Translate

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Το Μοναστηράκι που χάνεται και ο κυρ Αχιλλέας που συνεχίζει... ακμαιότατος


Το Μοναστηράκι, στις υπώρειες της Ακρόπολης, έχει τη δική του σημαντική πορεία στην Ιστορία, είναι ωστόσο γνωστό και ως "γιουσουρούμ".

Μέσα στο μυαλό μου ο Νικόλας  Άσιμος σιγοτραγουδάει το στιχάκι: «κι εμείς ξεπουλιόμαστε στο γιουσουρούμ,  για ένα κουστούμ, για ένα κουστούμ», ενώ σκέφτομαι ότι σε κανένα σημείο του πλανήτη δεν αγκαλιάζει τόσο αρμονικά η Ανατολή τη Δύση, όσο στην περιοχή γύρω από το Μοναστηράκι.

Αφήνοντας πίσω το Τζαμί του Τσισδαράκη (μα, έχουμε Τζαμί στην Αθήνα;) και την παλιά καθολική εκκλησία του Μπονεφάτση (τη σημερινή Παναγία  Παντάνασσα) μπαίνουμε στο Γιουσουρούμ, όπως γράφει ο Γιώργος Δαμιανός και συνεχίζει:

Δίχως φανφάρες, υστερίες, πατριωτικές κορώνες και αντισημιτικές χυδαιότητες συνυπάρχουν, χιλιάδες χρόνια τώρα, οι δωδεκαθεϊστές (η αρχαία Αγορά και η βιβλιοθήκη του Αδριανού), οι Μουσουλμάνοι (Τζαμί του Τσισδαράκη, σημερινό μουσείο Λαϊκής Τέχνης), οι Καθολικοί και οι Ορθόδοξοι στην ίδια εκκλησία (την Παναγία Παντάνασσα) και οι Ιουδαίοι, γόνος των οποίων έδωσε το όνομα του στην περιοχή. 

Πρόκειται για την εβραϊκή οικογένεια του Νώε Γιουσουρούμ ή Γιεσουρούμ, που ήρθε το 1863 από τη Σμύρνη και εγκαταστάθηκε στο Μοναστηράκι ως παλαιοπώλης μαζί με άλλες οικογένειες ομοθρήσκων του. 

 Ήταν, μάλλον, ένας αξιαγάπητος άνθρωπος που οι Αθηναίοι τον συμπάθησαν και προς τιμήν του ονόμασαν ολόκληρη την περιοχή της πλατείας Αβησσυνίας, ως Γιουσουρούμ. 

Κάποιος από την οικογένεια των Γιεσουρούμ είχε διατελέσει και πρώτος πρόεδρος του σωματείου παλαιοπωλών, που είχε ιδρυθεί το 1922. Η εβραϊκή λέξη είναι Γιεσουρούμ και σημαίνει «άνθρωπος του Γιαχβέ».

Στις μέρες μας πια, το Μοναστηράκι χάνει σιγά-σιγά το παλιό του χρώμα. Μοδάτα μπαρ, καφετέριες, φαστφουντάδικα, τουριστικά καταστήματα της κακιάς ώρας και άπειρα... παπουτσάδικα (!) αντικαθιστούν τα μαγαζάκια που πουλούσαν για δεκαετίες κάθε τι παλιό και άχρηστο για τους πολλούς, θησαυρό πραγματικό όμως για εκείνους που ψάχνουν ανάμεσα σε ενθυμήματα άλλων εποχών. 

Ακόμα και σήμερα όμως, υπάρχουν γωνιές, λες κι έχουν ξεχαστεί από το χρόνο. Στην Ηφαίστου, σε μια στοά, ο κυρ Αχιλλέας κάθεται έξω από το ελάχιστων τετραγωνικών μαγαζάκι του και πιάνει κουβέντα με τους φίλους του. 


Είμαι τακτικός επισκέπτης στου κυρ Αχιλλέα, τις περισσότερες φορές για να του πω την καλημέρα μου και να ακούσω και μια από τις παροιμίες του και λίγες φορές για να παζαρέψω κάνα σκουριασμένο αντικείμενο που μου... γυάλισε.

Τάματα, οικογενειακά κειμήλια, παλιά είδη, αντίκες, μικροπράγματα, όλα χωράνε στο μαγαζάκι του κυρ Αχιλλέα. 

Ημουν περαστικός όταν ήρθε μια πελάτισσα που έψαχνε τάματα... μορίων, αιδοίων και γυναικείων στηθών. "Καλά, υπάρχουν τέτοια;" τον ρώτησα. "Φυσικά υπάρχουν, όταν δε δουλεύει το... σύστημα, ο άνθρωπος αναζητά τη θεϊκή βοήθεια", λέει μεταξύ σοβαρού και αστείου.

"Εγώ ήρθα εδώ στις 24 Αυγούστου του 1979, το θυμάμαι σαν σήμερα", λέει ο κυρ Αχιλλέας και συνεχίζει: "Ο κόσμος ψάχνει κάθε είδους αντικείμενα κι εγώ είμαι εδώ για να του τα πουλάω".

Πως πάνε οι δουλειές, η επόμενη ερώτηση και ο κυρ Αχιλλέας απαντάει "στενοχωριέμαι γιατί οι εποχές αλλάζουν, έχουν πια μέινι 2-3 μαγαζάκια σαν το δικό μου, παλιά υπήρχαν δεκάδες".

Η παλιά γενιά, υπακούοντας στα κελεύσματα του χρόνου σταδιακά αποσύρεται, ο κυρ Αχιλλέας όμως εκεί, στο πόστο του χειμώνα-καλοκαίρι, ακμαιότατος! "Έχω ανθρώπους που έρχονται εδώ και 35 χρόνια, άλλους που έρχονται συστημένοι από την Ευρώπη, την Αμερική, ακόμα και την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.



"Πούλα και μετάνιωνε και βερεσέ μη δίνεις", λέει με ένα χαμόγελο και αμέσως... πετάει και την αγαπημένη του παροιμία:

"Μουνί αγάμητο και πράμα απούλητο δε μένει".

Αυτός είναι ο κυρ Αχιλλέας, μια μορφή στο Μοναστηράκι.

Πέντε λεπτά παρέα, τη... μιζέρια κάνει πέρα :-) 

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Rare Reggiane Re.2002 "Ariete" Italian WW2 fighter aircraft found intact in Corfu Island, Greece




A freediver shot an underwater video of an Italian Reggiane Re.2002 Ariete fighter aircraft, which was found recently in excellent condition in Corfu Island, Greece.

It is just the second WW2 Italian aircraft found in Greece, the other one being a unique SM79 "Sparviero", in Poros Island, Greece. 



The Reggiane Re.2002 Ariete was an Italian fighter-bomber developed during World War II. 

The aircraft was a further development of the Re.2000, with some of the modifications that already had been introduced in the Re.2001. 


The aircraft was mainly used by the Regia Aeronautica (Royal [Italian] Air Force), but it also saw limited use with the German Luftwaffe, who used it against the French resistance.


In September 1941, the Italian Air Force ordered 200 aircraft, delivery of which began in March 1942. The aircraft equipped the 5° Stormo and 50° Stormo, although the engine problems hadn't been fully solved. 

The first batch of 100 aircraft were delivered by July 1943, but only part of the second batch was delivered before the armistice with the Allies.

The squadrons equipped with Re.2002s saw a great deal of action with the Allied landings in Sicily although they also suffered many losses. 



During the first four days, when the Italian Air Force tried to attack allied ships, 14 aircraft were destroyed by British Spitfire Mk Vs. 

Allied bombing raids and strafing of airfields destroyed many aircraft on the ground. Due to the lack of fuel, the Re.2002s were only used sporadically, often equipped with three 250 kg or 100 kg bombs.

Some of the last skirmishes took place on September 3, 1943, when the British 8th Army landed at Calabria. Fifteen Re.2002s from 5° Stormo attacked the landing force. Three pilots were killed; among them was Giuseppe Cenni, the commander of the unit.




A Reggiane Re 2002 at Taliedo in early 1945, bearing German markings in preparation for delivery to a German Luftwaffe Schlachtgruppe.

The Germans had shown interest in buying 300 Re.2002s before the Armistice. 

They planned to use the German produced BMW 801 radial engine in order to eliminate the deficiencies with the Piaggio engine, but Reggiane could not satisfy the demand, and none were delivered. 



However, some 40 "factory-fresh" Re.2002s along with 20 aircraft requisitioned from operational stocks were taken over by the Germans after the Italian armistice, and used against the French resistance.


Some Re.2002s were used by units that fought on the Axis side after the Italian Government surrendered to the Allies.


Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015

"Η εκστρατεία εις Ελλάδα και Κρήτην": Μια σπάνια έκδοση του 1944 από την Κύπρο


Ένα σπάνιο βιβλίο του 1944, με τίτλο "Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΡΗΤΗΝ", εκδόθηκε από το Γραφείο Δημοσίων Πληροφοριών Κύπρου, η οποία την εποχή εκείνη ήταν βρετανική κτήση.


Πρόκειται για τον "επίσημο απολογισμό της εκστρατείας εις την Ελλάδα και την Κρήτην, η οποία εξεδόθη αρχικώς το 1942 υπό του υπουργείου των Πληροφοριών δια το υπουργείον των Στρατιωτικών", όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα.



Η έκδοση αυτή του 1944 αποτελεί "συντομευμένη εκδοχή εις την ελληνικήν γλώσσαν και αναδημοσιεύεται τη ευγενεί αδεία του εκδότου από την εφημερίδα "Ελευθερίαν", εν τη οποία εδημοσιεύθη εις συνεχείς εκδόσεις κατά το θέρος του 1943", όπως σημειώνεται στην εισαγωγή.


Το βιβλίο αυτό αποτελεί μέρος του αρχείου του διακεκριμένου ερευνητή Μανόλη Μπαρδάνη από τη Νάξο, ο οποίος είχε την ευγενή καλωσύνη να το παραχωρήσει στο blog.




Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Το Έπος του '40, μέσα από τα μάτια των πολεμιστών: Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος ως προσωπικό βίωμα


"Το κουφάρι του άλλου εκεί μπροστά μας, κατάχαμα... Άχνιζαν ακόμα τα αίματα πάνω στη χλαίνη του και γύρω του... Ως ετούτη τη στιγμή δεν είχα ξαναδεί σκοτωμένο..." αυτή είναι η μαρτυρία ενός Έλληνα στρατιώτη, όπως την αποτύπωσε στο ημερολόγιό του, πιστό σύντροφο στις ανάπαυλες της μάχης. 

Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος το 1940-41 αποτελεί μια από τις πιο λαμπρές σελίδες της νεοελληνικής Ιστορίας. Σελίδες επί σελίδων έχουν γραφτεί, από ανθρώπους που είτε είχαν άμεση εμπλοκή στα τεκταινόμενα της περιόδου, είτε μεταγενέστερα από ιστορικούς που αναδίφησαν τα αρχεία και κατέγραψαν τα γεγονότα της περιόδου αυτής, όπως αποτυπώθηκαν σε τεκμήρια της εποχής.


Άξιο όμως αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των στρατιωτών δηλαδή και των χαμηλόβαθμων ως επί το πλείστον αξιωματικών που βρέθηκαν στα χιονισμένα βουνά της ελληνοαλβανικής μεθορίου, αποτελούσαν μια ισχνή μερίδα της σχετικής βιβλιογραφίας.



Όπως αναφέρεται και στον πρόλογο της έκδοσης, "η παρούσα μελέτη είναι μια επεξεργασμένη μορφή της διδακτορικής διατριβής, που εκπονήθηκε στα πλαίσια της έρευνάς μου για το ημερολόγιο ως ιστορική πηγή και ειδικότερα, για τα ημερολόγια του ελληνοϊταλικού πολέμου.

Αρχικός στόχος και επιθυμία ήταν η μελέτη της ταραγμένης δεκαετίας του '40 μέσα από μια αξιόλογη ιστορική πηγή, τα ημερολόγια. 

Βασικό κίνητρο ήταν η ανάγκη μελέτης των γεγονότων από την οπτική γωνία των υποκειμένων της ιστορίας, καθώς και η πίστη μου στην αξία της ημερολογιακής μαρτυρίας, η οποία στην παραδοσιακή ιστοριογραφία βαρύνεται με τη μομφή της υποκειμενικότητας και γι' αυτό θεωρείται μαρτυρία περιορισμένης αξίας."


Τα περισσσότερα από τα ημερολόγια ή τις πρόχειρες σημειώσεις που κρατούσαν οι πολεμιστές της πρώτης γραμμής σε κάποια ανάπαυλα των εχθροπραξιών παρέμειναν κλεισμένα σε κάποιο συρτάρι, ελάχιστα τυπώθηκαν ιδίοις εξόδοις από τους πολεμιστές, κάποια κατατέθηκαν στη Διεύθυνση Ιστορίας του ΓΕΣ και πολλά δυστυχώς χάθηκαν στον κυκεώνα των εξελίξεων που ακολούθησαν την απελευθέρωση της Ελλάδας από τη ναζιστική κατοχή. 




Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

HMS Perseus: The story of the sole survivor of a British submarine sunk in 1941 off Kefalonia, Ionian Sea, Greece


An incredible -yet true- story comes back to life through the book of Kostas Thoctarides and Rena Giatropoulou regarding the  legendary submarine «HMS Perseus». 


The book, published by the Hellenic Maritime Museum, contains 150 photos, documents for the loss of the submarine, and digital photos of "Perseus" exactly as it is lying on the seabed.
 
With the assistance of the Company for Tourist Development and Promotion of the island of Kefalonia and Skala Community, the research team identified and recorded on film for the first time since the sinking by an Italian mine on December 6, 1941, of the British submarine "HMS Perseus", at a depth of 52 meters.  


The naval tragedy that claimed the lives of 60 officers and sailors, including the Greek Lieutenant Nicolaos Merlin, became widely known thanks to the perseverance of Greek divers and the detailed historical research by Ms. Rena Giatropoulou. 


The sole survivor
A single sailor, stoker John Cape, managed to escape from the sunken submarine and after an Odyssey that lasted for months, Cape found himself in Alexandria, Egypt. 

The identification of the submarine, almost 60 years later, was based in part on the testimony of the sole survivor. The experienced diver Kostas Thoctarides notes: "When I first saw the picture of the submarine on the sonar display, my heart leaped"



"A wreck is not just a mass of steel, but has many human stories. We approached respectfully, in order not to disrupt the final resting place of the 60 souls who drowned that night of December 6, 1941.

I feel a moral obligation and ask divers not to remove anything from the wreck".



The "Perseus" is resting on the sandy bottom, almost upright, with a slight right tilt 18 degrees.  

The hole  that was caused by the explosion of the mine is visible on the left side of the bow, the only visible damage to the steel hull with a length of almost 90 meters. 

The manhole from which John Cape escaped  is still open while inside the submarine broken instruments and clutter attest to the violence of the explosion that sank "Perseus". 

Today many certified recreational divers visit the wreck of the "Perseus", which is now a popular diving destination in Kefalonia.


The remains of the drowned sailors are scattered across the submarine's floor

The identity of Perseus
The submarine HMS PERSEUS was designed in 1927 and built in England, shipyards Vickers - Armstrong in 1930. Type: PARTHIAN 
Length: 88.4 meters 
Displacement 1,475 tons on the surface and 2,040 tons submerged.

Γιατί επιλέχθηκε η 28η Οκτωβρίου;



Η ρήση του Έλληνα δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά, "alors c'est la guerre" ("λοιπόν αυτό σημαίνει πόλεμο", η οποία στη συνέχεια αποδόθηκε με το γνωστό "ΟΧΙ"), ως απάντηση στο τελεσίγραφο του ιταλού πρέσβη Εμμανουέλε Γκράτσι στις 3:00 τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου, είναι μια από τις πιο λαμπρές σελίδες της νεοελληνικής Ιστορίας. 

 
Προτού καν εκπνεύσει το τελεσίγραφο, οι φασιστικές ορδές του δικτάτορα Μουσσολίνι ξεκίνησαν τις επιθετικές τους ενέργειες κατά της Ελλάδας. 


Η 28η Οκτωβρίου 1940 έχει παραμείνει στην Ιστορία ως η ημερομηνία έναρξης του Ελληνοϊταλικού Πολέμου και παρά το ότι από μικρή ηλικία οι Έλληνες διδάσκονται τα του πολέμου, λίγοι ωστόσο γνωρίζουν γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη ημερομηνία από τους Ιταλούς, ως αφετηρία της επίθεσής τους κατά της Ελλάδας. 

 


Το ρολόι γυρίζει αρκετά χρόνια πριν το 1940. 

Τον Οκτώβριο του 1922, όταν ακόμα η Ελλάδα βασανιζόταν από τη συντριβή στη Μικρά Ασία από τις δυνάμεις του Κεμάλ Ατατούρκ, εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες από τα παράλιά της βρέθηκαν κακήν-κακώς στην "παλιά Ελλάδα" και ο όχλος αναζητούσε τους πραγματικούς ή φανταστικούς υπαίτιους της Μικρασιατικής Καταστροφής, με απότοκο τη "Δίκη των Εξ", ο Ιταλός δικτάτορας Μπενίτο Μουσολίνι ξεκινούσε την "Πορεία προς τη Ρώμη" (Marcia su Roma).




Επικεφαλής 30.000 περίπου φασιστών, ο Μουσολίνι ηγήθηκε της πορείας προς τη Ρώμη και στις 28 Οκτωβρίου του 1922, ο βασιλιάς της χώρας Βιττόριο Εμμανουέλε ο Γ' (Βίκτωρ Εμμανουήλ Γ') παρέδωσε τα ηνία της χώρας στον μετέπειτα δικτάτορα της χώρας.



Για το φασιστικό καθεστώς της Ιταλίας η 28η Οκτωβρίου είχε βαθύ συμβολικό χαρακτήρα. 

Έτσι, όταν οι πολεμικές προπαρασκευές της χώρας, οι οποίες είχαν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα, με την κατάληψη της Αλβανίας και μια σειρά άλλων ενεργειών, έφτασαν στο απόγειό τους, ο Μουσολίνι διέταξε τα εντεταλμένα όργανα του καθεστώτος του να θέσουν ως ημερομηνία έναρξης της επίθεσης κατά της Ελλάδας την 28 Οκτωβρίου, όπως και έγινε.

Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επιβάρυναν και τις δύο πλευρές, αλλά κυρίως τους επιτιθέμενους Ιταλούς, τις επιφυλάξεις των στρατηγών του Ιταλού δικτάτορα, οι οποίοι εξέφραζαν αντιρρήσεις για το αποτέλεσμα της επίθεσης, αλλά και την εκπεφρασμένη διαφωνία των ναζί, οι οποίοι δεν επιθυμούσαν να ανοίξει άλλο μέτωπο, την ώρα που προετοιμάζονταν για την επίθεσή τους κατά της Σοβιετικής Ένωσης, στις 28 Οκτωβρίου του 1940, 18 χρόνια μετά την Πορεία προς τη Ρώμη άρχισαν οι εχθροπραξίες που οδήγησαν στο "Έπος της Αλβανίας".

*Τα επιστολικά δελτάρια του 1945, που απαθανατίζουν τις επιτυχίες των Ελλήνων στο Αλβανικό Μέτωπο, είναι από τη συλλογή μου και διατίθενται χωρίς μουτζούρες και υδατογραφήματα σε όλους όσοι ενδιαφέρονται σε υψηλή ανάλυση. 
 

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Μάρκος Δανέζης: Ο "μάγος" που μετατρέπει τις ξεθωριασμένες αναμνήσεις σε ζωντανές εικόνες


Ο Μάρκος Δανέζης έχει ένα ξεχωριστό ταλέντο: Με τη διαδικασία του επιχρωματισμού, εδώ και μια πενταετία περίπου, μεταμορφώνει τις παλιές ξεθωριασμένες φωτογραφίες και  μετατρέπει τις ασπρόμαυρες αναμνήσεις περασμένων εποχών σε έγχρωμες, με απόλυτη ιστορική πιστότητα, έτσι ώστε να μοιάζουν σαν να απαθανατίστηκαν μόλις χθες.

"Με τον επιχρωματισμό βλέπω ακριβώς αυτό που απαθανάτισε τότε ο φωτογράφος. Το κίνητρό μου για το ξεκίνημα αυτό ήταν τα color profiles, οι σύγχρονες δηλαδή απεικονίσεις παλιών αεροσκαφών με τα χρώματά τους, όπως ήταν τότε".



Ο Μάρκος Δανέζης μιλάει για τα "μυστικά" της τεχνικής του επιχρωματισμού και εξηγεί βήμα-βήμα τη διαδικασία, για όσους θελήσουν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους. 

Πότε ξεκίνησες τους επιχρωματισμούς  και ποιο το πρώτο σου έργο;

Πρώτο μου έργο, όταν ξεκίνησα πριν από πέντε χρόνια, ήταν ένα  Junkers G24HE της Ε.Ε.Ε.Σ. (Ελληνική Εταιρεία Εναερίων Συγκοινωνιών) στο αεροδρόμιο Τατoϊου, προπολεμικά. 

Διάλεξα τη συγκεκριμένη φωτογραφία γιατί θεώρησα πως είναι πιο πολύ του "χεριού μου" για το ξεκίνημά μου.


Έχεις αδυναμία σε κάποια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο και αν ναι γιατί;

Η αδυναμία μου είναι η Ε.Β.Α. (Ελληνική Βασιλική Αεροπορία, ο... πρόγονος της Πολεμικής Αεροπορίας), από την εποχή του Μεσοπόλεμου (δεκαετίες 1920 και 1930) και μετά.

Δυστυχώς όμως δύσκολα βρίσκω καλές φωτογραφίες για να τις ρετουσάρω και να τις επιχρωματίσω.


Πόση ώρα σου παίρνει συνήθως ο επιχρωματισμός και ποια είναι τα "εργαλεία" σου;

Κάθε ασπρόμαυρη φωτογραφία χρειάζεται ρετουσάρισμα και επεξεργασία για να καθαρίσει από γρατζουνιές, να φτιαχτούν ατέλειες, μέχρι να έρθει στην κατάσταση την οποία μπορώ να την επιχρωματίσω.



Ο χρόνος που χρειάζεται κάθε φωτογραφία εξαρτάται ανάλογα με το πόσο "καθαρή" είναι, καθώς και το αντικείμενο που απεικονίζει.

Απαιτούνται το λιγότερο γύρω στις 8 με 10 ώρες και το περισσότερο που έχω κάνει  μέχρι στιγμής είναι 3 ήμερες.



Για να γίνουν όλα αυτά, χρησιμοποιώ 4 ή 5  διαφορετικά προγράμματα, κυρίως όμως δουλεύω με το photoshop.

Πόσο πιστός στην πραγματική εικόνα παραμένεις; 


Πριν ξεκινήσω το οτιδήποτε, πρώτα το ψάχνω ιστορικά, από βιβλιογραφία και ίντερνετ, για να είμαι σίγουρος για τις λεπτομέρειες και γενικά γι αυτό που κάνω. 




Για να μπορέσω να είμαι όσο το δυνατόν πιο ακριβής στα χρώματα και στις αποχρώσεις και κατά συνέπεια πιστός στην πραγματικότητα,έχω φτιάξει τις δικές μου παλέτες χρωμάτων, κατά federal standard, ral και άλλες αποχρώσεις που χρησιμοποιούνταν τότε.


Ποιο είναι το αγαπημένο σου δημιούργημα;

Δύσκολη η απάντηση, γιατί σε όλα μου τα έργα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, βάζω τον καλύτερο μου εαυτό.

Αν έπρεπε να διαλέξω, θα έλεγα το Hawker Horsley Mk II, στο αεροδρόμιο της Δεκέλειας. 



Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ καλό στη συγκεκριμένη φωτογραφία.
   



Τι θα συμβούλευες κάποιον που θα ήθελε να ασχοληθεί με τον επιχρωματισμό;


Ο επιχρωματισμός είναι μια πολύ δημιουργική και ωραία ασχολία, ταυτόχρονα όμως είναι και πολύ "επίπονη".


Χρειάζεται να είσαι πάρα πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή.

Θέλει αρκετό χρόνο για ψάξιμο ιστορικών στοιχείων και πάρα πολλή υπομονή και επιμονή.




Οι δυο τελευταίες λέξεις είναι οι λέξεις-κλειδιά για όποιον θελήσει να ασχοληθεί σοβαρά με τον επιχρωματισμό.

Έχεις κάποια έργα σε εξέλιξη, ποια θα είναι τα επόμενά σου βήματα;

Έχω φτιάξει φωτογραφίες για δύο βιβλία, από Έλληνες συγγραφείς, τα οποία όμως δεν έχουν εκδοθεί ακόμα.

Κάνω επιχρωματισμούς τώρα πια και επαγγελματικά, κατόπιν παραγγελίας για οποιοδήποτε θέμα.


Θέλω επίσης κάποια στιγμή στο μέλλον να εκδώσω ένα φωτογραφικό λεύκωμα με αρκετά έργα μου, αντιπαραβάλλοντας την έγχρωμη και την ασπρόμαυρη φωτογραφία, καθώς και όλα τα ιστορικά στοιχεία που γνωρίζουμε για την συγκεκριμένη φωτογραφία.

Ποια η ανταπόκριση που λαμβάνεις από όσους βλέπουν τα έργα σου;

Έχω λάβει πάρα πολλά θετικά σχόλια για τη δουλειά μου μέχρι σήμερα.

Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι με βοήθησαν ηθικά και υλικά ,όλους τους φίλους για τα καλά τους λόγια, χαίρομαι ιδιαίτερα με αυτό και μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω.

Επίσης έχω λάβει πολύ κολακευτικά σχόλια από έναν καταξιωμένο συγγραφέα, ιστορικό και ερευνητή, τον  Carl Molesworth.



Είμαι πολύ περήφανος και δεν κρύβω ότι αισθάνθηκα μεγάλη τιμή, όταν ο γιος του Σπύρου Πισσάνου, του Έλληνα αεροπόρου που πολέμησε κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στην Μοίρα των εθελοντών Αμερικανών πιλότων American Eagles της RAF, στην 4η Μοίρα Δίωξης της Αμερικανικής USAF και τελείωσε τον πόλεμο ως Σμηναγός, με 10 καταρρίψεις στο ενεργητικό του, ζήτησε μια φωτογραφία του πατέρα του που είχα επιχρωματίσει και είχα στο blog μου. 






Τα "μυστικά" του επιχρωματισμού σε πέντε βήματα

Ο Μάρκος Δανέζης μοιράζεται τη διαδικασία του επιχρωματισμού, από την αρχική φωτογραφία μέχρι την έγχρωμη μεταμόρφωσή της. 

Η πρωτότυπη φωτογραφία

Η ίδια φωτογραφία μετά την αρχική της επεξεργασία

Η φωτογραφία μετά την προσθήκη των αρχικών χρωμάτων

Ένα βήμα (σχεδόν...) πριν την ολοκλήρωση του επιχρωματισμού

Το αποτέλεσμα: Η ίδια φωτό με τα αυθεντικά χρώματα του αεροσκάφους


Δείτε περισσότερα παρακάτω: