Translate

Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

Ανακαινίζει αεροσκάφη από χόμπι



Ο Βρετανός Ντάρεν Σπίτσλη έχει ένα ενδιαφέρον χόμπι: Εντοπίζει αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και τα ανακαινίζει στο γκαράζ του σπιτιού του. Μετά από ένα βρετανικό Χαρικαίην που είχε καταρριφθεί το 1940 στη Ρωσία, το οποίο αγόρασε και το έφτιαξε όπως ήταν την πρώτη μέρα που πέταξε, το επόμενο σχέδιό του είναι η ριζική ανακατασκευή ενός Μέσερσμιτ 108, το οποίο αγόρασε έναντι μερικών χιλιάδων ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα λίγα τέτοια αεροσκάφη που υπάρχουν ακόμα και αν και δε θα είναι σε θέση να πραγματοποιεί πτήσεις μετά την ανακατασκευή του, θα εκτεθεί σε μουσείο της χώρας. 



Κατά το Β' Παγκόσμιο τα Μe108 χρησιμοποιούνταν ως αναγνωριστικά και μεταγωγικά αεροσκάφη. 

Θα πιουν μπύρα από ναυάγιο του 1840


Ένα ναυάγιο άγνωστου ιστιοφόρου σε βάθος 50 περίπου μέτρων το 1840 στη Βαλτική Θάλασσα έδωσε κάποια απροσδόκητα ευρήματα: Μπουκάλια σαμπάνιας, η οποία μάλιστα είχε ακόμα φυσαλίδες και μπουκάλια μπύρας.

Οι επιστήμονες πλέον σκοπεύουν να ανασυστήσουν τη συνταγή της μπύρας, αποδομώντας τα συστατικά της, καθώς διαπίστωσαν ότι κάποια από τη μαγιά της παρέμενε ακόμα ζωντανή.

Αν το πείραμα συνοδευτεί από επιτυχία, θα πρόκειται για την παλιότερη μπύρα που έχει βρεθεί στο... βυθό της θάλασσας. 

Όταν το U483 τορπίλισε... άρματα μάχης


Στις 8 Σεπτεμβρίου 1944, το γερμανικό υποβρύχιο U483 τορπίλισε το οχηματαγωγό ατμόπλοιο Empire Heritage, το οποίο ερχόταν από τις ΗΠΑ ως μέλος της νηοπομπής ΗΧ305. Από τα 163 μέλη του πληρώματος και τους επιβάτες, μόλις 51 κατάφεραν να διασωθούν, με πιο τραγική τη μοίρα εκείνων που σώθηκαν από το ναυάγιο για να πνιγούν όταν βυθίστηκε και το πλοίο που αρχικά τους είχε σώσει.

Το ναυάγιο βρίσκεται στο στενό ανάμεσα στην Ιρλανδία και τη Βρετανία και πρόσφατα ομάδα δυτών καταδύθηκε σε αυτό, ώστε να κινηματογραφήσει το φορτίο του και να φωτογραφίσει ότι έχει απομείνει από αυτό. 

Μεταξύ των αντικειμένων που βρίσκονται στο βυθό, ξεχωρίζουν αρκετά άρματα μάχης Σέρμαν, αμερικανικής κατασκευής, τα οποία προορίζονταν για το Δυτικό Μέτωπο, μετά από την απόβαση στη Νορμανδία τον Ιούνιο του 1944.

Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 70 περίπου μέτρων.




Βρήκαν αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου στην έρημο


Ένα αεροσκάφος Curtiss P40, το οποίο χάθηκε στη Σαχάρα το 1942 βρήκε κατά τύχη υπάλληλος πετρελαϊκής εταιρείας στην Αίγυπτο. 

Το χαμένο "Κίτιχωκ" της Βρετανικής RAF ήταν σε άριστη κατάσταση, ακριβώς όπως ήταν εκείνη τη μέρα του πολέμου που πιθανότατα λόγω βλάβης ο πιλότος του Ντένις Κόππινγκ αναγκάστηκε να το προσγειώσει στη μέση του πουθενά, 300 περίπου χιλιόμετρα από την κοντινότερη πόλη. 


Σύμφωνα με όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ο άτυχος πιλότος, ο οποίος επέζησε της αναγκαστικής προσγείωσης, αφού προσπάθησε ανεπιτυχώς να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με κάποια βάση, τελικά αποφάσισε να περπατήσει μέχρι να βρει βοήθεια. Δυστυχώς όμως χάθηκε για πάντα στην έρημο.


Η ανακάλυψη θεωρείται σημαντική όχι μόνο λόγω του ότι το Ρ40 είναι σε άριστη κατάσταση, δεδομένης της 70χρονης παραμονής του στην έρημο, αλλά επειδή επίσης δεν είχαν αφαιρεθεί αντικείμενα από αυτό. Πυροτεχνουργοί της Αιγύπτου πάντως αφαίρεσαν σφαίρες από τα πυροβόλα του αεροσκάφους, ενώ πλέον προγραμματίζεται ο επαναπατρισμός του, έτσι ώστε μετά από την κατάλληλη συντήρηση να εκτεθεί σε μουσείο της Βρετανίας. 




Δείτε εδώ βίντεο: http://www.military.com/video/operations-and-strategy/second-world-war/ww2-curtiss-p40-found-in-desert/1601516484001/

Τρίτη 8 Μαΐου 2012

Στην Ανταρκτική και την έρημο τα μυστικά του Κόκκινου Πλανήτη


Τα πιο αφιλόξενα για τον άνθρωπο σημεία της Γης είναι τα ιδανικά… εργαστήρια για την αναπαράσταση των συνθηκών που επικρατούν στο Διάστημα. Στο Νότιο Πόλο και την έρημο Μοχάβι των ΗΠΑ γράφεται το μέλλον της αεροδιαστημικής τεχνολογίας και της εξερεύνησης του «Κόκκινου Πλανήτη», καθώς η πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Οι επιστήμονες της ESA, της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας προετοιμάζονται πυρετωδώς για να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν τον εξοπλισμό που απαιτείται, αλλά και να διαπιστώσουν τις αντοχές του ανθρώπου για το διαπλανητικό ταξίδι διάρκειας 17 περίπου μηνών.

Μια ομάδα δεκατεσσάρων Ευρωπαίων επιστημόνων βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στη βάση «Κονκόρντια» της ESA στην Ανταρκτική. Σε υψόμετρο 3.200 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και με τη θερμοκρασία το καλοκαίρι να μην ξεπερνά τους -25 βαθμούς Κελσίου, ενώ το χειμώνα πέφτει στους -80 και για τέσσερις μήνες χωρίς το φως του Ήλιου, οι ειδικοί θα μελετήσουν τις ψυχολογικές συνέπειες της απομόνωσης, τις επιπτώσεις του εγκλεισμού στο ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ παράλληλα θα διεξάγουν μια σειρά πειραμάτων και μετρήσεων. Στόχος τους είναι να ετοιμάσουν έναν «οδηγό» για την προετοιμασία των αστροναυτών οι οποίοι θα κληθούν να κάνουν το ταξίδι των 550 ημερών προς τον Άρη.

«Η χρόνια έλλειψη οξυγόνου σε τέτοιο υψόμετρο, οι σκληρές κλιματολογικές συνθήκες αλλά και η αίσθηση πλήρους απομόνωσης μπορούν να λυγίσουν και τον πιο δυνατό χαρακτήρα» σημειώνει ο γιατρός της ομάδας Άλεξ Σέιλαμ και συμπληρώνει: «Είναι όμως σημαντικό το ότι με τα κατάλληλα μέσα και εξοπλισμό ο άνθρωπος καταφέρνει να επιζήσει σε τόσο ακραίο περιβάλλον. Έτσι, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα βρούμε τις απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει ένα τόσο πολύπλοκο εγχείρημα όπως μια αποστολή στον Άρη».

Ιδιαίτερη σημασία, σύμφωνα με τους επιστήμονες, έχει η κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη των μελλοντικών πρωτοπόρων αστροναυτών που θα επιλεγούν για την μεγαλύτερη πρόκληση της ανθρωπότητας. «Μαθαίνοντας να συμβιώνεις σε περιορισμένο χώρο, να συνεργάζεσαι με τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής, να ελέγχεις τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις σου, είναι εξίσου σημαντικές παράμετροι με την ανάπτυξη του τεχνολογικού εξοπλισμού για ένα τέτοιο ταξίδι», αναφέρει στην ιστοσελίδα της ESA ο Μάουρο Πιατζάνι, επιστημονικός υπεύθυνος των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας.


Έρημος Μοχάβι, η… Σίλικον Βάλεϊ της εξερεύνησης του Διαστήματος


Το παρόν και το μέλλον της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη των διαστημικών εξερευνήσεων έχει βρει το… σπίτι του σε μια από τις πιο αφιλόξενες τοποθεσίες της Γης, διαμετρικά αντίθετης από την παγωμένη Ανταρκτική. Πρόκειται για την έρημο Μοχάβι στις ΗΠΑ, η οποία έχει έκταση όσο η… μισή Ελλάδα, με εμβαδόν περίπου 65.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και καλύπτει περιοχές από την Καλιφόρνια και τη Γιούτα, μέχρι την Αριζόνα και τη Νεβάδα. Με ακραίες μεταβολές της θερμοκρασίας, από -3 το βράδυ σε 50 βαθμούς το μεσημέρι και ελάχιστες βροχοπτώσεις, αποτελεί το ιδανικό πεδίο δοκιμών για επίδοξους … κατακτητές του Διαστήματος.

Με δεδομένη την αδυναμία της NASA να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη νέων συστημάτων, το βάρος πέφτει σε ιδιώτες που επιδιώκουν να γίνουν οι νέοι εξερευνητές του Διαστήματος. Περισσότερες από 40 τέτοιες εταιρείες δραστηριοποιούνται στην περιοχή, μεταξύ των οποίων ο Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον και η Virgin Galactic, η εταιρεία του που προγραμματίζει εμπορικά ταξίδια αναψυχής στις παρυφές του Διαστήματος και ήδη από το 2004 χρησιμοποιεί το διαστημοδρόμιο για δοκιμαστικές πτήσεις. «Η περιοχή μετατρέπεται ταχύτατα στη νέα Σίλικον Βάλεϊ του Διαστήματος, την αντίστοιχη δηλαδή κοιτίδα των εταιρειών ηλεκτρονικού εξοπλισμού και λογισμικού και έδρα των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου παγκοσμίως», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νέιθαν Μόρις, ο οποίος κατασκευάζει πυραυλικά συστήματα που χρησιμοποιούνται σε επιστημονικές αποστολές δορυφόρων.

Στην ίδια περιοχή υπάρχει και το μεγαλύτερο «νεκροταφείο» αεροπλάνων του πλανήτη μας, με περισσότερα από 8.000 παλιά αεροσκάφη, της πολεμικής και της πολιτικής αεροπορίας, αλλά και η βάση Έντουαρντς, στην οποία εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί άσσοι των αεροσκαφών των ΗΠΑ.

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Θα ανελκύσουν θωρηκτό των Νοτίων

Το Τζόρτζια σε γκραβούρα εποχής

Το λιμάνι της Σαβάννα στη Τζόρτζια των ΗΠΑ είναι το τέταρτο σε κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα και τα σχέδια κόστους 653 εκ. δολαρίων για την εμβάθυνση του καναλιού που ενώνει το λιμάνι με τον Ατλαντικό Ωκεανό... σκοντάφτουν σε ένα ναυάγιο. 

Πρόκειται για το σιδηρόφρακτο ατμοκίνητο θωρηκτό του ναυτικού των Νοτίων κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου (1861-1865) CSS Georgia, το οποίο βρίσκεται βυθισμένο σε βάθος μόλις 12 μέτρων. Οι ίδιοι οι Νότιοι το βύθισαν όταν τα στρατεύματα των Βορείων υπό τον στρατηγό Σέρμαν εισέρχονταν στην πόλη του Νότου, προκειμένου να αποφύγουν την αιχμαλωσία του.

Το μήκους 36 μέτρων πολεμικό πλοίο θεωρήθηκε η τελευταία λέξη της τεχνολογίας για την εποχή του, οι σύγχρονοι όμως ιστορικοί το χαρακτηρίζουν ως μια "ακριβή αποτυχία". Παρά την προστασία που του παρείχαν οι σιδερένιες πλευρές του, το βάρος του ήταν τόσο μεγάλο που οι ατμολέβητες και η προπέλα του αδυνατούσαν να το κινήσουν κόντρα στο ρεύμα του ποταμού. Έτσι, έμεινε αγκυροβολημένο, ως πλωτή πυροβολαρχία και τελικά αυτοβυθίστηκε χωρίς να ρίξει ούτε μια κανονιά.
Μια σημαδούρα πάνω από το ναυάγιο του Τζόρτζια

Αυτοδύτες μελέτησαν το σημείο του ναυαγίου και εντόπισαν τμήματα της θωράκισης, κανόνια, τους λέβητες, την προπέλα και πολλά ακόμα αντικείμενα.  Οι αρμόδιοι σχεδιάζουν την ανέλκυση του πλοίου, έτσι ώστε να εκτεθεί ένα σπάνιο κομμάτι της ναυτικής ιστορίας της χώρας, με το κόστος να ανέρχεται στα 14 εκ. δολάρια.

Σι Τσενγκ, η χιλιόχρονη πόλη στο βυθό


Η πόλη Σι Τσενγκ θεμελιώθηκε το 208 μ.Χ. στην Κίνα, και από το 1959 καταποντίστηκε μετά την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού φράγματος, παρά τη μεγάλη αρχαιολογική της αξία.


Το 2001 αυτοδύτες καταδύθηκαν στη λίμνη Κιαντάο προκειμένου να εντοπίσουν την πόλη και με έκπληξη διαπίστωσαν ότι όχι μόνο είχε διατηρηθεί σε πολύ καλή κατάσταση, σε βάθος 20-30 μέτρων, αλλά μέχρι το 2005 εντόπισαν άλλα δύο κτιριακά συμπλέγματα που ανάγονταν και αυτά στην αυτοκρατορική περίοδο της Κίνας.




Σήμερα που το υδροηλεκτρικό φράγμα έχει περάσει στην... εφεδρεία, οι ντόπιοι αξιωματούχοι, όπως γράφει η εφημερίδα του καθεστώτος "Λαϊκή Ημερησία", σκέφτονται τρόπους να αξιοποιήσουν τουριστικά τις υποβρύχιες πόλεις.


Διαβάστε εδώ:  http://english.peopledaily.com.cn/102774/7809418.html



Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Δικαίωση για το δημοσιογράφο που έγραψε πρώτος για τη συνθηκολόγηση της Γερμανίας


Δικαίωση μετά θάνατον, 67 χρόνια μετά τη μετάδοση της μεγαλύτερης είδησης που θα μπορούσε να υπάρξει την εποχή εκείνη, για το δημοσιογράφο του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ασσοσιέτεντ Πρεςς Έντουαρντ Κένεντι.


Ο Αμερικανός ανταποκριτής έγραψε για την άνευ όρων συνθηκολόγηση της ναζιστικής Γερμανίας στις 2:41 π.μ. της 7ης Μαϊου 1945, σπάζοντας το "εμπάργκο" την απαγόρευση δηλαδή δημοσιοποίησης της είδησης για 36 ώρες, έτσι ώστε να προλάβουν οι Σοβιετικοί να πραγματοποιήσουν ανάλογη τελετή παράδοσης στο Βερολίνο. 

Αν και η ιστορία του είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες, όπως και η ίδια η λογοκρισία που επιβλήθηκε από τους προϊσταμένους του, λόγω πολιτικών πιέσεων από τον Ρούζβελτ και τον Τσέρτσιλ, οι οποίοι δεν ήθελαν να δυσαρεστήσουν τον Στάλιν, ο Κένεντι, ο οποίος σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα το 1963 επέμενε ότι έκανε αυτό που έλεγε η συνείδησή του και το δημοσιογραφικό του καθήκον.

Σήμερα, το Ασσοσιέτεντ Πρεςς αποφάσισε να ζητήσει επίσημα συγγνώμη από τους συγγενείς του Κένεντι, ενώ ο Τομ Κέρλη, επικεφαλής του μεγάλου πρακτορείου ειδήσεων χαρακτήρισε την ιστορία ως μια "μεγάλη τραγωδία".

Η Βίβλος του έσωσε τη ζωή - μια φορά


"Η πίστη σώζει", λένε εκείνοι που πιστεύουν σε κάποια θρησκεία, στην περίπτωση του Αυστραλού στρατιώτη Έλβας Τζένκινς αποδείχθηκε ότι και... η Βίβλος σώζει.


Κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και στην εκστρατεία της Καλλίπολης το 1915, η οποία κατέληξε σε οδυνηρή συντριβή των στρατευμάτων της Αντάντ, Βρετανών, Γάλλων, Αυστραλών και Νεοζηλανδών από τους Τούρκους, ο 22χρονος Τζένκινς είχε για καλή του τύχη στην αριστερή τσέπη του χιτωνίου του μια Βίβλο. 

Ένα θραύσμα οβίδας που αλλιώς θα τον είχε σκοτώσει, καρφώθηκε στη Βίβλο, διαπέρασε σχεδόν όλες τις σελίδες πριν σταματήσει μερικά χιλιοστά από το σώμα του.

Ο ίδιος δε στάθηκε εξίσου τυχερός, καθώς στη μάχη της Σομ στη Γαλλία, μερικούς μήνες αργότερα, σκοτώθηκε από τα πυρά Γερμανού ελεύθερου σκοπευτή. 

Η τρυπημένη Βίβλος εκτίθεται πλέον σε βιβλιοθήκη της Αυστραλίας.



Χταπόδι έφαγε γλάρο, όπως "άνθρωπος δάγκωσε σκύλο"


Μια είδηση και μια φωτογραφία που κάνει το γύρο του internet θυμίζει το κλασικό "άνθρωπος δάγκωσε σκύλο".

Μια Καναδή φωτογράφος είδε ένα γλάρο κοντά στα βράχια, ο οποίος από μακριά φαινόταν σαν να προσπαθούσε να βγάλει κάτι έξω από τη θάλασσα. Όταν πλησίασε στο σημείο είδε με έκπληξη ένα χταπόδι να έχει τυλίξει το άτυχο πτηνό και να προσπαθεί να το πνίξει, κρατώντας το κεφάλι του κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Μετά από αγωνιώδη μάχη που κράτησε ένα περίπου λεπτό, από τη στιγμή που η Τζίντζερ Μορνώ παρατήρησε το περίεργο ζευγάρι, το χταπόδι κατάφερε να νικήσει.

Τα χταπόδια της περιοχής μπορούν να φτάσουν τα 25 κιλά βάρος και μήκος τα 10 μέτρα.

Έλυσαν το "enigma" των γερμανικών υποβρυχίων


Βρετανοί εντόπισαν πριν από λίγες μέρες ξεχασμένα σε αποθήκη αυθεντικά εξαρτήματα της συσκευής κρυπτογράφησης "Enigma" που χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αρχικά θεώρησαν ότι επρόκειτο για αντίγραφα, αλλά σύντομα διαπίστωσαν ότι επρόκειτο για τρία "χαμένα" κομμάτια της πιο διάσημης συσκευής κωδικοποίησης.


Στις 9 Μαΐου είναι η επέτειος της αιχμαλωσίας του γερμανικού υποβρυχίου U110, το οποίο μετά από επίθεση που δέχθηκε με βόμβες βυθού από βρετανικά σκάφη επιφανείας το 1941, αναγκάστηκε να αναδυθεί, με αποτέλεσμα οι κώδικες αποκρυπτογράφησης και μια συσκευή "Αίνιγμα" να πέσει στα χέρια των Συμμάχων.

Έτσι, οι Βρετανοί ήταν σε θέση να υποκλέπτουν και να αποκρυπτογραφούν τα μηνύματα των Γερμανών, γεγονός που σύμφωνα με τους ιστορικούς επέσπευσε τη λήξη του Β' Παγκοσμίου κατά δύο ολόκληρα χρόνια.

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Βρήκαν "θησαυρό" δύο πολέμων σε μυστικό καταφύγιο


Οχήματα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κανόνια των αρχών του 20ου αιώνα και τανκς της δεκαετίας του '60 είναι μεταξύ άλλων τα εντυπωσιακά ευρήματα που βρήκαν Γάλλοι εξερευνητές στη Δυτική Γαλλία, σε κάποια ξεχασμένη στοά της γραμμής Μαζινό, ή παλιότερου οχυρωματικού έργου.

Τα άριστα διατηρημένα αντικείμενα φαίνεται ότι βγήκαν κυριολεκτικά από τη μηχανή του χρόνου, καθώς ένα αμερικάνικο φορτηγό του Β' Παγκοσμίου έχει ακόμα φουσκωμένα λάστιχα, ενώ οι ελεγχόμενες συνθήκες στη στοά επέτρεψαν τη διατήρησή τους εδώ και δεκαετίες.

Κανόνια των 77 χιλιοστών του γερμανικού στρατού τις παραμονές του Α' Παγκοσμίου Πολέμου πιστοποιούν ότι σε κάποια φάση οι στοές είχαν πιθανότατα χρησιμοποιηθεί και σε πολεμικες επιχειρήσεις.

Αν και οι άνθρωποι που τα βρήκαν κρατούν την ακεριβή τοποθεσία μυστική, εικάζουν ότι τα αντικείμενα υπήρξαν μέρος συλλογής, η οποία για κάποιο λόγο εγκαταλείφθηκε, πιθανότατα στις αρχές της δεκαετίας του '80. 


Δείτε εδώ: http://pridian.net/blog/archives/154 

Ξενοδοχείο κάτω από τα κύματα



Υποβρύχια ξενοδοχεία σε σχήμα δίσκου θα κατασκευάσει στον Περσικό Κόλπο μεγάλη εταιρεία, σε βάθος 10 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Τα ξενοδοχεία θα αποτελούνται από δύο δίσκους, έναν υποβρύχιο και έναν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ θα μπορούν να προστεθούν και επιπλέον χώροι, με τη μορφή κομματιών παζλ.

Αν και δεν είναι το πρώτο υποβρύχιο ξενοδοχείο, θεωρείται το πιο πολυτελές όταν ολοκληρωθεί, καθώς θα διαθέτει μεταξύ άλλων υποβρύχιο καταδυτικό κέντρο, ελικοδρόμιο, ακόμα και ρομποτικά τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια που θα μπορούν οι ένοικοι να χειρίζονται από το υποβρύχιο δωμάτιό τους.





Υποβρύχιο κυνήγι για τον Μπιν Λάντεν



Ένα χρόνο και μια μέρα μετά την εκτέλεση του Οσάμα Μπιν Λάντεν από τις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ στο κρησφύγετό του στο Πακιστάν, ο Μπιλ Ουώρρεν, ένας διάσημος αν και αμφιλεγόμενος, υποβρύχιος εξερευνητής, ετοιμάζει αποστολή για να εντοπίσει το πτώμα του.

Τα ερωτήματα βέβαια που προκύπτουν, αν όντως οι Αμερικανοί πέταξαν το πτώμα του στη βόρεια αραβική θάλασσα είναι πολλά: Πως σκοπεύει να εντοπίσει έναν ψύλλο στα άχυρα, ή ένα πτώμα ενός έτους στη θάλασσα για να είμαστε πιο ακριβείς; Γιατί επέλεξε το ορόσημο του ενός έτους μετά την εξόντωση του "Νο1 Δημόσιου Κίνδυνου" για να γνωστοποιήσει την πρόθεσή του;

Η απάντηση είναι μάλλον απλή: Για τη δημοσιότητα και την εμπορική εκμετάλλευση της αποστολής του. Ήδη τα τισέρτ που διαφημίζουν την πρόθεσή του πωλούνται έναντι 19,95 (ούτε καν 20 δηλαδή!) δολαρίων.


Ο Μπιλ Ουώρρεν μπορεί να είναι περήφανος για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, όσο για την αξιοπιστία του, ίσως τη βρει στην άβυσσο της θάλασσας.

Διαβάστε εδώ: http://binladenseahunt.com/



Ετοιμασίες για το ταξίδι των 630 εκατ.χιλιομέτρων


Ταξίδι στο Δία προγραμματίζει η ESA, η Ευρωπαϊκή Αεροδιαστημική Υπηρεσία, μετά από μια ιστορική απόφαση που θέτει τα θεμέλια για την εξερεύνηση του μεγαλύτερου πλανήτη του Ηλιακού μας Συστήματος. Ο μη επανδρωμένος δορυφόρος, συνολικού κόστους άνω του ενός δις ευρώ, θα εκτοξευθεί το 2022 και θα ταξιδέψει για οκτώ χρόνια, πριν φτάσει στο Δία και σε τρεις από τους 66 συνολικά δορυφόρους του, τον Γανυμήδη, την Καλλιστώ και την Ευρώπη.

Μετά από πενταετή διαδικασία, οι υπεύθυνοι της ευρωπαϊκής… NASA αποφάσισαν να χρηματοδοτήσουν το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα εξερεύνησης, με απώτερο στόχο να διαπιστωθεί αν τελικά κάποιος από τους δορυφόρους θα μπορούσε να φιλοξενήσει εξωγήινη μικροβιακή ζωή, δεδομένου ότι και οι τρεις καλύπτονται από παχύ στρώμα πάγων, κάτω από τους οποίους όμως πιθανότατα βρίσκονται αχανείς ωκεανοί.

Τα 19 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας θα συνεργαστούν και για το σχεδιασμό του εξειδικευμένου ερευνητικού εξοπλισμού που θα απαιτηθεί, δεδομένου ότι για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί η «ακτινογραφία» των δορυφόρων του Δία.

Αν και κατά το παρελθόν έχουν υπάρξει και άλλες αποστολές, από τις οποίες ξεχωρίζει το Pioneer 10 και ο Galileo, είναι η πρώτη φορά που προγραμματίζεται η λεπτομερειακή καταγραφή του Δία και των μεγαλύτερων δορυφόρων του κυρίως για την πιστοποίηση ύπαρξης ή μη εξωγήινης ζωής, πυροδοτώντας τα σενάρια στους κύκλους των σκεπτικιστών ότι πιθανότατα… κάτι υπάρχει «εκεί έξω».

Θα συμμετάσχει και η NASA;
Αν και προς το παρόν το πρόγραμμα παραμένει αμιγώς ευρωπαϊκό, θεωρείται πιθανή η συμμετοχή και της αντίστοιχης υπηρεσίας των ΗΠΑ, της NASA, καθώς οι περικοπές στον προϋπολογισμό της υπηρεσίας έχουν προκαλέσει την αναστολή πολλών δικών της προγραμμάτων. Αν ευοδωθεί η συνεργασία, οι δύο φορείς θα μοιραστούν το κόστος μέρους του επιστημονικού εξοπλισμού που απαιτείται.

Τα μυστικά του Δία
Με ελάχιστη απόσταση από τη Γη τα 630 περίπου εκατομμύρια χιλιόμετρα και μέγιστη τα 970 εκατομμύρια, ο Δίας με μάζα 318 φορές εκείνη της Γης είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης του Ηλιακού μας Συστήματος. Είχε εντοπιστεί από τους Ρωμαίους και ο Γαλιλαίος το 1610 εντόπισε τους τέσσερις μεγαλύτερους δορυφόρους του, τρεις από τους οποίους -με την εξαίρεση της Ιούς- θα «επισκεφθεί» ο δορυφόρος της ESA. Η ατμόσφαιρά του αποτελείται κυρίως από υδρογόνο, ενώ έχουν επίσης ανιχνευθεί ήλιο, μεθάνιο και αμμωνία. Η θερμοκρασία του παρουσιάζει έντονες διακυμάνσεις, από -125 βαθμούς μέχρι 17 βαθμούς Κελσίου. 

Η κάλπη βγάζει... σούπερ πανσέληνο


Η πανσέληνος το βράδυ της 5ης προς την 6η Μαΐου θα είναι η λαμπρότερη και πιο εντυπωσιακή του 2012, καθώς συμπίπτει με το περίγειο, το εγγύτερο δηλαδή σημείο της τροχιάς του δορυφόρου από τον πλανήτη μας, σε απόσταση 356.953 χιλιομέτρων.

Ο Διονύσης Π. Σιμόπουλος, Διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου σημειώνει πάντως ότι το φαινόμενο αυτό δεν είναι σπάνιο, καθώς συμβαίνει κάθε 400 περίπου ημέρες: «Το πλησιέστερο περίγειο της Σελήνης είναι 356.410 χιλιόμετρα, ενώ το μεγαλύτερο απόγειό της φτάνει τα 406.697 χιλιόμετρα».

Όσοι ερασιτέχνες και μη αστρονόμοι θελήσουν να δουν -καιρού επιτρέποντος- τη «σούπερ Σελήνη», όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, θα απολαύσουν ένα υπέροχο θέαμα καθώς, όπως εξηγεί ο κ. Σιμόπουλος, «στο περίγειό της η Σελήνη φαίνεται 14% μεγαλύτερη και κατά 30% περίπου πιο λαμπερή», ο οποίος σπεύδει να καταρρίψει και έναν πολύ διαδεδομένο μύθο: «Το γεγονός όμως του περιγείου δεν έχει σχέση με το πόσο μεγάλη φαίνεται όταν βρίσκεται κοντά στον ορίζοντα. Αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε οπτική απάτη, αφού στον ορίζοντα η Πανσέληνος μπορεί να συγκριθεί με διάφορα άλλα χαρακτηριστικά που βρίσκονται εκεί, όπως δέντρα, κεραίες και διάφορα κτίσματα. Μ’ αυτόν τον τρόπο ο εγκέφαλος του παρατηρητή παρασύρεται να πιστέψει ότι η Πανσέληνος είναι μεγαλύτερη στον ορίζοντα απ’ ότι όταν βρίσκεται ψηλά στον ουρανό».
Κίνδυνοι καταστροφών και ακραίων φαινομένων;
Οι θεωρίες συνομωσίας και καταστροφής έχουν πολλούς θιασώτες και όπως ήταν αναμενόμενο, η πανσέληνος σε συνδυασμό με το περίγειο είχε ως αποτέλεσμα να οργιάσει η φαντασία και τα σενάρια, αναγκάζοντας τη NASA να δημοσιοποιήσει ένα βίντεο που εξηγεί ότι ο συνδυασμός των δύο φαινομένων δε θα προκαλέσει καταστροφικές παλίρροιες, σεισμούς και καταποντισμούς, ούτε θα… ξυπνήσει τους λυκάνθρωπους. «Δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο διαχρονικά που να συνδέει το περίγειο του Φεγγαριού και την πανσέληνο με φυσικές καταστροφές στη Γη», λέει ο αφηγητής της NASA. «Η επίδραση της Σελήνης είναι αμελητέα αφού τα νερά της θάλασσας δεν πρόκειται να ανέβουν περισσότερο από μερικά μόνον εκατοστά», αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος, ρίχνοντας… ταφόπλακα στα καταστροφολογικά σενάρια. 

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Στολή-όνειρο για καταδύσεις στην άβυσσο


Θυμίζει το ανθρωπάκι της... Μισλέν ή στολή αστροναύτη, είναι όμως το πιο πρόσφατο δημιούργημα της εταιρείας Oceanworks, εταιρείας που ειδικεύεται στην κατασκευή υποβρύχιων σκαφάνδρων για επαγγελματικές καταδύσεις μέχρι τα 400 μέτρα.

Αν και παρόμοιες στολές-σκάφανδρα κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες -η πρώτη παρουσιάστηκε το 1919- και χρησιμοποιούνται κυρίως από συνεργεία συντήρησης και κατασκευής πλατφορμών άντλησης πετρελαίου στη θάλασσα, η συγκεκριμένη έχει χαρακτηριστικά που την τοποθετούν στην κορυφή του είδους της.


Επιτρέπει την αυτονομία, την ευελιξία και τη κίνηση των χεριών σε ποσοστό 70% του ανθρώπινου στην επιφάνεια, ενώ ζυγίζει μόλις 4-5 κιλά κάτω από το νερό. Εξελιγμένα συστήματα τηλεπικοινωνιών και χειρισμού επιτρέπουν στο δύτη να μείνει όσο θέλει σε όποιο βάθος και αν βρίσκεται, καθώς η πίεση παραμένει ίση εκείνης στην επιφάνεια της θάλασσας, ανεξαρτήτως βάθους. 

Διαβάστε εδώ: http://www.oceanworks.com/

"Λάβαμαν" ο δύτης... γλύπτης του υποβρύχιου ηφαιστείου


Ο αμερικανός επαγγελματίας αυτοδύτης Μπαντ "Λάβαμαν" Τέρπιν είναι ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου στη Χαβάη και έχει βρει ένα μοναδικό -αν και εξαιρετικά ριψοκίνδυνο τρόπο- να προσελκύει πελάτες και να τραβάει τα φώτα της δημοσιότητας.


Όπως φανερώνει και το παρατσούκλι του, "Λάβαμαν", που θυμίζει βέβαια τη λέξη... "Λάβερμαν" για τους... εραστές, ο Τέρπιν καταδύεται σε βάθος 40 περίπου μέτρων και με μόνα του "όπλα" πυρίμαχα γάντια και έναν γάντζο, "πιάνει" τη λάβα που βγαίνει υποβρυχίως και... φιλοτεχνεί γλυπτά, διάρκειας ζωής μόλις λίγων λεπτών, καθώς η συνεχής ροή της λάβας καταστρέφει μετά από λίγο τα δημιουργήματά του. 




Τα λιωμένα πετρώματα, με θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 1000 βαθμούς Κελσίου αν και βρίσκονται στη θάλασσα, θα μπορούσαν να σκοτώσουν τον Τέρπιν αν έστω και ένα κομμάτι έπεφτε πάνω του.


Παρόλ' αυτά, επειδή το κέρδος και τη δημοσιότητα λίγοι... μίσησαν, ο Τέρπιν εξακολουθεί να ασχολείται με την περίεργη αυτή μορφή κατάδυσης, προσελκύοντας πελάτες και φωτογράφους από όλο τον κόσμο.


Διαβάστε εδώ: http://lavaocean.com/


και εδώ:http://seapics.com/information/about-us/Doug-Perrine.html 


Δείτε και αυτό: 







Άδοξο τέλος για το υποβρύχιο



Σε "ηχητική ψευδαίσθηση" οφείλεται η καταγραφή ενός ναυαγίου στον ποταμό Φόιλ της Ιρλανδίας, με κάποιους να πιθανολογούν ότι επρόκειτο για γερμανικό μίνι υποβρύχιο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Μετά από έρευνες ειδικών και αυτοψία από δύτες του πολεμικού ναυτικού διαπιστώθηκε ότι το αντικείμενο ήταν μια απλή ανωμαλία του βυθού, όπως δήλωσε ο υπουργός περιβάλλοντος της Βόρειας Ιρλανδίας Άλεξ Άτγουντ και συμπλήρωσε: "Είμαι εξίσου απογοητευμένος με εκείνους που προς στιγμήν θεώρησαν πως στο ποτάμι κρυβόταν ένα μυστήριο του Β' παγκοσμίου".


Έτσι, λαμβάνει τέλος -τουλάχιστον επίσημα- μια υπόθεση που για περισσότερο από ένα μήνα συνάρπασε ιστορικούς, δύτες και ανθρώπους που ενδιαφέρονται για το παρελθόν των υποβρυχίων. 


Διαβάστε εδώ: http://www.irishtimes.com/newspaper/ireland/2012/0428/1224315296674.html

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Στο "σφυρί" για ψίχουλα το πρώτο πλοίο στελθ


Κόστισε 190 εκατομμύρια δολάρια, καθελκύστηκε το 1985, η ύπαρξή του επιβεβαιώθηκε μόλις το 1993 και αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 2005. 




Το βάρους 563 τόνων "Sea Shadow", ή "Θαλάσσια Σκιά" άρχισε να ναυπηγείται το 1982, ως το πρώτο σκάφος επιφανείας που θα ήταν εντελώς "αόρατο" από τα ραντάρ και χρησιμοποιήθηκε για δοκιμές συστημάτων και εξοπλισμού. Δεν μπήκε ποτέ σε ενεργό υπηρεσία και σήμερα, μέσω ιστοσελίδας που εκποιεί πλεονάζον στρατιωτικό υλικό διατίθεται στον πλειοδότη που θα καταθέσει την υψηλότερη προσφορά. 


Η τελευταία προσφορά αγγίζει τα 80 χιλιάδες ευρώ, ένα πολύ μικρό ποσό συγκριτικά με αυτά που διατέθηκαν για τη ναυπήγησή του. To Sea Shadow θα καταλήξει σε διαλυτήριο πλοίων, καθώς οι απόπειρες να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο δεν απέδωσαν.




Έτσι, ένα μνημείο της σύγχρονης ναυπηγικής θα χαθεί για πάντα, αν δεν αλλάξει κάτι και μόνο οι φωτογραφίες του και η ταινία του Τζαίημς Μποντ του 1997 Tomorrow never dies, θα θυμίζουν το πρώτο "αόρατο" πολεμικό. 


Αν σας ενδιαφέρει να το αποκτήσετε, δείτε εδώ: http://gsaauctions.gov/gsaauctions/aucdsclnk?sl=31QSCI12129001