Translate

Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

Το νερό… χρυσάφι

Η κυβέρνηση, δια στόματος του υφυπουργού Μεταφορών κ. Νίκου Σηφουνάκη εξήγγειλε την πρόθεσή της να προωθήσει την κατασκευή μονάδων αφαλάτωσης σε 21 νησιά, σε σύμπραξη με τοπικούς φορείς και ιδιώτες.

Η εικόνα στα νησιά του Αιγαίου, τα οποία τους καλοκαιρινούς μήνες φιλοξενούν πολλαπλάσιο πληθυσμό Ελλήνων και ξένων, είναι γνώριμη: Νερό διατίθεται από τις δημοτικές αρχές με δελτίο, οι διακοπές στην ύδρευση είναι καθημερινό φαινόμενο και όλοι τελικά καταφεύγουν στα εμφιαλωμένα. Αν δούμε και τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης μεταφοράς νερού στα νησιά, θα μας πιάσει… ίλιγγος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Σηφουνάκης, μόνο τα τελευταία οκτώ χρόνια έχουν δαπανηθεί € 67.591.895!

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι εύλογα: Ποιες εταιρείες έχουν αναλάβει να μεταφέρουν νερό με τα υδροφόρα πλοία τους και με ποιες συμφωνίες; Τι γίνεται σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν τον απόπλου τους; Πως θα καλυφθούν οι διογκούμενες ανάγκες σε νερό;

Οι προθέσεις του υπουργείου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί: Χρειάζεται περιβαλλοντική αντιμετώπιση του ζητήματος, δεδομένου ότι οι μονάδες αφαλάτωσης είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρες και ανατρέπουν την ευαίσθητη οικολογική ισορροπία στα σημεία που θα λειτουργήσουν. Απαιτείται η συμφωνία των μόνιμων κατοίκων, καθώς η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τις μονάδες αυτές συχνά προσκρούει σε διάφορα συμφέροντα. Κυρίως όμως, χρειάζεται να πειστούν οι ιδιώτες ότι η επένδυσή τους θα είναι επικερδής, ενώ παράλληλα οι τοπικές κοινωνίες δεν πρέπει πληρώνουν το νερό σε τιμές χρυσού. Ένα στοίχημα που φαίνεται δύσκολο να κερδηθεί, αλλά είναι μονόδρομος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.