Παρά το ότι η πρόσβαση στο Διαδίκτυο αλλά και η χρήση του
σημειώνουν αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, περίπου ένας στους
τρεις Έλληνες, ποσοστό που ανέρχεται στο 36%, δεν έχει αξιοποιήσει ποτέ το internet μέχρι σήμερα. Όσοι
όμως είναι… συνδεδεμένοι, καταρρίπτουν κάθε ρεκόρ χρήσης των ιστοσελίδων
κοινωνικής δικτύωσης, όπως καταδεικνύουν σχετική έρευνα της Eurostat που
δόθηκε στη δημοσιότητα χθες, αλλά και στοιχεία του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Αθηνών.
Η Ελλάδα κατατάσσεται στη… γαλαρία των 28 χωρών-μελών της
Ε.Ε, μαζί με τη Ρουμανία (42%) και τη Βουλγαρία (41%). Από… κοντά πάντως
ακολουθούν η Ιταλία (34%), η Πορτογαλία (33%), η Κύπρος (32%) και η Πολωνία
(32%).
Στην κορυφή, με βάση το ποσοστό πρόσβασης στο Διαδίκτυο,
βρίσκεται η Ολλανδία με το 95% των νοικοκυριών να έχει σύνδεση, με το Λουξεμβούργο
να ακολουθεί με 94% και τη Δανία με τη Σουηδία
να… μοιράζονται το χάλκινο μετάλλιο με 93%. Η Ελλάδα βρίσκεται στην
προτελευταία θέση πανευρωπαϊκά, με ποσοστό 56%, με μόλις ένα στα δύο νοικοκυριά
περίπου να έχει πρόσβαση, ξεπερνώντας μόνο τη Βουλγαρία, η οποία καταγράφει
ποσοστό 54%, ενώ η Ρουμανία έχει 58%.
Φουλ… της κοινωνικής
δικτύωσης
Παρά το ότι τα ποσοστά πρόσβασης
και χρήσης Διαδικτύου στη χώρα μας είναι χαμηλότερα, συγκριτικά με τα περισσότερα
ευρωπαϊκά κράτη, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το 99%
όσων χρησιμοποιούν Διαδίκτυο στην Ελλάδα έχουν παρακολουθήσει κάποιο βίντεο
μέσω υπολογιστή, ή φορητής συσκευής, ενώ 9 στους 10 έχουν το δικό τους προφίλ
σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, εμφανίζοντας από τα υψηλότερα ποσοστά
παγκοσμίως, με το facebook να έχει την πρωτοκαθεδρία με περίπου 4,6 εκατ. προσωπικά
προφίλ. Αντίστοιχα υψηλή είναι η διείσδυση του twitter, με 400.000 περίπου χρήστες, ενώ
η αναζήτηση εργασίας και επαγγελματικής εξέλιξης έχει φέρει 600.000 Έλληνες στο
linkedin, μια υπηρεσία
επαγγελματικής δικτύωσης, η οποία διευκολύνει την επικοινωνία με πιθανούς
εργοδότες.
Οι… διαδικτυωμένοι Έλληνες
ανησυχούν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων -τουλάχιστον στα…
λόγια- σε ποσοστό 74%, από τα υψηλότερα πανευρωπαϊκά, καθώς οι ίδιοι δε…
σταματούν να αναρτούν προσωπικές φωτογραφίες, πληροφορίες για το που βρίσκονται
και άλλα στοιχεία που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτικότητά τους.
«Κλειδί» το μέτρο
Οι ειδικοί πάντως αποφεύγουν να
«δαιμονοποιήσουν» το Διαδίκτυο και επισημαίνουν ότι το πιο σημαντικό, ιδίως για
τα παιδιά, είναι το μέτρο στη χρήση του και ο γονικός έλεγχος, έτσι ώστε να
αποφευχθούν φαινόμενα κυβερνοεκφοβισμού και εθισμού στο internet.
Τι συμβαίνει στην
υπόλοιπη Ευρώπη
Στην Ευρώπη των 28, το 79% των νοικοκυριών είχε πρόσβαση στο
διαδίκτυο το 2013 και το 76% είχε ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο, ενώ τα
ποσοστά το 2007 ήταν 55% και 42% αντίστοιχα. Για τα περισσότερα άτομα η χρήση
του διαδικτύου έχει γίνει μια τακτική δραστηριότητα, με το 62% των ατόμων να το
χρησιμοποιούν κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα και ένα επιπλέον 10% τουλάχιστον μία
φορά την εβδομάδα.
Αύξηση 20,69% του
τζίρου ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα για το 2013
Ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα για το
2013 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 3,5 δισ. ευρώ έναντι των 2,9 δισ. ευρώ την
περασμένη χρονιά, σημειώνοντας αύξηση κατά 20,69%. Η κλιμάκωση του τζίρου των
ηλεκτρονικών αγορών την εξαετία 2008-2013, παρουσιάζει μια θεαματική αύξηση της
τάξης του 600%. Το 2012, 1,9 εκατομμύρια Έλληνες συνολικά αγόρασαν online
προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας 2,9 δισ. ευρώ και έκαναν κατά μέσο όρο ετησίως 20
αγορές μέσω του διαδικτύου συνολικής αξίας 1.600 ευρώ. Για το 2013 αναμένεται
περίπου 2,5 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες του διαδικτύου να προβούν σε αγορές
μέσω υπολογιστή ή κινητού.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗΜΑ
1/ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ-ΧΡΗΣΗ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
36% των Ελλήνων δεν έχει
χρησιμοποιήσει ποτέ το ίντερνετ
Άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (ποσοστά αυτών που δεν έχουν χρησιμοποιήσει το
διαδίκτυο): Ρουμανία (42%), Βουλγαρία (41%), Ιταλία (34%), η Πορτογαλία
(33%), η Κύπρος (32%) και η Πολωνία (32%).
Ποσοστό νοικοκυριών με πρόσβαση στο διαδίκτυο:
1 95%, Ολλανδία
2. 94%, Λουξεμβούργο
3. 93%, Δανία και Σουηδία
56% Ελλάδα, προτελευταία θέση
πανευρωπαϊκά
99% όσων
χρησιμοποιούν Διαδίκτυο στην Ελλάδα έχουν παρακολουθήσει κάποιο βίντεο μέσω
υπολογιστή, ή φορητής συσκευής
2/ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους προφίλ σε ιστοσελίδα κοινωνικής
δικτύωσης, εμφανίζοντας από τα υψηλότερα ποσοστά παγκοσμίως
4,6 εκατομμύρια
προφίλ στο facebook
400.000 προφίλ
στο twitter
600.000 προφίλ
στο linkedin
74% των χρηστών ανησυχούν για τα προσωπικά τους δεδομένα
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
3,5 δισ. ευρώ το 2013 έναντι των 2,9 δισ. ευρώ την περασμένη
χρονιά, σημειώνοντας αύξηση κατά 20,69%, ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών στην
Ελλάδα.
600% αύξηση στην εξαετία 2008-2013
35% των
χρηστών Internet στην Ελλάδα έκανε τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας on line
350 δισ.
ευρώ με
το 70% των χρηστών Internet να αγοράζει online είναι η αντίστοιχη ευρωπαϊκή
αγορά