Translate

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Τελικά... ΔΕΝ βρέθηκε το πλοίο του Κολόμβου



Φρούδες αποδείχθηκαν οι ελπίδες για τον εντοπισμό του πλοίου Σάντα Μαρία, με το οποίο ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακάλυψε το Νέο Κόσμο.

Επιστημονική ομάδα της UNESCO, μετά από πρόσκληση της κυβέρνησης της Αϊτής, καταδύθηκε στο ναυάγιο και εντόπισε τεκμήρια που πιστοποιούν ότι το ναυάγιο είναι ύστερης χρονολογίας και δε μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι το πλοίο του Κολόμβου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ενάλιοι αρχαιολόγοι εντόπισαν χάλκινα καρφιά και άλλα αντικείμενα, τα οποία χρονολογούνται τουλάχιστον 100 χρόνια αργότερα από την ημερομηνία του ναυαγίου το Δεκέμβριο του 1492.

Ο εξερευνητής Μπάρι Κλίφορντ, ο οποίος ανακάλυψε το ναυάγιο και δημοσιοποίησε τις έρευνές του, οι οποίες σε ελάχιστο χρόνο έκαναν το γύρο του κόσμου, επιμένει πάντως ότι πράγματι πρόκειται για τη Σάντα Μαρία.

Ανέλκυσαν σπάνιο βομβαρδιστικό του Β' Παγκοσμίου από το βυθό της Βαλτικής


Ένα σπάνιο βομβαρδιστικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ανελκύστηκε στη Βαλτική και πρόκειται να εκτεθεί στο Μουσείο Αεροπορίας της Κρακοβίας στην Πολωνία, αφού πρώτα γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησής του, μετά από 70 χρόνια παραμονής στο βυθό.

Πρόκειται για ένα Douglas A-20, το οποίο κατέπεσε υπό αδιευκρίνιστες ακόμα συνθήκες στη θάλασσα, όπου και παρέμεινε θαμμένο στο βυθό για περίπου 7 δεκαετίες.

Αν και κατασκευάστηκαν περίπου 7.500 Α-20 κατά τη διάρκεια του πολέμου, μόλις 6 παρέμειναν σε πτητική κατάσταση στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Δύτες βρήκαν Στούκα σε βάθος 28 μέτρων

 
Ένα Στούκα σε βάθος τριάντα μέτρων στην Αδριατική, 340 χιλιόμετρα νότια του Ζάγκρεμπ της Κροατίας, εντόπισαν αυτοδύτες.


Το αεροναυάγιο είναι σε άριστη κατάσταση, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες.





Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Αυτοδύτες ήπιαν καφέ... 70 ετών που ανέσυραν από ναυάγιο

Ενα ναυάγιο πλοίου, του Sulina με ρουμάνικη σημαία, το οποίο τορπιλίστηκε στις 29 Μαϊου του 1942 από σοβιετικό υποβρύχιο στη Μαύρη Θάλασσα έκρυβε μια απρόσμενη ανακάλυψη για τους αυτοδύτες που καταδύθηκαν σε αυτό.

 Οι αυτοδύτες μεταξύ άλλων αντικειμένων στο ναυάγιο που διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση, εντόπισαν ένα σφραγισμένο μπουκάλι το οποίο ανέσυραν στην επιφάνεια.


Όταν άνοιξαν το μπουκάλι βρήκαν μέσα κόκκους καφέ, τους οποίους αφού άλεσαν, έφτιαξαν τον καφέ τους, ηλικίας... 70 ετών.

 

Προς μεγάλη τους έκπληξη, ο καφές ήταν μυρωδάτος και γευστικός, σαν να είχε βγει μόλις τώρα από το καφεκοπτείο.


Οι ίδιοι πάντως χαριτολογώντας δήλωσαν ότι ήταν μάλλον πιο καβουρδισμένος από όσο έπρεπε, αν και η γεύση του ήταν αναλλοίωτη, παρά τα 72 χρόνια παραμονής στο βυθό. 

 



Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Ρεκόρ Γκίνες στα βάθη της αβύσσου και ο... βαθύτερος Έλληνας



Με μια κατάδυση στα 332,35 μέτρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ο 41χρονος Αιγύπτιος αυτοδύτης Αχμέτ Γκαμπρ έγινε και επίσημα ο… βαθύτερος άνθρωπος στον Κόσμο, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Νοτιοαφρικανού Νούνο Γκόμες, με 318,25 μέτρα το 2005.



Η επίδοση του Γκαμπρ, η οποία επιτεύχθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου στα ανοιχτά της Ντάχαμπ της Αιγύπτου καταγράφηκε επίσημα χθες στα ρεκόρ Γκίνες και είναι από μόνη της ένα παράτολμο εγχείρημα, το οποίο απαίτησε προσεκτικό σχεδιασμό, μεγάλη εμπειρία και λίγη δόση… τρέλας, όπως ομολόγησε ο ίδιος ο Αιγύπτιος δύτης: 



«Προετοιμαζόμουν σχολαστικά για τέσσερα χρόνια για τη συγκεκριμένη κατάδυση, ελέγχοντας κάθε κομμάτι του εξοπλισμού μου σε πραγματικές συνθήκες και προσομοιώνοντας με τη βοήθεια καταδυτικού υπολογιστή όλες τις παραμέτρους της καθόδου μου στην άβυσσο», δήλωσε ο Γκαμπρ λίγο μετά την ανάδυσή του και συμπλήρωσε: «Ήθελα να αποδείξω ότι ο άνθρωπος μπορεί να επιζήσει -φυσικά με τον κατάλληλο εξοπλισμό και εκπαίδευση- σε μεγάλα βάθη και κυρίως να επιστρέψει στην επιφάνεια σώος».



Αν και η κάθοδος στο εξωπραγματικό βάθος των 332,35 μέτρων διάρκεσε μόλις 12 λεπτά, η διαδικασία της ανάδυσης στην επιφάνεια κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 15 σχεδόν ώρες, προκειμένου ο Γκαμπρ να κάνει όλες τις απαραίτητες στάσεις αποσυμπίεσης. Κάθε κίνησή του καταγραφόταν από τους κριτές του Γκίνες, αλλά και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, προκειμένου να μην υπάρξει η παραμικρή αμφιβολία για το ρεκόρ.

Κώστας Θωκταρίδης, ο… βαθύτερος Έλληνας
212 μέτρα το 1994
Ο έμπειρος Έλληνας αυτοδύτης Κώστας Θωκταρίδης, με χιλιάδες ώρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, κρατάει εδώ και 20 χρόνια το ρεκόρ του… βαθύτερου Έλληνα, όταν καταδύθηκε το 1994 σε βάθος 212 μέτρων στα ανοιχτά της Επιδαύρου.


Εξηγώντας στον «Ε.Τ» το ρεκόρ του, ο κ. Θωκταρίδης σημείωσε ότι η δυσκολία σε αυτού του είδους τις καταδύσεις έγκειται στην πυκνότητα των εισπνεόμενων αερίων και πρωταρχικό πρόβλημα που καλείται να διαχειριστεί ο αυτοδύτης είναι το νευρολογικό σύνδρομο υψηλών πιέσεων (ΗPNS), ενώ  επειδή τα αέρια δε θερμαίνονται κατάλληλα για τέτοιου είδους καταδύσεις η αναπνευστική λειτουργία καθώς και η ανταλλαγή των αερίων είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. «Σε αυτό το επίπεδο, όπως του Αιγύπτιου ρέκορντμαν, υπάρχει ανάλογη εμπειρία σε βαθιές καταδύσεις. Η κάθοδος στην άβυσσο είναι απολαυστική όπως μια ελεύθερη πτώση, αυτό όμως που είναι εξαιρετικά βαρετό είναι η διαδικασία της ανάδυσης, μέσα από την οποία επιτυγχάνεται η αποβολή των αερίων που έχουν απορροφηθεί από τον οργανισμό κατά την κατάδυση, γνωστή ως αποσυμπίεση. Για καταδύσεις βαθύτερες από τα 200 μέτρα οι δύτες προτιμούν ζεστά νερά και οι Αιγύπτιοι δύτες είναι γνωστό ότι είναι πολύ καλοί, με άριστη υδροβιότητα. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσωπικότητα, με ιδιαίτερη αντοχή, ώστε να ξεπερνά τους φόβους, ψυχικά χαρίσματα και μεγάλη εμπειρία με προσεκτικό σχεδιασμό και υποστήριξη για να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα, καταλήγει ο κ. Θωκταρίδης.



ΓΡΑΦΗΜΑ
332,35 Ρεκόρ του Αχμέτ Γκαμπρ
318,25 το προηγούμενο ρεκόρ του Νούνο Γκόμες από το 2005
212 μέτρα το ρεκόρ του Κώστα Θωκταρίδη από το 1994
12 λεπτά διάρκεσε η κάθοδος στην άβυσσο
15 ώρες διάρκεσε η διαδικασία ανάδυσης στην επιφάνεια

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Ανέλκυσαν ναυάγιο στη Μύκονο (βίντεο)


Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ναυαγιαίρεσης του φορτηγού πλοίου Yusuf Cepnioglou το οποίο είχε προσαράξει στη βόρεια ακτή της Μυκόνου.

Οι εργασίες ξεκίνησαν το Μάρτιο και ολοκληρώθηκαν σήμερα.


Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Στον αφρό η ιστορία που κρύβει ο βυθός: Αεροπορικά ναυάγια του Β' Παγκοσμίου στις ελληνικές θάλασσες



Οι αιθέρες πάνω από τις ελληνικές θάλασσες ήταν πεδίο σφοδρών αερομαχιών κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και πολλά αεροσκάφη από τις δύο πλευρές, τη Συμμαχική και του Άξονα, κατέληξαν στο βυθό του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου. Πολεμικά αεροσκάφη κάθε τύπου και χρήσης, βομβαρδιστικά, καταδιωκτικά, μεταγωγικά και υδροπλάνα, αποτελούν λίγα μόνο από τα υποβρύχια εκθέματα των ελληνικών βυθών, πολλά από τα οποία παραμένουν ανέγγιχτα, σιωπηλοί μάρτυρες των μονομαχιών που εκτυλίχθηκαν στους ουρανούς της Ελλάδας. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο κατά το δεκαήμερο που μαινόταν η Μάχη της Κρήτης το Μάιο του 1941, σύμφωνα με τις περισσότερες πηγές οι απώλειες των Γερμανών σε αεροσκάφη ανήλθαν σε 220 τελείως κατεστραμμένα και 150 περίπου με σοβαρές ζημιές.



Επτά δεκαετίες αργότερα, ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα, επιχειρεί να συγκεντρώσει τα μέχρι στιγμής εντοπισμένα ιστορικά αεροναυάγια του Β’ Παγκοσμίου, μέσα από μια αναλυτική παρουσίαση, η οποία περιλαμβάνει πλούσιο φωτογραφικό υλικό αλλά και την ιστορική τεκμηρίωση που αποκαλύπτει σε πολλές περιπτώσεις τις τελευταίες δραματικές στιγμές των αεροσκαφών αυτών, πριν χαθούν κάτω από τα κύματα.



Ο κ. Νίκος Καρατζάς, ο οποίος επιμελείται της ιστοσελίδας www.aviationarchaeology.gr αναφέρει χαρακτηριστικά στον «Ε.Τ.» ότι την περίοδο από το 1939 μέχρι και το 1945 εκατοντάδες ήταν οι απώλειες αεροπλάνων που επιχειρούσαν στην Ελλάδα, εκ των οποίων πολλά από αυτά έχουν απωλεσθεί στις ελληνικές θάλασσες. «Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η ανάπτυξη της τεχνολογικής και βιομηχανικής αεροπορικής υποδομής ήταν από τις μεγαλύτερες που γνώρισε η αεροπορία. Το αεροσκάφος ήδη στη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου διεύρυνε το ρόλο του. Είχε επισημανθεί η σημασία του ως όπλο και ότι μελλοντικά θα αποτελούσε μια από τις κύριες συνιστώσες της αμυντικής αλλά και επιθετικής ισχύος μιας χώρας. Η τεκμηρίωση των αεροπορικών ναυαγίων του Β’ Παγκόσμιο αποτελεί ανυπέρβλητο στοιχείο και μαρτυρία της νεότερης ελληνικής ιστορίας και κάθε ένα από αυτά χαρακτηρίζεται ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας».



Η προσπάθεια εμπλουτισμού της ιστοσελίδας συνεχίζεται, καθώς καθημερινά σχεδόν νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια, είτε από την αναδίφηση των ιστορικών αρχείων, είτε από κάποια τυχαία ανακάλυψη.




 H ιστοσελίδα www.aviationarchaeology.gr αποτελεί μια μακρόπνοη συνεργατική εργασία, στην οποία συμμετέχουν ερευνητές, καταδυτικές ομάδες και άλλοι ειδικοί, με σκοπό τον εντοπισμό, την καταγραφή και την αρχειοθέτηση αεροπορικών ναυαγίων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στις ελληνικές θάλασσες. Στις σελίδες αναρτώνται ιστορικά στοιχεία και χαρακτηριστικά αεροσκαφών, αναφορές καταρρίψεων, λίστες απωλειών καθώς και αρχειακό υλικό που μπορεί να βοηθήσουν στην ιστορική έρευνα αλλά και την υποβρύχια αναζήτηση που πραγματοποιούν οι ερευνητές και οι καταδυτικές ομάδες.







Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

Ταξίδι στους αιθέρες με τα φτερά της Ιστορίας - Το Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας και τα σπάνια εκθέματά του




Μέσα στο τεράστιο υπόστεγο της αεροπορικής βάσης της Δεκέλειας υπάρχουν αεροσκάφη που έγραψαν τη δική τους Ιστορία στους αιθέρες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Πρόκειται για μοναδικά ευρήματα που εντοπίστηκαν στους βυθούς του Αιγαίου και ανασύρθηκαν, προκειμένου να συντηρηθούν, να ανασκευαστούν και να εμπλουτίσουν την εντυπωσιακή συλλογή του Μουσείου της Πολεμικής Αεροπορίας στο Τατόι. «Το ρολόι έχει σταματήσει στις 11:30, την ακριβή ώρα δηλαδή που χάθηκε κάτω από την επιφάνεια του Αιγαίου», παρατηρεί ο κ. Ιωάννης Μυλωνάς, τεχνικός συντήρησης του Μουσείου και μηχανικός αεροσκαφών, δείχνοντας τον πίνακα οργάνων του γερμανικού υδροπλάνου Arado 196, το οποίο εντοπίστηκε σε βάθος 480 περίπου μέτρων και ανελκύστηκε πέρσι από ψαράδες ανάμεσα στη Νάξο και την Ικαρία. Το υδροπλάνο περιμένει υπομονετικά τη σειρά του, μετά την απώλειά του στις 28 Φεβρουαρίου του 1944, για να δεχθεί τις… περιποιήσεις του τεχνικού επιτελείου του Μουσείου.

Χρονοκάψουλα
«Το Arado 196αποτελεί ένα εξαιρετικά σπάνιο εύρημα», σημειώνει ο ΣμηναγόςΔημήτρης Βογιατζής, Ιστορικός του Μουσείου και συμπληρώνει: «Κάθε αντίστοιχη ανακάλυψη είναι μια χρονοκάψουλα και στόχος μας είναι να υλοποιούμε τη συντήρηση και την ανακατασκευή τους με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα, έτσι ώστε ο επισκέπτης να αποκτά ένα παράθυρο στο παρελθόν».  Το Aradoχάνει ακόμα… λάδια, παρά το ότι παρέμεινε στο βυθό για σχεδόν 70 χρόνια, ενώ οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. «Κοίτα εδώ το πολυβόλο των 7,92 χιλιοστών και τα πυρομαχικά του, είχε προλάβει να ρίξει μια-δυο ριπές», αναφέρει ο κ.Μυλωνάς. «Αν δεν ξέρεις την Ιστορία, δεν ξέρεις που πηγαίνεις» συμπληρώνει ο ίδιος, αναφερόμενος στο πλούσιο παρελθόν της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο εκτίθεται στο Μουσείο.

Η διαδικασία συντήρησης
Η διαδικασία συντήρησης είναι επίπονη, μεθοδική και χρονοβόρα. Σε πρώτη φάση τα αεροσκάφη εμβαπτίζονται σε ειδικές δεξαμενές για να πραγματοποιηθεί η αφαίρεση των αλάτων και των οργανισμών που έχουν συσσωρευθεί από την παραμονή τους στη θάλασσα για τόσες δεκαετίες.  Στη συνέχεια γίνεται χημική κατεργασία και ακολουθούν και άλλες παρεμβάσεις, προκειμένου το κάθε αεροσκάφος να γίνει σαν… καινούριο.

Το Στούκα της Ρόδου
Δίπλα στο Arado υπάρχει ένα άλλο γερμανικό αεροσκάφος, το οποίο είχε γίνει συνώνυμο του τρόμου, ιδίως στις αρχές του Β’ Παγκοσμίου, το Γιούνκερς 87, βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης, γνωστότερο ως Στούκα.Το αεροσκάφος αυτό είχε παρασυρθεί από μια τράτα σε βάθος 27 μέτρων κοντά στο Πρασσονήσι της Ρόδου και στις 12 Οκτωβρίου του 2006 το Μουσείο, σε συνεργασία με την ΜΑΚ/ΚΟΣΥΘΕ,το ανέλκυσε και το μετέφερε στο Τατόι. Αν και ο σειριακός αριθμός που θα καθιστούσε ευκολότερη την ταυτοποίησή του λείπει, όπως και ο κινητήρας και το ουραίο τμήμα του, είναι εξαιρετικά πιθανό το συγκεκριμένο να είχε λάβει μέρος στη μάχη της Λέρου το 1943 και θεωρείται ότι είναι ένα από τα περίπου 10 ομοιότυπα που καταρρίφθηκαν  από συμμαχικά αεροσκάφη.

Μετά από εκτεταμένες εργασίες ανακατασκευής, φαίνεται ακόμα ο γερμανικός σταυρός στην άτρακτό του, ενώ εντύπωση προκαλεί η συμπληρωματική θωράκιση του θαλάμου διακυβέρνησης με ατσάλινη πλάκα. «Βλέπετε εδώ αυτό το ορθογώνιο κομμάτι μετάλλου;», ρωτάει ο κ. Μυλωνάς. «Αποτελεί ιδιοκατασκευή των μηχανικών της Λουφτβάφφε, προκειμένου να προστατευθεί ο πιλότος από εχθρικά πυρά και είναι πράγματι ένα μοναδικό εύρημα».

Το Γιούνκερς 52 της Λέρου
Έξω από το υπόστεγο στέκεται ένας άλλος μάρτυρας των δραματικών στιγμών που διαδραματίστηκαν στους ουρανούς του Αιγαίου εκείνη την περίοδο, ένα τρικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος Γιούνκερς 52, το οποίο μετέφερε αλεξιπτωτιστές και στρατιωτικό εξοπλισμό στη Λέρο κατά την μάχη του 1943. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε βληθεί από αντιαεροπορικά πυρά και κατέπεσε στις 13 Νοεμβρίου του 1943 στον κόλπο των Αλίντων και ανασύρθηκε το 2003, 60 χρόνια μετά την τελευταία πτήση του. Η επιχείρηση ναυαγιαίρεσης ήταν πολύ δύσκολη τεχνικά και επιτεύχθηκε χάρη στην καλή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων. Εκτός όμως από το ίδιο το αεροσκάφος, οι άνθρωποι της Πολεμικής Αεροπορίας εντόπισαν στο πίσω μέρος της ατράκτου του τα οστά ενός μέλους του πληρώματος, τα οποία φρόντισαν να παραδοθούν στις γερμανικές αρχές.

Το Μπλένεμ της Κρήτης
Ένα ελαφρύ δικινητήριο βομβαρδιστικό τύπου Μπρίστολ Μπλένεμ είχε καταρριφθεί από φίλια πυρά το 1941 και είχε καταπέσει ανοιχτά του Ρεθύμνου. Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που διατηρήθηκε σε εξαιρετική κατάσταση και μετά από τις μακροχρόνιες εργασίες αποκατάστασής του, εκτίθεται πλέον στο κεντρικό υπόστεγο του Μουσείου, το οποίο ονομάζεται «Λέρος» και έχει και εκείνο τη δική του ξεχωριστή ιστορία, καθώς πρόκειται για ένα από τα δύο αντίστοιχα που είχαν κατασκευαστεί στο νησί από τους Ιταλούς και μεταφέρθηκαν μεταπολεμικά στο Τατόι και την Ελευσίνα αντίστοιχα.

Το Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας
Ο Διοικητής του Μουσείου της Πολεμικής Αεροπορίας Σμήναρχος Κωνσταντίνος Ζούπαςαναφέρει ότι «η αποστολή του Μουσείου είναι η συγκέντρωση, διαφύλαξη και η έκθεση των κειμηλίων της Αεροπορίας, η μελέτη και η τεκμηρίωση της Ιστορίας, η προβολή των ιερών αγώνων και της Αεροπορικής Ιδέας ανά τους αιώνες» και συμπληρώνει: «Το Μουσείο είναι ένα παράθυρο προς το παρελθόν: Ενθαρρύνει την επίσκεψη στους χώρους του, ιδιαίτερα για τη νέα γενιά η οποία μπορεί να έρθει σε μια συναρπαστική πρώτη επαφή με τον χώρο της αεροπορικής τεχνολογίας. Αλλά και οι μεγαλύτεροι θα εντυπωσιαστούν παρακολουθώντας τις εργασίες αποκατάστασης πάνω στα μουσειακά αεροπλάνα, οχήματα και το άλλο υλικό, εργασίες που απαιτούν ένα πρωτοφανή συνδυασμό γνώσεων και τεχνικών δεξιοτήτων».

INFO
Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας, Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, 13671 Τατόι.
Διεύθυνση Εκθέσεων - Εκδηλώσεων: 210-8195254, 210-8195255
Γραφείο Ασφάλειας: 210-8195275, Fax: 210-8195258, 210-2461661
Ώρες Λειτουργίας
Σάββατο - Κυριακή (πλην επίσημων αργιών):
10:00 έως 16:00 κατά την περίοδο ισχύος χειμερινής ώρας (τελευταία προσέλευση 15:00).
10:00 έως 18:00 κατά την περίοδο ισχύος θερινής ώρας (τελευταία προσέλευση 17:00).
Εργάσιμες ημέρες (μόνο για ομάδες - μαθητές - συλλόγους):
Κατόπιν προσυνεννόησης τέσσερις (4) ημέρες νωρίτερα, στα τηλέφωνα του Μουσείου, από 08:00 έως 14:30 με ώρα τελευταίας προσέλευσης στις 13:30.
Επίσημες αργίες: Κλειστό