Ο Άγιος Βασίλης έρχεται μέσω… Διαδικτύου Οι
χριστουγεννιάτικες αγορές μέσω Internet θα σπάσουν το φράγμα των 100 δις
δολαρίων, μόνο στις ΗΠΑ
Κάθε
προηγούμενο ρεκόρ όγκου συναλλαγών και εσόδων αναμένεται να καταρρίψει η φετινή
διαδικτυακή αγορά της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της
Πρωτοχρονιάς παγκοσμίως, παρά τη διεθνή οικονομική κρίση. Σύμφωνα με τις
εκτιμήσεις κορυφαίων αναλυτών της αγοράς, μόνο στις ΗΠΑ οι διαδικτυακές αγορές
μέχρι την Πρωτοχρονιά θα ξεπεράσουν τα 100 δις δολάρια. Παράλληλα, σύμφωνα με
πρόσφατη δημοσκόπηση της Deloitte για
λογαριασμό του τηλεοπτικού δικτύου NBC, το
ποσοστό των καταναλωτών που δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν φέτος το Διαδίκτυο για
να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους ανέρχεται στο 47% και καταλαμβάνει πλέον
την πρώτη θέση, ξεπερνώντας τα εμπορικά κέντρα και τα εκπτωτικά καταστήματα για
πρώτη φορά στα χρονικά. Αντίστοιχα, στη Βρετανία το ποσόν που θα επενδυθεί σε
εορταστικές αγορές μέσα στις 4 εβδομάδες που μεσολαβούν μέχρι τα Χριστούγεννα
θα εκτιναχθεί πάνω από τα 10 δις λίρες στερλίνες, έναντι μόλις…8,6 δις το 2012.
Η
τάση αυτή καταδεικνύει ότι πλέον όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται
προς το Διαδίκτυο για να πραγματοποιήσουν αγορές δώρων, προσωπικών αξεσουάρ,
ακόμα και χριστουγεννιάτικων στολιδιών μέσω Διαδικτύου, αντικαθιστώντας την
«παραδοσιακή» βόλτα στις βιτρίνες των καταστημάτων με την εικονική περιήγηση
μέσω της οθόνης του υπολογιστή ή του έξυπνου κινητού. «Οι διαδικτυακές αγορές
την περίοδο των Εορτών φέτος θα ξεπεράσουν τις αντίστοιχες που
πραγματοποιούνται στα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα. Οι βασικές αιτίες
είναι προφανείς: Η αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής, η άνεση και η ασφάλεια των
συναλλαγών μέσω Internet, αλλά και η δυνατότητα να
κάνει κάποιος τις αγορές του οποιαδήποτε ώρα και ημέρα επιθυμεί», αναφέρει η Deloitte στην ανάλυση της δημοσκόπησης.
Μια
άλλη παράμετρος που αναδεικνύεται είναι ο ρόλος των «έξυπνων» κινητών και των
υπολογιστών χειρός, όπως οι ταμπλέτες και οι φορητοί, καθώς σύμφωνα με τη
έρευνα της εταιρείας, η ευκολία της χρήσης τους σημαίνει ότι οι καταναλωτές
έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών ακόμα και εν κινήσει, χωρίς να
απαιτείται να καθίσουν μπροστά στην οθόνη του επιτραπέζιου υπολογιστή τους.
Εκτός
από τις διαδικτυακές εταιρείες-κολοσσούς που εξειδικεύονται στις πωλήσεις μέσω internet, όλο και περισσότερα καταστήματα αναθεωρούν τη στάση
τους και επενδύουν στις διαδικτυακές πύλες αγορών, όπως επισημαίνει η έρευνα.
«Η αγορά χεριστουγεννιάτικων δώρων έχει πλέον ξεφύγει από τα εθνικά σύνορα. Από
την «πίτα» των 100 δις δολαρίων που αναμένεται να φτάσει φέτος ο τζίρος των
διαδικτυακών αγορών στις ΗΠΑ, τουλάχιστον τα 30 δις δολάρια θα προέλθουν από
πελάτες εκτός της χώρας, ένα ποσοστό δηλαδή 30% που σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός
που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα εμπορικά καταστήματα κάθε χώρας έχει πλέον
ξεφύγει από τα στενά εθνικά όρια», αναφέρει χαρακτηριστικά η Deloitte.
Τι κρύβεται πίσω από κάθε… κλικ αγοράς
μέσω Διαδικτύου
Μια
διόλου κολακευτική εικόνα αναδείχθηκε μέσα από ρεπορτάζ του BBC, σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στη διαδικτυακή πύλη
αγορών Amazon.com, καθώς ο κάθε
εργαζόμενος καλείται να διανύσει τουλάχιστον 18 χιλιόμετρα κατά την οκτάωρη
βάρδια του, διεκπεραιώνοντας μια παραγγελία ανά 33 δευτερόλεπτα. Τουλάχιστον
20.000 άνθρωποι… ρομπότ απασχολούνται κατά την περίοδο των Εορτών στις
κεντρικές αποθήκες της εταιρείας στη Βρετανία, προκειμένου να τακτοποιήσουν
εκατομμύρια παραγγελίες από κάθε γωνιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο. Αν
και η Amazon έσπευσε να διευκρινίσει ότι λαμβάνει «σοβαρά υπόψη
της» την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων της και οι συνθήκες εργασίας
είναι σύμφωνες με το νομικό καθεστώς της χώρας, η περίπτωσή της φαίνεται ότι
αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου, δεδομένου ότι η διαδικτυακή αγορά έχει
πλέον παγκόσμια διάσταση.
ΑΡΙΘΜΟΙ-ΣΤΟΙΧΕΙΑ
100
δις δολάρια ο τζίρος των αγορών στις ΗΠΑ μέσω internet για τα
Χριστούγεννα.
900
δολάρια κατά μέσο όρο στις ΗΠΑ το ύψος
των αγορών ανά άτομο προ κρίσης το 2008 à 688 δολάρια κατά μέσο όρο στις ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα
είναι το ύψος των αγορών το 2013.
10
δις λίρες ο τζίρος των αγορών στη Βρετανία μέσω internet για τα Χριστούγεννα.
47%
των καταναλωτών (σχεδόν 1 στους 2) στις ΗΠΑ θα ψωνίσει δώρα μόνο μέσω
Διαδικτύου.
2
εκατ. Βρετανοί θα ψωνίσουν μέσω Διαδικτύου φέτος à 18% αύξηση σε σύγκριση με το 2012 à 55% από αυτούς θα ψωνίσουν μέσω «έξυπνου» κινητού
60%
του ετήσιου τζίρου λιανικής στις ΗΠΑ πραγματοποιείται μέσα στο Δεκέμβριο.
40
εκατ. δέματα διαδικτυακών αγορών διαχειρίστηκαν τα Ταχυδρομεία της Βρετανίας το
2012
35
εκατ. παραγγελίες θα πραγματοποιηθούν μέσω Amazon στις ΗΠΑ à 306 παραγγελίες το δευτερόλεπτο à 80 υπεραποθήκες σε όλο τον κόσμο για να διαχειριστούν
τον όγκο των παραγγελιών à 61 δις δολάρια ο συνολικός ετήσιος τζίρος το 2012
100%
αύξηση στις διαδικτυακές πληρωμές μέσω Paypal το 2012 σε σύγκριση με το 2011.
5340
πληρωμές διαδικτυακών αγορών στις ΗΠΑ μέσω πιστωτικών καρτών το λεπτό το
Δεκέμβριο του 2012
20%
των καταναλωτών θα περιμένουν για τις αγορές τους μέχρι την τελευταία στιγμή.
12
δις δολάρια σε 24 ώρες το ρεκόρ διαδικτυακών αγορών το Δεκέμβριο του 2012.
500
εκατ. λίρες ξοδεύουν οι Βρετανοί για χριστουγεννιάτικα δώρα στα… κατοικίδιά
τους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.