Translate

Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Το Dornier 24 και τα 70 παιδιά που χάθηκαν


Ένα γερμανικό υδροπλάνο Dornier 24, το οποίο κατέπεσε σε λίμνη της Πολωνίας το Μάρτιο του 1945 κατά την υποχώρηση των ναζί λόγω της προέλασης του Κόκκινου Στρατού στο Ανατολικό Μέτωπο, κρύβει μια δραματική σελίδα της ιστορίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Παρόμοιο με το Do24 της Πολωνίας το εικονιζόμενο, από το οποίο διασώζονται η άτρακτος και οι πλευρικοί πλωτήρες 

Αν και το αεροσκάφος μπορούσε να πετάξει με μέγιστο αριθμό επιβατών τα 14 άτομα, περισσότερα από 70 παιδιά στοιβάχτηκαν σε αυτό, στην απέλπιδη απόπειρα των συγγενών τους να τα στείλουν μακριά από την πρώτη γραμμή που απείχε λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα σπίτια τους. 


Η κατάληξη ήταν τραγική: Το Do24 δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και συνετρίβη στη λίμνη Resko Przymorskie της σημερινής Πολωνίας, η οποία την εποχή εκείνη τελούσε υπό ναζιστική κατοχή. Κανένα από τα 70 παιδιά, ούτε από τα 4 μέλη του πληρώματος κατάφεραν να επιζήσουν. 


Σήμερα, Γερμανοί και Πολωνοί συνεργάζονται για να ανελκύσουν τα συντρίμμια και τις σορούς των παιδιών, έτσι ώστε να τιμήσουν την άδικη θυσία τους. Το σημείο έχει ήδη εντοπιστεί, οι αρμόδιοι όμως θέλουν να προχωρήσουν σε συστηματική καταγραφή του βυθού, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αρτιότητα της επιχείρησης ανέλκυσης. 


Διαβάστε εδώ: http://www.irishtimes.com/newspaper/world/2012/0414/1224314729070.html


και εδώ: http://kindervonkamp.de/





Δύτες βρήκαν χαμένη πόλη των Μάγια


Θυμίζει ταινία με τον Ιντιάνα Τζόουνς, η πραγματικότητα όμως ξεπερνάει το Χόλιγουντ. Μια χαμένη πόλη των Μάγια, η οποία βρίσκεται στον πυθμένα μιας λίμνης στη Γουατεμάλα συναρπάζει τους αρχαιολόγους και τους ιστορικούς. Πρόκειται για την πόλη Σαμαμπάζ, στη λίμνη Ατιτλάν, 230 περίπου χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας.


Το 2009 ομάδα αυτοδυτών εξερευνούσε την ηφαιστειογενή λίμνη, ψάχνοντας για στοιχεία που θα επιβεβαίωναν τους μύθους για την ύπαρξη μιας πόλης που χάθηκε κάτω από τα νερά της πριν από 2.000 σχεδόν χρόνια.




Η έκπληξή τους ήταν μεγάλη όταν βρήκαν πλήθος καθημερινών αντικειμένων, αλλά και μεγαλιθικών μνημείων, δρόμων και λαξευμένων βράχων. Η επικρατούσα θεωρία αναφέρει ότι η πόλη ήταν λατρευτικό κέντρο των Μάγια και λόγω ηφαιστειακής έκρηξης, σεισμού ή κατολίσθησης, καταποντίστηκε σε βάθος 25 περίπου μέτρων το 250 μ.Χ.




Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η παρααγωγή ενός ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει τις έρευνες και καταγράφει τα σενάρια για τη Σαμαμπάζ. 


Δείτε εδώ: 


Η ιστορία ενός ιαπωνικού λαβάρου του Β' Παγκοσμίου


Ο 86χρονος Κεν Καν, ναύτης σε αποβατικό σκάφος των ΗΠΑ κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ανέσυρε από την αποθήκη του ένα κουτί με ενθύμια από τις φονικές μάχες στα νησιά του Ειρηνικού. Μεταξύ άλλων αντικειμένων, είναι και μια ιαπωνική σημαία με ευχές και προσευχές, την οποία είχε βρει πάνω σε ένα πτώμα Ιάπωνα στρατιώτη. 




Τέτοιες σημαίες ήταν συνήθως το κατευόδιο των οικογενειών προς τους στρατιώτες που έφευγαν για το μέτωπο και είτε τις έδεναν στις ξιφολόγχες τους, είτε τις φορούσαν μέσα από το χιτώνιό τους για να τους προστατεύει από τις εχθρικές σφαίρες. Ο άγνωστος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης σημαίας πάντως δεν είχε τύχη, καθώς σκοτώθηκε σε κάποια ακτή από τους Αμερικανούς. 




Πριν από λίγες μέρες, θέλησε να επιστρέψει το λάβαρο στους οικείους του νεκρού, έτσι ώστε να βάλει τέλος σε μια ιστορία που τον απασχολεί εδώ και 70 σχεδόν χρόνια. Δυστυχώς όμως δεν υπήρχε πουθενά γραμμένο το όνομα του άτυχου Ιάπωνα, έτσι ώστε να ταυτοποιηθεί η 
οικογένειά του. 


Ο Κεν Καν είχε και άλλα αναμνηστικά στο σεντούκι του, όπως ένα φυλλάδιο για την αεροπορία του ανατέλλοντος ηλίου, ένα χαρτί με προσευχές και ποιήματα και ένα φυλλάδιο που έριχναν τα αμερικανικά αεροσκάφη προτρέποντας τους Ιάπωνες να παραδοθούν για να αποφύγουν το θάνατο. 




Δείτε εδώ: http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2012/04/japanese_flag_ken_kann_wwii.html

Αποκαλύπτεται το πιο... βόρειο ναυάγιο της Γης


Το HMS Breadalbane είναι το πιο... βόρειο ναυάγιο της Γης. Βυθίστηκε τον Αύγουστο του 1853, όταν παγιδεύτηκε στους πάγους του Βορειοδυτικού περάσματος, στον Αρκτικό κύκλο. Το πλήρωμά του διασώθηκε, αλλά το πλοίο κατέληξε σε βάθος 105 μέτρων.


Εντοπίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του '80 αλλά μόλις πριν από λίγες ημέρες οργανώθηκε αποστολή καταγραφής της κατάστασής του. Η έκπληξη των μελών της αποστολής που πόντισαν κάμερες και ηχοβολιστικές συσκευές ήταν μεγάλη, καθώς διαπίστωσαν ότι το Μπρενταλμπέην διατηρείται σε άριστη κατάσταση, λόγω των συνθηκών που επικρατούν στο βυθό.




Δεδομένης της ιστορικής σημασίας του ναυαγίου, οι Καναδοί σκοπεύουν να το  "χαρτογραφήσουν" από κάθε οπτική γωνιά, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρες αρχείο, 170 σχεδόν χρόνια μετά τη βύθισή του, ενώ έχουν ήδη ανελκύσει κάποια τμήματά του, όπως το τιμόνι του, για να εκτεθούν σε μουσείο της χώρας. 





Τιτανικός: Ρούχα και παπούτσια, μάρτυρες της τραγωδίας



Εκατό χρόνια μετά τη βύθιση του Τιτανικού, φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία Ωκεάνιας και Ατμοσφαιρικής Διαχείρισης των Η.Π.Α. (ΝΟΑΑ) από την άβυσσο των 3.800 περίπου μέτρων που αναπαύεται το ναυάγιο, στοιχειώνουν τις μνήμες και θυμίζουν την ανθρώπινη πλευρά της καταστροφής.


Αν και τα θύματα μεταξύ των επιβατών και του πληρώματος ξεπέρασαν τους 1500, μόλις 340 περίπου πτώματα περισυλλέχθηκαν από τα πλοία που έσπευσαν στο σημείο της καταστροφής. Περισσότεροι από 1100 άνθρωποι ακολούθησαν τον Τιτανικό στην πορεία του προς το βυθό, καθιστώντας τον την τελευταία κατοικία τους. Η ειρωνεία είναι ότι το διάσημο ναυάγιο χαρακτηρίστηκε «μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς» από την Ουνέσκο μόλις πριν από λίγες ημέρες, απαγορεύοντας πλέον την ανέλκυση αντικειμένων από αυτό, μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα πρακτική που έχει φέρει στην επιφάνεια χιλιάδες αντικείμενα από την άβυσσο και εκατομμύρια δολάρια στις τσέπες των σύγχρονων… τυμβωρύχων.


Οι ανέκδοτες μέχρι πρόσφατα φωτογραφίες προέρχονται από υποβρύχια που καταδύθηκαν το 2004 και το 2010 και καταγράφουν τις τελευταίες δραματικές στιγμές που έζησαν οι επιβάτες και το πλήρωμα του υπερωκεάνιου, πριν χαθούν για πάντα στα παγωμένα νερά του Βόρειου Ατλαντικού. Κάποια ζευγάρια παπούτσια, ένα σακάκι, μερικά κέρματα και άλλα προσωπικά αντικείμενα βρίσκονται στο λεπτό ίζημα του βυθού, εκεί ακριβώς που είναι η τελευταία κατοικία των ιδιοκτητών τους.


«Η θέση των παπουτσιών και των άλλων αντικειμένων δεν μπορεί να είναι προϊόν σύμπτωσης, αλλά υποδεικνύουν το σημείο που βρέθηκαν στο βυθό τα θύματα», σχολίασε ο Τζέιμς Ντελγκάντο, διευθυντής της υπηρεσίας ενάλιας κληρονομιάς της ΝΟΑΑ και συμπλήρωσε: «Η παρουσία τους αποτελεί το πιο δυνατό στοιχείο που θυμίζει το κόστος του ναυαγίου σε ανθρώπινες ζωές, κάτι που μερικές φορές ξεχνάμε λόγω της μυθολογίας που συνοδεύει τον Τιτανικό».

Ο διάσημος σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει καταδυθεί 33 φορές με υποβρύχιο στο ναυάγιο δεν εντόπισε ανθρώπινα λείψανα, αν και ο ίδιος είχε τραβήξει φωτογραφίες αντικειμένων που κάποτε ανήκαν σε επιβάτες του. Ο ωκεανογράφος Μπομπ Μπάλαρντ, ο πρώτος που εντόπισε το ναυάγιο, εξήγησε ότι είναι πολύ πιθανό να βρεθούν περισσότερα λείψανα στα έγκατα του Τιτανικού, καθώς η απουσία οξυγόνου και μικροοργανισμών που αποσυνθέτουν κάθε οργανική ύλη πιθανόν να έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των λειψάνων των νεκρών.


Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Εντόπισαν 12 θαμμένα Σπιτφάιρ στη Μιανμάρ


Τουλάχιστον 12 καταδιωκτικά αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, τύπου Σπιτφάιρ Mk XIV, εντόπισε θαμμένα σε παλιό αεροδρόμιο Βρετανός συλλέκτης και ερασιτέχνης αρχαιολόγος στη Μιανμάρ, την πρώην Βιρμανία.


Αξιοποιώντας πληροφορίες για την ύπαρξή τους, διαπίστωσε ότι τουλάχιστον 20 αεροσκάφη θάφτηκαν τον Αύγουστο του 1945 ως "πλεονάζον υλικό".


Από τα τουλάχιστον 20.000 καταδιωκτικά Σπιτφάιρ που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, μόλις 35 παραμένουν σε πτητική κατάσταση.


Στόχος πλέον είναι η ανασκαφή, η συντήρηση και η έκθεση των αεροσκαφών που εντοπίστηκαν στη χώρα της Ασίας.


Δείτε εδώ: http://www.defencemanagement.com/news_story.asp?id=19466

Βρήκαν ανθρώπινα λείψανα στον Τιτανικό


Φωτογραφικά ντοκουμέντα από το ναυάγιο του Τιτανικού, δείχνουν ίχνη από ανθρώπινα λείψανα διεσπαρμένα στο βυθό, με την πιθανότητα να υπάρχουν ακόμα περισσότερα στο εσωτερικό του.


Φωτογραφία που τραβήχτηκε σε αποστολή το 2004 δείχνει ένα ζευγάρι παπουτσιών και ένα παλτό, σε θέσεις που καταδεικνύουν ότι κάποτε ένας άνθρωπος ακολούθησε το διάσημο πλοίο στην πορεία του στην άβυσσο. 


Σε αποστολή του 2010 το μη επανδρωμένο υποβρύχιο ανέσυρε ένα δαχτυλίδι με κομμάτι από το δάχτυλο που το φορούσε, μια μακάβρια ανακάλυψη που ανάγκασε τους επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας να χαρακτηρίσει το σημείο που βρέθηκε ως "εκτός ορίων" για μελλοντικές αποστολές, από σεβασμό στα 1517 θύματα του ναυαγίου. Οι ίδιοι αποφάσισαν να θάψουν το εύρημα στο βυθό και να μην το ανασύρουν στην επιφάνεια. 


Ο Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει "επισκεφθεί" το ναυάγιο 33 φορές δήλωσε ότι ποτέ του δεν είδε ανθρώπινα λείψανα, αν και η ύπαρξη παπουτσιών και άλλων προσωπικών αντικειμένων είναι ίσως τα μόνα "πειστήρια" που πιστοποιούν ότι εκείνο το βράδυ της 14ης προς την 15η Απριλίου του 1912, πολλά θύματα παρασύρθηκαν στην άβυσσο. 




Αρχαιολόγοι πάντως επισημαίνουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να υπάρχουν κόκαλα στο ίζημα του βυθού, καθώς η απουσία οξυγόνου και ρευμάτων "ευνοεί" τη διατήρησή τους. 


Διαβάστε εδώ: http://www.newsday.com/news/nation/officials-human-remains-at-titanic-shipwreck-site-1.3661789

Οι Έλληνες του Τιτανικού



Ευχαριστώ τη φίλη και συνάδελφο Ελένη Βέργου για την άδεια αναδημοσίευσης.

Μπορεί οι περισσότεροι να γνωρίζουν την ιστορία των επιβατών του Τιτανικού Τζακ και Ρόουζ, όπως την φαντάστηκε ο Τζέιμς Κάμερον,  λίγοι, όμως, γνωρίζουν ότι στο πιο διάσημο ναυάγιο του κόσμου υπήρχαν και Έλληνες επιβάτες. Οι τέσσερις άντρες κατάγονταν όλοι από το χωριό Άγιος Σώστης της Μεσσηνίας και κανένας τους δεν κατάφερε να επιζήσει.
         
Όλοι οι νεαροί άντρες ξεκίνησαν το ταξίδι τους προς τις ΗΠΑ, με την ελπίδα ότι θα καταφέρουν να χτίσουν μια καλύτερη ζωή για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.  

Ο 30χρονος Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ήταν ο μεγαλύτερος από τους Έλληνες επιβάτες του Τιτανικού και ο μόνος που είχε σχέση με τις ΗΠΑ. Σύμφωνα όλα όσα έχουν γίνει γνωστά, ο Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ήταν ιδιοκτήτης ενός μικρού εργοστασίου στη Νέα Υόρκη και είχε επιστρέψει στην Ελλάδα για να δει από κοντά τη βάπτιση του γιου του. 

Παρά τα παρακάλια της συζύγου του, λίγες ημέρες μετά αποφάσισε να επιστρέψει και πάλι στη Γη της επαγγελίας. Μαζί του αποφάσισαν να ταξιδέψουν και οι δύο άλλοι συντοπίτες του, οι αδελφοί Χρονόπουλοι. 

Ο μεγαλύτερος αδελφός, ο Απόστολος Χρονόπουλος ήταν 26 ετών και ήταν εργάτης. Ο νεαρός άντρας επιβιβάστηκε στον Τιτανικό από το Χερβούργο μαζί με τον 19χρονο αδελφό του Δημήτρη. Καθότι και τα δύο αδέλφια ήταν επιβάτες της τρίτης θέσης, οι σοροί τους δεν βρέθηκαν ποτέ. Αντίθετα, το άψυχο σώμα του Παναγιώτη Λυμπερόπουλου εντοπίστηκε από τους ναύτες του πλοίου «Mackay Bennett» και αναγνωρίστηκε. 

Ο Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να επιβιβαστεί σε μια από τις σωστικές λέμβους, και αυτό επειδή μιλούσε αγγλικά και κατάφερε να φτάσει μέχρι το κατάστρωμα. Η σωστική αυτή λέμβος, όμως, βρέθηκε πολύ αργά και οι επιβάτες είχαν ήδη πεθάνει από ασιτία.

Ο τελευταίος Έλληνας επιβάτης του Τιτανικού ήταν ο επίσης 19χρονος Βασίλειος Καταβέλης, ο οποίος ήλπιζε ότι θα καταφέρει να φτάσει στο Μιλγουόκι των ΗΠΑ. Η σωρός του εντοπίστηκε από τα σωστικά συνεργεία και πάνω της βρέθηκε ένα εισιτήριο τρένου από την Νέα Υόρκη προς το Μιλγουόκι, ένας μικρός καθρέπτης, δύο σημειωματάρια, μια χτένα και ένα κλειδί. Μάλιστα, τα προσωπικά του αντικείμενα παραδόθηκαν στα αδέλφια του Πέτρο, Παναγιώτη και Λαμπρινή στο λιμάνι του Πειραιά λίγο καιρό αργότερα.

 Η τραγική ειρωνεία είναι, ότι τόσο ο Λυμπερόπουλος όσο και ο Καταβέλης άλλαξαν τα εισιτήριά τους για να μπορέσουν να ταξιδέψουν μαζί με τους δύο αδελφούς. Στο ορεινό χωριό του Αγίου Σώστη στη Μεσσηνία, υπάρχει ένα μικρό μνημείο για τους τέσσερις άντρες-θύματα του Τιτανικού. 

«Εις μνήμην των τεσσάρων Ελλήνων θυμάτων του Τιτανικού του έτους 1912 αναζητούντων καλυτέραν τύχην εις ΗΠΑ δι’ εαυτούς και οικογενείας των. Βασιλείου Γ. Καταβέλου - Παναγιώτου Κ. Λυμπερόπουλου - Αποστόλου Μ. Χρονόπουλου - Δημητρίου Μ. Χρονόπουλου» γράφει το μνημείο, που δημιουργήθηκε το 2001.

200.000 αρχεία του Τιτανικού στο Διαδίκτυο

Περισσότερα από 200.000 αρχεία για τον Τιτανικό ανέβασε στο διαδίκτυο η βρετανική ιστοσελίδα Ancestry.co.uk, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη βύθιση του πλοίου. Ανάμεσα στα έγγραφα και τις φωτογραφίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες για τους 1.500 νεκρούς αλλά και τους επιζώντες του ναυαγίου. Την ίδια ώρα, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας κατάφεραν να αποκτήσουν και τη διαθήκη του καπετάνιου Έντουαρντ Τζ. Σμίθ αλλά και δύο γνωστών Αμερικανών επιχειρηματιών της εποχής, του Μπένταμιν Γκούγκενχαϊμ και του Τζον Τζέικομπ Άστορ.

Ρομπότ-εργασίες συντήρησης

Υποβρύχια ρομπότ ελπίζει ότι θα καταφέρει να στείλει στον Τιτανικό για να πραγματοποιήσουν εργασίες συντήρησης ο καθηγητής Ρόμπερτ Μπάλαρντ, ο εξερευνητής που κατάφερε να εντοπίσει το πλοίο τον Σεπτέμβριο του 1985. Ο καθηγητής ωκεανολογίας από το πανεπιστήμιο του Ρόουντ Άιλαντ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ζητήσει άδεια από τις αμερικανικές αρχές για να ξεκινήσει αυτό το ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα τέσσερα χιλιόμετρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο καθηγητής Μπάλαρντ τονίζει ότι αποικίες…βακτηρίων, οι οποίες τρέφονταν από τις σoρούς των νεκρών αλλά και τα σκουπίδια, έχουν αρχίσει να καταστρέφουν το πλοίο. Τα ειδικά ρομπότ θα προσπαθήσουν να καθαρίσουν το σκελετό του Τιτανικού και να τον επικαλύψουν με ειδική προστατευτική μπογιά, η οποία χρησιμοποιείται για να διατηρούνται τα πετρελαιοφόρα. Ο καθηγητής Μπάλαρντ τονίζει ότι οι εργασίες αυτές είναι απαραίτητες γιατί διαφορετικά, το σκαρί του καραβιού θα ανοίξει και το καλά διατηρημένο εσωτερικό του Τιτανικού θα βρεθεί εντελώς εκτεθειμένο. Μάλιστα, σε συνέντευξή του ανέφερε ότι το ναυάγιο πεθαίνει από την…αγάπη, δηλαδή από τα διάφορα μικρά υποβρύχια που έχουν ξεκινήσει να μεταφέρουν τουρίστες στο σημείο το τελευταίο διάστημα. Οι διοργανωτές των εκδρομών αυτών απαντούν ότι τα μικρά υποβρύχια, τα οποία δεν πλησιάζουν και τόσο κοντά στο ναυάγιο, δεν καταστρέφουν ούτε στο ελάχιστο το ναυάγιο. Εδώ και μερικές εβδομάδες, ο Τιτανικός συγκαταλέγεται ανάμεσα υποθαλάσσια μνημεία, που προστατεύονται από την Ουνέσκο. 

Κρουαζιέρα 100 χρόνια μετά

Τα…απόνερα του Τιτανικού ακολουθούν 100 χρόνια μετά τη βύθισή του πλοίου συγγενείς των επιβατών. Άνθρωποι από 28 διαφορετικές χώρες έκλεισαν εισιτήρια σε αυτή την κρουαζιέρα, πληρώνοντας από 3.399 έως 7.281 ευρώ το άτομο. Στο πλοίο Μπάλμοραλ, το οποίο ξεκίνησε το ταξίδι του την Κυριακή, επιβιβάστηκαν και πολλοί συγγραφείς και ιστορικοί. Κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας, οι παρευρισκόμενοι θα παρακολουθήσουν ομιλίες για τον Τιτανικό και το ταξίδι του, οι οποίες θα παρουσιαστούν από ειδικούς. Ένας από αυτούς είναι και ο Φίλιπ Λίτλτζον, εγγονός ενός επιζώντα του ναυαγίου. Ο καθηγητής Λίτλτζον ανέφερε ότι πιστεύει ότι ο παππούς του θα ήταν ιδιαίτερα υπερήφανος εάν γνώριζε ότι η ιστορία του συνεχίζει να είναι ζωντανή τόσα χρόνια μετά το θάνατό του. «Θα είναι μια ιδιαίτερα συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή για εμένα όταν θα φτάσουμε κοντά στο ναυάγιο, όπου εγώ βούτηξα το 2001 και όπου πολλά χρόνια νωρίτερα, ο παππούς μου έφευγε κάνοντας κουπί πάνω στη λέμβο νούμερο 13» ανέφερε ο κ. Λίτλτζον. Το Μπάλμοραλ ανήκει στην εταιρία Fred Olsen Cruise Lines, θυγατρική της Harland and Wolff, η οποία είχε κατασκευάσει τον «αβύθιστο» Τιτανικό. Οι διοργανωτές της θέλησαν να αναδημιουργήσουν την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο πλοίο και έτσι έχουν αντιγράψει το μενού και έχουν ζωντανή ορχήστρα, που παίζει μουσική της εποχής.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Νέα στοιχεία για τη βύθιση του υποβρυχίου USS Scorpion


Το πυρηνοκίνητο υποβρύχιο USS Scorpion χάθηκε το 1968, παρασέρνοντας στην άβυσσο και τα 99 μέλη του πληρώματός του. 


Βρίσκεται σε βάθος περίπου 3.420 μέτρων, 400 μίλια νοτίως των Αζορών, στη μέση σχεδόν του Ατλαντικού Ωκεανού.




Παρά τις έρευνες για τα αίτια του ναυαγίου, η επίσημη θέση είναι ότι "δεν κατέστη δυνατόν να διαπιστωθούν πέραν πάσης αμφιβολίας", γεγονός που έδωσε ώθηση σε διάφορες υποθέσεις και σενάρια για το χαμό του υποβρυχίου και του πληρώματός του.


Κάποιοι υποστηρίζουν ακόμα και σήμερα ότι έπεσε θύμα εχθρικής ενέργειας από σοβιετικό υποβρύχιο, άλλοι ότι εξερράγη κάποια τορπίλη στο εσωτερικό του και μερικοί ότι η καταστροφή οφείλεται σε ελαττωματική... τουαλέτα του υποβρυχίου, η οποία προκάλεσε ξαφνική εισροή υδάτων.




Ακόμα και ο Μπόμπ Μπάλλαρντ,  διάσημος για τον εντοπισμό του Τιτανικού και του γερμανικού θωρηκτού Μπίσμαρκ, είχε εξετάσει τα συντρίμμια του υποβρυχίου με ειδικό εξοπλισμό το 1985, χωρίς όμως να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια.




Αυτές τις ημέρες, οικογένειες των μελών του πληρώματος, σε συνεργασία με ερευνητές και επιστήμονες φωτίζουν μια άλλη πτυχή που πιθανόν να διαλευκάνει το μυστήριο. Σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από την εξέταση οπτικού υλικού από το ναυάγιο, ο άξονας της προπέλας του υποβρυχίου φαίνεται ότι έχει αποκολληθεί βίαια, γεγονός που σημαίνει ότι οι ελαστικοί σύνδεσμοι διερράγησαν. Έτσι το υποβρύχιο έχασε όχι μόνο τη δυνατότητα ελιγμών και πρόωσης, αλλά παράλληλα γέμισε ακαριαία με τεράστιες ποσότητες θαλασσινού νερού. 


Μόνο μια ακόμα αποστολή με μη επανδρωμένο υποβρύχιο, το οποίο θα κινηματογραφήσει ακριβώς αυτό το σημείο, θα δώσει τις απαντήσεις που περιμένουν με αγωνία οι συγγενείς των πνιγμένων, αλλά και οι επιστήμονες που προσπαθούν εδώ και 40 και πλέον χρόνια να βρουν αδιάσειστα στοιχεία. 


Διαβάστε εδώ: http://www.usatoday.com/tech/science/story/2012-04-11/submarine-scorpion-navy-nuclear/54185216/1

Οι βάσεις πυραύλων έγιναν πολυτελή σπίτια


Υπήρξαν σύμβολα του Ψυχρού Πολέμου μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μνημεία του τρόμου της πιθανής πυρηνικής καταστροφής. Σήμερα οι υπόγειες βάσεις πυραύλων που κατασκευάστηκαν τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, μετά από μακρά περίοδο εγκατάλειψης, βρίσκουν ένα νέο ρόλο: Εκείνο των… σπιτιών υψίστης ασφαλείας για όσους μπορούν να διαθέσουν από 350 χιλιάδες μέχρι μερικά εκατομμύρια δολάρια για να τα αποκτήσουν. 

Δεν είναι λίγοι όσοι σπεύδουν να αγοράσουν κάποιο από τα σιλό που πριν από μερικές δεκαετίες «φιλοξενούσαν» τα πιο τρομερά όπλα που μπορούσαν να καταστρέψουν την ανθρωπότητα. Ειδικευμένοι τεχνίτες αναλαμβάνουν να μετατρέψουν το τσιμεντένιο υπόγειο οχυρό σε σπίτι που αντέχει οποιαδήποτε θεομηνία ή ανθρωπογενή καταστροφή.


Σχεδιασμένα να αντέχουν άμεσα πυρηνικά πλήγματα, βρίσκονται βαθιά μέσα στο έδαφος και με τις κατάλληλες εργασίες ανακαίνισης μετατρέπονται σε πολυτελή οικήματα που διαθέτουν όλες τις ανέσεις, εκτός ίσως από το… φως του Ηλίου. 

Ακόμα και αυτό όμως το μειονέκτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί, όπως σημειώνουν οι μεσίτες που διαχειρίζονται τέτοια… ακίνητα, με την κατάλληλη επίστρωση των τοιχωμάτων των κυλινδρικών εκτοξευτήρων των πυραύλων με καθρέπτες που αντανακλούν τις ακτίνες του.

SUBTERRA
Σε μια έκταση 34 εκταρίων στο Κάνσας των ΗΠΑ, ο Έντουαρντ και η Ντιάννα Πίντεν μετέτρεψαν το 1994 την εγκαταλειμμένη βάση των διηπειρωτικών πυραύλων «Άτλας Ε» σε… μεσαιωνικό πύργο. Με ένα σαλόνι σχεδόν 1500 τετραγωνικών μέτρων, εκεί που κάποτε βρισκόταν το κέντρο ελέγχου εκτοξεύσεων των πυρηνικών όπλων και γκαράζ που χωράει ένα… ολόκληρο Τζάμπο Τζετ, το ζευγάρι έχει όσο χώρο χρειάζεται. 


Αφοσιωμένοι και οι δύο στην προώθηση της παγκόσμιας ειρήνης, όπως αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους, θεώρησαν «περίφημη ιδέα» να μετατρέψουν το πάλαι ποτέ άντρο του πυρηνικού ολέθρου σε ένα ζεστό και φιλόξενο σπιτικό. Φρόντισαν επίσης να διαμορφώσουν τον πύργο ελέγχου σε πύργο… Ιπποτών, επενδύοντάς τον με πέτρα και χτίζοντας πολεμίστρες.

Οι Πίντεν διαθέτουν χώρους του αχανούς υπόγειου συγκροτήματος σε μουσικούς, σε ομάδες «εσωτερικής αναζήτησης», ενώ έχουν διατηρήσει ένα δωμάτιο ως «Πυρηνικό Μουσείο» στο οποίο εκτίθενται ψήγματα του παρελθόντος, «για να μη ξεχνάμε πόσο κοντά βρέθηκε η Γη στον πυρηνικό αφανισμό». 

Άνθρωπος ή ρομπότ; Ιδού η απορία


Άνθρωπος ή ρομπότ; Το πιο πρόσφατο δημιούργημα του Χιρόσι Ισιγκούρο, καθηγητή ρομποτικής στο πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία, καθιστά δυσδιάκριτα τα όρια, τουλάχιστον οπτικά: «Τι είναι ο άνθρωπος;» αναρωτιέται ο ίδιος, «πείτε μου και θα δημιουργήσω ένα απολύτως ακριβές αντίγραφο».



Ο Ιάπωνας… Φρανκενστάιν, όπως ο πρωταγωνιστής της κλασικής νουβέλας «Ο σύγχρονος Προμηθέας» που έγραψε η Μαίρη Σέλλεϋ το 1818, ασχολείται εδώ και χρόνια με την κατασκευή ανθρωπόμορφων ρομπότ, με στόχο όπως λέει να προετοιμάσει την κοινή γνώμη για το κοντινό μέλλον, όταν τα ρομπότ θα…  συμβιώνουν με τον άνθρωπο. 

Μετά τον… κλώνο του, που κατασκεύασε με πρότυπο τον εαυτό του, ο Ισιγκούρο αποφάσισε να ασχοληθεί και με το ασθενές φύλο.

Το θηλυκού γένους ρομπότ ονομάζεται «Τζεμινόιντ Φ» και δημιουργήθηκε… κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση μιας γυναίκας-μοντέλου. Το αντίγραφο μοιάζει τόσο στο πρωτότυπο που όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό, πολλοί δεν μπόρεσαν να καταλάβουν ποιο ήταν το μοντέλο και ποιο το αντίγραφο. 

Η «Τζέμι» μπορεί να αναπαραστήσει 65 εκφράσεις του ανθρώπινου προσώπου, με κατάλληλες κινήσεις μηχανισμών κάτω από το πλαστικό δέρμα της, να μιλήσει και να τραγουδήσει, ακόμα και να μιμηθεί τη φωνή άλλων ανθρώπων. Με τιμή που αγγίζει τις 100 χιλιάδες ευρώ, κάποιοι θα σπεύσουν να αποκτήσουν ένα ρομπότ που μοιάζει εκπληκτικά με άνθρωπο.

Ο "Εξολόθρευτής" έρχεται 
Αν η «Τζεμινόιντ Φ» είναι περισσότερο ένα τεχνολογικό καπρίτσιο, τα ρομπότ που σχεδιάζει η πολεμική βιομηχανία των ΗΠΑ θα είναι ειδικών αποστολών και θα θυμίζουν τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ στο ρόλο του… «εξολοθρευτή». Με χρηματικό έπαθλο 2 εκατομμυρίων δολαρίων, το αμερικανικό Πεντάγωνο προκήρυξε διαγωνισμό στον οποίο θα βραβευθεί το ρομπότ που θα είναι σε θέση να αναλαμβάνει αποστολές σε σημεία που δεν μπορεί να πάει ο άνθρωπος, προωθώντας παράλληλα την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης και αυξημένης αυτονομίας. Ο Δρ. Τζιλ Πρατ, επικεφαλής της ομάδας ερευνών της Darpa, του Κέντρου Εξελιγμένων Αμυντικών Συστημάτων  των ΗΠΑ, σημειώνει ότι στόχος είναι να βραβευθούν οι καινοτόμες ιδέες που θα έχουν ευρύ πεδίο εφαρμογών. «Αν και ρομπότ που καθοδηγούνται από ανθρώπους υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια, στόχος μας είναι να χρηματοδοτήσουμε την επόμενη γενιά τους, εκείνα δηλαδή που θα δρουν αυτοβούλως σε ένα εχθρικό περιβάλλον. Εκτιμώ πως μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, τέτοια ρομπότ θα αντικαταστήσουν στρατιώτες της πρώτης γραμμής, αναλαμβάνοντας επικίνδυνες αποστολές». 

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Στον... πάγο το "ματς του θανάτου" λόγω EURO 2012



Έμεινε στην ιστορία ως το "ματς του θανάτου". Πρόκειται για τον ποδοσφαιρικό αγώνα που διεξάχθηκε στο Κίεβο της Ουκρανίας στις 9 Αυγούστου 1942, μεταξύ ποδοσφαιριστών που έπαιζαν προπολεμικά στη Δυναμό Κιέβου και τη Λοκομοτίβ, εναντίον ομάδας Γερμανών στρατιωτών που υπηρετούσαν στη Luftwaffe, την πολεμική αεροπορία των ναζί κατά το Β' παγκόσμιο Πόλεμο. 

Ένας αγώνας που έληξε με 5-3 υπέρ των Ουκρανών, με τη μυθολογία, εν μέρει βασισμένη στην πραγματικότητα, να αναφέρει πως οι παίκτες της νικήτριας ομάδας εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς επειδή έπαιξαν για τη νίκη. 

Σήμερα, 70 χρόνια μετά τον αγώνα, μια ταινία ρωσοουκρανικής παραγωγής, που πραγματεύεται την υπόθεση αυτή, δεν έχει πάρει ακόμα άδεια προβολής πριν το EURO 2012, το οποίο συνδιοργανώνεται από την Ουκρανία και την Πολωνία.

Ο λόγος; Μην εξάψει τα πάθη, λίγο πριν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, δεδομένου ότι η Εθνική Ομάδα της Γερμανίας θα αγωνιστεί και εκείνη στα γήπεδα, φέρνοντας στο μυαλό όσων παρακολουθήσουν την ταινία στιγμές που πιθανόν να προκαλέσουν εντάσεις και αντιδράσεις.

Παρά το ότι ο συγκεκριμένος αγώνας έχει ήδη αποτελέσει θέμα για βιβλία, ντοκιμαντέρ και ταινίες αποκτώντας μυθολογική διάσταση, η μετασοβιετική αναδίφηση των ιστορικών αρχείων, σύμφωνα με το Reuters, κατέδειξε ότι μόνο 4 από τους ποδοσφαιριστές της νικήτριας ομάδας συνελήφθησαν αργότερα από τους ναζί και εκτελέστηκαν και όχι όλη η ομάδα αμέσως μετά τη λήξη όπως ήταν η γενική παραδοχή τα χρόνια που ακολούθησαν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. 

Instagram, πατέντες και δισεκατομμύρια

Έχει μηδενικά έσοδα, 13 μόλις υπαλλήλους και μετράει λιγότερα από δύο χρόνια «ζωής» και 30 εκατομμύρια φανατικούς χρήστες: Πρόκειται για την εφαρμογή instagram για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, η οποία εξαγοράστηκε από τον ιδρυτή του facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ έναντι μόλις… ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων (περίπου 760 εκατομμύρια ευρώ). 

Είναι το τελευταίο «χτύπημα», μέχρι τουλάχιστον το επόμενο, του facebook στον αδυσώπητο πόλεμο για το κυνήγι της μερίδας του λέοντος της ραγδαία αναπτυσσόμενης αγοράς της διαδικτυακής κινητής τηλεφωνίας.


Η instagram είναι μια μορφή κοινωνικής δικτύωσης, με αντικείμενο την ανάρτηση φωτογραφιών, οι οποίες με τη χρήση κατάλληλων φίλτρων αποκτούν μια αίσθηση… ρετρό, θυμίζοντας τις πολαρόιντ παλιότερων δεκαετιών. 

Περισσότεροι από 30 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν την εφαρμογή καθημερινά και 5 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν καθημερινά το αρχείο της instagram.

Δύο απόφοιτοι του πανεπιστημίου Στάνφορντ, ο Κέβιν Σίστρομ και ο Μάικ Κρίγκερ είναι οι άνθρωποι που σχεδίασαν την εφαρμογή, συνδυάζοντας την άμεση ανάρτηση επεξεργασμένων φωτογραφιών μέσω κινητών τηλεφώνων, με τη συνδεσιμότητα με άλλες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το twitter και το facebook

Με έδρα ένα μικρό χώρο στο Σαν Φρανσίσκο οι δύο εικοσιπεντάρηδες κατάφεραν να μετατρέψουν την ιδέα τους σε έναν απύθμενο ωκεανό… δολαρίων.

Δεν ήταν πάντως η πρώτη απόπειρα του Ζάκερμπεργκ να εξαγοράσει την εταιρεία. Από τα πρώτα βήματά της είχε διαπιστώσει την απήχησή της, όσο και τις δυνατότητες ανάπτυξής της και είχε αποπειραθεί και πέρσι να την αποκτήσει. 


Οι ιδιοκτήτες της είχαν τότε προτιμήσει να συνεχίσουν την ανεξάρτητη πορεία τους, αλλά η προχθεσινή προσφορά του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων σε μετρητά και μετοχές, ήταν πολύ καλή για να την αρνηθούν.

Η είδηση πάντως η οποία προκάλεσε χρηματιστηριακή φρενίτιδα, δεν έγινε δεκτή με θετικά συναισθήματα από χρήστες της υπηρεσίας, οι οποίοι θεωρούν πως το facebook, διαβόητο για τις παραβιάσεις του ιδιωτικού απορρήτου, θα «αξιοποιήσει» κατάλληλα τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της instagram

Το twitter μάλιστα «πλημμύρισε» από αρνητικά σχόλια: «Μόλις έμαθα ότι ο συλλέκτης προσωπικών δεδομένων αγόρασε την instagram. Ήρθε η ώρα να σβήσω τις φωτογραφίες μου», σχολίαζε ένας χρήστης, τη στιγμή που ένας άλλος έγραφε: «Το αγόρασε το facebook γιατί το έβλεπε ως τον πιο επικίνδυνο ανταγωνιστή του».

Το θέμα πλέον για τον Ζάκερμπεργκ είναι πως θα καταφέρει να αποκομίσει έσοδα από την instagram, αν και αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ο πρωταρχικός του στόχος είναι να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο έρεισμα στην κινητή τηλεφωνία, στην οποία στρέφονται όλο και περισσότεροι, εγκαταλείποντας τους προσωπικούς υπολογιστές.

Ο «πόλεμος των ευρεσιτεχνιών»
Ο «πόλεμος των ευρεσιτεχνιών» καλά κρατεί, καθώς η Microsoft έδωσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην AOL για να αποκτήσει 800 πατέντες που θα της προσφέρουν στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού που αποτελείται από κολοσσούς όπως η Google, η Apple, η Samsung, η Sony και άλλες. 

Οι ευρεσιτεχνίες αυτές είναι «πυρηνικά όπλα» στις αίθουσες των δικαστηρίων, δεδομένου ότι σε αυτές βασίζονται εκατοντάδες εφαρμογές για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα. Πέρσι η Apple και η Microsoft «συμμάχησαν» και πλήρωσαν 4,5 δις δολάρια για 6.000 πατέντες, ενώ το facebook αγόρασε το Μάρτιο από την IBM άλλες 750 έναντι ποσού που δεν έγινε γνωστό μέχρι στιγμής.

ΑΡΙΘΜΟΙ instagram
«Γεννήθηκε» στις 6 Οκτωβρίου 2010,  ως εφαρμογή για το iPhone
500 χιλιάδες δολάρια το αρχικό κεφάλαιο
500 εκ. δολάρια η εκτιμώμενη χρηματιοστηριακή αξία της
13 άτομα προσωπικό
1 δις φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί από χρήστες της εφαρμογής μέχρι σήμερα
5 εκ. φωτογραφίες αναρτώνται καθημερινά
30 εκ. οι χρήστες του instagram
100 εκ. δολάρια από την εξαγορά θα μοιραστούν οι 13 υπάλληλοι
0 δολάρια τα έσοδα

Αντίστροφη μέτρηση για ιδιωτικές εκτοξεύσεις στο Διαστημικό Σταθμό


Η αντίστροφη μέτρηση για ιδιωτικές αποστολές στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έχει ξεκινήσει, με την πρώτη να εκτιμάται ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και μέχρι τα τέλη Απριλίου. Αυτό που φάνταζε ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας πριν από λίγα μόλις χρόνια είναι πλέον πραγματικότητα, με τις επιστημονικές, αλλά και τις τουριστικές… διαστημοβόλτες να γίνονται μέρος της καθημερινότητάς μας. H οριστική απόσυρση των διαστημικών λεωφορείων το 2011 -μετά την απόφαση του Μπαράκ Ομπάμα να περικόψει δραστικά τον προϋπολογισμό της NASA- άνοιξε το δρόμο σε δύο ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες έχουν επιδοθεί σε έναν ιδιότυπο διαστημικό αγώνα, με έπαθλο ένα συμβόλαιο αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μεταφορά εξοπλισμού αλλά και αστροναυτών στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Η SpaceX και η Orbital ετοιμάζονται πυρετωδώς, ακολουθώντας όμως διαφορετικό διαστημικό… μονοπάτι. Η πρώτη έχει ήδη δοκιμάσει επιτυχώς τον πύραυλο «Γεράκι 9» και το θαλαμίσκο «Δράκος», ενώ η δεύτερη βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των τελικών δοκιμών του «Ανταρές» και του «Κύκνου». Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι υπεύθυνοι της SpaceX δηλώνουν «έτοιμοι για άμεση εκτόξευση», η Orbital όμως θα αρχίσει τη δική της αντίστροφη μέτρηση στα τέλη του καλοκαιριού.


H SpaceX
Ο Ίλον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της διαδικτυακής υπηρεσίας πληρωμών PayPal, είναι ο άνθρωπος πίσω από τη SpaceX. Η εταιρεία «μετράει» δέκα χρόνια ύπαρξης και ανέλαβε την ανάπτυξη του πυραυλικού της φορέα και του θαλαμίσκου από τον… πίνακα σχεδιασμού. Στόχος είναι η μεταφορά εξοπλισμού αλλά και αστροναυτών και η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης του θαλαμίσκου. Οι εκτοξεύσεις θα πραγματοποιούνται από το γνώριμο ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, από το ίδιο σημείο που ξεκίνησαν όλες οι διαστημικές αποστολές της NASA. Ο Μασκ δεν περιορίζεται στη συνεργασία με την αμερικανική αεροδιαστημική υπηρεσία, καθώς έχει ήδη υπογράψει και συμβόλαια μεταφοράς τηλεπικοινωνιακών δορυφόρων, κυρίως με ασιατικές χώρες.


Η Orbital
Με 30 χρόνια «προϋπηρεσίας» στην κατασκευή δορυφόρων η Orbital ακολούθησε τη μέθοδο της… ανακύκλωσης: Ο πυραυλικός φορέας «Ανταρές» είναι ουκρανικής κατασκευής, ενώ οι κινητήρες του… περίσσεψαν από την πρώην Σοβιετική Ένωση. Ο θαλαμίσκος θα είναι μιας χρήσης, δε θα μπορεί να μεταφέρει αστροναύτες και αφού φορτωθεί με τα… απόβλητα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, θα επιστρέφει στη γήινη ατμόσφαιρα για να καεί. Η εκτόξευσή του θα γίνεται από τη βάση MARS των ΗΠΑ σε ένα νησί στον κεντρικό Ατλαντικό, η οποία όμως βρίσκεται ακόμα σε φάση ανέγερσης.

Η NASA
Η απόφαση της αναστολής του εθνικού προγράμματος των ΗΠΑ για το διάδοχο του διαστημικού λεωφορείου, ήταν ένα πλήγμα στο γόητρο της NASA, όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι άνθρωποί της. Ο Τζέι Πίτμαν, διευθυντής του προγράμματος εκτοξεύσεων της αεροδιαστημικής υπηρεσίας δήλωσε στο BBC ότι «σήμερα βασιζόμαστε στους Ρώσους για να πηγαινοερχόμαστε στο Διαστημικό Σταθμό και ειλικρινά δεν είναι και το καλύτερο για τις ΗΠΑ». Ακόμα μια πηγή ανησυχίας για τη NASA είναι ότι οι δύο πύραυλοι αναπτύσσονται χωρίς τη συμμετοχή της, πέραν των τεχνικών προδιαγραφών που έθεσε εξ αρχής. Η NASA πάντως σκοπεύει να χρησιμοποιήσει και τις δύο εταιρείες, έτσι ώστε να υπάρχει άμεση διαθεσιμότητα των πυραύλων, αλλά και να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες αποτυχημένων εκτοξεύσεων.

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Χαρακτήρισε "χοντροέλληνα" τον Πορτογάλο και... αθωώθηκε



Ένας... μπόμπης, όπως αποκαλούνται τα όργανα της τάξης στην Αγγλία αποκάλεσε έναν... μαυρομάλλη "χοντροέλληνα", επειδή έκανε φασαρία στο δρόμο, έχοντας καταναλώσει μερικά... λίτρα μπύρας παραπάνω.


O Μιγέλ Ροδρίγεζ αισθάνθηκε προσβεβλημένος από το συνδυασμό του "χοντρού" και του 'Ελληνα" που χρησιμοποίησε ο αστυνομικός και διαμαρτυρήθηκε έντονα στον επικεφαλής του τμήματος, λέγοντας ότι μπορεί να είναι εύσωμος, δεν είναι όμως... Έλληνας.


Ο αστυνομικός δεν αντιμετώπισε καμία πειθαρχική κύρωση για το... λεξιλόγιό του, καθώς οι ανώτεροί του έκριναν ότι εφόσον είναι και ο ίδιος παχουλός, η λέξη "χοντρός" δε μπορεί να θεωρηθεί ρατσιστική ή υποτιμητική. 

Κόλλησε στον... πάγο


Στο... τσακ τη γλύτωσαν οι τέσσερις Βραζιλιάνοι κινηματογραφιστές που είδαν το σκάφος τους "Mar Sem Fim",  ή "ατελείωτη θάλασσα", να παγιδεύεται στην παγωμένη θάλασσα της Ανταρκτικής.


Λίγο πριν το σκάφος συνθλιβεί από την πίεση του πάγου και βυθιστεί, το πολεμικό ναυτικό της Χιλής κατάφερε να διασώσει τους τέσσερις άνδρες, οι οποίοι γύριζαν ντοκιμαντέρ για τους... κινδύνους της ναυσιπλοΐας ανάμεσα σε παγόβουνα. 


Διαβάστε εδώ:  http://en.mercopress.com/2012/04/09/brazilian-yacht-sinks-crushed-by-antarctic-ice-close-to-chilean-base

Υποβρύχια πρόταση... γάμου

Ένας αυτοδύτης βρήκε έναν πρωτότυπο τρόπο να μην αφήσει περιθώρια... αρνητικής απάντησης στην πρόταση γάμου που έκανε στην αγαπημένη του.


Σε μια κατάδυση που έκανε το ζευγάρι στο Μεξικό, παρά τις δυσμενείς συνθήκες, μετά από μια υποβρύχια βόλτα, γονάτισε στην άμμο και ο άνδρας έβγαλε από ένα... κοχύλι το δαχτυλίδι των αρραβώνων.


Παρά την έκπληξη της κοπέλας, η οποία φαίνεται να μην περίμενε την υποβρύχια... πρόταση, έκανε το σήμα "ΟΚ" των αυτοδυτών, αποδεχόμενη την πρόταση που δεν μπορούσε να... αρνηθεί.


Δείτε εδώ: 



100 χρόνια Τιτανικός: Οι μύθοι και οι αλήθειες του πιο θρυλικού ναυαγίου όλων των εποχών



Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 100 χρόνια από το μοιραίο βράδι της 14ης Απριλίου 1912, όταν ο Τιτανικός στο παρθενικό του ταξίδι συνάντησε τη Νέμεσή του και βυθίστηκε σε βάθος 4 σχεδόν χιλιομέτρων στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, μετά από πρόσκρουση σε παγόβουνο, παρασέρνοντας στην άβυσσο 1517 ανθρώπους, επιβάτες και μέλη του πληρώματος.

Ακόμα και σήμερα, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης διατηρείται αμείωτο και μετά από εκατοντάδες βιβλία, ταινίες και ντοκιμαντέρ με θέμα τον Τιτανικό, νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια για να φωτίσουν τις τελευταίες στιγμές του υπερωκεάνιου που είχε χαρακτηριστεί «αβύθιστο» από τις εφημερίδες της εποχής. Το πιο πρόσφατο επίτευγμα των επιστημόνων είναι η τρισδιάστατη χαρτογράφηση του βυθού, στον οποίο απεικονίζονται με ανατριχιαστική λεπτομέρεια τα κομμάτια του ναυαγίου, αλλά και μικρότερα συντρίμμια που βρίσκονται διασκορπισμένα σε μεγάλη ακτίνα γύρω από την πλώρη και την πρύμνη του.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η μαύρη επέτειος προκαλεί και έντονο ενδιαφέρον σε συλλέκτες, οι οποίοι δε διστάζουν να… αποχωριστούν σεβαστά ποσά για να αποκτήσουν κάποιο από τα αναμνηστικά του πλοίου που διατίθενται σε δημοπρασίες και στις δύο όχθες του Ατλαντικού. Από καρέκλες καταστρώματος και επιστολόχαρτα με το θυρεό της εταιρείας «Λευκός Αστήρ», μέχρι… κάρβουνα από το μηχανοστάσιο και σκουριασμένα κομμάτια από το ίδιο το ναυάγιο περιμένουν τους νέους τους ιδιοκτήτες.

Οι μύθοι και οι θεωρίες συνομωσίας
Η επίσημη εξήγηση του ναυαγίου, τόσο από την εξέταση στα σχέδια ναυπήγησης, όσο και από τα στοιχεία που προέκυψαν από τις μαρτυρίες των επιζώντων, είναι μάλλον απλή. Μετά την πρόσκρουση στο παγόβουνο, στις 11:40 το βράδυ της 14ης Απριλίου, η θάλασσα άρχισε να εισρέει σε πέντε τμήματα της πλώρης. Την ίδια ώρα ένα ακόμα τμήμα της πλώρης άρχισε να βάζει νερά. Το κύτος του πλοίου χωριζόταν σε 16 τμήματα, τα οποία όμως δε σφραγίζονταν από υδατοστεγείς μπουκαπόρτες, ενώ και τα χωρίσματα δεν έφταναν μέχρι το πάνω κατάστρωμα. Έτσι, άρχισαν να πλημμυρίζουν διαδοχικά, οδηγώντας το πλοίο στο βυθό. Η έλλειψη ικανού αριθμού σωστικών μέσων, η μεγάλη ταχύτητα με την οποία έπλεε το υπερωκεάνιο και η μάλλον κακή ποιότητα της ναυπήγησης και των κατασκευαστικών υλικών που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή ήταν επίσης σημαντικοί παράγοντες που προκάλεσαν τη γρήγορη βύθισή του και το μεγάλο αριθμό θυμάτων.

Η διατήρηση όμως της ιστορίας του Τιτανικού στον… αφρό εδώ και 100 χρόνια, σε αντίθεση με το ίδιο το πλοίο που βρίσκεται στο βυθό, οφείλεται και στα δεκάδες σενάρια –πολλά από τα οποία είναι τόσο… εξωφρενικά που βρίσκουν πολλούς ένθερμους υποστηρικτές, άρχισαν να κυκλοφορούν αμέσως μετά τη βύθισή του και συνεχίσουν να βρίσκουν… ευήκοα ώτα ακόμα και σήμερα.

Η μοιραία φωτιά
Μια φωτιά που σιγόκαιγε στα σωθικά του Τιτανικού, στις αποθήκες κάρβουνου που χρησιμοποιούνταν για τους ατμολέβητες, προκάλεσε έκρηξη η οποία το έριξε πάνω στο παγόβουνο. Η πυρκαγιά, σύμφωνα με τους θιασώτες της συγκεκριμένης θεωρίας, ξεκίνησε στις 2 Απριλίου και δεν κατασβέστηκε επειδή το πλοίο έπρεπε να φτάσει στη Νέα Υόρκη το συντομότερο δυνατόν. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο καπετάνιος Σμιθ είχε δώσει την εντολή να πλεύσει «πρόσω ολοταχώς», αγνοώντας τις προειδοποιήσεις για την ύπαρξη παγόβουνων στην πορεία του.

Ο δίδυμος… αδελφός του Τιτανικού
Μια αγαπημένη θεωρία των συνομωσιολόγων για δεκαετίες ήταν ότι δε βυθίστηκε ο Τιτανικός, αλλά ο δίδυμος αδελφός του ο… Ολυμπιακός. Το RMS Olympic είχε συγκρουστεί το 1911 με ένα πολεμικό πλοίο και είχε υποστεί σημαντικές αβαρίες. Προκειμένου να λάβουν την αποζημίωση από τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι επικεφαλής του «Λευκού Αστέρος» άλλαξαν κρυφά τα ονόματα των δύο πλοίων και έστειλαν το Olympic σε ταξίδι χωρίς επιστροφή. Τελικά, η αυτοψία του ναυαγίου, από τον Μπομπ Μπάλλαρντ και άλλους, 70 χρόνια μετά τη βύθισή του, κατέδειξε ότι στο κύτος, και τις προπέλες υπήρχε ο αριθμός «401» που αντιστοιχούσαν στο κύτος του Τιτανικού. Ο Ολυμπιακός είχε τον αντίστοιχο αριθμό «401».

Το γερμανικό υποβρύχιο
Πριν την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, καπετάνιος γερμανικού υποβρυχίου και παράλληλα συγγενής ενός εκ των ιδιοκτητών του Τιτανικού συμφώνησε να τορπιλίσει το πλοίο για να μοιραστούν τις αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το ότι κανείς από τους επιζώντες δεν άκουσε κάποια έκρηξη και για τα δεδομένα της εποχής ήταν μάλλον ακατόρθωτο να στηθεί «ενέδρα θανάτου» από υποβρύχιο, καθιστά αυτή τη θεωρία, απλά σενάριο επιστημονικής φαντασίας

Η κατάρα των Φαραώ
Μούμιες, κατάρες και χαμένοι θησαυροί αποτελούν τα συστατικά για μια ταινία με πρωταγωνιστή τον… Ιντιάνα Τζόουνς. Να όμως που «κολλάει» άψογα και στη βύθιση του Τιτανικού. Ο διάσημος ιστορικός και αρχαιολόγος της εποχής Λόρδος Κάντερβιλ ταξίδευε συντροφιά με μια… μούμια, η κατάρα της οποίας έστειλε τον Τιτανικό στον υγρό του τάφο. Μετά τη δημοφιλή «κατάρα του Τουταγχαμών» που ακολούθησε μερικά χρόνια αργότερα, πολλοί θεωρούν ότι η μούμια του Τιτανικού έφερε κακοτυχία στο πλοίο.

Το λάθος του τιμονιέρη
Μια ενδιαφέρουσα θεωρία, η οποία μάλιστα είναι και… τελευταίας εσοδείας, είναι η μαρτυρία του μοναδικού επιζώντα από τους ανώτερους αξιωματικούς του πλοίου. Σύμφωνα με τη δισέγγονη του Τσαρλς Λαϊτόλερ, ο τιμονιέρης του πλοίου, μόλις άκουσε το συναγερμό, πανικοβλήθηκε και έστρεψε το πλοίο δεξιά προς το παγόβουνο, αντί να «κόψει» το τιμόνι όλο αριστερά.  Ο λόγος που ο Λαϊτόλερ δεν αποκάλυψε την αλήθεια, αν και βρισκόταν στη γέφυρα τη στιγμή της πρόσκρουσης, ήταν ότι δεν ήθελε να φαλιρίσει η εταιρεία και να χάσουν τη δουλειά τους χιλιάδες ναυτικοί που εργάζονταν στα άλλα πλοία της. Η μόνη που γνώριζε την αλήθεια ήταν η σύζυγος του αξιωματικού, η οποία την εκμυστηρεύθηκε στη δισέγγονή της.