Translate

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Το "γεράκι" πέταξε με 20.000 χιλιόμετρα την ώρα


Το αμερικανικό Πεντάγωνο έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τη δοκιμαστική πτήση του γερακιού", ενός πειραματικού αεροσκάφους ικανού να πετάει με ταχύτητες που φτάνουν τα 20 χιλιάδες χιλιόμετρα την ώρα, ή Μαχ 20, δηλαδή 20 φορές την ταχύτητα του ήχου.


Η πτήση πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2011 και μέχρι πρόσφατα ελάχιστα στοιχεία είχαν γίνει γνωστά, τόσο για τα αποτελέσματά της, όσο και για τις επιδόσεις που "έπιασε".


Το Falcon Hypersonic Vehicle 2, όπως είναι το πλήρες όνομά του, είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος, το οποίο εκτοξεύθηκε με τη βοήθεια πυραύλου στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας, πριν ξεκινήσει την πορεία του προς τον Ειρηνικό Ωκεανό.




Η πτήση διάρκεσε περίπου 9 λεπτά, πριν οι θερμοκρασίες των περίπου 2.000 βαθμών Κελσίου που αναπτύχθηκαν λόγω της τριβής αποκολλήσουν κάποια τμήματα της ατράκτου, με αποτέλεσμα το "γεράκι" να χάσει την ευστάθειά του και να συντριβεί στη θάλασσα. 


Η δοκιμή πάντως κρίθηκε επιτυχής από τους στρατιωτικούς και τους επιστήμονες, καθώς η εξέλιξη του αεροσκάφους αυτού ανοίγει το δρόμο για μαχητικά, αλλά και επιβατικά αεροσκάφη που θα διανύουν αποστάσεις, όπως από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη, σε περίπου 12 λεπτά.


Δείτε εδώ το βίντεο από την πτήση των 20 χιλιάδων χιλιομέτρων την ώρα:







Βρήκε χιλιάδες σμαράγδια στο βυθό


Αυτοδύτης εντόπισε θησαυρό αμύθητης αξίας, αποτελούμενο από χιλιάδες σμαράγδια και αμέθυστους, στο βυθό του Κόλπου του Μεξικού. Ο Τζέι Μίσκοβιτς έφερε στην επιφάνεια μερικές χούφτες, έτσι ώστε να επιβεβαιωθεί ότι πρόκειται για πολύτιμα πετράδια μεγάλης αξίας. 


Ο τυχερός αυτοδύτης αναμένει την άδεια από το δικαστήριο για την ανέλκυση του συνόλου των πολύτιμων λίθων, έτσι ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να τα διαθέσει σε συλλέκτες. Αν και η προέλευσή τους δεν έχει ταυτοποιηθεί μέχρι στιγμής, τα ενδεχόμενα είναι δύο: Είτε πρόκειται για το φορτίο ισπανικού ή άλλου πλοίου, πιθανόν πειρατικού, του 17ου αιώνα, ή απλά κάποιοι σύγχρονοι λαθρέμποροι τα ξεφορτώθηκαν για να αποφύγουν τη σύλληψη από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ.


Διαβάστε εδώ: http://articles.philly.com/2012-04-23/news/31387401_1_emeralds-gems-pirate-ship



Ορυχεία στο Διάστημα



Σήμερα αναμένεται μια από τις πιο σημαντικές ανακοινώσεις διαστημικού… περιεχομένου, η οποία υπόσχεται να ξεπεράσει ακόμα και τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Αρχίζει το… κυνήγι αστεροειδών, πλούσιων σε σπάνια μέταλλα και άλλα υλικά, για την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών τους πηγών;

Τα αποκαλυπτήρια της εταιρείας Planetary Resources, δηλαδή «Πλανητικοί Πόροι» που έχει χρηματοδοτήσει μια πλειάδα… αστέρων, όπως, μεταξύ άλλων, ο γνωστός σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον, ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Google Λάρι Πέιτζ, ο επικεφαλής της ίδιας εταιρείας Έρικ Σμιτ, ο μαικήνας και γιος του υποψήφιου σε προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις προέδρου των ΗΠΑ Ρος Περό Τζούνιορ και ο ελληνικής καταγωγής οραματιστής των διαστημικών πτήσεων αναψυχής Πίτερ Διαμαντής, θα γίνουν στο Σιάτλ των ΗΠΑ σήμερα το απόγευμα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, «θα συνδυαστούν δύο τομείς, η εξερεύνηση του Διαστήματος, με τους φυσικούς πόρους που υπάρχουν σε αστεροειδείς και πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος, με στόχο την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά πολλά τρισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή η επιχειρηματική πρωτοβουλία θα δημιουργήσει μια νέα βιομηχανία και θα επανακαθορίσει την έννοια των φυσικών πόρων». 

Ο Πίτερ Διαμαντής, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Forbes είχε δηλώσει ότι η Γη είναι… «ψίχουλα σε ένα σούπερ μάρκετ πόρων που υπάρχουν στο Διάστημα. Τώρα πλέον έχουμε την τεχνολογία για να εξορύξουμε πολύτιμα μέταλλα και άλλα υλικά εκτός… Γης, για το καλό της ανθρωπότητας, χωρίς να καταστρέφουμε τον πλανήτη μας και να λεηλατούμε τα αποθέματά του».

Όσο φιλόδοξη και αν ακούγεται αυτή η προοπτική, δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει στο τραπέζι. Δεδομένης της αδυναμίας της NASA, λόγω των δραστικών περικοπών στον προϋπολογισμό της ελέω κρίσης, να χρηματοδοτήσει νέα σχέδια ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της, η «σκυτάλη» των διαστημικών εξερευνήσεων περνάει στην ιδιωτική πρωτοβουλία. 

Μεταξύ των μελών του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας υπάρχουν και πρώην αστροναύτες αλλά και επιτελείς της NASΑ, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι «Πλανητικοί Πόροι» εκτός από… πακτωλό χρημάτων διαθέτουν και την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη του προγράμματός τους.

Η αεροδιαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ είχε παρουσιάσει το σχέδιο «Όσιρις-Ρεξ», ένα μη επανδρωμένο διαστημικό όχημα, το οποίο θα εκτοξευόταν προς τον αστεροειδή «1999 RQ36» μέχρι το 2020, προκειμένου να συλλέξει δείγματά του. 

Η Ιαπωνική Αεροδιαστημική Υπηρεσία αντίστοιχα είχε καταφέρει το 2005 να στείλει το «Χαγιαμπούσα» σε έναν αστεροειδή, τον «25143 Ιτοκάουα», αν και η αποστολή δε στέφθηκε από επιτυχία, καθώς ο συλλέκτης λίθων και σκόνης από την επιφάνεια του αστεροειδούς δε λειτούργησε και ο «Χαγιαμπούσα» επέστρεψε από το Διάστημα με… άδειο καλάθι.

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Διεθνή βραβεία για τις ομορφιές των βυθών του Αιγαίου



Ένα ακόμα διεθνές βραβείο κέρδισε ο Έλληνας υποβρύχιος φωτογράφος Νικόλας Σαμαράς, ο οποίος απέσπασε την τρίτη θέση με το «κλικ» από τα νερά της Χαλκιδικής ενός γυμνοβράγχιου, είδους… σαλιγκαριού της θάλασσας για τους αμύητους, σε έναν από τους πιο γνωστούς διαγωνισμούς παγκοσμίως που διοργανώνει το πανεπιστήμιο του Μαϊάμι στις ΗΠΑ.

Δεν είναι η πρώτη, αλλά ούτε και η… τελευταία φορά που το έργο του κ. Σαμαρά αναγνωρίζεται από κοινό και κριτικούς εντός και εκτός συνόρων, προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο τις ομορφιές που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, καθώς έχει συγκεντρώσει δεκάδες βραβεία και φωτογραφίες του έχουν εκτεθεί σε πολλές χώρες του κόσμου. 

«Κάθε βράβευση και διάκριση σε διαγωνισμό υποβρύχιας φωτογραφίας με γεμίζει ικανοποίηση και χαρά και σίγουρα νιώθω πως οι κόποι μου αποδίδουν καθώς δέχομαι την ηθική επιβράβευση και την αναγνώριση. Ορισμένες διακρίσεις όμως έχουν ιδιαίτερη σημασία για εμένα καθώς οι φωτογραφίες που διαγωνίζονται και κερδίζουν δεν προέρχονται από ένα δαπανηρό ταξίδι σε έναν εξωτικό καταδυτικό προορισμό αλλά από τα μαγευτικά νερά των Ελληνικών Θαλασσών», αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο κ. Σαμαράς.

Τα θέματα που επιλέγει ο κ. Σαμαράς είναι πολλά και διαφορετικά, όσες και οι εμπνεύσεις που προσφέρει απλόχερα το… βασίλειο του Ποσειδώνα: Ψάρια, μικροσκοπικοί οργανισμοί, ναυάγια, κοράλλια και ό,τι άλλο κινείται ή απλά… ποζάρει στο φακό του καλλιτέχνη αποτελούν τα πιο αγαπημένα του θέματα. 

«Τα πλάσματα που κρύβει ο βυθός έχουν μοναδική ομορφιά την οποία θέλω να αναδείξω μέσα από τις φωτογραφίες μου», λέει στον «Ε.Τ.» ο κ. Σαμαράς και συμπληρώνει: « Θέλω να στείλω το μήνυμα πως η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική στον τομέα του καταδυτικού τουρισμού και πως η δημιουργία προστατευόμενων θαλάσσιων περιοχών θα μπορούσε να έχει εκπληκτικά αποτελέσματα στη διατήρηση και ανάπτυξη των θαλάσσιων ειδών».

ΒΟΧ
Ο Νικόλας Σαμαράς γεννήθηκε το 1974 και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Ασχολείται με την υποβρύχια φωτογραφία από το 2002, με πλήθος βραβεύσεων και εκθέσεων, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, για το έργο του. Στην ιστοσελίδα του www.underwater-photography.gr υπάρχει πλούσιο υλικό από τους βυθούς της χώρας μας, ίσως τα τελευταία… οχυρά που προσπαθούν να αντέξουν τις καταστρεπτικές ανθρωπογενείς παρεμβάσεις που έχουν φέρει το φυσικό περιβάλλον στο χείλος της καταστροφής. 

Τορπιλίστηκε το 1941 και σήμερα απειλεί το οικοσύστημα


Το πετρελαιοφόρο Ντάρκντειλ τορπιλίστηκε από το γερμανικό υποβρύχιο U68 το 1941 στο Τζέιμσταουν της Αγίας Ελένης, ένα απομονωμένο νησί στο νότιο Ατλαντικό, παρασέρνοντας μαζί του 41 μέλη του πληρώματος. 




Σήμερα, 70 και πλέον χρόνια μετά τη βύθισή του, δύτες ετοιμάζονται να καταδυθούν στο ναυάγιο που αναπαύεται σε βάθος 40 περίπου μέτρων, ώστε να δουν τι μπορεί να γίνει με τις ποσότητες πετρελαίου που αναδύονται στην επιφάνεια, απειλώντας με πιθανή περιβαλλοντική καταστροφή το περιβάλλον.


Το πετρελαιοφόρο κόπηκε στα δύο από τις 4 τορπίλες που εξακόντισε το γερμανικό υποβρύχιο και βυθίστηκε μέσα σε μια κόλαση φωτιάς σε πέντε λεπτά. Οι μόνοι επιζώντες ήταν όσοι τυχεροί από το πλήρωμα βρίσκονταν στην ξηρά.


Διαβάστε εδώ: http://en.mercopress.com/2012/04/14/uk-team-to-survey-wreck-of-rfa-tanker-sunk-by-wwii-german-u-boat-in-st-helena

Κρουαζιερόπλοιο αγνόησε ναυαγούς


Σάλο έχει προκαλέσει η υπόθεση τριών ναυαγών που αν και εντοπίστηκαν μαζί με το ακυβέρνητο φουσκωτό τους από επιβάτες κρουαζιερόπλοιου, το πλήρωμά του δεν έκανε κάποια ενέργεια να τους διασώσει.

Επιβάτες του Star Princess, οι οποίοι με κιάλια και τηλεσκόπια σάρωναν τον ορίζοντα για να εντοπίσουν σπάνια είδη πουλιών, είδαν μια βάρκα με τρεις επιβαίνοντες να προσπαθούν να προσελκύσουν την προσοχή του κρουαζιερόπλοιου. Αν και οι τουρίστες ενημέρωσαν άμεσα το πλήρωμα, το πλοίο όχι μόνο δεν άλλαξε πορεία, αλλά δεν μπήκε καν στο κόπο να ενημερώσει το θάλαμο επιχειρήσεων και έρευνας και διάσωσης, έτσι ώστε να σταλεί κάποιο σωστικό μέσο.

Τελικά, παρασυρμένοι από τα θαλάσσια ρεύματα, οι τρεις ναυαγοί και το φουσκωτό τους εντοπίστηκαν 28 μέρες μετά την εξαφάνισή τους, αλλά το τραγικό είναι ότι μόνο ένας είχε επιζήσει, καθώς οι άλλοι δύο υπέκυψαν στις κακουχίες και τις στερήσεις.

Ο καπετάνιος, όταν ερωτήθηκε, ανέφερε πως θεώρησε ότι οι ναυαγοί απλά χαιρετούσαν το κρουαζιερόπλοιο και δε χρειάζονταν κάποια βοήθεια....




Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 16-21 Απριλίου 2012


Εκλογική… μαρκίζα 
Εισήλθαμε στην προεκλογική περίοδο και τα κόμματα επιστρατεύουν ηθοποιούς παλαιάς και νεότερης… κοπής, δημοσιογράφους, τηλεοπτικούς αστέρες και κάθε λογής «διάσημους», όχι για τη δραστηριότητά τους στα κοινά, αλλά για την αναγνωρισιμότητα που τούς έχει χαρίσει κυρίως η τηλεόραση, ελπίζοντας ότι θα… σαγηνεύσουν τους ψηφοφόρους. Άντε και στη μαρκίζα της κάλπης με… τηλεκοντρόλ.

Μετά τις εκλογές… κλάμα 
Τα μέτρα που έχουν ήδη αποφασιστεί για μειώσεις σε κύριες, επικουρικές συντάξεις και σε μισθούς, οι αυξήσεις σε φόρους, τα "ραβασάκια" της εφορίας και άλλες… ομορφιές, μετακυλίονται για μετά τις εκλογές, έτσι ώστε να μη… χαλάσει η ψυχολογία των ψηφοφόρων προ της εκτόνωσης που θα προσφέρει η κάλπη. Γιατί μετά την απομάκρυνση από αυτήν, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.

Φυλ…Άκης 
Προφυλακίστηκε ως ύποπτος φυγής ο Άκης Τσοχατζόπουλος μετά τις εισαγγελικές αποκαλύψεις για τα εκατομμύρια που φέρεται ότι εισέπραττε επί σειρά ετών, στο πλαίσιο φυσικά (!) των υπηρεσιακών του… καθηκόντων. Αλγεινή εντύπωση όμως δεν προκαλεί μόνο ο χυδαίος πλουτισμός του, αλλά και το ότι είναι ο μόνος από τους ομοίους του, που χρησιμοποίησαν την πολιτική ως όχημα για την κραυγαλέα αύξηση της περιουσίας τους, που λογοδοτεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Ανυπεράσπιστα… γηρατειά 
Τα πάλαι ποτέ… τιμημένα, έχουν πλέον γίνει ανυπεράσπιστα. Ο λόγος για τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, οι οποίοι πέφτουν, όλο και συχνότερα, θύματα ληστειών και ξυλοδαρμών, ακόμα και μέσα στα σπίτια τους. Τα τελευταία -μέχρι τα επόμενα- κρούσματα σε συνοικίες των μεγαλουπόλεων, αλλά και σε πολλές πόλεις της περιφέρειας, καταδεικνύουν τη δραματική αύξηση της εγκληματικότητας, με την πολιτική ηγεσία να επιδίδεται σε επικοινωνιακές «σκούπες» αλλοδαπών, χωρίς σχέδιο, απλά για το θεαθήναι.

Φέσια… έξτρα λαρτζ 
Σε 560 εκατομμύρια ευρώ έχουν ανέλθει οι ακάλυπτες επιταγές και συναλλαγματικές το πρώτο τρίμηνο του 2012, καταδεικνύοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις συνθήκες ασφυξίας που επικρατούν στην αγορά. Τα φέσια λόγω έλλειψης ρευστότητας μεγαλώνουν καθημερινά και οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν πως θα ξεπεραστεί το ρεκόρ του 2011, όταν το συνολικό ποσό ξεπέρασε τα 2 δις ευρώ.

«Έφυγε» ο Μητροπάνος 
Μια γνήσια λαϊκή φωνή, ένας άνθρωπος που δεν πρόδωσε τις αρχές του και δεν εξαργύρωσε την επιτυχία του με κρατικές επιχορηγήσεις, βόλτες στα «σαλόνια» και δημόσιες σχέσεις, «έφυγε», αφήνοντάς μας ακόμα φτωχότερους ηθικά και καλλιτεχνικά. Σε μια περίοδο πολύπλευρης κρίσης, η απώλειά του γίνεται ακόμα πιο σκληρή, θα υπάρχουν όμως πάντα τα τραγούδια του, στα χείλια, τις καρδιές και τις ψυχές εκατομμυρίων συνανθρώπων μας.

Το κύπελλο δεν έγινε… Λούης 
Πάλι καλά που το Ίδρυμα Σ. Νιάρχου πλειοδότησε στη δημοπρασία του Λονδίνου και αγόρασε το κύπελλο που είχε απονεμηθεί στον πρώτο σύγχρονο Μαραθωνιονίκη, τον Σπύρο Λούη το 1896, γιατί αν περιμέναμε από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, όπως το υπουργείο Πολιτισμού, να ευαισθητοποιηθούν, το κύπελλο θα γινόταν… Λούης για άλλες πολιτείες. Εντύπωση προκαλεί η εκκωφαντική σιωπή του κατά τα άλλα λαλίστατου υπουργού Πολιτισμού στις εκκλήσεις να χαρακτηριστεί «εθνικό κειμήλιο» το κύπελλο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Οι πιο λεπτομερείς χάρτες των βυθών στην οθόνη σας


Χάρτες των βυθών του πλανήτη μας σε υψηλή ανάλυση διαθέτει δωρεάν σε όλους η ΝΟΑΑ. Σε αυτούς καταγράφονται όχι μόνο οι βυθομετρικές διαφορές, αλλά και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κάθε βυθού και η μορφολογία τους.

Ένα χρήσιμο εργαλείο γνώσης, για εκείνους που... δεν τα ξέρουν όλα.

Δείτε εδώ τον παγκόσμιο χάρτη: http://maps.ngdc.noaa.gov/viewers/bathymetry/

Ψάρια που... φωσφορίζουν κατά της ρύπανσης


Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Έξετερ στη Βρετανία δημιούργησαν ένα ψάρι που... φωσφορίζει όταν εκτεθεί σε ρυπαντές, όπως πλαστικές ουσίες, απόβλητα και χημικά. 


Οι ειδικοί κατάφεραν να φτιάξουν το ψάρι που ζει στα ποτάμια της χώρας, έτσι ώστε συγκεκριμένα μέρη του σώματός του να αντιδρούν με... φως, επιτρέποντας έτσι τον εντοπισμό βλαβερών ουσιών.


Ο καθηγητής Τσαρλς Τάιλερ σημείωσε ότι "με τον τρόπο αυτό θα είναι πιο εύκολο να δούμε τις επιπτώσεις της ρύπανσης καλύτερα από ποτέ".


Διαβάστε εδώ: http://www.bbc.co.uk/newsround/17753702

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Η ιστορία ενός κανονιού του θωρηκτού USS Missouri



Ζυγίζει 120 περίπου τόνους, έχει μήκος 20 μέτρα και είχε βεληνεκές 40 περίπου χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα από τα εννιά δεκαεξάιντσα κανόνια του θωρηκτού των ΗΠΑ USS Missouri, το οποίο γλύτωσε στο... τσακ το λίώσιμο στην υψικάμινο, καθώς το αμερικανικό ναυτικό το δώρισε σε όμιλο φίλων της Ιστορίας του πλοίου προκειμένου να συντηρηθεί και να εκτεθεί. 




Το θωρηκτό παρέμεινε μάχιμο για δεκαετίες και στο κατάστρωμά του υπογράφηκε στον Κόλπο του Τόκυο η συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας που σηματοδότησε τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. 


Η διαδικασία μεταφοράς του κανονιού κόστισε περισσότερα από 100 χιλιάδες δολάρια και απαίτησε ειδικά μετασκευασμένα τραίνα, γερανούς και τροχοφόρα οχήματα.


Δείτε εδώ φωτογραφικό υλικό από τη μεταφορά του, καθώς και μαρτυρίες ανθρώπων που υπηρέτησαν στο συγκεκριμένο πλοίο:


http://capegazette.villagesoup.com/news/story/uss-missouri-cannon-on-track-to-fort-miles/811653



Διάσημα ναυάγια που περιμένουν να... ανακαλυφθούν

Το ιαπωνικό θωρηκτό Μουσάσι, "αδελφό" σκάφος του Γιαμάτο που εντοπίστηκε το 1982

Τέσσερα πλοία που χάθηκαν κάτω από τα κύματα παραμένουν τα "ιερά δισκοπότηρα" εκείνων που αναζητούν πλούτη και δόξα. Πρόκειται για το αμερικανικό καταδρομικό USS Indianapolis, το ιαπωνικό θωρηκτό Musashi, το πορτογαλικό πολεμικό του 16ου αιώνα Las Cinque Chagas και το  ισπανικό γαλιόνι San Jose. Το καθένα από αυτά έχει τη δική του, συναρπαστική ιστορία, με κοινό παρονομαστή το ότι ακόμα και σήμερα παραμένει άγνωστο το ακριβές σημείο βύθισής τους.

Το αμερικανικό καταδρομικό USS Indianapolis, το οποίο μετέφερε την ατομική βόμβα που έριξαν οι ΗΠΑ στη Χιροσίμα το 1945


Το αμερικανικό καταδρομικό USS Indianapolis είναι γνωστό επειδή μετέφερε την ατομική βόμβα που έριξαν οι ΗΠΑ στη Χιροσίμα το 1945, από το Σαν Φρανσίσκο στο νησί Τινιάν. Κατά την επιστροφή του προς τις Φιλιππίνες, στις 30 Ιουλίου του 1945, ιαπωνικό υποβρύχιο τορπίλισε και βύθισε το πλοίο. Μια σειρά λαθών και ολιγωριών προκάλεσε εκατόμβη θυμάτων: Από τα 1196 μέλη του πληρώματος, μόλις 317 διασώθηκαν, καθώς ο μεθυσμένος διοικητής της βάσης διαβιβάσεων του ναυτικού αγνόησε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το Ινδιανάπολις, οι λιμενικές αρχές δεν παρατήρησαν ότι το πλοίο δεν είχε επιστρέψει όπως προβλεπόταν, με αποτέλεσμα οι έρευνες για την τύχη του και η περισυλλογή των επιζώντων να καθυστερήσει τέσσερις ολόκληρες ημέρες. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί από τους επιζώντες του ναυαγίου να υποκύψουν στις σκληρές συνθήκες ή να κατασπαραχθούν από καρχαρίες, σύμφωνα με μαρτυρίες εκείνων που κατάφεραν να αντέξουν. Το ναυτοδικείο καταδίκασε τον καπετάνιο του πλοίου, ο οποίος στη συνέχεια αν και αθωώθηκε, αυτοκτόνησε το 1968 με μια σφαίρα στον κρόταφο, μην αντέχοντας το βάρος στη συνείδησή του. Το πλοίο βρίσκεται "κάπου" ανάμεσα στο Γκουάμ και τις Φιλιππίνες και παρά τις προσπάθειες εντοπισμού του, παραμένει κρυμμένο στο βυθό. 

Οι "πέντε πληγές του Ιησού", το πορτογαλικό πλοίο που χάθηκε στην πορεία για τη Γκόα

Το 1594 το Las Cinque Chagas, οι "πέντε πληγές του Ιησού", απέπλευσε από τη Λισαβόνα, έμφορτο πολύτιμων λίθων και άλλων θησαυρών, καθώς και 1000 μελών του πληρώματος και σκλάβων. Στα ανοιχτά των Αζορών ναυμάχησε με τρία βρετανικά πλοία για δύο ολόκληρα μερόνυχτα και μετά από σκληρή μάχη κατέληξε στο βυθό. Η αξία του θησαυρού που περιέχει εκτιμάται στο 1,4 δις δολάρια. Οι επιχειρήσεις εντοπισμού του είναι άκαρπες μέχρι στιγμής.

Το ιαπωνικό θωρηκτό Μουσάσι (φωτό επάνω), καμάρι του Αυτοκρατορικού Στόλου και ναυαρχίδα του από το 1942 μέχρι το 1944, ήταν αδελφό του διάσημου από τον κινηματογράφο θωρηκτού Γιαμάτο. Αν και το Μουσάσι δε συμμετείχε ενεργά σε σημαντικές πολεμικές επιχειρήσεις, αποτελούσε φόβητρο λόγω του βαρέως οπλισμού που έφερε. Βυθίστηκε από αεροσκάφη των ΗΠΑ, παρασέρνοντας 1023 μέλη του πληρώματός του στον υγρό τους τάφο. Οι  απόπειρες εντοπισμού του παραμένουν χωρίς αποτέλεσμα. 

Το Σαν Χοσέ

Αν και υπάρχει εταιρεία που ισχυρίζεται ότι γνωρίζει το ακριβές στίγμα του ισπανικού γαλιονιού που βυθίστηκε το 1708 στα ανοιχτά της Κολομβίας, δικαστικές διαμάχες δεν έχουν επιτρέψει την ανέλκυση του θησαυρού αξίας έως και 17 δις δολαρίων που εκτιμάται ότι κρύβουν τα αμπάρια του. Έτσι, ακόμα και σήμερα το πιο πλούσιο ναυάγιο του κόσμου παραμένει ανέγγιχτο, περιμένοντας να λυθεί ο γόρδιος δεσμός των δικαστικών αντεγκλήσεων. 

Νέα τροπή στο μυστήριο του άγνωστου υποβρυχίου


Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση του υποβρυχίου που εντοπίστηκε στο ποτάμι Φόιλ της Βόρειας Ιρλανδίας (διαβάστε εδώ:http://pierrekosmidis.blogspot.com/2012/04/blog-post_6231.html ), καθώς φωτογραφικό ντοκουμέντο από το Βρετανικό Μουσείο Υποβρυχίων δείχνει μερικά από τα 60 περίπου γερμανικά υποβρύχια που παραδόθηκαν με τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στη ναυτική βάση των Συμμάχων.




Στη φωτογραφία διακρίνεται (μέσα στον κόκκινο κύκλο) ένα μίνι γερμανικό υποβρύχιο, το οποίο πιθανότατα να είναι το "άγνωστο" αντικείμενο που εντοπίστηκε με τη χρήση ηχοβολιστικών συσκευών.


Αν τελικά ισχύει αυτή η υπόθεση, πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη που θα φωτίσει το μυστήριο. Μέσα στις επόμενες ημέρες, θα πραγματοποιηθούν καταδύσεις από άνδρες ττου πολεμικού ναυτικού, προκειμένου να διαπιστωθεί η ταυτότητά του. 


Διαβάστε εδώ: http://www.derryjournal.com/news/local/is-this-the-foyle-s-mystery-submarine-1-3730070#

Τέλος στα... πορτοφόλια φέρνουν τα κινητά τηλέφωνα



Τέλος στα πορτοφόλια και τις πιστωτικές κάρτες θα βάλουν τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα μέσα στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στις ΗΠΑ. Τα «ψηφιακά πορτοφόλια», όπως ονομάζονται τα κινητά που επιτρέπουν χρηματικές συναλλαγές και αγορές αγαθών με τη χρήση ειδικού κρυπτογραφημένου λογισμικού θα είναι πλέον ο κανόνας μέχρι το 2020, όπως επεσήμαναν κορυφαίοι αναλυτές της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών. 

«Τι είναι το πορτοφόλι σήμερα;» αναρωτήθηκε ο Χαλ Βέριαν, επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Google: «Είναι ένα αντικείμενο στο οποίο χωρούν στοιχεία ταυτότητας, μετρητά και πιστωτικές κάρτες, υπηρεσίες δηλαδή που άνετα μπορούν να αντικατασταθούν από την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην κινητή τηλεφωνία».

Αν και η χρήση κινητών για πληρωμές έχει ήδη εφαρμοστεί σε κάποιες περιπτώσεις, η κύρια ανησυχία των χρηστών έγκειται στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων, την ασφάλεια και την ευκολία της χρήσης. «Με τα μετρητά μπορεί κάποιος να αγοράσει ό,τι θέλει, χωρίς να φανεί η ταυτότητά του. Με το κινητό είναι τελείως διαφορετική υπόθεση, αφού θα καταγράφεται η συναλλαγή, ο τόπος και ο χρόνος της», εξηγεί ο Άαρον Σμιθ που επιμελήθηκε της έρευνας, σύμφωνα με την οποία το 65% των ερωτηθέντων θεωρεί πως το «ψηφιακό πορτοφόλι» θα αποτελέσει πραγματικότητα μέχρι το 2020.

Το στοίχημα δεν είναι μόνο αν θα πειστούν οι καταναλωτές να εγκαταλείψουν τα πορτοφόλια τους, αλλά και αν οι ίδιες οι εταιρείες και οι τράπεζες που εκδίδουν πιστωτικές κάρτες θα προωθήσουν το «ψηφιακό πορτοφόλι» εις βάρος των κερδών τους, σημειώνεται στα συμπεράσματα της έρευνας.
ΠΗΓΗ: Pew Research

Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Το Dornier 24 και τα 70 παιδιά που χάθηκαν


Ένα γερμανικό υδροπλάνο Dornier 24, το οποίο κατέπεσε σε λίμνη της Πολωνίας το Μάρτιο του 1945 κατά την υποχώρηση των ναζί λόγω της προέλασης του Κόκκινου Στρατού στο Ανατολικό Μέτωπο, κρύβει μια δραματική σελίδα της ιστορίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.


Παρόμοιο με το Do24 της Πολωνίας το εικονιζόμενο, από το οποίο διασώζονται η άτρακτος και οι πλευρικοί πλωτήρες 

Αν και το αεροσκάφος μπορούσε να πετάξει με μέγιστο αριθμό επιβατών τα 14 άτομα, περισσότερα από 70 παιδιά στοιβάχτηκαν σε αυτό, στην απέλπιδη απόπειρα των συγγενών τους να τα στείλουν μακριά από την πρώτη γραμμή που απείχε λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα σπίτια τους. 


Η κατάληξη ήταν τραγική: Το Do24 δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και συνετρίβη στη λίμνη Resko Przymorskie της σημερινής Πολωνίας, η οποία την εποχή εκείνη τελούσε υπό ναζιστική κατοχή. Κανένα από τα 70 παιδιά, ούτε από τα 4 μέλη του πληρώματος κατάφεραν να επιζήσουν. 


Σήμερα, Γερμανοί και Πολωνοί συνεργάζονται για να ανελκύσουν τα συντρίμμια και τις σορούς των παιδιών, έτσι ώστε να τιμήσουν την άδικη θυσία τους. Το σημείο έχει ήδη εντοπιστεί, οι αρμόδιοι όμως θέλουν να προχωρήσουν σε συστηματική καταγραφή του βυθού, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αρτιότητα της επιχείρησης ανέλκυσης. 


Διαβάστε εδώ: http://www.irishtimes.com/newspaper/world/2012/0414/1224314729070.html


και εδώ: http://kindervonkamp.de/





Δύτες βρήκαν χαμένη πόλη των Μάγια


Θυμίζει ταινία με τον Ιντιάνα Τζόουνς, η πραγματικότητα όμως ξεπερνάει το Χόλιγουντ. Μια χαμένη πόλη των Μάγια, η οποία βρίσκεται στον πυθμένα μιας λίμνης στη Γουατεμάλα συναρπάζει τους αρχαιολόγους και τους ιστορικούς. Πρόκειται για την πόλη Σαμαμπάζ, στη λίμνη Ατιτλάν, 230 περίπου χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας.


Το 2009 ομάδα αυτοδυτών εξερευνούσε την ηφαιστειογενή λίμνη, ψάχνοντας για στοιχεία που θα επιβεβαίωναν τους μύθους για την ύπαρξη μιας πόλης που χάθηκε κάτω από τα νερά της πριν από 2.000 σχεδόν χρόνια.




Η έκπληξή τους ήταν μεγάλη όταν βρήκαν πλήθος καθημερινών αντικειμένων, αλλά και μεγαλιθικών μνημείων, δρόμων και λαξευμένων βράχων. Η επικρατούσα θεωρία αναφέρει ότι η πόλη ήταν λατρευτικό κέντρο των Μάγια και λόγω ηφαιστειακής έκρηξης, σεισμού ή κατολίσθησης, καταποντίστηκε σε βάθος 25 περίπου μέτρων το 250 μ.Χ.




Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η παρααγωγή ενός ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει τις έρευνες και καταγράφει τα σενάρια για τη Σαμαμπάζ. 


Δείτε εδώ: 


Η ιστορία ενός ιαπωνικού λαβάρου του Β' Παγκοσμίου


Ο 86χρονος Κεν Καν, ναύτης σε αποβατικό σκάφος των ΗΠΑ κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ανέσυρε από την αποθήκη του ένα κουτί με ενθύμια από τις φονικές μάχες στα νησιά του Ειρηνικού. Μεταξύ άλλων αντικειμένων, είναι και μια ιαπωνική σημαία με ευχές και προσευχές, την οποία είχε βρει πάνω σε ένα πτώμα Ιάπωνα στρατιώτη. 




Τέτοιες σημαίες ήταν συνήθως το κατευόδιο των οικογενειών προς τους στρατιώτες που έφευγαν για το μέτωπο και είτε τις έδεναν στις ξιφολόγχες τους, είτε τις φορούσαν μέσα από το χιτώνιό τους για να τους προστατεύει από τις εχθρικές σφαίρες. Ο άγνωστος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης σημαίας πάντως δεν είχε τύχη, καθώς σκοτώθηκε σε κάποια ακτή από τους Αμερικανούς. 




Πριν από λίγες μέρες, θέλησε να επιστρέψει το λάβαρο στους οικείους του νεκρού, έτσι ώστε να βάλει τέλος σε μια ιστορία που τον απασχολεί εδώ και 70 σχεδόν χρόνια. Δυστυχώς όμως δεν υπήρχε πουθενά γραμμένο το όνομα του άτυχου Ιάπωνα, έτσι ώστε να ταυτοποιηθεί η 
οικογένειά του. 


Ο Κεν Καν είχε και άλλα αναμνηστικά στο σεντούκι του, όπως ένα φυλλάδιο για την αεροπορία του ανατέλλοντος ηλίου, ένα χαρτί με προσευχές και ποιήματα και ένα φυλλάδιο που έριχναν τα αμερικανικά αεροσκάφη προτρέποντας τους Ιάπωνες να παραδοθούν για να αποφύγουν το θάνατο. 




Δείτε εδώ: http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2012/04/japanese_flag_ken_kann_wwii.html

Αποκαλύπτεται το πιο... βόρειο ναυάγιο της Γης


Το HMS Breadalbane είναι το πιο... βόρειο ναυάγιο της Γης. Βυθίστηκε τον Αύγουστο του 1853, όταν παγιδεύτηκε στους πάγους του Βορειοδυτικού περάσματος, στον Αρκτικό κύκλο. Το πλήρωμά του διασώθηκε, αλλά το πλοίο κατέληξε σε βάθος 105 μέτρων.


Εντοπίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του '80 αλλά μόλις πριν από λίγες ημέρες οργανώθηκε αποστολή καταγραφής της κατάστασής του. Η έκπληξη των μελών της αποστολής που πόντισαν κάμερες και ηχοβολιστικές συσκευές ήταν μεγάλη, καθώς διαπίστωσαν ότι το Μπρενταλμπέην διατηρείται σε άριστη κατάσταση, λόγω των συνθηκών που επικρατούν στο βυθό.




Δεδομένης της ιστορικής σημασίας του ναυαγίου, οι Καναδοί σκοπεύουν να το  "χαρτογραφήσουν" από κάθε οπτική γωνιά, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρες αρχείο, 170 σχεδόν χρόνια μετά τη βύθισή του, ενώ έχουν ήδη ανελκύσει κάποια τμήματά του, όπως το τιμόνι του, για να εκτεθούν σε μουσείο της χώρας. 





Τιτανικός: Ρούχα και παπούτσια, μάρτυρες της τραγωδίας



Εκατό χρόνια μετά τη βύθιση του Τιτανικού, φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία Ωκεάνιας και Ατμοσφαιρικής Διαχείρισης των Η.Π.Α. (ΝΟΑΑ) από την άβυσσο των 3.800 περίπου μέτρων που αναπαύεται το ναυάγιο, στοιχειώνουν τις μνήμες και θυμίζουν την ανθρώπινη πλευρά της καταστροφής.


Αν και τα θύματα μεταξύ των επιβατών και του πληρώματος ξεπέρασαν τους 1500, μόλις 340 περίπου πτώματα περισυλλέχθηκαν από τα πλοία που έσπευσαν στο σημείο της καταστροφής. Περισσότεροι από 1100 άνθρωποι ακολούθησαν τον Τιτανικό στην πορεία του προς το βυθό, καθιστώντας τον την τελευταία κατοικία τους. Η ειρωνεία είναι ότι το διάσημο ναυάγιο χαρακτηρίστηκε «μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς» από την Ουνέσκο μόλις πριν από λίγες ημέρες, απαγορεύοντας πλέον την ανέλκυση αντικειμένων από αυτό, μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα πρακτική που έχει φέρει στην επιφάνεια χιλιάδες αντικείμενα από την άβυσσο και εκατομμύρια δολάρια στις τσέπες των σύγχρονων… τυμβωρύχων.


Οι ανέκδοτες μέχρι πρόσφατα φωτογραφίες προέρχονται από υποβρύχια που καταδύθηκαν το 2004 και το 2010 και καταγράφουν τις τελευταίες δραματικές στιγμές που έζησαν οι επιβάτες και το πλήρωμα του υπερωκεάνιου, πριν χαθούν για πάντα στα παγωμένα νερά του Βόρειου Ατλαντικού. Κάποια ζευγάρια παπούτσια, ένα σακάκι, μερικά κέρματα και άλλα προσωπικά αντικείμενα βρίσκονται στο λεπτό ίζημα του βυθού, εκεί ακριβώς που είναι η τελευταία κατοικία των ιδιοκτητών τους.


«Η θέση των παπουτσιών και των άλλων αντικειμένων δεν μπορεί να είναι προϊόν σύμπτωσης, αλλά υποδεικνύουν το σημείο που βρέθηκαν στο βυθό τα θύματα», σχολίασε ο Τζέιμς Ντελγκάντο, διευθυντής της υπηρεσίας ενάλιας κληρονομιάς της ΝΟΑΑ και συμπλήρωσε: «Η παρουσία τους αποτελεί το πιο δυνατό στοιχείο που θυμίζει το κόστος του ναυαγίου σε ανθρώπινες ζωές, κάτι που μερικές φορές ξεχνάμε λόγω της μυθολογίας που συνοδεύει τον Τιτανικό».

Ο διάσημος σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει καταδυθεί 33 φορές με υποβρύχιο στο ναυάγιο δεν εντόπισε ανθρώπινα λείψανα, αν και ο ίδιος είχε τραβήξει φωτογραφίες αντικειμένων που κάποτε ανήκαν σε επιβάτες του. Ο ωκεανογράφος Μπομπ Μπάλαρντ, ο πρώτος που εντόπισε το ναυάγιο, εξήγησε ότι είναι πολύ πιθανό να βρεθούν περισσότερα λείψανα στα έγκατα του Τιτανικού, καθώς η απουσία οξυγόνου και μικροοργανισμών που αποσυνθέτουν κάθε οργανική ύλη πιθανόν να έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των λειψάνων των νεκρών.


Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Εντόπισαν 12 θαμμένα Σπιτφάιρ στη Μιανμάρ


Τουλάχιστον 12 καταδιωκτικά αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, τύπου Σπιτφάιρ Mk XIV, εντόπισε θαμμένα σε παλιό αεροδρόμιο Βρετανός συλλέκτης και ερασιτέχνης αρχαιολόγος στη Μιανμάρ, την πρώην Βιρμανία.


Αξιοποιώντας πληροφορίες για την ύπαρξή τους, διαπίστωσε ότι τουλάχιστον 20 αεροσκάφη θάφτηκαν τον Αύγουστο του 1945 ως "πλεονάζον υλικό".


Από τα τουλάχιστον 20.000 καταδιωκτικά Σπιτφάιρ που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, μόλις 35 παραμένουν σε πτητική κατάσταση.


Στόχος πλέον είναι η ανασκαφή, η συντήρηση και η έκθεση των αεροσκαφών που εντοπίστηκαν στη χώρα της Ασίας.


Δείτε εδώ: http://www.defencemanagement.com/news_story.asp?id=19466

Βρήκαν ανθρώπινα λείψανα στον Τιτανικό


Φωτογραφικά ντοκουμέντα από το ναυάγιο του Τιτανικού, δείχνουν ίχνη από ανθρώπινα λείψανα διεσπαρμένα στο βυθό, με την πιθανότητα να υπάρχουν ακόμα περισσότερα στο εσωτερικό του.


Φωτογραφία που τραβήχτηκε σε αποστολή το 2004 δείχνει ένα ζευγάρι παπουτσιών και ένα παλτό, σε θέσεις που καταδεικνύουν ότι κάποτε ένας άνθρωπος ακολούθησε το διάσημο πλοίο στην πορεία του στην άβυσσο. 


Σε αποστολή του 2010 το μη επανδρωμένο υποβρύχιο ανέσυρε ένα δαχτυλίδι με κομμάτι από το δάχτυλο που το φορούσε, μια μακάβρια ανακάλυψη που ανάγκασε τους επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας να χαρακτηρίσει το σημείο που βρέθηκε ως "εκτός ορίων" για μελλοντικές αποστολές, από σεβασμό στα 1517 θύματα του ναυαγίου. Οι ίδιοι αποφάσισαν να θάψουν το εύρημα στο βυθό και να μην το ανασύρουν στην επιφάνεια. 


Ο Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει "επισκεφθεί" το ναυάγιο 33 φορές δήλωσε ότι ποτέ του δεν είδε ανθρώπινα λείψανα, αν και η ύπαρξη παπουτσιών και άλλων προσωπικών αντικειμένων είναι ίσως τα μόνα "πειστήρια" που πιστοποιούν ότι εκείνο το βράδυ της 14ης προς την 15η Απριλίου του 1912, πολλά θύματα παρασύρθηκαν στην άβυσσο. 




Αρχαιολόγοι πάντως επισημαίνουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να υπάρχουν κόκαλα στο ίζημα του βυθού, καθώς η απουσία οξυγόνου και ρευμάτων "ευνοεί" τη διατήρησή τους. 


Διαβάστε εδώ: http://www.newsday.com/news/nation/officials-human-remains-at-titanic-shipwreck-site-1.3661789