Για
πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά, ένα τεράστιο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς 150.000
κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου ταξιδεύει αυτές τις μέρες από τη
Νορβηγία στην Ιαπωνία, πλέοντας στις παρυφές του Αρκτικού Κύκλου στα ανοιχτά
της Σιβηρίας, με τη συνοδεία πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού.
Αν
το παρθενικό ταξίδι από δυτικά προς τα ανατολικά του “Ob River”, όπως
ονομάζεται το δεξαμενόπλοιο που διαχειρίζεται εταιρία ελληνικών συμφερόντων και
είναι εκμισθωμένο από τον ενεργειακό κολοσσό της Gazprom, στεφθεί με επιτυχία, τότε θα αλλάξει ο χάρτης των
θαλάσσιων μεταφορών με μεγάλα οφέλη για τη ναυτιλία λόγω της εξοικονόμησης
χρόνου και κεφαλαίων, με τους περιβαλλοντολόγους ωστόσο να είναι ιδιαίτερα
επιφυλακτικοί για τις επιπτώσεις της ραγδαία αυξανόμενης μεταφοράς επικίνδυνων
φορτίων στα όρια του Βόρειου Πόλου.
Από
την άλλη πλευρά αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι η ανάγκη εξεύρεσης νέων θαλάσσιων
διαδρομών οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι η αυτάρκεια των ΗΠΑ σε φυσικό αέριο
μετά την ανακάλυψη αξιοποιήσιμων κοιτασμάτων στην Αλάσκα, οδηγεί τις άλλες
χώρες-παραγωγούς, όπως η Νορβηγία και η Ρωσία να αναζητήσουν νέες αγορές στην
Ασία, κατά κύριο λόγο στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.
Ο
Αρκτικός Ωκεανός είναι συνυφασμένος με τους αιώνιους πάγους και τις ακραίες
καιρικές συνθήκες κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους και η εξέλιξη αυτή
αποτελεί μια ακόμα σαφή ένδειξη των επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής, καθώς η
τήξη τους για ολοένα και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κάθε χρόνο επιτρέπει πλέον
την εμπορική εκμετάλλευση της διαδρομής αυτής. Αν και μέχρι πρόσφατα ο δίαυλος
παρέμενε ανοιχτός για περίπου τέσσερις μήνες ετησίως, η αύξηση της μέσης
θερμοκρασίας και η μείωση του πάχους της παγοκάλυψης έχει ως αποτέλεσμα να
αυξάνεται η περίοδος που παραμένει ανοιχτός για κατάλληλα εξοπλισμένα σκάφη.
Το
Βορειοανατολικό Πέρασμα ενώνει το Βόρειο Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό στα
βόρεια της Σιβηρίας. Η θαλάσσια αυτή διαδρομή μειώνει την απόσταση από τη βόρεια
Ευρώπη στη βορειοανατολική Ασία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, αλλά και τις
δυτικές ακτές της βόρειας Αμερικής κατά 40%, κόβοντας τη διάρκεια του ταξιδιού
κατά τουλάχιστον 20 ημέρες, σε σύγκριση με τις «παραδοσιακές» ρότες που περνούν
από τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Ινδικό Ωκεανό.
Η ταυτότητα του Ob River
Έτος ναυπήγησης: 2007
Μήκος: 288 μέτρα
Πλάτος: 44 μέτρα
Σημαία: Νήσων Μάρσαλ
Ταχύτητα: 11 κόμβοι μέγιστη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.