Η αξία της Apple ισοδυναμεί με δύο… Ελλάδες και
κάτι ψιλά, καθώς ξεπερνά τα 640 δις ευρώ, δεδομένου ότι το δημόσιο χρέος της
χώρας μας ανέρχεται στα 310 δις ευρώ περίπου. Παράλληλα, ο κάθε πελάτης του
«Μήλου», ξοδεύει ετησίως περίπου 270 ευρώ για αγορά νέων προϊόντων και
τουλάχιστον 30 ακόμα ευρώ για την αγορά οπτικοακουστικού υλικού από τη
διαδικτυακή υπηρεσία iTunes.
Αυτά ήταν τα πλέον ενδεικτικά
στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας και προκαλούν…
ίλιγγο στους αναλυτές της αγοράς, αλλά και τους κοινούς θνητούς, οι οποίοι
διαθέτουν 575 εκατομμύρια λογαριασμούς στις υπηρεσίες της Apple και
καταθέτουν πρόθυμα τον… οβολό τους σε αυτήν.
Στρατηγική επιλογή του κολοσσού
της τεχνολογίας, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο συνέδριο, είναι να κρατάει
«αιχμαλώτους» τους πελάτες της, προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία ενημερώσεων
λογισμικού και οπτικοακουστικού υλικού έναντι αντιτίμου μέσω του iTunes.
Η μεγάλη πίεση που δέχεται η
εταιρεία από τoν
ανταγωνισμό και κυρίως από τη Samsung,
η οποία κατέκτησε την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις «έξυπνων» κινητών,
εκθρονίζοντας την Apple,
ανάγκασε την εταιρεία σε αλλαγή πλεύσης, εστιάζοντας πλέον στο iTunes και
όχι σε κυκλοφορίες νέων εκδόσεων του iPhone ή άλλου τεχνολογικού εξοπλισμού.
«Ο
πελάτης θα αγοράσει μια φορά ένα κινητό ή έναν υπολογιστή μέσα σε ένα χρόνο. Ο
ίδιος όμως θα σπεύσει πολλές φορές να αγοράσει το καινούριο τραγούδι του
αγαπημένου του καλλιτέχνη, ή την τελευταία έκδοση του προγράμματος που τον
ενδιαφέρει μέσω των iTunes»,
σχολίασε ο Μπρετ Οουενς, αναλυτής της αγοράς ηλεκτρονικών. «Εκεί ακριβώς
ποντάρει η Apple για να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της και να εξασφαλίζει
μεγάλα κέρδη», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Συγκριτικά με το 2009, οι
εγγεγραμμένοι χρήστες των iTunes εξαπλασιάστηκαν και πλέον ανέρχονται στους 575 εκατομμύρια
παγκοσμίως. Ο ρυθμός αύξησής τους είναι ιλιγγιώδης, καθώς 500.000 νέοι πελάτες
ανοίγουν λογαριασμό καθημερινά. Με αφετηρία το ίδιο έτος, 865 εκατομμύρια
συσκευές της εταιρείας έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα.
Παρά το ότι η κρίση έχει αγγίξει
και τις δύο ακτές του Ατλαντικού, η Apple θεωρεί ότι είναι πολύ πιο κερδοφόρο να στοχεύει στα 1 ή 2
ευρώ που κοστίζει ένα τραγούδι στο iTunes, παρά στα 500 τουλάχιστον που κοστίζει το τελευταίο
μοντέλο του iPhone. «Καλύτερα
λίγα από πολλούς, παρά πολλά από λίγους», σημειώνει ο Όουενς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.