A Polish Air Force Mig 29 does his tricks at the Athens Flying Week, Sep. 26, 2014 at Tatoi Airport
Σελίδες
▼
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014
Athens Flying Week, Sep 26, 2014 - Mig 29 Part II (Video)
A Polish Air Force Mig 29 performs a low pass at the Athens Flying Week, Sep. 26, 2014 at Tatoi Airport
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014
Αυτοδύτες ήπιαν καφέ... 70 ετών που ανέσυραν από ναυάγιο
Ενα ναυάγιο πλοίου, του Sulina με ρουμάνικη σημαία, το οποίο τορπιλίστηκε στις 29 Μαϊου του 1942 από σοβιετικό υποβρύχιο στη Μαύρη Θάλασσα έκρυβε μια απρόσμενη ανακάλυψη για τους αυτοδύτες που καταδύθηκαν σε αυτό.
Οι αυτοδύτες μεταξύ άλλων αντικειμένων στο ναυάγιο που διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση, εντόπισαν ένα σφραγισμένο μπουκάλι το οποίο ανέσυραν στην επιφάνεια.
Όταν άνοιξαν το μπουκάλι βρήκαν μέσα κόκκους καφέ, τους οποίους αφού άλεσαν, έφτιαξαν τον καφέ τους, ηλικίας... 70 ετών.
Προς μεγάλη τους έκπληξη, ο καφές ήταν μυρωδάτος και γευστικός, σαν να είχε βγει μόλις τώρα από το καφεκοπτείο.
Οι ίδιοι πάντως χαριτολογώντας δήλωσαν ότι ήταν μάλλον πιο καβουρδισμένος από όσο έπρεπε, αν και η γεύση του ήταν αναλλοίωτη, παρά τα 72 χρόνια παραμονής στο βυθό.
Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014
Ρεκόρ Γκίνες στα βάθη της αβύσσου και ο... βαθύτερος Έλληνας
Με
μια κατάδυση στα 332,35 μέτρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ο 41χρονος Αιγύπτιος
αυτοδύτης Αχμέτ Γκαμπρ έγινε και επίσημα ο… βαθύτερος άνθρωπος στον Κόσμο,
καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Νοτιοαφρικανού Νούνο Γκόμες, με 318,25 μέτρα το
2005.
Η
επίδοση του Γκαμπρ, η οποία επιτεύχθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου στα ανοιχτά της
Ντάχαμπ της Αιγύπτου καταγράφηκε επίσημα χθες στα ρεκόρ Γκίνες και είναι από
μόνη της ένα παράτολμο εγχείρημα, το οποίο απαίτησε προσεκτικό σχεδιασμό,
μεγάλη εμπειρία και λίγη δόση… τρέλας, όπως ομολόγησε ο ίδιος ο Αιγύπτιος
δύτης:
«Προετοιμαζόμουν σχολαστικά για τέσσερα χρόνια για τη συγκεκριμένη
κατάδυση, ελέγχοντας κάθε κομμάτι του εξοπλισμού μου σε πραγματικές συνθήκες
και προσομοιώνοντας με τη βοήθεια καταδυτικού υπολογιστή όλες τις παραμέτρους
της καθόδου μου στην άβυσσο», δήλωσε ο Γκαμπρ λίγο μετά την ανάδυσή του και
συμπλήρωσε: «Ήθελα να αποδείξω ότι ο άνθρωπος μπορεί να επιζήσει -φυσικά με τον
κατάλληλο εξοπλισμό και εκπαίδευση- σε μεγάλα βάθη και κυρίως να επιστρέψει
στην επιφάνεια σώος».
Αν
και η κάθοδος στο εξωπραγματικό βάθος των 332,35 μέτρων διάρκεσε μόλις 12
λεπτά, η διαδικασία της ανάδυσης στην επιφάνεια κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 15
σχεδόν ώρες, προκειμένου ο Γκαμπρ να κάνει όλες τις απαραίτητες στάσεις
αποσυμπίεσης. Κάθε κίνησή του καταγραφόταν από τους κριτές του Γκίνες, αλλά και
ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, προκειμένου να μην υπάρξει η παραμικρή αμφιβολία
για το ρεκόρ.
Κώστας Θωκταρίδης, ο… βαθύτερος Έλληνας
212 μέτρα το 1994
Ο
έμπειρος Έλληνας αυτοδύτης Κώστας Θωκταρίδης, με χιλιάδες ώρες κάτω από την
επιφάνεια της θάλασσας, κρατάει εδώ και 20 χρόνια το ρεκόρ του… βαθύτερου
Έλληνα, όταν καταδύθηκε το 1994 σε βάθος 212 μέτρων στα ανοιχτά της Επιδαύρου.
Εξηγώντας
στον «Ε.Τ» το ρεκόρ του, ο κ. Θωκταρίδης σημείωσε ότι η δυσκολία σε αυτού του
είδους τις καταδύσεις έγκειται στην πυκνότητα των εισπνεόμενων αερίων και
πρωταρχικό πρόβλημα που καλείται να διαχειριστεί ο αυτοδύτης είναι το
νευρολογικό σύνδρομο υψηλών πιέσεων (ΗPNS), ενώ
επειδή τα αέρια δε θερμαίνονται
κατάλληλα για τέτοιου είδους καταδύσεις η αναπνευστική λειτουργία καθώς και η
ανταλλαγή των αερίων είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. «Σε αυτό το επίπεδο,
όπως του Αιγύπτιου ρέκορντμαν, υπάρχει ανάλογη εμπειρία σε βαθιές καταδύσεις. Η
κάθοδος στην άβυσσο είναι απολαυστική όπως μια ελεύθερη πτώση, αυτό όμως που
είναι εξαιρετικά βαρετό είναι η διαδικασία της ανάδυσης, μέσα από την οποία
επιτυγχάνεται η αποβολή των αερίων που έχουν απορροφηθεί από τον οργανισμό κατά
την κατάδυση, γνωστή ως αποσυμπίεση. Για καταδύσεις βαθύτερες από τα 200 μέτρα
οι δύτες προτιμούν ζεστά νερά και οι Αιγύπτιοι δύτες είναι γνωστό ότι είναι πολύ
καλοί, με άριστη υδροβιότητα. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσωπικότητα, με ιδιαίτερη
αντοχή, ώστε να ξεπερνά τους φόβους, ψυχικά χαρίσματα και μεγάλη εμπειρία με
προσεκτικό σχεδιασμό και υποστήριξη για να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα, καταλήγει
ο κ. Θωκταρίδης.
ΓΡΑΦΗΜΑ
332,35
Ρεκόρ του Αχμέτ Γκαμπρ
318,25
το προηγούμενο ρεκόρ του Νούνο Γκόμες από το 2005
212
μέτρα το ρεκόρ του Κώστα Θωκταρίδη από το 1994
12
λεπτά διάρκεσε η κάθοδος στην άβυσσο
15
ώρες διάρκεσε η διαδικασία ανάδυσης στην επιφάνεια
Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014
Ανέλκυσαν ναυάγιο στη Μύκονο (βίντεο)
Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ναυαγιαίρεσης του φορτηγού πλοίου Yusuf Cepnioglou το οποίο είχε προσαράξει στη βόρεια ακτή της Μυκόνου.
Οι εργασίες ξεκίνησαν το Μάρτιο και ολοκληρώθηκαν σήμερα.
Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014
Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014
Στον αφρό η ιστορία που κρύβει ο βυθός: Αεροπορικά ναυάγια του Β' Παγκοσμίου στις ελληνικές θάλασσες
Οι αιθέρες πάνω
από τις ελληνικές θάλασσες ήταν πεδίο σφοδρών αερομαχιών κατά το Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο και πολλά αεροσκάφη από τις δύο πλευρές, τη Συμμαχική και του
Άξονα, κατέληξαν στο βυθό του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου. Πολεμικά αεροσκάφη
κάθε τύπου και χρήσης, βομβαρδιστικά, καταδιωκτικά, μεταγωγικά και υδροπλάνα,
αποτελούν λίγα μόνο από τα υποβρύχια εκθέματα των ελληνικών βυθών, πολλά από τα
οποία παραμένουν ανέγγιχτα, σιωπηλοί μάρτυρες των μονομαχιών που εκτυλίχθηκαν
στους ουρανούς της Ελλάδας. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο κατά το δεκαήμερο που μαινόταν
η Μάχη της Κρήτης το Μάιο του 1941, σύμφωνα με τις περισσότερες πηγές οι
απώλειες των Γερμανών σε αεροσκάφη ανήλθαν σε 220 τελείως κατεστραμμένα και 150
περίπου με σοβαρές ζημιές.
Επτά δεκαετίες
αργότερα, ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα, επιχειρεί να
συγκεντρώσει τα μέχρι στιγμής εντοπισμένα ιστορικά αεροναυάγια του Β’
Παγκοσμίου, μέσα από μια αναλυτική παρουσίαση, η οποία περιλαμβάνει πλούσιο
φωτογραφικό υλικό αλλά και την ιστορική τεκμηρίωση που αποκαλύπτει σε πολλές
περιπτώσεις τις τελευταίες δραματικές στιγμές των αεροσκαφών αυτών, πριν χαθούν
κάτω από τα κύματα.
Ο κ. Νίκος Καρατζάς, ο οποίος επιμελείται της ιστοσελίδας www.aviationarchaeology.gr αναφέρει
χαρακτηριστικά στον «Ε.Τ.» ότι την περίοδο από το 1939 μέχρι
και το 1945 εκατοντάδες ήταν οι απώλειες αεροπλάνων που επιχειρούσαν στην
Ελλάδα, εκ των οποίων πολλά από αυτά έχουν απωλεσθεί στις ελληνικές θάλασσες.
«Στη διάρκεια του
Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η ανάπτυξη της τεχνολογικής και βιομηχανικής αεροπορικής
υποδομής ήταν από τις μεγαλύτερες που γνώρισε η αεροπορία. Το αεροσκάφος ήδη
στη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου διεύρυνε το ρόλο του. Είχε επισημανθεί η
σημασία του ως όπλο και ότι μελλοντικά θα αποτελούσε μια από τις κύριες
συνιστώσες της αμυντικής αλλά και επιθετικής ισχύος μιας χώρας. Η τεκμηρίωση των
αεροπορικών ναυαγίων του Β’ Παγκόσμιο αποτελεί ανυπέρβλητο στοιχείο και
μαρτυρία της νεότερης ελληνικής ιστορίας και κάθε ένα από αυτά χαρακτηρίζεται ως
μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας».
Η προσπάθεια
εμπλουτισμού της ιστοσελίδας συνεχίζεται, καθώς καθημερινά σχεδόν νέα στοιχεία
έρχονται στην επιφάνεια, είτε από την αναδίφηση των ιστορικών αρχείων, είτε από
κάποια τυχαία ανακάλυψη.
H
ιστοσελίδα www.aviationarchaeology.gr αποτελεί
μια μακρόπνοη συνεργατική εργασία, στην οποία συμμετέχουν ερευνητές,
καταδυτικές ομάδες και άλλοι ειδικοί, με σκοπό τον εντοπισμό, την καταγραφή και
την αρχειοθέτηση αεροπορικών ναυαγίων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στις ελληνικές
θάλασσες. Στις σελίδες αναρτώνται ιστορικά στοιχεία και χαρακτηριστικά
αεροσκαφών, αναφορές καταρρίψεων, λίστες απωλειών καθώς και αρχειακό υλικό που
μπορεί να βοηθήσουν στην ιστορική έρευνα αλλά και την υποβρύχια αναζήτηση που
πραγματοποιούν οι ερευνητές και οι καταδυτικές ομάδες.