Translate

Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

"Πόλεμος" για τον συνεργάτη των ναζί


Μαύρες μνήμες ξύπνησε η τιμητική εκδήλωση και η ανάρτηση τιμητικής πλακέτας για τον μουσουλμάνο συνεργάτη των ναζί στη Βοσνία τον καιρό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου Ατσίφ Χατζηαχμέτοβιτς. 


Διαβόητος για τα εγκλήματα πολέμου που είχε διαπράξει, μεταξύ των οποίων και η σφαγή τουλάχιστον 7.000 Σέρβων, ο Χατζηαχμέτοβιτς καταδικάστηκε σε θάνατο και εκτελέστηκε το 1945 από τις δυνάμεις του Τίτο. 


Πριν από λίγες ημέρες στο Νόβι Παζάρ του Σαντζάκ στη Βοσνία έγινε εκδήλωση από τους νοσταλγούς του ναζιστικού παρελθόντος κατά την οποία έγιναν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, νώ παρευρέθηκε και ο υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου της Σερβίας Σουλεϊμάν Ούγκλιανιν, γεγονός που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.

Η τότε Γιουγκοσλαβία, πριν διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη κατά τη δεκαετία του 1990, πλήρωσε βαρύτατο τίμημα κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και εκατοντάδες χιλιάδες άμαχοι βρήκαν το θάνατο από τους ναζί και τους συνεργάτες τους, κυρίως Κροάτες και Βόσνιους. 

Μετά το 1945 όμως οι περισσότεροι από αυτούς βρήκαν τη μοίρα που τους άξιζε, καθώς καταδικάστηκαν σε θάνατο, όπως και πολλοί ανώτεροι και ανώτατοι αξιωματικοί των Γερμανών που διοικούσαν τα στρατεύματα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, έχοντας στη δικαιοδοσία τους και την Ελλάδα. 

Στη χώρα μας, οι δίκες των δοσίλογων και των προδοτών εξελίχθηκαν σε κακόγουστη φάρσα και οι πρώην συνεργάτες των Γερμανών εξελίχθηκαν σε... στυλοβάτες της σύγχρονης Ελλάδας, δεδομένης και της επικείμενης έκρηξης του εμφυλίου πολέμου που κράτησε μέχρι το 1949, η οποία χώρισε τη χώρα μας στα δύο. Πολλοί από τους συνεργάτες των κατοχικών στρατευμάτων αναδείχθηκαν μάλιστα σε... εξέχουσες προσωπικότητες της πολιτικής ζωής της Ελλάδας.

Διαβάστε εδώ




Η "Περιέργεια" πάτησε στον "Κόκκινο Πλανήτη"



Μετά το ταξίδι των 570 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη στον Άρη, η «Περιέργεια», το αυτοκινούμενο όχημα της NASA, έστειλε ένα μήνυμα μέσω του… προσωπικού του λογαριασμού στο Τουίτερ: «Έφτασα με ασφάλεια στην επιφάνεια του Άρη. Κρατήρα Γκέιλ σού ήρθα!». Για τα επόμενα δύο τουλάχιστον χρόνια, το “Curiosity” θα πραγματοποιήσει μια σειρά μετρήσεων, αναλύσεων και δειγματοληψιών, προκειμένου να δοθεί η οριστική απάντηση για το αν ο «Κόκκινος Πλανήτης» είχε τα συστατικά εκείνα που θεωρούνται απαραίτητα για τη δημιουργία ζωής, ακόμα και αν εκείνη έχει εκλείψει εδώ και εκατομμύρια χρόνια από εκεί.
Σκηνές χαράς με αγκαλιές, πανηγυρισμούς και χαμόγελα ήταν στην… ημερησία διάταξη του κέντρου ελέγχου της NASA στη Πασαντίνα της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, χθες το πρωί ώρα Έλλάδας, όταν το όχημα πάτησε απαλά και χωρίς… παρατράγουδα στον μακρινό πλανήτη.
Μέσα σε λίγα λεπτά από την επιτυχημένη προσεδάφιση, έφτασαν στη Γη και τα πρώτα «κλικ» από την «Περιέργεια»: Οι τροχοί, μερικές πέτρες και μικροί βράχοι είναι οι εικόνες σηματοδότησαν την έναρξη της αποστολής στον Άρη. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ακόμα περισσότερες, καλύτερης ανάλυσης και έγχρωμες, καθώς το “Curiosity” θα στέλνει έναν πλούτο δεδομένων που θα απαιτήσει… στρατιές ειδικών που θα τα μελετήσουν. «Αισθάνθηκα σαν να έπαιζα σε ταινία δράσης επιστημονικής φαντασίας», εκμυστηρεύθηκε ο Τσαρλς Ιλάτσι, επικεφαλής του Κέντρου Πρόωσης Τζετ της NASA και συμπλήρωσε: «Επαναλάμβανα όμως στον εαυτό μου ότι ήταν πραγματικότητα».

Αν και η «Περιέργεια» είναι το τέταρτο όχημα που στέλνει η NASA στον «Κόκκινο Πλανήτη», θεωρείται το πλέον εξελιγμένο, τόσο από άποψη εξοπλισμού, όσο και δυνατοτήτων. Καταρχήν θα εξερευνήσει το όρος Σαρπ ύψους 5 χιλιομέτρων μέσα στον κρατήρα Γκέιλ και θα αναζητήσει στοιχεία που θα πιστοποιήσουν πως ακριβώς ήταν ο Άρης, όταν κυλούσε νερό στην επιφάνειά του, αλλά και ποια ακριβώς ήταν η χημική σύστασή του.
Εξοπλισμένο με πυρηνική «καρδιά» πλουτωνίου, το “Curiosity” έχει τουλάχιστον μια δεκαπενταετία μπροστά του για να πραγματοποιήσει τις έρευνές του, χωρίς να εξαρτάται από τον Ήλιο, όπως οι… πρόγονοί του.
Το σίγουρο είναι, όπως λένε οι άνθρωποι της NASA, ότι «θα δοθούν απαντήσεις σε χρόνιες απορίες μας, αλλά επίσης θα τεθούν ερωτήματα που θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις μας και θα αποτελέσουν τη μαγιά για το μέλλον των διαστημικών εξερευνήσεων».
Μικρά-μεγάλα
Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε στα 2,5 δις δολάρια (περίπου 2 δις ευρώ)
Οι γεννήτριες πλουτωνίου θα παρέχουν «ζωή» στην «Περιέργεια» για 14 τουλάχιστον χρόνια
Το βάρος του επιστημονικού εξοπλισμού είναι δεκαπλάσιο σε σύγκριση με τις προηγούμενες αποστολές
Είναι σε θέση να διαλύει πέτρες, να πραγματοποιεί γεωτρήσεις και να αναλύει τα δείγματα
Θα δοκιμάσει να εντοπίσει οργανικές ενώσεις, τη βάση δηλαδή της Ζωής
Διαθέτει ακτίνα λέιζερ που είναι σε θέση να ταυτοποιεί ιχνοστοιχεία και χημικές ενώσεις σε βράχους και το έδαφος.

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Αυτοδύτες προστατεύουν το πρώτο ατμοκίνητο υποβρύχιο


Έχει μείνει στην Ιστορία ως το πρώτο ατμοκίνητο υποβρύχιο. Βρίσκεται στο βυθό εδώ και 132 χρόνια και από την τυχαία ανακάλυψή του το 1995 έχει γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων πιθανής ανέλκυσης. 


Δημιουργημα ενός... ιερέα στο Μάντσεστερ της Βρετανίας, το Resurgam II, όπως είναι το όνομά του, είχε μήκος 13 μέτρων, πλάτος 3 μέτρα και ζύγιζε 30 τόνους. Βυθίστηκε στο παρθενικό του ταξίδι το 1880, λίγο πριν παρουσιαστεί στο πολεμικό ναυτικό της χώρας που έβλεπε σε αυτό το μέλλον των θαλάσσιων εχθροπραξιών.

Σήμερα, αυτοδύτες από το σύλλογο του Τσέστερ, έχουν αναλάβει την προστασία του, τόσο από επίδοξους αρχαιοκάπηλους, όσο και από τα στοιχεία της φύσης, όσο φυσικά αυτό είναι δυνατόν.

Τοποθέτησαν ειδικές ράβδους ψευδάργυρου, κοινώς... τσίγκου, οι οποίες "απορροφούν" τη διάβρωση, διασώζοντας το σιδερένιο κουφάρι για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο.

Αν και η ανέλκυσή του είναι τεχνικά εφικτή, οι αυτοδύτες προτιμούν να μείνει στο βυθό, τόσο επειδή αποτελεί ένα αξιοθέατο της θαλασσινής ιστορίας, όσο και επειδή ακόμα και αν ανελκυστεί είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα κονδύλια για τη συντήρησή του.

Διαβάστε εδώ και εδώ

Ρομποτικό... φίδι ψάχνει τον πειρατικό θησαυρό


Σάρκα και οστά στο μύθο του... αμύθητου θησαυρού του διαβόητου πειρατή Ουίλλιαμ Τόμσον, αξίας άνω των 230 εκατομμυρίων ευρώ θέλει να θέσει ένας εξερευνητής με τη βοήθεια ενός ρομποτικού... φιδιού κα ένός τηλεκατευθυνόμενου ελικοπτέρου. 


Χρυσάφι, πολύτιμοι λίθοι, σεντούκια με νομίσματα και άλλα αντικείμενα αξίας που είχε "συλλέξει" ο πειρατής βρίσκονται στο νησί Κόκος του Ειρηνικού Ωκεανού, 350 περίπου μίλια από τις ακτές της Κόστα Ρίκα από το 1820. Δεδομένου ότι το νησί αυτό θεωρούνταν παράδεισος από τους παράνομους των θαλασσών, επειδή βρισκόταν μακριά από τα... αδιάκριτα βλέμματα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που έθαψαν εκεί μέρος της λείας που είχαν μαζέψει. Ο ίδιος ο Τόμσον είχε φυλάξει για τα... γεράματά του μια καραβιά πλούτη, αλλά τελικά πριν προλάβει να πάει να τα πάρει συνελήφθη και κρεμάστηκε, χωρίς να ομολογήσει που ακριβώς είχε κρύψει το θησαυρό του.

Πριν από λίγες μέρες ερευνητική ομάδα πήγε στο νησί και με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων και ένα μηχανικό... φίδι που έχει τη δυνατότητα να μπαίνει σε οπές βράχων και να εντοπίζει κοιλότητες στο έδαφος. Οι... θησαυροψάχτες είναι σίγουροι ότι σύντομα θα κάνουν βουτιές στο χρυσό του πειρατή, όπως ο... Σκρουτζ μακ Ντάκ.

Προηγούμενες πάντως απόπειρες εντοπισμού των θησαυρών των πειρατών στο νησί αποδείχτηκαν μάταιες και μόνοι κερδισμένοι είναι οι τουριστικοί πράκτορες που αξιοποιούν στο έπακρο την προβολή που κερδίζουν από τους κάθε λογής τυχοδιώκτες. 

Δείτε εδώ

Έλληνες δύτες ταυτοποίησαν ναυάγια του 1941


Στο πολύβουο λιμάνι του Πειραιά σήμερα, χιλιάδες τουρίστες από κάθε γωνιά του πλανήτη  περιμένουν καθημερινά να σαλπάρουν για τις διακοπές τους στα νησιά του Αιγαίου και δεκάδες πλοία κάθε τύπου δένουν στις αποβάθρες του. 

Image credit: John H Marsh Maritime Research Centre, Iziko Museums of Cape Town

Πριν από 71 χρόνια όμως, το βράδι της 6ης Απριλίου του 1941, την ημέρα της ναζιστικής εισβολής των ορδών του παράφρονα δικτάτορα Αδόλφου Χίτλερ στην Ελλάδα, γερμανικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα μετέτρεψαν το λιμάνι σε σωρό ερειπίων, βυθίζοντας ή προκαλώντας σοβαρές ζημιές στα περισσότερα από τα πλοία που βρίσκονταν σε αυτό. 


Σύμφωνα με το ανακοινωθέν που εξέδωσαν οι ελληνικές Αρχές τις ημέρες εκείνες, «η γερμανική αεροπορία ενήργησεν χθές, την πρώτην ημέραν του ελληνογερμανικού πολέμου επιδρομάς εις το εσωτερικόν της χώρας. Τας νυκτερινάς ώρας εβομβαρδίσθη η πόλις του Πειραιώς με ζημίας επί ενός φορτηγού ατμοπλοίου, ενός ιστιοφόρου, μικράς ζημίας εις τα οικήματα και ολίγα θύματα εκ του αμάχου πληθυσμού». 


Ένα από τα πλοία που βρέθηκε εκείνες τις τραγικές ημέρες στον Πειραιά, στάθηκε πιο τυχερό. Το αγγλικό φορτηγό «Κλαν Κάμινγκ» διέφυγε δυο φορές τη βύθιση και αποπειράθηκε να διαφύγει από τον όλεθρο. Συνάντησε όμως και αυτό τη Νέμεσή του λίγα μίλια νοτιότερα, στα ανοιχτά της Αίγινας.

Η ταυτοποίηση του ναυαγίου 
Πριν από λίγες ημέρες, καταδυτική ομάδα αποτελούμενη από τους αυτοδύτες Κώστα Θωκταρίδη, Νικόλα Βασιλάτο, Κώστα Παπαστέφο, τη φωτογράφο-αυτοδύτρια Ελένη Τσοπουροπούλου και τον ερευνητή ναυτικής Ιστορίας Άρη Μπιλάλη, ολοκλήρωσε την πρώτη φάση των καταδύσεων στο ναυάγιο: «Το εντυπωσιακό ναυάγιο μήκους 141 μέτρων βρίσκεται σε βάθος 94 μέτρων στα ανοιχτά του Ακρωτηρίου Τούρλος της Αίγινας και ακουμπά στον βυθό με την αριστερή του πλευρά», αναφέρει στον «ΤτΚ» ο κ. Βασιλάτος και συνεχίζει: «Ο σκοπός της πρώτης αναγνωριστικής κατάδυσης ήταν αφενός η ταυτοποίηση του ναυαγίου και αφετέρου να πάρουμε μια γενική ιδέα της όψης που παρουσιάζει το πλοίο. Περαιτέρω καταδύσεις πρόκειται να πραγματοποιηθούν με στόχο να συνεχιστεί η εξερεύνηση  του ναυαγίου, παράλληλα φυσικά με την ιστορική έρευνα».


Οι εικόνες που έρχονται από την άβυσσο είναι πράγματι εντυπωσιακές. Το ναυάγιο έχει πλέον μεταμορφωθεί σε φιλόξενη όαση για κάθε λογής θαλάσσιες μορφές ζωής. 

Τίποτα σχεδόν δε θυμίζει τις δραματικές στιγμές που ακολούθησαν την πρόσκρουση του πλοίου στη νάρκη και τις σκηνές αλλοφροσύνης που ακολούθησαν μέχρι να διασωθεί το πλήρωμά του. «Η κατάδυση σε ιστορικά ναυάγια παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς συνθέτει το παζλ της ναυτικής ιστορίας και μας ταξιδεύει με μοναδικό τρόπο σε άλλες εποχές»,  παρατηρεί ο έμπειρος δύτης κ. Θωκταρίδης.

Το «Κλαν Κάμινγκ»*
Το Clan Cumming ήταν ένα φορτηγό ατμόπλοιο,  ολικής χωρητικότητας 7.264 κόρων, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1938 στα ναυπηγεία Greenock Dockyard Co Ltd. στη Σκωτία για λογαριασμό της σκωτσέζικης εταιρίας ‘The Clan Line Steamers Ltd.’ Σύμφωνα με την μέχρι στιγμής, προκαταρκτική  έρευνα, το πλοίο είχε αποπλεύσει το Δεκέμβριο του 1940 από το Λίβερπουλ και μετά από ένα ενδιάμεσο σταθμό στο Γιβραλτάρ, κατέπλευσε στις 12 Ιανουαρίου 1941 στον Πειραιά όπου εκφόρτωσε πολεμοφόδια. 

Στις 19 Ιανουαρίου 1941 αναχώρησε με συμμαχική νηοπομπή με προορισμό το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου. Στα ανοιχτά της νήσου Άγιος Γεώργιος, στο νότιο Σαρωνικό, το Clan Cumming τορπιλίστηκε από το ιταλικό υποβρύχιο Neghelli και υποχρεώθηκε να επιστρέψει στον Πειραιά.

Το πλοίο υπέστη και νέες ζημιές κατά το γερμανικό βομβαρδισμό της 6ης Απριλίου 1941. Τότε το φορτηγό Clan Fraser, επίσης της Clan Line, το οποίο ήταν έμφορτο με 350 τόνους τροτύλης (εκρηκτική ύλη), ανεφλέγη με αποτέλεσμα να ακολουθήσει μια τρομακτική έκρηξη που σκόρπισε τον όλεθρο. 


Δεκάδες σκάφη δέχτηκαν φλεγόμενα κομμάτια από το Clan Fraser με αποτέλεσμα άλλα να βυθιστούν και άλλα να υποστούν ζημιές. Μετά από επιπλέον επισκευές, το Clan Cumming κατόρθωσε να αποπλεύσει από τον Πειραιά τη νύχτα 14ης προς 15ης Απριλίου. 

Αμέσως όμως έγινε στόχος γερμανικών αεροσκαφών και είτε λόγω σύγχυσης που προκάλεσαν οι αεροπορικές επιθέσεις είτε από λάθος εκτίμηση, το σκάφος βρέθηκε να πλέει εντός των ορίων του αμυντικού ναρκοπεδίου Τούρλου – Φλεβών. 

Σύμφωνα με τα επίσημα αρχεία της Ιστορικής Υπηρεσίας του Πολεμικού μας Ναυτικού, η φρουρά του οχυρού Αιγίνης αντιλήφθηκε τη φρενήρη πορεία του σκάφους και προσπάθησε να το προειδοποιήσει με σήματα και κανονιοβολισμούς. 

Ο πλοίαρχος προφανώς συνειδητοποίησε τι συνέβαινε και άρχισε να στρέφει το σκάφος αλλά ήταν ήδη αργά. Η πρύμνη του Clan Cumming  προσέκρουσε σε νάρκη με αποτέλεσμα το πλοίο να βυθιστεί, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινες απώλειες. Η φρουρά του Βορείου οχυρού Αιγίνης αμέσως ανέφερε στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού τη βύθιση του Clan Cumming και το αντιτορπιλικό Βασίλισσα Ολγα έσπευσε προς περισυλλογή των ναυαγών.
*Του Άρη Μπιλάλη, ερευνητή ναυτικής Ιστορίας

Οι «Πεταλιοί» περιμένουν… αναγνώριση 
Λίγα μίλια πιο βόρεια, ένα άλλο ναυάγιο σε βάθος 74 μέτρων και στο οποίο η έρευνα πεδίου είναι επίσης σε εξέλιξη, πιθανότατα είναι αυτό του  ατμόπλοιου Πεταλιοί. Την 6η Απριλίου 1941, το φορτηγό Πεταλιοί στάθηκε λιγότερο τυχερό από το Clan Cumming

                        Image credit: John H Marsh Maritime Research Centre, Iziko Museums of Cape Town

Κατά την έκρηξη του Clan Fraser, το Πεταλιοί επλήγη από φλεγόμενα θραύσματα με αποτέλεσμα να αναφλεγεί. Το σκάφος τέθηκε υπό ρυμούλκηση με σκοπό να οδηγηθεί εκτός λιμένος, όπου  τελικά βυθίστηκε. Το 6.565 κόρων Πεταλιοί  είχε ναυπηγηθεί το 1917 στα ναυπηγεία DoxfordSons στο Sunderland ως Admiral Cochrane για λογαριασμό της αγγλικής εταιρίας Byron Steamship, συμφερόντων των αδελφών Εμπειρίκου. Το 1928 το πλοίο ύψωσε ελληνική σημαία και μετονομάστηκε Πεταλιοί.



Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 30 Ιουλίου - 4 Αυγούστου 2012



Ολυμπιακό… Λονδίνο
Σε εξέλιξη η μεγαλύτερη αθλητική γιορτή της ανθρωπότητας στην πρωτεύουσα της Βρετανίας, χωρίς όμως να λείπουν τα οργανωτικά προβλήματα. Κυκλοφοριακό, μισοάδειες κερκίδες και ο… κακός τους ο καιρός, μερικά από αυτά, ενώ και η Τελετή Έναρξης δε… συγκίνησε ιδιαίτερα. Στο τέλος που θα έρθει και ο τετραπλάσιος από τον αρχικώς προϋπολογισθέντα λογαριασμός στους Βρετανούς θα κλάψει και η… Βασίλισσα.

Ανθυγιεινές διακοπές… ανασφάλειας
Η ελλιπής αστυνόμευση και η ανεπάρκεια υπηρεσιών Υγείας στους τουριστικούς προορισμούς προκαλεί έντονο προβληματισμό και στοιχίζει ανθρώπινες ζωές. Η εγκληματικότητα στα νησιά χτυπάει «κόκκινο» και η αντιμετώπιση ακόμα και μικροτραυματισμών απαιτεί συχνά τη διακομιδή σε κάποιο αστικό κέντρο. Η εικόνα εγκατάλειψης το καλοκαίρι προοιωνίζεται ακόμα χειρότερες καταστάσεις το χειμώνα, όταν οι μόνιμοι κάτοικοι μείνουν… μόνοι τους.

Εισαγγελικό… μπλοκ στο «κούρεμα»
Αυτεπάγγελτη έφεση άσκησε εισαγγελέας στη Ρόδο κατά απόφασης δικαστηρίου που «κούρεψε» το χρέος ιδιώτη. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το σκεπτικό, το οποίο θέτει το ερώτημα της συνταγματικότητας ή μη του νόμου περί υπερχρέωσης των νοικοκυριών, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για πανελλαδική ισχύ της έφεσης, ανατρέποντας πολλές αποφάσεις που δικαιώνουν πολίτες στις δικαστικές διενέξεις τους με τραπεζικά ιδρύματα.

Ιστορία στα… μέτρα τους
Την απαίτηση να ξαναγραφεί το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού εξέφρασαν οι… μουλάδες της Τουρκίας, διαμέσου των φερέφωνών τους στη Θράκη, καθώς οι αναφορές στην καταστροφή της Σμύρνης και τη σφαγή του άμαχου πληθυσμού θεωρούνται «ενοχοποιητικές». Οι… ευαίσθητοι νεοβεζίριδες ζητούν με θράσος την… «κάθαρση» του σχολικού εγχειριδίου και την υιοθέτηση «ουδέτερων» αναφορών, όπως ο αλήστου μνήμης «συνωστισμός» στην προκυμαία της Σμύρνης.

Δημόσια διαφθορά
Το κράτος καταρρέει αλλά η διαφθορά παραμένει… ακμαιότατη, σύμφωνα με την έκθεση του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή. Φαινόμενα χρηματισμού, αδιαφάνειας και υπεξαίρεσης αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου της ανεπάρκειας του κρατικού μηχανισμού, τη στιγμή που ο νέος νόμος 4057/2012, όλως… τυχαίως περιορίζει τη δυνατότητα υποβολής ένστασης στις πειθαρχικές αποφάσεις των οργάνων ελέγχου του Δημοσίου από το γενικό επιθεωρητή.

Χαράτσι σε δόσεις
Μέσα στις επόμενες ημέρες εκατομμύρια καταναλωτές της ΔΕΗ θα λάβουν το… ραβασάκι του λογαριασμού που θα περιλαμβάνει και το διαβόητο χαράτσι σε… πέντε δόσεις. Αν και το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ως αντισυνταγματική τη διακοπή της ηλεκτροδότησης σε όσους αδυνατούν να πληρώσουν, το χρέος θα… μετακομίζει στα κιτάπια της Εφορίας με εκβιαστικά μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Αυτός είναι ο περίφημος «οικονομικός σχεδιασμός» των «φωστήρων» που θέλουν σώνει και καλά να χάσουμε το… φως μας.

«Καμπάνες» τρομοκρατίας
Ως πιθανοί στόχοι τρομοκρατικών επιθέσεων εμφανίζονται οι ισραηλινοί τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του «Ε.Τ.». Μετά τη Βουλγαρία, βομβιστές-καμικάζι ίσως βάλουν στο μάτι και την Ελλάδα, καταφέρνοντας βαρύ πλήγμα στον τουρισμό και την εικόνα της χώρας μας. Σε επιφυλακή οι Αρχές, ανησυχία για τη μεταφορά του ακήρυχτου πολέμου της Μέσης Ανατολής στα μέρη μας, όπως είχε γίνει και τη δεκαετία του 1980, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη σφαγή στο πλοίο City of Poros το 1988 που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 9 τουρίστες και τον τραυματισμό άλλων 100.


Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Κινέζοι ανέλκυσαν ναυάγιο βρετανικού υποβρυχίου


Αποτέλεσε μια από τις πιο δραματικές ιστορίες των αρχών της δεκαετίας του 1930, όταν το βρετανικό υποβρύχιο Poseidon από λάθος του καπετάνιου του βρέθηκε στο διάβα ενός εμπορικού πλοίου στην Κίνα, το οποίο το εμβόλισε βυθίζοντάς το σε μόλις 4 λεπτά.


Από το πλήρωμα των 56 ανδρών, οι 30 κατάφεραν να διαφύγουν πριν το υποβρύχιο χαθεί κάτω από τα κύματα σε βάθος μόλις 30 μέτρων και οι υπόλοιποι εγκλωβίστηκαν μέσα σε αυτό. Έξι από τους οκτώ από αυτούς που βρίσκονταν στο υδατοστεγές διαμέρισμα των τορπιλών κατάφεραν να αναδυθούν χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά συσκευές Davis, τα πρωτόγονα συστήματα αυτόνομης κατάδυσης που υπήρχαν στο υποβρύχιο.


Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος σκέπασε την ιστορία του "Ποσειδώνα" μέχρι το 1972, όταν οι Κινέζοι, στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου Ανατολής-Δύσης, αποφάσισαν να ανελκύσουν το υποβρύχιο, παρά τις διαμαρτυρίες των Βρετανών.

Η ανέλκυση έγινε με επιτυχία, αν και τα κίνητρα παρέμειναν στο σκοτάδι, με πιθανότερη τη θεωρία ότι οι ασιάτες ήθελαν να μελετήσουν τα συστήματα διαφυγής του υποβρυχίου, όσο ξεπερασμένα και αν ήταν μετά από 41 χρόνια από τη βύθισή του.

Η περίπτωση του "Ποσειδώνα" ήταν η πρώτη κατά την οποία ναύτες διέφυγαν αυτοβούλως από το ναυάγιο, χωρίς να περιμένουν βοήθεια από την επιφάνεια, περίπτωση που θυμίζει κάπως και την αντίστοιχη του "Περσέα", υποβρυχίου που βυθίστηκε στην Κεφαλλονιά με μόνο διασωθέντα τον Τζών Κέηπς (διαβάστε εδώ)

Περισσότερα εδώ

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Το "Ολυμπιακό Χωριό" του Χίτλερ, 76 χρόνια μετά


Είναι οι Αγώνες που έμειναν στην Ιστορία ως οι Ολυμπιακοί του Χίτλερ, του Τζέσσι Όουενς, της Λένι Ρίφενσταλ και της πρώτης λαμπαδηδρομίας από την αρχαία Ολυμπία μέχρι το Βερολίνο.


Σήμερα, 76 χρόνια μετά, το Ολυμπιακό Χωριό στις παρυφές της γερμανικής πρωτεύουσας, τα καταλύματα δηλαδή που έμεναν οι περίπου 4.000 αθλητές κατά τη διάρκεια των Αγώνων του Βερολίνου το 1936, παραμένουν "απαγορευμένη ζώνη".


Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν ως στρατώνες από τους ναζί, μετά το τέλος του μετακόμισαν εκεί οι Σοβιετικοί και σήμερα μόλις 25 από τα 145 συνολικά σπίτια παραμένουν όρθια. Πισίνες, κλειστά γυμναστήρια, το εστιατόριο των αθλητών, κτίρια υπηρεσιών και άλλες κατασκευές παραμένουν σαν μια μηχανή του χρόνου, για να θυμίζουν σε όλους το -όχι και τόσο... ένδοξο- ναζιστικό παρελθόν των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το δωμάτιο του Τζέσσι Όουενς, το μόνο που αναπαλαιώθηκε

Μορφή τους αναδείχθηκε ο μαύρος αθλητής στίβου των ΗΠΑ Τζέσσι Όουενς, ο οποίος νίκησε τους "Άρειους" του Χίτλερ, ταπεινώνοντας τον παράφρονα ναζί δικτάτορα και τις θεωρίες μίσους και φυλετικής "καθαρότητας" που πρέσβευε, μέσα στην ίδια του την πρωτεύουσα.


Σήμερα το Ολυμπιακό Χωριό είναι ιδιοκτησία γερμανικής τράπεζας και έχει αφεθεί στην τύχη του, αφού δεν πιστώνονται τα απαραίτητα κονδύλια για τη συντήρησή του.


Ένα ιστορικό μνημείο μεγάλης αξίας που μας βοηθά να θυμόμαστε, ιδίως αυτή την περίοδο, ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες ενίοτε αποτελούν αφορμή για την προβολή ρατσιστικών ή και ολοκληρωτικών καθεστώτων. 


Δείτε εδώ και εδώ και εδώ

Γερμανικό υποβρύχιο σε ποτάμι του Καναδά;


Την... έκπληξη της ζωής τους βίωσαν Καναδοί ερευνητές, οι οποίοι στο πλαίσιο μιας έρευνας ρουτίνας για τον εντοπισμό αγνοουμένων σε ποτάμι της Νέας Γης, είδαν στο σόναρ τους να διαγράφεται η γνώριμη εικόνα ενός γερμανικού υποβρυχίου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Αν και η πιθανότητα να βρέθηκε ένα υποβρύχιο σε έναν ποταμό 100 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ατλαντικού είναι μικρή, οι ενδείξεις υποχρέωσαν τους ερευνητές να επικοινωνήσουν με τις τοπικές αρχές και τη γερμανική πρεσβεία στην Οττάβα.

Το εύρημα, όπως απεικονίζεται στο σόναρ έχει μήκος 70 περίπου μέτρων και έχει ένα χαρακτηριστικό "εξόγκωμα" που θα μπορούσε να είναι ο πυργίσκος του.

Σύντομα θα πραγματοποιηθούν λεπτομερείς έρευνες, οι οποίες θα φωτίσουν το μυστήριο. Αν πάντως επιβεβαιωθεί η θεωρία ότι πρόκειται για γερμανικό υποβρύχιο, θα πρόκειται για ένα από τα πιο ασυνήθιστα ναυάγια.

Διαβάστε εδώ και εδώ


Βρήκαν κατά τύχη αεροπλάνο-μυστήριο του Β' Παγκοσμίου


Δύο ελεύθεροι δύτες εντόπισαν τα συντρίμμια ενός δικινητήριου αεροσκάφους, πιθανότατα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, σε βάθος μόλις 8 μέτρων στην Αυστραλία.




Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό τύπου Anson, το οποίο χρησιμοποιούσαν οι Αυστραλοί για την εκπαίδευση πληρωμάτων βομβαρδιστικών. 

Οι ειδικοί πάντως θα κάνουν και άλλες έρευνες, έτσι ώστε να διαπιστωθεί η ταυτότητα του αεροσκάφους, το οποίο δεν υπάρχει καταγεγραμμένο στους καταλόγους απωλειών της εποχής.

Διαβάστε εδώ

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Ο συνιδρυτής της Microsoft στο... κυνήγι θωρηκτού του Β' Παγκοσμίου Πολέμου


Βυθίστηκε το 1941 από το γερμανικό θωρηκτό "Μπίσμαρκ", παρασέρνοντας μαζί του 1415 μέλη του πληρώματος των 1418 ανθρώπων, από τα οποία μόλις 3 επέζησαν. Πρόκειται για το αγγλικό θωρηκτό "Χουντ", η απώλεια του οποίου αποτέλεσε μεγάλο πλήγμα για το ναυτικό της Βρετανίας.

Σήμερα, ο Πώλ Άλλεν, συνιδρυτής της Microsoft και ζάμπλουτος χομπίστας με έφεση σε ιστορικά στοιχεία που αφορούν στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έλαβε την άδεια να καταδυθεί στο ναυάγιο και να φέρει στην επιφάνεια την καμπάνα του πλοίου, το σήμα κατατεθέν του. 

Με το ιδιωτικό του μέγα-γιότ "Octopus" ο Άλλεν θα επαναλάβει κατάδυση που είχε πραγματοποιήσει παλιότερα με ειδικά μετασκευασμένο... Ι.Χ. υποβρύχιο, προκειμένου να ανασύρει την καμπάνα, η οποία μετά την έκρηξη των πυρομαχικών που διέλυσε αστραπιαία το τεράστιο πλοίο, βρίσκεται στο πεδίο συντριμμιών στο βυθό.

Διαβάστε εδώ και εδώ



Ανέσυραν τα θύματα από το υδροπλάνο του 1942


Προσωπικά αντικείμενα αλλά και λείψανα των πέντε αεροπόρων που ακολούθησαν το υδροπλάνο τύπου Catalina που βυθίστηκε στον Κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου στον Καναδά ανέσυραν αυτοδύτες, σε συνεργασία με ενάλιους αρχαιολόγους και στελέχη της επιτροπής ταυτοποίησης αγνοουμένων των ΗΠΑ.


Το υδροπλάνο διασώζεται σε άριστη κατάσταση και εκτός από τα άλλα ευρήματα, οι δύτες ανέσυραν τεμάχια από το ημερολόγιο του πλοηγού, τα οποία διατηρήθηακν αναλλοίωτα, παρά την παραμονή τους στο βυθό εδώ και δεκαετίες.

Οι έρευνες θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες

Διαβάστε εδώ και εδώ

Βρήκαν το U550, 68 χρόνια μετά τη βύθισή του


Ιδιωτική ομάδα ερευνητών εντόπισε στο βυθό το γερμανικό υποβρύχιο U550, το οποίο βυθίστηκε μετά από ναυμαχία με 3 αντιτορπιλικά των ΗΠΑ, στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.


Αν και η ομάδα κρατά το ακριβές στίγμα κρυφό, για να μην εμφανιστούν κλέφτες που θα "σηκώσουν" αναμνηστικά από το ναυάγιο, η ανακάλυψή του βάζει τέλος σε έρευνες δεκαετιών.


Στις 16 Απριλίου του 1944, το U550 βύθισε ένα δεξαμενόπλοιο των ΗΠΑ και δέχθηκε επίθεση από τα συνοδά σκάφη της νηοπομπής. Βόμβες βυθού το ανάγκασαν να αναδυθεί και στη συνέχεια εμβολίστηκε, αφού πρώτα δέχθηκε καταιγισμό πυρών. 
Μόλις 13 μέλη του πληρώματος επέζησαν, από τα οποία ένα πέθανε λίγο αργότερα από τα τραύματά του. Λίγες βδομάδες αργότερα εντοπίστηκε τουλάχιστον ένα ακόμα πτώμα και με βάση τον εξοπλισμό που έφερε, το πιθανότερο είναι ότι κατάφερε να ξεφύγει από το ναυάγιο, αλλά τελικά πέθανε από εξάντληση στην επιφάνεια της θάλασσας. 

Διαβάστε εδώ

Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 22-28 Ιουλίου 2012



Κλίντον ο… κράχτης
Ο πάλαι ποτέ πλανητάρχης Μπιλ Κλίντον ήρθε στη χώρα μας για να προσελκύσει επενδύσεις, μαζί με ομάδα επιφανών ομογενών επιχειρηματιών. Μακάρι να ήταν μόνο θέμα προσώπων η ανάταξη της Οικονομίας, δυστυχώς όμως οι χρόνιες παθογένειες, η γραφειοκρατία, η διαφθορά και οι διάφορες στρεβλώσεις του κράτους λειτουργούν αποτρεπτικά σε οποιαδήποτε απόπειρα βελτίωσης της κατάστασης.

Έρχονται Σεπτεμβριανά;
Το γερμανικό περιοδικό Spiegel αποκαλύπτει την «απροθυμία» του ΔΝΤ να συμμετάσχει σε περαιτέρω βοήθεια προς την Ελλάδα. Με απλά λόγια, προοιωνίζεται χρεοκοπία το Σεπτέμβριο, την ώρα που Γερμανοί πολιτικοί επαναφέρουν τα σενάρια πτώχευσης, με τη σταδιακή μετάβαση της Ελλάδας στη δραχμή και την έναρξη πληρωμών των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων σε… δεκάρες. Οι διαψεύσεις που ακολούθησαν, ήταν από χλιαρές, έως… ανύπαρκτες.

Περίθαλψη με… ταξίμετρο
Στα 1500 ευρώ ετησίως θα σταματά η δωρεάν Υγεία, αν βέβαια υποθέσουμε ότι υφίσταται τέτοια. Σύμφωνα με το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Μελετών, πέρα από τα υπόλοιπα «τσεκούρια» σε μισθούς, τις απολύσεις, την επιβολή διδάκτρων στα πανεπιστήμια, εισηγείται και τη θέσπιση ανωτάτου ορίου 1500 ευρώ κάλυψης για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Στα χειρουργεία λοιπόν με… ταξίμετρο και ο Θεός βοηθός…

Παιδιά στο δρόμο
Η κατάρρευση του κράτους πρόνοιας συμπαρασύρει στο διάβα του αθώες παιδικές ψυχές. Τουλάχιστον 15.000 παιδιά θα μείνουν «ξεκρέμαστα», καθώς από Σεπτέμβριο 32 φορείς παιδικής προστασίας απειλούνται με «λουκέτο», λόγω της μείωσης των επιχορηγήσεων και των δωρεών. Ενδεικτικό της αναλγησίας του κράτους το νέο νομοσχέδιο που απαλλάσσει μόλις το 20% του ποσού της δωρεάς         και όχι το 100% όπως ίσχυε μέχρι πρότινος. Αποτέλεσμα; «Θα επιστρέψουμε στην εποχή των ασύλων», όπως παρατηρεί με θλίψη ο πρόεδρος της ένωσης «Μαζί για το Παιδί» Χρήστος Μπαρτζώκας.

Δάνεια στο «κόκκινο»
Τα επισφαλή δάνεια ξεπέρασαν τα 50 δις ευρώ και εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες έχουν βουλιάξει στην απελπισία. «Συνταγή» σταδιακής αποπληρωμής και ρύθμισης των χρεών προτείνουν οι τράπεζες, ώστε να ληφθούν οι απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση. Οι πολίτες, εγκλωβισμένοι στη μέγγενη των απολύσεων, των μειώσεων μισθών και των υπέρογκων φόρων αδυνατούν να σταθούν στα πόδια τους και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια παίρνουν πλέον τη μορφή χιονοστιβάδας.

Προτεραιότητες
«Θύελλα» προκλήθηκε από το ανέκδοτο της αθλήτριας Βούλας Παπαχρήστου και την είδηση ότι ο Δημήτρης Χονδροκούκης φέρεται να ντοπαρίστηκε με ουσία που δίνουν σε… άλογα. Φωτιά πήρε το Διαδίκτυο, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές. Την ίδια ώρα, η είδηση ότι «κλείδωσαν» τα μέτρα 11,5 δις πέρασε σχεδόν απαρατήρητη και πάντως χωρίς να προκληθεί αντίστοιχη ένταση. Τελικά, όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων σε αυτή τη χώρα που οι πολίτες της αντιδρούν με πάθος στα… ντοπαρισμένα ανέκδοτα, αλλά η νέα… αφαίμαξη τους αφήνει μάλλον ασυγκίνητους.

Τζαμί η Αγιά Σοφιά
Ο βυζαντινός ναός της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα, ο οποίος λειτουργούσε ως Μουσείο θα μετατραπεί σε τζαμί, σύμφωνα με ανακοίνωση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης της Τουρκίας Μπουλέντ Αρίντς, ο οποίος δήλωσε ότι «το τέμενος της Αγίας Σοφίας είχε γίνει Μουσείο. Επί δικής μας εποχής δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο». Απόφαση ενδεικτική του ύφους, του ήθους και της νοοτροπίας των νεοβεζίριδων της γείτονος, οι οποίοι δε σέβονται την πολιτιστική κληρονομιά αιώνων και απροκάλυπτα εξυπηρετούν πολιτικές επιδιώξεις στο βωμό των εντυπώσεων.



Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Ο… Ι.Χ. δορυφόρος των 400 ευρώ


Με κόστος που μόλις ξεπερνάει τα 400 ευρώ ένας πολυμήχανος Κορεάτης από τη Σεούλ, ο 34χρονος Σονγκ Χο Τζουν, κατασκεύασε ένα δορυφόρο… Ι.Χ., τον πρώτο που έχει σχεδιαστεί και συναρμολογηθεί εξ ολοκλήρου από έναν άνθρωπο.

Αν και το εγχείρημα ξεκίνησε περισσότερο ως πείραμα, όπως εξήγησε ο Σονγκ, ο “OpenSat”, δηλαδή «Ανοιχτός Δορυφόρος», θα τεθεί σε τροχιά το Δεκέμβριο, καθώς θα εκτοξευθεί από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν της Κεντρικής Ασίας, μετά από την… πολυεθνική εκδήλωση ενδιαφέροντος που έλαβε. «Ήθελα να αποδείξω ότι με φθηνά και διαθέσιμα σε όλους υλικά και πληροφορίες από το Διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ο καθένας μπορεί να πετύχει τα πάντα, χωρίς να απαιτούνται απαραίτητα εξειδικευμένες γνώσεις», σχολίασε ο ίδιος.

Ο… μίνι δορυφόρος, έχει βάρος περίπου ένα κιλό και διαστάσεις 10 κυβικών εκατοστών και θα είναι σε θέση να μεταδίδει την ακριβή του θέση όταν θα βρίσκεται σε τροχιά, τη θερμοκρασία, την ταχύτητα περιστροφής του ηλιακού συλλέκτη που τροφοδοτεί τη μπαταρία του, ενώ επίγειοι σταθμοί παρακολούθησης θα μπορούν να επικοινωνούν μαζί του.

«Η κατασκευή του δε με δυσκόλεψε περισσότερο από εκείνη ενός κινητού τηλεφώνου» δήλωσε ο Σονγκ, ο οποίος έχει σπουδάσει μηχανολογία και ασχολείται με τα εικαστικά. Η διαδικασία όμως του σχεδιασμού, της συλλογής πληροφοριών και της τελικής συναρμολόγησης διάρκεσε σχεδόν έξι χρόνια. «Τα διαστημικά προγράμματα της NASA, της ESA, της Ρωσίας, της Ιαπωνίας και της Κίνας είναι συνήθως άκρως απόρρητα. Θέλησα να δώσω τη δυνατότητα κατασκευής ενός δορυφόρου, ενός εργαλείου που δείχνει ότι η γνώση ανήκει σε όλους».

Το επίτευγμα του Σονγκ δεν πέρασε απαρατήρητο από τη διαστημική κοινότητα. Ήδη έχει λάβει προσκλήσεις για να παρουσιάσει το “OpenSat” από τη NASA, το ΜΙΤ, το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ, αλλά και από αντίστοιχα ιδρύματα στην Ευρώπη και την Ασία.

Ο Ικαρομένιππος από τη Μυτιλήνη
Ανάλογο δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού έχουν κατασκευάσει Έλληνες μαθητές από το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης, στα πλαίσια του διαγωνισμού «CanSat» που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA). Ο μίνι δορυφόρος της ομάδας «Ικαρομένιππος 3D» μπορεί να πραγματοποιήσει μετρήσεις της θερμοκρασίας και της πίεσης κατά τη διάρκεια της πτήσης, καθώς και να ολοκληρώσει τη δημιουργία τρισδιάστατου μοντέλου της επιφάνειας του εδάφους χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνικές 3D απεικόνισης. Οι Ηλίας Θεοδωρίδης, Ηλίας Ψυρούκης, Αλέξανδρος Αλαμανέλλης Ζησιμόπουλος, Ευστράτιος Τσιρτσής, Γιάννης Μυρσινιάς, Γιώργος Χατζέλλης, Στρατής Μακρής και Μυρσίνη Σβώρου, είναι τα παιδιά που εκπροσώπησαν φέτος τη χώρα μας στο διεθνή διαγωνισμό. 

Δοκιμές στην Καλιφόρνια, πριν την… προσαρείωση
Στην «Αυλή του Άρη», το πεδίο δοκιμών της NASA στη Πασαντίνα των ΗΠΑ, το «Σκιάχτρο» ο… δίδυμος αδελφός της «Περιέργειας», του μη επανδρωμένου αυτοκινούμενου οχήματος που αναμένεται να πατήσει στον «Κόκκινο Πλανήτη» στις 5 Αυγούστου, δοκιμάζει τις δυνατότητές του. Στόχος των επιστημόνων είναι να τελειοποιήσουν τους ελιγμούς που θα απαιτηθούν στην αφιλόξενη επιφάνειά του, έτσι ώστε το “Curiosity” να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της αποστολής του.




Τουίτερ, ντόπες για άλογα και προτεραιότητες


Ορυμαγδό αντιδράσεων προκάλεσε το σχόλιο και στη συνέχεια η απόφαση της ανάκλησης της συμμετοχής της αθλήτριας Βούλας Παπαχρήστου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, το ίδιο και η ανακοίνωση ότι άλλος ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Χονδροκούκης, συνελήφθη ντοπαρισμένος, με ουσία που δίνεται σε… άλογα για να αυξήσουν τις επιδόσεις τους.

Την ίδια ώρα και σε σύγκριση με τη θύελλα που προκάλεσαν οι δύο αθλητές, περίπου στο… ντούκου περνούν τα μέτρα ύψους 11,5 δις ευρώ που θα πλήξουν όπως πάντα τους «συνήθεις υπόπτους», δηλαδή τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, όσους τέλος πάντων έχουν απομείνει.

Πήραν φωτιά οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και οι ειδησεογραφικοί ιστότοποι του Διαδικτύου, τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, οι ραδιοφωνικές εκπομπές, τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, σε μείζον θέμα αναδείχθηκαν η Βούλα και ο Δημήτρης.

Άλλοι υπέρ και άλλοι κατά, υπερθεματίζουν, αφορίζουν, κραυγάζουν και ο καθένας διαμορφώνει την άποψή του, κάποιοι μάλιστα θεωρούν αυτονόητο ότι πρέπει να την επιβάλλουν και στους υπόλοιπους.

Είναι όλα θέμα προτεραιοτήτων τελικά.

Σε μια κοινωνία που καταρρέει, σε ένα κράτος που έχει προ πολλού… εκμετρήσει το ζήν, είναι τουλάχιστον παράδοξο να αναδεικνύεται σε ζήτημα εθνικής σημασίας το ανέκδοτο και η ντόπα, τη στιγμή που όλη η χώρα έχει καταντήσει… ντοπαρισμένο ανέκδοτο, εντός και εκτός των τειχών.

Αν υπήρχαν εξίσου μεγάλες αντιδράσεις για το αμφίβολης αποτελεσματικότητας πλέγμα μέτρων που εξυφαίνεται, ίσως κάτι να άλλαζε. Δε θα διαβάζαμε ότι το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών περίπου… πανηγυρίζει που ο φοροπέλεκυς θα φτάσει τα 6,5 δις, σε σύγκριση με τα μόλις 2,7 που ήταν πέρσι.

Ακόμα και αν στις ακροτελεύτιες φράσεις των ρεπορτάζ καταγράφεται η αμφιβολία για το αν και πως θα εισπραχθούν ποτέ οι βεβαιωμένοι φόροι, η ουσία παραμένει, όπως την εξέφρασε πριν από δύο χιλιάδες χρόνια ο ευαγγελιστής Ματθαίος: «Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλον».

Όταν όμως προτεραιότητα, εθνικό ιδεώδες και εν τέλει συλλογική παραίσθηση είναι ο τρόπος με τον οποίο αναδεικνύονται σε σημαντικά τα ανούσια και η σκληρή πραγματικότητα που μας επιφυλάσσει ένα ακόμα πιο οδυνηρό μέλλον καλύπτεται από τη σκόνη του ασήμαντου, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. 

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Επιστημονική.... δικαίωση για τους άντρες


Δικαιώνονται μέσω της… επιστήμης οι άνδρες που κοιμούνται σχεδόν αμέσως, μόλις ολοκληρώσουν τη σεξουαλική επαφή με τις συντρόφους τους, παρά τις συχνά εκτοξευόμενες από το ασθενές φύλο κατηγορίες ότι τα… αρσενικά «είναι γαϊδούρια», ή «δεν ενδιαφέρονται για τις συντρόφους τους».

Σύμφωνα με έρευνα Γάλλων ειδικών που δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος της έγκριτης ιατρικής επιθεώρησης των Νευροεπιστημών και της Βιοσυμπεριφοράς, ο αρσενικός εγκέφαλος εκλύει χημικές ουσίες που λειτουργούν ως σήματα που καταστέλλουν την ερωτική επιθυμία μετά την ερωτική πράξη και παράλληλα προκαλούν έντονη διάθεση για ύπνο. Η… υπερπαραγωγή σεροτονίνης και οξυτοκίνης μετά την ολοκλήρωση θεωρείται υπεύθυνη για την υπνηλία που στέλνει τους άνδρες στην… αγκαλιά του Μορφέα, παρά τις συχνές διαμαρτυρίες των γυναικών.

Οι επιστήμονες αξιολόγησαν την εγκεφαλική λειτουργία ανδρών, τόσο κατά τη διάρκεια της ερωτικής συνομιλίας όσο και μετά την ολοκλήρωσή της και διαπίστωσαν ότι ο φλοιός, το τμήμα εκείνο δηλαδή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την έλλογη συνείδηση, «έσβηνε» κατά τον οργασμό. Την ίδια ώρα δύο άλλες περιοχές του ανδρικού μυαλού, η αμυγδαλή και η έλικα του προσαγωγίου, απελευθέρωναν ουσίες που ελάττωναν στο ελάχιστο την ερωτική επιθυμία.

«Οι έρευνες αυτές μας έδωσαν τις πρώτες επιστημονικά τεκμηριωμένες ενδείξεις για το πώς αντιδρά ο ανδρικός εγκέφαλος κατά τη διάρκεια του οργασμού. Μετά την εκσπερμάτιση παρατηρείται κατακόρυφη πτώση της ερωτικής επιθυμίας και φυσιολογικά απαιτείται αρκετός χρόνος για να υπάρξει επαναληπτική ερωτική επαφή», σημείωσε ο  Σερζ Στολερού, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που επιμελήθηκε της έρευνας. «Για τις γυναίκες όμως δεν ισχύει το ίδιο, καθώς είναι έτοιμες να ξανακάνουν έρωτα πολύ πιο σύντομα από τους άνδρες, οι οποίοι θέλουν το χρόνο τους».

Οι κλινικές μελέτες επιβεβαιώνουν πάντως σχετική δημοσκόπηση σε δείγμα 10.000 ενηλίκων, σύμφωνα με την οποία το 88% των ανδρών κοιμάται μετά τη συνεύρεση, ενώ αντίθετα μόλις το 46% των γυναικών αντιδρά με τον ίδιο τρόπο, ενώ υπάρχει και ένα διόλου αμελητέο ποσοστό ανδρών που αποκοιμήθηκαν κατά τη… διάρκεια της ερωτικής πράξης, που ανέρχεται στο 35%.

Πιο επιθυμητές και σέξι στα 28 τους αισθάνονται οι γυναίκες
Οι γυναίκες αισθάνονται πιο επιθυμητές και σέξι στην ηλικία των 28 ετών και η αυτοπεποίθησή τους φτάνει στο ζενίθ στα 32, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στη Βρετανία, στόχος της οποίας είναι να τις ενθαρρύνει να… συμφιλιωθούν με την εξωτερική τους εμφάνιση. Οι περισσότερες από εκείνες που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο δήλωσαν ικανοποιημένες με τα οπίσθια και τα στήθη τους, αλλά και με τις διαστάσεις της περιφέρειάς τους.

Ιδιαίτερα σημεία της ανατομίας τους που τις κάνουν… υπερήφανες είναι τα μάτια με 23% και τα στήθη με 20%, ενώ και το μυαλό παίρνει το… χάλκινο μετάλλιο με 13%. Αν μπορούσαν να αλλάξουν κάτι στο σώμα τους θα ήταν τα πόδια τους, έτσι ώστε να είναι μακρύτερα και πιο αδύνατα, όπως απάντησε το 41% των γυναικών. Οι 2.000 γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα σημείωσαν επίσης ότι τα στοιχεία που απολαμβάνουν περισσότερο από το φύλο τους είναι η ένδυση, τα… τακούνια, η περιποίηση σώματος, μαλλιών και τα καλλυντικά. Ως σημαντικό λόγο έλλειψης αυτοπεποίθησης οι γυναίκες ρίχνουν την… ευθύνη στους πρώην τους, ιδίως αν εκείνοι διέκοψαν τη σχέση τους.