Translate

Παρασκευή, 4 Νοεμβρίου 2011

Θα πεινάσουμε με δραχμές ή με ευρώ;

Παρασυρόμαστε ακυβέρνητοι σε μια δίνη εξελίξεων που θα καθορίσουν το μέλλον μας για δεκαετίες, την ώρα που στους διαδρόμους της Βουλής και στο περιστύλιό της διάφοροι, ένθεν κακείθεν, σκιαμαχούν με λάφυρο ένα αδειανό πουκάμισο. 

Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι και το δίλημμα "θα πεινάσουμε με δραχμές ή με ευρώ" αποκτά, πέρα από την πικρόχολη διάσταση, ακόμα μια ερμηνεία: Το διακύβευμα δεν είναι πότε θα απαλλαγεί η χώρα από εκείνους που αποδείχτηκαν όχι μόνο κατώτεροι των περιστάσεων και πολύ περισσότερο, επικίνδυνοι ακόμα και για την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, αλλά το πως θα δοθεί ρεαλιστική διέξοδος που θα επιτρέψει στους Έλληνες να δουν καλύτερες μέρες. 

Ας μην κρυβόμαστε όμως πίσω από τις λέξεις: Το μέλλον προμηνύεται ζοφερό και ακόμα και αν αφήσουμε τις κινδυνολογίες στην άκρη, τις υποσχέσεις περί επαναδιαπραγμάτευσης και άλλα γραφικά που ακούγονται αυτές τις μέρες, κάποιος θα έπρεπε να αναλάβει επιτέλους την ευθύνη να εξηγήσει στο λαό τι παίζεται αυτές τις μέρες και ποιοι είναι οι κίνδυνοι. Υπάρχει κανείς; 


Η κωλοτούμπα είναι ελληνική λέξη; Τα σημερινά πρωτοσέλιδα
















Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου 2011

Διαστημική... Κίνα



Με επιτυχία ολοκληρώθηκε χθες τα ξημερώματα η πρόσδεση δύο κινεζικών μη επανδρωμένων διαστημικών θαλαμίσκων, όπως ισχυρίζεται η κρατική υπηρεσία διαστήματος της ασιατικής χώρας. Μετά τις ΗΠΑ και τη Ρωσία, η Κίνα είναι η τρίτη υπερδύναμη που επιτυγχάνει παρόμοιο εγχείρημα. 

Στόχος του Πεκίνου είναι να ετοιμάσει ένα διαστημικό εργαστήριο μέχρι το 2016 και μέχρι το 2022 να έχει έναν πλήρως λειτουργικό διαστημικό σταθμό, αντίστοιχο με το Διεθνή που βρίσκεται σε τροχιά εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Αν και οι κινέζοι είχαν επανειλημμένα αποπειραθεί να συμμετάσχουν στην κατασκευή και επάνδρωση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, οι αιτήσεις τους είχαν απορριφθεί από τις ΗΠΑ, λόγω του ότι φοβούνταν την υποκλοπή ευαίσθητων επιστημονικών δεδομένων.
ΠΗΓΗ: spacedaily

Στα περίπτερα του κόσμου, κρέμασαν την Ελλάδα
















Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2011

Πρωτοσέλιδα του κόσμου με... άρωμα Ελλάδας















Επέστρεψαν από τον Άρη μετά από 520 μέρες



Σε λίγες μέρες έξι αστροναύτες, μετά την παραμονή τους σε συνθήκες πλήρους απομόνωσης για 520 ημέρες, θα ξαναδούν το… φως της ημέρας. Η προσομοίωση της αποστολής μετ’ επιστροφής στον Άρη είχε ως στόχο να διαπιστωθεί κατά πόσο μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος, τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά, για ένα ταξίδι τόσο μεγάλης διάρκειας. 

Οι αστροναύτες μπήκαν στην «απομόνωση» τον Ιούνιο του 2010, δοκιμάστηκαν για ένα οκτάμηνο στην μονοτονία της τροχιάς προς τον «κόκκινο Πλανήτη», παρέμειναν για δύο ημέρες στην επιφάνειά του και στη συνέχεια άρχισαν το μακρύ ταξίδι της επιστροφής. Οι επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας πάντως δήλωσαν ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα του πειράματος και θεωρούν πως ο άνθρωπος μπορεί να αντεπεξέλθει ψυχολογικά και σωματικά σε πολύμηνες περιπλανήσεις στο Διάστημα. 

Τρίτη, 1 Νοεμβρίου 2011

Χωρίς πιλότο για τέσσερα μερόνυχτα στους αιθέρες


Θα πετάει στους αιθέρες, σε ύψος 65 χιλιάδων ποδών (20 περίπου χιλιομέτρων)  για τέσσερα μερόνυχτα, θα εμπλέκεται σε αερομαχίες, θα εκτελεί αποστολές αναχαίτισης, αναγνώρισης και κατασκοπείας και δε θα χρειάζεται… πιλότο. Πρόκειται για το νέο μη επανδρωμένο αεροσκάφος της εταιρείας Boeing, με την κωδική ονομασία “Phantom Eye”, δηλαδή «Μάτι φάντασμα», το οποίο θα απογειωθεί για πρώτη φορά μέσα στο Νοέμβριο, πλην απροόπτου.

Photo Credit: Boeing 

Ο κινητήρας του θα λειτουργεί με υγρό υδρογόνο και ήδη οι τεχνικοί της Μπόινγκ έχουν κάνει εκτεταμένες δοκιμές στο έδαφος. Το «μάτι φάντασμα» διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα συστήματα πλοήγησής του, τα οποία επιτρέπουν παγκόσμια αυτονομία, καθώς ο… πιλότος θα κάθεται αναπαυτικά σε ένα γραφείο στις ΗΠΑ, την ώρα που το μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα ίπταται πάνω από το Αφγανιστάν.

Ειδικοί αναλυτές σημειώνουν ότι η εφαρμογή των καινοτόμων τεχνολογιών στην αεροπορική βιομηχανία θα αλλάξουν ριζικά όχι μόνο τις αερομαχίες, αλλά και το μέλλον των εμπορικών πτήσεων, δεδομένου ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα ατυχήματα προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος και όχι αστοχία υλικού.

ΠΗΓΗ: Boeing