Translate

Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

Η θάλασσα που έγινε έρημος


Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές καταστροφές της εποχής μας. Η θάλασσα της Αράλης, στο Ουζμπεκιστάν, μια από τις μεγαλύτερες λίμνες της Γης, με έκταση 67 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, ή περίπου το μισό της έκτασης της Ελλάδας, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1950, σήμερα περιορίζεται σε μόλις 5 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα.


Μεγαλεπήβολα σχέδια άρδευσης της ερήμου για την παραγωγή βαμβακιού και άλλων υδροβόρων καλλιεργειών, φράγματα που έκλεισαν τις διόδους ανανέωσης της λίμνης και τεράστιες ποσότητες λιπασμάτων μετέτρεψαν την τεράστια λίμνη σε σκιά του εαυτού της, με το βυθό της που πλέον έχει μετατραπεί σε έρημο να είναι γεμάτος αλιευτικά σκάφη και άλλα πλοία που άλλοτε έπλεαν στα νερά της.

Παρά τις προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, μετά την ανεξαρτητοποίηση του Ουζμπεκιστάν όταν κατέρρευσε το κομμουνιστικό καθεστώς στα τέλη της δεκαετίας του '80, ο περιορισμός της καταστροφής είναι σχεδόν αδύνατος. 

Δείτε εδώ εντυπωσιακές φωτογραφίες 

"Νεκροταφείο" υποβρυχίων στη Βαλτική


Ένα ακόμα υποβρύχιο, πιθανότατα σοβιετικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, εντοπίστηκε από την υδρογραφική υπηρεσία της Εσθονίας, στον κόλπο του Ταλίν στη Βαλτική Θάλασσα.


Αν και η πρώτη καταγραφή ανέφερε "άγνωστο ναυάγιο", αυτοδύτες καταδύθηκαν σε βάθος 65 μέτρων περίπου και διαπίστωσαν ότι πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα για ένα σοβιετικό υποβρύχιο τύπου Μαλιούτκα, το οποίο δεν παρουσίαζε εμφανείς ζημιές από βόμβες βυθού.




Δεν είναι ούτε το πρώτο, αλλά πιθανόν ούτε και το τελευταίο υποβρύχιο που εντοπίζεται στη Βαλτική, καθώς τόσο κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, όσο και στα χρόνια που ακολούθησαν, αρκετά υποβρύχια χάθηκαν για πάντα στα νερά της.


Διαβάστε και δείτε βίντεο εδώ

Επισκέψιμο για δύτες το ιαπωνικό μίνι υποβρύχιο


Στις 31 Μαΐου του 1942, οι Ιάπωνες εξαπέλυσαν επίθεση σε στόχους επιφανείας στο λιμάνι του Σίδνεϊ της Αυστραλίας με τρία μίνι υποβρύχια, αντίστοιχα με εκείνα που είχαν χρησιμοποιήσει και στο Περλ Χάρμπορ μερικούς μήνες νωρίτερα.

Αν και η επίθεση είχε πενιχρά αποτελέσματα, τη βύθιση μόλις ενός σκάφους των Αυστραλών με 21 θύματα, η επίθεση αυτή και η παρουσία των Ιαπώνων τόσο κοντά στις ακτές της χώρας προκάλεσε φρενίτιδα υστερίας και σενάρια για πιθανή απόβασή τους.



Τα δύο υποβρύχια ανατινάχτηκαν από τα πληρώματά τους, σε μια κίνηση αυτοκτονίας και τα συντρίμμια τους εντοπίστηκαν σύντομα από τους Αυστραλούς. 

Το τρίτο κατάφερε να ξεγλιστρήσει από τα ανθυποβρυχιακά δίχτυα στο λιμάνι, αλλά δεν επέστρεψε ποτέ στο μητρικό του υποβρύχιο, με την τύχη του να παραμένει μυστήριο μέχρι το 2006, όταν εντοπίστηκε σε βάθος 70 περίπου μέτρων από ομάδα ερασιτεχνών αυτοδυτών.

Σήμερα, 70 χρόνια μετά το χαμό του, οι αρχές της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας αποφάσισαν να επιτρέψουν τις καταδύσεις στο υποβρύχιο, το οποίο αποτελεί και την τελευταία κατοικία των δύο μελών του πληρώματός του.

Για την αποτελεσματικότερη προστασία του ναυαγίου, οι Αυστραλοί έχουν τοποθετήσει κάμερες γύρω από αυτό, έτσι ώωστε να καταγράφεται κάθε κίνηση και απόπειρα βανδαλισμού από ασυνείδητους που "κυνηγούν" λάφυρα από ναυάγια.

Διαβάστε εδώ και εδώ

Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 21-26 Μαϊου 2012



Εκτελούνται… μετακομίσεις
Τα κόμματα έχουν επιδοθεί σε ένα αέναο… γαϊτανάκι μετεγγραφών, μετακομίσεων και παλιννοστήσεων στελεχών, προκειμένου να παρουσιάσουν την καλύτερη δυνατή ομάδα ενόψει του… ντέρμπι της 17ης Ιουνίου. Το κατά πόσο οι κινήσεις αυτές είναι επιτυχημένες, θα φανεί στην κάλπη.

Ημερολόγιο καταστρώματος
Και τα υποβρύχια έχουν… κατάστρωμα, όπως φαίνεται από το λεπτομερές ημερολόγιο που διατηρούσε ο προφυλακισμένος Άκης Τσοχατζόπουλος. Δεν αποκλείεται να διευρυνθεί ο κύκλος των κατηγορουμένων, καθώς στις σημειώσεις του πάλαι ποτέ ισχυρού πολιτικού «παρελαύνουν» ονόματα πολιτικών, δημοσιογράφων και άλλων δημόσιων προσώπων.

Ευρωδραχμολαγνεία
Σαπουνόπερα με… χιλιάδες επεισόδια θυμίζει η συζήτηση για την παραμονή ή μη της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. Αν δεν κυριαρχούσαν η κινδυνολογία και η ανευθυνότητα εντός και εκτός συνόρων, ίσως και να γινόταν μια ουσιαστική, ψύχραιμη και ορθολογική αποτίμηση του κοινού νομίσματος. Δυστυχώς ο λαϊκισμός και η κακώς εννοούμενη «μαγκιά», απλά χρησιμεύουν ως όπλο κατατρομοκράτησης των Ελλήνων που δεν ξέρουν πια τι να πιστέψουν.

Παιδιά σε κρίση
Εφιαλτικά τα ευρήματα έρευνας για τις επιπτώσεις της κρίσης στους εφήβους, σύμφωνα με την οποία το 89% των παιδιών βιώνει σοβαρές συνέπειες στην οικογένειά τους και ένα στα τρία παιδιά συζητά με τους γονείς του τη διέξοδο της ξενιτιάς. Τα αθώα θύματα της οικονομικής κατάρρευσης, η γενιά που δεν πρόλαβε ακόμα να ζήσει, οι σημερινοί έφηβοι, είναι καταδικασμένοι να πληρώσουν για όσα έπραξαν ή αμέλησαν να πράξουν οι παλιότεροι.

Απόβαση αγάπης στους ακρίτες
Η Ομάδα Αιγαίου για 18η χρονιά έκανε τον διάπλου του Αιγαίου και κατέδειξε με τον πιο γλαφυρό τρόπο τις ελλείψεις σε υγειονομική περίθαλψη και εκπαιδευτικό υλικό που βασανίζουν τους κατοίκους των ακριτικών νησιών. Η ιδιωτική πρωτοβουλία αναλαμβάνει το ρόλο του κράτους, αλλά δε φτάνει για να «κρύψει» την ανεπάρκειά του, καθώς δεν παρέχει ούτε καν τις στοιχειώδεις υπηρεσίες που υποτίθεται ότι είναι θεμελιώδης υποχρέωσή του.

Κραχ στον τουρισμό
Κατά 30% έχουν μειωθεί μέχρι στιγμής οι κρατήσεις και τουλάχιστον 1,5 εκατομμύριο λιγότεροι τουρίστες θα έρθουν αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Οι εικόνες βιαιοπραγιών, το κλίμα εχθρότητας και η αβεβαιότητα για το μέλλον λειτουργούν αποτρεπτικά για πολλούς και έτσι ένας βασικός πυλώνας της οικονομίας δέχεται ισχυρό πλήγμα στη χειρότερη δυνατή συγκυρία.

Κοινωνία σε αποσύνθεση
Ληστές με καλάσνικοφ, αυτοδικίες πολιτών, ομάδες κρούσης που περιπολούν στις συνοικίες των μεγαλουπόλεων της χώρας και αποδίδουν το νόμο του Λυντς, εικόνες που συνθέτουν ένα αποκρουστικό σκηνικό αποσύνθεσης του κοινωνικού ιστού, με τις κρατικές υπηρεσίες να αδυνατούν να παρέμβουν προληπτικά ή έστω κατασταλτικά. Η διαρραγή της κοινωνίας μόνο δεινά μπορεί να φέρει, με το νόμο της ζούγκλας να επικρατεί.

Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Σεξ, ντραγκς και ροκενρώλλ - το λένε και οι επιστήμονες



Αντιδράσεις έχει προκαλέσει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ολλανδία, σύμφωνα με την οποία έφηβοι και νεαροί ενήλικες που ακούν μουσική –ανεξαρτήτως είδους- σε υψηλή ένταση για μεγάλο χρονικό διάστημα, εκτός από τα προβλήματα στην ακοή τους, έχουν «περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, να γίνουν χρήστες ναρκωτικών ουσιών και να κάνουν σεξουαλικές σχέσεις χωρίς προφύλαξη». 

Οι ειδικοί της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Εράσμους στο Ρότερνταμ  πραγματοποίησαν το πείραμα με κλινικά αποδεκτές μεθόδους, όπως υποστηρίζει η Ινέκε Φόγκελ, μελετώντας ένα δείγμα 944 ατόμων ηλικίας 15 μέχρι και 25 ετών.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν πόση ώρα και πόσο δυνατά άκουγαν μουσική και αν είχαν κάνει χρήση αλκοόλ, ουσιών ή είχαν κάνει μη ασφαλές σεξ και οι ειδικοί συμπέραναν ότι τουλάχιστον μια ώρα ακρόασης στα 89 ντεσιμπέλ, αντίστοιχα δηλαδή του θορύβου μιας χλοοκοπτικής μηχανής, είναι το «όριο».

Άλλοι επιστήμονες πάντως, όπως η Δρ. Σάρον Λέβι, από το τμήμα εφηβικής πρόληψης κατάχρησης ουσιών σε νοσοκομείο των ΗΠΑ διατήρησε τις επιφυλάξεις της, καθώς «η έρευνα των Ολλανδών δεν εντόπισε άμεση σχέση, ούτε έλαβε υπόψη της άλλες παραμέτρους που πιθανόν οδηγούν τους νέους σε τέτοιες συμπεριφορές, όπως ο οικογενειακός και ο κοινωνικός περίγυρος, ή ψυχικά προβλήματα» και κάλεσε τους γονείς να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και να μη βιαστούν να δαιμονοποιήσουν τις μουσικές προτιμήσεις των παιδιών τους.

Οι Ολλανδοί επιστήμονες σημειώνουν ότι η δυνατή μουσική θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ως παράμετρος που πιθανά επηρεάζει και τη συμπεριφορά των εφήβων, αλλά όχι και ως βασικός παράγοντας ανάπτυξης αρνητικών συμπεριφορών.

ΠΗΓΗ: Erasmus MC University Medical Center 

Οι άνδρες προτιμούν τις… χαζές



Οι άνδρες προτιμούν τις… χαζές, τουλάχιστον για μια εφήμερη σχέση και τις έξυπνες γυναίκες για… στεφάνι. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε έρευνα του πανεπιστημίου του Τέξας, σύμφωνα με την οποία οι άνδρες ψάχνουν για γυναίκες που φαίνονται πιο «εύκολες», βασιζόμενοι στην εξωτερική τους εμφάνιση, ή τις συνθήκες της γνωριμίας.

Οι επιστήμονες έδειξαν σε εθελοντές φωτογραφίες γυναικών και με βάση τις απαντήσεις τους, έφτιαξαν έναν κατάλογο, ο οποίος δείχνει και τη «διαθεσιμότητά» τους: Στοιχεία όπως το δάγκωμα των χειλιών, το απλανές βλέμμα, τα αποκαλυπτικά ρούχα, η ανόητη συμπεριφορά  και η εμφανώς μεθυσμένη εμφάνιση μεταξύ άλλων, αποτελούν δείγμα ότι οι συγκεκριμένες γυναίκες είναι πιο «εύκολοι» στόχοι για μια σύντομη ερωτική περιπέτεια.

Αντίθετα, οι ίδιοι άνδρες επέλεγαν εκείνες που φαίνονταν σοβαρές, έξυπνες και δυναμικές στις φωτογραφίες ως υποψήφιες για πιο μόνιμες σχέσεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι τα… σκαλιά της εκκλησίας.

Σύμφωνα με την Κάρι Γκετζ, η οποία επιμελήθηκε της έρευνας, η αντίληψη αυτή έχει βαθιές ρίζες στο υποσυνείδητο του κάθε φύλου: Οι μεν άνδρες δε λαμβάνουν υπόψη τους τις επιπτώσεις μιας επιπόλαιας ερωτικής σχέσης, καθώς οι ορμόνες και η φυσική τους προδιάθεση είναι τέτοια, οι γυναίκες όμως από την άλλη πλευρά λαμβάνουν πολύ σοβαρότερα υπόψη τους τις πιθανές επιπτώσεις μιας τέτοιας εφήμερης σχέσης, από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, μέχρι τη μόλυνση από κάποιο αφροδίσιο νόσημα.

Οι ίδιοι επιστήμονες πάντως πραγματοποίησαν και ένα δεύτερο πείραμα, ως συνέχεια του πρώτου, με το οποίο είδαν ότι οι άνδρες που ήταν πιθανότερο να εκμεταλλευθούν μια γυναίκα που βρίσκεται σε αδυναμία είναι εκείνοι που έχουν μειωμένη αυτοπεποίθηση, έλλειμμα προσωπικότητας και άλλα μειονεκτήματα στην προσωπικότητά τους.

ΠΗΓΗ: University of Texas

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Σούπερ ήρωες κυνηγούν... ναζί


Μια χιουμοριστική προσέγγιση, με τη βοήθεια του photoshop, του Iνδονήσιου φωτογράφου Agan Harahap στο ρόλο των σούπερ ηρώων των κόμικς στους πολέμους των... ανθρώπων τραβάει τα βλέμματα. Ο "κακός" Νταρθ Βέιντερ παρακολουθεί αφ' υψηλού τον Στάλιν, τον Τσέρτσιλ και τον Ρούζβελτ στη διάσκεψη της Γιάλτας, ενώ σε άλλη φωτό ο Κάπτεν Αμέρικα συνομιλεί με τον Χίμμλερ, ένα από τα αρχιτσιράκια του Χίτλερ. 

Ο ευφάνταστος φωτογράφος έβαλε σε διάφορες φωτογραφίες εποχής γνωστούς σούπερ ήρωες, όπως ο Κάπταιν Αμέρικα και ο Σπάιντερμαν, αλλά και κινηματογραφικές προσωπικότητες, όπως ο Νταρθ Βέιντερ, δημιουργώντας ένα απροσδόκητο και αν μη τι άλλο αλλόκοτο αποτέλεσμα.

Για τους φίλους των κόμικς είναι γνωστό ότι πολλοί από τους σούπερ ήρωες είχαν ενεργή συμμετοχή στον πόλεμο κατά του Χίτλερ, τουλάχιστον στο... χαρτί του σκιτσογράφου ή το σελλυλόϊντ του κινηματογράφου.

Διαβάστε εδώ:

Από την απόβαση στη Νορμανδία, τεχνητός ύφαλος


To USS Mohawk, ένα αντιτορπιλλικό που καθελκύστηκε το 1934, είναι διάσημο επειδή ήταν το πλοίο που έστειλε το τελευταίο μετεωρολογικό δελτίο στους Συμμάχους, λίγο πριν ξεκινήσει η απόβαση στη Νορμανδία το 1944.

Σήμερα βρίσκεται αραγμένο και λειτουργεί ως μουσείο, αν και ο χρόνος έχει αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στο σκαρί του, με τη σκουριά να τρώει τα σωθικά του και να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή με βύθιση.

Έτσι οι εντεταλμένοι αποφάσισαν, αφού πρώτα το "καθαρίσουν" από κάθε επιβλαβή για το περιβάλλον ουσία και υλικό, να το βυθίσουν στα ανοιχτά της Φλόριντα των ΗΠΑ, δημιουργώντας έναν ακόμα τεχνητό ύφαλο που θα προσελκύσει αυτοδύτες και τις οικογένειές τους.

Σύμφωνα με μελέτη του τοπικού πανεπιστήμιου, οι αυτοδύτες αφήνουν στην τοπική οικονομία κάθε χρόνο 60 περίπου εκατομμύρια δολλάρια, καθώς τα ναυάγια και ιδίως αυτά που έχουν και ιστορική σημασία, αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης.

Αν όλα πάνε βάσει προγράμματος, η βύθιση του Μόχωκ θα γίνει τον Ιούλιο.

Διαβάστε εδώ:

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Έδωσαν σώμα στα πρόσωπα του νησιού του Πάσχα


Μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι πίστευαν ότι τα Μοάι, τα γιγάντια αινιγματικά πρόσωπα που βρίσκονται στο νησί του Πάσχα στον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν ακριβώς αυτό: Πρόσωπα. Τα 887 διάσημα κεφάλια που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της νήσου του Πάσχα διαθέτουν όμως και… σώμα, καταρρίπτοντας την κοινή πεποίθηση ότι αποτελούσαν απλές προτομές. Σε αυτή την αποκάλυψη προχώρησε αρχαιολογική αποστολή του πανεπιστημίου UCLA των ΗΠΑ, υπό την καθοδήγηση της Τζοάν Βον Τίλμπουργκ, η οποία διεξάγει συστηματικές έρευνες στο νησί από το 1981.

Ήταν Κυριακή του Πάσχα του 1722, όταν Ολλανδοί θαλασσοπόροι πάτησαν το πόδι τους στο πιο απομονωμένο κατοικημένο νησί του Ειρηνικού Ωκεανού. Από τότε πήρε και το όνομα με το οποίο είναι γνωστό το νησί του Πάσχα, ή Ράπα Νούι όπως το έλεγαν οι κάτοικοί του, πριν αποδεκατιστούν από τις ασθένειες που έφεραν οι Ευρωπαίοι και άλλοι εξερευνητές.

Τα Μοάι, όπως έδειξε η αρχαιολογική σκαπάνη, περιλαμβάνουν το σώμα του... κάθε κεφαλιού, απλά είναι θαμμένα, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να γνωρίζουν ότι πρόκειται για ολόκληρα αγάλματα. Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, τα Μοάι άρχισαν να σμιλεύονται το 1100 μ.Χ. μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα. 

Οι έρευνες αποκάλυψαν επίσης πολλά νέα στοιχεία, μεταξύ των οποίων πετρογλυφικά που ίσως φωτίσουν το ρόλο των γιγάντιων αυτών αγαλμάτων, λίθινα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους, αλλά και μεγάλες ποσότητες χρωστικών ουσιών που καταδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα αγάλματα ήταν κατά το παρελθόν βαμμένα με έντονους χρωματισμούς. 

Οι αρχαιολόγοι σκοπεύουν να συνεχίσουν τις ανασκαφές και σε άλλα σημεία του νησιού, έτσι ώστε να αποκτήσουν πληρέστερη εικόνα για τον πολιτισμό που άνθησε για χίλια σχεδόν χρόνια, μέχρι την έλευση των εξερευνητών και των θαλασσοπόρων που οδήγησαν τους δημιουργούς των αγαλμάτων στην εξαφάνισή τους. 

Αρχαία 4.000 ετών στους Δίδυμους Πύργους


302 πήλινες πλάκες με εμπορικές καταγραφές σε σφηνοειδή γραφή, ηλικίας 4.000 ετών οι οποίες εντοπίστηκαν στα έγκατα των Δίδυμων Πύργων και πήραν το 2010 το δρόμο της επιστροφής στο Ιράκ από όπου τις είχαν κλέψει αρχαιοκάπηλοι, αποκαλύπτουν την καθημερινότητα στη Μεσοποταμία τέσσερις χιλιετίες νωρίτερα.

Σύμφωνα με τον αρχαιολόγο του πανεπιστημίου Χάρβαρντ που μελέτησε και αποκρυπτογράφησε τα κείμενα, οι πλάκες ήταν είδος αρχείου ενός αξιωματούχου ονόματι Αράντμου, ο οποίος κατέγραφε όλες τις συναλλαγές που επέβλεπε, για παράδειγμα την αγορά γαϊδουριών και βοοειδών, την παροχή δανείων, ακόμα και με επιτόκιο 33% (!) 

Η διαδικασία συντήρησης των πλακών ήταν επίπονη και μακροχρόνια, αλλά το αποτέλεσμα δικαίωσε τους ειδικούς. Τώρα πλέον, με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών της περιοχής από όπου εικάζεται ότι οι αρχαιοκάπηλοι τις έκλεψαν, οι αρχαιολόγοι ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να εντοπίσουν το ακριβές σημείο που βρέθηκαν. 

Διαβάστε εδώ: 


Αναζητώντας τον κλεμμένο χρυσό των Ιαπώνων


Ερευνητική αποστολή στις Φιλιππίνες πραγματοποίησε καταδύσεις σε βάθος 90 περίπου μέτρων, με στόχο να ταυτοποιήσει ιαπωνικό ναυάγιο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Το Kuda Maru, ένα εμπορικό ατμόπλοιο της εποχής, θεωρείται ότι μετέφερε μεγάλη ποσότητα χρυσού, τον οποίο είχαν κλέψει οι Ιάπωνες από τις Φιλιππίνες, με σκοπό να το μεταφέρουν στη χώρα τους. Το πλοίο όμως βυθίστηκε από τους Αμερικανούς, χωρίς να υπάρξουν επιζώντες.

Με τα χρόνια, η υπόθεση απέκτησε διαστάσεις μύθου, με τις δοξασίες που υποστήριζαν ότι τα φαντάσματα των ναυτικών προστάτευαν το πολύτιμο φορτίο του από επίδοξους κλέφτες να αποκτούν νέα διάσταση μετά την αποτυχημένη απόπειρα ομάδας δυτών να εισχωρήσουν στο αμπάρι του Kuda Maru και τρεις από αυτούς να πνιγούν στα μέσα της δεκαετίας του '90.

Αν και έχει ξαναγίνει απόπειρα εντοπισμού του χρυσού, το μεγάλο βάθος, οι δυσμενείς συνθήκες που περιορίζουν την ορατότητα και η κατάσταση του ναυαγίου καθιστούν την επιχείρηση πολύ δύσκολη.

Οι αυτοδύτες σκοπεύουν να ξαναεπισκεφθούν πάντως το ναυάγιο, ευελπιστώντας ότι τα... φαντάσματα θα τούς επιτρέψουν να βάλουν "χέρι" στο χρυσάφι.

Διαβάστε εδώ: 





Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Όταν η κινητή τηλεφωνία σκοτώνει...


Η κούρσα για μεγαλύτερη κάλυψη στα δίκτυα της κινητής τηλεφωνίας πληρώνεται κυριολεκτικά με το αίμα των εναεριτών, των ανθρώπων εκείνων που σκαρφαλώνουν στις κολώνες και τους πύργους των κεραιών.

Τουλάχιστον 50 εναερίτες, μεταξύ τους και ο εικονιζόμενος Τζαίη Γκίλφορντ, σκοτώθηκαν από το 2003 μέχρι και το 2011 στις ΗΠΑ εν ώρα εργασίας, από πτώσεις, ηλεκτροπληξίες και άλλα ατυχήματα, παραμένουν όμως "αόρατοι" για το σύστημα των μεγάλων εταιρειών κινητής τηλφωνίας, καθώς απασχολούνται από εργολάβους που αναλαμβάνουν την επέκταση ή τη βελτίωση των δικτύων και όχι απευθείας από τις εταιρείες. 

Διαβάστε εδώ: 

Κινέζικες "μαϊμούδες" σε αεροσκάφη των ΗΠΑ



Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη και οπλικά συστήματα τελευταίας γενιάς των ΗΠΑ αποδείχθηκε ότι είναι... μαϊμούδες μέηντ ιν Τσάινα.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε επιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ, η οποία μελέτησε χιλιάδες περιπτώσεις ανταλλακτικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων. Η υπόθεση έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για μια από τις πιο προσοδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, καθώς φαίνεται ότι στο βωμό του κέρδους δε διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά αμφίβολης ποιότητας.

Αν και η έκθεση της επιτροπής ρίχνει την ευθύνη αποκλειστικά στους... Κινέζους, εντύπωση προκαλεί ότι αν και τα μέλη τους αιτήθηκαν βίζα για να πάνε στην ασιατική χώρα ώστε να συναντηθούν με τους εκεί αρμόδιους, η απάντηση ήταν αρνητική με τη δικαιολογία ότι "πιθανόν θα δημιουργούσε πρόβλημα μεταξύ των δύο χωρών". 

Διαβάστε εδώ: 

Ιστορικό μνημείο το ναυάγιο του αεροπλανοφόρου


Ιστορικά μνημεία χαρακτηρίστικαν τα ναυάγια τριών πολεμικών σκάφων επιφανείας του ναυτικού των ΗΠΑ, τα οποία καταβυθίστηκαν σε ναυμαχία με το αυτοκρατορικό ναυτικό της Ιαπωνίας στη Θάλασσα των Κοραλλιών του Ειρηνικού Ωκεανού το 1942 κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.


Πρόκειται για το αεροπλανοφόρο Λέξινγκτον, το συνοδό Σιμς και το Νιόσο, τα οποία βρίσκονται στο βυθό από τις αεροναυτικές επιχειρήσεις των Ιαπώνων. 


Η απόφαση λήφθηκε από την κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία αποφάσισε να τιμήσει με αυτό τον τρόπο τη συνεισφορά των ΗΠΑ κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. 


Διαβάστε εδώ: 

Μετακομίζουν... ναυάγιο


Ένα ναυάγιο του 1574 στον ποταμό Τάμεση της Αγγλίας ετοιμάζονται να... μετακομίσουν  σε νέα τοποθεσία, εντεταλμένοι της ναυτικής αρχαιολογικής εταιρείας της χώρας, σε συνεργασία με αυτοδύτες. 

Στόχος τους είναι να εμπλουτίσουν τη συλλογή υποβρύχιων εκθεμάτων στο Λέστερσιρ, η οποία περιλαμβάνει ναυάγια και αεροπλάνα.

Μεταξύ των αντικειμένων που εντοπίστηκαν στο ναυάγιο και θα μεταφερθούν και εκείνα σε νέα τοποθεσία περιλαμβάνοντα προσωπικά αντικείμενα του πληρώματος και ένα κανόνι με το όνομα του Σερ Τόμας Γκρέσαμ, διάσημου επενδυτή της εποχής και ιδρυτή του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.


Διαβάστε εδώ: 

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Τα αγάλματα της νήσου του Πάσχα βρήκαν... σώμα


Μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι πίστευαν ότι τα Μοάι, τα γιγάντια αινιγματικά πρόσωπα που βρίσκονται στο νησί του Πάσχα στον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν ακριβώς αυτό: Πρόσωπα.

Αρχαιολογική αποστολή από επιστήμονες του πανεπιστημίου του UCLA στις ΗΠΑ αποκάλυψε μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα: Και τα 887 αγάλματα περιλαμβάνουν το σώμα του... κάθε κεφαλιού, απλά είναι θαμμένα, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να γνωρίζουν ότι πρόκειται για ολόκληρα αγάλματα.

Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, τα Μοάι άρχισαν να σμιλεύονται το 1100 μ.Χ. μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα. 

Η αρχαιολογική σκαπάνη αποκάλυψε πολλά νέα δεδομένα, μεταξύ των οποίων εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους, αλλά και μεγάλες ποσότητες χρωστικών ουσιών που καταδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα αγάλματα ήταν κατά το παρελθόν βαμμένα με έντονους χρωματισμούς. 

Διαβάστε εδώ


Στη Θάσο βρήκαν αεροπλάνο του Α' Παγκοσμίου


Τα συντρίμμια του μοναδικού αεροπλάνου του Α' Παγκοσμίου Πολέμου που έχουν μέχρι στιγμής εντοπιστεί στην Ελλάδα βρίσκονται κοντά στην κορυφή του Προφήτη Ηλία στη Θάσο.

Στο νησί του Βορείου Αιγαίου βρέθηκαν τα ίχνη της τελευταίας πτήσης του 32χρονου Καναδού πιλότου Ουόρνερ Χάτσινς Πίμπερντι, ο οποίος χάθηκε για πάντα το 1917.


Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι επιβεβαίωσαν το "μύθο" περί πτώσης αεροπλάνου στο βουνό, στην απότομη πλαγιά υπάρχουν ακόμα κάποια σκουριασμένα σίδερα που ανήκαν στο Σόπουιθ Κάμελ του Πίμπερντι και όχι σε ένα Νιούπορτ, όπως επιβεβαίωσαν ειδικοί εμπειρογνώμονες. 


Αποστολή εντόπισε αρκετά συντρίμμια και πλέον σκοπεύει να προχωρήσει σε εκτεταμένες έρευνες εντοπισμού των λειψάνων του πιλότου, ο οποίος σκοτώθηκε επιστρε΄φοντας από αναγνωριστική πτήση στην Ανατολική Μακεδονία. 

Διαβάστε εδώ:

80 χρόνια από τη βύθιση του υποβρύχιου αεροπλανοφόρου


Φέτος συμπληρώνονται 80 χρόνια από τη βύθιση του HMS M2, ένα βρετανικό υποβρύχιο αεροπλανοφόρο που χάθηκε για πάντα στις 26 Ιανουαρίου 1932, κατά τη διάρκεια ασκήσεων.

Ένα από τα 4 της κλάσης του το Μ2 ήταν μήκους 90 μέτρων, τεράστιο για την εποχή του και διέθετε υδατοστεγές υπόστεγο, το οποίο φιλοξενούσε ένα υδροπλάνο που εκτελούσε αναγνωριστικές πτήσεις.


Το ατύχημα προκλήθηκε, όπως αναφέρουν μαρτυρίες της εποχής βασισμένες σε καταδύσεις ανδρών του πολεμικού ναυτικού της χώρας, όταν οι πόρτες του υπόστεγου άνοιξαν -άγνωστο πως- κατά τη διάρκεια της κατάδυσης.

Και τα 60 μέλη του πληρώματος χάθηκαν με το υποβρύχιο αεροπλανοφόρο, βάζοντας στο αρχείο τα σχέδια για επέκταση του σχεδίου ύπαρξης αεροπλάνων πάνω σε υποβρύχια. 

Αυτοδύτες αναμένουν άδεια από τις αρμόδιες αρχές για να καταδυθούν στο ναυάγιο και να αποτίσουν φόρο τιμής στους άτυχους ναυτικούς, αλλά και να βρουν πιθανότατα απαντήσεις στο ερώτημα γιατί άνοιξε η πόρτα του υπόστεγου. 

Διαβάστε εδώ: 

Αρχίζει η ανέλκυση του Costa Concordia


Η επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia, του κρουαζιερόπλοιου που ημιβυθίστηκε στις ακτές του νησιού Τζίλιο στην Ιταλία, αρχίζει τις επόμενες ημέρες.


Το κόστος θα ξεπεράσει τα 230 εκατομμύρια ευρώ και η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες, ίσως και ένα χρόνο μέχρι το μήκους 290 μέτρων πλοίο να μεταφερθεί στο Λιβόρνο, όπου και θα διαλυθεί πριν πουληθεί για παλιοσίδερα.




Διαβάστε εδώ: 

Σιδερένια φτερά κάτω από την άμμο της Σαχάρας




Η έρημος ξέρει να κρατάει καλά φυλαγμένα τα μυστικά της για δεκαετίες, έρχεται όμως η στιγμή που ψήγματα της Ιστορίας αποκαλύπτονται από ένα καπρίτσιο της μοίρας. Η είδηση της ανακάλυψης από Πολωνό υπάλληλο πετρελαϊκής εταιρείας ενός αμερικανικής κατασκευής καταδιωκτικού του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην έρημο της Σαχάρας, 70 χρόνια μετά την αναγκαστική του προσγείωση, πιθανότατα λόγω μηχανικής βλάβης ή έλλειψης καυσίμων, είναι το τελευταίο μέχρι σήμερα τεκμήριο των μαχών που διεξάχθηκαν στη Βόρειο Αφρική την περίοδο εκείνη.

Το «Κίτιχοκ» που επέστρεψε μετά από 70 χρόνια
Ο 24χρονος Βρετανός πιλότος του Ρ40 «Κίτιχοκ», Ντένις Κόπινγκ διασώθηκε από την προσγείωση τον Ιούνιο του 1942, έμελλε όμως να χαθεί στην απεραντοσύνη της ερήμου, καθώς απείχε περίπου 300 χιλιόμετρα από τον κοντινότερο οικισμό. Το αεροσκάφος του έμεινε κρυμμένο στους αμμόλοφους και ο τυχαίος εντοπισμός του φώτισε μια άγνωστη πλευρά της πολεμικής ιστορίας της περιόδου. Ήδη οι αρμόδιες αρχές της Αιγύπτου και της Βρετανίας συνεργάζονται για να διασφαλίσουν ότι το αεροσκάφος θα μεταφερθεί για να συντηρηθεί και να εκτεθεί σε κάποιο μουσείο, πριν οι βάνδαλοι αφαιρέσουν κάθε πολύτιμο για εκείνους αντικείμενο, στερώντας έτσι τη δυνατότητα διάσωσης μιας «χρονοκάψουλας» που διατηρήθηκε ακέραια στην αγκαλιά της Σαχάρας για 70 χρόνια.

ΒΟΧ 1
Η απίστευτη ιστορία του Lady Be Good
Η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασία στην υπόθεση ενός αμερικανικού βομβαρδιστικού Β24, με το χαϊδευτικό όνομα “Lady Be Good”, το οποίο χάθηκε μαζί με το εννιαμελές πλήρωμά του στην πρώτη, η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία, αποστολή του. Πέπλο μυστηρίου κάλυπτε για δεκαπέντε χρόνια την εξαφάνιση του Β24, το οποίο συμμετείχε τον Απρίλιο του 1943 σε αποστολή βομβαρδισμού της Νάπολι στην Ιταλία, από τα παράλια της Λιβύης όπου ήταν η βάση του. Οι αρμόδιοι θεώρησαν ότι το βομβαρδιστικό είχε καταπέσει κάπου στη Μεσόγειο και η υπόθεση είχε κλείσει, μέχρι το Νοέμβριο του 1958, όταν Βρετανοί υπάλληλοι πετρελαϊκής εταιρείας βρήκαν σε απόσταση 700 περίπου χιλιομέτρων από τα παράλια της Λιβύης τα συντρίμμια του αεροσκάφους.

Αμέσως ειδοποίησαν τις αρχές, οι οποίες όμως δεν ασχολήθηκαν με την υπόθεση, καθώς δεν υπήρχε καμία αναφορά για απώλεια κάποιου αεροπλάνου τόσο βαθιά στην ενδοχώρα. Έπρεπε να περάσει ένας ακόμα χρόνος, μέχρι να οργανωθεί αποστολή έρευνας στο σημείο της συντριβής, η οποία αποκάλυψε το μέγεθος της τραγωδίας. Από λάθος πλοήγησης και θεωρώντας ότι πετάει ακόμα πάνω από τη Μεσόγειο συνέχισε την πορεία του. Το πλήρωμα αποφάσισε να πηδήξει με αλεξίπτωτα από το αεροσκάφος, το οποίο προσγειώθηκε ακυβέρνητο. Τα οκτώ από τα εννιά μέλη του επέζησαν και άρχισαν μια μαρτυρική πορεία στο άγνωστο, με μόνο εφόδιο ένα παγούρι νερό. Μετά από μερικές ημέρες άρχισαν να καταρρέουν, με το ημερολόγιο του συγκυβερνήτη να περιγράφει μέσα από τις σελίδες του το δράμα τους. Τελικά, τα μουμιοποιημένα πτώματα εντοπίστηκαν σε απόσταση 130 περίπου χιλιομέτρων από το σημείο της πτώσης του αεροσκάφους, με την τελευταία καταγραφή του ημερολογίου στις 12 Απριλίου του 1943 να αναφέρει «ακόμα καμία βοήθεια, πολύ κρύα νύχτα». Τα συντρίμμια του αεροσκάφους μεταφέρθηκαν σε βάση στο Τομπρούκ της Λιβύης, όπου παραμένουν μέχρι σήμερα.

ΒΟΧ 2
Το γερμανικό καταδιωκτικό του συνιδρυτή της Microsoft
Ο συνιδρυτής της Microsoft Πολ Άλλεν είναι ένας εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος, με χόμπι μεταξύ άλλων τη συλλογή αεροσκαφών. Το "διαμάντι στο στέμμα" της συλλογής του είναι αναμφισβήτητα ένα γερμανικό καταδιωκτικό Focke Wulf 190 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Γυρίζουμε πίσω στον Ιούλιο του 1943, στο Ανατολικό Μέτωπο, το μέτωπο των πιο σκληρών μαχών μεταξύ ναζί και σοβιετικών στην περιοχή του Λένινγκραντ, τη σημερινή Αγία Πετρούπολη. Ο πιλότος Πάουλ Ρέτς ετοιμάζεται για μια ακόμα αποστολή, την προσβολή ενός θωρακισμένου τραίνου των Ρώσων που μετέφερε οπλισμό, στρατιώτες και τρόφιμα στην αποκλεισμένη από τους Γερμανούς πόλη. Μετά από εφορμήσεις στο τραίνο, ο πιλότος διαπιστώνει ότι η μηχανή του "κρατάει" και αναγκάζεται να το προσγειώσει σε δασώδη έκταση. Ο ίδιος καταφέρνει να διασωθεί, αλλά πέφτει στα χέρια των σοβιετικών και παραμένει αιχμάλωτός τους μέχρι το 1949, 4 χρόνια μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Το 1989, έκπληκτοι κάποιοι ερευνητές εντοπίζουν στο δάσος το αεροσκάφος, το οποίο όχι μόνο διασώζεται σε άριστη κατάσταση, αλλά βρίσκουν ακόμα και το δερμάτινο σκούφο του πιλότου, όπως το είχε αφήσει στο κάθισμα του αεροσκάφους.

Μετά από αλλεπάλληλες αγοραπωλησίες, το αεροσκάφος καταλήγει τελικά στα χέρια του Άλλεν. Αρχίζει η διαδικασία επισκευής του και εξετάζεται η δυνατότητα να είναι πτητικά κατάλληλο. Φτάνουμε στο 2010, το FW 190 είναι πλέον έτοιμο, ακριβώς όπως ήταν στην τελευταία του πτήση. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια και το αεροσκάφος του Άλλεν γίνεται ένα από τα ελάχιστα του τύπου του που πετάει ακόμα, 70 και πλέον χρόνια μετά την τελευταία του αποστολή. Σήμερα το αεροσκάφος βρίσκεται στο ιδιωτικό μουσείο του Πολ Άλλεν και κάνει κάποιες πτήσεις, με τη μηχανή του να βρυχάται θυμίζοντας αλλοτινές εποχές.