Σε
αδυσώπητη μάχη μείωσης των τιμών και εξέλιξης των τεχνικών τους χαρακτηριστικών
εξελίσσεται ο ανταγωνισμός της Apple, της Google, της Microsoft και
της Amazon, με έπαθλο το μερίδιο του λέοντος της ραγδαία
αναπτυσσόμενης αγοράς των μίνι ταμπλετών, των υπολογιστών χειρός που χωρούν
στην… τσέπη.
Έγκυροι
αναλυτές της αγοράς σημειώνουν ότι τα κομπιούτερ-μινιατούρες, με οθόνες των 7
έως 8 ιντσών, μέχρι το 2015 θα έχουν βρεθεί στην κορυφή των πωλήσεων
ηλεκτρονικών συσκευών παγκοσμίως. Θα αφήσουν στη δεύτερη θέση τα «έξυπνα»
κινητά, τα οποία βρίσκονται ήδη στα χέρια ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων και θα εκτοπίσουν
στη λήθη της τεχνολογίας τους… παραδοσιακούς υπολογιστές και τα λάπτοπ.
Μέχρι
το τέλος της εβδομάδας θα παρουσιαστούν επίσημα νέες ταμπλέτες από τους
κολοσσούς της πληροφορικής την Apple, τη Microsoft, τη Google
και την Amazon, με την κυκλοφορία τους, αρχικά στην αγορά των ΗΠΑ,
να εκτιμάται για τα τέλη Οκτωβρίου ή τις αρχές Νοεμβρίου, έτσι ώστε να διεκδικήσουν
το μεγαλύτερο κομμάτι της χριστουγεννιάτικης αγοράς. Την αρχή έκανε η Apple, με τη χθεσινοβραδινή παρουσίαση του… μικρού αδελφού
του iPad. To iPad mini,
όπως γίνεται με όλα τα προϊόντα του «Μήλου», προσέλκυσε τα βλέμματα των
απανταχού της Γης… γκατζετάκηδων, καθώς είναι ουσιαστικά το πρώτο καινούριο
προϊόν της εταιρίας από το 2010.
Διαψεύδοντας
τον ιδρυτή της Apple Στιβ Τζομπς, ο οποίος πριν
από δύο χρόνια είχε χαρακτηρίσει ειρωνικά τις μίνι ταμπλέτες του ανταγωνισμού ως
«άχρηστες, εκτός αν συμπεριληφθεί στη συσκευασία τους και… γυαλόχαρτο για να
μικρύνουν τα δάχτυλα των χρηστών, ώστε να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν», ο διάδοχός
του Τιμ Κουκ αναγκάστηκε να ακολουθήσει τα βήματα της Google και της Amazon,
προκειμένου να διατηρήσει τα πρωτεία στην καινοτομία που έχει εξασφαλίσει η
σειρά των… κανονικών iPad.
«Για
πρώτη φορά η Apple αναγκάζεται να προσαρμοστεί
στις συνθήκες που επιβάλλει ο ανταγωνισμός», σημείωσε ο αναλυτής Ντέιβιντ
Κόρσλεϊ και συμπλήρωσε: «Αυτό που μένει να διαπιστώσουμε είναι αν οι
καταναλωτές θα παραβλέψουν τη μεγάλη διαφορά τιμής μεταξύ του iPad mini, του
Fire της Amazon και του Nexus 7 της Google».
ΒΟΧ 1
Τιμές ακόμα και κάτω του κόστους
Το
Kindle Fire της Amazon και
το Nexus της Google
διατίθενται σε τιμές που αρχίζουν από τα
150 περίπου ευρώ. Αν και οι επικεφαλής της Amazon παραδέχθηκαν ότι η τιμή αυτή είναι χαμηλότερη του
κόστους και δεν αφήνει κανένα περιθώριο κέρδους, στρατηγική τους επιλογή είναι
να αποκτήσουν ικανό μερίδιο της αγοράς, έτσι ώστε να αξιοποιήσουν εμπορικά τη
μεγάλη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη λογοτεχνικών έργων, μουσικής και άλλων εφαρμογών που
χρησιμοποιεί το Fire, αποκομίζοντας μεσοπρόθεσμα μεγάλα
κέρδη. H Google από την
πλευρά της συνεργάστηκε με την Asus για την
κατασκευή της ταμπλέτας Nexus 7, η οποία
υπερτερεί σε επιδόσεις και σε ποικιλία διαθέσιμων εφαρμογών, αρκετές κριτικές
όμως επισημαίνουν ότι η ποιότητα κατασκευής θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερη.
ΒΟΧ 2
Η παρουσίαση του iPad mini
Με
τον Φιλ Σίλερ, από τους επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιου μάρκετινγκ του
«Μήλου», να αναλαμβάνει το ρόλο… πλασιέ, η παρουσίαση στα πρότυπα που έθεσε ο Στιβ
Τζομπς, ενώπιον ενός ενθουσιώδους κοινού, ξεκίνησε με τον εντυπωσιακό αριθμό
των 100 εκατομμυρίων «μεγάλων» iPad που έχουν πωληθεί σε λιγότερο από 2,5 χρόνια.
Απαριθμώντας τις αρετές του iPad mini, ο Σίλερ επιτέθηκε ευθέως στη Google και
την Amazon λέγοντας
ότι «έχουμε 275.000 λόγους για τους οποίους πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο από
τον ανταγωνισμό», η τιμή του πάντως για τη «φθηνή» έκδοση των 16 GB ανέρχεται στα 250 περίπου ευρώ. Αν και δεν
ανακοινώθηκε ημερομηνία επίσημης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, οι προπαραγγελίες
μέσω Διαδικτύου ξεκινούν την Παρασκευή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
WW2 Wrecks welcomes and encourages readers to comment and engage in respectful conversation about the content posted here.
We value thoughtful, polite and concise comments that reflect a variety of views.