Με
την τιμή της μετοχής του Facebook να έχει
κατρακυλήσει πλέον στο μισό περίπου της αρχικής τιμής διαπραγμάτευσης, ο
κολοσσός της κοινωνικής δικτύωσης με τα 900 περίπου εκατομμύρια χρηστών
παγκοσμίως, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και στον διαδικτυακό τζόγο με έπαθλο
για τους νικητές… ζεστό ρευστό, δηλαδή χρήματα, επιδιώκοντας με αυτό τον τρόπο
να… ρεφάρει για την απώλεια εσόδων από τη διαφημιστική και τη χρηματιστηριακή
πίτα.
Με
το παιχνίδι “Bingo Friendzy”, μια ηλεκτρονική εκδοχή του δημοφιλούς παιχνιδιού
αριθμών και γραμμάτων, οι υπεύθυνοι της εταιρείας ανοίγουν διάπλατα την πόρτα
σε ένα… τσουνάμι εσόδων καθώς θα παρακρατούν σύμφωνα με πληροφορίες το 30% του
συνολικού τζίρου, αλλά και σε άλλες παρόμοιες εφαρμογές, οι οποίες μέσα στους
επόμενους μήνες που θα παρουσιαστούν επίσημα, θα αποσκοπούν να μετατρέψουν τους
χρήστες σε… τζογαδόρους. Ήδη η Zynga, διάσημη
για τα διαδικτυακά παιχνίδια πόκερ, κουλοχέρηδων και ρουλέτας, σχεδιάζει να
θέσει στη διάθεση των τζογαδόρων, αντίστοιχα παιχνίδια και εφαρμογές μέσω του Facebook μέσα στο 2013, εφόσον καταφέρει να υπερπηδήσει τα
νομικά κωλύματα που απαγορεύουν την πρόσβαση σε ανήλικους.
Η
εφαρμογή αυτή διατίθεται προς το παρόν μόνο στους άνω των 18 ετών κατοίκους της
Βρετανίας, αν και πολλά ερωτηματικά εγείρονται ως προς τον τρόπο που θα
αποκλείονται ανήλικοι, αλλά και όσοι δηλώνουν ψευδή στοιχεία, όπως την
ημερομηνία γέννησής τους. Οι αρμόδιοι πάντως υποστηρίζουν πως θα
χρησιμοποιηθούν ειδικά «φίλτρα» που θα απαγορεύουν την πρόσβαση σε ανήλικους,
αλλά και σε εκείνους που χαρακτηρίζονται ως «επιρρεπείς στον τζόγο», αν και δε
δόθηκαν ακόμα περισσότερες διευκρινίσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα
επιτευχθεί ο έλεγχος.
«Ο
ηλεκτρονικός τζόγος είναι πολύ δημοφιλής στη Βρετανία», σχολίασε ο Ζυλιέν
Κοντορνιού, υπεύθυνος διαδικτυακών παιγνίων του Facebook για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και
συμπλήρωσε: «Για εκατομμύρια ανθρώπους αποτελεί μια καθημερινή απασχόληση, γι
αυτό το λόγο κι εμείς αποφασίσαμε να προσφέρουμε την ηλεκτρονική εκδοχή του bingo, με έπαθλο αληθινά χρήματα. Σε συνεργασία με την
εταιρεία Gamesys θα προσφέρουμε ένα δίαυλο
διανομής του παιχνιδιού στα εκατομμύρια των χρηστών μας».
Στην
προσπάθεια να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις περί «νομιμοποίησης του διαδικτυακού
τζόγου, μέσω του Facebook», οι υπεύθυνοι της
εταιρείας ανακοίνωσαν ότι ο κάθε χρήστης θα έχει στη διάθεσή του «εργαλεία»,
όπως η τήρηση του πιστωτικού ορίου και η αξιολόγηση για το αν έχει ξεπεράσει τα
όρια του εθισμού στον τζόγο.
Facebook
και…
ψυχοπάθεια
Όσοι
δε διαθέτουν προφίλ στο facebook είναι
«εν δυνάμει ύποπτοι ψυχολογικών και άλλων διαταραχών», σύμφωνα με νευροεπιστήμονες
και κοινωνικούς ψυχολόγους που μελετούν τις προσωπικότητες διαβόητων
εγκληματιών και τη σχέση τους με την κοινωνική δικτύωση. Ο Τζέιμς Χολμς, ο
οποίος δολοφόνησε ή τραυμάτισε εν ψυχρώ δεκάδες ανθρώπους στην πρεμιέρα
κινηματογραφικής ταινίας στις ΗΠΑ, ο Άντερς Μπρέιβικ ο ακροδεξιός Νορβηγός που
σκόρπισε τον όλεθρο πέρσι το καλοκαίρι στο νησί Ουτόγια και το Όσλο είναι δύο
χαρακτηριστικές περιπτώσεις εγκληματιών που δε χρησιμοποιούσαν το facebook. «Δε σημαίνει ότι όποιος δε διαθέτει προφίλ είναι
απαραίτητα εγκληματική φυσιογνωμία, σίγουρα όμως δείχνει κάποια ίχνη
μυστικοπάθειας ή ακόμα και αντικοινωνικής συμπεριφοράς», παρατήρησε ο ψυχολόγος
Κρίστοφερ Μέλερ και σημείωσε ότι «ακόμα και κάποιες εταιρείες ψάχνουν τα
διαδικτυακά ίχνη των υποψήφιων εργαζομένων τους και όταν διαπιστώσουν ότι η
παρουσία τους στο Διαδίκτυο είναι ισχνή, θεωρούν πως έχουν σημαντικό μειονέκτημα
έναντι των ανθυποψηφίων τους που φαίνονται δραστήριοι στις ιστοσελίδες
κοινωνικής δικτύωσης».