Translate

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Ο Αλβανός χωρικός που είχε το "κλειδί" της εξαφάνισης ενός αεροσκάφους το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Η εντιμότητα ενός Αλβανού χωρικού, ήταν το "κλειδί" που έλυσε το μυστήριο της εξαφάνισης ενός Βρετανικού βομβαρδιστικού Halifax το 1944.


Στις 29 Οκτωβρίου του 1944, ένα ζεύγος βομβαρδιστικών Χάλιφαξ απογειώθηκε από την ιταλία προκειμένου να ρίξει φυλλάδια κατά των ναζί στην Αλβανία.

Για περισσότερα από 70 χρόνια, η τύχη του ενός βομβαρδιστικού παρέμενε άγνωστη, με την επίσημη αναφορά να γράφει ότι "πιθανώς συνετρίβη στην Αδριατική".

Τον περασμένο Οκτώβριο όμως μια βρετανική αποστολή ανέβηκε στα βουνά της Αλβανίας, σε υψόμετρο 1800 περίπου μέτρων, όπου βρέθηκαν συντρίμμια ενός άγνωστου αεροπλάνου.

Ο Κρις Καίηση, γιατρός στην πρεσβεία των ΗΠΑ στα Τίρανα δήλωσε στο reuters ότι βρήκαν ίχνη που πιστοποιούσαν ότι τα συντρίμμια ανήκαν σε ένα τετρακινητήριο αεροσκάφος.

Κανένα όμως στοιχείο στο πεδίο ερευνών δε μπορούσε να βοηθήσει τους ερευνητές να ταυτοποιήσουν το αεροσκάφος.

Το κλειδί όμως για τη διαλεύκανση του μυστηρίου το κρατούσε ένας Αλβανός χωρικός, ο οποίος είχε στην κατοχή του ένα χρυσό δαχτυλίδι με τα ονόματα "Joyce & John" χαραγμένα στην εσωτερική του πλευρά, προφανώς βέρα.

Ο Γιάχο Κάλα είχε βρει το δαχτυλίδι τη δεκαετία του '60, όταν το σταλινικό καθεστώς του Εμβέρ Χότζα είχε καταστήσει την Αλβανία σε ένα περίκλειστο φρούριο. Ο τζεμίλ Κάλα, γιος του αγρότη είπε στο reuters ότι το δαχτυλίδι του το έδωσε ο πατέρας του όταν εκείνος παντρεύτηκε το 1971. "Μου είπε όμως ξεκάθαρα ότι αυτό το δαχτυλίδι δεν ανήκει σε εμάς, αλλά θα πρέπει να βρούμε τον ιδιοκτήτη ή τους συγγενείς τους", προφανώς όταν καταρρεύσει η μεσαιωνική κομμουνιστική δικτατορία της Αλβανίας.



Το σαράκι όμως έτρωγε το Τζεμίλ και ένιωθε ότι το δαχτυλίδι ήταν ένα βάρος γι αυτόν. "Γύρναγε στο δάχτυλό μου όταν κοιμόμουν και όταν ρώτησα έναν μουσουλμάνο κληρικό μου είχε απαντήσει ότι αυτό συμβαίνει επειδή δεν είναι δικό μου".

Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες να βρει τον ιδιοκτήτη του δαχτυλιδιού μετά την κατάρρευση του Εμβέρ Χότζα και των ακολούθων του, ο Κάλα αντιμετώπισε μόνο τη χλεύη και το σκεπτικισμό.

Τελικά, κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι, καθώς το δαχτυλίδι ανήκε στον Τζον Τόμσον, μηχανικό του αεροσκάφους, ο οποίος είχε παμντρευτεί την Τζόις Μόζλεϊ τον Ιούνιο του 1944.

Το Χάλιφαξ του Τόσμον είχε ρίξει προμήθειες και φυλλάδια σε αλβανικά χωριά, αλλά δυστυχώς το αεροσκάφος, μέσα σε δύσκολες συνθήκες πλοήγησης, "καρφώθηκε" στο βουνό, σκοτώνοντας όλο το πλήρωμά του.



Οι Σύμμαχοι -και όχι μόνο οι Σοβιετικοί- βίασαν εκατοντάδες χιλιάδες Γερμανίδες



Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το βιβλίο της Γερμανίδας ακαδημαϊκού Μίριαμ Γκέρχαρντ, σύμφωνα με το οποίο και οι Δυτικοί Σύμμαχοι, Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι, είχαν επιδοθεί σε πραγματικό πογκρόμ βιασμών Γερμανίδων γυναικών, την ώρα που εισέβαλλαν στη χώρα από τα δυτικά της σύνορα.


Η επικρατούσα ιστορική αντίληψη μέχρι σήμερα είναι ότι οι θύτες βιασμών ήταν κατά κύριο λόγο οι Σοβιετικοί, οι οποίοι ευθύνονται για τουλάχιστον 2 εκατομμύρια βιασμούς και εκατοντάδες χιλιάδες "μωρά του πολέμου", όπως ονομάστηκαν, παιδιά δηλαδδή που είχαν Γερμανίδα μητέρα και πατέρα κάποιο Ρώσο στρατιώτη.

Η Γκέρχαρντ σημείωσε με δηλώσεις της στη Ντόιτσε Βέλλε ότι καταρρίπτεται ο μύθος που ήθελε μόνο τους Σοβιετικούς να επιδίδονται σε πράξεις αντεκδίκησης κατά του άμαχου πληθυσμού και "βάζει στο κάδρο"και τους υπόλοιπους Συμμάχους, ανεβάζοντας τον αριθμό των βιασμών μόνο από Αμερικανούς στους 190.000.



Ο Βρετανός ιστορικός Άντονι Μπίβορ πάντως είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός με τη μεθοδολογία της Γκέρχαρντ και χαρακτηρίζει "αστήρικτα και φουσκωμένα" τα συμπεράσματά της.



Γεγονός πάντως είναι ότι την εγκληματική παράνοια του Χίτλερ και των ναζί κολαούζων του την πλήρωσε με βαρύ τίμημα ο άμαχος πληθυσμός και κυρίως οι γυναίκες, οι οποίες υπέστησαν την οργή και τη διάθεση εκδίκησης των στρατιωτών των Συμμάχων, μετά από 6 χρόνια πολέμου.

Διαβάστε εδώ

Ιστορικά πρωτοσέλιδα: Η Μάχη της Κρήτης, εφημερίδα "Βραδυνή", Σάββατο 31 Μαϊου 1941


Η κατάληψη της ηπειρωτικής Ελλάδας από τις ναζιστικές ορδές έχει πλέον ολοκληρωθεί και όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Μάχη της Κρήτης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο προπαγανδιστικός μηχανισμός των Γερμανών βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "Βραδυνή" βλέπουμε δύο έγχρωμες φωτογραφίες από τη Μάχη της Κρήτης -πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για τις εφημερίδες της εποχής, τουλάχιστον στην Ελλάδα- και διαβάζουμε ρεπορτάζ των πολεμικών ανταποκριτών των Γερμανών από τις συγκρούσεις στα Χανιά.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και η αναφορά στις θηριωδίες κατά Γερμανών από "αγγλικά κτήνη", όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Δεν πρέπει φυσικά να προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η "οπτική γωνία" μιας ελληνικής εφημερίδας είναι μάλλον... γερμανική, δεδομένου ότι οι εδραιωμένοι μηχανισμοί λογοκρισίας που είχε επιβάλλει η δικτατορία της 4ης Αυγούστου έδωσαν τη θέση τους στους αντίστοιχους των ναζί.

Το προσεχές διάστημα, μέσα από το blog μου, θα αναρτήσω και άλλα ιστορικά πρωτοσέλιδα που αφορούν στην περίοδο 1940-1950, με στόχο να μοιραστώ με όλους όσοι τυχόν ενδιαφέρονται για το πως αποτυπώθηκαν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής στον Τύπο.

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Κατακραυγή για το σαπούνι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου από ανθρώπινο λίπος



Έντονες διαμαρτυρίες προκάλεσε η πρωτοβουλία Ολλανδού συλλέκτη να αναρτήσει στη δημοφιλή ιστοσελίδα δημοπρασιών ένα σαπούνι, το οποίο παρασκευάστηκε από ανθρώπινο λίπος στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Βέστερμπορκ που είχαν οι ναζί στη χώρα κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και στο οποίο είχαν φυλακιστεί οι Εβραίοι της Ολλανδίας αλλά και πολιτικοί αντίπαλοι, μέλη της αντίστασης και απλοί πολίτες. 



Ο συλλέκτης ζητούσε 199 ευρώ για το σαπούνι, αλλά οι διαχειριστές της ιστοσελίδας αφαίρεσαν λίγο αργότερα το πωλητήριο, μετά από καταγγελίες επισκεπτών της σελίδας δημοπρασιών και την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών της Ολλανδίας.



Ο ιστορικός Άρθουρ Χάραφ σημείωσε ότι αρκετά σαπούνια είχαν βρεθεί μετά την απελευθέρωση της χώρας στα τέλη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά προτού γίνουν οι απαραίτητες αναλύσεις, δε μπορεί να πει κάποιος με βεβαιότητα αν πράγματι το εν λόγω σαπούνι έχει ανθρώπινη προέλευση.

Είναι γνωστό ότι οι ναζί Γερμανοί είχαν προβεί σε σειρά πειραμάτων κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, προκειμένου να δουν κατά πόσο τους συμφέρει να μετατρέπουν το λίπος των θυμάτων τους σε σαπούνι.

΄"Αποκαθήλωση" για το ένα από τα δύο Stuka που "επιζούν" μέχρι τις μέρες μας



 

Οι επισκέπτες του Μουσείου Επιστήμης και τεχνολογίας στο Σικάγο είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ένα από τα δύο Στούκα που επιζούν μέχρι τις μέρες μας και το οποίο στεγάζεται στο Μουσείο. 

Οι εντεταλμένοι του Μουσείου κατέβασαν το γερμανικό βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης από το... ταβάνι του, προκειμένου να το καθαρίσουν, αλλά και να προχωρήσουν σε τρισδιάστατη απεικόνιση του Ju-87 προκειμένου να αποτυπωθούν με κάθε λεπτομέρεια οι εξωτερικές αλλά και οι εσωτερικές του επιφάνειες.

Το εν λόγω αεροσκάφος δόθηκε από τη Βρετανία στο Μουσείο το 1946, ένα χρόνο μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. 

 


Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Δύτες βρήκαν βομβαρδιστικό του Β' Παγκοσμίου στο βυθό της Σουηδίας (ΒΙΝΤΕΟ)


Δύτες εντόπισαν τα συντρίμμια ενός βομβαρδιστικού Β17 των ΗΠΑ, με το... παρατσούκλι "Stinker", στο βυθό της Σουηδίας.

  

Ο... "βρωμιάρης" είχε καταρριφθεί στις 12 Σεπτεμβρίου 1944 και έκτοτε είχαν χαθεί τα ίχνη του.


 Μόλις ένα από τα εννέα μέλη του πληρώματος κατάφερε να επιζήσει. Το βομβαρδιστικό είχε απογειωθεί από τη Βρετανία με στόχο να χτυπήσει στόχους στα περίχωρα της Πράγας στην τότε Τσεχοσλοβακία, όταν παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα.


Ο πιλότος τότε κατευθύνθηκε προς την ουδέτερη κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο Σουηδία, προκειμένου να προσγειώσει το αεροσκάφος, αλλά λίγο πριν φτάσει στα παράλια της χώρας εντοπίστηκε από νυχτερινό καταδιωκτικό των ναζί, το οποίο κατέρριψε το Β17.

Τα συντρίμμια εντοπ΄΄ιστηκαν κατά τύχη από δύο ερασιτέχνες αυτοδύτες σε βάθος μόλις 16 μέτρων

Δείτε εδώ

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Βρέθηκε σε βάθος ενός χιλιομέτρου το θρυλικό ιαπωνικό θωρηκτό Μουσάσι (ΒΙΝΤΕΟ)

Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πολεμικά πλοία όλων των εποχών, με εκτόπισμα 72.800 τόνων και με βαρύ οπλισμό εννέα πυροβόλων 18,1 ιντσών. 



Το Μουσάσι, αδερφό πλοίο του θωρηκτού Γιαμάτο, βυθίστηκε στις 24 Οκτωβρίου του 1944 στα ανοιχτά των Φιλιππίνων από την αεροπορία των ΗΠΑ, με 1376 μέλη του πληρώματος, από τους συνολικά 2.399 άνδρες, να διασώζονται από άλλα πλοία των Ιαπώνων.


Μόλις χθες, 71 χρόνια μετά τη δραματική βύθιση του πλοίου, ο Αμερικανός πολυεκατομμυριούχος Πολ Άλεν, ανακοίνωσε ότι η ερευνητική του ομάδα εντόπισε το μήκους 263 μέτρων ναυάγιο σε βάθος ενός χιλιομέτρου, με τη βοήθεια μη επανδρωμένου υποβρυχίου και κατάφερε να φέρει στην επιφάνεια μοναδικές εικόνες από το μεγαλοπρεπές ναυάγιο.






Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Ματιές στην Ιστορία: Η κατάρα της ερήμου, τα ναρκοπέδια που στοιχειώνουν τα πεδία μαχών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου




Περισσότερα από 70 χρόνια έχουν περάσει από τις σκληρές μάχες που διεξάχθηκαν μεταξύ Βρετανών και Ιταλών και στη συνέχεια Γερμανών στην έρημο Σαχάρα, στη βόρεια Αφρική. 

Περίπου 100 χιλιόμετρα δυτικά της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, βρίσκεται το Ελ Αλαμέιν, ένα άσημο μέχρι τότε χωριουδάκι που έγινε το επίκεντρο των σκληρότερων μαχών το 1942 για τον έλεγχο όλης της μεσογειακής ακτής της Αφρικής και αποτέλεσε το σημείο καμπής του πολέμου στην Αφρική, καθώς από τότε ο Ρόμμελ άρχισε να υποχωρεί, μέχρι τα Άφρικα Κορπς του να εξαναγκαστούν είτε σε παράδοση, είτε να καταφύγουν κακήν-κακώς στη Σικελία.


Τουλάχιστον 500.000 νάρκες τοποθέτησαν οι Γερμανοί στην περίμετρο του μετώπου γύρω από το Ελ Αλαμέιν, ενώ ο Βρετανοί τοποθέτησαν ακόμα περισσότερες. Το... ρεκόρ όμως το διατήρησαν οι Ιταλοί, οι οποίοι καθ' όλη τη διάρκεια της παρουσίας τους στην... αμμοθάλασσα της Σαχάρας τοποθέτησαν εκατομμύρια νάρκες, με κάποιους να ανεβάζουν το συνολικό αριθμό του ύπουλου δολοφόνου στα 17 εκατομμύρια.



Σήμερα η περιοχή κατοικείται από βεδουίνους, πολλοί από τους οποίους εξασφαλίζουν πενιχρό εισόδημα συλλέγοντας και πουλώντας παλιοσίδερα από τα πεδία των μαχών. Πολλές νάρκες είναι ακόμα ενεργές και τα αθώα θύματα είναι ακόμα και σήμερα αρκετά. 



Στο βίντεο που τιτλοφορείται "Η Κατάρα της Άμμου", συγκλονιστικές μαρτυρίες βετεράνων του Β' Παγκοσμίου, αλλά και κατοίκων της περιοχής αποκαλύπτουν μια άλλη εικόνα ενός πολέμου που δεν τελείωσε ποτέ. Μπορεί τα νεκροταφεία των Ιταλών, των Βρετανών και των Γερμανών στρατιωτών να στέκονται βουβά στους αμμόλοφους, που και που όμως, εκρήξεις μέσα στο σκοτάδι της ερήμου θυμίζουν σε όλους τη θανάσιμη κληρονομιά ενός πολέμου που τελείωσε το 1945. 

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Τιμήθηκε ο πιλότος που διέσωσε ιστορικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Ο πιλότος Κρίστοφερ Γκότκε, της βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας, τιμήθηκε με το μετάλλιο του Σταυρού της Πολεμικής Αεροπορίας, επειδή κατάφερε να προσγειώσει ένα ιστορικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, παρά το ότι ο κινητήρας του έσβησε εν πτήσει.



Ο 44χρονος πιλότος ενέργησε με ψυχραιμία και προτίμησε να δοκιμάσει την αναγκαστική προσγείωση του αεροπλάνου Sea Fury, παρά να το εγκαταλείψει, με κίνδυνο ακόμα και της ζωής των θεατών που παρακολουθούσαν την αεροπορική επίδειξη. 

Συνολικά "επιζούν" μόλις 4 αεροπλάνα αυτού του τύπου στη Βρετανία. Το "τραυματισμένο" αεροσκάφος είναι σε φάση... επούλωσης των πληγών του.

Δείτε το βίντεο εδώ

Ο Βanksy ζωγραφίζει τα ερείπια στη λωρίδα της Γάζας

Ο Βanksy ζωγραφίζει τα ερείπια στη λωρίδα της Γάζας

Ο πάντα ανατρεπτικός καλλιτέχνης γκραφίτι, γνωστός με το ψευδώνυμο Βanksy, βρήκε ένα νέο... καμβά για να ζωγραφίσει τα σχέδιά του που τον έχουν κάνει γνωστό σε κάθε γωνία της Γης.


Μετά τους δρόμους της Βρετανίας, των ΗΠΑ και άλλων χωρών, ο Βρετανός ζωγράφος πήγε στη λωρίδα της Γάζας και άρχισε να ζωγραφίζει στα ερείπια, στέλνοντας ένα αντιπολεμικό μήνυμα.



Ανάμεσα όμως στα υπόλοιπα γκραφίτι, το σκίτσο μιας... γατούλας, προκάλεσε το ενδιαφέρον των κατοίκων της ρημαγμένης από τον πόλεμο περιοχής: Αφοπλιστικός ο Banksy απάντησε: "Ζωγράφισα και ένα γατάκι, γιατί αρέσει στους ανθρώπους να χαζεύουν, παρά να βλέπουν την αλήθεια του πολέμου"

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Εικόνες από την πρώτη γραμμή: Η φρίκη του εμφυλίου της Ουκρανίας μέσα από το φακό των πολεμιστών

Εικόνες από την πρώτη γραμμή: Η φρίκη του εμφυλίου της Ουκρανίας μέσα από το φακό των πολεμιστών
Την ώρα που η εκεχειρία παραμένει "κενό γράμμα" στην Ουκρανία και οι σκληρές μάχες μεταξύ πιστών στην ουκρανική κυβέρνηση στρατευμάτων και υποστηριζόμενων από τη Μόσχα αυτονομιστών ανταρτών, οι νεκροί συνεχίζουν να αυξάνονται, όχι μόνο μεταξύ των ενόπλων, αλλά και μεταξύ των αμάχων που βρίσκονται ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρά.



Ένας ρωσικής καταγωγής αντάρτης, ο οποίος μάχεται κατά των Ουκρανών, διεκδικώντας την ανεξαρτησία του ανατολικού τμήματος της χώρας και την προσάρτησή του από τη Ρωσία, ο Ιγκόρ Γκολόβιν, καταγράφει με τη φωτογραφική του μηχανή, τη σκληρή καθημερινότητα του εμφυλίου, μέσα από "κλικ" που πολλές φορές σοκάρουν με τη σκληρότητά τους.


Με δεδομένο ότι οι "επίσημοι" φωτογράφοι δε μπορούν εύκολα να βρεθούν στην πρώτη γραμμή, είτε επειδή ο κίνδυνος είναι μεγάλος, είτε επειδή απαγορεύεται ρητά η πρόσβαση δημοσιογράφων στα πεδία των μαχών κατά τη διάρκειά τους, οι φωτογραφίες του Γκολόβιν, τις οποίες αναρτά ο ίδιος στο προφίλ του... ρωσικού facebook, του vkontakte, αποκτούν τη διάσταση του τεκμηρίου της σκληρότητας του πολέμου, αλλά και του γεγονότος ότι πρώην γείτονες για χρόνια βρίσκονται πλέον σε αντίπαλα στρατόπεδα.



Δείτε τις φωτογραφίες του Ιγκόρ Γκολόβιν από το πεδίο της μάχης, αλλά και από τις στιγμές ανάπαυλας των αυτονομιστών ανταρτών.






















Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Πτήσεις με τα φτερά της Ιστορίας από αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Πτήσεις με τα φτερά της Ιστορίας από αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου
Η Βρετανική Πολεμική Αεροπορία, η γνωστή RAF, από το 1957 συντηρεί αρκετά αεροσκάφη που έγραψαν Ιστορία στους αιθέρες της Ευρώπης κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και σήμερα, 70 και πλέον χρόνια μετά τις πολεμικές τους αποστολές, θρυλικά αεροπλάνα, όπως Σπιτφάιρ, Χάρικεϊν, Λάνκαστερ και Ντακότες εξακολουθούν να πετούν, χαρίζοντας μοναδικές στιγμές στους φίλους της αεροπορίας και των ιστορικών αεροσκαφών.

Ο φωτογράφος Κιθ Ουίλσον απαθανάτισε "κλικ" από τη συντήρηση, αλλά και τις πτήσεις των ιστορικών αυτών αεροσκαφών και με αφορμή την 75η επέτειο της Μάχης της Αγγλίας, η οποία διάρκεσε από τον Ιούλιο μέχρι και το Σεπτέμβριο του 1940 και σηματοδότησε το τέλος των σχεδίων του παράφρονα ναζί Γερμανού δικτάτορα Αδόλφου Χίτλερ να κατακτήσει τη Βρετανία, κυκλοφόρησε ένα βιβλίο με τίτλο "Battle of Britain Memorial Flight Operations Manual".

Σε αυτό το βιβλίο, σπάνιες εικόνες μεταδίδουν στον αναγνώστη το μεράκι αλλά και τις δυσκολίες που εμφανίζει κάθε απόπειρα διατήρησης των αεροσκαφών αυτών σε άριστη κατάσταση, καθώς το κάθε ένα από αυτά λύνεται μέχρι και την τελευταία... βίδα, προκειμένου να συντηρηθεί με απόλυτη ασφάλεια και σεβασμό στην ιστορικότητά του.



Δείτε εδώ

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Δύτες ανέλκυσαν ανεκτίμητο θησαυρό χρυσών νομισμάτων

Δύτες ανέλκυσαν ανεκτίμητο θησαυρό χρυσών νομισμάτων
Δύτες εντόπισαν και ανέλκυσαν στα ανοιχτά του Ισραήλ ανεκτίμητο θησαυρό αποτελούμενο από 2000 περίπου χρυσά νομίσματα, τα οποία χρονολογούνται από τον 11ο αιώνα. 



Τα νομίσματα, τα οποία είναι αραβικής προέλευσης βρέθηκαν σε ναυάγιο στα ανοιχτά της Καισάρειας στην ανατολική Μεσόγειο και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αποκαλύφθηκαν στο βυθό μετά από τις πρόσφατες θαλασσοταραχές που ανέσκαψαν το βυθό και έφεραν και πάλι στην επιφάνειά του το ναυάγιο με το πολύτιμο φορτίο του.

"Πρόκειται για το μεγαλύτερο θησαυρό χρυσών νομισμάτων που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα στο Ισραήλ και πιθανότατα πρόκειται για φορολογικά έσοδα που μεταφέρονταν από τη θάλασσα στο Κάιρο. Στην αρχή νομίζαμε ότι πρόκειται για παιδικά παιχνίδια. Η αξία του χρυσού, χωρίς να συνυπολογίζεται η αρχαιολογική τους αξίας, εκτιμάται στα 240.000 δολάρια" ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ιακώβ Σαερβίτ, από την εφορεία εναλίων αρχαιοτήτων του Ισραήλ.



Η ανακάλυψη έγινε κατά τύχη από ερασιτέχνες αυτοδύτες, οι οποίοι έσπευσαν να ενημερώσουν τις αρχές για το απίστευτο εύρημά τους.

Οι αρχαιολογικές έρευνες στο σημείο του ναυαγίου συνεχίζονται. 

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Δύτες εντόπισαν αεροσκάφος σε βάθος 18 μέτρων (ΒΙΝΤΕΟ)


Ένα ελικοφόρο αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης Skyraider εντόπισαν κατά τύχη αυτοδύτες στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, σε βάθος μόλις 18 μέτρων. Η χαρά των δυτών ήταν τόσο μεγάλη που ένας από αυτούς, όταν είδε το αεροσκάφος, έβγαλε το ρυθμιστή αναπνοής από το στόμα του και άρχισε να φωνάζει... υποβρυχίως "Είναι ένα αεροπλάνο!" Το εν λόγω αεροσκάφος είχε προσθαλασσωθεί με επιτυχία και ο πιλότος του γλύτωσε με επιπόλαιους τραυματισμούς. Το αεροσκάφος είναι σε καλή κατάσταση, δεδομένου ότι βρισκόταν στο βυθό από το 1953 και έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι δεν είχε εντοπιστεί μέχρι σήμερα, παρά το μικρό βάθος που βρίσκεται, αλλά και παρά το ότι βρίσκεται σε πολυσύχναστη παραλία.
Οι δύτες αναζήτησαν και εντόπισαν τους συγγενείς του πιλότου, μετά την ταυτοποίηση του Σκαηραίηντερ. Ο Ντένις Μπερνς, ο αυτοδύτης που βρήκε το αεροσκάφος δήλωσε σε αμερικανικά ΜΜΕ: "Μιλούσα νωρίτερα στην κόρη του πιλότου, η οποία τη μέρα της συντριβής ήταν ακόμα στην... κοιλιά της μητέρας της, την ώρα που ο πατέρας της πετούσε με το Σκαηραίηντερ. Τώρα θέλει και η ίδια να καταδυθεί στο σημείο και να δει το αεροσκάφος που παραλίγο να πάρει τον πατέρα της στο βυθό για πάντα".

"Ανασταίνουν" ένα θρυλικό τορπιλοβόλο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου


Πριν από λίγες μέρες, ένα τορπιλοβόλο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το μόνο του τύπου του που επιζεί μέχρι σήμερα, βρέθηκε και πάλι στη θάλασσα, μετά από εκτεταμένες εργασίες συντήρησης του κύτους του, οι οπόιες βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη.

Πρόκειται για το ΜΤΒ219 (Motor Torpedo Boat 219) ένα τορπιλοβόλο με πλούσια δράση στο Σενό της Μάγχης κατά το Β' Παγκόσμιο, το οποίο συμμετείχε σε καταδιώξεις γερμανικών σκαφών, στη διάσωση πιλότων καταρριφθέντων αεροσκαφών και σε επιετικές περιπολίες μέχρι τις ακτές της Γαλλίας προς αναζήτηση ευκαιριακών στόχων.



Ακόμα και σήμερα, στην πλώρη υπάρχουν τα ίχνη του πολέμου, με τρύπες από σφαίρες να είναι εμφανείς στην καμπίνα μπροστά από τη γέφυρά του. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το 95% του εσωτερικού του παραμένει ακρίβώς όπως ήταν πριν από 70 και πλέον χρόνια.

Μετά τον πόλεμο, τα περισσότερα σκάφη του τύπου του πωλήθηκαν ως σκραπ και το ΜΤΒ219 γλύτωσε παρά τρίχα την ίδια τύχη όταν ιδιώτης το αγόρασε και το χρησιμοποίησε ως πλωτό σπίτι για περισσότερα από 50 χρόνια.



Το 2012 φάνηκε ότι το 22μετρο σκάφος θα κατέληγε κι εκείνο παλιοσίδερα και... παλιόξυλα, καθώς το σκαρί ήταν κατά κύριο λόγο ξύλινο και έτσι ο ιδιοκτήτης του το πούλησε έναντι της συμβολικής τιμής της μιας λίρας Αγγλίας σε ενθουσιώδη συλλέκτη, ο οποίος με τη βοήθεια εθελοντών ανέλαβε το έργο της συτήρησής του, έτσι ώστε να καταστεί και πάλι αξιόπλοο.

Αν όλα πάνε κατ' ευχήν, το 2016 το ΜΤΒ219 θα είναι και πάλι σαν να βγήκε από το ναυπηγείο το 1941 και ένα ακόμα ιστορικό σκάφος θα προστεθεί στο στόλο των πλοίων που έχουν γράψει ιστορία με τα βρετανικά χρώματα.


Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Διπλωματικός "πόλεμος" για το χαμένο βομβαρδιστικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου


Το Σεπτέμβριο του 1944, ένα αμερικανικής κατασκευής βομβαρδιστικό Α-20 το οποίο είχε δοθεί στους Σοβιετικούς στο πλαίσιο του προγράμματος "lend & lease" καταρρίφθηκε με απώλεια όλου του πληρώματος κοντά στις ακτές της Νορβηγίας, στα σύνορα με την τότε Σοβιετική Ένωση, κατά τη διάρκεια αποστολής προσβολής στόχων επιφανείας των ναζί.
Ο πιλότος του αεροσκάφους ήταν ο "Ήρωας της Σοβιετικής Ένωσης" Ιεβγκένι Φραντσίεβ και οι αρχές της Ρωσίας ζήτησαν πριν από μερικές ημέρες από την κυβέρνηση της Νορβηγίας να επιτραπεί η έρευνα, ο εντοπισμός και η ανέλκυση του αεροσκάφους.

Οι Νορβηγοί δεν... ενθουσιάστηκαν με το αίτημα των Ρώσων και δια στόματος της πρωθυπουργού της χώρας Έρνα Σόλμπεργκ εξέφρασαν την αντίθεσή τους: "Όταν δέχεσαι ένα αίτημα να επιτρέψεις σκάφη του ρωσικού ναυτικού στα χωρικά ύδατα της χώρας μας για έρευνες, δε λες ναι" και συμπλήρωσε: "Μάλλον δεν είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για τέτοια αιτήματα", απορρίπτοντας ευθέως την απαίτηση των Ρώσων.
Η εξέλιξη αυτή, μόνο τυχαία δε μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο η Νορβηγία έχει "παγώσει" κάθε στρατιωτική συνεργασία με τη Ρωσία, δεδομένου ότι η βορειοευρωπαϊκή χώρα είναι ιδιαίτερα θορυβημένη με τις κινήσεις της "ρωσικής αρκούδας" και την επιθετικότητά της, ιδίως σε ό,τι αφορά διαφιλονικούμενες περιοχές στα σύνορα των δύο κρατών, μια διένεξη που κρατάει από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.