Translate

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Instagram, πατέντες και δισεκατομμύρια

Έχει μηδενικά έσοδα, 13 μόλις υπαλλήλους και μετράει λιγότερα από δύο χρόνια «ζωής» και 30 εκατομμύρια φανατικούς χρήστες: Πρόκειται για την εφαρμογή instagram για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, η οποία εξαγοράστηκε από τον ιδρυτή του facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ έναντι μόλις… ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων (περίπου 760 εκατομμύρια ευρώ). 

Είναι το τελευταίο «χτύπημα», μέχρι τουλάχιστον το επόμενο, του facebook στον αδυσώπητο πόλεμο για το κυνήγι της μερίδας του λέοντος της ραγδαία αναπτυσσόμενης αγοράς της διαδικτυακής κινητής τηλεφωνίας.


Η instagram είναι μια μορφή κοινωνικής δικτύωσης, με αντικείμενο την ανάρτηση φωτογραφιών, οι οποίες με τη χρήση κατάλληλων φίλτρων αποκτούν μια αίσθηση… ρετρό, θυμίζοντας τις πολαρόιντ παλιότερων δεκαετιών. 

Περισσότεροι από 30 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν την εφαρμογή καθημερινά και 5 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν καθημερινά το αρχείο της instagram.

Δύο απόφοιτοι του πανεπιστημίου Στάνφορντ, ο Κέβιν Σίστρομ και ο Μάικ Κρίγκερ είναι οι άνθρωποι που σχεδίασαν την εφαρμογή, συνδυάζοντας την άμεση ανάρτηση επεξεργασμένων φωτογραφιών μέσω κινητών τηλεφώνων, με τη συνδεσιμότητα με άλλες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το twitter και το facebook

Με έδρα ένα μικρό χώρο στο Σαν Φρανσίσκο οι δύο εικοσιπεντάρηδες κατάφεραν να μετατρέψουν την ιδέα τους σε έναν απύθμενο ωκεανό… δολαρίων.

Δεν ήταν πάντως η πρώτη απόπειρα του Ζάκερμπεργκ να εξαγοράσει την εταιρεία. Από τα πρώτα βήματά της είχε διαπιστώσει την απήχησή της, όσο και τις δυνατότητες ανάπτυξής της και είχε αποπειραθεί και πέρσι να την αποκτήσει. 


Οι ιδιοκτήτες της είχαν τότε προτιμήσει να συνεχίσουν την ανεξάρτητη πορεία τους, αλλά η προχθεσινή προσφορά του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων σε μετρητά και μετοχές, ήταν πολύ καλή για να την αρνηθούν.

Η είδηση πάντως η οποία προκάλεσε χρηματιστηριακή φρενίτιδα, δεν έγινε δεκτή με θετικά συναισθήματα από χρήστες της υπηρεσίας, οι οποίοι θεωρούν πως το facebook, διαβόητο για τις παραβιάσεις του ιδιωτικού απορρήτου, θα «αξιοποιήσει» κατάλληλα τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της instagram

Το twitter μάλιστα «πλημμύρισε» από αρνητικά σχόλια: «Μόλις έμαθα ότι ο συλλέκτης προσωπικών δεδομένων αγόρασε την instagram. Ήρθε η ώρα να σβήσω τις φωτογραφίες μου», σχολίαζε ένας χρήστης, τη στιγμή που ένας άλλος έγραφε: «Το αγόρασε το facebook γιατί το έβλεπε ως τον πιο επικίνδυνο ανταγωνιστή του».

Το θέμα πλέον για τον Ζάκερμπεργκ είναι πως θα καταφέρει να αποκομίσει έσοδα από την instagram, αν και αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ο πρωταρχικός του στόχος είναι να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο έρεισμα στην κινητή τηλεφωνία, στην οποία στρέφονται όλο και περισσότεροι, εγκαταλείποντας τους προσωπικούς υπολογιστές.

Ο «πόλεμος των ευρεσιτεχνιών»
Ο «πόλεμος των ευρεσιτεχνιών» καλά κρατεί, καθώς η Microsoft έδωσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην AOL για να αποκτήσει 800 πατέντες που θα της προσφέρουν στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού που αποτελείται από κολοσσούς όπως η Google, η Apple, η Samsung, η Sony και άλλες. 

Οι ευρεσιτεχνίες αυτές είναι «πυρηνικά όπλα» στις αίθουσες των δικαστηρίων, δεδομένου ότι σε αυτές βασίζονται εκατοντάδες εφαρμογές για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα. Πέρσι η Apple και η Microsoft «συμμάχησαν» και πλήρωσαν 4,5 δις δολάρια για 6.000 πατέντες, ενώ το facebook αγόρασε το Μάρτιο από την IBM άλλες 750 έναντι ποσού που δεν έγινε γνωστό μέχρι στιγμής.

ΑΡΙΘΜΟΙ instagram
«Γεννήθηκε» στις 6 Οκτωβρίου 2010,  ως εφαρμογή για το iPhone
500 χιλιάδες δολάρια το αρχικό κεφάλαιο
500 εκ. δολάρια η εκτιμώμενη χρηματιοστηριακή αξία της
13 άτομα προσωπικό
1 δις φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί από χρήστες της εφαρμογής μέχρι σήμερα
5 εκ. φωτογραφίες αναρτώνται καθημερινά
30 εκ. οι χρήστες του instagram
100 εκ. δολάρια από την εξαγορά θα μοιραστούν οι 13 υπάλληλοι
0 δολάρια τα έσοδα

Αντίστροφη μέτρηση για ιδιωτικές εκτοξεύσεις στο Διαστημικό Σταθμό


Η αντίστροφη μέτρηση για ιδιωτικές αποστολές στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έχει ξεκινήσει, με την πρώτη να εκτιμάται ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και μέχρι τα τέλη Απριλίου. Αυτό που φάνταζε ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας πριν από λίγα μόλις χρόνια είναι πλέον πραγματικότητα, με τις επιστημονικές, αλλά και τις τουριστικές… διαστημοβόλτες να γίνονται μέρος της καθημερινότητάς μας. H οριστική απόσυρση των διαστημικών λεωφορείων το 2011 -μετά την απόφαση του Μπαράκ Ομπάμα να περικόψει δραστικά τον προϋπολογισμό της NASA- άνοιξε το δρόμο σε δύο ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες έχουν επιδοθεί σε έναν ιδιότυπο διαστημικό αγώνα, με έπαθλο ένα συμβόλαιο αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μεταφορά εξοπλισμού αλλά και αστροναυτών στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Η SpaceX και η Orbital ετοιμάζονται πυρετωδώς, ακολουθώντας όμως διαφορετικό διαστημικό… μονοπάτι. Η πρώτη έχει ήδη δοκιμάσει επιτυχώς τον πύραυλο «Γεράκι 9» και το θαλαμίσκο «Δράκος», ενώ η δεύτερη βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των τελικών δοκιμών του «Ανταρές» και του «Κύκνου». Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι υπεύθυνοι της SpaceX δηλώνουν «έτοιμοι για άμεση εκτόξευση», η Orbital όμως θα αρχίσει τη δική της αντίστροφη μέτρηση στα τέλη του καλοκαιριού.


H SpaceX
Ο Ίλον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της διαδικτυακής υπηρεσίας πληρωμών PayPal, είναι ο άνθρωπος πίσω από τη SpaceX. Η εταιρεία «μετράει» δέκα χρόνια ύπαρξης και ανέλαβε την ανάπτυξη του πυραυλικού της φορέα και του θαλαμίσκου από τον… πίνακα σχεδιασμού. Στόχος είναι η μεταφορά εξοπλισμού αλλά και αστροναυτών και η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης του θαλαμίσκου. Οι εκτοξεύσεις θα πραγματοποιούνται από το γνώριμο ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, από το ίδιο σημείο που ξεκίνησαν όλες οι διαστημικές αποστολές της NASA. Ο Μασκ δεν περιορίζεται στη συνεργασία με την αμερικανική αεροδιαστημική υπηρεσία, καθώς έχει ήδη υπογράψει και συμβόλαια μεταφοράς τηλεπικοινωνιακών δορυφόρων, κυρίως με ασιατικές χώρες.


Η Orbital
Με 30 χρόνια «προϋπηρεσίας» στην κατασκευή δορυφόρων η Orbital ακολούθησε τη μέθοδο της… ανακύκλωσης: Ο πυραυλικός φορέας «Ανταρές» είναι ουκρανικής κατασκευής, ενώ οι κινητήρες του… περίσσεψαν από την πρώην Σοβιετική Ένωση. Ο θαλαμίσκος θα είναι μιας χρήσης, δε θα μπορεί να μεταφέρει αστροναύτες και αφού φορτωθεί με τα… απόβλητα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, θα επιστρέφει στη γήινη ατμόσφαιρα για να καεί. Η εκτόξευσή του θα γίνεται από τη βάση MARS των ΗΠΑ σε ένα νησί στον κεντρικό Ατλαντικό, η οποία όμως βρίσκεται ακόμα σε φάση ανέγερσης.

Η NASA
Η απόφαση της αναστολής του εθνικού προγράμματος των ΗΠΑ για το διάδοχο του διαστημικού λεωφορείου, ήταν ένα πλήγμα στο γόητρο της NASA, όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι άνθρωποί της. Ο Τζέι Πίτμαν, διευθυντής του προγράμματος εκτοξεύσεων της αεροδιαστημικής υπηρεσίας δήλωσε στο BBC ότι «σήμερα βασιζόμαστε στους Ρώσους για να πηγαινοερχόμαστε στο Διαστημικό Σταθμό και ειλικρινά δεν είναι και το καλύτερο για τις ΗΠΑ». Ακόμα μια πηγή ανησυχίας για τη NASA είναι ότι οι δύο πύραυλοι αναπτύσσονται χωρίς τη συμμετοχή της, πέραν των τεχνικών προδιαγραφών που έθεσε εξ αρχής. Η NASA πάντως σκοπεύει να χρησιμοποιήσει και τις δύο εταιρείες, έτσι ώστε να υπάρχει άμεση διαθεσιμότητα των πυραύλων, αλλά και να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες αποτυχημένων εκτοξεύσεων.

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Χαρακτήρισε "χοντροέλληνα" τον Πορτογάλο και... αθωώθηκε



Ένας... μπόμπης, όπως αποκαλούνται τα όργανα της τάξης στην Αγγλία αποκάλεσε έναν... μαυρομάλλη "χοντροέλληνα", επειδή έκανε φασαρία στο δρόμο, έχοντας καταναλώσει μερικά... λίτρα μπύρας παραπάνω.


O Μιγέλ Ροδρίγεζ αισθάνθηκε προσβεβλημένος από το συνδυασμό του "χοντρού" και του 'Ελληνα" που χρησιμοποίησε ο αστυνομικός και διαμαρτυρήθηκε έντονα στον επικεφαλής του τμήματος, λέγοντας ότι μπορεί να είναι εύσωμος, δεν είναι όμως... Έλληνας.


Ο αστυνομικός δεν αντιμετώπισε καμία πειθαρχική κύρωση για το... λεξιλόγιό του, καθώς οι ανώτεροί του έκριναν ότι εφόσον είναι και ο ίδιος παχουλός, η λέξη "χοντρός" δε μπορεί να θεωρηθεί ρατσιστική ή υποτιμητική. 

Κόλλησε στον... πάγο


Στο... τσακ τη γλύτωσαν οι τέσσερις Βραζιλιάνοι κινηματογραφιστές που είδαν το σκάφος τους "Mar Sem Fim",  ή "ατελείωτη θάλασσα", να παγιδεύεται στην παγωμένη θάλασσα της Ανταρκτικής.


Λίγο πριν το σκάφος συνθλιβεί από την πίεση του πάγου και βυθιστεί, το πολεμικό ναυτικό της Χιλής κατάφερε να διασώσει τους τέσσερις άνδρες, οι οποίοι γύριζαν ντοκιμαντέρ για τους... κινδύνους της ναυσιπλοΐας ανάμεσα σε παγόβουνα. 


Διαβάστε εδώ:  http://en.mercopress.com/2012/04/09/brazilian-yacht-sinks-crushed-by-antarctic-ice-close-to-chilean-base

Υποβρύχια πρόταση... γάμου

Ένας αυτοδύτης βρήκε έναν πρωτότυπο τρόπο να μην αφήσει περιθώρια... αρνητικής απάντησης στην πρόταση γάμου που έκανε στην αγαπημένη του.


Σε μια κατάδυση που έκανε το ζευγάρι στο Μεξικό, παρά τις δυσμενείς συνθήκες, μετά από μια υποβρύχια βόλτα, γονάτισε στην άμμο και ο άνδρας έβγαλε από ένα... κοχύλι το δαχτυλίδι των αρραβώνων.


Παρά την έκπληξη της κοπέλας, η οποία φαίνεται να μην περίμενε την υποβρύχια... πρόταση, έκανε το σήμα "ΟΚ" των αυτοδυτών, αποδεχόμενη την πρόταση που δεν μπορούσε να... αρνηθεί.


Δείτε εδώ: 



100 χρόνια Τιτανικός: Οι μύθοι και οι αλήθειες του πιο θρυλικού ναυαγίου όλων των εποχών



Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 100 χρόνια από το μοιραίο βράδι της 14ης Απριλίου 1912, όταν ο Τιτανικός στο παρθενικό του ταξίδι συνάντησε τη Νέμεσή του και βυθίστηκε σε βάθος 4 σχεδόν χιλιομέτρων στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, μετά από πρόσκρουση σε παγόβουνο, παρασέρνοντας στην άβυσσο 1517 ανθρώπους, επιβάτες και μέλη του πληρώματος.

Ακόμα και σήμερα, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης διατηρείται αμείωτο και μετά από εκατοντάδες βιβλία, ταινίες και ντοκιμαντέρ με θέμα τον Τιτανικό, νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια για να φωτίσουν τις τελευταίες στιγμές του υπερωκεάνιου που είχε χαρακτηριστεί «αβύθιστο» από τις εφημερίδες της εποχής. Το πιο πρόσφατο επίτευγμα των επιστημόνων είναι η τρισδιάστατη χαρτογράφηση του βυθού, στον οποίο απεικονίζονται με ανατριχιαστική λεπτομέρεια τα κομμάτια του ναυαγίου, αλλά και μικρότερα συντρίμμια που βρίσκονται διασκορπισμένα σε μεγάλη ακτίνα γύρω από την πλώρη και την πρύμνη του.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η μαύρη επέτειος προκαλεί και έντονο ενδιαφέρον σε συλλέκτες, οι οποίοι δε διστάζουν να… αποχωριστούν σεβαστά ποσά για να αποκτήσουν κάποιο από τα αναμνηστικά του πλοίου που διατίθενται σε δημοπρασίες και στις δύο όχθες του Ατλαντικού. Από καρέκλες καταστρώματος και επιστολόχαρτα με το θυρεό της εταιρείας «Λευκός Αστήρ», μέχρι… κάρβουνα από το μηχανοστάσιο και σκουριασμένα κομμάτια από το ίδιο το ναυάγιο περιμένουν τους νέους τους ιδιοκτήτες.

Οι μύθοι και οι θεωρίες συνομωσίας
Η επίσημη εξήγηση του ναυαγίου, τόσο από την εξέταση στα σχέδια ναυπήγησης, όσο και από τα στοιχεία που προέκυψαν από τις μαρτυρίες των επιζώντων, είναι μάλλον απλή. Μετά την πρόσκρουση στο παγόβουνο, στις 11:40 το βράδυ της 14ης Απριλίου, η θάλασσα άρχισε να εισρέει σε πέντε τμήματα της πλώρης. Την ίδια ώρα ένα ακόμα τμήμα της πλώρης άρχισε να βάζει νερά. Το κύτος του πλοίου χωριζόταν σε 16 τμήματα, τα οποία όμως δε σφραγίζονταν από υδατοστεγείς μπουκαπόρτες, ενώ και τα χωρίσματα δεν έφταναν μέχρι το πάνω κατάστρωμα. Έτσι, άρχισαν να πλημμυρίζουν διαδοχικά, οδηγώντας το πλοίο στο βυθό. Η έλλειψη ικανού αριθμού σωστικών μέσων, η μεγάλη ταχύτητα με την οποία έπλεε το υπερωκεάνιο και η μάλλον κακή ποιότητα της ναυπήγησης και των κατασκευαστικών υλικών που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή ήταν επίσης σημαντικοί παράγοντες που προκάλεσαν τη γρήγορη βύθισή του και το μεγάλο αριθμό θυμάτων.

Η διατήρηση όμως της ιστορίας του Τιτανικού στον… αφρό εδώ και 100 χρόνια, σε αντίθεση με το ίδιο το πλοίο που βρίσκεται στο βυθό, οφείλεται και στα δεκάδες σενάρια –πολλά από τα οποία είναι τόσο… εξωφρενικά που βρίσκουν πολλούς ένθερμους υποστηρικτές, άρχισαν να κυκλοφορούν αμέσως μετά τη βύθισή του και συνεχίσουν να βρίσκουν… ευήκοα ώτα ακόμα και σήμερα.

Η μοιραία φωτιά
Μια φωτιά που σιγόκαιγε στα σωθικά του Τιτανικού, στις αποθήκες κάρβουνου που χρησιμοποιούνταν για τους ατμολέβητες, προκάλεσε έκρηξη η οποία το έριξε πάνω στο παγόβουνο. Η πυρκαγιά, σύμφωνα με τους θιασώτες της συγκεκριμένης θεωρίας, ξεκίνησε στις 2 Απριλίου και δεν κατασβέστηκε επειδή το πλοίο έπρεπε να φτάσει στη Νέα Υόρκη το συντομότερο δυνατόν. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο καπετάνιος Σμιθ είχε δώσει την εντολή να πλεύσει «πρόσω ολοταχώς», αγνοώντας τις προειδοποιήσεις για την ύπαρξη παγόβουνων στην πορεία του.

Ο δίδυμος… αδελφός του Τιτανικού
Μια αγαπημένη θεωρία των συνομωσιολόγων για δεκαετίες ήταν ότι δε βυθίστηκε ο Τιτανικός, αλλά ο δίδυμος αδελφός του ο… Ολυμπιακός. Το RMS Olympic είχε συγκρουστεί το 1911 με ένα πολεμικό πλοίο και είχε υποστεί σημαντικές αβαρίες. Προκειμένου να λάβουν την αποζημίωση από τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι επικεφαλής του «Λευκού Αστέρος» άλλαξαν κρυφά τα ονόματα των δύο πλοίων και έστειλαν το Olympic σε ταξίδι χωρίς επιστροφή. Τελικά, η αυτοψία του ναυαγίου, από τον Μπομπ Μπάλλαρντ και άλλους, 70 χρόνια μετά τη βύθισή του, κατέδειξε ότι στο κύτος, και τις προπέλες υπήρχε ο αριθμός «401» που αντιστοιχούσαν στο κύτος του Τιτανικού. Ο Ολυμπιακός είχε τον αντίστοιχο αριθμό «401».

Το γερμανικό υποβρύχιο
Πριν την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, καπετάνιος γερμανικού υποβρυχίου και παράλληλα συγγενής ενός εκ των ιδιοκτητών του Τιτανικού συμφώνησε να τορπιλίσει το πλοίο για να μοιραστούν τις αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το ότι κανείς από τους επιζώντες δεν άκουσε κάποια έκρηξη και για τα δεδομένα της εποχής ήταν μάλλον ακατόρθωτο να στηθεί «ενέδρα θανάτου» από υποβρύχιο, καθιστά αυτή τη θεωρία, απλά σενάριο επιστημονικής φαντασίας

Η κατάρα των Φαραώ
Μούμιες, κατάρες και χαμένοι θησαυροί αποτελούν τα συστατικά για μια ταινία με πρωταγωνιστή τον… Ιντιάνα Τζόουνς. Να όμως που «κολλάει» άψογα και στη βύθιση του Τιτανικού. Ο διάσημος ιστορικός και αρχαιολόγος της εποχής Λόρδος Κάντερβιλ ταξίδευε συντροφιά με μια… μούμια, η κατάρα της οποίας έστειλε τον Τιτανικό στον υγρό του τάφο. Μετά τη δημοφιλή «κατάρα του Τουταγχαμών» που ακολούθησε μερικά χρόνια αργότερα, πολλοί θεωρούν ότι η μούμια του Τιτανικού έφερε κακοτυχία στο πλοίο.

Το λάθος του τιμονιέρη
Μια ενδιαφέρουσα θεωρία, η οποία μάλιστα είναι και… τελευταίας εσοδείας, είναι η μαρτυρία του μοναδικού επιζώντα από τους ανώτερους αξιωματικούς του πλοίου. Σύμφωνα με τη δισέγγονη του Τσαρλς Λαϊτόλερ, ο τιμονιέρης του πλοίου, μόλις άκουσε το συναγερμό, πανικοβλήθηκε και έστρεψε το πλοίο δεξιά προς το παγόβουνο, αντί να «κόψει» το τιμόνι όλο αριστερά.  Ο λόγος που ο Λαϊτόλερ δεν αποκάλυψε την αλήθεια, αν και βρισκόταν στη γέφυρα τη στιγμή της πρόσκρουσης, ήταν ότι δεν ήθελε να φαλιρίσει η εταιρεία και να χάσουν τη δουλειά τους χιλιάδες ναυτικοί που εργάζονταν στα άλλα πλοία της. Η μόνη που γνώριζε την αλήθεια ήταν η σύζυγος του αξιωματικού, η οποία την εκμυστηρεύθηκε στη δισέγγονή της.

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Στην... αγκαλιά του facebook και το instagram


"Ξέρετε τι είναι πιο κουλ από 1 εκατομμύριο δολάρια; Ένα ΔΙΣ δολάρια!"


Σε συμφωνία εξαγοράς του instagram, της δημοφιλούς εφαρμογής για κινητά, προχώρησε το facebook, στο μαραθώνιο για την επικράτηση στη μάχη του Διαδικτύου.

Με ανακοίνωσή τους οι δύο συνιδρυτές του instagram, το οποίο με ειδικά φίλτρα μετατρέπει μια κοινότυπη φωτογραφία σε ρετρό φλασμπάκ, δηλώνουν "ενθουσιασμένοι" για τις προοπτικές που ανοίγει η "συνεργασία" με το facebook. 

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, το αφεντικό του facebook, σε δικό του μήνυμα αναφέρει πως το "παιδί" του θα χρησιμοποιήσει τις πατέντες επεξεργασίας φωτογραφιών του Instagram για να δώσει ακόμα καλύτερες υπηρεσίες στο περίπου 1 δις ανθρώπων που χρησιμοποιούν το προϊόν του.

Στο φως το ναυάγιο της λίμνης

Δύτες εντόπισαν το ναυάγιο του St. Peter, ενός δικάταρτου πλοίου σε βάθος 105 περίπου μέτρων στη λίμνη Μίσιγκαν των ΗΠΑ. Το 27 μέτρων περίπου σκαρί βρίσκεται στο βυθό από το 1874 και βυθίστηκε ταξιδεύοντας από το Σικάγο στο Μπάφαλο, μεταφέροντας σιτηρά.


Δεν είναι το πρώτο, ούτε βέβαια το τελευταίο ναυάγιο που βρίσκεται στις Μεγάλες Λίμνες των ΗΠΑ και του Καναδά, καθώς αποτελούν εδώ και αιώνες κύριες πλωτές οδούς επικοινωνίας και μεταφοράς αγαθών.


Εντύπωση προκαλεί η εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το ξύλινο σκαρί, δεδομένου ότι βρίσκεται στο βυθό εδώ και 140 σχεδόν χρόνια. Το επόμενο βήμα των δυτών είναι να ανελκύσουν δείγμα του φορτίου του ναυαγίου, προκειμένου να διαπιστώσουν αν όντως πρόκειται για το St. Peter.


Διαβάστε εδώ περισσότερα για τις καταδύσεις στη λίμνη Μίσιγκαν και τα ναυάγια που φιλοξενεί: http://www.michiganshipwrecks.org/intro.htm

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Η βδομάδα που πέρασε 1-7 Απριλίου 2012


Πολιτική αυτοκτονία
Συγκλόνισε το πανελλήνιο και έκανε το γύρο του κόσμου η είδηση για το απονενοημένο διάβημα του 77χρονου συνταξιούχου στην πλατεία Συντάγματος, δίπλα στη Βουλή των Ελλήνων. «Η αυτοκτονία του πατέρα μου ήταν μια απολύτως συνειδητή πολιτική πράξη», δήλωσε η κόρη του. Ανερμάτιστες τοποθετήσεις, ερμηνείες και εκτιμήσεις στα τηλεπαράθυρα από επαγγελματίες της πολιτικής, κατέδειξαν για μια ακόμα φορά το βαθύ χάσμα που χωρίζει την ηγεσία της χώρας από το λαό.

Μια συγγνώμη αξίας 150 δις
Με μια «συγγνώμη», χωρίς να αναλαμβάνει τις ευθύνες της, η γερμανική κυβέρνηση θεωρεί το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων για τις καταστροφές που προκάλεσε η ναζιστική κατοχή «κλειστό θέμα». Ο Μανώλης Γλέζος χαρακτήρισε ανιστόρητη και ψευδή την τοποθέτηση της Γερμανίας και συμπλήρωσε πως «τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας δεν παραγράφονται». Οι ευθύνες πάντως βαρύνουν διαχρονικά και τις ελληνικές κυβερνήσεις που προτίμησαν να παραμείνουν αδρανείς, καθώς ουδέποτε διεκδίκησαν όσα δικαιούται ο λαός που πλήρωσε με βαρύτατο τίμημα σε αίμα τη βαρβαρότητα των Γερμανών.

Δημόσια Επιχείρηση Ημετέρων
Σαν να μη πέρασε μια μέρα και… δύο μνημόνια, ο αποτυχημένος πάλαι ποτέ τσάρος της Οικονομίας και νυν -εξίσου αποτυχημένος- υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου βολεύει από το «παράθυρο» τους δικούς του, λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Στο πόδι και εν κρυπτώ, το όργιο ρουσφετιών και αδιαφάνειας συνεχίζεται από τους ίδιους που μας έφεραν στην καταστροφή. Ντροπή.

Τριτοκοσμικά… ελληνόπουλα
Η Unicef είναι συνυφασμένη με το έργο που προσφέρει σε τριτοκοσμικές χώρες, αυτή τη φορά όμως τα φώτα πέφτουν στην Ελλάδα. Σχεδόν 500 χιλιάδες ελληνόπουλα ζουν σε συνθήκες απόλυτης ένδειας και παρότι, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της Unicef στην Ελλάδα Λ. Κανελλόπουλος, έχουν διατεθεί εκατομμύρια ευρώ σε κοινωνικές δαπάνες, η φτώχεια δε μειώθηκε, γιατί δεν κατανέμονται σωστά οι πόροι. Την ίδια ώρα ΑμεΑ έχουν μείνει εδώ και ένα χρόνο χωρίς νοσήλια, σε μια χώρα που διολισθαίνει καθημερινά στο σκοτάδι της κοινωνικής ζούγκλας.

Κόλαση και Παράδεισος
Εκτόξευση της ανεργίας στην Ελλάδα και ρεκόρ απασχόλησης στη Γερμανία. Βίοι αβίωτοι δίχως μέλλον για εκατομμύρια ανθρώπους που συνθλίβονται στη μέγγενη της σκληρής και χωρίς προοπτική ανάκαμψης λιτότητας που μαστίζει τη χώρα μας. Το σκληρό πόκερ πάντως για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών συνεχίζεται και οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι 700.000 περίπου μικρομέτοχοι, οι οποίοι ήδη έχουν απωλέσει έως και το 95% της αξίας των επενδύσεών τους.

Φόροι ιδιοκατοίκησης και άλλα φαιδρά
Σχέδιο επιβολής φόρων σε όσους διαμένουν σε δικά τους σπίτια απεργάζονται οι ιθύνοντες νόες, με απώτερο στόχο να υποχρεωθούν οι πολίτες στη μαζική εκποίηση περιουσιακών στοιχείων έναντι πινακίου φακής. Αυξήσεις, νέες καταργήσεις φοροαπαλλαγών και επιπλέον φόροι βρίσκονται σε περίοπτη θέση στο μετεκλογικό μενού, κάτι που αποσιωπάται τεχνηέντως, μην… «κόψει» η προεκλογική σούπα των υποσχέσεων για… φύκια και μεταξωτές κορδέλες από την πλειοδοσία υποσχέσεων των κομμάτων.

Πετρέλαιο-φωτιά
Ο επόμενος χειμώνας θα είναι βαρύτερος και σίγουρα πιο κρύος, καθώς η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης θα επιφέρει αύξηση έως και 50% στην τιμή του. Αν φέτος πολλοί συνάνθρωποί μας πολέμησαν τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες με κουβέρτες και… αγκαλιές, από τον Οκτώβριο του 2012 θα «επιστρατευθούν» ακόμα και οι… φουφούδες της γιαγιάς. Επιστροφή στο παρελθόν…

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Βρήκαν υποβρύχιο του Β' Παγκοσμίου σε... ποτάμι


Την έκπληξη της... ζωής τους ένιωσαν ερευνητές, οι οποίοι εντόπισαν με σόναρ ένα υποβρύχιο στο ποτάμι Φόιλ του Λοντοντέρι στην Ιρλανδία. 

Το άγνωστης ταυτότητας, μέχρι στιγμής, υποβρύχιο, αρχικά θεωρήθηκε γερμανικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά το μήκος του, που δεν ξεπερνά τα 25 μέτρα καθιστά εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο να πρόκειται τελικά για ένα από τα εξαιρετικά σπάνια υποβρύχια τσέπης τύπου "Χ" των Βρετανών, κάποια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την επίθεση κατά του θωρηκτού Τίρπιτς το 1943.


Το Ντέρι αποτέλεσε βάση συμμαχικών σκαφών κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στο οποίο ναυλοχούσαν πολλά και διαφορετικά είδη πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων. 

Αυτοδύτες θα καταδυθούν σύντομα στο ναυάγιο, προκειμένου να δουν αν μπορούν να επιβεβαιώσουν τις υποψίες τους για την εθνικότητα και τον τύπο του υποβρυχίου. 

Βούλιαξαν το "πλοίο-φάντασμα"


Θυμίζει τις ιστορίες για τον "Ιπτάμενο Ολλανδό" και τους μύθους για τα "πλοία-φαντάσματα", αλλά ο... "Ιπτάμενος Ιάπωνας" είναι μια πραγματική υπόθεση:

Ένα ψαράδικο "πλοίο-φάντασμα" που παρασύρθηκε ακυβέρνητο από τις ακτές της Ιαπωνίας στην Αλάσκα, μετά το καταστροφικό τσουνάμι που σάρωσε την ασιατική χώρα, βυθίστηκε από την ακτοφυλακή, καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν κίνδυνος για τη ναυσιπλοΐα.


Πριν τη βύθισή του, ένα καναδέζικο ψαράδικο προσπάθησε να το ρυμουλκήσει, διεκδικώντας το με βάση το δίκαιο της θάλασσας, αλλά η απόπειρα ήταν ανεπιτυχής.

Το "πλοίο-φάντασμα" είναι η... εμπροσθοφυλακή εκατομμυρίων τόνων συντριμμιών που βρίσκονται καθ' οδόν προς τις δυτικές ακτές της Βόρειας Αμερικής, τα οποία παρασέρνονται από τα θαλάσσια ρεύματα.

Ο Ιάπωνας ιδιοκτήτης του πλοίου, αν και εντοπίστηκε στο Χοκκάιντο της νησιωτικής χώρας, δε θέλησε να αναλάβει το κόστος επαναπατρισμού του σκάφους του.

Δείτε εδώ:




Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Προστασία από την UNESCO για τον Τιτανικό


"Κάλλιο αργά παρά ποτέ" λέει ο θυμόσοφος λαός, μια παροιμία που ταιριάζει... γάντι στην απόφαση της UNESCO να ανακηρύξει το ναυάγιο του Τιτανικού, 100 χρόνια μετά το βράδι της 14ης Απριλίου του 1912, ως Μνημείο της Παγκόσμιας  Ενάλιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.


Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται πλέον η αφαίρεση αντικειμένων από τον Τιτανικό, ούτε η καταστροφή των υπολλειμμάτων του από αποστολές μη επανδρωμένων υποβρυχίων που "παρκάρουν" στην πλώρη του.


Βέβαια, η απόφαση έρχεται κάπως αργά, καθώς χιλιάδες αντικείμενα από το πιο διάσημο, αν και όχι και πιο πολύνεκρο, ναυάγιο όλων των εποχών έχουν ήδη ανελκυσθεί και πωληθεί σε δημοπρασίες, ενώ ακόμα και σήμερα πολλά μέρη του διατίθενται σε πολλές χώρες του πλανήτη μας έναντι αδρού αντιτίμου.

Έρχονται τα γυαλιά "αυξημένης πραγματικότητας"



Η Google αποκάλυψε τα γυαλιά «αυξημένης πραγματικότητας», τα οποία επιτρέπουν σε εκείνον που τα φοράει να βλέπει μπροστά στα μάτια του πληροφορίες, μέσω μιας μικρής οθόνης. 


Αν και μοιάζουν με ένα συνηθισμένο σκελετό γυαλιών, μέχρι το τέλος του χρόνου που αναμένεται ότι θα κυκλοφορήσουν στο εμπόριο, θα αλλάξουν ίσως για πάντα τον τρόπο με τον οποίο θα βλέπουμε την τεχνολογία. 



Σύμφωνα με την Google, μετά από έρευνες και δοκιμές την τελευταία διετία, τα γυαλιά-υπολογιστές έχουν τη δυνατότητα να τραβούν φωτογραφίες, να δίνουν οδηγίες πλοήγησης και να πραγματοποιούν βιντεοκλήσεις, μέσω φωνητικών εντολών. 



Εκτός των άλλων δυνατοτήτων τους, τα γυαλιά «αυξημένης πραγματικότητας» θα έχουν επίσης ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο και GPS. Αναλυτές αναφέρουν ότι η τιμή τους θα κυμανθεί μεταξύ 200 και 400 ευρώ. 

Δείτε το βίντεο εδώ: 


Η "ανάσταση" του Spitfire: Από το ποτάμι στους ουρανούς



Μετά από 72 χρόνια, ένα βρετανικό καταδιωκτικό Spitfire Mk1, το οποίο βρισκόταν στο βυθό ενός ποταμού, ξαναπέταξε μετά από μεγάλης διάρκειας εργασίες ανακαίνισης που κόστισαν 3 εκ. λίρες, θυμίζοντας μέρες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.



Ο πιλότος του, Χάουαρντ Σκουάιρ, 20 χρονών τότε, πρόλαβε να το ξαναδεί όπως ήταν μόλις βγήκε από το εργοστάσιο παραγωγής, πλήρως ανακαινισμένο, λίγο πριν πεθάνει το 2010. 




Σε εκπαιδευτική πτήση το Δεκέμβριο του 1940 ο Σκουάιρ συγκρούστηκε με το αεροσκάφος του εκπαιδευτή του. Ο ίδιος πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το αλεξίπτωτό του και να διασωθεί, το αεροσκάφος όμως κατέπεσε στο ποτάμι Λίβεν και παρέμεινε εκεί για δεκαετίες.





Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Το τσουνάμι αποκάλυψε... ναυάγια


Το καταστροφικό τσουνάμι που χτύπησε την Ινδονησία είχε και κάποια... θετικά. Περισσότερα από 10.000 ναυάγια εκτιμάται ότι βρίσκονται στους βυθούς ενός από τους πιο πολυσύχναστους υδάτινους εμπορικούς δρόμους από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Το τσουνάμι αποκάλυψε πολλά από αυτά, μερικά από τα οποία βρίσκονταν σε βάθος μόλις 5 έως 10 μέτρων, μεταξύ των οποίων κινέζικα εμπορικά του 10ου αι. μ.Χ. και ευρωπαϊκά του 17ου αιώνα. 

Ντόπιοι αρχαιολόγοι σε συνεργασία με ψαράδες και τοπικούς φορείς εντοπίζουν τα ναυάγια, χαρτογραφούν τις τοποθεσίες και ανελκύουν πολλά αντικείμενα που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολύ δύσκολο να βρεθούν.




Ο άνθρωπος που οραματίστηκε τις πλωτές πολιτείες


Ο Ρίτσαρντ Μπάκμινστερ Φούλλερ, ή απλά Μπακ Φούλερ, οραματίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60 την πλωτή πολιτεία-νησί, τον "Τρίτωνα", όπως την ονόμασε ο ίδιος, η οποία πλέον έχει γίνει ένα από τα αρχιτεκτονικά... στάνταρ της εποχής μας.


Περισσότερο γνωστός από το σχεδιασμό και την υλοποίηση των γεωδαιτικών θόλων, ο Μπακ Φούλερ, ο οποίος γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1895 και πέθανε το 1983, ήταν μια πολυσχιδής και ανήσυχη προσωπικότητα. 

Αλκοολικός και στα όρια της αυτοκτονίας την περίοδο του Κραχ, στα τέλη της δεκαετίας του '20, αποφάσισε να δει τι μπορεί να κάνει "ο καθένας μας και να ωφελήσει τους συνανθρώπους μας και την ανθρωπότητα", όπως έγραψε σε ένα από τα 30 βιβλία που εξέδωσε.


Ο Φούλλερ σχεδίασε και το πρώτο "μίνι" αυτοκίνητο, τη δεκαετία του '30, πολύ πριν δηλαδή η τάση αυτή καταστεί παγκόσμια, μετά τις αλλεπάλληλες πετρελαϊκές κρίσεις. 

Προς τιμήν του πραγματοποιείται αυτές τις μέρες μεγάλη αναδρομική έκθεση για τη ζωή και το έργο του οραματιστή, οι ιδέες του οποίου αποτέλεσαν την έμπνευση για καθημερινά αντικείμενα, όπως τα laptop των 100 δολαρίων, τις σκηνές-ιγκλού, το σκάφος "plastiki" που κατασκευάστηκε με πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικών και νερού.


Είναι ο ίδιος που για πρώτη φορά ανέπτυξε την έννοια της "Γης-διαστημόπλοιου", στην οποία είμαστε όλοι επιβάτες. Πολύ πριν το οικολογικό κίνημα και τους κάθε λογής... οι-κωλό-γους, ο Φούλλερ υποστήριξε πως χρειάζεται συλλογική δράση για να αλλάξουμε την κοινή μας μοίρα. 

Δείτε εδώ: http://www.buckminster.info


Η Αριζόνα στέλνει τα ιντερνετικά... τρόλλ στη φυλακή


Στη... στενή μέχρι για 25 χρόνια και με το νόμο θα καταλήγουν τα διαδικτυακά τρολλ στην Αριζόνα των ΗΠΑ, οι χρήστες δηλαδή του internet που σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια "έχουν πονηρά προκλητικές, σκόπιμα ανόητες ή επιτηδευμένα εκτός θέματος θέσεις και απόψεις σε μία online ανοιχτή κοινότητα, όπως ένα φόρουμ συζήτησης, ταχυδρομική λίστα, chat room ή μπλογκ, με πρωταρχική πρόθεση να προκαλέσει και να ερεθίσει άλλους χρήστες ή με κάθε τρόπο να επιφέρει διαταραχή σε μια διαδικτυακή συζήτηση για οποιοδήποτε θέμα και να πετύχει μια αλυσίδα αντιδράσεων από άλλους χρήστες. Η συμπεριφορά αυτή πολλές φορές συνοδεύεται από αμφιλεγόμενη διαμάχη των υπολοίπων περί του σκοπού του."



Ήδη έχουν προκληθεί πολλές αντιδράσεις από εκείνους που θεωρούν ότι πλήττονται τα στοιχειώδη δικαιώματα της ελευθερίας της έκφρασης, αλλά και από άλλους που υποστηρίζουν πως ο τρόπος με τον οποίο γράφτηκε ο νόμος είναι εσκεμμένα ευρείας ερμηνείας, έτσι ώστε να αφήνει ανοιχτό το παράθυρο για την ενοχοποίηση της αντίθετης άποψης.

Νομικοί κύκλοι πάντως τόνισαν ότι ο νόμος αυτός δε μπορεί να σταθεί σε δικαστήριο, αν και οι εισηγητές του δήλωσαν ότι πρέπει να μπει κάποιο όριο στον κυβερνοεκφοβισμό (cyberbullying), αλλά και στην τάση κάποιων να δημοσιεύουν σχόλια και απόψεις που δημιουργούν ένταση και μίσος. 



Τα μυστήρια και τα θαύματα της αβύσσου


Σε ένα βίντεο οκτάλεπτης περίπου διάρκειας ο υδροβιολόγος Ντέιβιντ Γκάλο μας μεταφέρει στον υποβρύχιο κόσμο και μιλάει για τα μυστικά της αβύσσου.


Αξίζει τον κόπο να το δείτε. 

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Όταν οι τράτες εντοπίζουν ναυάγια

Ένα γερμανικό βομβαρδιστικό Dornier 17 του Β' Π.Π. βρίσκεται ανάποδα σε αμμώδη βυθό στο Στενό της Μάγχης

Περισσότερα από 46.000 ναυάγια, από τα οποία μόλις 61 έχουν ανακυρηχθεί προστατευόμενα ιστορικά, βρίσκονται στους βυθούς γύρω από τα βρετανικά νησιά, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 13.000 καταγεγραμμένα αεροσκάφη που καταρρίφθηκαν ή έπεσαν λόγω μηχανικής βλάβης κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Καθημερινά οι τράτες ανασύρουν τμήματα ναυαγίων, ακόμα και πέτρινα εργαλεία της παλαιολιθικής εποχής, τα οποία χρονολογούνται από το 10.000 π.Χ. περίπου, όταν η Μάγχη ήταν ακόμα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. 

Αν και οι περίπου 400 τράτες που ψαρεύουν καθημερινά αποπλέοντας από το Σάσσεξ, σαρώνουν τους βυθούς, προκαλώντας, όπως και στην Ελλάδα, ανυπολόγιστες καταστροφές, οι βρετανικές αρχές αποφάσισαν να συνεργαστούν με τους αλιείς, έτσι ώστε να καταγράφεται κάθε εύρημα που βρίσκουν στα δίχτυα τους, ή εντοπίζουν με τις ηχοβολιστικές τους συσκευές, όπως ένα γερμανικό βομβαρδιστικό που πρόκειται να ανελκυσθεί σε λίγους μήνες, καθώς αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα του τύπου του.

Το Resurgam, υποβρύχιο του 1880

Μεταξύ των τυχαίων ευρημάτων είναι και το υποβρύχιο Resurgam του 1880, το οποίο 130 χρόνια μετά τη βύθισή του δικαίωσε το... όνομά του, το οποίο στα λατινικά σημαίνει "θα ξανασηκωθώ". Εντοπίστηκε το 1995 σε βάθος μόλις 18 μέτρων από δύτη που στάλθηκε να δει που σκάλωσαν τα δίχτυα. Αν και μέχρι σήμερα οι προσπάθειες ανέλκυσης δεν έχουν καρποφορήσει, επιτήδειοι κλέφτες πρόλαβαν να αφαιρέσουν αρκετά αντικείμενα από αυτό και πλέον οι ίδιοι οι ψαράδες που περνούν συχνά από το σημείο βύθισής του, ρίχνουν και μια ματιά στο ναυάγιο.

Οι τοπικές ενώσεις αλιέων βλέπουν με θετικό μάτι την πρωτοβουλία των αρχών, συναισθανόμενοι ότι βοηθούν στον εντοπισμό και πολλές φορές και στην ταυτοποίηση ιστορικών ναυαγίων.

Βόλτα στα άδυτα της σοβιετικής βάσης υποβρυχίων


Στη "φωλιά" της διοίκησης υποβρυχίων της Σοβιετικής Ένωσης στη Μαύρη Θάλασσα βρέθηκαν οδηγοί και τζιπ γνωστής μάρκας αυτοκινήτων.




Λίγο πριν το θάνατό του ο Ιωσήφ Στάλιν έδωσε εντολή για την κατασκευή της βάσης στην Μπαλακλάβα της Κριμαίας, η οποία μπορούσε να αντέξει πυρηνικό πλήγμα και είχε τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 3.000 άτομα στα έγκατά της.




Η βάση ολοκληρώθηκε σε εννιά χρόνια, στις αρχές της δεκαετίας του '60 και χρησιμοποιήθηκε ως ορμητήριο για τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια του σοβιετικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας. Σήμερα έχει μετατραπεί σε μουσείο, αλλά η ιστορία έχει ενδιαφέρον, καθώς το 1957 η Μπαλακλάβα "εξαφανίστηκε" από τους χάρτες, μια γνώριμη σταλινική... πρακτική ακόμα και μετά το θάνατό του, καθώς η τοποθεσία ήταν άκρως απόρρητη.