Translate

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Πιτσιρικάς βρήκε σχεδόν άθικτο μαμούθ 30.000 ετών


Ο 11χρονος Ζένια σε μια βόλτα που έκανε σε περιοχή της Σιβηρίας έκανε την ανακάλυψη του αιώνα, καθώς εντόπισε ένα σχεδόν άθικτο μαμούθ στη μόνιμα παγωμένη γη της περιοχής.

Πρόκειται για ένα σχεδόν άριστα διατηρημένο κουφάρι ενός αρσενικού προγόνου του ελέφαντα, ο οποίος πέθανε πριν από 30.000 χρόνια στην ηλικία των 15 ετών.


Σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόκειται για το δεύτερο καλύτερα διατηρημένο μαμούθ που έχει ποτέ εντοπιστεί και η μεγαλύτερη αντίστοιχη ανακάλυψη από το 1901.

Η κλιματική αλλαγή προκαλεί ραγδαίες αλλαγές στη Σιβηρία, με αποτέλεσμα να αποκαλύπτονται όλο και συχνότερα δείγματα μιας άλλης εποχής.

Δείτε εδώ

Αρειανές... πατημασιές


Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα τη φωτογραφία ενός ίχνους που άφησε ο τροχός του Curiosity στην επιφάνεια του Άρη. Η ομοιότητα με την αντίστοιχη φωτογραφία του βήματος του Νιλ Άρμστρονγκ στη Σελήνη το 1969, με την αποστολή του Apollo 11, είναι εμφανής.


Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

Ο "υποβρύχιος γλύπτης" ξαναχτυπά


Ο Τζέισον ντεΚέρς Τέιλορ είναι γνωστός για τα γλυπτά που τοποθετεί κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με στόχο να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για την υποβάθμιση του περιβάλλοντος.


Τελευταίο του έργο το υποβρύχιο σπίτι, το οποίο διαθέτει μια σειρά διευκολύνσεων για τους νέους κατοίκους του, τη θαλάσσια ζωή στο Μεξικό.


Όπως λέει και ο ίδιος, έχει "γράψει" περισσότερες από 4.000 ώρεςυποβρυχίως τα τελευταία 18 χρόνια που ασχολείται με την αυτόνομη κατάδυση και ο λόγος για τον οποίο τοποθετεί τα έργα του στο βυθό είναι για να δώσει τη δυνατότητα να τα βλέπουν από όλες τις πλευρές και όχι μόνο πατώντας στη Γη, όπως γίνεται στις γκαλερί.

Δείτε εδώ

Νέα βουτιά στο ναυάγιο των Αντικυθήρων


Του Αντώνη Καρατζαφέρη
Μια πολυαναμενόμενη υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα παίρνει σάρκα και οστά. Ελληνες και ξένοι αρχαιολόγοι αναζητούν στη θάλασσα των Αντικυθήρων θησαυρούς του ξακουστού ναυαγίου που πιθανότατα παραμένουν ακόμη στο βυθό. Εικοσι έναν αιώνες μετά τη βύθισή του πλοίου και περίπου 40 χρόνια από την τελευταία έρευνα που διενήργησε στην περιοχή ο Ζακ Ιβ Κουστό.

Οι προσδοκίες από αυτήν την έρευνα είναι μεγάλες. Αρκεί να επισκεφθούμε την περιοδική έκθεση- αφιέρωμα στο Ναυάγιο των Αντικυθήρων, που παρουσιάζει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, για να κατανοήσουμε το μέγεθός τους. Τριακόσια εβδομήντα οκτώ αντικείμενα-ανάμεσά τους ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων και ο φημισμένος Χάλκινος Εφηβος- συνθέτουν το παζλ των αρχαιολογικών θησαυρών που αλιεύτηκαν από το βυθό. Από αυτό το θαυμαστό «παζλ» λείπουν ψηφίδες.




«Δεν έχουν ανελκυστεί όλα τα αντικείμενα που μετέφερε το πλοίο, μόνο τα επιφανειακά», σημειώνει στον ΕΤ η επικεφαλής της Εφορείας Εναλίων Ερευνών κ. Αγγελική Σίμωσι, διευθύντρια της έρευνας που πραγματοποιείται στα Αντικύθηρα, σε συνεργασία με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole των ΗΠΑ.

Η έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου πρόσφερε μια επιπλέον αφορμή προκειμένου να εστιαστεί η φετινή συνεργασία της Εφορίας με το Αμερικανικό Ινστιτούτο, στη θάλασσα των Αντικυθήρων. «Η έρευνα ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 20 του μήνα», λέει η κ. Σίμωσι. «Το μεγάλο στοίχημα», επισημαίνει, «είναι να προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε και άλλα έργα τέχνης που μετέφερε το πλοίο τα οποία δεν έχουν αποκαλυφθεί». Αλλωστε η τελευταία συστηματική έρευνα στην περιοχή πραγματοποιήθηκε πριν από πολλά χρόνια, τη δεκαετία του 1970, από τον Ζακ Ιβ Κουστώ και το μυθικό «Καλυψώ».

Το ναυάγιο, χρονολογείται στον 1ο αι. π.Χ. και ήταν μια «ολκάς» με χωρητικότητα που εκτιμάται στους 300 τόνους. Μετέφερε εκατοντάδες έργα τέχνης, πιθανότατα παραγγελίες πλουσίων Ρωμαίων οι οποίοι επιθυμούσαν να διακοσμήσουν με κομψοτεχνήματα τις επαύλεις τους. Όπως, χάλκινα και μαρμάρινα γλυπτά, αγγεία, γυάλινα αντικείμενα, κοσμήματα και φυσικά το μοναδικό μηχανισμό των Αντικηθύρων, ένα αστρονομικό υπολογιστικό μηχάνημα που δεν έπαψε στιγμή να μαγνητίζει τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.  «Η έρευνα ενδέχεται να εντοπίσει νέα τμήματα του μηχανισμού», λέει η διευθύντρια της Εφορείας, «αλλά και κομμάτια από το ξύλινο σκαρί του πλοίου, όπως αυτά που παρουσιάζονται στην  έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού.»


Από ελληνικής πλευράς στην ερευνητική προσπάθεια συμμετέχουν οι δύτες-αρχαιολόγοι  Θεοτόκης Θεοδούλου, Μανώλης Τζεφρόνης και Δημήτρης Κουρκουμέλης. Επικεφαλής των ερευνών είναι ο δρ. Μπρένταν Φόλεϊ του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου Woodς Hole. H έρευνα πραγματοποιείται με την αρωγή της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας. Τους ερευνητικούς «στόχους» καλούνται να εντοπίσουν τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια. Μόλις δοθεί το «σήμα» αναλαμβάνουν δράση οι δύτες αρχαιολόγοι…


Του Πιερ Κοσμίδη
Το γύρο του κόσμου κάνει, μέσω δημοσιευμάτων στο διεθνή Τύπο, η ανακοίνωση της επιστημονικής αποστολής της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων σε συνεργασία για μια ακόμα φορά με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Γουντς Χολ, στο ναυάγιο των Αντικυθήρων, η οποία θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες και έχει ως στόχο να εντοπίσει αρχαιολογικούς θησαυρούς που «ξέφυγαν» από προηγούμενες εξερευνήσεις. 

Οι σφουγγαράδες που αντίκρισαν για πρώτη φορά το ναυάγιο των Αντικυθήρων το 1900, έμειναν έκπληκτοι από τα αγάλματα που βρήκαν στο βυθό. Το πιο σημαντικό όμως εύρημα είναι ο περίφημος «Μηχανισμός των Αντικυθήρων», ένα μοναδικό δείγμα της αρχαίας τεχνολογίας που ακόμα και σήμερα εντυπωσιάζει τόσο τους ειδικούς που προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τη λειτουργία του, όσο και το κοινό που επισκέπτεται το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 60 περίπου μέτρων και μετά τους σφουγγαράδες του 1900 έπρεπε να περάσουν 78 χρόνια, μέχρι την επόμενη εξερευνητική αποστολή του Ζακ-Υβ Κουστώ. Ο διάσημος Γάλλος εντόπισε, μεταξύ άλλων, νομίσματα με προέλευση από τη Μικρά Ασία, τα οποία χρονολογούνταν από το 70-60 π.Χ., φωτίζοντας έτσι όχι μόνο τη διαδρομή που ακολούθησε το πλοίο, αλλά και την ημερομηνία βύθισής του. Σύμφωνα με την επικρατέστερη μέχρι σήμερα θεωρία, το ξύλινο σκαρί μετέφερε έργα τέχνης και άλλα πολύτιμα είδη που είχαν λεηλατήσει οι Ρωμαίοι.

Η νέα αποστολή, με τη συμμετοχή Ελλήνων και Αμερικανών αρχαιολόγων, θα χρησιμοποιήσει την τελευταία λέξη της καταδυτικής τεχνολογίας, η οποία θα επιτρέψει όχι μόνο τη μεγαλύτερης διάρκειας και ασφαλέστερη παραμονή στο ναυάγιο, αλλά παράλληλα θα δώσει την ευκαιρία να διαπιστωθεί αν οι μαρτυρίες των σφουγγαράδων για «αγάλματα και άλλες αρχαιότητες που κύλησαν πιο βαθιά», επιβεβαιωθούν, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι οι θάλασσές μας κρύβουν -κυριολεκτικά και μεταφορικά- αμύθητους θησαυρούς.


Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Βρήκαν δύο Spitfire σε πεδίο βολής


Είναι ίσως ένα από τα πιο διάσημα καταδιωκτικά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Περισσότερα από 21.000 κατασκευάστηκαν μέχρι το 1946, πριν καταλήξουν σε μάντρες παλιοσίδερων και σε αεροπορίες τρίτων χωρών. Πρόκειται για το Spitfire, το αεροσκάφος που έγραψε ιστορία με τα χρώματα της RAF, με τα ελάχιστα εναπομείναντα δείγματά του να κοστίζουν σήμερα τουλάχιστον 2 εκ. λίρες. 

Τελείως τυχαία δύο ιστορικοί που περιδιάβαιναν ένα παλιό πεδίο βολής στη Βρετανία εντόπισαν μέσα σε πυκνή βλάστηση ό,τι έχει απομείνει από δύο τέτοια καταδιωκτικά, τα οποία είχαν κατασκευαστεί το 1946 και είχαν χρησιμοποιηθεί το 1954 ως επίγειοι στόχοι για τους εκπαιδευόμενους πιλότους της εποχής. 

Έκπληκτοι από την ανακάλυψή τους, προγραμματίζουν πλέον την αποκομιδή των τμημάτων των δύο Spitfire, καθώς ενδιαφέρον έχει δείξει και το μουσείο της αεροπορίας της χώρας. 

Διαβάστε εδώ

Όταν η κλιματική αλλαγή αποκαλύπτει πεδία μάχης


Μπροστά σε ένα μακάβριο θέαμα βρέθηκαν εργάτες που τοποθετούν μουσαμάδες για να επιβραδύνουν την τήξη των αιώνιων πάγων στις Δολομιτικές Άλπεις, στα σύνορα της Ιταλίας με την Αυστρία, οι οποίες αποτέλεσαν πεδίο σκληρών μαχών κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μεταξύ Ιταλίας και Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας. 


Τα μουμιοποιημένα λείψανα δύο ανδρών μιας πυροβολαρχίας των Αυστροούγγρων, μαζί με προσωπικά αντικείμενα, πυρομαχικά και άλλα είδη αποκαλύφθηκαν σε ύψος 3.200 περίπου μέτρων λόγω της τήξης των πάγων που προκαλεί η κλιματική αλλαγή.

Καθώς το τελευταίο διάστημα αποκαλύπτονται επικίνδυνα εκρηκτικά που έχουν μείνει στα βουνά εδώ και 100 σχεδόν χρόνια, οι ειδικοί σημειώνουν ότι δυστυχώς η κατάσταση είναι ήδη δραματική. Περισσότερο από ένα εκατομμύριο στρατιώτες και από τις δύο πλευρές σκοτώθηκαν στα βουνά κατά τη διάρκεια των μαχών, τις οποίες ο διάσημος συγγραφέας Έρνεστ Χέμινουαιη είχε αποκαλέσει "το πιο κολοσσιαίο, δολοφονικό και κακοδιοικημένο σφαγείο του πολέμου". 

Διαβάστε εδώ:  

Επιστροφή στα Αντικύθηρα με rebreathers


Έχουν περάσει 112 χρόνια από την ανακάλυψη του ναυαγίου των Αντικυθήρων και τον εντοπισμό του πολύτιμου φορτίου του, με το μηχανισμό των Αντικυθήρων να αποτελεί ένα από τα αρτιότερα δείγματα της αρχαίας τεχνολογίας.

Αυτή την εβδομάδα. το Woods Hole Oceanographic Institution ξεκινά αποστολή έρευνας του ναυαγίου σε συνεργασία με την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, διάρκειας τριών εβδομάδων, προκειμενου να εξερευνήσει ενδελεχώς την περιοχή και να εντοπίσει αγάλματα και άλλα αρχαία αντικείμενα, τα οποία σύμφωνα με τους σφουγγαράδες που είχαν βουτήξει εκεί το 1900 βρίσκονται ακόμα εκεί. Το 1978 και ο Κουστώ είχε καταδυθεί στο ναυάγιο, ανελκύοντας νομίσματα που βοήθησαν στη χρονολόγησή του.

Οι αυτοδύτες θα χρησιμοποιήσουν rebreathers, ειδικές αναπνευστικές συσκευές που ανακυκλώνουν τις αναπνοές των δυτών, επιτρέποντας μεγαλύτερη υπό προϋποθέσεις παραμονή στο βυθό σε βάθος 60 περίπου μέτρων που βρίσκεται το ναυάγιο. 

Διαβάστε εδώ:

Αυτοκίνητο ταχύτερο από σφαίρα, "πάει" με 469 μέτρα το δευτερόλεπτο



Σήμερα δοκιμάζεται για πρώτη φορά ο πυραυλοκινητήρας του υπερηχητικού αυτοκινήτου που φιλοδοξεί να καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ επίγειας ταχύτητας κατά μερικές… εκατοντάδες χιλιόμετρα, φτάνοντας τα 1700 περίπου χιλιόμετρα την ώρα ή περίπου 1,4 mach, με την ελπίδα, όπως λένε οι δημιουργοί του, τουλάχιστον να μην… εκραγεί. Πρόκειται για το μήκους 13,4 μέτρων «Μπλάντχαουντ», το οποίο έχει πάρει το όνομά του από την ομώνυμη ράτσα ιχνηλατών σκύλων, ένα πειραματικό υβρίδιο πυραύλου και τετράτροχου.



Εξοπλισμένο με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, έναν… συμβατικό που αποδίδει 800 ίππους, έναν πυραυλοκινητήρα που χρησιμοποιείται σε μαχητικά αεροσκάφη και έναν πύραυλο ξηρού καυσίμου, το υπερηχητικό αυτοκίνητο θα έχει ώση 27.500 λιβρών και συνολική ιπποδύναμη 80.000 ίππων, αντίστοιχη με εκείνη 95 αυτοκινήτων που αγωνίζονται στη Φόρμουλα 1.

Ο άνθρωπος που θα αναλάβει το δύσκολο έργο της οδήγησης της επίγειας… αστραπής είναι ο 50χρονος Άντι Γκριν, πρώην πιλότος της RAF, της πολεμικής αεροπορίας της Βρετανίας, ο οποίος είναι κάτοχος εδώ και 15 χρόνια του ρεκόρ με 1200 περίπου χιλιόμετρα την ώρα, οριακά μεγαλύτερης από εκείνη του ήχου. «Στόχος μας δεν είναι απλά μια νέα κορυφαία επίδοση, αλλά να εμπνεύσουμε τη νέα γενιά», δήλωσε ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Όλη η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε υπάρχει ήδη και μπορούμε να μοιραστούμε με όλους κάθε λεπτομέρεια, από τη σύλληψη του σχεδίου, μέχρι τα τελικά βήματα της υλοποίησής του, καθώς όλες οι δοκιμές θα μεταδοθούν μέσω Διαδικτύου».


Ο Μαρκ Τσάπμαν, αρχιμηχανικός του «Μπλάντχαουντ», είναι αισιόδοξος για τη σημερινή δοκιμή, αν και σπεύδει να διευκρινίσει χαριτολογώντας ότι ακόμα και αν ο πυραυλοκινητήρας εκραγεί «θα είναι και αυτό μέρος του πειράματος. Το χειρότερο θα είναι να μη συμβεί τίποτε, αλλά σε κάθε περίπτωση θα έχουμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε τις τροποποιήσεις που πιθανόν θα χρειαστούν μέχρι την τελική δοκιμασία».


Κατασκευασμένο από κράμα ανθρακονημάτων και τιτανίου, με ειδικούς υπολογιστές, αντίστοιχους με εκείνους που διαθέτουν τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη για τον έλεγχο της πτήσης, το «Μπλάντχαουντ» μπορεί να αντέξει πιέσεις που αντιστοιχούν σε 12 τόνους ανά τετραγωνικό μέτρο. Το υπερηχητικό αυτοκίνητο θα διανύει 469 μέτρα το δευτερόλεπτο, απόσταση ίση με σχεδόν 4,5 ποδοσφαιρικά γήπεδα, θα είναι ταχύτερο από σφαίρα πιστολιού Magnum 357 και ο πιλότος του θα φορά ειδική στολή για να αντέξει την επιτάχυνση χωρίς να λιποθυμήσει.

Αν όλα πάνε καλά, το καλοκαίρι του 2013 και μέχρι τις αρχές του 2014 θα επιχειρήσει να ξεπεράσει κατά πολύ την ταχύτητα του ήχου στην έρημο της Νότιας Αφρικής.



1.        Μηχανή: Πυραυλοκινητήρας EJ200 για την αρχική επιτάχυνση, υβριδικός πύραυλος ξηρού καυσίμου που θα πυροδοτηθεί όταν φτάσει τα 570 χαω και «συμβατικός» κινητήρας 800 ίππων.
2.        Ταχύτητα: Mach 1,4 ή 1700 χαω, Μήκος 13,4 μέτρα, βάρος 6,4 τόνοι, ύψος 3 μέτρα, προϋπολογισμός 12,5 εκ. ευρώ
3.        Σύστημα πέδησης: Αερόφρενα για επιβράδυνση από τα 1200 χαω, αλεξίπτωτο για τα 965 χαω, το οποίο θα αναπτυχθεί σταδιακά για να μη διαλύσει το αυτοκίνητο
4.        Τροχοί: Διαμέτρου 91 εκ. από τιτάνιο, ικανοί να αντέξουν σε 10.000 περιστροφές ανά λεπτό.
5.        Άτρακτος: Από ανθρακονήματα και τιτάνιο. 200 αισθητήρες θα καταγράφουν κάθε δεδομένο.
6.        Αεροδυναμικά πτερύγια στο ρύγχος θα διασφαλίζουν ότι το «Μπλαντχάουντ» θα παραμείνει στο… έδαφος.
7.        Χρονολόγιο:
0-5 δευτ. Ο πυραυλοκινητήρας επιταχύνει μέχρι τα 160 χαω
15 δευτ. Στα 570 πυροδοτείται ο πύραυλος
15-40 δευτ. Επιταχύνει στα 1700 χαω
40-43,5 δευτ. Καταρρίπτει το ρεκόρ
44-85 δευτ. Απενεργοποιείται ο πύραυλος και αρχίζει η επιβράδυνση
Συνολική απόσταση που θα διανύσει σε 85 δευτερόλεπτα: 20 χιλιόμετρα

Αδιάβοχο iPhone για υποβρύχιες φωτογραφίες


Για όσους δε μπορούν να αποχωριστούν το iPhone τους ούτε υποβρυχίως, η αδιάβροχη θήκη Scuba Suit είναι ίσως η λύση, καθώς διασφαλίζει τη λήψη φωτογραφιών, αν και δεν επιτρέπει τις υποβρύχιες... συνομιλίες. 

Με κόστος 50 ευρώ περίπου και εγγυημένη λειτουργία μέχρι και τα 5 μέτρα βάθος, οι γκατζετάκηδες οπαδοί του "Μήλου" μπορείτε πλέον να μοστράρετε το καρτοκινητό σας iPhone και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας ή σε πισίνες.

Δείτε εδώ

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Google Earth Anomalies: Η χαρά του... συνομωσιολάγνου


Αν σας αρέσουν τα μυστήρια και είστε λάτρεις του ανεξήγητου, η ιστοσελίδα http://www.googleearthanomalies.com/ θα γίνει αγαπημένη σας.

Σε αυτή έχουν συγκεντρωθεί όλες οι εικόνες του Google Earth που προκαλούν τουλάχιστον την περιέργεια, μεταξύ των οποίων "περίεργοι κύκλοι" στην Ελλάδα, υποθαλάσσιο "οδικό δίκτυο" στον Ατλαντικό, "πυραμίδες" στη Βοσνία και άλλα αλλόκοτα.

Αν και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν δοθεί λογικές απαντήσεις, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του "οδικού δικτύου" στον Ατλαντικό, το οποίο δεν ήταν τίποτε περισσότερο από τα ίχνη που άφηναν τα αλιευτικά εργαλεία όταν "όργωναν" το βυθό, σαρώνοντας τα πάντα στο διάβα τους.

Περισσότερο ίσως ενδιαφέρον και από τις φωτογραφίες, έχουν τα σχόλια εκείνων που βλέπουν "εξωγήινους", "αγγέλους", "σκοτεινές δυνάμεις" και την "Ατλαντίδα" στο Google Earth. 

Αξίζει να ρίξετε μια ματιά εδώ

Οι Ιταλοί αγόρασαν περισσότερα ποδήλατα παρά αυτοκίνητα


Για πρώτη φορά μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ο αριθμός των ποδηλάτων που πουλήθηκαν στην Ιταλία ξεπέρασε εκείνο των αυτοκινήτων, καθώς το 2011 οι Ιταλοί απέκτησαν 1.750.000 δίτροχα έναντι 1.748.000 αυτοκινήτων.

Με την οικονομική κρίση να έχει "γονατίσει" τους γείτονες και τις τιμές της βενζίνης να χτυπούν κι εκεί "κόκκινο" με το λίτρο να κοστίζει σχεδόν 2 ευρώ, το ετήσιο κόστος συντήρησης και λειτουργίας ενός αμαξιού ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 7.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού.

Η αγορά αυτοκινήτου σε μια χώρα που διαθέτει μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταρρεύσει και όλο και περισσότεροι Ιταλοί στρέφονται σε ένα οικολογικό και κυρίως φθηνό μέσο μετακίνησης.

Διαβάστε εδώ

Τα ψάρια... συρρικνώνονται



Η μείωση των επιπέδων οξυγόνου στους ωκεανούς, λόγω της κλιματικής αλλαγής, θα προκαλέσει μεγάλη μείωση στο μέγεθος 600 ειδών ψαριών έως και κατά 24%, μέχρι το 2050, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση «Nature Climate Change». Μεταξύ των ειδών αυτών, βρίσκονται και μερικά από αυτά που αποτελούν τη βάση της αλιευτικής βιομηχανίας, απειλώντας την με πλήρη κατάρρευση τις επόμενες δεκαετίες, με ανυπολόγιστες συνέπειες για ένα τουλάχιστον δις ανθρώπους παγκοσμίως που εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από την αλιεία.

 Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρχουν ακόμα… ψάρια στις θάλασσες, δεδομένης της υπεραλίευσης και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, οι επιστήμονες για πρώτη φορά διαπιστώνουν ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον υδάτινο κόσμο που καλύπτει το 72% της συνολικής επιφάνειας του πλανήτη μας θα έχει άμεση επίπτωση και στο μέγεθός τους, εκτός από την αναπαραγωγή και τη γεωγραφική κατανομή πολλών ειδών.



Οι ειδικοί εφάρμοσαν ένα υπολογιστικό μοντέλο, χρησιμοποιώντας δεδομένα της Διακυβερνητικής Επιτροπής του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή και παρά το ότι σε μεγάλα βάθη η άνοδος της θερμοκρασίας θα είναι συγκριτικά μικρότερη με εκείνη των επιφανειακών υδάτων, διαπίστωσαν ότι η αύξηση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος, αυξάνει αντίστοιχα τη θερμοκρασία των ψαριών, αλλάζοντας έτσι το μεταβολισμό τους και αναγκάζοντάς τα να απαιτούν περισσότερο οξυγόνο. Η μείωση όμως των επιπέδων του στις θάλασσες, θα έχει ως αποτέλεσμα να αντιστραφεί αυτή η τάση και έτσι τα ψάρια με το πέρασμα λίγων μόλις γενεών, θα γίνουν… μίνι.
Ένα ακόμα συμπέρασμα των ειδικών είναι ότι η αύξηση της θερμοκρασίας και η οξίνιση των ωκεανών θα προκαλέσει μαζική… μετανάστευση των ειδών, έως και κατά 36 χιλιόμετρα ανά δεκαετία, με κατεύθυνση από τις τροπικές θάλασσες προς τους πόλους της Γης.

Γιώργος Κόκκορης, Επίκουρος Καθηγητής Οικολογίας, Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Μυτιλήνη: «Είναι γνωστό ότι η αύξηση της θερμοκρασίας μέσα σε ένα συγκεκριμένο εύρος και μέχρι μια βέλτιστη τιμή – που μπορεί να είναι διαφορετική για κάθε βιολογικό είδος – μπορεί να αυξήσει παραμέτρους της οικοφυσιολογίας των οργανισμών όπως το ρυθμό αύξησης, το μέγεθος του σώματος, τον αριθμό των απογόνων κ.λπ. Η κατάσταση όμως αντιστρέφεται όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει αυτή τη βέλτιστη τιμή. Στη θάλασσα, η αύξηση της θερμοκρασίας λόγω της κλιματικής αλλαγής και με βάση το χειρότερο σενάριο, μειώνει και το διαθέσιμο στους οργανισμούς οξυγόνο και θα έχει σημαντική επίπτωση στο σωματικό βάρος και μήκος των ειδών με μείωση που μπορεί να φτάσει και το 24%. Σύμφωνα με τα ευρήματα των συναδέλφων, πιστεύω ότι στη Μεσόγειο η αντίστοιχη μείωση θα είναι μεγαλύτερη από 15%»


Ανακαίνιση για το Hollywood


Αρχίζουν σήμερα οι εργασίες ανακαίνισης της εικονικής ταμπέλας που βρίσκεται σε πλαγιά λόφου στο Λος Άντζελες. Τα γράμματα θα αποκτήσουν νέα... ζωή, θα βαφτούν και θα συντηρηθούν από ένα σύλλογο που έχει ιδρυθεί για την προστασία του διάσημου ορόσημου της Μέκκας του κινηματογράφου. 

Η πινακίδα ορθώθηκε για πρώτη φορά το 1923 και μέχρι το 1949 έγραφε Hollywoodland. To 1978 χάρη στον Χιού Χέφνερ, εκδότη του περιοδικού "Πλαίη Μπώη" διοργάνωσε ένα πάρτυ στην έπαυλή του και ζήτησε από τους παρευρισκόμενους να διαθέσουν 27.500 δολάρια για να σπονσοράρουν το κάθε γράμμα. Τα παλιά ξύλινα γράμματα που είχαν φθαρεί από τις καιρικές συνθήκες, αλλά και από επιδρομή... τερμιτών αντικαταστάθηκαν με μεταλλικά. 

Διαβάστε εδώ:




Υπερηχητικό...αυτοκίνητο με 1689 χλμ. ανά ώρα

Αύριο θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά το υπερηχητικό αυτοκίνητο που έχει ως στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ επίγειας ταχύτητας, φτάνοντας στα 1689 χιλιόμετρα την ώρα. 


Το Bloodhound είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα 800 ίππων, έναν κινητήρα από μαχητικό Typhoon και έναν πύραυλο Falcon. Η συνολική του ιπποδύναμη αντιστοιχεί σε... 95 Φόρμουλες 1 και οι κατασκευαστές του ευελπιστούν ότι δε θα... σκάσει.

Διαβάστε εδώ

Αυτοδύτες προστατεύουν θαλάσσιο πάρκο


Με τον καταδυτικό τουρισμό να αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος για τη Μαλαισία, η αρμόδια αρχή θαλάσσιων πάρκων αποφάσισε να αξιοποιήσει 100 αυτοδύτες για την καλύτερη αστυνόμευση των θαλάσσιων πάρκων της.


Λόγω του ότι έχει παρατηρηθεί η παρουσία αυτοδυτών που έχουν επιδοθεί σε παράνομες δραστηριότητες, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να πολεμήσουν τη.... φωτιά με φωτιά και να αντιμετωπίσουν τους ασυνείδητους με τα ίδια όπλα, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. "Έχουμε ζητήσει τη συνεργασία των συλλόγων ερασιτεχνών αυτοδυτών, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι η προστασία των θαλάσσιων πάρκων να είναι ακόμα αποτελεσματικότερη", εξήγησε ο Δρ. Σουκάρνο Ουαγκαϊμάν, επικεφαλής της διεύθυνσης θαλάσσιων πάρκων.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Ταυτοποίησαν το βομβαρδιστικό από ένα... δαχτυλίδι


Την νύχτα πριν ξεκινήσει η απόβαση στη Νορμανδία στις 6 Ιουνίου του 1944 ένα βρετανικό βομβαρδιστικό Λάνκαστερ καταρρίφθηκε από ένα γερμανικό Φόκε Βουλφ 190. Για 68 χρόνια, το σημείο της συντριβής του αεροπλάνου παρέμενε άγνωστο, μέχρι τη στιγμή που κάτοικοι της περιοχής υπέδειξαν το χωράφι που βρισκόταν, μαζί με τα οκτώ μέλη του πληρώματος.


Στην ταυτοποίηση του βομβαρδιστικού βοήθησε ένα χρυσό δαχτυλίδι που ανέγραφε στο εσωτερικό του "Με αγάπη, Βέρα". Αυτό το στοιχείο βοήθησε τον ιστορικό Τόνυ Γκραίηβς να βρει τον ιδιοκτήτη του και να ενοπίσει την ιστορία πίσω από τα συντρίμμια. 


Ανάμεσα στα συντρίμμια ξεχωρίζουν προσωπικά αντικείμενα των 8 ανδρών του πληρώματος, κομμάτια από τη μηχανή και την άτρακτο του βομβαρδιστικού, ένα αλεξίπτωτο, δείγμα του ότι ο ιδιοκτήτης του δεν πρόλαβε να πηδήξει πριν τη συντριβή αλλά και μια μοναχική γερμανική σφαίρα.


Διαβάστε εδώ:

Μισό εκατομμύριο δολάρια για τα όπλα των Μπόννυ και Κλάιντ


Έμειναν στην αιωνιότητα χάρη στο ομώνυμο έργο με πρωταγωνιστές τη Φαίη Νταναουαίη και τον Ουώρρεν Μπήττη. Πρόκειται για το δίδυμο των ληστών της δεκαετίας του 1930 Μπόνι και Κλάιντ, οι οποίοι είχαν επιδοθεί σε μπαράζ ληστειών και προκάλεσαν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, καθώς η ιστορία τους συνδύαζε έρωτα, δράση και ληστείες.


Πριν από λίγη ώρα, δύο από τα όπλα που είχαν στην κατοχή τους, όταν στην ουσία εκτελέστηκαν από τις αρχές σε ενέδρα, χωρίς να προλάβουν να πυροβολήσουν, μπήκαν σε δημοπρασία προκαλώντας φρενίτιδα πλειοδοσιών, μέχρι τα 500 περίπου χιλιάδες δολάρια που έδωσε ο νέος τους κάτοχος.

Δείτε το βίντεο εδώ:

Οι άγνωστοι στρατιώτες του Ανατολικού Μετώπου


Το ανατολικό μέτωπο, πεδίο σφοδρών μαχών μεταξύ σοβιετικών και ναζί κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο είναι σπαρμένο με τα λείψανα εκατομμυρίων στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους.


Πολλοί αναζητούν τα ίχνη τους στα πεδία των μαχών και ανασκάπτουν παλιά χαρακώματα και τάφους για να βρουν αντικείμενα τα οποία στη συνέχεια μοσχοπουλούν σε συλλέκτες.

Ο "σύνδεσμος αποκομιδής πεσόντων στο ανατολικό μέτωπο" ακολουθεί έναν άλλο δρόμο, εκείνο του εντοπισμού των νεκρών, της ταυτοποίησής τους και της αξιοπρεπούς ταφής τους. Πριν από λίγες ημέρες εντόπισαν τα λείψανα περισσότερων από 200 Γερμανούς κοντά στα πολωνογερμανικά σύνορα, σε ένα ξεχασμένο πεδίο μάχης του Φεβρουαρίου/Μαρτίου του 1945.



Εκτός από όπλα, κράνη και άλλο πολεμικό υλικό, οι εθελοντές ανέσυραν προσωπικά αντικείμενα, όπως γυαλιά, πίπες και άλλα. "Δεν αναζητούμε Γερμανούς, Ρώσους, ή Αμερικανούς. Αναζητούμε ανθρώπους, γιούς και πατέρες", σημειώνουν οι εθελοντές στην ιστοσελίδα τους. 

Δείτε εδώ βίντεο: 

Ευρήματα από το "χαμένο πεδίο μάχης"


Η Νέα Γουινέα υπήρξε πεδίο σκληρών μαχών ανάμεσα σε Αυστραλούς και Ιάπωνες κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και σήμερα, 70 χρόνια αργότερα, μέσα στη ζούγκλα βρίσκονται τα λείψανα στρατιωτών και από τις δύο πλευρές. 


Ο πρώην στρατιωτικός Μπράιαν Φρίμαν διοργανώνει αποστολές στο διάσημο μονοπάτι ανεφοδιασμού Κοκόντα και αξιοποιώντας πληροφορίες από ντόπιους εντόπισε σκελετούς στρατιωτών είτε σε προχειροσκαμμένους τάφους, είτε στο σημείο που έπεσαν.


Στόχος του Φρίμαν είναι να εξακριβώσει την ταυτότητα όσων περισσότερων αγνοούμενων εδώ και 70 χρόνια μπορεί, αν και ο πρώτος σκελετός που βρήκε, με αυστραλιανά άρβυλα, ανήκε τελικά σε Ιάπωνα, ο οποίος προφανώς τα είχε αφαιρέσει από αντίπαλό του. 

Διαβάστε εδώ:

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον χαμένο πιλότο του 1942


Η ανακάλυψη ενός Ρ40 Κίττιχωκ στην έρημο της Σαχάρας πριν από λίγους μήνες (δείτε εδώ) είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης παγκοσμίως, όχι μόνο γιατί ήταν σχεδόν άθικτο παρά τα 70 χρόνια παραμονής στην έρημο, αλλά και επειδή ο πιλότος είχε γλυτώσει από την αναγκαστική προσγείωση, τα ίχνη του όμως χάθηκαν στην έρημο.


Φωτογραφίες του 24χρονου πιλότου της RAF Ντέννις Κόππινγκ δόθηκαν στη δημοσιότητα, καθώς σε σχετικά κοντινή απόσταση από το αεροσκάφος είχαν εντοπιστεί οστά που πιθανολογούνταν ότι ανήκαν στον άτυχο πιλότο.

Οι ειδικοί όμως που εξέτασαν τα λείψανα διαπίστωσαν ότι χρονολογούνταν πολύ πιο παλιά από το 1942 και έτσι σύντομα οι έρευνες -μετά από απαίτηση και των συγγενών του- θα ξεκινήσουν και πάλι.

Διαβάστε εδώ