Σελίδες

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Ιδανική για ψώνια η Αθήνα, αν... υπήρχαν λεφτά



Μια νότα αισιοδοξίας στη μουντή καθημερινότητα δίνει έρευνα του Economist Intelligence Unit σύμφωνα με την οποία η Αθήνα ως προορισμός αγορών κατατάσσεται στην 16η θέση μεταξύ 33 ευρωπαϊκών πόλεων. 

Παρά την οικονομική κρίση που πλήττει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις και την απαισιοδοξία που προκαλεί το γενικότερα δυσμενές κλίμα, η πρωτεύουσα βρίσκεται πάνω από πόλεις όπως το Μόναχο, η Κοπεγχάγη, η Βαρσοβία και η Αγία Πετρούπολη και παραμένει ελκυστική για όσους ταξιδεύουν για αναψυχή συνδυασμένη με… επισκέψεις στα καταστήματα. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η σύγχρονη Μέκκα του καταναλωτισμού, το Λονδίνο, με τη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής.

Κάθε πόλη αξιολογήθηκε σε 38 σημεία, τα οποία ομαδοποιήθηκαν σε βασικές κατηγορίες: Ποικιλία καταστημάτων, εύρος τιμών, επίπεδο εξυπηρέτησης, ξενοδοχειακές και συγκοινωνιακές υποδομές, κλιματολογικές συνθήκες και πολιτιστική κληρονομιά. Η Αθήνα, σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας χαρακτηρίζεται ως «ένα μίγμα αρχαίου και σύγχρονου, από την Ακρόπολη στο Αρ Ντεκό του Μεσοπολέμου. 

Διαθέτει αξιόπιστο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, ανταγωνιστικές τιμές στα καταστήματα, με τη δυνατότητα παζαριού και κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των 33 πόλεων στις πιο οικονομικές τιμές των ξενοδοχείων. Καταλαμβάνει όμως θέση στην τελευταία δεκάδα, σε ό,τι αφορά στη γνώση ξένων γλωσσών, την αίσθηση ασφάλειας και την πιθανότητα να βρείτε προϊόντα μαϊμού».


Η ταυτότητα της έρευνας
Αξιολογώντας δεδομένα του τριμήνου Μαΐου-Ιουλίου, το Economist Intelligence Unit, μέλος της έγκριτης επιθεώρησης Economist, διεξάγει έρευνες σε ένα ευρύ πεδίο οικονομικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θεωρούνται αξιόπιστες και συνεπείς ως προς τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματά τους.

Στο ναδίρ η καταναλωτική πίστη
Άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη Deloitte σε 18 χώρες, καταδεικνύει με τα μελανότερα χρώματα την απογοήτευση των Ελλήνων ενόψει των Χριστουγέννων. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της αγοράς η ψυχολογία διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο και το αρνητικό κλίμα διαμορφώνεται από την επικαιρότητα, αλλά και τις επιπτώσεις της κρίσης. Οι Έλληνες θα περικόψουν τις αγορές δώρων κατά 22% σε σύγκριση με πέρσι, τη στιγμή που το 81% δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη. Οι προτιμήσεις τους στρέφονται σε εκπτωτικά προϊόντα και θα αναγκαστούν να περικόψουν τα έξοδα για ένδυση κατά 87%, τις εξόδους για φαγητό κατά 86%, τις ηλεκτρικές συσκευές κατά 83% και τη διασκέδαση κατά 80%. Την ίδια στιγμή το 60% των κατοίκων των 18 χωρών θεωρεί πως βιώνουν τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και ενώ πέρσι ένας στους τέσσερις θεωρούσε πως η κρίση θα είχε ξεπεραστεί σε ένα χρόνο, φέτος μόλις ένας στους δέκα πιστεύει το ίδιο.

Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Παναγής Καρέλλας 
 «Θετική είναι η αξιολόγηση της Αθήνας στη 16η θέση των κορυφαίων ευρωπαïκών προορισμών των “global shoppers”, όμως από μόνο του αυτό δε βοηθάει. Καλές είναι αυτές οι κατατάξεις, όμως ο Ευρωπαίος πολίτης βλέπει την εγκληματικότητα της πόλης, τις πορείες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά η Αθήνα και του δημιουργούν μία ανασφάλεια. Ο τουρίστας θέλει να έρθει, να κάνει τη βόλτα του στο κέντρο, στον πολιτισμό της Αθήνας, μέσα στον οποίο περιλαμβάνονται και τα μαγαζιά και μ’ αυτά που γίνονται φοβάται.

Εμείς σχεδιάζουμε την αναβάθμιση του κέντρου, σε ένα open mall. Οι ξένοι γνωρίζουν τα εμπορικά κέντρα. Εμείς έχουμε καλό καιρό τους περισσότερους μήνες του χρόνου. Γιατί λοιπόν να μην τον εκμεταλλευτούμε και να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις για ένα open mall; Πιστεύω ότι ιδιαίτερα σε τέτοιες εποχές, είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσουμε σε τέτοιες αλλαγές.

Όσο για την ανασφάλεια των καταναλωτών με τα προϊόντα-μαϊμού, την έχουμε ήδη εντοπίσει και από το 2002 έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες για το Ελληνικό Σήμα Ποιότητας στις ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για έναν κώδικα 17 σημείων, που πιστοποιεί το προϊόν και ανανεώνεται κάθε χρόνο. Ελπίζω ότι η εφαρμογή του θα ξεκινήσει σύντομα, αν και είμαι λιγότερο αισιόδοξος για το πόσο σύντομα με τις τελευταίες εξελίξεις.

Στόχος μας είναι ο καταναλωτής να αισθάνεται ασφάλεια, οι τουρίστες να μένουν περισσότερες μέρες στην Αθήνα και να έρχονται συχνότερα. Μπορούμε να μπούμε και στην τριάδα και θα έπρεπε να το είχαμε ήδη πετύχει από καιρό».

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΓΡΑΦΗΜΑ
Συνολικά αποτελέσματα του Globe Shopper City Index - Europe
Η βαθμολογία δόθηκε με βάση μια κλίμακα 0-100, όπου 100 = άριστο περιβάλλον αγορών.

Αθήνα: 16η στις 33 πόλεις

Ανά κατηγορία εδώ (πίτες-μπάρες): http://www.globeshopperindex.eiu.com/city.aspx?city=AH

Σύγκριση τιμών ομοειδών προϊόντων και υπηρεσιών
Γεύμα τριών πιάτων: 39,18 ευρώ στην Αθήνα, 48,44 ο μέσος όρος των 33 πόλεων
Γεύμα φαστ φουντ: 5,30 Αθήνα 5,52 ο μέσος όρος των 33 πόλεων
Δωμάτιο 4 αστέρων: 98,95 – 121,65
Παντελόνι τζιν: 39,95 – 49,91
Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή: 788,33 – 793,59

Ο πίνακας περιλαμβάνει τα συνολικά αποτελέσματα για τις 33 πόλεις που έχουν συμπεριληφθεί στην έρευνα.
 
    Συνολική βαθμολογία

    - Λονδίνο 67,3

    - Μαδρίτη και Βαρκελώνη 67,1

    - Παρίσι 65,5

    - Ρώμη 62,9

    - Βερολίνο 62,3

    - Λισσαβόνα 61,6

    - Άμστερνταμ 61,3

    - Πράγα 59,7

    - Βουδαπέστη 59,6

    - Μιλάνο 59,3

    - Βιέννη 59,1

    - Κων/πολη 58,4

    - Δουβλίνο 57,6

    - Βρυξέλλες 56,8

    - Αθήνα 56,2

    - Μόναχο 55,5

    - Κοπεγχάγη 54,1

    - Μόσχα 53,9

    - Στοκχόλμη και Αμβούργο 53,4

    - Λυών 53,3

    - Μπρατισλάβα 52,3

    - Σόφια και Βουκουρέστι 52,2

    - Εδιμβούργο 51,5

    - Κίεβο 51,4

    - Βαρσοβία 50,9

    - Αγ. Πετρούπολη 49,1

    - Ελσίνκι 48,2

    - Βελιγράδι 43,6

    - Όσλο 43,1

    - Γενεύη 41

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.