Σελίδες

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Πιό κοντά στη λύση του μυστηρίου της εξαφάνισης της Αμέλια Έρχαρτ


Ένα αίνιγμα που εξάπτει τη φαντασία εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο εδώ και 76 χρόνια, ίσως να βρει την απάντησή του σε βάθος 187 περίπου μέτρων, κοντά στη ατόλη Νικουμαρόρο στον κεντρικό Ειρηνικό Ωκεανό.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται όσοι μελέτησαν τις εικόνες από το σόναρ που «χτένισε» το βυθό γύρω από την –υποτιθέμενη- τελευταία της προσγείωση το 1937, με τον πλοηγό της Φρεντ Νούναν και το δικινητήριο αεροσκάφος τους Λόκχιντ Ελέκτρα.

 Στο πλαίσιο της τελευταίας αποστολής εντοπισμού της διάσημης αμερικανίδας, της πρώτης γυναίκας που διέσχισε τον Ατλαντικό Ωκεανό το 1932 και της πρώτης που θα πραγματοποιούσε το γύρο της Γης, αν δε χανόταν το 1937, ειδικοί επιστήμονες χρησιμοποίησαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, έτσι ώστε να ψάξουν σε βάθη μέχρι και 1200 μέτρων.

Αν και η επιχείρηση δεν έφερε απτά αποτελέσματα, η παρατηρητικότητα του μέλους της ομάδας Ρίτσαρντ Κονρόι, ίσως αλλάξει τα δεδομένα: Μια ανωμαλία στο βυθό έχει τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις με την άτρακτο του αεροσκάφους που πετούσε η Έρχαρτ, ενώ και η θέση του ενισχύει την υπόθεση ότι η αμερικανίδα κατάφερε να το προσγειώσει, πιθανόν λόγω μηχανικής βλάβης και στη συνέχεια αυτό παρασύρθηκε από τα κύματα στην άβυσσο που περιβάλλει τον κοραλλιογενή ύφαλο. Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας είναι συγκρατημένα αισιόδοξος, όπως δήλωσε στο CNN: «Ίσως να είναι ένα άγνωστο ναυάγιο, ή ακόμα και ένας βραχώδης όγκος που ξεγέλασε το σόναρ. Θα εξαντλήσουμε πάντως κάθε πιθανότητα, πηγαίνοντας στο ίδιο σημείο και εξερευνώντας το με τη βοήθεια μη επανδρωμένων υποβρυχίων».

Αν τελικά επιβεβαιωθούν τα ευρήματα του σόναρ, τότε ένα από τα μεγαλύτερα αεροπορικά μυστήρια θα έχει πλέον λυθεί, δίνοντας τέλος και στα σενάρια επιστημονικής φαντασίας που ξεκινούν από τη σύλληψή της από τους Ιάπωνες με την κατηγορία της κατασκοπείας τις παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και φτάνουν μέχρι την υπόθεση ότι… «κλέφτηκε» με τον πλοηγό της και έζησαν βίον ανθόσπαρτον με άλλα ονόματα στη Νέα Υόρκη.

Μια Βρετανίδα... τηλεπερσόνα στα βήματα της Έρχαρτ
Με στόχο να πραγματοποιήσει το μοιραίο ταξίδι της διάσημης Αμερικανίδας αεροπόρου Αμέλια Έρχαρτ το 1937, η Βρετανίδα παρουσιάστρια σε εκπομπές… κοινωνικού σχολιασμού και έμπειρη πιλότος Κάρολ Βόρντερμαν σκοπεύει να διανύσει μέσα στο 2014, 47.000 περίπου χιλιόμετρα, πετώντας χωρίς συγκυβερνήτη.

Η 52χρονη Βρετανίδα… τηλεπερσόνα έχει αποκτήσει «όνομα» σε πρωινές και μεσημεριανές εκπομπές, αλλά και λόγω της ιδιωτικής της ζωής, την οποία η ίδια φροντίζει να προβάλλει σε σκανδαλοθηρικά έντυπα της χώρας της. Η Βόρντερμαν θα ξεκινήσει την ιπτάμενη Οδύσσειά της από τη Γηραιά Αλβιόνα και θα διασχίσει όλη την υφήλιο, περνώντας από τα ίδια σημεία που άφησε το στίγμα της η Έρχαρτ μέχρι τη στιγμή που χάθηκε, πιθανότατα σε κάποιο ακατοίκητο κοραλλιογενές νησί του Ειρηνικού Ωκεανού, χωρίς να έχουν μέχρι σήμερα βρεθεί επαρκή στοιχεία που να πιστοποιούν το ακριβές σημείο της συντριβής του αεροσκάφους της, αφήνοντας πολλά περιθώρια για συνομωσιολογικές ερμηνείες για την εξαφάνισή της. 

Αρωγός στην προσπάθειά της είναι ο κατά 14 έτη νεότερος σύντροφός της Γκρέαμ Νταφ, έμπειρος πιλότος πολεμικών αεροσκαφών και επί σειρά ετών διοικητής του διάσημου ακροβατικού σμήνους «Κόκκινα Βέλη» της RAF. «Από μικρή είχα το όνειρο να πετάξω. Θα δοκιμάσω τις δυνάμεις μου σε κάτι που φαίνεται ακατόρθωτο. Η Αμέλια χάθηκε προσπαθώντας, εγώ θέλω να ολοκληρώσω αυτό που άφησε πίσω της, τιμώντας έτσι τη μνήμη της», σχολίασε η Βόρντερμαν και συμπλήρωσε: 

«Ο Γκρέαμ με στήριξε από την πρώτη στιγμή στην απόφασή μου και θα βρίσκεται σε ένα άλλο αεροσκάφος που θα συνοδεύει το δικό μου, για την παροχή τεχνικής υποστήριξης, αλλά και ψυχολογικής». Υπεύθυνοι από το τηλεοπτικό δίκτυο που φιλοξενεί τη διάσημη Βρετανίδα δήλωσαν ότι είναι ενθουσιασμένοι με την προοπτική του γύρου του κόσμου από μια μοναχική αεροπόρο και δεν έκρυψαν ότι σκοπεύουν να μετατρέψουν τη δοκιμασία της σε ένα δημοφιλές πρόγραμμα που θα την ακολουθεί βήμα-βήμα, με στόχο να σαρώσει στις μετρήσεις θεαματικότητας.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.