Translate

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Από την απόβαση στη Νορμανδία, τεχνητός ύφαλος


To USS Mohawk, ένα αντιτορπιλλικό που καθελκύστηκε το 1934, είναι διάσημο επειδή ήταν το πλοίο που έστειλε το τελευταίο μετεωρολογικό δελτίο στους Συμμάχους, λίγο πριν ξεκινήσει η απόβαση στη Νορμανδία το 1944.

Σήμερα βρίσκεται αραγμένο και λειτουργεί ως μουσείο, αν και ο χρόνος έχει αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στο σκαρί του, με τη σκουριά να τρώει τα σωθικά του και να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή με βύθιση.

Έτσι οι εντεταλμένοι αποφάσισαν, αφού πρώτα το "καθαρίσουν" από κάθε επιβλαβή για το περιβάλλον ουσία και υλικό, να το βυθίσουν στα ανοιχτά της Φλόριντα των ΗΠΑ, δημιουργώντας έναν ακόμα τεχνητό ύφαλο που θα προσελκύσει αυτοδύτες και τις οικογένειές τους.

Σύμφωνα με μελέτη του τοπικού πανεπιστήμιου, οι αυτοδύτες αφήνουν στην τοπική οικονομία κάθε χρόνο 60 περίπου εκατομμύρια δολλάρια, καθώς τα ναυάγια και ιδίως αυτά που έχουν και ιστορική σημασία, αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης.

Αν όλα πάνε βάσει προγράμματος, η βύθιση του Μόχωκ θα γίνει τον Ιούλιο.

Διαβάστε εδώ:

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Έδωσαν σώμα στα πρόσωπα του νησιού του Πάσχα


Μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι πίστευαν ότι τα Μοάι, τα γιγάντια αινιγματικά πρόσωπα που βρίσκονται στο νησί του Πάσχα στον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν ακριβώς αυτό: Πρόσωπα. Τα 887 διάσημα κεφάλια που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της νήσου του Πάσχα διαθέτουν όμως και… σώμα, καταρρίπτοντας την κοινή πεποίθηση ότι αποτελούσαν απλές προτομές. Σε αυτή την αποκάλυψη προχώρησε αρχαιολογική αποστολή του πανεπιστημίου UCLA των ΗΠΑ, υπό την καθοδήγηση της Τζοάν Βον Τίλμπουργκ, η οποία διεξάγει συστηματικές έρευνες στο νησί από το 1981.

Ήταν Κυριακή του Πάσχα του 1722, όταν Ολλανδοί θαλασσοπόροι πάτησαν το πόδι τους στο πιο απομονωμένο κατοικημένο νησί του Ειρηνικού Ωκεανού. Από τότε πήρε και το όνομα με το οποίο είναι γνωστό το νησί του Πάσχα, ή Ράπα Νούι όπως το έλεγαν οι κάτοικοί του, πριν αποδεκατιστούν από τις ασθένειες που έφεραν οι Ευρωπαίοι και άλλοι εξερευνητές.

Τα Μοάι, όπως έδειξε η αρχαιολογική σκαπάνη, περιλαμβάνουν το σώμα του... κάθε κεφαλιού, απλά είναι θαμμένα, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να γνωρίζουν ότι πρόκειται για ολόκληρα αγάλματα. Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, τα Μοάι άρχισαν να σμιλεύονται το 1100 μ.Χ. μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα. 

Οι έρευνες αποκάλυψαν επίσης πολλά νέα στοιχεία, μεταξύ των οποίων πετρογλυφικά που ίσως φωτίσουν το ρόλο των γιγάντιων αυτών αγαλμάτων, λίθινα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους, αλλά και μεγάλες ποσότητες χρωστικών ουσιών που καταδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα αγάλματα ήταν κατά το παρελθόν βαμμένα με έντονους χρωματισμούς. 

Οι αρχαιολόγοι σκοπεύουν να συνεχίσουν τις ανασκαφές και σε άλλα σημεία του νησιού, έτσι ώστε να αποκτήσουν πληρέστερη εικόνα για τον πολιτισμό που άνθησε για χίλια σχεδόν χρόνια, μέχρι την έλευση των εξερευνητών και των θαλασσοπόρων που οδήγησαν τους δημιουργούς των αγαλμάτων στην εξαφάνισή τους. 

Αρχαία 4.000 ετών στους Δίδυμους Πύργους


302 πήλινες πλάκες με εμπορικές καταγραφές σε σφηνοειδή γραφή, ηλικίας 4.000 ετών οι οποίες εντοπίστηκαν στα έγκατα των Δίδυμων Πύργων και πήραν το 2010 το δρόμο της επιστροφής στο Ιράκ από όπου τις είχαν κλέψει αρχαιοκάπηλοι, αποκαλύπτουν την καθημερινότητα στη Μεσοποταμία τέσσερις χιλιετίες νωρίτερα.

Σύμφωνα με τον αρχαιολόγο του πανεπιστημίου Χάρβαρντ που μελέτησε και αποκρυπτογράφησε τα κείμενα, οι πλάκες ήταν είδος αρχείου ενός αξιωματούχου ονόματι Αράντμου, ο οποίος κατέγραφε όλες τις συναλλαγές που επέβλεπε, για παράδειγμα την αγορά γαϊδουριών και βοοειδών, την παροχή δανείων, ακόμα και με επιτόκιο 33% (!) 

Η διαδικασία συντήρησης των πλακών ήταν επίπονη και μακροχρόνια, αλλά το αποτέλεσμα δικαίωσε τους ειδικούς. Τώρα πλέον, με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών της περιοχής από όπου εικάζεται ότι οι αρχαιοκάπηλοι τις έκλεψαν, οι αρχαιολόγοι ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να εντοπίσουν το ακριβές σημείο που βρέθηκαν. 

Διαβάστε εδώ: 


Αναζητώντας τον κλεμμένο χρυσό των Ιαπώνων


Ερευνητική αποστολή στις Φιλιππίνες πραγματοποίησε καταδύσεις σε βάθος 90 περίπου μέτρων, με στόχο να ταυτοποιήσει ιαπωνικό ναυάγιο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Το Kuda Maru, ένα εμπορικό ατμόπλοιο της εποχής, θεωρείται ότι μετέφερε μεγάλη ποσότητα χρυσού, τον οποίο είχαν κλέψει οι Ιάπωνες από τις Φιλιππίνες, με σκοπό να το μεταφέρουν στη χώρα τους. Το πλοίο όμως βυθίστηκε από τους Αμερικανούς, χωρίς να υπάρξουν επιζώντες.

Με τα χρόνια, η υπόθεση απέκτησε διαστάσεις μύθου, με τις δοξασίες που υποστήριζαν ότι τα φαντάσματα των ναυτικών προστάτευαν το πολύτιμο φορτίο του από επίδοξους κλέφτες να αποκτούν νέα διάσταση μετά την αποτυχημένη απόπειρα ομάδας δυτών να εισχωρήσουν στο αμπάρι του Kuda Maru και τρεις από αυτούς να πνιγούν στα μέσα της δεκαετίας του '90.

Αν και έχει ξαναγίνει απόπειρα εντοπισμού του χρυσού, το μεγάλο βάθος, οι δυσμενείς συνθήκες που περιορίζουν την ορατότητα και η κατάσταση του ναυαγίου καθιστούν την επιχείρηση πολύ δύσκολη.

Οι αυτοδύτες σκοπεύουν να ξαναεπισκεφθούν πάντως το ναυάγιο, ευελπιστώντας ότι τα... φαντάσματα θα τούς επιτρέψουν να βάλουν "χέρι" στο χρυσάφι.

Διαβάστε εδώ: 





Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Όταν η κινητή τηλεφωνία σκοτώνει...


Η κούρσα για μεγαλύτερη κάλυψη στα δίκτυα της κινητής τηλεφωνίας πληρώνεται κυριολεκτικά με το αίμα των εναεριτών, των ανθρώπων εκείνων που σκαρφαλώνουν στις κολώνες και τους πύργους των κεραιών.

Τουλάχιστον 50 εναερίτες, μεταξύ τους και ο εικονιζόμενος Τζαίη Γκίλφορντ, σκοτώθηκαν από το 2003 μέχρι και το 2011 στις ΗΠΑ εν ώρα εργασίας, από πτώσεις, ηλεκτροπληξίες και άλλα ατυχήματα, παραμένουν όμως "αόρατοι" για το σύστημα των μεγάλων εταιρειών κινητής τηλφωνίας, καθώς απασχολούνται από εργολάβους που αναλαμβάνουν την επέκταση ή τη βελτίωση των δικτύων και όχι απευθείας από τις εταιρείες. 

Διαβάστε εδώ: 

Κινέζικες "μαϊμούδες" σε αεροσκάφη των ΗΠΑ



Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη και οπλικά συστήματα τελευταίας γενιάς των ΗΠΑ αποδείχθηκε ότι είναι... μαϊμούδες μέηντ ιν Τσάινα.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε επιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ, η οποία μελέτησε χιλιάδες περιπτώσεις ανταλλακτικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων. Η υπόθεση έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για μια από τις πιο προσοδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, καθώς φαίνεται ότι στο βωμό του κέρδους δε διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά αμφίβολης ποιότητας.

Αν και η έκθεση της επιτροπής ρίχνει την ευθύνη αποκλειστικά στους... Κινέζους, εντύπωση προκαλεί ότι αν και τα μέλη τους αιτήθηκαν βίζα για να πάνε στην ασιατική χώρα ώστε να συναντηθούν με τους εκεί αρμόδιους, η απάντηση ήταν αρνητική με τη δικαιολογία ότι "πιθανόν θα δημιουργούσε πρόβλημα μεταξύ των δύο χωρών". 

Διαβάστε εδώ: 

Ιστορικό μνημείο το ναυάγιο του αεροπλανοφόρου


Ιστορικά μνημεία χαρακτηρίστικαν τα ναυάγια τριών πολεμικών σκάφων επιφανείας του ναυτικού των ΗΠΑ, τα οποία καταβυθίστηκαν σε ναυμαχία με το αυτοκρατορικό ναυτικό της Ιαπωνίας στη Θάλασσα των Κοραλλιών του Ειρηνικού Ωκεανού το 1942 κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.


Πρόκειται για το αεροπλανοφόρο Λέξινγκτον, το συνοδό Σιμς και το Νιόσο, τα οποία βρίσκονται στο βυθό από τις αεροναυτικές επιχειρήσεις των Ιαπώνων. 


Η απόφαση λήφθηκε από την κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία αποφάσισε να τιμήσει με αυτό τον τρόπο τη συνεισφορά των ΗΠΑ κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. 


Διαβάστε εδώ: 

Μετακομίζουν... ναυάγιο


Ένα ναυάγιο του 1574 στον ποταμό Τάμεση της Αγγλίας ετοιμάζονται να... μετακομίσουν  σε νέα τοποθεσία, εντεταλμένοι της ναυτικής αρχαιολογικής εταιρείας της χώρας, σε συνεργασία με αυτοδύτες. 

Στόχος τους είναι να εμπλουτίσουν τη συλλογή υποβρύχιων εκθεμάτων στο Λέστερσιρ, η οποία περιλαμβάνει ναυάγια και αεροπλάνα.

Μεταξύ των αντικειμένων που εντοπίστηκαν στο ναυάγιο και θα μεταφερθούν και εκείνα σε νέα τοποθεσία περιλαμβάνοντα προσωπικά αντικείμενα του πληρώματος και ένα κανόνι με το όνομα του Σερ Τόμας Γκρέσαμ, διάσημου επενδυτή της εποχής και ιδρυτή του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.


Διαβάστε εδώ: 

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Τα αγάλματα της νήσου του Πάσχα βρήκαν... σώμα


Μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι πίστευαν ότι τα Μοάι, τα γιγάντια αινιγματικά πρόσωπα που βρίσκονται στο νησί του Πάσχα στον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν ακριβώς αυτό: Πρόσωπα.

Αρχαιολογική αποστολή από επιστήμονες του πανεπιστημίου του UCLA στις ΗΠΑ αποκάλυψε μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα: Και τα 887 αγάλματα περιλαμβάνουν το σώμα του... κάθε κεφαλιού, απλά είναι θαμμένα, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να γνωρίζουν ότι πρόκειται για ολόκληρα αγάλματα.

Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, τα Μοάι άρχισαν να σμιλεύονται το 1100 μ.Χ. μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα. 

Η αρχαιολογική σκαπάνη αποκάλυψε πολλά νέα δεδομένα, μεταξύ των οποίων εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους, αλλά και μεγάλες ποσότητες χρωστικών ουσιών που καταδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα αγάλματα ήταν κατά το παρελθόν βαμμένα με έντονους χρωματισμούς. 

Διαβάστε εδώ


Στη Θάσο βρήκαν αεροπλάνο του Α' Παγκοσμίου


Τα συντρίμμια του μοναδικού αεροπλάνου του Α' Παγκοσμίου Πολέμου που έχουν μέχρι στιγμής εντοπιστεί στην Ελλάδα βρίσκονται κοντά στην κορυφή του Προφήτη Ηλία στη Θάσο.

Στο νησί του Βορείου Αιγαίου βρέθηκαν τα ίχνη της τελευταίας πτήσης του 32χρονου Καναδού πιλότου Ουόρνερ Χάτσινς Πίμπερντι, ο οποίος χάθηκε για πάντα το 1917.


Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι επιβεβαίωσαν το "μύθο" περί πτώσης αεροπλάνου στο βουνό, στην απότομη πλαγιά υπάρχουν ακόμα κάποια σκουριασμένα σίδερα που ανήκαν στο Σόπουιθ Κάμελ του Πίμπερντι και όχι σε ένα Νιούπορτ, όπως επιβεβαίωσαν ειδικοί εμπειρογνώμονες. 


Αποστολή εντόπισε αρκετά συντρίμμια και πλέον σκοπεύει να προχωρήσει σε εκτεταμένες έρευνες εντοπισμού των λειψάνων του πιλότου, ο οποίος σκοτώθηκε επιστρε΄φοντας από αναγνωριστική πτήση στην Ανατολική Μακεδονία. 

Διαβάστε εδώ:

80 χρόνια από τη βύθιση του υποβρύχιου αεροπλανοφόρου


Φέτος συμπληρώνονται 80 χρόνια από τη βύθιση του HMS M2, ένα βρετανικό υποβρύχιο αεροπλανοφόρο που χάθηκε για πάντα στις 26 Ιανουαρίου 1932, κατά τη διάρκεια ασκήσεων.

Ένα από τα 4 της κλάσης του το Μ2 ήταν μήκους 90 μέτρων, τεράστιο για την εποχή του και διέθετε υδατοστεγές υπόστεγο, το οποίο φιλοξενούσε ένα υδροπλάνο που εκτελούσε αναγνωριστικές πτήσεις.


Το ατύχημα προκλήθηκε, όπως αναφέρουν μαρτυρίες της εποχής βασισμένες σε καταδύσεις ανδρών του πολεμικού ναυτικού της χώρας, όταν οι πόρτες του υπόστεγου άνοιξαν -άγνωστο πως- κατά τη διάρκεια της κατάδυσης.

Και τα 60 μέλη του πληρώματος χάθηκαν με το υποβρύχιο αεροπλανοφόρο, βάζοντας στο αρχείο τα σχέδια για επέκταση του σχεδίου ύπαρξης αεροπλάνων πάνω σε υποβρύχια. 

Αυτοδύτες αναμένουν άδεια από τις αρμόδιες αρχές για να καταδυθούν στο ναυάγιο και να αποτίσουν φόρο τιμής στους άτυχους ναυτικούς, αλλά και να βρουν πιθανότατα απαντήσεις στο ερώτημα γιατί άνοιξε η πόρτα του υπόστεγου. 

Διαβάστε εδώ: 

Αρχίζει η ανέλκυση του Costa Concordia


Η επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia, του κρουαζιερόπλοιου που ημιβυθίστηκε στις ακτές του νησιού Τζίλιο στην Ιταλία, αρχίζει τις επόμενες ημέρες.


Το κόστος θα ξεπεράσει τα 230 εκατομμύρια ευρώ και η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες, ίσως και ένα χρόνο μέχρι το μήκους 290 μέτρων πλοίο να μεταφερθεί στο Λιβόρνο, όπου και θα διαλυθεί πριν πουληθεί για παλιοσίδερα.




Διαβάστε εδώ: 

Σιδερένια φτερά κάτω από την άμμο της Σαχάρας




Η έρημος ξέρει να κρατάει καλά φυλαγμένα τα μυστικά της για δεκαετίες, έρχεται όμως η στιγμή που ψήγματα της Ιστορίας αποκαλύπτονται από ένα καπρίτσιο της μοίρας. Η είδηση της ανακάλυψης από Πολωνό υπάλληλο πετρελαϊκής εταιρείας ενός αμερικανικής κατασκευής καταδιωκτικού του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην έρημο της Σαχάρας, 70 χρόνια μετά την αναγκαστική του προσγείωση, πιθανότατα λόγω μηχανικής βλάβης ή έλλειψης καυσίμων, είναι το τελευταίο μέχρι σήμερα τεκμήριο των μαχών που διεξάχθηκαν στη Βόρειο Αφρική την περίοδο εκείνη.

Το «Κίτιχοκ» που επέστρεψε μετά από 70 χρόνια
Ο 24χρονος Βρετανός πιλότος του Ρ40 «Κίτιχοκ», Ντένις Κόπινγκ διασώθηκε από την προσγείωση τον Ιούνιο του 1942, έμελλε όμως να χαθεί στην απεραντοσύνη της ερήμου, καθώς απείχε περίπου 300 χιλιόμετρα από τον κοντινότερο οικισμό. Το αεροσκάφος του έμεινε κρυμμένο στους αμμόλοφους και ο τυχαίος εντοπισμός του φώτισε μια άγνωστη πλευρά της πολεμικής ιστορίας της περιόδου. Ήδη οι αρμόδιες αρχές της Αιγύπτου και της Βρετανίας συνεργάζονται για να διασφαλίσουν ότι το αεροσκάφος θα μεταφερθεί για να συντηρηθεί και να εκτεθεί σε κάποιο μουσείο, πριν οι βάνδαλοι αφαιρέσουν κάθε πολύτιμο για εκείνους αντικείμενο, στερώντας έτσι τη δυνατότητα διάσωσης μιας «χρονοκάψουλας» που διατηρήθηκε ακέραια στην αγκαλιά της Σαχάρας για 70 χρόνια.

ΒΟΧ 1
Η απίστευτη ιστορία του Lady Be Good
Η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασία στην υπόθεση ενός αμερικανικού βομβαρδιστικού Β24, με το χαϊδευτικό όνομα “Lady Be Good”, το οποίο χάθηκε μαζί με το εννιαμελές πλήρωμά του στην πρώτη, η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία, αποστολή του. Πέπλο μυστηρίου κάλυπτε για δεκαπέντε χρόνια την εξαφάνιση του Β24, το οποίο συμμετείχε τον Απρίλιο του 1943 σε αποστολή βομβαρδισμού της Νάπολι στην Ιταλία, από τα παράλια της Λιβύης όπου ήταν η βάση του. Οι αρμόδιοι θεώρησαν ότι το βομβαρδιστικό είχε καταπέσει κάπου στη Μεσόγειο και η υπόθεση είχε κλείσει, μέχρι το Νοέμβριο του 1958, όταν Βρετανοί υπάλληλοι πετρελαϊκής εταιρείας βρήκαν σε απόσταση 700 περίπου χιλιομέτρων από τα παράλια της Λιβύης τα συντρίμμια του αεροσκάφους.

Αμέσως ειδοποίησαν τις αρχές, οι οποίες όμως δεν ασχολήθηκαν με την υπόθεση, καθώς δεν υπήρχε καμία αναφορά για απώλεια κάποιου αεροπλάνου τόσο βαθιά στην ενδοχώρα. Έπρεπε να περάσει ένας ακόμα χρόνος, μέχρι να οργανωθεί αποστολή έρευνας στο σημείο της συντριβής, η οποία αποκάλυψε το μέγεθος της τραγωδίας. Από λάθος πλοήγησης και θεωρώντας ότι πετάει ακόμα πάνω από τη Μεσόγειο συνέχισε την πορεία του. Το πλήρωμα αποφάσισε να πηδήξει με αλεξίπτωτα από το αεροσκάφος, το οποίο προσγειώθηκε ακυβέρνητο. Τα οκτώ από τα εννιά μέλη του επέζησαν και άρχισαν μια μαρτυρική πορεία στο άγνωστο, με μόνο εφόδιο ένα παγούρι νερό. Μετά από μερικές ημέρες άρχισαν να καταρρέουν, με το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη να περιγράφει μέσα από τις σελίδες του το δράμα τους. Τελικά, τα μουμιοποιημένα πτώματα εντοπίστηκαν σε απόσταση 130 περίπου χιλιομέτρων από το σημείο της πτώσης του αεροσκάφους, με την τελευταία καταγραφή του ημερολογίου στις 12 Απριλίου του 1943 να αναφέρει «ακόμα καμία βοήθεια, πολύ κρύα νύχτα». Τα συντρίμμια του αεροσκάφους μεταφέρθηκαν σε βάση στο Τομπρούκ της Λιβύης, όπου παραμένουν μέχρι σήμερα.

ΒΟΧ 2
Το γερμανικό καταδιωκτικό του συνιδρυτή της Microsoft
Ο συνιδρυτής της Microsoft Πολ Άλλεν είναι ένας εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος, με χόμπι μεταξύ άλλων τη συλλογή αεροσκαφών. Το "διαμάντι στο στέμμα" της συλλογής του είναι αναμφισβήτητα ένα γερμανικό καταδιωκτικό Focke Wulf 190 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Γυρίζουμε πίσω στον Ιούλιο του 1943, στο Ανατολικό Μέτωπο, το μέτωπο των πιο σκληρών μαχών μεταξύ ναζί και σοβιετικών στην περιοχή του Λένινγκραντ, τη σημερινή Αγία Πετρούπολη. Ο πιλότος Πάουλ Ρέτς ετοιμάζεται για μια ακόμα αποστολή, την προσβολή ενός θωρακισμένου τραίνου των Ρώσων που μετέφερε οπλισμό, στρατιώτες και τρόφιμα στην αποκλεισμένη από τους Γερμανούς πόλη. Μετά από εφορμήσεις στο τραίνο, ο πιλότος διαπιστώνει ότι η μηχανή του "κρατάει" και αναγκάζεται να το προσγειώσει σε δασώδη έκταση. Ο ίδιος καταφέρνει να διασωθεί, αλλά πέφτει στα χέρια των σοβιετικών και παραμένει αιχμάλωτός τους μέχρι το 1949, 4 χρόνια μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Το 1989, έκπληκτοι κάποιοι ερευνητές εντοπίζουν στο δάσος το αεροσκάφος, το οποίο όχι μόνο διασώζεται σε άριστη κατάσταση, αλλά βρίσκουν ακόμα και το δερμάτινο σκούφο του πιλότου, όπως το είχε αφήσει στο κάθισμα του αεροσκάφους.

Μετά από αλλεπάλληλες αγοραπωλησίες, το αεροσκάφος καταλήγει τελικά στα χέρια του Άλλεν. Αρχίζει η διαδικασία επισκευής του και εξετάζεται η δυνατότητα να είναι πτητικά κατάλληλο. Φτάνουμε στο 2010, το FW 190 είναι πλέον έτοιμο, ακριβώς όπως ήταν στην τελευταία του πτήση. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια και το αεροσκάφος του Άλλεν γίνεται ένα από τα ελάχιστα του τύπου του που πετάει ακόμα, 70 και πλέον χρόνια μετά την τελευταία του αποστολή. Σήμερα το αεροσκάφος βρίσκεται στο ιδιωτικό μουσείο του Πολ Άλλεν και κάνει κάποιες πτήσεις, με τη μηχανή του να βρυχάται θυμίζοντας αλλοτινές εποχές.

Σάββατο 19 Μαΐου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 14-19 Μαΐου 2012



Πολιτικό αδιέξοδο 
Μετά από παλινωδίες ή… κωλοτούμπες στην καθομιλουμένη και συσκέψεις επί συσκέψεων, οι απόπειρες σχηματισμού κυβέρνησης κατέληξαν σε… ακυβερνησία. Όταν περισσεύει η ομφαλοσκοπία, τα κομματικά συμφέροντα και ο φθηνός λεκτικός εντυπωσιασμός, χαμένοι για μια ακόμα φορά είναι τα εκατομμύρια των Ελλήνων, οι οποίοι θα οδηγηθούν ακόμα μια φορά στις κάλπες την ώρα που η χώρα κρατιέται με το ένα χέρι από το χείλος του γκρεμού.

«Αντίο Ακρόπολη» 
Με αυτό τον τίτλο κυκλοφόρησε το γερμανικό περιοδικό “Der Spiegel” που εικονογραφείται με ένα σπασμένο νόμισμα του ευρώ πάνω σε έναν αρχαιοελληνικό κίονα. Με προνομιακή, όπως φαίνεται, εσωτερική πληροφόρηση από το υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας, το δημοσίευμα αναφέρει ότι η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη είναι μάλλον δεδομένη και πλέον αναζητείται ο πιο πρόσφορος τρόπος. Η ευρωτρομολαγνεία τείνει να εξελιχθεί σε Ολυμπιακό άθλημα.

Πτυχίο στην… ανεργία 
Χωρίς χρησιμότητα οι τίτλοι πανεπιστημιακών σπουδών, αφού το 35% όσων έχουν το προνόμιο να εργάζονται, απασχολούνται σε θέσεις κατώτερες, μισθολογικά και εργασιακά, των προσόντων τους. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα για τους χαμηλού μορφωτικού επιπέδου συνανθρώπους μας που βλέπουν τα ποσοστά ανεργίας  τους να εκτινάσσονται την τελευταία διετία. Ερωτηματικά και για τη διάρθρωση της αγοράς εργασίας, αλλά και της βιομηχανίας παραγωγής ανέργων πτυχιούχων από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας.

Κλαδικές συμβάσεις γιοκ 
Ιστορική ημερομηνία η 14η Μαΐου, καθώς σηματοδότησε το τέλος της μεταπολεμικής περιόδου, σε ό,τι αφορά στις κλαδικές συμβάσεις. Με απλά λόγια, μισθοί σε ελεύθερη πτώση μέχρι και 50%, ενώ η διαβόητη κατάργηση της «μετενέργειας» που πιπιλίζουν οι ιθύνοντες σημαίνει ότι οι μισθοί μπορούν να επαναδιαπραγματευτούν από μηδενική βάση. Συνθήκες εργασιακής ζούγκλας, με τριτοκοσμικούς μισθούς σε μια χώρα που οι τιμές των βασικών αγαθών είναι ανεξέλεγκτες. 

Αυτοί τα… πήραν 
Την εξόφληση στο ακέραιο των κατόχων του ομολόγου των 435 εκ. ευρώ που αρνήθηκε να υπαχθεί στο PSI, ενέκρινε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση Παπαδήμου. Τεχνικά ίσως να ήταν μονόδρομος η απόφαση αυτή, εγείρει όμως ζητήματα ηθικής τάξης: Γιατί δεν εξαιρέθηκαν του «κουρέματος» χιλιάδες μικροομολογιούχοι, άνθρωποι που έχασαν σε μια νύχτα τις αποταμιεύσεις μιας ολόκληρης ζωής;

Λεφτά… υπήρχαν 
Οι ανερμάτιστες πολιτικάντικες κορώνες, η καλλιέργεια κλίματος ευρωτρομοκρατίας, η ανασφάλεια και η κατάρρευση της εμπιστοσύνης σε θεσμούς και πρόσωπα οδήγησε τους Έλληνες να «σηκώσουν» μετά τις εκλογές σχεδόν 1 δις ευρώ από τις τράπεζες, όπως ομολόγησε ο ίδιος ο πρόεδρος της Δημοκρατίας. Τα «φέσια» στην αγορά έχουν φτάσει στα 700 εκ. ευρώ και η ύφεση καλπάζει με 6,2% το πρώτο τετράμηνο του 2012. Για κάποιους εκλεγμένους όμως σημασία έχει πως θα «γράψουν» στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων.

Ντέρμπι Γαλλίας-Γερμανίας 
Πολλοί… ελληνοκεντριστές στη χώρα μας έσπευσαν να χαιρετήσουν τη νίκη του Ολάντ επί του Σαρκοζί, ως «ελπίδα» για την Ελλάδα, παραγνωρίζοντας ότι ο «πόλεμος» με τη Μέρκελ έχει ως διακύβευμα την κηδεμονία της Ευρώπης και όχι τη σωτηρία της χώρας μας. Όσο περιμένουμε να μας «σώσουν» οι «έξω» και εμείς οι «μέσα» στροβιλιζόμαστε από το θυμικό, την ημιμάθεια και την τυφλή οργή, τίποτα θετικό δεν μπορεί να προκύψει.

Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

Βρήκαν απάντηση στο αίνιγμα της Τουνγκούσκα;


Στις 7:17 το πρωί της 30ης Ιουνίου του 1908, μια έκρηξη 1000 φορές ισχυρότερη από την ατομική βόμβα που έριξαν οι ΗΠΑ στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας συγκλόνισε την περιοχή της Τουνγκούσκα στη Σιβηρία, ισοπεδώνοντας μια έκταση 1600 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Οι θεωρίες πολλές, με τους λάτρεις των εξωγήινων, των θεωριών συνωμοσίας και των απανταχού της Γης φίλων του ανεξήγητου να υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για έργο UFO.

Οι επιστήμονες από την άλλη αμφιταλαντεύονταν μεταξύ ενός κομήτη που εισήλθε στην ατμόσφαιρα της Γης και εξερράγη μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω από την επιφάνειά της και ενός μετεωρίτη, ενός σώματος πάγου που εξατμίστηκε από την τριβή με την ατμόσφαιρα και προκάλεσε έκρηξη. 

Σήμερα, Ιταλοί γεωλόγοι και φυσικοί ισχυρίζονται ότι επιτέλους βρήκαν την απάντηση στο ερώτημα των 104 ετών: Πραγματοποιώντας μαγνητικές και σεισμικές έρευνες στη λίμνη Τσέκο, η οποία θεωρείται ότι δημιουργήθηκε από την έκρηξη, διαπίστωσαν ότι κάτω από τον πυθμένα της υπάρχει ένα πετρώδες συμπαγές αντικείμενο που θα μπορούσε να είναι θραύσμα του ουράνιου σώματος που έπεσε στη Σιβηρία το 1908.

Η απάντηση θα δοθεί σύντομα, όταν γίνει αυτοψία στη λίμνη με ειδικό καταδυτικό εξοπλισμό.

Διαβάστε εδώ:

Η ΤΑΠ έφτασε στα χέρια του μετά από 68 χρόνια


Ο Έμιλ Βέρτζις κοντεύει τα 100 και είναι Αμερικανός βετεράνος του Β' παγκοσμίου Πολέμου. 


Λίγο πριν τα γενέθλιά του, ένα δώρο από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τον γέμισε έκπληξη και συγκίνηση.


Έλαβε μέσω ταχυδρομείου την ΤΑΠ του, που είχε χάσει στα περίχωρα της γερμανικής πόλης Άαχεν, πεδίο σφοδρής μάχης το 1944 που κόστιζε τη ζωή σε τουλάχιστον 5.000 αμερικανούς στρατιώτες.




ΤΑΠ, για όσους δεν έχουν πάει στρατό είναι η Ταυτότητα Αναγνώρισης Πτώματος, ένα μεταλλικό πλακίδιο που φορούν οι στρατιώτες στο λαιμό τους και χρησιμεύει στην ταυτοποίησή τους σε περίπτωση θανάτου ή τραυματισμού.


Η ιστορία της ανεύρεσης της ΤΑΠ του Βέρτζις είναι σχεδόν μυθιστορηματική. Ένας 38χρονος αυτοδύτης, είχε πάει να αγοράσει καταδυτικό εξοπλισμό σε ένα κατάστημα ο ιδιοκτήτης του οποίου είχε το χόμπι να ψάχνει παλιά πεδία μαχών με τον ανιχνευτή μετάλλων του, εντοπίζοντας σφαίρες, κράνη, πόρπες ζωνών και άλλα αντικείμενα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μεταξύ άλλων, είχε βρει και την ΤΑΠ ττου Βέρτζις, ένα εύρημα που συνήθως εντοπίζεται στα πεδία των μαχών και ανήκει σε νεκρούς στρατιώτες. 


Ο αυτοδύτης από περιέργεια περισσότερο έκανε αναζήτηση μέσω Διαδικτύου και σύντομα εντόπισε με τη βοήθεια των τοπικών αρχών σε πόλη των ΗΠΑ την οικογένεια του Βέρτζις. Έκπληκτος πληροφορήθηκε ότι ο ίδιος ο Έμιλ όχι μόνο είχε επιζήσει των φονικών μαχών, αλλά ήταν ακόμα ζωντανός.


Έτσι, τού έστειλε την ΤΑΠ του, μετά από τόσες δεκαετίες και ο Βέρτζις αν και δε θυμόταν πως την είχε χάσει, έλπιζε ότι κάποιος θα την έβρισκε να του την ξαναδώσει. Πέρασαν 68 χρόνια από τότε...


Διαβάστε εδώ: 

H Google φέρνει τον "HAL" της Οδύσσειας του Διαστήματος


Σε ριζική ανανέωση προχώρησε η Google, η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα αναζητήσεων στο Διαδίκτυο με λέξεις-κλειδιά. Μια νέα λειτουργία, η οποία ονομάζεται «Γράφημα Γνώσης» θα τροποποιήσει τους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί για να βγάλει τα αποτελέσματα ώστε να γίνουν «πιο ανθρώπινοι», όπως σημείωσε ο Αμίτ Σινγκάλ, επικεφαλής ανάπτυξης προγραμμάτων της εταιρείας. Θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο τον υπολογιστή «ΧΑΛ» στο κινηματογραφικό αριστούργημα «Οδύσσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, η Google πλησιάζει ένα βήμα πιο κοντά στην εφαρμογή της «τεχνητής νοημοσύνης» στην καθημερινότητα δισεκατομμυρίων ανθρώπων.

Μέχρι σήμερα, κάθε αναζήτηση απέδιδε μεν χιλιάδες αποτελέσματα, πολλά όμως από τα οποία είχαν μικρή συνάφεια με αυτό που έψαχνε πραγματικά ο κάθε χρήστης. Πλέον θα είναι εφικτή η κατανόηση του νοήματος των λέξεων, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να ανταποκρίνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό και ακριβέστερα στην αναζήτηση.

Αν και αρχικά η υπηρεσία διατίθεται στις ΗΠΑ, σύντομα θα είναι παγκόσμιας… εμβέλειας. Η κίνηση αυτή της Google δεν είναι έκπληξη, καθώς μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η μηχανή αναζήτησης της Microsoft, η Bing, είχε αποκαλύψει παρόμοιας λογικής υπηρεσία. Ο αδυσώπητος αγώνας για την επικράτηση στο Διαδίκτυο μεταξύ των δύο κολοσσών της τεχνολογίας δε σταματάει πάντως εδώ. Η πρωτοκαθεδρία στη διαδικτυακή αναζήτηση σημαίνει και ιλιγγιώδη κέρδη από διαφημίσεις. Αν και η Google έχει τη μερίδα του λέοντος στην «πίτα» του Διαδικτύου με 66% της αμερικανικής αγοράς, η Microsoft κερδίζει σταδιακά μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας κίνησης.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σινγκάλ, το «Γράφημα Γνώσης» θα αξιοποιεί περίπου 3,5 δισεκατομμύρια λήμματα, επιτρέποντας έτσι την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων και την ταξινόμησή τους. Για αναζητήσεις διάσημων προσώπων θα παρουσιάζει αυτόματα ένα σύντομο βιογραφικό τους. Βασικές πηγές πληροφόρησης για τη νέα λειτουργία είναι η Freebase, η Wikipedia και ο Παγκόσμιος Κατάλογος Στοιχείων και Δεδομένων της CIA, χωρίς όμως να περιορίζεται σε αυτές.

Το επόμενο βήμα σύμφωνα με τη Google θα είναι να μετατραπεί η μηχανή αναζήτησης σε ένα διαδικτυακό… παντογνώστη, καθώς θα μπορεί να απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις, όπως «ποια είναι τα δέκα μεγαλύτερα ποτάμια της Γης;» αξιοποιώντας τον πλούτο των δεδομένων που διαθέτει και χωρίς να παραπέμπει σε κάποια συγκεκριμένη ιστοσελίδα που μπορεί να περιέχει και λανθασμένες πληροφορίες.

Αναλυτές πάντως επισημαίνουν ότι αν και η νέα αυτή λειτουργία είναι πράγματι εντυπωσιακή και χρήσιμη, μπορεί να οδηγήσει στον «εγκλωβισμό» των χρηστών σε ιστοσελίδες της Google, χωρίς να τους «στέλνει» σε κάποια άλλη, όπως γίνεται με τις παραδοσιακές μηχανές διαδικτυακής αναζήτησης μέχρι σήμερα, αξιοποιώντας προς όφελός της τον πλούτο των πληροφοριών και τις τάσεις που διαμορφώνονται σε παγκόσμια κλίμακα. Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες ημέρες η εταιρεία θα κληθεί να απολογηθεί στις εποπτικές αρχές της Γαλλίας, δεδομένου ότι οι αλλαγές που προώθησε στην πολιτική απορρήτου κρίθηκαν ως «μη επαρκώς αιτιολογημένες», ένα ακόμα επεισόδιο στη διαβόητη προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Διαδικτύου.


Τα τρία κύρια «όπλα» της νέας εφαρμογής
1. Ακριβής αναζήτηση αυτού που ψάχνει ο χρήστης
Επειδή πολλές λέξεις έχουν διάφορες ερμηνείες, η αναζήτηση πλέον οριοθετεί το εύρος των αποτελεσμάτων, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στο προφίλ του συγκεκριμένου χρήστη.
2. Πρόσβαση στην ιδανικότερη πληροφορία
Αν ψάχνετε πληροφορίες για κάποιο ιστορικό πρόσωπο, π.χ. τον Μέγα Αλέξανδρο, θα εμφανιστούν στη σελίδα της αναζήτησης βιογραφικά στοιχεία, εικόνες και άλλα στοιχεία που συνθέτουν ένα πλήρες προφίλ του. Αυτό επιτυγχάνεται, σύμφωνα με τη Google, μελετώντας στατιστικά δισεκατομμύρια αναζητήσεις και συνδέοντας πρόσωπα και δεδομένα που σχετίζονται με κάποιον τρόπο μεταξύ τους.
3. «Ανθρώπινη» κατανόηση
Οι αλγόριθμοι της Google, ίσως ένα από τα καλύτερα φυλασσόμενα μυστικά του Κόσμου, επιτρέπουν την ακριβή παρουσίαση των αναζητήσεων, «μαντεύοντας» ακόμα και πιθανή ερώτηση του κάθε χρήστη, βάσει των αναλύσεων που έχουν γίνει παγκοσμίως σε παρόμοιες αναζητήσεις. 

Δείτε ποια ζώα υπάρχουν στη... γειτονιά σας




Σε ακτίνα 50 χιλιομέτρων από το νησί της Σίφνου στις Κυκλάδες ζουν 98 διαφορετικά είδη πτηνών, 2 είδη αμφιβίων και 17 είδη θηλαστικών, από τα οποία 8 βρίσκονται στην «Κόκκινη Λίστα» κινδύνου εξαφάνισής τους. Η αναζήτησή τους είναι πλέον δυνατή χάρη στη συνεργασία κορυφαίων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, όπως το πανεπιστήμιο του Γέιλ, της NASA και της Εγκυκλοπαίδειας της Ζωής, ενός μνημειώδους έργου που έχει θέσει ως στόχο την πλήρη καταγραφή κάθε μορφής ζωής που έχει τη Γη για… σπίτι της.

Στη διαδικτυακή διεύθυνση http://www.mappinglife.org/ εμφανίζεται ο παγκόσμιος χάρτης της Google, πάνω στον οποίο έχουν τοποθετηθεί διάφορα «πλέγματα» πληροφοριών, οι οποίες καλύπτουν σχεδόν όλη την υφήλιο. Έτσι, ο κάθε επισκέπτης της ιστοσελίδας μπορεί να δει ποια ζώα υπάρχουν στην περιοχή που τον ενδιαφέρει, δεδομένου ότι έχουν ήδη συμπεριληφθεί περισσότερα από 30 χιλιάδες διαφορετικά είδη θηλαστικών, αμφιβίων, πτηνών και ψαριών που ζουν σε λίμνες και ποτάμια. Αν και ακόμα ο κατάλογος δεν είναι πλήρης, ο πλούτος των πληροφοριών καταδεικνύει ανάγλυφα τις περιοχές που βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο απώλειας της βιοποικιλότητας, ενώ παράλληλα παρουσιάζει τις επιστημονικές και τις κοινές ονομασίες στα αγγλικά των ειδών αυτών.

 «Στόχος του Χάρτη της Ζωής είναι να μας βοηθήσει να συνεργαστούμε, να βελτιωθούμε, να μοιραστούμε και εν τέλει να κατανοήσουμε την περιορισμένη σε τοπικό κυρίως επίπεδο γνώση της βιοποικιλότητας σε όλο τον πλανήτη», σημείωσε ο Ουόλτερ Γιέτς, επίκουρος καθηγητής οικολογίας και εξελικτικής βιολογίας στο πανεπιστήμιο του Γέιλ, ο οποίος ηγείται του φιλόδοξου αυτού προγράμματος

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Θετική η αξιολόγηση για τον τεχνητό ύφαλο LSD-32


Δέκα χρόνια μετά τη βύθιση του Spiegel Grove, ενός αμερικανικού σκάφους επιφανείας του πολεμικού ναυτικού στα ανοιχτά του Κη Λάργκο στη Φλόριντα των ΗΠΑ, η αξιολόγηση του εγχειρήματος κρίνεται θετικά από τους αυτοδύτες, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και την επιχειρηματική κοινότητα της περιοχής. Σύμφωνα με τον Ρας Γηέηγκελ, πρόεδρο του τοπικού επιμελητηρίου, ο ετήσιος τζίρος που προκαλεί η παρουσία αυτοδυτών και των οικογενειών τους στην περιοχή ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια δολάρια. 


Περιβαλλοντικές οργανώσεις που είχαν αντιταχθεί στη βύθιση του πλοίου, υποστηρίζοντας δικαιολογημένα ότι περιέχει πολλές βλαβερές ουσίες, είναι πλέον ικανοποιημένη από την παρουσία του στο βυθό, καθώς έχει αυξήσει τη βιοποικιλότητα στην περιοχή και παρέχει ασφαλές καταφύγιο για πολλά είδη υποβρύχιας ζωής.


Οι δύτες είναι και αυτοί ιδιαίτερα χαρούμενοι που ένα προσβάσιμο ναυάγιο μήκους 160 μέτρων, σε κοντινή απόσταση από την ακτή και σε μικρό σχετικά μέγιστο βάθος των 40 περίπου μέτρων είναι στη διάθεσή τους για καταδύσεις αναψυχής. 

Ένα πείραμα που τελικά φαίνεται ότι απέδωσε καρπούς. 


Για ρίχτε μια ματιά εδώ:

Έφτιαξαν μπαρ μέσα σε υποβρύχιο


Αν θέλετε να... πιείτε μια βόμβα βυθού, δεν υπάρχει καταλληλότερο μπαρ από το υποβρύχιο που κατασκευάστηκε ειδικά για να λειτουργήσει ως ποτάδικο.


Πρόκειται για μια πρωτοβουλία γνωστής εταιρείας μαύρης μπύρας, η οποία στο πλαίσιο των εορτασμών των 250 χρόνων από την ίδρυσή της, επέλεξε αυτό τον πρωτότυπο τρόπο για να προβληθεί.


Διαβάστε εδώ: http://www.theaustralian.com.au/archive/travel-old/submarine-bar-takes-partygoers-to-new-depths/story-e6frg8ro-1226358727456

και εδώ: http://jump-studios.com/#/journal/79