Translate

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Μουντιάλ… κοινωνικής δικτύωσης - Βροχή τα γκολ και τα δισεκατομμύρια




Δισεκατομμύρια άνθρωποι σε κάθε γωνιά του πλανήτη παρακολουθούν από τις τηλεοράσεις τους το πλούσιο θέαμα, τα γκολ και τις ανατροπές του Μουντιάλ της Βραζιλίας, το οποίο ήδη συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο συναρπαστικών που έχουν διεξαχθεί στην ιστορία του θεσμού.

Παράλληλα όμως είναι και επίσημα το πρώτο «ψηφιακό Παγκόσμιο Κύπελλο» με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και να χαρακτηρίζονται ως «το μεγαλύτερο γήπεδο ποδοσφαίρου», καθώς εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες του Facebook, του Twitter και του Instagram σχολιάζουν, αναρτούν φωτογραφίες και άλλα στοιχεία που σχετίζονται με τη μεγάλη γιορτή του παγκόσμιου ποδοσφαίρου.

Η ραγδαία εξάπλωση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου και η χρήση «έξυπνων» κινητών δημιουργεί μια νέα γενιά «ηλεκτρονικού κοινού», το οποίο συμμετέχει ενεργά και σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή τη στιγμή που συμβαίνει, στο σχολιασμό όσων εκτυλίσσονται στους αγωνιστικούς χώρους, αλλά και εκτός, όπως σημειώνει ο Τζάστιν Οζόφσκι, κορυφαίο στέλεχος του Facebook: «Κάθε κορυφαίο αθλητικό γεγονός παγκόσμιου βεληνεκούς προκαλεί αύξηση στην αλληλεπίδραση των χρηστών, αυτό όμως που βλέπουμε με το Μουντιάλ ξεπερνά κάθε προηγούμενο», σημείωσε ο ίδιος.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα οι ιθύνοντες του Facebook, τουλάχιστον 459 εκατομμύρια διαφορετικές αναρτήσεις σχετικές με το Παγκόσμιο Κύπελλο καταγράφηκαν μόνο κατά την πρώτη εβδομάδα της διοργάνωσης, ξεπερνώντας αθροιστικά τις αντίστοιχες για όλη τη διάρκεια γεγονότων μέσα στο 2014, όπως οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του Σότσι, τα βραβεία Όσκαρ και το Σούπερ Μπόουλ, το πιο δημοφιλές αθλητικό και τηλεοπτικό γεγονός των ΗΠΑ. Η σύγκριση με το προηγούμενο Μουντιάλ της Νότιας Αφρικής το 2010 είναι συντριπτική, δεδομένου ότι κατά την αντίστοιχη περίοδο, οι αναρτήσεις στο Facebook μετά βίας είχαν αγγίξει τα 100 εκατομμύρια.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο Twitter, με τα σύντομα μηνύματα που αναρτώνται σε αυτό να ξεπερνούν τα 600.000 ημερησίως, ενώ στο instagram, την υπηρεσία ανάρτησης φωτογραφιών, η πρώτη εβδομάδα του Παγκοσμίου Κυπέλλου αποτυπώθηκε σε 300.000 περίπου «κλικ».

«Μουντιάλ-Χρυσωρυχείο» για τις εταιρείες
Όπως είναι αναμενόμενο, η τάση αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη από τις εταιρείες που επενδύουν στη δημοφιλία του ποδοσφαίρου για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Με δεδομένο ότι ένας στους δύο κατοίκους του πλανήτη θα δει τουλάχιστον έναν από τους 64 αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου, 3,6 δις άνθρωποι αποκτούν τη διάσταση του «εν δυνάμει πελάτη» για τις μεγάλες πολυεθνικές που ξόδεψαν 4,2 δις ευρώ για να διαφημιστούν -άμεσα ή έμμεσα- κατά τη διάρκειά του. 

Δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια του ενενηντάλεπτου που διαρκεί ο αγώνας, ο «καθαρός χρόνος» για τηλεοπτικές διαφημίσεις περιορίζεται στο δεκαπεντάλεπτο του ημιχρόνου και στα τρίλεπτα πριν το εναρκτήριο λάκτισμα και μετά το τελευταίο σφύριγμα του διαιτητή, το Διαδίκτυο έχει πλέον αποκτήσει σαφές προβάδισμα, επιτρέποντας τη ροή διαφημίσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της κάθε αναμέτρησης. 

Αυτό που μένει να αποτυπωθεί μετά τον Τελικό είναι το κατά πόσο οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης θα καταφέρουν να κεφαλαιοποιήσουν την επισκεψιμότητα και τις αναρτήσεις σε σαφές διαφημιστικό προβάδισμα και σε πακτωλό δισεκατομμυρίων για τις ίδιες έναντι της «παραδοσιακής» τηλεόρασης.

ΑΡΙΘΜΟΙ
459 εκατ. αναρτήσεις στο facebook την πρώτη εβδομάδα του Μουντιάλ
100 εκατ. ο αντίστοιχος αριθμός την πρώτη βδομάδα του Μουντιάλ του 2010
600.000 tweets ημερησίως στο Twitter
300.000 φωτογραφίες ημερησίως στο Instagram
3,6 δις άνθρωποι θα παρακολουθήσουν έναν τουλάχιστον αγώνα του Μουντιάλ
4,2 δις ευρώ έδωσαν μεγάλες πολυεθνικές για να διαφημιστούν στην τηλεόραση και το Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ 

Ο μέσος ποδοσφαιρόφιλος στο Facebook:
Αναρτά 1,8 περισσότερες φορές φωτογραφίες σε σύγκριση με εκείνους που δεν παρακολουθούν το Μουντιάλ, 2 φορές περισσότερα σχόλια και στέλνει 2,5 φορές περισσότερα μηνύματα.

Οι χρήστες «έξυπνων» κινητών θα σχολιάσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο χρησιμοποιώντας συνδυαστικά:
53% Facebook
53% SMS
28% Twitter
24,6% τηλεφωνικά
18,8% Skype

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ TWITTER ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ
90% των χρηστών Twitter στη Βρετανία παρακολουθούν αγώνες
79% από αυτούς θα δουν μπάλα με τους φίλους τους
46% από αυτούς θεωρούν ότι οι ειδήσεις σχετικές με το Μουντιάλ είναι πιο άμεσες στο Twitter
43% βλέπουν αποτελέσματα και στατιστικά των αγώνων μέσω Twitter
42% των χρηστών στη Βρετανία «ακολουθούν» τουλάχιστον έναν ποδοσφαιριστή




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.