας της Γηραιάς Ηπείρου, με την Ελλάδα δυστυχώς να είναι απούσα από το… ραντεβού με το Διάστημα,. Με το όχι ιδιαίτερα… εμπνευσμένο όνομα «Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο», το «μάτι» του ανθρώπου στο Σύμπαν θα προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο να καταγραφούν από τα υπάρχοντα επίγεια συστήματα.

Με διάμετρο σχεδόν 40 μέτρων, το κάτοπτρο του τηλεσκοπίου που θα κοστίσει περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, θα κατασκευαστεί μέχρι το 2022 στην έρημο της Ατακάμα της Χιλής, ένα από τα πιο απομακρυσμένα από τον ανθρώπινο πολιτισμό και άνυδρα τοπία της Γης, έτσι ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρεμβολή που δημιουργεί η φωτορύπανση και η υγρασία στις παρατηρήσεις του Σύμπαντος.

Το σύστημα παρατήρησης του τηλεσκοπίου θα τοποθετηθεί στην κορυφή ενός βουνού, σε υψόμετρο που ξεπερνά τα 3.000 μέτρα και θα επιτρέπει την παρακολούθηση ουράνιων σωμάτων ακόμα και εκτός του Ηλιακού μας συστήματος.

Ο θόλος του τηλεσκοπίου θα στρέφεται σε ακτίνα 360 μοιρών και θα  έχει μέγεθος αντίστοιχο με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου. Το κάτοπτρό του είναι κυψελοειδές και απαρτίζεται από 800 εξαγωνικά τμήματα, εντοπίζοντας απειροελάχιστες πηγές φωτός 12 φορές περισσότερο σε σύγκριση με τα υπάρχοντα οπτικά τηλεσκόπια.

Οι χώρες-μέλη του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου (ESO), είναι οι εξής: Αυστρία, Τσεχία, Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία, Ελβετία, Βέλγιο, Φινλανδία, Ιταλία, Βρετανία, Δανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ισπανία, Βραζιλία και Χιλή. 

Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Σκελετός από τη μάχη του Βατερλώ


200 σχεδόν χρόνια μετά τη μάχη του Βατερλώ, στις 18 Ιουνίου το 1815, η οποία σήμανε και το τέλος του Ναπολέοντα, Βέλγοι αρχαιολόγοι εντόπισαν έναν άθικτο σκελετό στρατιώτη που σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της μάχης. 

"Μπορείς σχεδόν να δεις τις τελευταίες του στιγμές" ανέφερε ο αρχαιολόγος Ντομινίκ Μποσκέ, καθώς στα πλευρά του άτυχου στρατιώτη υπάρχει ακόμα σφηνωμένη η σφαίρα που τον έστειλε στον άλλο κόσμο.

Ο σκελετός βρέθηκε σε έναν ρηχό τάφο βάθους μόλις 40 εκατοστών και αν και δεν είχε απομείνει ίχνος από την ενδυμασία του, λόγω των συνθηκών στο πεδίο, βρέθηκαν πάνω του ένα κουτάλι, ένα νόμισμα, ένα δερμάτινο λουρί και ένα κομμάτι σκαλισμένου ξύλου με τα αρχικά C.B.

Αν και δεν έχει ακόμα γίνει γνωστή η εθνικότητα του σκελετού, το σημείο που εντοπίστηκε δείχνει ότι πιθανόν πρόκειται για Άγγλο, καθώς στο σημείο εκείνο είχαν τις γραμμές τους οι άντρες του Ουέλλινγκτον. 

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η αναμόρφωση ενός ιστορικού για την Ευρώπη πεδίου μάχης, καθώς απομακρύνονται καταστήματα, εστιατόρια και πάρκινγκ που καλύπτουν μεγάλο μέρος του, ώστε να αποκατασταθεί στη μορφή που είχε τη 18η Ιουνίου το 1815.

Διαβάστε εδώ

Ο "θαλάσσιος δράκος" ετοιμάζεται για την άβυσσο


Το βαθυσκάφος των Κινέζων "Τζιαολόνγκ", το οποίο πήρε το όνομά του από ένα μυθικό θαλάσσιο δράκο, ετοιμάζεται να καταδυθεί στην Τάφρο των Μαριαννών στον Ειρηνικό Ωκεανό, κοντά στο σημείο που είχε πετύχει τη βαθύτερη κατάδυση με επανδρωμένο υποβρύχιο ο Τζέιμς Κάμερον (δείτε εδώ).


Με δεδομένη την πρόθεση του καθεστώτος της Κίνας να δώσει σαφές στίγμα για τα δικαιώματά του στον Ειρηνικό, δεδομένου ότι πολλοί, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ιαπωνία και Κορέα, ερίζουν για τα πλούσια κοιτάσματα που έχουν εντοπιστεί στην περιοχή, η κατάδυση του τριμελούς "Τζιαολόνγκ" αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. 


Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, οι καταδύσεις θα έχουν διάρκεια 8 έως και 12 ωρών και συνολικά, καιρού επιτρέποντος, θα πραγματοποιηθούν έξι καταδύσεις μέγιστου βάθους 7.000 χιλιομέτρων.

Διαβάστε εδώ




Ανέλκυσαν Stuka από το βυθό της Βαλτικής


Ένα γερμανικό βομβαρδιστικό JU-87 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, γνωστότερο ως Stuka, από τη σύντμηση της λέξης Sturzkampfflugzeug που σημαίνει "κάθετης εφόρμησης" ανασύρθηκε από βάθος 18 μέτρων στη βαλτική Θάλασσα.




Δύτες του πολεμικού ναυτικού της Γερμανίας, ανέλκυσαν ήδη τον κινητήρα και άλλα μικρότερα τμήματά του, ενώ σήμερα αναμένεται και η ανέλκυση της ατράκτου και των φτερών του. Παρά το ότι παρέμεινε στο βυθό για 70 και πλέον χρόνια, η κατάστασή του κρίνεται ικανοποιητική και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης και ανακαίνισής του θα εκτεθεί στο Μουσείο της Αεροπορίας στο αεροδρόμιο Γκάτοβ του Βερολίνου. 


Το Stuka αποτελούσε φόβητρο, όχι μόνο λόγω της δυνατότητας να βομβαρδίζει από πολύ χαμηλό ύψος τους επίγειους στόχους του, αλλά και επειδή διέθετε σειρήνες που σκόρπιζαν το φόβο σε όσους είχαν την ατυχία να βρεθούν στο πεδίο βομβαρδισμού του.

Μόλις 2 διασώζονται και εκτίθενται σε μουσεία της Βρετανίας και των ΗΠΑ σε άριστη κατάσταση μέχρι σήμερα, ενώ πριν μερικά χρόνια είχε ανασυρθεί ένα αντίστοιχο και από το βυθό του Αιγαίου από στελέχη της πολεμικής αεροπορίας της Ελλάδας (δείτε εδώ). 

Διαβάστε εδώ

Άβαλον, το υποβρύχιο-διασώστης των... υποβρυχίων


Στο Μουσείο Ναυτικής Ιστορίας του Morro bay στην Καλιφόρνια μεταφέρθηκε για να εκτεθεί στο κοινό το Άβαλον, ένα από τα δύο υποβρύχια του είδους του που κατασκευάστηκαν για να διασώζουν πληρώματα υποβρυχίων που για κάποιο λόγο έμειναν στο βυθό. 


Το 15 μέτρων υποβρύχιο-διασώστης, μπορούσε να φτάσει σε βάθη μέχρι 1500 μέτρα, είχε τετραμελές πλήρωμα και μπορούσε να μεταφέρει 24 επιπλέον άτομα. Τέθηκε σε επιχειρησιακή ετοιμότητα το 1971 και παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι το 2000.


Αν και δε χρειάστηκε ποτέ να παρέμβει σε επιχείρηση διάσωσης, το Άβαλον συντέλεσε στην εξέλιξη των τεχνικών διάσωσης και τη μελέτη των συνθηκών που επικρατούν σε μεγάλα βάθη. 

Διαβάστε εδώ