Translate

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Κατάδυση στα έγκατα της Γης στην Αρκαδία: Sintzi Cave Expedition 2015




Σε μέγιστο βάθος 186 μέτρων κατάφερε να φτάσει η καταδυτική ομάδα που ολοκλήρωσε με επιτυχία την εξερεύνηση του σπηλαίου στο Σίντζι της Αρκαδίας πριν από λίγες ημέρες, γεγονός που την κατατάσσει ως την βαθύτερη σπηλαιοκατάδυση στην Ελλάδα. 


Τα μέλη της καταδυτικής ομάδας είναι οι Θωμάς Ζουρνατζής, Χρήστος Μόντε, Βαλάσης Χριστοδούλου, Γιώργος Σκλαβούνος, Νικήτας Σημάτος, Αντώνης Κρεντς, Στάθης Καββαδάς, Σωκράτης Αντζουλής, Δημήτρης Αντζουλής, Φώντας Πιτσινέλης και Μιχάλης Σπυράκης.


Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε η καταδυτική ομάδα που εξερεύνησε και χαρτογράφησε το πλημμυρισμένο σπήλαιο σε μήκος 1400 μέτρων και με μέγιστο βάθος κατάδυσης τα 153 μέτρα (Γιώργος Τζαβέλας 2009). 


Απευθυνθήκαμε στην ομάδα της σπηλαιοκατάδυσης, για να μάθουμε τις λεπτομέρειες του επιτυχούς εγχειρήματος, τα συμπεράσματα, αλλά και τα μελλοντικά σχέδια.


Ποιος ο στόχος της εξερεύνησης; 

Ο στόχος της εξερεύνησης ήταν να ανακαλύψουμε και να χαρτογραφήσουμε το βαθύτερο μέρος του σπηλαίου. 


Πόσο δύσκολη ήταν, δεδομένου ότι η σπηλαιοκατάδυση απαιτεί ειδική εκπαίδευση; 

Αρκετά δύσκολη γιατί είχε πολλούς παράγοντες που ανέβασαν τον βαθμό δυσκολίας, όπως το μεγάλο μήκος, το μεγάλο βάθος, τη χαμηλή ορατότητα, την πολύ χαμηλή θερμοκρασία, το μεγάλο όγκο και ποσότητα εξοπλισμού, και τα πολλά άτομα που συμμετείχαν.


Πριν από μερικούς μήνες, ένας αυτοδύτης δυστυχώς έχασε τη ζωή του στο ίδιο σπήλαιο. Σας προβλημάτισε το γεγονός αυτό; 

Δεν μπορούμε να πούμε ότι προβλημάτισε, νομίζω ότι μας έδωσε δύναμη να συνεχίσουμε, κάτι που θα το ήθελε πολύ, γι αυτό και αφιερώσαμε την αποστολή στον Γιώργο. 

Πάντα ήταν στο πίσω μέρος του μυαλού μας.





Πόσο δύσκολη ήταν η προετοιμασία σας και πόσο διάρκεσε; 

Διάρκεσε 6 μήνες περίπου. είχε μεγαλο βαθμό δυσκολίας γιατί είχαμε συνέχεια αλλαγες στο πλάνο κατάδυσης, είχαμε πολλά χιλιόμετρα να διανύσουμε απο την Αθήνα και δυσκολίες στην εύρεση και στο χρόνο συν'αντησης όλης της ομάδας.



Μελλοντικοί στόχοι; 

Είναι πολύ νωρίς ακόμα για νέους στόχους. Σίγουρα θα υπάρξει κάτι μέσα στο 2016, ίσως και το Sintzi Cave Expedition 2016...



Ποια τα συμπεράσματα μετά την επιτυχή σας κατάδυση στο Σίντζι;

Ότι το σπήλαιο έχει ανεξερεύνητους χώρους και ότι αποδείξαμε ως ομάδα ότι μπορούμε να δουλέψουμε με άψογη συνεργασία σε ένα τόσο πολύπλοκο project.






Πείτε μας για τα δεδομένα της κατάδυσης (εξοπλισμός, μέγιστο βάθος, διείσδυση, κ.λπ.)

Xαμηλή θερμοκρασία νερού (10°C), μεγάλος χρόνος συνολικής κατάδυσης (6ωρες και 30λεπτα),  μεγάλο βάθος (186 μέτρα) και μεγάλος χρόνος αποσυμπίεσης.  


Ο εξοπλισμός περιλάμβανε δεκάδες μπουκάλες, scooters, μίτους, συσκευές rebreather, υποβρύχιο θάλαμο για την παραμονή των δυτών στα 6 μέτρα βάθος, ώστε να κάνουμε την υποχρεωτική στάση αποσυμπίεσης με σχετική άνεση και ασφάλεια.



Ενδεικτική είναι η διάθεση βοήθειας και αλληλεγγύης σε αυτές τις συλλογικές προσπάθειες, αφού 2 μέλη -Τζαβέλας Γιώργος και Κομνηνός Μπουταράς- της προηγούμενης ομάδας η οποία είχε φτάσει στο βάθος των 153 μέτρων, παρείχαν μοναδικές πληροφορίες ζωτικής σημασίας καθώς και εξειδικευμένου εξοπλισμού που συνέβαλαν στην περαιτέρω εξερεύνηση του σπηλαίου. 



Επίσης η βοήθεια των ιατρών Παύλου Βαβάση και Βασίλειου Καλέντζου ήταν καταλυτική αφού συμφώνησαν και ενέκριναν το τελικό πλάνο κατάδυσης, και είχαν τον θάλαμο έτοιμο σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα.




Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

The birth of "Zeus" - The making of Hellenic Air Force's F-16 Block 52+ through previously unpublished photos


A full photographic testimony of the making of "ZEUS", the Hellenic Air Force's F-16 Block 52+ solo demo aircraft, is published for the first time.




The F-16 demonstration team "ZEUS" displays Hellenic Air Force's airpower to the public and acts as ambassador for Greece, demonstrating the professionalism and the skills of all pilots in the Hellenic Air Force.  

The team's goals is to provide morale within the Air Force, sister services and to the Greek community, to inspire and recruit Greece's best to join the service, strengthen and grow public trust and confidence in the Hellenic Air Force and retain the quality force we currently have.




Team's callsign during the Demo Flights is "Zeus", representing the father of the Olympian Gods of the Ancient Greek Mythology. 

The aircraft used for the performance of air shows is an F-16C Block 52+ 



The "Zeus" solo jet display, emblazoned with a tail-fin design of the Greek god complete with lightning bolts, provided one of the highlights of the flying display at the Royal International Air Tattoo (RIAT) from July 17 to 19 2015 and received the "Best Livery Award".



The aircraft features extra fuel tanks above the wings which give it a unique and distinctive shape.

The display was provided by 115 Combat Wing based at Souda Bay on Crete. 

The Wing has two squadrons of Block 52+ F-16s, some of the most advanced multi-role fighters within NATO, under its command.



During every flight of "ZEUS", two people, who shaped its appearance, Dimitris Palassis and Alexis Kontiveis, are watching the aircraft with pride. 


After all, "ZEUS" is the brainchild of Palassis and Kontiveis, who designed and implemented the award-winning concept of the King of Gods, according to ancient Greek Mythology.



"Our aim was to touch the hearts of ordinary people" says Alexis Kontiveis and adds: "An aircraft is a flying machine and the pilots and ground crew give their heart and soul, making it unique"


Working hand-in-hand with the Hellenic Air Force personnel and command, Kontiveis designed the pattern and Palassis, with the assistance of a team of HAF experts, painstakingly transformed the F-16 into a unique work or Art.


In these photographs, published for the first time, we witness first-hand the whole process of transformation of the F-16C Block52+ into "ZEUS". 













ZEUS at the «Royal International Air Tattoo 2015» (RIAT)











































































































































































































Greece placed its first order for the Fighting Falcon in 1985, when it acquired Block 30 single-seat F-16C and two-seat F-16D models. 


They started to arrive in service during 1989, forming, along with Mirage 2000s delivered that same year, a much-enhanced fighter force. 


As the Fighting Falcon was improved, so Greece procured successive versions - first Block 50 jets, and then, in 2000 for delivery from 2005, the Block 52+ model. 

It is the latter that equips the HAF's F-16 demo team 'Zeus'. 

The Block 52+ F-16C is distinguished by the fuselage spine-mounted conformal fuel tanks that increase the aircraft's fuel capacity, one of the model's several upgrades over previous variants - the engine, radar, avionics and weaponry are all superior, too. 

These are true multi-role aircraft, operating in the air-to-air and air-to-ground roles, the latter including the specialised SEAD (suppression of enemy air defences) task. 

Three HAF squadrons are equipped with Block 52+ F-16C/Ds, two of them being part of 115 Combat Wing at Souda, which provides the 'Zeus' display aircraft.