Translate

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Ονειρική Οδύσσεια 11.500 χιλιομέτρων | Λουκά Χαψής, ο Έλληνας που έφτασε στον Αρκτικό κύκλο με τη μοτό του


Ο Λουκάς Χαψής… ζώστηκε με το φωτογραφικό του εξοπλισμό, καβάλησε τη μηχανή του και ξεκίνησε τη μοναχική Οδύσσειά του, διάρκειας 32 ημερών, ταξιδεύοντας από την Αθήνα μέχρι το βορειότερο άκρο της Νορβηγίας, διανύοντας ούτε λίγο ούτε πολύ 11.500 χιλιόμετρα, σε ένα μοναδικό ταξίδι μετ’ επιστροφής μέχρι την… άκρη της Γης. 



«Το ταξίδι αυτό ήταν σαν να ζούσα ένα όνειρο. Βρέθηκα στον Αρκτικό Κύκλο και αισθάνθηκα σαν να ήμουν στο τέλος του Κόσμου. Όταν μάλιστα έφτασα στο Βόρειο Ακρωτήρι, το απώτατο σημείο της Νορβηγίας, εκεί που τελειώνει η ξηρά και αρχίζει ο απέραντος παγωμένος Ωκεανός, ξέχασα όλη την κούραση και απόλαυσα τις υπέροχες στιγμές», σημείωσε ο κ. Χαψής στο «e-typos.com».




Ο διακεκριμένος Έλληνας φωτογράφος πήρε την απόφαση να κάνει αυτό το ταξίδι ζωής μόνος του, καθώς είναι μάλλον… δύσκολο για άλλον μοτοσικλετιστή ή φωτογράφο να τον ακολουθήσει. 

«Είναι συνειδητή απόφαση να ταξιδεύω μόνος. Θέλω το χρόνο μου και την ησυχία μου, γιατί το κάθε «κλικ» απαιτεί… ταλαιπωρία. Κατασκηνώνω με τις ώρες εκεί που εμπνέομαι, περιμένω να φύγουν οι ορδές των τουριστών για να ετοιμάσω τον εξοπλισμό μου και οι καλύτερες εικόνες βγαίνουν σχεδόν πάντα από το σούρουπο μέχρι την αυγή. 



Είμαι σαν τον ψαρά που περιμένει υπομονετικά να βγάλει το ψάρι, μόνος του με τη θάλασσα».



Η σχέση του κ. Χαψή με τη Γη είναι μια σχέση σεβασμού και αγάπης, όπως λέει ο ίδιος: «Βλέπω τον πλανήτη μας ως μια ολότητα, έχω μια νατουραλιστική προσέγγιση και νιώθω παιδί της Φύσης. 



Αυτό ακριβώς το δεσμό θέλω να αποτυπώνω με κάθε μου «κλικ», το μεγαλείο της Φύσης».  



Παρά το ότι ο κ. Χαψής έκανε το ταξίδι του στην «καρδιά» του καλοκαιριού, από την 1η Αυγούστου μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, ο καιρός στον Αρκτικό Κύκλο, θύμιζε περισσότερο… ελληνικό χειμώνα: 



«Έβρεχε σχεδόν συνέχεια και το κρύο ήταν τσουχτερό, αυτό όμως δεν με πτόησε καθόλου, οι συνθήκες ήταν καλές για τη φωτογράφηση που ήθελα να κάνω».



Πως είναι όμως να βρίσκεσαι… καβάλα στη μηχανή για 34 ημέρες, μακριά από τα αγαπημένα σου πρόσωπα; «Δεν είναι καθόλου εύκολο, από την άλλη πλευρά όμως κλείνω τα πάντα, facebook και mail και βιώνω την εμπειρία.



Όταν επιστρέφω στη βάση μου, φτιάχνω σιγά-σιγά το άλμπουμ των φωτογραφιών και ξαναζώ μέσα από αυτές το ταξίδι για δεύτερη φορά. Ό,τι θέλω να πω, το λέω μέσα από τις φωτογραφίες μου, για μένα είναι τρόπος ζωής και έκφρασης».



Ο κ. Χαψής, μέσα από κάθε «κλικ», συλλέγει εικόνες και εμπειρίες: «Βλέποντας μια φωτογραφία που τράβηξα, μου έρχεται στο μυαλό ακόμα και η μυρωδιά του συγκεκριμένου μέρους, το νοτισμένο χώμα, τα λουλούδια, η μυρωδιά της βροχής! 



Για μένα αυτό είναι το πραγματικό νόημα της ζωής, ο πραγματικός μου πλούτος είναι οι εμπειρίες μου και αυτές δε μπορεί να μου τις… φορολογήσει κανείς!», καταλήγει χαριτολογώντας. 




ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΥΚΑΣ ΧΑΨΗΣ
Ο Λουκάς Χαψής γεννήθηκε το 1966 στη Λήμνο, όπου και μεγάλωσε. Σε ηλικία 20 ετών αγόρασε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή. Από τότε η φωτογραφία έγινε η μεγάλη του αγάπη και ο προσωπικός τρόπος έκφρασης. Σπούδασε οπερατέρ αλλά τελικά τον κέρδισε η φωτογραφία. 



Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία το 1993. Η πρώτη του ολική έκλειψη Ηλίου το 1995 πυροδότησε το πάθος του για την αστροφωτογραφία θέτοντας ως στόχο το κυνήγι των εκλείψεων σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Έχει στο ενεργητικό του σημαντικό επαγγελματικό portfolio με πορτραίτα επωνύμων, δημιουργική, εμπορική, καλλιτεχνική, αστροφωτογραφία, ταξιδιωτική και extreme φωτογραφία.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.