Translate

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Γιώργος Ποταμιάνος: Ο... τρελοκεφαλλονίτης που τραβάει κουπί μέχρι τη Βενετία




Ο 33χρονος Κεφαλονίτης Γιώργος Ποταμιάνος πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες ένα παράτολμο εγχείρημα: Κωπηλατεί, με μόνη συντροφιά, τις σκέψεις και το κανό του, από τη γενέτειρά του μέχρι τη Βενετία, μεταφέροντας ένα μήνυμα Ζωής, Ειρήνης και συναδέλφωσης, σε όλα τα μέρη που περνάει. 

«Πριν από 70 χρόνια, οι ναζί εκτέλεσαν χιλιάδες Ιταλούς αιχμαλώτους στην Κεφαλονιά, μετά τη συνθηκολόγησή τους. Πολλοί Ιταλοί είναι σήμερα φίλοι μου και θεωρώ ότι με την πράξη μου δίνω ένα θετικό μήνυμα προς όλους. Δεν έχει σημασία αν ήμασταν εχθροί χθες, το σημαντικό είναι να μπορούμε να συμβιώνουμε, αποδεχόμενοι το δικαίωμα στη διαφορά», αναφέρει ο κ. Ποταμιάνος στον «ΕΤ». Παράλληλα, όπως λέει ο ίδιος, η πράξη μου είναι ένα μήνυμα Ζωής: «Θέλω να ζω την κάθε μέρα ξεχωριστά, να βιώνω την κάθε στιγμή. Το αγαθό της Ζωής είναι κάτι που θεωρούμε αυτονόητο και πολλές φορές το ξεχνάμε μέσα στην καθημερινότητά μας. Κάθε στιγμή όμως μετράει και από εμάς εξαρτάται αν θα την κάνουμε μοναδική».

Το ταξίδι είναι επίπονο, μοναχικό και δύσκολο. «Με κάνει να νιώθω πιο ζωντανός», λέει ο ίδιος. «Το… κουπί, μέχρι να φτάσω στη Βενετία, θα διαρκέσει ένα μήνα περίπου, σήμερα είμαι στο Δυρράχιο και αύριο στην Αυλώνα. Οι άνθρωποι εδώ στην Αλβανία είναι πολύ φιλόξενοι. Μπορεί να ζουν κυριολεκτικά με το… τίποτα αλλά με υποδέχονται με ευγένεια, ενώ η πρώτη τους ερώτηση όταν με δουν να βγαίνω από τη θάλασσα είναι αν έχω φάει», συμπληρώνει χαμογελώντας.

Μεγαλύτερος «εχθρός» του κ. Ποταμιάνου δεν είναι ο… Ποσειδώνας και τα στοιχεία της Φύσης: «Είναι λογικό και αναμενόμενο να αισθάνεσαι πολύ μοναχικά κωπηλατώντας για ώρες, χωρίς να βλέπεις ψυχή. Μαθαίνεις όμως να κουβεντιάζεις με τον εαυτό σου, βρίσκομαι διαρκώς σε έναν εσωτερικό διάλογο με το μυαλό και το σώμα μου. Η καταπόνηση είναι φυσικό επακόλουθο, αλλά έχω βρει τον τρόπο να τη διαχειρίζομαι. Όταν σουρουπώνει βγαίνω στη στεριά και ψάχνω ένα απάγκιο για να περάσω το βράδυ. Νωρίς κάθε πρωί, είμαι έτοιμος να συνεχίσω την… Οδύσσειά μου».

Ο 33χρονος… τρελλοκεφαλονίτης, ξεκίνησε από το νησί του, πέρασε από Λευκάδα, Κέρκυρα και τις ακτές της Δυτικής Ελλάδας, πριν φτάσει στην Αλβανία. Επόμενοι σταθμοί του εγχειρήματός του, το Μαυροβούνιο, η Κροατία και τέλος η Ιταλία, με τελικό προορισμό την πόλη των Δόγηδων. 

«Είναι τόσοι πολύ εκείνοι που συμπαραστέκονται στην υλοποίηση του ονείρου μου, που αισθάνομαι περήφανος. Σίγουρα ξεχνάω πολλούς και ζητάω προκαταβολικά συγγνώμη, αλλά θα αναφέρω ενδεικτικά την Άννα Ματσούκη, τη Βαγγελιώ και το Γιώργο Παπαδάτο, το Μιχάλη Πεδεράτο και τον Βαγγέλη Κεκάτο. Με στήριξαν οικονομικά πολλοί ιδιώτες, αλλά και τα ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς, το Ionian & Aegean island holidays, ο Δήμος και η Περιφέρεια Κεφαλονιάς. Τους ευχαριστώ όλους», λέει ο κ. Ποταμιάνος, πριν ξαναπιάσει το κουπί.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.