Translate

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

WW2 German aircraft shot down in 1943 recovered in Leros

A Stuka dive bomber, shot down in 1943, salvaged from the sea between Leros and Rodos Islands
Back in the autumn of 1943, a fierce battle was fought in and around Leros Island, between the British and the Germans, for the control of the Dodecanese Islands, after the capitulation of the fascist italian regime in September 1943, which occupied the islands since 1912.



Bullet holes on a Ju 52 salvaged from Leros

The Germans managed to take control of the island of Leros, after a battle that lasted for several days, involving naval forces, parachutists, Brandenburg troopers, aircraft and land forces.

Another view of the salvaged Ju 52, after its restoration

In 2003, a Ju 52, which was shot down over Alinda Bay in Leros on 13/14 November 1943, was salvaged after a difficult operation and was transported back to the Hellenic Air Force Museum in Tatoi, Athens, to be maintained and exhibited. 

An MP-40, an Iron Cross and other items salvaged from the Ju-52 shot down in Leros
Among the debris, the remains of a German soldier were found and with the assistance of authorities, they were identified and returned back to his relatives. Other items salvaged include guns, ammunition, personal effects and are now on display at the HAF Museum in Tatoi, Athens.

Inside view of the downed Ju-52

Following a painstaking restoration process, the Ju 52 is now on permanent display at the HAF Museum. Bullet holes from anti aircraft guns are still evident of the ill-fated aircraft that was shot down in November of 1943.

The Ju-52 at the exterior of the Hellenic Air Force Museum

Another treasure of the seas was found and salvaged, a Stuka dive bomber, which was shot down during the same period. The Stuka bomber took off from Rodos island, which was controlled by the nazis and flew sorties over Leros.

The German Cross is still visible on the side of the fuselage, after 70+ years at sea

Despite the fact that the Ju-87 has not yet been positively identified, it must be one of the eight aircraft of its type that were lost due to enemy action during the battle of Leros.

The tire of the Ju-87 still intact after 70 years at sea

View of the Stuka dive bomber at the maintenance hangar of the HAF Museum in Tatoi, Athens. Right in front of it, part of the Arado Ar-196 salvaged from a depth of 500 metres in the Aegean Sea, Greece

An interesting and rather unique feature of the downed and salvaged Stuka: A steel plate armour, on the side of the pilot's seat, to further enhance survival 

Read more here, there and there

Άλλο ένα ημιερπυστριοφόρο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ανελκύσθηκε από ποτάμι


Φαίνεται ότι το ποτάμι Πίλιτσα της Πολωνίας κρύβει πολλούς "θησαυρούς" του Β' παγκοσμίου Πολέμου, καθώς μετά από ένα γερμανικό ημιερπυστριοφόρο SdKfz 250 που ανελκύστηκε πριν από λίγες ημέρες, σειρά είχε ένα SdKfz 7, το οποίο βρέθηκε πολύ κοντά στο πρώτο.


Οι Πολωνοί ερευνητές κατάφεραν να ανασύρουν από την κοίτη του ποταμού το Sonderkraftfahrzeug 7 (SdKfz 7), όπως ονομάζεται στην... υπέροχα και ποιητικά εύηχη γερμανική γλώσσα, το οποίο παρά το ότι έχει εμφανείς τις ζημιές της μάχης, βρίσκεται σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, δεδομένου ότι παρέμεινε στο ποτάμι για 70 τουλάχιστον χρόνια.


Η Πολωνία αποτέλεσε σκληρό πεδίο μάχης ανάμεσα στις χιτλερικές δυνάμεις και τον Κόκκινο Στρατό των Σοβιετικών, οι οποίο συνέντριψαν τους ναζί και έφτασαν μέχρι το Βερολίνο το 1945.


Οι ερευνητές εκτιμούν ότι υπάρχουν και άλλα αντικείμενα του Β' Παγκοσμίου στο ποτάμι και πλέον διερευνάται πως κατέληξαν εκεί. 


Διαβάστε εδώ και εκεί

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

"Στα σύνορα με τους ακρίτες μας": Η προπαγάνδα της δικτατορίας Μεταξά


Η δικτατορία του Μεταξά "εξαγνίστηκε" στα μάτια των μεταγενέστερων γενιών χάρη στη ρήση "Alors, c'est la guerre" ("Λοιπόν, αυτό σημαίνει πόλεμο" του δικτάτορα προς τον Ιταλό πρέσβη Εμμανουέλε Γκράτσι τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου του 1940), που έμεινε στην ιστορία ως "ΟΧΙ".

Διαχρονικό βέβαια χαρακτηριστικό των δικτατορικών, αλλά και των δημοκρατικών ως ένα βαθμό, καθεστώτων είναι η χρήση της προπαγάνδας για να τονώσει το "εθνικό φρόνημα". 


Στο πλαίσιο αυτό, λίγοι γνωρίζουν για τις σκανδαλώδεις προμήθειες όπλων και αεροσκαφών τις παραμονές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με παράδειγμα τα ελαφρά βομβαρδιστικά Μπλένεμζ που αποκτήθηκαν χωρίς σύστημα ενδοσυνεννόησης και σκοπευτικών, τα καταδιωκτικά Μπλοκ ΜΒ151 που ήρθαν στην Ελλάδα με σχεδόν... καμμένους κινητήρες και πολλά άλλα αντίστοιχα... τσοχατζοπουλικά φαινόμενα.


Πολλοί όμως γνωρίζουν τα επιτεύγματα του ελληνικού στρατού κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, παρά τις αστοχίες της ανώτατης στρατιωτικής διοίκησης, οι οποίες αναδείχθηκαν δεκαετίες αργότερα.



Το... υπερδραστήριο "Υφυπουργείον Τύπου" και η "Διεύθυνσις Λαϊκής Διαφωτίσεως" του μεταξικού καθεστώτος, φροντίζουν να προβάλλουν την πολεμική προπαρασκευή της χώρας και έτσι, λίγο πριν την έκρηξη του Β' Παγκοσμίου και την εμπλοκή της Ελλάδας σε αυτόν, μια ακόμα έκδοση η οποία σήμερα είναι εξαιρετικά σπάνια, με τίτλο "Στα σύνορα με τους ακρίτες μας" σταχυολογεί μια σειρά από εκπομπές του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών, στις οποίες προβάλλονται οι δραστηριότητες των φαντάρων που υπηρετούν στα σύνορα. 

 


Τέλος εποχής για το National Geographic


Μετά από 127 χρόνια, το National Geographic, μια μηνιαία έκδοση που θεωρείται, όχι άδικα, ως "βίβλος", αλλάζει χέρια μετά από την πώληση έναντι 725 εκατ. δολαρίων στον μιντιακό κολοσσό Fox.

Αν και οι επίσημες ανακοινώσεις τονίζουν ότι η ρευστότητα που δίνει η συμφωνία διασφαλίζει το National Geographic, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι σήμανε το τέλος εποχής, για μια έκδοση η οποία προέβαλλε το φυσικό πλούτο και στηλίτευε τα κακώς κείμενα της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον.

Με δεδομένο ότι η Fox θεωρείται "κίτρινη" και το τηλεοπτικό της δίκτυο είναι από τα πλέον συντηρητικά και πολεμοκάπηλα στις ΗΠΑ, ενώ και οι εκδόσεις της... μπαλαντζάρουν φουλ στο... ακροδεξιόμετρο, οι αντιδράσεις, όπως είναι επόμενο, είναι μεγάλες.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της γνωστής Τζέιν Γκούντολλ, η οποία θεώρησε αρχικά την είδηση ως "αστείο". "Είναι αδιανόητο" συμπλήρωσε η Γκούντωλλ. "Το National Geographic ανήκει πλέον σε αρνητές της κλιματικής αλλαγής".

Με δεδομέενο μάλιστα ότι μόλις 6 εκδοτικοί κολοσσοί έχουν στην κατοχή τους το 90% των Media στις ΗΠΑ, όλοι αντιλαμβάνονται πως "πακετάρονται" και πως "πασάρονται" οι ειδήσεις. Ακόμα όμως και "ανεξάρτητα" media, όπως το NPR (ή αντίστοιχη ΕΡΑ των ΗΠΑ), δέχονται χορηγίες από κολοσσούς της ενέργειας και έτσι "αποφεύγουν" να σχολιάσουν ή να καλύψουν ειδησεογραφικά κάποιο ρεπορτάζ που θα "ενοχλήσει" τους χρηματοδότες του.

Διαβάστε εδώ και εκεί

Horrido! Fighter Aces Of The Luftwaffe




Great book covering the top aces of the Luftwaffe with an overview and personal stories of pilots such as Rall, Barkhorn, Marseille and Hartman. First published in 1968, the stories are more immediate to the events, that is these fellows were still alive.


Also as 1968, the authors spend some time explaining the credibility of the 200 or 300 victory counts, which were discounted at the time; explained away as shoddy accounting, grounded aircraft kills or for battling easy 'inferior' Russian pilots and aircraft.

 The most successful fighter pilots of all time spring to vibrant life again in this edition of the classic account of Germany's greatest aces in action. 
 

Ride into combat with such Luftwaffe luminaries as ace of aces Erich Hartmann, Gunther Rall, Gerhard Barkhorn and dozens of others as they provide first-hand accounts of the German fighter arm's epic battle for the skies over Europe, Africa, and Russia. 

Accurate pen portraits illuminate outstanding fighter leaders and tutor like Werner Molders, Adolph Galland, "Macky" Steinhoff and many more, who invested the Luftwaffe Fighter Arm with its characteristic spirit and vigor. 

Legendary air heroes like Marseille, and mercurial "Star of Africa", are shown in hundreds of photos from German collections. 

Personal combat accounts appear against the backdrop of Reichsmarschall Hermann Goring, who undermined his own pilots. 

From early aerial ascendancy, followed by its triumphant assault on the Red Air Force, the Luftwaffe Fighter Arm was inexorably crushed by overwhelming Allied air power. 


Unquenchable courage, devotion to the defense of their country's civilians, and unmatched combat skills were of no avail. 

The great aces, even in Germany's revolutionary Me 262 jet fighter, could not win, yet they fought to the final hour in an unforgettable combat saga. All of it is here, exactly as it was lived by the German aces. 

This book is considered by surviving Luftwaffe aces to be their monument. Also included are data lists covering all known Luftwaffe aces, night fighter aces, jet aces, and tops & firsts.

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Η αυτοδύτρια από το Κουβέιτ που θέλει να σπάσει 4 παγκόσμια ρεκόρ αυτόνομης κατάδυσης


Μια αυτοδύτρια από το Κουβέιτ, η Ριμ Αμπντούλλα αλ Εντάν, θέλει να καταρρίψει ταυτόχρονα 4 παγκόσμια ρεκόρ αυτόνομης κατάδυσης και προετοιμάζεται εντατικά για το εγχείρημά της, το οποίο θα πραγματοποιηθεί -πλην απροόπτου-  στις 7 Μαρτίου 2016 στις Μπαχάμες.

Η ίδια, εξηγώντας το κίνητρό της, αναφέρει: 

"Είμαι μια από τις ελάχιστες γυναίκες στον αραβικό κόσμο που ασχολείται ενεργά με την αυτόνομη κατάδυση και το γεγονός ότι είμαι μητέρα δύο παιδιών εκτός της "παραδοσιακής" οικογένειας, αναζητούσα έναν τρόπο για να ευαισθητοποιήσω την κοινή γνώμη για τα δικαιώματα των γυναικών, αλλά και για την καταπίεση που βιώνουν στς αραβικές χώρες".

Η Ριμ συμπλήρωσε επίσης: 

"Το να είμαι γυναίκα σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον είναιο πρόκληση και ο στόχος μου να γίνω εκπαιδεύτρια καταδύσεων ήταν από μόνο του δύσκολο στην κοινωνία που ζω. Ελπίζω ότι η προσπάθειά μου να καταρρίψω 4 ρεκόρ θα προκαλέσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης για τα όσα συμβάινουν στις γυναίκες στις αραβικές χώρε, αλλά και όπου αλλού το γυναικείο φύλο πέφτει θύμα διακρίσεων, ακόμα και στην αυτόνομη κατάδυση".

Η προσπάθεια της Ριμ θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της DAN, του οργανισμού ασφαλών καταδύσεων, η οποία θα έχει εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό, τόσο κατά την προετοιμασία της αυτοδύτριας, όσο και κατά τη διάρκεια της απόπειράς της να καταρρίψει τα 4 ρεκόρ Γκίνες.

Διαβάστε εδώ και εκεί

Τρισδιάστατος χάρτης των βυθών της Γης



Ο πιο λεπτομερής τριασδιάστατος χάρτης των βυθών του πλανήτη μας, είναι εύκολα προσβάσιμος μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή εδώ

 

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Καρέ-καρέ η βύθιση του αλιευτικού που στοίχισε τη ζωή σε 5 ναυτικούς


Χωρίς να μπορούν να βοηθήσουν τους άμοιρους αλιεργάτες, δεκάδες άνθρωποι είδαν ένα αλιευτικό σκάφος να βυθίζεται, λίγο πριν εισέλθει στο λιμάνι Φιγέιρα ντε Φοζ στην Πορτογαλία. 


Ο φωτογράφος Πάουλο Οκτάβιο, αυτόπτης μάρτυρας της τραγωδίας κατέγραψε καρέ-καρέ τις τελευταίες στιγμές του αλιευτικού σκάφους με το επταμελές πλήρωμα, από το οποίο τρεις ανασύρθηκαν πνιγμένοι, δύο εξακολουθούν να αγνοούνται και δύο διασώθηκαν από τα εντεταλμένα όργανα της ακτοφυλακής. 
 






Διαβάστε εδώ

Ψάρεψαν... ημιερπυστριοφόρο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου σε ποτάμι

 

Πολωνοί ερευνητές εντόπισαν στον ποταμό Πίλιτσα ένα ημιερπυστριοφόρο Sd.Kfz.250 και μετά από επίπονη προσπάθεια, με τη βοήθεια βαρέων οχημάτων, κατάφεραν χθες να το αποκολλήσουν από το βυθό και να το ανελκύσουν.
 


Δεν είναι η πρώτη φορά που εντοπίζονται υπολείμματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Πολωνία, η οποία άλλωστε αποτέλεσε πεδίο σκληρών μαχών. 

Το συγκεκριμένο τεθωρακισμένο θεωρείται αρκετά σπάνιο, ενώ η κατάστασή του εντυπωσιάζει, με τα διακριτικά του να είναι ακόμα εμφανή, παρά τη μακροχρόνια παραμονή του στο ποτάμι.



Η χαμηλή στάθμη του ποταμού, λόγω καλοκαιριού, είχε ως αποτέλεσμα να γίνει ευκολότερος ο εντοπισμός και η ανέλκυση του ημιερπυστριοφόρου.


Οι έρευνες για την ταυτοποίηση του τεθωρακισμένου συνεχίζονται. 






Διαβάστε εδώ

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Ο βυθός της Σικελίας έκρυβε ένα... ιπτάμενο φρούριο


Στις 18 Απριλίου του 1943, ένα αμερικανικό βαρύ βομβαρδιστικό Β-17 συμμετείχε σε επιδρομή κατά στόχων στο Παλέρμο της Ιταλίας. 

Η αντίδραση των Γερμανών ήταν άμεση και το "Devils from Hell", όπως ήταν το παρατσούκλι του αεροσκάφους από το εννιαμελές πλήρωμά του, δέχθηκε επίθεση από Μe-110, τα οποία το κατέρριψαν.




Κανένας δεν πρόλαβε να κάνει χρήση του αλεξίπτωτού του και έτσι το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα, 4 ναυτικά μίλια από το Παλέρμο, παρασέρνοντας στο βυθό και τα εννιά μέλη του πληρώματός του.


Η ταυτοποίηση του αεροναυαγίου κατέστη δυνατή, χάρη στις άοκνες και ανιδιοτελείς προσπάθειες αυτοδυτών, ιστοριοδιφών και ερευνητών, οι οποίο αφήνοντας στην άκρη εγωπάθειες, κουτσαβακισμούς, μωροφιλοδοξία και ματαιοδοξία, συνεργάστηκαν αρμονικά, προκειμένου να βάλουν "ταυτότητα" στο Β-17.


Οι έρευνες της ομάδας απέδωσαν καρπούς, καθώς οι σειριακοί αριθμοί στους κινητήρες και σε άλλα σημεία του Β-17 διευκόλυναν τη διαδικασία ταυτοποίησης. 


Το αεροναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 75 πεερίπου μέτρων.

Διαβάστε εδώ

Για πρώτη φορά στη δημοσιότητα φωτογραφίες του θρυλικού ναυαγίου του "Ερέβους"


Το 1845 μια ερευνητική αποστολή, υπό τον Σερ Τζών Φράνκλιν, απέπλευσε από τη Βρετανία, προκειμένου να βρει το Βορειοδυτικό Πέρασμα, τη θαλάσσια δίοδο δηλαδή από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Αν ο Φράνκλιν έβρισκε το πέρασμα, η τότε Βρετανική Αυτοκρατορία θα κέρδιζε στον αγώνα της επικράτησης στην Άπω Ανατολή, καθώς η εμπορική προοπτική της Κίνας και της Ασίας γενικότερα αποτελούσε το "μήλο της έριδος" για τους Άγγλους, τους Γάλλους και δευτερευόντως και τους Αμερικανούς.

Η αποστολή όμως, αποτελούμενη από δύο πλοία το "Ερεβος" και τον "Τρόμο", δεν είχε αίσιο τέλος. Τα πλοία παγιδεύτηκαν στους πάγους και το πλήρωμά τους πέθανε μαρτυρικά από ασιτία και κακουχίες.

Για περισσότερα από 150 χρόνια μάταια ερευνητές αναζητούσαν κάποιο ίχνος των δύο πλοίων, μέχρι τη στιγμή που πέρσυ ο ίδιος ο πρωθυπουργός του Καναδά ανακοίνωσε ότι βρέθηκε το ναυάγιο του "Ερέβους" σε βάθος μόλις 12 μέτρων. Ο "Τρόμος" ωστόσο, παρά τις έρευνες που συνεχίζονται, εξακολουθεί να αγνοείται.
 
Τα εντεταλμένα όργανα των καναδικών αρχών έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το ναυάγιο του "Ερέβους", στις οποίες φαίνεται ότι το πλοίο διατηρείται σε άριστη κατάσταση.


 Διαβάστε εδώ και εκεί