Σελίδες

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Αύξηση τροχαίων κάθε φορά που έπαιρναν... μέτρα!



Μέχρι σήμερα, οι πλέον ορατές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας που εξαγγέλλονται σχεδόν καθημερινά, ήταν τα κλειστά καταστήματα, η εκτόξευση των ποσοστών ανεργίας, η επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης και η αύξηση των αυτοκτονιών.

Έρευνα όμως του London School of Economics, η οποία δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση Risk Analysis και την οποία συνυπογράφουν δύο Έλληνες επιστήμονες, ο Σωτήρης Βανδώρος και ο Γεώργιος Καβέτσος μαζί με το Βρετανό Πολ Ντόλαν, κατέδειξε μια άλλη  παράμετρο: Η ανακοίνωση των μέτρων λιτότητας προκαλεί σημαντική -αν και προσωρινή- αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.

«Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης είναι πολύ βαθύτερες και χειρότερες από αυτές που βλέπουμε με την πρώτη ματιά», ανέφερε χαρακτηριστικά στον «ΕΤ» ο Δρ. Βανδώρος και συμπλήρωσε: «Αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τα δεδομένα που είχαμε στη διάθεσή μας για την Ελλάδα, γιατί δυστυχώς η χώρα μας αποτελεί ένα από τα χειρότερα αν όχι το χειρότερο, παράδειγμα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τουλάχιστον, από πλευράς κακών οικονομικών ειδήσεων».

Οι ερευνητές βασίστηκαν σε δεδομένα από την Ελλάδα της κρίσης, τα έτη 2010 και 2011, περίοδο κατά την οποία τα μέτρα του Μνημονίου είχαν λάβει διαστάσεις. χιονοστιβάδας. Aνακοινώσεις για μειώσεις μισθών και συντάξεων, αυξήσεις σε άμεσους και έμμεσους φόρους και άλλα δεινά, επηρέαζαν αρνητικά όχι μόνο την καθημερινότητα, αλλά πολύ περισσότερο την ψυχολογία των πολιτών.

«Για την αρτιότητα της έρευνας λάβαμε υπόψη μας πολλές παραμέτρους, εκτός από τους απόλυτους αριθμούς των τροχαίων, όπως τη μέρα που ανακοινώνονταν τα μέτρα, αν υπήρχαν απεργίες, οι οποίες επηρεάζουν την κίνηση στους δρόμους, αλλά και τα ποσοστά ανεργίας, την τιμή της βενζίνης και άλλα στοιχεία που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη εικόνα», εξήγησε στον «ΕΤ» ο Έλληνας επιστήμονας.


Οι επιστήμονες αξιοποίησαν στοιχεία από το αστυνομικό δελτίο, στο οποίο καταγράφονται όλα τα τροχαία σε καθημερινή βάση, από την 1η Ιανουαρίου του 2010, μέχρι την 31η Οκτωβρίου του 2011. Σε αυτό το χρονικό διάστημα των 23 μηνών, ανακοινώθηκαν 14 δέσμες μέτρων σκληρής λιτότητας, τις επιπτώσεις της οποίας βιώνουν καθημερινά εκατομμύρια Έλληνες.


Σύμφωνα με την έρευνα, η αύξηση των τροχαίων ανέρχεται στο 9% την πρώτη ημέρα μετά την ανακοίνωση των μέτρων, στο 8% τη δεύτερη ημέρα, ενώ από την τρίτη ημέρα τα στατιστικά δεδομένα επανέρχονται στα. συνηθισμένα επίπεδα. 

«Διαπιστώσαμε ότι τις δύο πρώτες ημέρες καταγράφεται σημαντική αύξηση των τροχαίων, τα οποία προκαλούνται από τον εκνευρισμό, το στρες και το άγχος που προκαλούν τα μέτρα, με αποτέλεσμα να αποσπάται η προσοχή του οδηγού και να είναι πιθανότερο να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα. Είναι πιθανό επίσης μετά την ανακοίνωση των μέτρων πολλοί πολίτες να χάνουν τον ύπνο τους και έτσι να προκαλούνται περισσότερα τροχαία», παρατήρησε ο Δρ. Βανδώρος στον «ΕΤ».



Ο Δρ. Βανδώρος είναι υπέρμαχος της άποψης ότι οι επιστημονικές μελέτες πρέπει να έχουν μερικές φορές και κάποια συνάφεια με τη ζωή των πολιτών και να εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα. «Θεωρώ ότι καλό είναι, όπου είναι δυνατόν, η επιστήμη να έχει άμεσες εφαρμογές στην καθημερινότητά μας. Πιστεύω ότι όπως σε μεγάλες γιορτές και αργίες η Τροχαία λαμβάνει αυξημένα μέτρα πρόληψης στο οδικό δίκτυο, ίσως αντίστοιχα μέτρα θα μπορούσε να λαμβάνονται την επαύριο ανακοινώσεων μέτρων λιτότητας», καταλήγει ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.