Translate

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Δύτες ισχυρίζονται ότι εντόπισαν και ταυτοποίησαν το υποβρύχιο HMS URGE που χάθηκε το 1942


Στις 27 Απριλίου του 1942, το βρετανικό υποβρύχιο HMS Urge, με 29 μέλη του πληρώματος και 10 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και ένας πολεμικός ανταποκριτής, απέπλευσε από τη Μάλτα με τελικό προορισμό την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, στην οποία ανμενόταν στις 6 Μαϊου.

Το υποβρύχιο όμως δεν έφτασε ποτέ στο λιμάνι της Αιγύπτου και η εξαφάνισή του αποδόθηκε σε νάρκη που το βύθισε αύτανδρο.



Σήμερα, 70 και πλέον χρόνια αργότερα δύτες ισχυρίζονται ότι εντόπισαν και ταυτοποίησαν το υποβρύχιο στα ανοιχτά της Ντέρνα στη Λιβύη σε βάθος 50 περίπου μέτρων, αλλά οι εξελίξεις με την ανατροπή του Καντάφφι και τη περιδίνηση της βορειοαφρικανικής χώρας σε έναν αιματηρό εμφύλιο πόλεμο, σταμάτησαν τις όποιες έρευνες, αλλά και τις καταδύσεις στο σημείο του ναυαγίου, δεδομένης της ρευστής κατάστασης και των κινδύνων που εγκυμονούσε μια τέτοια επιχείρηση σε μια περιοχή που σπαράσσσεται από διαμάχες τοπικών φυλάρχων και έτσι η πέραν πάσης αμφιβολίας ταυτοποίησή του παραμένει εκκρεμής. 


Η αναδίφηση των ιστορικών αρχείων κατέδειξε ωστόσο ότι οι Γερμανοί και οι Ιταλοί είχαν τελικά δίκιο, καθώς οι αναφορές της εποχής ανέφεραν ότι ένα υποβρύχιο εντοπίστηκε στις 29 Απριλίου του 1942 να επιτίθεται κατά σκαφών επιφανείας του Άξονα στην περιοχή που εντοπίστηκε το ναυάγιο και ένα ιταλικό αεροπλάνο το βύθισε με βόμβες.

Διαβάστε εδώ

Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

Ενάλιοι αρχαιολόγοι εντόπισαν το μυθικό πειρατικό θησαυρό του Κάπταιν Κιντ


Ο διαβόητος πειρατής Κάπταιν Κιντ απαγχονίστηκε από τους Βρετανούς το 1701, επιστρέφοντας από τον Ινδικό Ωκεανό, ενώ το πτώμα του -όπως ήταν ο κανόνας εκείνη την εποχή για τους πειρατές- αφού πρώτα καλύφθηκε με πίσσα, παρέμεινε κρεμασμένο με αλυσίδες στις όχθες του ποταμού Τάμεση, ως προειδοποίηση για άλλους πειρατές.



Ενάλιοι αρχαιολόγοι στη Μαδαγασκάρη, το νησί του Ινδικού Ωκεανού που χψρησιμοποιούσε ως ορμητήριό του ο Κάπταιν Κιντ, σήμερα αποκάλυψαν ότι εντόπισαν το ναυάγιο του πλοίου του Κιντ, το οποίο βυθίστηκε με μεγάλο μέρος της λείας του, ενώ ανέσυραν και μια πλάκα ασημιού βάρους 50 κιλών, την οποία παρουσίασαν στην κυβέρνηση της χώρας και Βρετανούς αξιωματούχους.



Ο διάσημος ερευνητής ναυαγίων Μπάρι Κλίφορντ ανακοίνωσε το εύρημα και σημείωσε ότι το προσεχές διάστημα θα ανελκυσθεί όλος ο θησαυρός.



Διαβάστε εδώ

Σούπερ... προγιαγιά 100 ετών κάνει ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο για φιλανθρωπικούς σκοπούς


Μπορεί η Τζωρτζίνα Χάργουντ να μετράει έναν αιώνα ζωής, αυτό όμως δεν την αποθάρρυνε από το να δοκιμάσει μια ελεύθερη πτώση με εκπαιδευτή, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.


Το επίτευγμα της... σούπερ... προγιαγιάς έγινε κοντά στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής, με στόχο να μαζέψει χρήματα προκειμένου να ενισχύσει τους διασώστες της περιοχής.


Με κομμένη την ανάσα, τα δισέγγονα, τα εγγόνια και τα παιδιά της Τζωρτζίνας παρακολούθησαν το άλμα της αιωνόβιας... νεαρής, η οποία μετά την ασφαλή της επιστροφή στο έδαφος δήλωσε "ήταν ωραία εκεί πάνω!"


Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Αναζητώντας το ατμοκίνητο... υποβρύχιο που βούλιαξε αύτανδρο το 1912


Ερευνητές ναυαγίων ξεκίνησαν να συλλέγουν τα απαραίτητα κονδύλια, προκειμένου να ξεκινήσουν την αναζήτηση ενός θρυλικού -για τους Γάλλους- ατμοκίνητου υποβρυχίου, του "Βεντεμιέρ" (όνομα μήνα που αντιστοιχεί με Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του επαναστατικού ημερολογίου των Γάλλων).

Το "Βεντεμιέρ" χάθηκε για πάντα κάτω από τα κύματα τον Ιούνιο του 1912, παρασέρνοντας στο βυθό και τα 24 τα μέλη του πληρώματός του στα ανοιχτά της Χάγης στην Ολλανδία

L'équipage du Vendémiaire, crédit archive: Ceres


Διαβάστε εδώ οι γαλλομαθείς. Οι υπόλοιποι αναμονή μέχρι να εμφανιστεί το άρθρο σε αγγλόφωνα ΜΜΕ ή... εμπιστευθείτε το "γκούγκωλ τρανσλαίητ" :-)

Αρχαιολόγοι βρήκαν 1400 νέους "πήλινους στρατιώτες" στο μαυσωλείο του αυτοκράτορα Τσιν


Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στην επιφάνεια νέα ευρήματα σε ένα από τα πιο ξακουστά μαυσωλεία της παγκόσμιας ιστορίας, εκείνο του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας Τσιν Σι Χουάνγκ.



Σύμφωνα με τους Κινέζους, η πρώτη ανασκαφή μετά από τη διακοπή των εργασιών το 2008, θα φέρει στο φως τουλάχιστον 1400 ακόμα πήλινους στρατιώτες, άλογα και άλλα πολύτιμα αντικείμενα ανυπολόγιστης ιστορικής αξίας.

Ο Στρατός από τερακότα (ή πήλινος στρατός) βρίσκεται στο μαυσωλείο του πρώτου Κινέζου αυτοκράτορα Τσιν Σι Χουάνγκ (Qin Shi Huang), στα ανατολικά της πόλης Χσιάν, στην Κίνα. Ο Τσιν Σι Χουάνγκ αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας το 221 π.Χ. αφού καταφέρε να υποτάξει έξι αντιμαχόμενα κράτη και να ενώσει την Κίνα.



Το 1974 κάποιοι Κινέζοι αγρότες προσπάθησαν να ανοίξουν ένα πηγάδι στην περιοχή με αποτέλεσμα να βρουν ορισμένες από τις πήλινες φιγούρες. Στη συνέχεια οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα λάκκο μήκους 230 μέτρων με 11 διαδρόμους και τουλάχιστον 6.000 αγάλματα στρατιωτών του πεζικού από τερακότα. 

Δίπλα βρέθηκε ένας δεύτερος λάκκος με τοξότες, από τους οποίους άλλοι ήταν σε όρθια στάση και άλλοι γονατιστοί, και ιππείς με τα άλογα τους και αρματηλάτες μαζί με ορισμένους πεζούς και ένας τρίτος λάκκος με 68 φιγούρες που ίσως αποτελούσαν το αρχηγείο του στρατού. 

Επίσης βρέθηκε και ένας ακόμη αλλά άδειος, ίσως επειδή κάποια εξέγερση δεν επέτρεψε την αποπεράτωσή του. Και οι τέσσερις λάκκοι έχουν γύρω στα εφτά μέτρα βάθος και βρίσκονται περίπου ενάμισι χιλιόμετρο ανατολικά του τάφου του αυτοκράτορα. Συνολικά οι πήλινοι στρατιώτες είναι περίπου 8.000. Υπάρχουν επίσης 130 πήλινα άρματα με 520 άλογα και 150 άλογα ιππικού.

Οι πήλινες φιγούρες δεν έχουν όλες το ίδιο ύψος. Άλλες είναι γύρω στο 1 μέτρο και 80 εκατοστά και άλλες, κυρίως αυτές που απεικονίζουν υψηλόβαθμους αξιωματικούς, φτάνουν και το 1 μέτρο και 95 εκατοστά. Για την κατασκευή των προσώπων των στρατιωτών πρέπει να χρησιμοποίηθηκαν ως μοντέλα πραγματικοί στρατιώτες, καθώς ο Τσιν Σι Χουάνγκ είχε απαιτήσει κανένα από τα πρόσωπα των στρατιωτών να μην μοιάζει με άλλο.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Sima Qian (145-90 π.Χ.), η κατασκευή του μαυσωλείου, για την ολοκλήρωση του οποίου εργάστηκαν 700.000 άνθρωποι, ξεκίνησε το 246 π.Χ., όταν ο αυτοκράτορας Τσιν Σι Χουανγκ ήταν 13 ετών.

Διαβάστε εδώ

650.000 ευρώ για πέντε προπολεμικά αυτοκίνητα σε αχυρώνα (ΒΙΝΤΕΟ + ΦΩΤΟ)


Το... τζάκποτ πέτυχε συλλέκτης ιστορικών μοντέλων αυτοκινήτων, καθώς αποφάσισε να δημοπρατήσει  πέντε αυτοκίνητα τα οποία χρονολογούνται από τις αρχές του 20ου αιώνα και μέχρι τη δεκαετία του 1930.





Ο ιδιοκτήτης τα διατηρούσε σε αχυρώνα στο Τέξας εδώ και 40 τουλάχιστον χρόνια, με την προοπτική να τα επισκευάσει, αλλά καθώς τα χρόνια πέρασαν, αποφάσισε να τα πουλήσει, θέλοντας να εξασφαλίσει ένα γενναίο... εφάπαξ, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 650.000 ευρώ.

Διαβάστε εδώ


Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Τούρκοι συντηρητές αρχαιοτήτων μετέτρεψαν πανέμορφα ψηφιδωτά σε... καρικατούρες


Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει στην Τουρκία η υπόθεση του μουσείου Χατάι, καθώς συντηρητές αρχαιοτήτων του μουσείου, το οποίο στεγάζει τη δεύτερη μεγαλύτερη συλλογή ψηφιδωτών της χώρας, μάλλον δεν τα... κατάφεραν και πολύ καλά στο έργο τους.



Στις τουρκικές εφημερίδες γίνεται αναφορά σε "σκάνδαλο που κατέστρεψε σπάνια ψηφιδωτά της ρωμαϊκής περιόδου", καθώς φαίνεται ότι οι συντηρητές τοποθέτησαν τις ψηφίδες όπως εκείνοι νόμιζαν καλύτερο, ενώ πρόσθεσαν και άλλες σύγχρονες, οι οποίες όμως έχουν άλλες αποχρώσεις, αλλοιώνοντας έτσι σε... βαθμό κακουργήματος τα ψηφιδωτά του 2ου αι. μ.Χ.



Τα εντεταλμένα όργανα του υπουργείου Πολιτισμού της γειτονικής χώρας πάντως διέταξαν ΕΔΕ και δεσμεύθηκαν ότι το μαχαίρι θα πάει στο κόκκαλο και θα λάμψει η αλήθεια, ενώ παράλληλα αναζητούν και άλλα δημοσιογραφικά κλισέ για να δείξουν ότι κάτι κάνουν, έστω και κατόπιν εορτής.

Διαβάστε εδώ

Κατάδυση σε ένα βομβαρδιστικό Β-29 σε λίμνη του Λας Βέγκας (ΒΙΝΤΕΟ και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Μια ξεχασμένη ιστορία, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, έρχεται στην επιφάνεια, μέσα από τα νερά μιας λίμνης στη μέση της ερήμου, στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα βομβαρδιστικό Β-29, γνωστότερο με την ονομασία "Ιπτάμενο Φρούριο", ένα από τα πρώτα αεροσκάφη που ήταν σε θέση να πετούν σε μεγάλα ύψη, με συμπιεζόμενη καμπίνα και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων βομβών μεγάλου βάρους.



Στις 21 Ιουλίου του 1948 το Β-29 έκανε μια διοκιμαστική πτήση, προκειμένου να εξεταστεί το σύστημα διεύθυνσης και ελέγχου βαλλιστικών πυραύλων, πρόσφατο "απόκτημα" από τη ναζιστική Γερμανία, τεχνολογία που είχε αναπτύξει ο Βέρνερ Φον Μπράουν και το επιτελείο του, η οποία συντέλεσε στη συνέχεια στην εξερεύνηση του Διαστήματος, αλλά και σε πλείστες όσες πολεμικές εφαρμογές, με τους διηπεριωτικούς πυραύλους που "σημάδεψαν" τον Ψυχρό Πόλεμο, μεταξύ των ΗΠΑ και της τότε Σοβιετικής Ένωσης.




Το βομβαρδιστικό πέταξε σε ύψος 9.100 μέτρων και στη συνέχεια ξεκίνησε κάθοδο στα 90 μέτρα, πάνω από την επιφάνεια της λίμνης Μεντ, στη Νεβάδα. Ο αντικατοπτρισμός του ήλιου ξεγέλασε τον πιλότο και το Β-29 "έκατσε" στην επιφάνεια της λίμνης, με ταχύτητα 400 χιλιομέτρων την ώρα. Το πενταμελές πλήρωμα πρόλαβε να διαφύγει πριν το βομβαρδιστικό χαθεί για 60 σχεδόν χρόνια κάτω από την επιφάνεια της λίμνης.



Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Τότε και τώρα: 70 χρόνια μετά τη λήξη του Πολέμου, φωτογραφίες από το Βερολίνο "παντρεύουν" το τότε με το τώρα


Μια τεχνική "παντρέματος" φωτογραφιών από το ίδιο ακριβώς σημείο, αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα, τα οποία θυμίζουν ότι στα ίδια σημεία που σήμερα σφύζουν από ζωή, πριν από 70 χρόνια ήταν σωροί ερειπίων, γεμάτοι στρατιώτες και πτώματα.

Η τεχνική αυτή, η οποία αξιοποιεί τα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, ονομάζεται "rephotography" και έχει πολλούς φίλους παγκοσμίως.

Δείτε κάποιες χαρακτηριστικές παρακάτω και διαβάστε περισσότερα εδώ και εκεί






Δύτες βρήκαν ναυάγιο του 1468 με θησαυρό αξίας 50 εκ. ευρώ


Αυτοδύτες στη Φινλανδία εντόπισαν το ναυάγιο του Hanneke Wrome, ενός πλοίου που βυθίστηκε κατά τη διάρκεια καταιγίδας στις 20 Νοεμβρίου του 1468, παρασέρνοντας στο βυθό 200 επιβάτες και πλήρωμα, αλλά και 10.000 χρυσά νομίσματα, η σημερινή αξία των οποίων εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Ηelsingin Sanomat , ο αυτοδύτης Ράουνο Κοϊβουσάαρι, ο πιο διάσημος ερευνητής ναυαγίων της Φινλανδίας, αξιοποίησε αρχειακές αναφορές και κατάφερε να εντοπίσει το ναυάγιο, μαζί με την ομάδα αυτοδυτών του.


The wreck was found just south of the island of Jussarö (pinned) in Finland.

Το πλοίο είχε αποπλέυσει από τη Λυβέκη της Γερμανίας (Luebeck) με προορισμό το Ταλίνν της Εσθονίας, όταν έπεσε σε θύελλα η οποία τελικά το βύθισε, χωρίς να επιζήσει κανείς.


Sketch of the Hanneke Wromen made according to the instructions Rauno Koivusaari

Σύμφωνα με τις αρχειακές πηγές, το πλοίο μετέφερε 200 δέματα υφάσματος, 1200 βαρέλια μέλι και 10.000 χρυσά νομίσματα.

Το ναυάγιο έχει μήκος 30 περίπου μέτρων και βρίσκεται σε όρθια θέση στο βυθό, με το κατάρτι να ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα.


The wreck identified by Rauno Koivusaari as the Hanneke Wrome.

Το καλοκαίρι θα επιχειρηθεί η ανέλκυση του θησαυρού, υπό την εποπτεία των εντεταλμένων οργάνων της αρχαιολογικής υπηρεσίας της Φινλανδίας. 

Διαβάστε εδώ