Translate

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Τα φυτοφάρμακα «αδειάζουν» τα μελίσσια




Φυτοφάρμακα που περιέχουν νεονικοτινοειδή και χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολλές χώρες παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, ενοχοποιούνται για τη δραματική μείωση των μελισσών, σύμφωνα με δύο ανεξάρτητες έρευνες, οι οποίες δημοσιεύθηκαν στην ηλεκτρονική έκδοση της έγκριτης επιστημονικής επιθεώρησης “Science”.

Ερευνητές από τη Γαλλία κατέδειξαν ότι οι χημικές ουσίες που περιέχονται στα νεονικοτινοειδή επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα των μελισσών, δυσχεραίνοντας τον προσανατολισμό τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιστρέφουν στις κυψέλες τους, ενώ αγγλική έρευνα εστίασε στις αρνητικές επιπτώσεις που έχει η συγκεκριμένη ουσία στην ανάπτυξη του πληθυσμού, αλλά και στη δημιουργία νέων βασιλισσών που εγγυώνται τη διαιώνιση του είδους, καθώς η μείωση αγγίζει ακόμα και το 85%.

«Η θνησιμότητα των μελισσιών τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει μεγάλη αύξηση» αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο Σπύρος Χάσκος, πρόεδρος του Συλλόγου Μελισσοκόμων Ανατολικής Αττικής και συμπληρώνει: «Πολλοί παράγοντες ευθύνονται για το φαινόμενο αυτό, αλλά η εξασθένιση του ανοσοποιητικού των μελισσών, για την οποία ευθύνονται τα φυτοφάρμακα, έχει ως αποτέλεσμα να είναι ευπρόσβλητες σε ιούς, μύκητες και ασθένειες και να καταγράφονται μεγάλες απώλειες στις κυψέλες».

Αν και η κυκλοφορία νεονικοτινοειδών εντομοκτόνων έχει ήδη ανασταλεί στη Γερμανία, μεγάλη βιομηχανία της οποίας παράγει τέτοια φυτοφάρμακα, αλλά και στη Γαλλία, την Ιταλία και τη Σλοβενία, η Ελλάδα δεν έχει μέχρι στιγμής λάβει κανένα μέτρο για τον περιορισμό τους. «Παρατηρούμε ότι οι κυψέλες που βρίσκονται κοντά σε καλλιέργειες βαμβακιού και καλαμποκιού, λόγω του ότι προσφέρουν νέκταρ και γύρη, καταγράφουν μεγάλη απώλεια μελισσών», εξηγεί ο κ. Χάσκος αναδεικνύοντας επίσης και μια άλλη διάσταση του προβλήματος: «Μεγάλο ρόλο παίζει και η άγνοια της κοινής γνώμης, καθώς πολλοί ιδιώτες χρησιμοποιούν τέτοια εντομοκτόνα για τους κήπους τους, μετά από παρότρυνση γεωπόνων, με αποτέλεσμα η κατάσταση να είναι πλέον ανεξέλεγκτη».

ΒΟΧ 1
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο Έλληνας ευρωβουλευτής Κρίτωνας Αρσένης, οι Συντελεστές Κινδύνου που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα νεονικοτινοειδή εντομοκτόνα είναι ελλιπείς, κυρίως για τρεις λόγους:

Πρώτον, υπολογίζουν μόνο την οξεία τοξικότητα και όχι τη χρόνια. Οι μέλισσες συλλέγουν γύρη με υπολείμματα νεονικοτινοειδών σε υποθανατηφόρες δόσεις, την οποία μεταφέρουν στην κυψέλη τους. Η χρήση αυτής της γύρης προκαλεί χρόνια τοξικότητα η οποία εκφράζεται, μεταξύ άλλων, με μειωμένη ικανότητα αναζήτησης και κατανάλωσης τροφής, θανάτωση του γόνου κ.α.

Δεύτερον, τα νεονικοτινοειδή είναι ιδιαίτερα σταθερά στο έδαφος. Έτσι, οι ουσίες αυτές παραμένουν στο έδαφος μέχρι την επόμενη σοδειά με την οποία θα ανανεωθούν.

Τρίτον, δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη συνδυαστική δράση που έχουν οι φαινομενικά μικρές συγκεντρώσεις των νεονικοτινοειδών στη γύρη, με τα χημικά σκευάσματα που χρησιμοποιεί ο μελισσοκόμος μέσα στη κυψέλη.


Του καθηγητή Ανδρέα Θρασυβούλου, από το Εργαστήριο Μελισσοκομίας, Τμήμα Γεωπονίας, Α.Π.Θ.
«Οι περισσότερες πληροφορίες αναφέρονται στα νεονικοτινοειδή ως επενδυτικά σπόρου για καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι, η ελαιοκράμβη, ο ηλίανθος, το σιτάρι και άλλα. Τα νεονικοτινοειδή όμως χρησιμοποιούνται και ως ψεκαστικά φυλλώματος και για ριζοποτίσματα δεκάδων άλλων καλλιεργειών, όπως αχλαδιάς, πορτοκαλιάς, μανταρινιάς, λεμονιάς, γκειπ-φρουτ, καπνού, πατάτας, ροδακινιάς, ντομάτας, αγγουριού, καπνού κ.α. Χρησιμοποιούνται επίσης στα λαχανικά θερμοκηπίου και υπαίθρου όπως το αγγούρι, η ντομάτα, η μελιτζάνα, η πιπεριά, το καρπούζι, το πεπόνι, το κολοκύθι, η πατάτα καθώς επίσης σε πληθώρα καλλωπιστικών φυτών και σε αρκετές περιπτώσεις καταλήγουν σε αυτοφυή βλάστηση σχηματίζοντας ένα πραγματικό δίκτυ θανάτου για τις μέλισσες».

Δρ. Σοφία Γούναρη, Ερευνήτρια ΕΛΓΟ ”ΔΗΜΗΤΡΑ”, πρώην ΕΘΙΑΓΕ και Πρόεδρος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Μελισσοκομίας - Σηροτροφίας
«Ο αριθμός των μελισσιών στην Ελλάδα σε απόλυτους αριθμούς δεν έχει μειωθεί. Αυτό που αντιμετωπίζουμε κατά τόπους και κατά χρονιές είναι θάνατοι μελισσιών ή μείωση του πληθυσμού τους (θανάτωση ενός ποσοστού των μελισσών που απαρτίζουν την κοινωνία), που κυρίως αποδίδονται σε δηλητηρίαση από γεωργικά φάρμακα, ιδιαίτερα νεονικοτινοειδή (Θεσσαλικός κάμπος, Έβρος, Γιαννιτσά)  ή προσβολή τους από το βακτήριο της ασιατικής νοσεμίασης. Μία περίπτωση μείωσης κατά σχεδόν 80% των μελισσιών μιας περιοχής, από δηλητηρίαση, ήταν αυτό που συνέβη στην Αττική τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο του 2011, εξαιτίας του ψεκασμού των φοινίκων με νεονικοτινοειδή για την αντιμετώπιση του σκαθαριού των φοινικοειδών. Ολόκληρα μελισσοκομεία ξεκληρίστηκαν και οι φοίνικες πέθαναν επίσης. Καθώς η χρήση των νεονικοτινοειδών είναι πλέον ευρεία η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Μελισσοκομίας-Σηροτροφίας έχει ζητήσει και προσπαθεί να πιέσει την Πολιτεία, στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τη Χρήση των Γεωργικών Φαρμάκων, το μελίσσι ως οργανισμός να καταστεί ”δείκτης” επικινδυνότητας στο περιβάλλον των γεωργικών φαρμάκων που διεκδικούν άδεια κυκλοφορίας στην χώρα μας».


Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

"Η κατάδυση είναι τα νέα μου μάτια"



Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ Μάικλ Μαλάρσι τραυματίστηκε σοβαρά και έχασε την όρασή του στο Αφγανιστάν από την έκρηξη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού. Μετά από πολλές χειρουργικές επεμβάσεις, κατάφερε να αναρρώσει μερικώς, χωρίς όμως να αποκατασταθεί η όρασή του.


Με τη βοήθεια φίλων του και της divepiratesfoundation.com ο Μαλάρσι ξεκίνησε μαθήματα αυτόνομης κατάδυσης. "Είναι ανεπανάληπτο το συναίσθημα να βρίσκεσαι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας", σχολίασε ο ίδιος και συμπλήρωσε αυτοσαρκαζόμενος: "Με την εκπαίδευση έμαθα να λύνω και να δένω τον εξοπλισμό της κατάδυσης με... κλειστά μάτια".


Ο Μαλάρσι πλέον καταδύεται με τους φίλους του και απολαμβάνει τη μοναδική αίσθηση χαλάρωσης και ευεξίας που προσφέρει η θάλασσα. "Ακόμα και άνθρωποι χωρίς αναπηρία, βρίσκουν δεκάδες δικαιολογίες για να μείνουν αδρανείς. Ο τραυματισμός μου και η απώλεια της όρασης δε με σταμάτησε. Δε θέλω πια να χάνω καμία ευκαιρία να ζήσω τη ζωή μου στο φουλ. Η κατάδυση είναι τα νέα μου μάτια", παρατηρεί ο τυφλός δύτης. 







"Ψάρεψαν" πύραυλο των ναζί


Αυτοδύτες της μονάδας εξουδετέρωσης εκρηκτικών του πολεμικού ναυτικού της Βρετανίας ανέσυραν στην περιοχή του Χάρουιτς, στις ανατολικές ακτές της χώρας, τμήματα ενός πυραύλου V-2, του φοβερού "μυστικού όπλου" των ναζί, με το οποίο έλπιζαν ότι θα κέρδιζαν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.


Ο πύραυλος είχε πιθανότατα εκτοξευθεί από βάση στην Ολλανδία, με στόχο το Λονδίνο. 






Αν και δεν έγινε γνωστό αν ο πύραυλος καταρρίφθηκε ή απλά έπεσε θύμα μηχανικής βλάβης, οι ειδικοί πυροτεχνουργοί διαπίστωσαν ότι ήταν ακίνδυνος, καθώς η γόμωσή του είχε καταστραφεί.


Οι δύτες έφεραν στην επιφάνεια τμήματα του κινητήρα, καθώς και άλλα εξαρτήματα, τα οποία μετά από συντήρηση θα εκτεθούν στον ιστιοπλοϊκό όμιλο της περιοχής. 

Ένα αεροπλάνο στο βυθό της Μακρονήσου




Το τετραθέσιο ΠΑΙΠΕΡ με κυβερνήτη και επιβάτη ξεκίνησε από τον Μαραθώνα με προορισμό την Πάρο όπου και έφτασε. Απογειώθηκε στις 17.19 με κατεύθυνση τον αεροδρόμιο του Μαραθώνα. Το αεροσκάφος κατερχόμενο στα 3000 πόδια και σε απόσταση 7 Ναυτικών μιλιών βορειοανατολικά της Μακρονήσου κράτησε ο κινητήρας λόγω πιθανότατα (χωρίς να είναι σίγουρο) έλλειψης καύσιμου. Η ορατότητα ήταν περίπου 10 ν.μ και ο καιρός βόρειος 8 μποφόρ. Ο κυβερνήτης αποφάσισε να το προσθαλασσώσει και κατά την κάθοδο προσέκρουσε σε ένα κύμα και αποκολληθεί η δεξιά πτέρυγα.


Το αεροσκάφος παρέμεινε στην επιφάνεια χωρίς να ανατραπεί έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους επιβαίνοντες να εγκαταλείψουν το α/φ και να κολυμπήσουν προς την πλησιέστερη ακτή. Τα σωστικά μέσα δεν τους εντόπισαν, κυνηγοί και κάτοικοι της Μακρονήσου τους εντόπισαν και την επόμενη ημέρα με ελικόπτερο μεταφέρθηκαν στο αεροδρόμιο του Μαραθώνα.
Το α/φ είναι μονοκινητήριο χαμηλοπτέρυγο με ριναίο μεταλλικής επικάλυψης.
Κατασκευάστηκε από την PIPER AIR CRAFT με αριθμό σειράς 28-7990330.
Ο κινητήρας του είναι LYCOMING τύπου 0-330-Α4Μ με αριθμό σειράς L-25/30-36L.


Περισσότερα εδώ: http://www.theabyss.gr/community/index.php?topic=4230.15


και εδώ: http://www.sea-wrecks.gr/Piper.html

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 26-31 Μαρτίου 2012


Πειραματόζωα και πυρομανείς
Την ώρα που οι Έλληνες έχουν γίνει τα πειραματόζωα της κρίσης, ο Ζακ Ντελόρ, πρόεδρος της Κομισιόν για μια δεκαετία, μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο χαρακτήρισε τον νυν πρόεδρο Χοσέ Μανουέλ Μπαρρόσο… «πυρομανή πυροσβέστη» και πρόσθεσε ότι είναι αδύνατον όλες οι χώρες της Ε.Ε. να υιοθετήσουν το γερμανικό μοντέλο, εφαρμόζοντας πολιτικές τιμωρίας. Ακούει κανείς;

Βενζίνη φωτιά
Η τιμή της βενζίνης τραβά την… ανηφόρα, με το φράγμα των 1,80 ευρώ να αποτελεί παρελθόν. Η σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες προκαλεί θλίψη, αλλά και προβληματισμό. Μηχανισμοί ελέγχου δεν υπάρχουν; Ας μη συγκριθούμε με τη… Βενεζουέλα, πετρελαιοπαραγωγό χώρα που χρεώνει το λίτρο της βενζίνης 0,02 ευρώ. Δύο λεπτά…

Την πληρώνουν οι υπερχρεωμένοι
Τελικά οι ευνοϊκές διατάξεις για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά αποσύρθηκαν, αποδεικνύοντας περίτρανα την προχειρότητα και την ανευθυνότητα με την οποία νομοθετεί η κυβέρνηση. Το θέμα είναι «διαδικαστικό» λέει ο υπουργός Εργασίας, ας απευθυνθεί όμως καλύτερα στους ανθρώπους που βρίσκονται δεμένοι χειροπόδαρα στα βουνά των χρεών τους.

Σχολικά συσσίτια
Από 40 κύματα πέρασε το θέμα των σχολικών συσσιτίων σε υποσιτιζόμενους μαθητές. Μετά την αρχική άρνηση του υπαρκτού προβλήματος και τις πομπώδεις εξαγγελίες από το βήμα της Βουλής, τελικά μόνο σε δέκα σχολεία θα εφαρμοστεί το… νηστίσιμο πρόγραμμα παροχής ενός σάντουιτς, καθώς η επίσημη δικαιολογία είναι ότι… ψυγεία δεν υπάρχουν για την ευρεία εφαρμογή του μέτρου.

Φασόλια Πρεσπών από την Κίνα
«Μαϊμού» αποδείχθηκαν τα φασόλια Πρεσπών που διατέθηκαν σε καταναλωτές σε δήμο της Θεσσαλονίκης. Οι παραγωγοί κατήγγειλαν ότι τα φασόλια είχαν… εξωτική καταγωγή, καθώς ήταν κινέζικα, εγείροντας πολλά ερωτηματικά για τις πρακτικές επιτηδείων που εκμεταλλεύονται τα κινήματα «από τον παραγωγό στον καταναλωτή» για να «σπρώξουν» στην αγορά προϊόντα αμφίβολης προέλευσης και ποιότητας.

Μετεκλογική ισοπέδωση
Με την προεκλογική κουβέντα να μετατοπίζεται τεχνηέντως σε άλλα θέματα, το μείζον ζήτημα της σφαγής των μισθών που έχει ήδη δρομολογηθεί, θα οδηγήσει τα καθαρά ποσά αποδοχών εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων κάτω από τα 400 ευρώ το μήνα. Στην έκθεση αξιολόγησης του ΔΝΤ αναφέρεται ότι «οι ελληνικές αρχές αναγνώρισαν ότι χρειάζεται αναπροσανατολισμός στη στρατηγική». Με άλλα λόγια, μισθοί μπανανίας, σε μια χώρα-μπανανία.

Στρατόπεδα μεταναστών
Με σαφή προεκλογική σκοπιμότητα και παροιμιώδη προχειρότητα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη προανήγγειλε τη δημιουργία 30 στρατοπέδων συγκέντρωσης μεταναστών σε όλη τη χώρα. Αντιδρούν οι τοπικές κοινωνίες, προκαλεί ερωτηματικά η μεθόδευση που αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός διαχείρισης του μεταναστευτικού, πέρα από σπασμωδικές κινήσεις, όπως ο φράχτης του προκατόχου του στον Έβρο.


Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Γκατζετάκηδες, ήρθε η υποβρύχια θήκη για το iPhone


Θήκη για iPhone μετατρέπει το κινητό σε υποβρύχια φωτογραφική μηχανή, με κόστος μόλις 85 δολάρια.


Σύμωνα με την ιστοσελίδα της κατασκευάστριας εταιρείας, η θήκη παραμένει στεγανή μέχρι τα 30 μέτρα και δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει να τραβήξει φωτογραφίες ή βίντεο, μέσω της εφαρμογής του iPhone.


Δείτε εδώ: http://tat7.net/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=2


Στοπ στις καταδύσεις με καρχαρίες;



Οι τοπικές αρχές στην περιοχή της Αδελαϊδας στην Αυστραλία εξετάζουν το ενδεχόμενο μερικής τουλάχιστον απαγόρευσης καταδύσεων με καρχαρίες που προσφέρουν καταδυτικά κέντρα στην περιοχή, επειδή η πρακτική αυτή "επηρεάζει αρνητικά τη φυσική συμπεριφορά των καρχαριών", όπως εξήγησαν οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας περιβάλλοντος.




Η... καρχαριοσυνάντηση είναι μια ιδιαίτερα επικερδής επιχείρηση, καθώς πολλοί θέλουν να καταδυθούν "παρέα" με καρχαρίες, έστω και από τη σχετική ασφάλεια που παρέχει ένα χαλύβδινο κλουβί. 


Αν και η τελική απόφαση αναμένεται, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι η περιβαλλοντική διάσταση αποτελεί απλά μια δικαιολογία, καθώς δεν προβλέπεται η ολική απαγόρευση, παρά μόνο ο περιορισμός των αδειών σε καταδυτικές επιχειρήσεις. 




Δείτε εδώ: http://www.adelaidenow.com.au/travel/news/shark-cage-tours-set-to-take-dive-at-port-lincoln/story-fn3015fd-1226313946452

Πιό... φωτεινή η Ευρώπη



Πιο «φωτεινή» αποδεικνύεται έπειτα από 18 χρόνια η Ευρώπη, σύμφωνα με τη σύγκριση των φωτογραφιών των δορυφόρων του εθνικού τμήματος Ωκεάνιας και Ατμοσφαιρικής Διαχείρισης των ΗΠΑ (ΝΟΑΑ). 


Οι ερευνητές παρουσιάζοντας τις παραπάνω δύο εικόνες, από τις οποίες η πρώτη στάλθηκε από το δορυφόρο το 1992 και η δεύτερη το 2010, φανερώνουν ότι οι περιοχές που έχουν κατοικηθεί είναι αισθητά περισσότερες και πως τα μεγάλα αστικά κέντρα έχουν επεκταθεί σημαντικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της αύξησης, είναι οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, αλλά και η Ελλάδα, στην οποία η... ΔΕΗ αύξησε την πελατεία της. 

"H κατάδυση μου έδωσε την ελευθερία"



Ο 35χρονος Μπάρυ Ουέστ, μετά από αυτοκινητικό ατύχημα, βρέθηκε με ολική αναπηρία των άκρων. Μετά από μακρά περίοδο κατάθλιψης, πείστηκε από τους κολλητούς του να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην αυτόνομη κατάδυση.


Μετά από ένα χρόνο εντατικών μαθημάτων σε πισίνα και χάρη στην επιμονή του και τη συμπαράσταση των φίλων του απέκτησε το δίπλωμα του ερασιτέχνη αυτοδύτη.


Σήμερα συμμετέχει σε καταδύσεις ανοιχτής θαλάσσης, απέκτησε νέα διάθεση για ζωή και όπως λέει και ο ίδιος "Η κατάδυση μου έδωσε την ελευθερία".


Ένα μάθημα για όλους, μια αισιόδοξη νότα θάρρους και πάνω απ' όλα η δύναμη της φιλίας είναι τα  διδάγματα της ιστορίας του Μπάρυ. 


Διαβάστε εδώ: http://www.britishdiver.co.uk/2012/03/the-paralysed-diver/

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Βρήκαν τους κινητήρες της... Σελήνης στο βυθό



Ένα πολύτιμο κομμάτι της διαστημικής ιστορίας της ανθρωπότητας, τους κινητήρες που έστειλαν την αποστολή Apollo 11 στη Σελήνη το 1969 ανακοίνωσε ότι εντόπισε στα βάθη του Ατλαντικού Ωκεανού, σε βάθος 4.300 μέτρων ο Τζεφ Μπέζος, ιδρυτής της διαδικτυακής εταιρείας Amazon.com


Οι κινητήρες βρέθηκαν στη θάλασσα στα ανοιχτά του Κέιπ Κανάβεραλ, μετά την εκτόξευση του πυραύλου-φορέα του θαλαμίσκου που μετέφερε τους αστροναύτες στο δορυφόρο της Γης, κατά την οποία σε διάφορες φάσεις αποκολλώνται τμήματα του πυραύλου. 


Στόχος του είναι να ανελκύσει τον ένα από τους πέντε κινητήρες, προκειμένου να τον δωρίσει στο μουσείο τεχνολογίας του Σιάτλ, με την άδεια της NASA.


"Ήμουν πέντε χρονών όταν είδα στην τηλεόραση την εκτόξευση του Apollo 11 και αποτέλεσε έμπνευση για την ενασχόλησή μου με την επιστήμη, την τεχνολογία και τις εξερευνήσεις", δήλωσε ο Μπέζος.










Όταν η Τέχνη μιμείται τη Φύση


Οι κινήσεις των θαλάσσιων ρευμάτων θυμίζουν πίνακα του Βαν Γκογκ

Τη σημασία των θαλάσσιων ρευμάτων για την καλή… υγεία του πλανήτη μας καταδεικνύει ανάγλυφα το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα το Κέντρο Διαστημικών Πτήσεων Γκόνταρντ της ΝΑΣΑ, θυμίζοντας πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκόγκ, έστω και αν ο εκκεντρικός καλλιτέχνης φιλοτέχνησε το συγκεκριμένο έργο το 1889. Καταγράφοντας μέσω δορυφορικών μετρήσεων τις κινήσεις των επιφανειακών ρευμάτων σε όλες τις θάλασσες της υδρογείου για ένα διάστημα δύο ετών, οι ειδικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν την πρώτη πλήρως ψηφιακή αναπαράστασή τους.


Οι θάλασσες είναι αεικίνητες και τα ρεύματα επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο το κλίμα, αλλά και τις συνθήκες διαβίωσης για τη χλωρίδα και την πανίδα ακόμα και στην ξηρά. Τα ρεύματα επηρεάζονται από πληθώρα παραγόντων, όπως οι άνεμοι, η θερμοκρασία του νερού και η περιεκτικότητα σε αλάτι, η διαμόρφωση του βυθού και το βάθος, ακόμα και από την περιστροφή της Γης και την εναλλαγή των εποχών.


Η αέναη κίνηση τεράστιων όγκων νερού θυμίζει σε κάποιες περιπτώσεις διάδρομο… γυμναστηρίου, καθώς η εναλλαγή μεταξύ επιφανειακών και βαθιών υδάτων δημιουργεί μια συνεχή ροή από το Βόρειο Ατλαντικό μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό, ένα «ταξίδι» που μπορεί να διαρκέσει ακόμα και 1000 χρόνια.


Τα θερμότερα επιφανειακά νερά έχουν κατά βάση ροή από τους τροπικούς προς τους Πόλους, ενώ τα ψυχρότερα ακολουθούν αντίθετη πορεία. Το Ρεύμα του Κόλπου, χάρη στο οποίο η Βόρεια Ευρώπη δε βρίσκεται στο… ψυγείο, είναι ένα από τα ισχυρότερα, ενώ το πιο… άτακτο ρεύμα είναι εκείνο που ξεκινά από τις ακτές της Σομαλίας στην Αφρική, καθώς αλλάζει κατεύθυνση δύο φορές το χρόνο, από το Μάιο μέχρι το Σεπτέμβριο κινείται προς τα βόρεια, ενώ από το Νοέμβριο μέχρι το Μάρτιο παίρνει… ρότα προς τα νότια. 



Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Έβαλαν… τιμοκατάλογο στην υποβάθμιση των Ωκεανών



Η καταστροφή της θάλασσας θα προκαλέσει ζημιές ύψους 2,2 τρις ευρώ ετησίως τις επόμενες δεκαετίες, σύμφωνα με Σουηδούς επιστήμονες

Για πρώτη φορά, επιστήμονες από τη Σουηδία υπολόγισαν με ακρίβεια το οικονομικό κόστος των επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής στους Ωκεανούς της Γης, το οποίο θα ανέλθει στο αστρονομικό ποσόν των 2,2 τρισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως τις επόμενες δεκαετίες, αν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου συνεχιστούν με τους σημερινούς ρυθμούς.

Αν και η διαδικασία αποτίμησης των συνεπειών των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων στις θάλασσες σε παγκόσμια κλίμακα είναι ένα πολύπλοκο εγχείρημα, οι ειδικοί επιστήμονες κατέταξαν σε πέντε βασικές κατηγορίες τα μετρήσιμα δεδομένα: Αλιευτικά πεδία και ιχθυαποθέματα, αύξηση της στάθμης της θάλασσας, θεομηνίες και έντονα καιρικά φαινόμενα που προκαλούνται από την Κλιματική Αλλαγή, η τουριστική βιομηχανία και η οξίνιση των Ωκεανών η οποία οφείλεται στο διοξείδιο του άνθρακα που απορροφάται, καθιστώντας τα νερά των θαλασσών ακατάλληλα για την επιβίωση εκατομμυρίων ειδών.
«Οι κλιματικές αλλαγές σε συνδυασμό με άλλους επιβαρυντικούς παράγοντες, όπως η υπεραλίευση και η ρύπανση από την παράκτια ζώνη αλληλεπιδρούν και μειώνουν ακόμα περισσότερο την ικανότητα των θαλάσσιων οικοσυστημάτων να αντιμετωπίσουν τις κλιματικές αλλαγές», επισημαίνει ο Γιώργος Κόκκορης, επίκουρος καθηγητής Οικολογίας στο Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας του πανεπιστημίου Αιγαίου.

Οι Σουηδοί επιστήμονες, μεταξύ των οποίων και οικονομολόγοι έλαβαν υπόψη τους επίσημα στοιχεία και δεδομένα ανεξάρτητων οργανισμών, έτσι ώστε να καταλήξουν σε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά συμπεράσματα. Ο Φρανκ Άκερμαν, διευθυντής του τμήματος Οικονομίας του Κλίματος στη Στοκχόλμη σημείωσε ότι ακόμα και αν τα ποσά φαίνονται κολοσσιαία είναι δεδομένο ότι η συνάρτηση περιβάλλοντος-οικονομίας αποδίδει την πραγματικότητα: «Η αδράνεια σήμερα θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση αύριο. Συμπεριλάβαμε δεδομένα που αφορούν σε παραμέτρους που μπορούν να διαφοροποιηθούν άμεσα και όχι σε αφηρημένες έννοιες».

Σε τοπικό επίπεδο η Κλιματική Αλλαγή είναι ήδη ορατή, όπως παρατηρεί ο κ. Κόκκορης: «Η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας θα μεταβάλει τις περιοχές εξάπλωσης πολλών ειδών. Πολλά τροπικά και υποτροπικά είδη θα μετακινηθούν προς περιοχές που αυτή τη στιγμή χαρακτηρίζονται ως εύκρατες με αποτέλεσμα την συχνότερη εμφάνιση βιολογικών εισβολέων» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ειδικός. 

Το υποβρύχιο που... τουιτάρει


Μπορεί το Twitter να είναι γεμάτο από... εξυπνακισμούς, ανούσια μηνύματα και διαφημίσεις των... υπερεγώ εκατομμυρίων ανθρώπων, να όμως που αποδεικνύεται και χρήσιμο για μια ομάδα επιστημόνων. 


Το μη επανδρωμένο υποβρύχιο Tavros, το όνομα του οποίου προέρχεται από την ελληνική λέξη... Ταύρος, φορτίζει τις μπαταρίες του με ηλιακή ενέργεια και διαθέτει λογαριασμό στο Twitter, μέσω του οποίου ποστάρει πληροφορίες από τις αποστολές του.


Μετά την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκλήθηκε από τη διαρροή εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού, οι επιστήμονες δημιούργησαν ένα υποβρύχιο που είναι σε θέσει να περιπολεί για μήνες, προκειμένου να εντοπίσει το συντομότερο νέα θαλάσσια ρύπανση.


Αν και προς το παρόν τα μηνύματα που ποστάρει ο Ταύρος είναι μάλλον λιτά, οι ειδικοί σκοπεύουν να βελτιώσουν τη ροή δεδομένων με στοιχεία που θα είναι πολύτιμα για τους ψαράδες, τους ναυτιλομένους και όσους ενδιαφέρονται για τις καιρικές συνθήκες στις περιοχές που... κόβει βόλτες το υποβρύχιο. 


 Δείτε τα τουιτς του Ταύρου εδώ: https://twitter.com/#!/tavros02 .

Άμεση... δημοκρατία μέσω του stratocam.com



Οι μοναδικές εικόνες του πλανήτη μας που αποτυπώνουν οι δορυφόροι της διαδικτυακής υπηρεσίας Google Earth αποκτούν μια… δημοκρατική διάσταση. Φυσικά τοπία απαράμιλλης ομορφιάς και ανθρώπινες κατασκευές, ερημικές τοποθεσίες αλλά και πολύβουα αστικά κέντρα, είναι μερικά μόνο από τα «κλικ» που έχουν συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους των χρηστών του Διαδικτύου, μέσω της ιστοσελίδας www.stratocam.com

Δημιούργημα του Πολ Ραντεμάχερ, του ανθρώπου που «κρύβεται» πίσω από τα βραβευμένα οπτικά εφέ σε κινηματογραφικές επιτυχίες όπως ο «Σρεκ», η «Μαγαδασκάρη» και άλλα έργα, η διαδραστική ιστοσελίδα επιτρέπει σε όλους να γίνουν ταξιδιώτες του κόσμου, από την άνεση του… καναπέ τους και παράλληλα να υπερψηφίσουν, ή να ρίξουν στα διαδικτυακά… Τάρταρα τις εικόνες εκείνες που επιλέγουν οι ίδιοι.










Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Χειροποίητα... υποβρύχια μόνο με 23.000 ευρώ


Με τιμή που θα αγγίζει τις 23.000 ευρώ ένας πολυμήχανος Κινέζος ξεκίνησε την κατασκευή χειροποίητων... υποβρυχίων μίνι διαστάσεων που μοιάζουν κάπως -σε όσους τα θυμούνται- με τα αντίστοιχα ιαπωνικά που χρησιμοποιήθηκαν χωρίς επιτυχία για την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ της Χαβάης το 1941. Στους πολλούς, σίγουρα θα θυμίζουν τα βιβλία του Ιουλίου Βερν, ή τα σχέδια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. 


Τα κινέζικα υποβρύχια έχουν αρκετό χώρο για διμελές πλήρωμα, η πλοήγησή τους θυμίζει... αυτοκίνητο και μπορούν να καταδυθούν με ασφάλεια σε μέγιστο βάθος 30 μέτρων, καμία σχέση δηλαδή με τον "Διεκδικητή της Αβύσσου" του Τζέιμς Κάμερον που "άγγιξε" τα 11.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια. 




Βέβαια με τιμή αντίστοιχη ενός μεσαίου αυτοκινήτου, η πρόταση για υποβρύχιες βόλτες σε όσους αρέσκονται να βλέπουν τα πράγματα... υποβρυχίως, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Η μέγιστη ταχύτητά του κάτω από τα κύματα φτάνει στα 13 μίλια ανά ώρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.


Αν σας ενδιαφέρει να αποκτήσετε ένα υποβρύχιο που χωράει στο... γκαράζ σας, απευθυνθείτε στον Κινέζο μάστορα. Ήδη τρεις θαρραλέοι αγοραστές περιμένουν τα υποβρυχιάκια τους, καθώς η "γραμμή παραγωγής" δε μπορεί να κατασκευάσει περισσότερα από ένα υποβρύχιο το μήνα. 


Δείτε βίντεο και περισσότερες φωτό εδώ: http://micgadget.com/24127/chinese-laid-off-man-builds-diy-submarines-for-sale-video/

«Δεν περίμενα ποτέ ότι είναι τόσο όμορφο να πιάνεις… πάτο»

  
Με το μήνυμα «όλα τα συστήματα είναι ΟΚ», θυμίζοντας τα λόγια των αστροναυτών της NASA λίγο πριν πατήσουν για πρώτη φορά στη Σελήνη, ο διάσημος σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον καταδύθηκε με επιτυχία χθες το πρωί στο βαθύτερο σημείο του πλανήτη μας, 10.898 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στην Τάφρο των Μαριανών στον Ειρηνικό Ωκεανό, με ειδικά κατασκευασμένο βαθυσκάφος.


Ο 57χρονος Κάμερον έγινε ο πρώτος άνθρωπος που κατάφερε να καταδυθεί μόνος του στην άβυσσο, 52 χρόνια μετά το αντίστοιχο επίτευγμα δύο ατόμων, του Ελβετού ωκεανογράφου Ζακ Πικάρ και του Αμερικανού αξιωματικού του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ Ντον Ουόλς το 1960, με το βαθυσκάφος «Τεργέστη». Το βαθυσκάφος του 1960 είχε μείνει μόλις 20 λεπτά στο βαθύ σκοτάδι των Μαριανών, ενώ ο αυστραλιανής κατασκευής «Διεκδικητής της Αβύσσου», όπως… βαπτίστηκε το βαθυσκάφος του Κάμερον, παρέμεινε σχεδόν τρεις ώρες στο βυθό, μαγνητοσκοπώντας απόκοσμες εικόνες και συλλέγοντας μορφές ζωής που πιθανότατα θα δούμε για πρώτη φορά.


Η κάθοδος προς το βυθό διάρκεσε δύο ώρες και 36 λεπτά, ενώ η ανάδυση μόλις 70 λεπτά. Ο σκηνοθέτης δεν έκρυβε τον ενθουσιασμό του, μέσω των μηνυμάτων που έστελνε από βάθος 11 σχεδόν χιλιομέτρων: «Δεν περίμενα ποτέ ότι είναι τόσο όμορφο να πιάνεις… πάτο», σημείωσε χαριτολογώντας και έσπευσε να συμπληρώσει: «Ανυπομονώ να μοιραστώ με όλους σας όλα όσα είδα στο βυθό». Για τον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη, η εξερεύνηση του πλέον δυσπρόσιτου σημείου του πλανήτη μας αποτελούσε όνειρο ζωής, όπως δήλωσε στο BBC: «Μεγάλωσα την εποχή που ο άνθρωπος έκανε τα πρώτα του βήματα στο Διάστημα και ο Κουστό εξερευνούσε τους Ωκεανούς. Ήθελα και εγώ να συμμετάσχω σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα και έτσι αποφάσισα να κατέβω μόνος μου στο βαθύτερο σημείο του πλανήτη μας».


Το βάρους 11 τόνων και μήκους 7 μέτρων βαθυσκάφος του Κάμερον χαρακτηρίστηκε «κάθετη τορπίλη» που επιτρέπει την ταχύτατη κατάδυση και κατασκευάστηκε για να αντέχει πιέσεις που αντιστοιχούν σε 1000 φορές την ατμοσφαιρική πίεση στην επιφάνεια της θάλασσας. Ο «Διεκδικητής της Αβύσσου» είναι εξοπλισμένος με κάμερες που κινηματογράφησαν την κατάδυση με υψηλή ευκρίνεια και μπορούν να αποδώσουν τρισδιάστατα όσα «είδε» στα βάθη που βρέθηκε. Επίσης διαθέτει ειδικούς βραχίονες, για να συλλέξει δείγματα από το βυθό.


Η αποστολή, συγχρηματοδοτήθηκε από το National Geographic και την ελβετική εταιρεία ρολογιών Rolex, και ακόμα και ο 80χρονος σήμερα Ντον Ουολς, ο μοναδικός επιζών από την κατάδυση του 1960, δήλωσε ενθουσιασμένος από τη νέα αυτή κατάκτηση της αβύσσου: «Ο συνδυασμός των ικανοτήτων του Κάμερον να αφηγείται ιστορίες που συναρπάζουν, όπως φαίνεται από τις ταινίες και τα ντοκιμαντέρ του που σπάνε τα ταμεία, με την έφεσή του στην εξερεύνηση, πέτυχαν το ακατόρθωτο, να επιστρέψει ο άνθρωπος εκεί που είχε να πάει περισσότερο από μισό αιώνα».


Οι αποστολές στην Τάφρο των Μαριανών πάντως έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αν και όχι πάντα για αμιγώς ερευνητικούς και επιστημονικούς σκοπούς: Μη επανδρωμένα υποβρύχια ρομπότ «χτενίζουν» την άβυσσο, ψάχνοντας για κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου και άλλες πλουτοπαραγωγικές πηγές, σε μια περιοχή που έχει μπει στο επίκεντρο των ΗΠΑ, αλλά και της Κίνας.


ΒΟΧ

Ο αντίλογος

Παρά το ότι το εντυπωσιακό επίτευγμα του Κάμερον συγκέντρωσε όλα τα φώτα της δημοσιότητας, δεν είναι λίγοι εκείνοι που διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την επιστημονική διάσταση του εγχειρήματός του: «Τα επανδρωμένα βαθυσκάφη, όπως αυτό του Κάμερον, έχουν μάλλον περιορισμένες δυνατότητες έρευνας, ακριβώς επειδή περιέχουν… άνθρωπο μέσα τους», εξηγεί ο Δρ. Άλαν Τζέιμσον. «Αντιθέτως, τα μη επανδρωμένα ρομποτικά βαθυσκάφη παραμένουν για μεγαλύτερη διάρκεια στο βυθό, συλλέγουν περισσότερα δεδομένα και φυσικά κοστίζουν πολύ λιγότερο».


Οι… ανταγωνιστές

Ο Κάμερον δεν είναι ο μόνος που επιδιώκει να είναι ο μοναδικός κάτοχος του ρεκόρ ατομικής βαθύτερης κατάδυσης, καθώς και ο Βρετανός πολυεκατομμυριούχος Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδιοκτήτης της Virgin, αλλά και ο Έρικ Σμιτ της Google χρηματοδοτούν την κατασκευή αντίστοιχων βαθυσκαφών. Μια άλλη εταιρεία από τις ΗΠΑ, η “Triton Submarine” σχεδιάζει την κατασκευή τουριστικού υποβρυχίου που θα μεταφέρει επισκέπτες με… βαθιές τσέπες στην Τάφρο των Μαριανών, καθώς το εισιτήριο θα κοστίζει περίπου 200.000 ευρώ.


Τζέιμς Κάμερον

Ο 58χρονος σκηνοθέτης ταινιών όπως ο «Εξολοθρευτής», ο «Τιτανικός», η «Άβυσσος» και το «Άβαταρ» μεταξύ άλλων έχει προταθεί για έξι βραβεία Όσκαρ και έχει κερδίσει τρία. Τα συνολικά έσοδα που έχουν αποφέρει οι ταινίες και τα ντοκιμαντέρ του ξεπερνούν τα 4,5 δις ευρώ, με τον «Τιτανικό» και το «Άβαταρ» να είναι οι πιο επικερδείς ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.


Η Τάφρος των Μαριανών

Με μήκος περίπου 2.550 χιλιομέτρων, η Τάφρος των Μαριανών φτάνει σε μέγιστο βάθος σχεδόν 11.000 μέτρων. Αν το Έβερεστ, το ψηλότερο όρος του Κόσμου βρισκόταν στην Τάφρο, θα έβλεπε την κορυφή του 1,6 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η πίεση στο μέγιστο βάθος ισούται με 11.250.000 κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο, η οποία… συρρίκνωσε το βαθυσκάφος κατά 6 σχεδόν εκατοστά.



Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Ποδήλατο κάτω από τα... κύματα για φιλανθρωπία


Mid Herts Divers at Guildenburgh Water Whittlesey for Sport Relief.  
Ερασιτέχνες αυτοδύτες στη Βρετανία έκαναν... ποδήλατο υποβρυχίως, προκειμένου να συγκεντρώσουν εισφορές για φιλανθρωπικό σκοπό. 

Συνολικά 24 άνθρωποι με εξοπλισμό αυτόνομης κατάδυσης το έριξαν στην... ορθοπεταλιά το Σάββατο και έκναν 40 περίπου χιλιόμετρα υποβρυχίως. 


Τα στατικά ποδήλατα τοποθετήθηκαν σε βάθος 6 μέτρων και θα παραμείνουν στο ίδιο σημείο για εκείνους που επιθυμούν να συνδυάσουν τη χαλάρωση που προσφέρει μια κατάδυση αναψυχής με την εκγύμναση που προσφέρει το ποδήλατο... βάθους.

Δείτε εδώ: www.midhertsdivers.com


Αγόρασε το θυρεό υποβρυχίου σε... παλιατζίδικο


Δεν πίστευε στην τύχη του ο συλλέκτης Φίλιπ Μακίβερ, όταν βρήκε σε... παλιατζίδικο το θυρεό του βρετανικού υποβρυχίου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου "Τάλι Χο", τον οποίο αγόρασε έναντι μόλίς... 100 ευρώ περίπου.


Το HMS Tally Ho, "βαπτίστηκε" από τον ίδιο τον Ουίνστον Τσέρτσιλ το 1942 και συμμετείχε σε πολλές αποστολές κατά γερμανικών και ιαπωνικών στόχων, με αρκετούς τορπιλισμούς στο ενεργητικο του. Κατάφερε μάλιστα να τη βγάλει... καθαρή και να γλυτώσει από αρκετές επιθέσεις. Το 1967 αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και πουλήθηκε για παλιοσίδερα.


Πριν από μερικές μέρες ο 67χρονος Μακίβερ εντόπισε τον μπρούτζινο θυρεό σε... υπαίθριο παζάρι παλιατζίδικου και αμέσως το αγόρασε.


Η εκτίμηση που έγινε από τον οίκο δημοπρασιών Σόουθμπι'ς ανεβάζει την αξία του στα 12.000 ευρώ περίπου και πλέον ο Μακίβερ σκέφτεται είτε να το δωρίσει στο μουσείο υποβρυχίων της χώρας του, ή να το πουλήσει σε κάποιον που θέλει να... αποχωριστεί μια μικρή περιουσία. 





Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Αναζητώντας την Αμέλια, ένα μυστήριο 75 ετών


Νέα στοιχεία ενδέχεται να βοηθήσουν στη διαλεύκανση ενός μυστηρίου που διαρκεί 75 χρόνια.  Η αμερικανίδα αεροπόρος-θρύλος του μεσοπολέμου Αμέλια Έρχαρτ χάθηκε μαζί με τον πλοηγό του αεροσκάφους της Φρεντ Νούναν στον Ειρηνικό Ωκεανό στις 2 Ιουλίου του 1937, κατά τη διάρκεια της απόπειράς της να κάνει το γύρο του Κόσμου. Σήμερα, η ανάλυση μιας φωτογραφίας που τραβήχτηκε στην ακατοίκητη κοραλλιογενή ατόλη Νικουμαρόρο του νησιωτικού κρατιδίου του Κιριμπάτι μερικούς μήνες μετά την εξαφάνισή της, ίσως βοηθήσει τους ερευνητές να γράψουν τον επίλογο στην Οδύσσεια της πτήσης της Έρχαρτ προς την αιωνιότητα.


Σύμφωνα με τους ειδικούς που μελέτησαν τη φωτογραφία, τμήμα του συστήματος προσγείωσης του δικινητήριου Λόκχιντ Ελέκτρα φαίνεται να εξέχει από τη θάλασσα, γεγονός που προκάλεσε την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης. Με τη συνεργασία του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, ιστορικών, επιστημόνων και ειδικών σε θέματα καταδύσεων, προγραμματίζεται αποστολή έρευνας, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο, τιμώντας με αυτό τον τρόπο την 75η επέτειο από την τελευταία πτήση της και ελπίζοντας ότι θα βρεθούν αδιαμφισβήτητα στοιχεία που θα φωτίσουν το μυστήριο.


Αν και πολλές θεωρίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ήδη από την εποχή της εξαφάνισης της Έρχαρτ και του Νούναν, η επικρατέστερη υποστηρίζει πως προσγειώθηκαν στον κοραλλιογενή ύφαλο που βρίσκεται στα δυτικά της ατόλης και έζησαν στο ακατοίκητο νησί τρώγοντας ψάρια και συλλέγοντας νερό της βροχής, μέχρι να υποκύψουν σε ασθένειες. Το αεροσκάφος πιθανότατα παρασύρθηκε από τα κύματα και πλέον βρίσκεται στο βυθό. Ο διάσημος ωκεανογράφος και ερευνητής Ρόμπερτ Μπάλλαρντ, ο οποίος πιστώνεται με τον εντοπισμό του Τιτανικού και του θωρηκτού Μπίσμαρκ μεταξύ άλλων, συμμετέχει στην ομάδα και θα προσφέρει τις γνώσεις τους στην υποβρύχια εξερεύνηση της ατόλης.


«Η Έρχαρτ έδωσε στο έθνος την ελπίδα και την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν, την περίοδο της ύφεσης που ακολούθησε το Κραχ του 1929», σημείωσε η Χίλαρι Κλίντον, υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ και συμπλήρωσε: «Ακόμα και αν δε βρούμε αυτό που ψάχνουμε, η ίδια η αναζήτηση αξίζει».

Ποια ήταν η Αμέλια Έρχαρτ
Γεννήθηκε το 1897 και έγινε η πρώτη γυναίκα που διέσχισε, ως μέλος του πληρώματος, τον Ατλαντικό Ωκεανό με αεροσκάφος το 1928, ένα χρόνο μετά το αντίστοιχο κατόρθωμα του Τσαρλς Λίντμπεργκ. Η επιστροφή της στις ΗΠΑ, όπου της αποδόθηκαν οι ύψιστες τιμές και την υποδέχθηκε ο ίδιος ο πρόεδρος της χώρας Κάλβιν Κούλιτζ, συνοδεύτηκε από μεγαλοπρεπή παρέλαση στη Νέα Υόρκη. Απέκτησε τη διάσταση εθνικής ηρωίδας, με τον Τύπο της εποχής να την αποκαλεί «Βασίλισσα των Αιθέρων». Επανέλαβε τον άθλο της το 1932, αυτή τη φορά πετώντας μόνη της, ενώ ήταν κάτοχος πολλών ρεκόρ πτήσης και ταχύτητας, τα οποία διατηρούσε μέχρι την εξαφάνισή της. Τα μυστήριο γύρω από το τέλος της μονοπώλησε την επικαιρότητα της εποχής για μεγάλο διάστημα, ενώ πολλές θεωρίες που προσπάθησαν να δώσουν οριστικές απαντήσεις, διατήρησαν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης αμείωτο μέχρι σήμερα.

Οι θεωρίες γύρω από την εξαφάνισή της
Πολλοί προσπάθησαν να δώσουν τη δική τους εξήγηση σχετικά με την εξαφάνιση της Έρχαρτ και του Νούναν, κανείς όμως δεν κατάφερε να αποδείξει μέχρι σήμερα τη θεωρία του, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι εξής:
Έπεσε θύμα απαγωγής από τους Ιάπωνες, επειδή ήταν κατάσκοπος των ΗΠΑ.
Είχε μυστικό δεσμό με τον Νούναν και «εξαφανίστηκαν» οικειοθελώς για να χαρούν τον έρωτά τους.
Η «εξαφάνιση» ήταν καλοστημένο κόλπο και η Έρχαρτ επέστρεψε στις ΗΠΑ όπου έζησε στη Νέα Υόρκη με το όνομα Αϊρίν Κραίγκμιλ Μπόλαμ.
Το αεροσκάφος της καταρρίφθηκε από άγνωστο εχθρό

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Υποβρύχιος φιλανθρωπικός χορός


Χορός στον πυθμένα μιας πισίνας για φιλανθρωπικούς σκοπούς ήταν η πιο πρόσφατη "δοκιμασία" στο βρετανικό τηλεοπτικό ριάλιτι "Strictly Dancing", με τους χορευτές να φορούν μάσκα, μπουκάλες και ρυθμιστές αναπνοής και... ενδυμασία χορού.

Αν και οι πρωταγωνιστές δήλωσαν ότι δεν ήταν και πολύ εξοικειωμένοι με το υγρό στοιχείο, οι χορευτικές τους φιγούρες ήταν εντυπωσιακές και ο σκοπός ιερός, καθώς προβάλλει τη Sport Relief, μια πρωτοβουλία που συνδυάζει αθλητικές εκδηλώσεις με την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης.