Translate

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Κατάδυση σε ένα βομβαρδιστικό Β-29 σε λίμνη του Λας Βέγκας (ΒΙΝΤΕΟ και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Μια ξεχασμένη ιστορία, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, έρχεται στην επιφάνεια, μέσα από τα νερά μιας λίμνης στη μέση της ερήμου, στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα βομβαρδιστικό Β-29, γνωστότερο με την ονομασία "Ιπτάμενο Φρούριο", ένα από τα πρώτα αεροσκάφη που ήταν σε θέση να πετούν σε μεγάλα ύψη, με συμπιεζόμενη καμπίνα και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων βομβών μεγάλου βάρους.



Στις 21 Ιουλίου του 1948 το Β-29 έκανε μια διοκιμαστική πτήση, προκειμένου να εξεταστεί το σύστημα διεύθυνσης και ελέγχου βαλλιστικών πυραύλων, πρόσφατο "απόκτημα" από τη ναζιστική Γερμανία, τεχνολογία που είχε αναπτύξει ο Βέρνερ Φον Μπράουν και το επιτελείο του, η οποία συντέλεσε στη συνέχεια στην εξερεύνηση του Διαστήματος, αλλά και σε πλείστες όσες πολεμικές εφαρμογές, με τους διηπεριωτικούς πυραύλους που "σημάδεψαν" τον Ψυχρό Πόλεμο, μεταξύ των ΗΠΑ και της τότε Σοβιετικής Ένωσης.




Το βομβαρδιστικό πέταξε σε ύψος 9.100 μέτρων και στη συνέχεια ξεκίνησε κάθοδο στα 90 μέτρα, πάνω από την επιφάνεια της λίμνης Μεντ, στη Νεβάδα. Ο αντικατοπτρισμός του ήλιου ξεγέλασε τον πιλότο και το Β-29 "έκατσε" στην επιφάνεια της λίμνης, με ταχύτητα 400 χιλιομέτρων την ώρα. Το πενταμελές πλήρωμα πρόλαβε να διαφύγει πριν το βομβαρδιστικό χαθεί για 60 σχεδόν χρόνια κάτω από την επιφάνεια της λίμνης.



Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Τότε και τώρα: 70 χρόνια μετά τη λήξη του Πολέμου, φωτογραφίες από το Βερολίνο "παντρεύουν" το τότε με το τώρα


Μια τεχνική "παντρέματος" φωτογραφιών από το ίδιο ακριβώς σημείο, αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα, τα οποία θυμίζουν ότι στα ίδια σημεία που σήμερα σφύζουν από ζωή, πριν από 70 χρόνια ήταν σωροί ερειπίων, γεμάτοι στρατιώτες και πτώματα.

Η τεχνική αυτή, η οποία αξιοποιεί τα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, ονομάζεται "rephotography" και έχει πολλούς φίλους παγκοσμίως.

Δείτε κάποιες χαρακτηριστικές παρακάτω και διαβάστε περισσότερα εδώ και εκεί






Δύτες βρήκαν ναυάγιο του 1468 με θησαυρό αξίας 50 εκ. ευρώ


Αυτοδύτες στη Φινλανδία εντόπισαν το ναυάγιο του Hanneke Wrome, ενός πλοίου που βυθίστηκε κατά τη διάρκεια καταιγίδας στις 20 Νοεμβρίου του 1468, παρασέρνοντας στο βυθό 200 επιβάτες και πλήρωμα, αλλά και 10.000 χρυσά νομίσματα, η σημερινή αξία των οποίων εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Ηelsingin Sanomat , ο αυτοδύτης Ράουνο Κοϊβουσάαρι, ο πιο διάσημος ερευνητής ναυαγίων της Φινλανδίας, αξιοποίησε αρχειακές αναφορές και κατάφερε να εντοπίσει το ναυάγιο, μαζί με την ομάδα αυτοδυτών του.


The wreck was found just south of the island of Jussarö (pinned) in Finland.

Το πλοίο είχε αποπλέυσει από τη Λυβέκη της Γερμανίας (Luebeck) με προορισμό το Ταλίνν της Εσθονίας, όταν έπεσε σε θύελλα η οποία τελικά το βύθισε, χωρίς να επιζήσει κανείς.


Sketch of the Hanneke Wromen made according to the instructions Rauno Koivusaari

Σύμφωνα με τις αρχειακές πηγές, το πλοίο μετέφερε 200 δέματα υφάσματος, 1200 βαρέλια μέλι και 10.000 χρυσά νομίσματα.

Το ναυάγιο έχει μήκος 30 περίπου μέτρων και βρίσκεται σε όρθια θέση στο βυθό, με το κατάρτι να ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα.


The wreck identified by Rauno Koivusaari as the Hanneke Wrome.

Το καλοκαίρι θα επιχειρηθεί η ανέλκυση του θησαυρού, υπό την εποπτεία των εντεταλμένων οργάνων της αρχαιολογικής υπηρεσίας της Φινλανδίας. 

Διαβάστε εδώ

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Μοναδικές φωτογραφίες και βίντεο από το υποβρύχιο... αεροπλανοφόρο


Μοναδικές εικόνες από το υποβρύχιο... αεροπλανοφόρο των Ιαπώνων, το Ι-400, το οποίο είχε τη δυνατότητα μεταφοράς σε υδατοστεγές κουβούκλιο μπροστά από τη γέφυρα τριών υδροπλάνων, ήρθαν στη δημοσιότητα.


Είναι η πρώτη φορά που κάμερες κατέγραψαν το χάνγκαρ του μήκους 123 μέτρων θηριώδους υποβρυχίου, το οποίο βυθίστηκε από τους Αμερικανούς μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και αφού είχαν κάνει όλες τις απαραίτητες έρευνες του μεγαλύτερου υποβρυχίου που είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε.


Λίγο μετά τη λήξη του πολέμου, οι Σοβιετικοί ζήτησαν πρόσβαση στα τρία ιαπωνικά υποβρύχια της κλάσης, τα οποία είχαν αιχμαλωτιστεί από τους Αμερικανούς, αλλά προκειμένου να μην τα παραδώσουν στους Σοβιετικούς, προτίμησαν να τα βυθίσουν στα ανοιχτά της νήσου Οάχου στη Χαβάη.


Το 1946 το Ι-400 βυθίστηκε σε βάθος 701 μέτρων και μόλις πριν από λίγες ημέρες απαθανατίστηκε για πρώτη φορά το υπόστεγο των υδροπλάνων.



Διαβάστε περισσότερα εδώ 







Ευρωπαϊκή Ημέρα Ανεξάρτητης Διαβίωσης του Οργανισμού “i-living” (independent living) - 5 Μαΐου




Ποιοι είμαστε 

Είμαστε μία νεοσύστατη εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που απαρτίζεται από ανθρώπους με βαριά αναπηρία. Βασικός σκοπός της εταιρίας μας είναι η προώθηση της ιδέας της Ανεξάρτητης Διαβίωσης (Α.Δ.) στην Ελλάδα, καθώς επίσης η προώθηση και εφαρμογή των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ), με ειδικότερη εστίαση στο άρθρο 19 της σχετικής σύμβασης του ΟΗΕ. 

Οι σκοποί και οι στόχοι του “i-living – Οργανισμού Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδος” θα υλοποιηθούν μέσω της συνεργασίας με αντίστοιχους οργανισμούς άλλων χωρών καθώς επίσης και με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Α.Δ. (ENIL). Η ανάγκη σύστασης του οργανισμού προέκυψε από την έλλειψη ύπαρξης αντίστοιχου οργανισμού στην Ελλάδα. 



Η φιλοσοφία της Ανεξάρτητης Διαβίωσης

Η έννοια της Ανεξάρτητης Διαβίωσης είναι ευρέως διαδεδομένη από την δεκαετία του ‘70 σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Αποτελεί τρόπο ζωής των ανθρώπων με σοβαρές αναπηρίες και φιλοσοφία των κοινωνιών όπου ζούνε και εφαρμόζεται με θεσμοθετημένα μέτρα.

Με την Ανεξάρτητη Διαβίωση εξασφαλίζεται για τον ΑμεΑ η ίση συμμετοχή του στη ζωή, παρέχοντάς του τα μέσα ώστε να επιλέγει το που θα ζήσει και με ποιους, να μορφώνεται, να εργάζεται, να έχει σεξουαλική ζωή, να δημιουργεί οικογένεια, να ψυχαγωγείται, να αποφασίζει για τη καθημερινότητά του αλλά και για ζητήματα που καθορίζουν το μέλλον του και τελικά να έχει τη ποιότητα ζωής που συνταγματικά δικαιούται ο κάθε άνθρωπος.

Η Ανεξάρτητη Διαβίωση είναι το κίνημα που βάζει στο επίκεντρο της ζωής του το ΑμεΑ και δείχνει την ποικιλότητα της κοινωνίας και την πληθώρα των αναγκών ώστε να διαβιούν αρμονικά όλοι οι άνθρωποι.


Ευρωπαϊκή Ημέρα Ανεξάρτητης Διαβίωσης
Το 2013, τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέσπισαν την 5η Μαΐου ως την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ανεξάρτητης Διαβίωσης. Μέσα από αυτήν την Ημέρα δίδεται η ευκαιρία στα ΑμεΑ να αγωνιστούν για την αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους και οι υπόλοιποι πολίτες να κατανοήσουν τα θέματα σχετικά με την Ανεξάρτητη Διαβίωση. 

Την περασμένη χρονιά, στο πρώτο έτος εορτασμού αυτής της Ευρωπαικής Ημέρας, πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Φέτος, μεταξύ των χωρών που θα συμμετέχουν, ο εορτασμός θα γίνει και στην Ελλάδα μέσα από τον Οργανισμό μας.



Πρώτη φορά και στην Ελλάδα
Την ημέρα της 5ης Μαΐου, μέλη και φίλοι του Οργανισμού θα βρίσκονται σε κεντρικά σημεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας αναζητώντας απ’ τους πολίτες να δώσουν τη δική τους ερμηνεία για τον όρο “Ανεξάρτητη Διαβίωση”

Συγκεκριμένα, η δράση θα λάβει χώρα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο Κρήτης, στη Λάρισα, στα Ιωάννινα, στην Κομοτηνή και στη Δράμα (τις ακριβείς τοποθεσίες μπορείτε να τις βρείτε στο σύνδεσμο https://www.facebook.com/gr.iliving). Περαστικοί, πολίτες κάθε ηλικίας, θα καλούνται –αν θέλουν- να συμπληρώσουν σε ένα χαρτί τι είναι για τους ίδιους η «ανεξάρτητη διαβίωση», να συμπληρώσουν δηλαδή τη φράση «Ανεξάρτητη διαβίωση είναι....».

Το αποτέλεσμα των διαφορετικών απόψεών τους θα παρουσιαστεί σε ένα βίντεο που θα συνθέτει αυτό το πρωτότυπο «παζλ»... Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν και ένα φυλλάδιο, το οποίο θα εξηγεί τη φιλοσοφία και τις διεκδικήσεις του κινήματος της Ανεξάρτητης Διαβίωσης.

Η δική σου συμβολή
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Σκοπός μας είναι να εδραιώσουμε αυτήν Ευρωπαϊκή Ημέρα και να αναδείξουμε την ανάγκη για αλλαγές σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο. Για αυτό και χρειαζόμαστε να διαδοθεί η ύπαρξη αυτής της Ημέρας σε όσους περισσότερο γίνεται ώστε να μάθουν την ουσία της Ανεξάρτητης Διαβίωσης.

Η βοήθειά σας θα είναι καθοριστική για το εγχείρημά μας. Παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικώς ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Το ναυάγιο της "Σουλτάνας" με τους 1800 νεκρούς που ένωσε τους εχθρούς του εμφυλίου

Η τελευταία φωτό της "Σουλτάνας" πριν τον απόπλου με 2.500 επιβάτες

Λίγες μέρες μετά τη λήξη του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου, ένα τροχήλατο ποταμόπλοιο, το "Σουλτάνα", έμφορτο με 2.500 περίπου πρώην αιχμαλώτους οι οποίοι επέστρεφαν στα σπίτια τους μετά την απελευθέρωσή τους, βυθίστηκε μετά από έκρηξη στους λέβητες, με τα θύματα να ξεπερνούν τα 1800 άτομα.

Στις 27 Απριλίου, ο στρατηγός Λή είχε παραδοθεί από τις 9 του ίδιου μήνα, η "Σουλτάνα" ξεκίνησε το ταξίδι της στον ποταμό Μισισιπή, όταν για ανεξακρίβωτο λόγο ένας από τους ατμολέβητες εξερράγη, κατακαίγοντας εκατοντάδες επιβάτες, κοντά στην πόλη Μάριον του Άρκανσω, η οποία βρίσκεται στην απέναντι όχθη από το Μέμφις του Τεννεσή.

Σύντομα ακολούθησαν και άλλες εκρήξεις, ενώ το πλοίο παραδόθηκε στις φλόγες. Οι πρώην αντίπαλοι στα πεδία της μάχης, Βόρειοι και Νότιοι, λίγες μόλις ημέρες μετά τη λήξη του πολέμου, βρέθηκαν πλάι-πλάι, καθώς πολλοί Νότιοι έπεσαν στα νερά ή με τις βάρκες τους έσπευσαν να διασώσουν όσους Βόρειους είχαν πέσει στο ποτάμι.

Απεικόνιση εποχής της καταστροφής της "Σουλτάνας"

Αν και η "Σουλτάνα" μπορούσε να μεταφέρει μόλις 376 επιβάτες, η επιθυμία πολλών αιχμαλώτων να επιστρέψουν το συντομότερο σπίτια τους, είχε ως αποτέλεσμα να παστωθούν στην κυριολεξία 2.500 άνθρωποι σε αυτή. 

Η κοινή γνώμη των ΗΠΑ, αποκαμωμένη από 4 και πλέον χρόνια πολέμου, άφησε την τραγωδία αυτή στην άκρη και μόλις φέτος, 150 χρόνια μετά την καταστροφή αυτή, έρχονται στοιχεία στη δημοσιότητα.

Φαίνεται ότι ο καπετάνιος του πλοίου και εκ των ιδιοκτητών του, μπροστά στην προοπτική του γρήγορου και εύκολου κέρδους, καθώς η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πλήρωσε 5 δολάρια το κεφάλι για τους στρατιώτες και 10 για τους αξιωματικούς που μεταφέρονταν με τη "Σουλτάνα", αγνόησε τις προειδοποιήσεις του μηχανικού του πλοίου, ο οποίος είχε ενημερώσει ότι ο ατμολέβητας είχε υποστεί σοβαρή βλάβη.

Διαβάστε εδώ



Η Ρωσία αποκαλύπτει τα νέα όπλα της στην "παρέλαση της νίκης" στις 9 Μαϊου


Στις 9 Μαϊου θα πραγματοποιηθεί στη Μόσχα η "παρέλαση της νίκης", η οποία σηματοδοτεί τη νικηφόρα έκβαση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη το 1945.


Η παρέλαση φέτος έχει ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συμπληρώνονται φέτος 70 χρόνια από τότε, αν και οι εξελίξεις στην Ουκρανία, η οποία βρίσκεται σε καθεστώς ακήρυχτου εμφυλίου πολέμου, έχει προκαλέσει βαθά ρήγματα στους άλλλοτε Συμμάχους και Βρετανία, Γαλλία και ΗΠΑ έχουν δηλώσει ότι δε θα στείλουν εκπροσώπους, αναβιώνοντας ένα ψυχροπολεμικό κλίμα.

Οι Ρώσοι πάντως δεν πτοούνται και σκοπεύουν με κάθε επισημότητα να τιμήσουν την επέτειο, παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων και το νέο τους άρμα μάχης, το Armata T-14, 2.220 από τα οποία θα μπουν σε υπηρεσία το 2020.

Το νέο τανκ έχει διμελές πλήρωμα και πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα βολής, με το πυροβόλο του των 125 mm να είναι σε θέση να βάλλει τόσο "συμβατικά" βλήματα, όσο και πυραύλους. 

Δείτε εδώ τα οπλικά συστήματα των Ρώσων και διαβάστε εδώ περισσότερα


Ερευνητές εντόπισαν τα ναυάγια από την πρόβα της απόβασης στη Νορμανδία


Ερευνητές εντόπισαν σε βάθος 50 περίπου μέτρων στη Μάγχη, τα ναυάγια των δύο συμμαχικών μεταγωγικών πλοίων που βυθίστηκαν σε αιφνιδιαστική επίθεση στς 28 Απριλίου του 1944 από γερμανικές τορπιλάκατους.



Η άσκηση "Τίγρη" στις ακτές του Ντέβον στη Βρετανία, μια πρόβα για την επικείμενη απόβαση στη Νορμανδία το 1944, η οποία κατέληξε σε τραγωδία με 749 νεκρούς Αμερικανούς, έμεινε για καιρό άγνωστη, καθώς ζητήθηκε από τους επιζώντες να μην αποκαλύψουν τίποτα σχετικό.



Τα πρώτα στοιχεία αποκαλύφθηκαν δύο μήνες μετά την απόβαση, ενώ μόλις το 1974, 30 χρόνια δηλαδή αργότερα, είδαν το φως της δημοσιότητας περισσότερα στοιχεία.

Η εξέλιξη της άσκησης ήταν τραγική για τους Αμερικανούς, καθώς τα μεταγωγικά πλοία που συμμετείχαν σε αυτή, θεώρησαν ότι οι επιθέσεις που δέχονταν ήταν μέρος του σεναρίου της επιχείρησης, μέχρι τη στιγμή που είδαν δύο από τα πλοία τους να εκρήγνυνται και να βυθίζονται πολύ γρήγορα, παρασέρνοντας στο θάνατο 800 περίπου άνδρες.



Προτού προλάβουν να ανταποδώσουν τα πυρά, οι τορπιλάκατοι αποχώρησαν προς τις ακτές της Γαλλίας.


Μόλις μια τορπιλάκατος του τύπου που καταβύθισε τα δύο πλοία υπάρχει ακόμα στην ιδιοκτησία ενός συλλέκτη, ο οποίος την απέκτησε έναντι τιμήματος μιας λίρας, την οποία αναπαλαιώνει για να προβάλλει αυτή την ξεχασμένη σελίδα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Διαβάστε εδώ και εκεί

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Στο "σφυρί" το Spitfire που καταρρίφθηκε στη Δουνκέρκη το 1940, έναντι... μόλις 3,5 εκατ. ευρώ


Είναι ένα από τα σπανιότερα αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με μια ξεχωριστή ιστορία, θα δημοπρατηθεί και τα έσοδα, τα οποία εκτιμώνται ότι θα ανέλθουν στα 3,5 εκατ. ευρώ, θα διατεθούν για αγαθοεργίες από τον ιδιώτη ιδιοκτήτη του.


Το εν λόγω Spitfire, με χειριστή το θρύλο Πίτερ Κέιζνοβ πετούσε πάνω από τη Δουνκέρκη της Γαλλίας στις 24 Μαϊου του 1940 και καταδίωκε ένα γερμανικό βομβαρδιστικό Dornier 17, ότανκαταρρίφθηκε από αυτό. Πριν αποπειραθεί να προσγειωθεί στην αμμώδη παραλία, ο Κέιζνοβ ενημέρωσε τους συναδέλφους τους ότι θα επιχειρήσει αναγκαστική προσγείωση και τους παρακάλεσε να ενημερώσουν τη μητέρα του, με αμίμητο βρεταννικό φλέγμα, ότι "θα είμαι σπίτι για το τσάι".



Πρλάγματι ο Κέιζνοβ προσγείωσε το αεροσκάφος στη Δουνκέρκη, βγήκε από αυτό και πήγε με τα πόδια μέχρι το Καλαί, όπου ενώθηκε με άλλους Βρετανούς, οι οποίοι βρίσκονταν σε διαδικασία αποχώρησης από τη Γαλλία, μετά τη συντριβή των Αγγλογάλλων από τους Γερμανούς στην πρώτη φάση του Β' παγκοσμίου Πολέμου. Τελικά, ο Κέιζνοβ δε γλύτωσε την αιχμαλωσία, αφού λίγο αργότερα το τμήμα με το οποίο βρισκόταν περικυκλώθηκε από τους ναζί και παραδόθηκε.


Το Spitfire του όμως παρέμεινε στην ακτή και ήταν ένα αξιοθέατο για τους Γερμανούς, μέχρι τη στιγμή που η παλίρροια και τα θαλάσσια ρεύματα το σκέπασαν ολοκληρωτικά μέσα σε ένα παχύ στρώμα άμμου, η οποία λειτούργησε σαν προστατευτικός μανδύας για το άθικτο αεροσκάφος.

Το 1980 το Spit ξαναήρθε στην επιφάνεια και δυστυχώς ασυνείδητοι κλέφτες άρχισαν να το απογυμνώνουν από οτιδήποτε θεωρούσαν ως ιδιαίτερης αξίας. Μερικά χρόνια αργότερα, Αμερικανός συλλέκτης το αγόρασε και το αποκατέστησε πλήρως, πραγματοποιώντας την πρώτη του πτήση, μετά την κατάρριψή του το 1940, το 2011.

Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί από τον οίκο "Κρίστηζ" στις 19 Ιουλίου και μέχρι τότε, ελπίζω ότι θα έχω... χαρτζιλίκι να το πάρω να το βάλω στο σαλόνι μου :-)

Διαβάστε σχετικό ρεπορτάζ του "Ημερήσιου Τηλέγραφου" της Γηραιάς Αλβιόνος εδώ



Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Οι τελευταίες στιγμές ενός Β-17: Όταν η "Trudy"... βομβάρδισε τη "Miss Donna Mae"


Στις 19 Μαϊου του 1944 βομβαρδιστικά Β-17 της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ επιτέθηκαν κατά του Βερολίνου.

Στις φωτογραφίες που παρατίθενται, καταγράφεται καρέ-καρέ ένα ατύχημα που στοίχισε τη ζωή και στα 11 μέλη του πληρώματος του "Miss Donna Mae".



To B-17 "Trudy" ξεκίνησε να ξεφορτώνει το θανάσιμο φορτίο βομβών βάρους 500 κιλών περίπου η καθεμία, όταν από λάθος του πιλότου του,  το "Miss Donna Mae" βρέθηκε ακριβώς κάτω από την καταπακτή απελευθέρωσης των βομβών του "Trudy".



Μια από αυτές κατέστρεψε το οριζόντιο ουριαίο πτερύγιο, με αποτέλεσμα το βομβαριδστικό να πέσει σε ανεξέλεγκτη περιδίνηση, από την οποία κόπηκε και το δεξί φτερό.



Δυστυχώς, κανένα από τα 11 μέλη του πληρώματος δεν μπόρεσε να κάνει χρήση των αλεξιπτώτων, με αποτέλεσμα να βρουν όλοι τραγικό θάνατο κατά τη συντριβή του αεροσκάφους λίγο έξω από το Βερολίνο.



Το μόνο που έμεινε να θυμίζει τη "Miss Donna Mae" είναι οι φωτογραφίες που απαθανάτισαν τις τελευταίες στιγμές του βομβαρδιστικού, την ώρα που έπεφτε.

Διαβάστε εδώ